Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 16:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ dreen,
wat denk je zelf! tuurlijk moet er een nieuw kronieken topic. en mijn ideeen erover ken je inmiddels wel denk!
xxx wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 16:27
Arashi
Arashi is offline
Lijkt me een beetje raar dat er een nieuwe kronieken geopend wordt als er niet echt ideeën zijn om te zorgen dat het niet weer de mist in gaat enzo, eigenlijk?

<edit> Laat maar. Volgens mij doelde Leonoor daar ook op? :x
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Arashi schreef op 05-04-2004 @ 17:27 :

<edit> Laat maar. Volgens mij doelde Leonoor daar ook op? :x
Hmm.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Arashi schreef op 05-04-2004 @ 17:27 :
Lijkt me een beetje raar dat er een nieuwe kronieken geopend wordt als er niet echt ideeën zijn om te zorgen dat het niet weer de mist in gaat enzo, eigenlijk?

<edit> Laat maar. Volgens mij doelde Leonoor daar ook op? :x
Ik had al geedit.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:33
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 17:31 :
Ik had al geedit.
Excusez-moi.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:54
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Arashi schreef op 05-04-2004 @ 17:27 :
Lijkt me een beetje raar dat er een nieuwe kronieken geopend wordt als er niet echt ideeën zijn om te zorgen dat het niet weer de mist in gaat enzo, eigenlijk?
Gaat 't zo vaak mis in 't kroniekentopic dan?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 05-04-2004 @ 17:54 :
Gaat 't zo vaak mis in 't kroniekentopic dan?
Waarom is ie nou (voor de tweede keer) gesloten...?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Arashi schreef op 05-04-2004 @ 17:27 :
Lijkt me een beetje raar dat er een nieuwe kronieken geopend wordt als er niet echt ideeën zijn om te zorgen dat het niet weer de mist in gaat enzo, eigenlijk?

<edit> Laat maar. Volgens mij doelde Leonoor daar ook op? :x
pff, nou, ik zal zien of ik mijn leuke ideetjes (ahum) die ik ooit al ergens had gepost nog kan vinden.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Marcade schreef op 05-04-2004 @ 17:54 :
Gaat 't zo vaak mis in 't kroniekentopic dan?
Ouwe zeur, wat heb je nou uitlegd.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 05-04-2004 @ 18:23 :
pff, nou, ik zal zien of ik mijn leuke ideetjes (ahum) die ik ooit al ergens had gepost nog kan vinden.
Er zijn wel wat ideeën, maar die zijn niet allemaal geschikt. Het lijkt me dan ook beter dat leden zelf commentaar geven op ideeën, zodat we een duidelijk beeld krijgen van wat jullie willen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:28
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 18:25 :
Er zijn wel wat ideeën, maar die zijn niet allemaal geschikt. Het lijkt me dan ook beter dat leden zelf commentaar geven op ideeën, zodat we een duidelijk beeld krijgen van wat jullie willen.
van wie komen die ideeen dan af? ik wil best commentaar geven hoor waar staan die ideeen dan?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 05-04-2004 @ 18:28 :
van wie komen die ideeen dan af? ik wil best commentaar geven hoor waar staan die ideeen dan?
Ergens in dit topic?
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 05-04-2004 @ 18:23 :
pff, nou, ik zal zien of ik mijn leuke ideetjes (ahum) die ik ooit al ergens had gepost nog kan vinden.
Daar is toch ook al 'commentaar' op gegeven? Mensen wilden niet allerlei regels en ervaring heeft ook uitgewezen dat het met regels niet echt werkt (dat hebben we de vorige keer na sluiten immers ook geprobeerd).
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:41
meisje
meisje is offline
Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 16:19 :
Heb je m'n verhaal nou gelezen of niet?
Ik heb uitlegd waarom het beter op F&L past.

En bovendien, waarom zou je het nog een keer proberen als je de eerste keer al niet geslaagd was?

Waar ging je topic over btw?
Ik vind dat je nogal negatief doet, blijkbaar heb je niet het hele evaluatietopic gelezen anders zou je weten dat Leonoor zei dat ik het mocht proberen.

