Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2006, 16:28
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Hmm, ik was niet de eerste, maar nog steeds moest ik elke keer weer uitleggen wat ik ging doen... Maarja, ach...

Ik heb af en toe wel het gevoel dat mn Nederlandse grammatica een beetje achteruit gaat, bijvoorbeeld bij werkwoorden vervoegen (wanneer nou met een D en een T... moet af en toe echt nadenken, gaat niet echt vanzelf meer) Haha.

Hmmm, nog maar 5 daagjes iets doen, en dan begint mn zomervakantie al... Hmm groot voordeel van RA
Advertentie
Oud 08-05-2006, 19:10
Athena22
Athena22 is offline
*komt net uit Middelburg* aangenomen bij Roosevelt Academy!!!

Het ging precies zoals bij ickeicke, stond na een kwartier weer buiten..
Oud 08-05-2006, 19:22
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 08-05-2006 @ 20:10 :
*komt net uit Middelburg* aangenomen bij Roosevelt Academy!!!

Het ging precies zoals bij ickeicke, stond na een kwartier weer buiten..
Gefeliciteerd!
Oud 08-05-2006, 19:25
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 08-05-2006 @ 20:22 :
Gefeliciteerd!
Dankje!
Oud 08-05-2006, 19:26
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Yay voor Athena!!! Good job!
Oud 08-05-2006, 22:29
Outgrow
Avatar van Outgrow
Outgrow is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 08-05-2006 @ 20:10 :
*komt net uit Middelburg* aangenomen bij Roosevelt Academy!!!

Het ging precies zoals bij ickeicke, stond na een kwartier weer buiten..
GEFELICITEERD MEID!
Ik ben donderd......hopelijk gaat t net zo goe als bij jullie
wat vroeg hij allemaal?
__________________
Plant A Tree Of Faith And Recieve The Fruits Of The Father
Oud 08-05-2006, 22:34
ickeicke
ickeicke is offline
Ik zou me er geen zorgen over maken. De RA heeft volgens mij de deadline verschoven omdat ze anders niet genoeg kandidaten zouden hebben denk ik. Ik denk dus dat iedereen die nu gesprek heeft wordt aangenomen .
Oud 08-05-2006, 22:37
Outgrow
Avatar van Outgrow
Outgrow is offline
Nou als dat zou is dan kan k wel van t dak springe whehehehe... lijkt m echt een leuke ervaring op school te gaan.. n met de kindere van deze forum lijke m echt kicke..awesomely coo! ppl
__________________
Plant A Tree Of Faith And Recieve The Fruits Of The Father
Oud 08-05-2006, 22:48
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 08-05-2006 @ 23:37 :
Nou als dat zou is dan kan k wel van t dak springe whehehehe... lijkt m echt een leuke ervaring op school te gaan.. n met de kindere van deze forum lijke m echt kicke..awesomely coo! ppl


Bij RA vraagt ie niet veel (in mijn geval, twee vragen ). Volgens mij beoordelen ze daar veel meer op je brief dan op het gesprek. Bij UCU stellen ze daarentegen veel meer vragen, dus denk ik dat je je daarvoor het meest voor moet bereiden...
Oud 08-05-2006, 22:49
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 08-05-2006 @ 23:37 :
Nou als dat zou is dan kan k wel van t dak springe whehehehe... lijkt m echt een leuke ervaring op school te gaan.. n met de kindere van deze forum lijke m echt kicke..awesomely coo! ppl
Van het dak springen? Hold yer horses there matey!

Ik heb een paar leuke foto's gemaakt in Middelburg (al zeg icke het zelf), wellicht interessant voor RA studenten in spe;

bsod bij de NS;


trein;



Vlissingsestraat (studentenkamers in wording);





uitzicht vanaf de kop van de Vlissingsestraat;


plein + stadhuis;




GoogleEarth plaatje van Middelburg met daarop de locaties van het stadhuis, het bagijnhof en de vlissingsestraat aangegeven (station is net links van het "i" loge rechtsonder).

