Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2007, 13:31
Verwijderd
Ik weet niet of je het beter door kan geven, misschien voor stufi ofzo.
Maar als het goed is heb je bij je bevestiging van je aanmelding ook een wijzigingsformulier gekregen. Denk dat je het daarmee wel kan doen, en anders even bellen/mailen.
Advertentie
Oud 20-06-2007, 13:33
Verwijderd
Als het goed is krijg ik die brief vandaag of morgen pas , maar ik was op internet aan het kijken en toen bedacht ik me dit. Dan wacht ik die brief wel af.
Oud 21-06-2007, 12:47
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Vanaf wanneer gaat de rente over het geleende bedrag van de ib groep lopen? Op hun site staat dat de rente afhangt van het jaar waarop je afstudeert, en vervolgens 5 jaar vast is. Maar is die rente dan ook met terugwerkende kracht, want daar kom ik niet helemaal uit.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 21-06-2007, 13:05
Verwijderd
Het lijkt me logisch als je gewoon vanaf nu al rente betaalt en dan na als je klaar bent, staat je rente voor 5 jaar vast.

Anders zou dit betekenen dat je nu 500 euro leent en als je klaar bent de mogelijkheid hebt om direct af te betalen en zij dus extreem verlies gaan maken
Oud 21-06-2007, 14:03
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-06-2007 @ 14:05 :
Het lijkt me logisch als je gewoon vanaf nu al rente betaalt en dan na als je klaar bent, staat je rente voor 5 jaar vast.
maar dan weet ik dus niet wat mijn rente nu is, maar de ib groep is overigens niet altijd logisch Iemand die het zeker weet?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 21-06-2007, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 21-06-2007 @ 15:03 :
maar dan weet ik dus niet wat mijn rente nu is, maar de ib groep is overigens niet altijd logisch Iemand die het zeker weet?
Ik heb laatst nog een brief erover gehad
"Als je je lening in dezelfde maand terugstort als waarvoor hij is uitbetaald, berekenen we je geen rente."

Rente is iets van 3,2% dacht ik
Oud 21-06-2007, 18:27
bingomassacre
bingomassacre is offline
Ik ben in Januari gestopt met mijn opleiding en begin vorige week heb ik me via de website weer aangemeld voor een opleiding + stufi.
Nu vond ik het zoiezo al vreemd dat ik een formulier uit moest printen en op moest sturen (ik dacht dat ik het jaar 'volledig' via inet had geregeld ) en ik heb ook nog geen ontvangstbevestiging gehad..
Duurt dit altijd wat langer of kan ik ze toch beter even bellen, zodat ik zeker weet dat ze het ontvangen hebben ?
Oud 21-06-2007, 19:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg vandaag een brief met daarbij een nieuwsbrief over het nieuwe collegegeldkrediet dus ik denk dat iedereen die binnenkort krijgt en dan gelijk een antwoord op zijn/haar vraag daarover heeft
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2007, 20:12
Verwijderd
Citaat:
bingomassacre schreef op 21-06-2007 @ 19:27 :
Ik ben in Januari gestopt met mijn opleiding en begin vorige week heb ik me via de website weer aangemeld voor een opleiding + stufi.
Nu vond ik het zoiezo al vreemd dat ik een formulier uit moest printen en op moest sturen (ik dacht dat ik het jaar 'volledig' via inet had geregeld ) en ik heb ook nog geen ontvangstbevestiging gehad..
Duurt dit altijd wat langer of kan ik ze toch beter even bellen, zodat ik zeker weet dat ze het ontvangen hebben ?
Je krijgt binnen 6 weken een bevestiging. In een week verwachten dat je brief is aangekomen, verwerkt en er weer een terug is gestuurd is een beetje optimistisch
Oud 22-06-2007, 13:58
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
Ik heb dit collegejaar gewoon stufi ontvangen. Nu is mijn eerste jaar niet echt verlopen volgens plan, en ik zal volgend jaar wat vakken opnieuw moeten doen. Om te voorkomen dat ik daardoor ook moeite krijg om mijn tweedejaarsvakken te halen en omdat mijn leven op het moment nogal chaotisch is, zit ik erover te denken om dus komend jaar maar een paar vakken te volgen en voor de rest te gaan werken om te sparen en om mijn rijbewijs te halen. Nu was mijn vraag, moet ik dan voor de volle mep collegegeld betalen en kan ik mijn stufi dan een jaar stop zetten?
__________________
I am..
Oud 22-06-2007, 14:32
Verwijderd
Ik denk dat je gewoon ingeschreven blijft staan voor een voltijd opleiding? Want dan moet je volgens mij de volledige mep collegegeld gewoon betalen. Je studiefinanciering kan je wel gewoon stop zetten.
Oud 22-06-2007, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Moniek! schreef op 20-06-2007 @ 14:20 :
Ik heb een vraagje. Ik ben dit jaar, na het behalen van mijn P (op HBO), gestopt met mijn opleiding. In september begin ik met een andere opleiding op de universiteit.
Laatst heb ik alles doorgegeven aan de IB-Groep en dat klopt ook allemaal maar ik heb niet doorgegeven bij vooropleidingen dat ik ook die HBO-studie gedaan heb, alleen dat ik VWO heb afgerond. Dat leek me niet nodig omdat ik met VWO gewoon Uni kan doen.
Nu is mijn vraag
- of ik dit toch beter wel kan doorgeven
- en hoe ik dat dan kan doen?
Dat laatste probeer ik nu maar ik kan nergens vinden hoe dat gaat. Als ik wijzigingen wil doorgeven kan ik alleen doorgeven of ik ga stoppen met studie of stufi.
Kan iemand me helpen?