Ik vind, zolang er niet wordt aangegeven dat het daadwerkelijk op F&L moet, het moet gepost kunnen worden.

Dat andere topic was wel succesvol, maar sommige forummers begonnen niet inhoudelijk (zoals jij in mijn andere topic ook hebt gedaan) te zeuren over andere dingen en uiteindelijk heb ik het verwijderd.

Volgens mij is hier wel degelijk draagkracht voor zulke topics. Er moet net zo goed ruimte moeten zijn voor de wetenschappelijke benadering. Mijn ene topic over hospitalisering kunnen forummers op zichzelf betrekken en op die manier kun je weer de deur open zetten naar bijvoorbeeld begrippen als sociaal bewustzijn, internalisering, leren enz.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:05
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2004 @ 18:10 :
Waarom is ie nou (voor de tweede keer) gesloten...?
Ik ben oud (volgens sommige hier ) dus ik kan me een eerste keer nie herinneren. Voor mij is dit de eerste keer dat die gesloten is vanwege dat gedoe ..

Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 18:23 :
Ouwe zeur, wat heb je nou uitlegd.
*druipt af* kbennieoud Geenwonderdattopicszonegatiefwordenmetditsoortopmerkingen


Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:07
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
laten we de verschillende ideeen bij elkaar graaien en een poll maken en kijken wat de meeste mensen willen. Lekker democratisch
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:18
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Marcade schreef op 05-04-2004 @ 20:05 :
*druipt af* kbennieoud Geenwonderdattopicszonegatiefwordenmetditsoortopmerkingen


Vergeleken sommige 40'ers die hier rondlopen, valt dat nog best mee.

We zouden ook nog verder kunnen brainstormen oid voor ideeën. Voor mijn gevoel is er niet echt veel vernieuwends
bedacht oid (en dat is niet als kritiek bedoelt, voor niemand niet),
of ben ik nou aan het zeuren?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:27
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Quiana schreef op 05-04-2004 @ 20:18 :
Vergeleken sommige 40'ers die hier rondlopen, valt dat nog best mee.

We zouden ook nog verder kunnen brainstormen oid voor ideeën. Voor mijn gevoel is er niet echt veel vernieuwends
bedacht oid (en dat is niet als kritiek bedoelt, voor niemand niet),
of ben ik nou aan het zeuren?
Wat is nu eigenlijk de bedoeling? Moeten we zoeken naar een betere manier om wetenschappelijke topics erin te krijgen? Of is dat nu net afgekeurd? Of moeten we kijken hoe we kronieken beter kunnen aanpakken? Of gewoon totaal nieuwe dingen uitvinden? Of alles wat ik nu gezegd heb?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:46
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-04-2004 @ 19:41 :
Volgens mij is hier wel degelijk draagkracht voor zulke topics. Er moet net zo goed ruimte moeten zijn voor de wetenschappelijke benadering.
( = Leonoor)

Draagkracht en ruimte zijn wel twee verschillende dingen...die volgens mij niet zo heel veel met elkaar te maken hebben...in dit geval iig niet.

En om om één topic nou meteen te zeggen dat er voor dat soort dingen geen ruimte is, is niet helemaal eerlijk, denk ik. Ik kan de discussie alleen niet helemaal volgen...wat is nou precies het probleem?