[ img] [ /img] tags lijken niet te werken trouwens , iemand tips?
Oud 08-05-2006, 22:54
Outgrow
Avatar van Outgrow
Outgrow is offline
Hmm... k zie wel... wil nie te hard van stapel lope want strax ben k de enige die nie aangenome is ....maar k ga echt mn best doen whehe..i sound crazy now... well thats what my girl keeps tellin me n ickick j ben echt grappig whehehe... had j te veel tijd in hande ofzo whehehe...
__________________
Plant A Tree Of Faith And Recieve The Fruits Of The Father
Oud 09-05-2006, 09:30
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 08-05-2006 @ 20:10 :
*komt net uit Middelburg* aangenomen bij Roosevelt Academy!!!

Het ging precies zoals bij ickeicke, stond na een kwartier weer buiten..
Hoera!

Citaat:
Nou als dat zou is dan kan k wel van t dak springe whehehehe... lijkt m echt een leuke ervaring op school te gaan.. n met de kindere van deze forum lijke m echt kicke..awesomely coo! ppl
Ja, wij zijn echt leuk, haha.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 09-05-2006, 09:32
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 08-05-2006 @ 23:49 :
[B]

Ik heb een paar leuke foto's gemaakt in Middelburg (al zeg icke het zelf), wellicht interessant voor RA studenten in spe;
Leuke foto's zeg! Die huizen in de Vlissingsestraat zien er erg leuk uit.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 09-05-2006, 09:51
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik zie trouwens net dat de website van RASA is vernieuwd! Misschien ook wel leuk om te bekijken, dus klik hier.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 09-05-2006, 10:26
Athena22
Athena22 is offline
Leukleuk! Enthousiaste website hoor. Krijg al helemaal zin in al die activiteiten!
Oud 09-05-2006, 11:46
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Gefeliciteerd Athena22! Cool dat er al zoveel mensen aangenomen zijn hier op 't forum! Maar denk inderdaad dat vrijwel iedereen die op gesprek mag komen ook aangenomen zal worden, aangezien jullie dan de derde lichting eerstejaars worden. Het eerste jaar waren er iets van 120 eerstejaars, het tweede jaar (waar ik nu dus inzit) iets van 150, en het maximum aantal dat mag komen is 200 per jaar. Dus zo'n vaart zal het dit jaar nog niet lopen... Haha, ik ga uit van een stuk of 180 nieuwe eerstejaars. Het jaar daarop zal het denk ik sneller gebeuren dat er mensen ook echt afgewezen worden voor RA.
Oud 09-05-2006, 11:46
planckton
planckton is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 08-05-2006 @ 20:10 :
*komt net uit Middelburg* aangenomen bij Roosevelt Academy!!!

Het ging precies zoals bij ickeicke, stond na een kwartier weer buiten..
Gefeliciteerd!!!
Oud 09-05-2006, 12:10
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 09-05-2006 @ 12:46 :
Gefeliciteerd Athena22! Cool dat er al zoveel mensen aangenomen zijn hier op 't forum! Maar denk inderdaad dat vrijwel iedereen die op gesprek mag komen ook aangenomen zal worden, aangezien jullie dan de derde lichting eerstejaars worden. Het eerste jaar waren er iets van 120 eerstejaars, het tweede jaar (waar ik nu dus inzit) iets van 150, en het maximum aantal dat mag komen is 200 per jaar. Dus zo'n vaart zal het dit jaar nog niet lopen... Haha, ik ga uit van een stuk of 180 nieuwe eerstejaars. Het jaar daarop zal het denk ik sneller gebeuren dat er mensen ook echt afgewezen worden voor RA.
Zal bij het UCU ook wel zo gegaan zijn in de eerste jaren denk ik.

EDIT; Ik lees trouwens net dat de intocht van Sinterklaas dit jaar in Middelburg is . 18 November is het zo ver .

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 16:14.
Oud 09-05-2006, 18:15
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 09-05-2006 @ 13:10 :
Zal bij het UCU ook wel zo gegaan zijn in de eerste jaren denk ik.