Bedankt!
Dit dus. Maar ik heb nog geen brief ontvangen en ik ga maandag op vakantie. Maakt het uit als ik dat na de vakantie (2 weken) alsnog wijzig, of krijg ik dan nóg later bericht van mijn school met daar inschrijven enzo? Want als ik dan nog langer moet wachten omdat ik dat (zo laat nog) gewijzigd heb, weet ik niet of ik het wel moet wijzigen?
Logisch uitgelegd zo?
Oud 27-06-2007, 16:52
Verwijderd
Ik ga even een domme vraag stellen! Over een week hoor ik of ik mijn propedeuse heb behaald, ik verwacht dat ik deze zonder problemen kan ontvangen. Volgend jaar wil ik naar de universiteit Utrecht. Moet ik mezelf al aanmelden voor deze studie of zodra ik zeker weet dat ik mijn p heb. De kans, hoe klein dan ook bestaat natuurlijk dat ik het niet haal. Moet ik ook de hogeschool officieel een brief sturen dat ik stop of doet de IB Groep dat?
Oud 27-06-2007, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Moniek! schreef op 22-06-2007 @ 17:25 :
Dit dus. Maar ik heb nog geen brief ontvangen en ik ga maandag op vakantie. Maakt het uit als ik dat na de vakantie (2 weken) alsnog wijzig, of krijg ik dan nóg later bericht van mijn school met daar inschrijven enzo? Want als ik dan nog langer moet wachten omdat ik dat (zo laat nog) gewijzigd heb, weet ik niet of ik het wel moet wijzigen?
Logisch uitgelegd zo?
Ik heb een Havo-diploma en een HBO-propedeuse, zit nu op de universiteit, en de IBG heeft als 'vooropleiding' volgens mij ook alleen 'Havo'. Met je vooropleiding heeft de IBG niet veel te maken; dat is echt iets tussen jouw en de universiteit.