En nu ga ik weer verder met mijn essay, want die moet uiterlijk overmorgen af zijn... (En ik moet hem nog verschrikkelijk inkorten... )
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-04-2004 @ 19:41 :
Ik vind dat je nogal negatief doet, blijkbaar heb je niet het hele evaluatietopic gelezen anders zou je weten dat Leonoor zei dat ik het mocht proberen.
Voor mijn gevoel sloeg datgene wat Leonoor zei niet op jou, maar dat zal ik dan wel verkeerd geïnterpreteerd hebben. Ik deed negatief omdat ik het gevoel had dat je mijn reactie negeerde. (terwijl je toch duidelijk wachtte op een reactie van een forumbaas.). Ik wilde je waarschuwen, zodat je straks niet komt klagen als er weer niet zo gereageerd wordt zoals jij het zou zien. In mijn ogen zal een topic een tweede keer niet veel verbeteren.
Citaat:
Ik vind, zolang er niet wordt aangegeven dat het daadwerkelijk op F&L moet, het moet gepost kunnen worden.
Het mag toch ook? Alleen als je een hoger niveau wilt bereiken heb ik je aangeraden om het op F&L te posten. (Al ken ik daar het beleid niet zo goed.)
Citaat:
Dat andere topic was wel succesvol, maar sommige forummers begonnen niet inhoudelijk (zoals jij in mijn andere topic ook hebt gedaan) te zeuren over andere dingen en uiteindelijk heb ik het verwijderd.
Daar kan ik niet over oordelen omdat je hem zelf verwijderd hebt.
In jouw topic reageer ik wel inhoudelijk. Jij stelt verbanden die ik niet begrijp, daarom vraag ik om uitleg. Ik ben een scholier en dat is waar dit forum voor bedoeld is. Als jij niet op een lager niveau kunt discussieren raad ik je aan om een ander forum te zoeken.
Citaat:
Volgens mij is hier wel degelijk draagkracht voor zulke topics. Er moet net zo goed ruimte moeten zijn voor de wetenschappelijke benadering. Mijn ene topic over hospitalisering kunnen forummers op zichzelf betrekken en op die manier kun je weer de deur open zetten naar bijvoorbeeld begrippen als sociaal bewustzijn, internalisering, leren enz.
De ruimte is er, zolang je het op een middelbaar niveau aanpakt.
Ik vind het alleen jammer dat je uitspreekt wat forummers kunnen doen. In mijn ogen bepalen ze zelf of ze kennis willen maken met zulke begrippen. Leuk dat jij er wat over wilt vertellen, maar ik vind het nu een beetje dwingend en arrogant overkomen. (Als: "Dat zal ik jullie wel eventjes leren")
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 05-04-2004 @ 21:16 :
Alleen als je een hoger niveau wilt bereiken heb ik je aangeraden om het op F&L te posten. (Al ken ik daar het beleid niet zo goed.)
Ajb niet...laat mensen ajb topics van een hoger niveau op psychologie posten...als we alles en iedereen naar andere fora verjagen, dan zal er op psychologie nooit wat veranderen. En dat is volgens mij niet de bedoeling. Bepaalde dingen horen btw ook niet op f&l.

Citaat:
Jij stelt verbanden die ik niet begrijp, daarom vraag ik om uitleg. Ik ben een scholier en dat is waar dit forum voor bedoeld is. Als jij niet op een lager niveau kunt discussieren raad ik je aan om een ander forum te zoeken. De ruimte is er, zolang je het op een middelbaar niveau aanpakt.
Ik denk dat dat idd wel belangrijk is, dat je met topics probeert aan te sluiten bij het niveau van de gemiddelde forummer/de doelgroep. En als iemand ergens uitleg over vraagt, dat die dan ook gewoon (en op een normale manier) gegeven wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:59
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
- Nee marcade, je bent niet te oud, er lopen hier ook 40+ers rond.

- ik denk dat het kroniekentopic te proberen valt, aangezien er in het 'lucht je hart topic' ook weer redelijk posi word gereageerd, ik heb het gevoel dat iedereen wil meewerken.

- meisje moet vooral doorgaan met topic's openen, daar is niks mis mee, maar idd, als iemand iets niet begrijpt moet dat fatsoenlijk uitgelegd kunnen worden (velen van ons zijn écht nog scholieren, incl. me)

- laten we nou gewoon voor alle dingen open staan, dus zowel topics in wetenschappelijk niveau (moet WEL met psychologie te maken hebben) als het zogenaamde (door wie ookalweer?) sla-een-arm-om-me-heen-topic. Ik vind niet dat hier een speciaal deelforum nog binnen in psych voor hoeft te komen.