EDIT; Ik lees trouwens net dat de intocht van Sinterklaas dit jaar in Middelburg is . 18 November is het zo ver .
Aaaaah! Wat super cool!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 09-05-2006, 18:42
Athena22
Athena22 is offline
Hahaha, idd! Heeft RA een schoorsteen?
Oud 09-05-2006, 20:12
4
4 is offline
Oh dus iedereen wordt gewoon toe gelaten op het RA? Zelf mensen met een 6.5 gem , dat klinkt goed...

Geldt dat ook voor dyslectici? Zijn hier goede faciliteiten (bijvoorbeeld extra tijd) voor of is dit zelfs een minpunt voor toelating? Hier kan ik echt nergens iets over vinden.

En is het trouwens nog een pluspunt als je een N&T profiel hebt?

thnx

Ps. gefeliciteerd he Athena22
Oud 09-05-2006, 20:25
ickeicke
ickeicke is offline
Aparte dingen voor dyslectici weet ik niet, je moet het wel aangeven in ieder geval ("special learning needs" op je aanmeldingsformulier geloof ik).

En ik denk niet dat ze een NT profiel als waardevoller bestempelen dan bijvoorbeeld CM.
Oud 09-05-2006, 23:30
planckton
planckton is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 09-05-2006 @ 21:25 :
En ik denk niet dat ze een NT profiel als waardevoller bestempelen dan bijvoorbeeld CM.
Ik kan me voorstellen dat als jij je op het RA vooral wil concentreren op wiskunde, het wel een voordeel is als je N&T doet.
Oud 09-05-2006, 23:38
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
planckton schreef op 10-05-2006 @ 00:30 :
Ik kan me voorstellen dat als jij je op het RA vooral wil concentreren op wiskunde, het wel een voordeel is als je N&T doet.
Vanzelfsprekend, maar ik denk niet dat NT in alle gevallen per se een pluspunt is.
Oud 10-05-2006, 07:38
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Ik was ook de enige met een vriend die mij aanmelde voor UC's (beide alleen voor RA)... En inderdaad bij ons wist ook niemand op school wat dat nu precies inhield. Het enige waar ik een beetje bang voor ben inderdaad is de diepgang van de opleiding en in hoeverre proeven/lab niet onderdoet voor ander universiteiten... Maargoed de persoonlijke begeleiding, kleine klassen, beetje in alles kunnen verdiepen wat je leuk lijkt en goede leraren waren voor mij wel weer grote pluspunten.
Oud 10-05-2006, 10:37
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Citaat:
4 schreef op 09-05-2006 @ 21:12 :
Oh dus iedereen wordt gewoon toe gelaten op het RA? Zelf mensen met een 6.5 gem , dat klinkt goed...

Geldt dat ook voor dyslectici? Zijn hier goede faciliteiten (bijvoorbeeld extra tijd) voor of is dit zelfs een minpunt voor toelating? Hier kan ik echt nergens iets over vinden.

En is het trouwens nog een pluspunt als je een N&T profiel hebt?
Ik stond een 6.7 gemiddeld, en daar deden ze helemaal niet moeilijk over. Het gaat vooral om je motivatie. Ik weet toevallig van een aantal mensen op RA dat ze dyslectisch zijn en geloof dat ze inderdaad extra tijd krijgen als ze dat nodig hebben. Ze zullen je er waarschijnlijk niet door afwijzen bij je aanmelding denk ik. Over dat profiel weet ik niet, alhoewel er in verhouding tot de andere majors wel een "tekort" aan mensen is die een Science major wil gaan doen.

Haha, mooi dat Sinterklaas in Middelburg komt, zal leuk worden voor de buitenlandse studenten! Volgens mij zijn de schoorstenen die RA heeft allemaal afgesloten (heeft dus weinig zin als je je schoentje eronder gaat zetten )
Oud 10-05-2006, 10:45
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ik kreeg gisteren trouwens nog een mailtje wat sommige van jullie misschien wel interessant zullen vinden. Gaat over de mogelijkheid om toch nog Chinees te volgen terwijl je op RA zit. Het gaat hier om een Summercourse voor komende maand (juni), maar misschien dat deze mogelijkheid volgend jaar ook gegeven zal worden, daarom heb ik toch maar even een stukje gequote.