- we gaan niet elkaars topic verkloten, maar wat de een verkloten noemt is voor de ander gewoon een vraag stellen.

zo, dat wou ik even zeggen. sorry, ik ben geen fb, dus ik zeg niet dat het zo gaat worden, gewoon mn mening
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 22:17
meisje
meisje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-04-2004 @ 21:23 :
Ajb niet...laat mensen ajb topics van een hoger niveau op psychologie posten...als we alles en iedereen naar andere fora verjagen, dan zal er op psychologie nooit wat veranderen. En dat is volgens mij niet de bedoeling. Bepaalde dingen horen btw ook niet op f&l.


Ik denk dat dat idd wel belangrijk is, dat je met topics probeert aan te sluiten bij het niveau van de gemiddelde forummer/de doelgroep. En als iemand ergens uitleg over vraagt, dat die dan ook gewoon (en op een normale manier) gegeven wordt.
Qua duidelijkheid vind ik dat ik genoeg doe. Er staat een uitgebreide beschrijving wat de begrippen inhouden en de kritiekpunten erop. Verder probeer ik het te betrekken op de forummers die hier posten.
ALs je de verbanden niet begrijpt, Dreen, kun je nog altijd het opzoeken op internet bv.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 00:02
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
meisje schreef op 05-04-2004 @ 23:17 :
Qua duidelijkheid vind ik dat ik genoeg doe. Er staat een uitgebreide beschrijving wat de begrippen inhouden en de kritiekpunten erop. Verder probeer ik het te betrekken op de forummers die hier posten.
ALs je de verbanden niet begrijpt, Dreen, kun je nog altijd het opzoeken op internet bv.
Ik vind je posts niet zo gemakkelijk. Ik weet niet hoeveel je van de theorie van psychologie afweet, maar sommige begrippen waarmee jij al vertrouwd bent, klinken voor velen als nieuw en raar in de oren. Ik vind het de taak van de TS zijn onderwerp voldoende uit te leggen en indien iemand iets niet begrijpt daar respect voor op te brengen. Indien dit niet gebeurd zullen enkel de 'slimmere' reageren en is dit niet meer toegankelijk voor iedereen, waardoor er verdeeldheid kan ontstaan.
En expres iets op het internet moeten opzoeken, terwijl de TS het evengoed kan uitleggen, vind ik eigenlijk nogal grof.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 05:42
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 05-04-2004 @ 23:17 :
Qua duidelijkheid vind ik dat ik genoeg doe. Er staat een uitgebreide beschrijving wat de begrippen inhouden en de kritiekpunten erop. Verder probeer ik het te betrekken op de forummers die hier posten.
ALs je de verbanden niet begrijpt, Dreen, kun je nog altijd het opzoeken op internet bv.
Jij kunt het duidelijk vinden, maar anderen vinden dat kennelijk niet. En ik neem aan dat je topics niet alleen voor jezelf opent. Als jij een topic opent, dan moet jij er voor zorgen dat mensen het begrijpen, niet andersom.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 05:44
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 05-04-2004 @ 21:59 :
- meisje moet vooral doorgaan met topic's openen, daar is niks mis mee, maar idd, als iemand iets niet begrijpt moet dat fatsoenlijk uitgelegd kunnen worden (velen van ons zijn écht nog scholieren, incl. me)

- laten we nou gewoon voor alle dingen open staan, dus zowel topics in wetenschappelijk niveau (moet WEL met psychologie te maken hebben) als het zogenaamde (door wie ookalweer?) sla-een-arm-om-me-heen-topic. Ik vind niet dat hier een speciaal deelforum nog binnen in psych voor hoeft te komen.

- we gaan niet elkaars topic verkloten, maar wat de een verkloten noemt is voor de ander gewoon een vraag stellen.
Ja. Bovendien hoeft datgene wat voor jou (meisje) overduidelijk is misschien, niet voor anderen zo te zijn.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:15
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2004 @ 11:10 :
Met dank aan Quaina.
Wie is Quaina eigenlijk? .. Al Quaina?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:54
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Als ik zo dit topic doorlees, zie ik eigenlijk maar een probleem en dat is dat sommige mensen het niet fijn vinden dat mensen meegesleept worden met de negativiteit van andere mensen. Hoe kunnen mensen op psychologie hun hart luchten zonder dat ze daarmee mensen meetrekken in hun pijn? Nou ja ik denk dat mensen sowieso altijd in meer of mindere mate meegetrokken worden. Sommige kunnen dat wel hebben, sommige niet. Ik denk dat degene die dat niet kunnen hebben, moeten proberen die situaties te vermijden en dat de forumbazen (en andere leden, als ze 't zien gebeuren) daar een beetje op moeten letten en die personen, voor hun eigen bestwil, op tijd moeten waarschuwen? En de mensen die 't wel aankunnen moeten zichzelf proberen te herinneren hun antwoord zo goed en constructief, positief te verwoorden.

Ik zat nog verder te bedenken hoe je de negatieve druk op 't openbare psychologie forum kan verminderen. Het punt is dat mensen gewoon hun verhaal kwijt willen en daarnaast lotgenoten proberen te zoeken om met hun over hun problemen te praten. (En daar is dit forum voor, toch?) Er werd hier in dit topic gezegd 'waar kunnen ze dan anders heen'. Nou ja, mensen die echt graag van hun af schrijven en veel schrijven, raad ik een Livejournal aan. (Daarnaast kreeg ik nog wat vage ideeen over een buddy systeem, dat elk persoon met problemen op 't psych forum, een maatje moet zoeken waar ze via PM of MSN hun verhaal af en toe kwijt kunnen oid, maar ik denk niet dat 't veel potentie heeft dus heb er maar verder niet over nagedacht .. )

Dat dit forum geen professionele hulpverlening is of bevat en allemaal 'amateuristisch' is, dat is waar, maar dat is juist waarom het voor sommige mensen denk ik aantrekkelijk is. Omdat ze 'juist' even geen professionele psycholoog willen hebben om tegenaan te praten. Daarom dat hier ook ws. genoeg mensen komen die al professionele hulp krijgen, maar toch nog even hun hart hier luchten. Ik denk dat dat een goed iets is. Wil ik wel even benadrukken, dat mensen goed moeten begrijpen dat dit forum niet en nooit een vervanging zal zijn van professionele hulp, maar dat mensen 't meer moeten zien als een extra aanvulling.

Om het gediscussieer over meer professionele/wetenschappelijke topics op onzin; dat is simpel. Als je dat wilt, begin je er zelf gewoon mee en probeer je je topic zo aantrekkelijk mogelijk te maken. En als het afzakt, dat is dan gewoon jammer maar daar valt niks aan te doen, tenzij 't een sticky word of je mensen gaat forceren. Ik denk ook niet dat de discussie hier, zou moeten gaan over meer of minder professionele/luchtige topics; die zijn er of die zijn er niet. Maar beter voelen zullen mensen zich niet, door meer van dat soort topics, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:26
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Marcade schreef op 06-04-2004 @ 11:54 :
...Om het gediscussieer over meer professionele/wetenschappelijke topics op onzin; dat is simpel. Als je dat wilt, begin je er zelf gewoon mee en probeer je je topic zo aantrekkelijk mogelijk te maken. En als het afzakt, dat is dan gewoon jammer maar daar valt niks aan te doen, tenzij 't een sticky word of je mensen gaat forceren. Ik denk ook niet dat de discussie hier, zou moeten gaan over meer of minder professionele/luchtige topics; die zijn er of die zijn er niet. Maar beter voelen zullen mensen zich niet, door meer van dat soort topics, lijkt me.
Het is de bedoeling het wat luchtiger te maken door wat meer van die topics erin te steken, da's al. En het lijkt me wel nuttig daar even over te discussiëren. (wat we nu al gedaan hebben, maar toch)
Door hierover te discussiëren is er meer stimulans gekomen om OOK zo'n topics te openen, velen wisten niet dat dit hier wel hoorde, aangezien leg-een-arm-over-me-topics in de meerderheid waren (zijn?).
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:46
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
phensicske schreef op 06-04-2004 @ 16:26 :
Het is de bedoeling het wat luchtiger te maken door wat meer van die topics erin te steken, da's al. En het lijkt me wel nuttig daar even over te discussiëren. (wat we nu al gedaan hebben, maar toch)
Door hierover te discussiëren is er meer stimulans gekomen om OOK zo'n topics te openen, velen wisten niet dat dit hier wel hoorde, aangezien leg-een-arm-over-me-topics in de meerderheid waren (zijn?).
Ik denk dat je deels gelijk hebt.