Citaat:
There is an opportunity to take a track in Chinese language and culture anyway! University College Utrecht has notified the Dean that there is still room in a summer course (100-level) in Chinese Culture they will be offering this summer. In the long term, there might also be the opportunity to complete the entire track at UCU. The 200-level consists of an exchange to China (!!!!) and the 200-level would then be an off-campus course for RA students. Please note, that this course would be an elective, off-campus course in the Arts & Humanities department. It is not a language course as such, as next to some language, things such as culture, history and economics will also be discussed. (With regard to China, of course) Therefore, it cannot be used to fulfil your language requirement!!! However, some of you might still be interested.
Oud 10-05-2006, 11:46
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Hmm.. ik zat net ff op wiki te kijken naar RA...en krijg een beetje het gevoel dat er wat onenigheid is over de campuses en dat dit beetje openlijk op wiki word uitgevochten...
Maargoed wel grappig om beetje te volgen zo ...
<url>http://en.wikipedia.org/wiki/Roosevelt_Academy</url>
voor als het is weggehaald hier wat ik bedoel:

All student housing is provided by Woongoed Middelburg, a private real estate company despised by students for its ignorance and lack of service. Since the first day students came to Middelburg there have been complaints about the houses, such as complaints about heating, ventilation and the unreasonable high prices charged for the housing. Health problems caused by the housing is not taken seriously by Woongoed or the Roosevelt Academy as there have been numerous serious complaints in which both institutions showed no willingness to act, despite the seriousness of the health risks. Previous information concerning this has been deleted from this page on wikipedia, which is not entirely unlikely to find its cause in the overzealous PR-department of the Roosevelt Academy. Again this text has been deleted, a counter of how many times this has occured since 7th of may is now added as an indication. (how badly RA wants to hide this problem!) Times RA PR-department has deleted negative reviews on this page as of 7th of may: 2 times.
---------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Wel erg cool dat er nu ook mogelijkheden zijn voor Chinees idd

Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 11:48.
Oud 10-05-2006, 11:53
Athena22
Athena22 is offline
Hmm. Dat lees je inderdaad niet in de brochures. Maar gezien de bron weet ik niet of je dit zo serieus moet nemen - als het echt zo erbarmelijk was geweest, had dat waarschijnlijk ook op andere manieren de publiciteit bereikt...
Oud 10-05-2006, 12:01
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Ben ik het mee eens idd. Toen ik een dagje meeliep en op de open dag vond ik het de woningen er allemaal goed uitzien... Zeker als ik soms verhalen hoor van mensen op kamers in andere (grotere) steden (duurder + minder). Ik ben ook in engeland naar open dag geweest (diergeneeskunde en afgewezen) campus bezocht etc... en daar heb je dan wel een eigen douche en toiled maar vooral in en rondom Londen betaal je toch wel ff wat meer voor kamer.

Maar ik vond het verhaal toch wel even de moeite waard om hier te posten. En natuurlijk bestaan er op elke universiteit soms spanningen tussen schoolbestuur en leerlingen maar ik had hiervan nog niets meegekregen toen ik bij RA was...
Oud 10-05-2006, 12:12
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
In 1575, William of Orange was about to found the first university in the Netherlands, the choice was between the cities of Leiden and Middelburg, it became the University of Leiden and Middelburg missed out.
Grappig, dat wist ik niet .

Maar als we het dan toch over internetpagina's hebben;

Bij de UCU wikipedia site staat "University College Utrecht (UCU) is the international Honors College of Utrecht University (UU)"

Ik zal dat eens veranderen in "an" ofzo.

En verder vind ik de RA pagina op de UU site erg karig in vergelijking met die van het UCU .
Oud 10-05-2006, 12:16
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Hahahaha, geweldig dat verhaal! Maargoed, ik moet toegeven, in de meeste gevallen is Woongoed echt gewoon slecht. Zo had ik bijvoorbeeld in Augustus (toen ik hier voor het eerst kwam) een lekkend raam als het heel hard regende. Dus ik toen het nog een keer gebeurde (in Oktober) naar de Housekeeper en het verhaal vertelt. Hij: stuur me maar een mailtje, dat stuur ik dan door naar Woongoed. Dus ik gelijk een mailtje sturen. Maar tegen de tijd dat het Maart was had ik nog steeds geen reactie gehad. Dus ik nu een beetje boos mailtje gestuurd... en daar reageren ze dan wel weer op. Na een week kwam er een mannetje om mn raam te repareren (voor zover dat gaat, schijnt beetje rot te zijn, maarja, dat raam zit er denk ik ook al 40 jaar ofzo in ).