Sommige mensen zullen idd. niet weten dat je hier ook wetenschappelijke topics en dergelijke kan plaatsen, daar geef ik je gelijk in, maar ik denk dat die groep zodanig klein is dat 't weinig uit zal maken. Om de andere mensen te stimuleren zal maar tijdelijk helpen. Dat is nml. al eerder geprobeerd en dat moment, dat mensen zulke topics openen, zal vrij snel weer verdwijnen en dan is 't gewoon weer terug bij af.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 02:51
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Marcade schreef op 06-04-2004 @ 18:46 :
Ik denk dat je deels gelijk hebt.

Sommige mensen zullen idd. niet weten dat je hier ook wetenschappelijke topics en dergelijke kan plaatsen, daar geef ik je gelijk in, maar ik denk dat die groep zodanig klein is dat 't weinig uit zal maken. Om de andere mensen te stimuleren zal maar tijdelijk helpen. Dat is nml. al eerder geprobeerd en dat moment, dat mensen zulke topics openen, zal vrij snel weer verdwijnen en dan is 't gewoon weer terug bij af.
Lekker optimistische instelling...of zullen we het realistisch noemen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 07:45
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
phensicske schreef op 07-04-2004 @ 03:51 :
Lekker optimistische instelling...of zullen we het realistisch noemen?
Laten we het ervaring noemen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Marcade schreef op 07-04-2004 @ 08:45 :
Laten we het ervaring noemen.
ja, hoe dan ook, is hier nog wat uitgekomen? nee? zinloos dus?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 11-04-2004 @ 14:03 :
ja, hoe dan ook, is hier nog wat uitgekomen? nee? zinloos dus?
Ik snap je reactie niet helemaal?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-04-2004 @ 14:45 :
Ik snap je reactie niet helemaal?
*leest terug*
neeh, ik wilde iets tegen hem zeggen, had wat in mn hoofd maar was het ineens kwijt, maar toen vroeg ik me plotseling af of er nog iets uit deze discussie is gekomen. dus of en zo ja hoe het beleid dan veranderd moet worden, of er een steekwoordentopic terugkomt en onder welke voorwaarde e.d.
sorry voor de onduidelijkheid. (had 1...2... (en toen was ik de tel kwijt) wijntjes op...)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 13-04-2004 @ 22:41 :
maar toen vroeg ik me plotseling af of er nog iets uit deze discussie is gekomen. dus of en zo ja hoe het beleid dan veranderd moet worden, of er een steekwoordentopic terugkomt en onder welke voorwaarde e.d.
Ik heb nog steeds geen andere ideeën mbt het steekwoordentopic gezien als die er vorige keer waren en die werkten niet, dat is 'bewezen'...op dit moment ziet het er dus iig niet naar uit dat het steekwoordentopic binnen korte tijd weer terug zal komen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:35
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2004 @ 13:12 :
op dit moment ziet het er dus iig niet naar uit dat het steekwoordentopic binnen korte tijd weer terug zal komen.
Steekwoordentopic lijkt me op dit moment ook redelijk overbodig en dubbelop, aangezien de lucht-je-hart-topic imho van hetzelfde principe uitgaat... Of zie ik dat verkeerd?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 14-04-2004 @ 14:35 :
Steekwoordentopic lijkt me op dit moment ook redelijk overbodig en dubbelop, aangezien de lucht-je-hart-topic imho van hetzelfde principe uitgaat... Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat je dat goed ziet.