En zo zijn er nog veel meer gevallen van andere studenten die klachten hebben en Woongoed niet of pas na boze reacties iets eraan doet. Er is ook een Housing Affairs comitee op RA waar je met al je klachten terecht kan. Dus wat betreft de klachten tegenover Woongoed kan ik het wel begrijpen. Maar dat van RA vind ik wel behoorlijk vreemd eigenlijk... Wat ik altijd begreep is dat je voor je klachten direct naar Woongoed moet gaan (of de housekeeper die onderdeel is van Woongoed). En als Woongoed niets doet of heel erg verkeerd bezig kan je naar de Housing Affairs comitee die bestaat uit 3 studenten. Dus ik zou niet weten wat RA hier mee te maken heeft
Oud 10-05-2006, 12:36
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
In 1575, William of Orange was about to found the first university in the Netherlands, the choice was between the cities of Leiden and Middelburg, it became the University of Leiden and Middelburg missed out.
Dat zei de Dean in mijn interview ja... Middelburg had de keuze tussen een universiteit en vrijstelling van belasting. Toen koos het vrijstelling van belasting - wat ze achteraf nooit hebben gekregen
Oud 10-05-2006, 13:07
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Roosevelt Academy is by many outsiders seen as an "elitist" college for children of rich people, however, tuition is not higher than at any other university of the Netherlands. An article in a well-known Dutch newspaper made similar accusations but, after investigation, the newspaper soon admitted it had made a mistake. Moreover, some believe the author of the article had ulterior motives.
Heeft iemand die rel nog meegekregen? Dat was geloof ik Ronald Plasterk in de Volkskrant, die was echt niet zo aardig (en behoorlijk bevooroordeeld). Hij vond de selectieprocedure 'ballerig hospiteergedrag', als ik het mezelf goed herinner. Flauw hoor. Ik heb zelf nou niet echt het idee dat ik naar een of andere elite-opleiding ga. Je krijgt natuurlijk wel een Honors diploma, maar daar moet je ook hard voor werken.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 10-05-2006, 13:35
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
haha Net even het collum gelezen... wel grappig maargoed laat die man ook lekker zijn mening hebben... Wat ik wel apart vind is dat in het buitenland honors degrees voor zo ver ik weet (bijna) altijd 4 jaar duren... Maargoed kdenk dat ik weer ff ga leren voor examens
Oud 10-05-2006, 13:35
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ja, dat was inderdaad een echte rel. Maarja, daarom heb je nu nog steeds wel mensen die beetje argwanend tegenover RA staan. Of je hebt mensen die denken (en daar sterk van overtuigd zijn) dat RA hetzelfde is als een HBO opleiding omdat je alleen een Bachelor kan halen en geen Master... Maarja, die frustraties horen voorlopig nog steeds bij het leven van een RA-student denk ik....... maar wij hebben later tenminste een goede kans om naar goed aangeschreven universiteiten te gaan (UCLA, Berkeley, Oxford, Cambridge ) terwijl dat voor diegene die RA elitaire ballen vinden misschien wel eens iets lastiger kan zijn. (Haha, ieder zn troef )
Oud 10-05-2006, 14:01
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 10-05-2006 @ 14:07 :
Heeft iemand die rel nog meegekregen? Dat was geloof ik Ronald Plasterk in de Volkskrant, die was echt niet zo aardig (en behoorlijk bevooroordeeld). Hij vond de selectieprocedure 'ballerig hospiteergedrag', als ik het mezelf goed herinner.
Mja, zoiets meen ik mij ook te herinneren. En dat het alleen voor rijkeluis kindjes zou zijn enzo.

Citaat:
Yeti-Boy schreef op 10-05-2006 @ 14:35 :
haha Net even het collum gelezen... wel grappig maargoed laat die man ook lekker zijn mening hebben... Wat ik wel apart vind is dat in het buitenland honors degrees voor zo ver ik weet (bijna) altijd 4 jaar duren... Maargoed kdenk dat ik weer ff ga leren voor examens
mja, Amerikaanse undergraduate opleidingen zijn 4 jaar (honors of niet maakt niet uit), maar eigenlijk zijn 5 en 6 VWO vergelijkbaar met het eerste jaar van zon undergraduate opleiding, je volgt zeker in dat eerste (en ook in 2e geloof ik) vooral algemene vakken.

Citaat:
Jumpfrious schreef op 10-05-2006 @ 14:35 :
Of je hebt mensen die denken (en daar sterk van overtuigd zijn) dat RA hetzelfde is als een HBO opleiding omdat je alleen een Bachelor kan halen en geen Master... Maarja, die frustraties horen voorlopig nog steeds bij het leven van een RA-student denk ik.......
Tegen dat vooroordeel loop ik ook op ja.
Oud 10-05-2006, 15:01
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 10-05-2006 @ 15:01 :

mja, Amerikaanse undergraduate opleidingen zijn 4 jaar (honors of niet maakt niet uit), maar eigenlijk zijn 5 en 6 VWO vergelijkbaar met het eerste jaar van zon undergraduate opleiding, je volgt zeker in dat eerste (en ook in 2e geloof ik) vooral algemene vakken.
Ik heb het over Groot Britannie, en vooral de schotse HL en in mindere mate A-levels kan je naar mijn mening best vergelijken met Nederlandse VWO....
Oud 11-05-2006, 15:59
4
4 is offline
Hier een vraagje:

Hoe practisch is University College eigenlijk? In de zin van of je er veel praktische opdrachten zoals op het VWO. Of zijn juist essay's belangrijk?

thnx 4
Oud 11-05-2006, 16:04
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Dat ligt er helemaal aan welke vakken je kiest. Ik doe bijvoorbeeld een social science major, en voor vakken als sociology, psychology en human geography moet je vrij veel essays schrijven (per vak een stuk of 5 kleine, en op het eind 1 grote (het beruchte termpaper van 3000 woorden)). Maar als je bijvoorbeeld een science major gaat doen, heb je minder essays. Het is over het algemeen een niet al te praktische studie. Maar er zijn wel een aantal vakken waarbij je naar de Hogeschool Zeeland moet gaan, omdat ze daar een gigantisch laboratorium hebben waar dan proefjes uitgevoerd worden. Maar ook presenteren is heel belangrijk. Voor ieder vak minimaal 1 presentatie.

Maar zoals ik al eerder zei, het ligt er gewoon maar aan welke vakken je kiest. Bij sommige ligt de nadruk op essays, bij andere weer op presentaties, bij andere om verslagjes van practica en bij weer andere op de testen...

EDIT: Hopelijk is dit een antwoord op je vraag...
Oud 11-05-2006, 16:23
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
4 schreef op 11-05-2006 @ 16:59 :
Hier een vraagje:

Hoe practisch is University College eigenlijk? In de zin van of je er veel praktische opdrachten zoals op het VWO. Of zijn juist essay's belangrijk?

thnx 4
Ook binnen de life sciences zijn er veel essays e.d.
Voor de 100-levels bio moet er een paper geschreven over van 3000-4000 woorden en een essay naar aanleiding van een populair wetenschappelijk boek. Bij het 100-level chemistry moet je ook een essay schrijven naar aanleiding van een nobel prijs (al is dat maar 500 woorden) en ook ter voorbereiding van het biochem gedeelte een aantal essays.
Ik heb zelf geen natuurkunde of wiskunde, maar ik hoor daar ook wel van dat je assignments moet inleveren, maar dat zijn vooral berekeningen en dus niet echt essays.