Een aantal mensen maakt er ook al min of meer een steekwoordentopic van, lijkt me dat dat dan idd wel zo overlapt, dat beiden wat overbodig is.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Nu de kronieken er niet meer is, neemt Lucht je hart die functie over. Dat vind ik eerlijk gezegd wel jammer. Lucht je hart is naar mijn mening toch meer van de verhalen en kronieken van puntsgewijs en kort. Bij lucht je hart vind ik het ook eerder toegestaan dat je op elkaar reageert dan in kronieken. Iig pleit ik er wel voor dat hij er ooit weer komt.
(Anders krijgen we binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem met lucht je hart.)
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 14-04-2004 @ 17:13 :
(Anders krijgen we binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem met lucht je hart.)
Daar is iedereen zelf bij. (Ik zal me dan ook niet schuldig voelen wanneer ik die topic over een tijdje misschien ook zal sluiten om dezelfde reden als dat de steekwoordentopic gesloten is. 't is misschien niet leuk, maar dan moet iedereen er maar voor zorgen dat dat niet nodig is.)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2004 @ 17:16 :
Daar is iedereen zelf bij. (Ik zal me dan ook niet schuldig voelen wanneer ik die topic over een tijdje misschien ook zal sluiten om dezelfde reden als dat de steekwoordentopic gesloten is. 't is misschien niet leuk, maar dan moet iedereen er maar voor zorgen dat dat niet nodig is.)
Het lucht-je-hart topic is nodig. Daarmee voorkomen we nutteloze topic's waar niemand wat mee kan.
Als we de belading splitsen is het misschien minder erg?
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 14-04-2004 @ 17:20 :
Het lucht-je-hart topic is nodig. Daarmee voorkomen we nutteloze topic's waar niemand wat mee kan.
Als we de belading splitsen is het misschien minder erg?
Mensen zijn er zelf bij, ze kunnen voorkomen dat het te beladen wordt.

Wat bedoel je met splitsen?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2004 @ 17:27 :
Mensen zijn er zelf bij, ze kunnen voorkomen dat het te beladen wordt.

Wat bedoel je met splitsen?
Niet alles in één topic.
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:11
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hoe zou je dat dan willen, niet alles in één topic, zonder gedoe
te krijgen met overlopende topics en dubbelopheid ed?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Kronieken: Korte berichtjes, eventueel puntsgewijs, weinig uitleg.
Lucht-je-hart: Lange berichten, veel uitleg, samenhangend verhaal waar eventueel op gereageerd mag worden.

Zo is het niet erg overlappend toch? Zolang we de oorsprong van de topic's in de gaten houden blijft het redelijk duidelijk.
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 14-04-2004 @ 18:06 :
Niet alles in één topic.
Dat was eerst toch zo? En volgens mij maakte dat niks uit... Waarom is de steekwoordentopic anders gesloten? En je krijgt dan idd dubbelop, enz.

(En dit is niet tegen jou als persoon gericht. )
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 14-04-2004 @ 18:15 :
Kronieken: Korte berichtjes, eventueel puntsgewijs, weinig uitleg.
Lucht-je-hart: Lange berichten, veel uitleg, samenhangend verhaal waar eventueel op gereageerd mag worden.

Zo is het niet erg overlappend toch? Zolang we de oorsprong van de topic's in de gaten houden blijft het redelijk duidelijk.
De inhoud is wel overlappend en daar gaat het toch uiteindelijk om?

Dat is zeker voor nieuwe mensen erg lastig, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:20
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Wat Leonoor al zei; de inhoud is wel overlappend, en daar
gaat het uiteindelijk toch om?

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de manier van formuleren
bijzonder veel invloed heeft op de zwaarte van een topic.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2004 @ 18:16 :
De inhoud is wel overlappend en daar gaat het toch uiteindelijk om?

Dat is zeker voor nieuwe mensen erg lastig, denk ik.
Ligt eraan wat je onder inhoud verstaat. In het ene vertel je veel meer dan in het ander.
Je hebt gelijk dat het overlapt, maar ik zou het erg jammer vinden als één van de twee het veld moet ruimen (of niet heropend wordt).
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 17:24
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
dreen schreef op 14-04-2004 @ 18:21 :
Je hebt gelijk dat het overlapt, maar ik zou het erg jammer vinden als één van de twee het veld moet ruimen (of niet heropend wordt).
Waarom? (niet naar bedoelt oid, gewoon uit nieuwsgierigheid. )

Ik voel meer voor combineren (al gaat dat al redelijk vanzelf,
geloof ik), dan voor twee overlappende topics, eigenlijk.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.