Wat betreft praktijk: er zijn lab courses: 3 modules van elk 2 weken waarin je wat praktijk doet. Daarnaast moet je een Research Project doen en een Thesis schrijven en daar kan je ook praktijk aan koppelen. Voor de rest niet echt, en dat is wel een minpuntje. Gelukkig bestaan er wel mogelijkheden om vakken op de UU te volgen (vooral voor UCU van belang denk ik) waardoor je dat eventueel toch een beetje kan doen.
Maar als je echt superpraktijk gericht bent kan je UC beter niet gaan doen. Het is vooral een theoretische uni.
Oud 11-05-2006, 16:25
Joyceb
Joyceb is offline
Overigens geldt dit denk ik in grote lijnen ook vor de 200 en 300 levels, en daar zal je waarschijnlijk alleen maar meer papers moeten schrijven.

Overigens klinkt het misschien niet als het allerleukste om te doen, maar het valt echt reuze mee. Je leert erg veel over 1 bepaald onderwerp en je leert goede schrijfvaardigheden aan.
In mijn eerste semester heb ik Political Theory gedaan, en daarvoor moest ik elke week een essay van 600+ woorden inleveren. Daardoor leer je het goed. Daarnaast weet ik nu opzich ook erg veel over de oorzaken van Alzheimer's en over Wound healing, waar ik voor het 100 en 200 molecular bio vak mijn papers over heb geschreven.
Het is dus erg leuk en uitdagend en ik denk dat dit zeker een pluspunt is ten opzichte van de UU waar de begeleiding van het schrijven van papers minder intensief en persoonlijk zal zijn.
Oud 11-05-2006, 18:22
Outgrow
Avatar van Outgrow
Outgrow is offline
Ey ppl!

Ik kom net uit Middelburg... n ook k ben aangenomen!!
K kwam daar binnen n werd meteen door de Dean ontvangen... was een leuk gesprek van 10 min.... n hij zei meteen van k weet zker dat we veel van jou kunne verwachte... k moest echt lache...daarna was k de " town" in gegaan.... best wel leuk... r was namelijk markt vandaag.... had haring gegeten( nooit eerder gedaan)... whehehe was wel lekker... n ging een winkel langs voor werk whehehe... n ben daar ook meteen aangenome... this was a awesomely day dudes and dudettes... whehe Middelburg rulezzzz

N ze weten t nog nie of ze wel door gaan met die courses in Arabic n Chinese... had namelijk interesse getoond in Chinese... n de Dean zei dat het nie makkelijk is te lere... dus is nog in overleg..dat word Spanish voorlopig he...
__________________
Plant A Tree Of Faith And Recieve The Fruits Of The Father

Laatst gewijzigd op 11-05-2006 om 18:31.
Oud 11-05-2006, 18:28
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Gefeliciteerd!

Bij welke winkel ben je aangenomen?
Oud 11-05-2006, 18:30
planckton
planckton is offline
Gefeliciteerd!
Oud 11-05-2006, 18:33
Outgrow
Avatar van Outgrow
Outgrow is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 11-05-2006 @ 19:28 :
Gefeliciteerd!

Bij welke winkel ben je aangenomen?
Bij brand ofzo... een leuke kleding winkel in de buurt van C&A en een schoene winkel...i forgot their names
__________________
Plant A Tree Of Faith And Recieve The Fruits Of The Father
Oud 11-05-2006, 18:35
planckton
planckton is offline
Op hoeveel zitten we nu al..
UCU
-esther
-Niet Slaan
-Planckton
-Joyceb* (*zit er al)

RA
-kiss the sky
-jumpfrious*
-Athena22
-outgrow
-ickeicke
-yeti-boy

Laatst gewijzigd op 11-05-2006 om 19:54.
Oud 11-05-2006, 18:50
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
5-6 in 't voordeel van RA
Oud 11-05-2006, 18:58
planckton
planckton is offline
Ach ja daar is het ook veel makkelijker he
Oud 11-05-2006, 19:00
Verwijderd
Ik ben niet toegelaten hoor

Ik sta op de wachtlijst, dus ik heb me al ingeschreven voor wat anders.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
jennlalafer
242 21-01-2020 14:30
Studeren University College #8
MizZoo
500 21-03-2011 22:50
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.