Je krijgt dus gewoon inschrijvingsformulieren van de uni, waarschijnlijk nu ergens (eind juni/begin juli), krijg je ze niet, bel dan gewoon even met de IBG of mail even met 't bureau van inschrijving bij jouw uni. Maar ik zie niet in waarom je problemen zou krijgen
Oud 27-06-2007, 17:03
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 27-06-2007 @ 17:52 :
Ik ga even een domme vraag stellen! Over een week hoor ik of ik mijn propedeuse heb behaald, ik verwacht dat ik deze zonder problemen kan ontvangen. Volgend jaar wil ik naar de universiteit Utrecht. Moet ik mezelf al aanmelden voor deze studie of zodra ik zeker weet dat ik mijn p heb. De kans, hoe klein dan ook bestaat natuurlijk dat ik het niet haal. Moet ik ook de hogeschool officieel een brief sturen dat ik stop of doet de IB Groep dat?
Gewoon bij de IBG aanmelden; als je je P niet haalt, dan vul je de inschrijfformulieren gewoon niet in.
Je moet je verder gewoon uitschrijven bij je hogeschool, maar waarschijnlijk krijg je daar een brief over; daarin staat dat je je kan herinschrijven (dus als je door zou gaan met die opleiding dan vul je dat in) en ook hoe je je moet uitschrijven.
Vaak kan je je ook gewoon uitschrijven bij de administratie, maar zeer waarschijnlijk ontvang je daar gewoon een brief over. (Aangezien alle studenten die wél gewoon door gaan met die opleiding, zich gewoon opnieuw moeten inschrijven voor het nieuwe studiejaar.)
Oud 29-06-2007, 22:11
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Even voor de zekerheid: als ik na mijn driejarige bachelor een eenjarige master ga doen en daarna nog ns een master die anderhalf jaar duurt krijg ik dan toch nog gewoon een half jaar stufie? Dus in totaal vier en een half jaar?
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 01-07-2007, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 29-06-2007 @ 23:11 :
Even voor de zekerheid: als ik na mijn driejarige bachelor een eenjarige master ga doen en daarna nog ns een master die anderhalf jaar duurt krijg ik dan toch nog gewoon een half jaar stufie? Dus in totaal vier en een half jaar?
Ik denk dat je totaal maar 4 jaar krijgt, eigenlijk.
Oud 01-07-2007, 16:39
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Hoe vraag je een collegekrediet aan?
Oud 01-07-2007, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 01-07-2007 @ 17:39 :
Hoe vraag je een collegekrediet aan?
Bedoel je een studielening naast het basisbedrag? Kan je veranderen op 'mijn ib-groep' (of hoe dat ook precies heten mag) en anders vast ook wel via zo'n formulier.
Oud 01-07-2007, 18:14
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-07-2007 @ 17:45 :
Bedoel je een studielening naast het basisbedrag? Kan je veranderen op 'mijn ib-groep' (of hoe dat ook precies heten mag) en anders vast ook wel via zo'n formulier.
Ja ik zie dus nergens een formulier of wijzigingsmogelijkheid. Het is een vrij nieuw concept, het is een lening van uiterlijk het bedrag aan jaarlijks collegegeld.
Oud 01-07-2007, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 01-07-2007 @ 19:14 :
Ja ik zie dus nergens een formulier of wijzigingsmogelijkheid. Het is een vrij nieuw concept, het is een lening van uiterlijk het bedrag aan jaarlijks collegegeld.
Dan zou ik de informatielijn bellen, dan heb je het snelste antwoord.
Oud 01-07-2007, 18:32
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
als het goed is moet je een 'mijn ib-groep' via inet aanvragen voor het collegegeldkrediet.
Binnen vijf dagen krijg je de code en kun je het krediet aanvragen.

Ga ik ook doen
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Oud 01-07-2007, 18:34
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Miroir schreef op 01-07-2007 @ 19:32 :
als het goed is moet je een 'mijn ib-groep' via inet aanvragen voor het collegegeldkrediet.
Binnen vijf dagen krijg je de code en kun je het krediet aanvragen.

Ga ik ook doen
Ik heb nu al zo'n account en ik kan het nog niet vinden Dus ja, toch maar even de IBG bellen inderdaad.
Oud 05-07-2007, 16:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 22-06-2007 @ 14:58 :
Ik heb dit collegejaar gewoon stufi ontvangen. Nu is mijn eerste jaar niet echt verlopen volgens plan, en ik zal volgend jaar wat vakken opnieuw moeten doen. Om te voorkomen dat ik daardoor ook moeite krijg om mijn tweedejaarsvakken te halen en omdat mijn leven op het moment nogal chaotisch is, zit ik erover te denken om dus komend jaar maar een paar vakken te volgen en voor de rest te gaan werken om te sparen en om mijn rijbewijs te halen. Nu was mijn vraag, moet ik dan voor de volle mep collegegeld betalen en kan ik mijn stufi dan een jaar stop zetten?
Een HBO deeltijd opleiding is iets voordeliger dan een voltijd opleiding. (Ik betaal ongeveer 1275 euro aan collegegeld voor een deeltijd opleiding. Voltijd zou het op zo'n 1500,- euro uitkomen). Goed, je moet dit wel wijzigen bij ibg/ hogeschool.. En je krijgt bij deeltijd geen stufi, daarentegen wel belastingteruggaaf.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 06-07-2007, 05:46
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 29-06-2007 @ 23:11 :
Even voor de zekerheid: als ik na mijn driejarige bachelor een eenjarige master ga doen en daarna nog ns een master die anderhalf jaar duurt krijg ik dan toch nog gewoon een half jaar stufie? Dus in totaal vier en een half jaar?
Volgens mij krijg je het totaal aan geld voor je eerste opleiding die je doet, dus die eenjarige master en in totaal 4 jaar stufi. Kun je die master van 1.5 jaar niet eerst doen?
Oud 06-07-2007, 11:21
Verwijderd
eh dat collegegeld krediet is leuk en aardig maar mijn collegegeld wordt in 5 periodes afgeschreven dus ik heb er niks aan of is dat te regelen?
Oud 06-07-2007, 11:23
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 06-07-2007 @ 12:21 :
eh dat collegegeld krediet is leuk en aardig maar mijn collegegeld wordt in 5 periodes afgeschreven dus ik heb er niks aan of is dat te regelen?
Het in één keer af laten schrijven?
Oud 06-07-2007, 18:08
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 06-07-2007 @ 12:21 :
eh dat collegegeld krediet is leuk en aardig maar mijn collegegeld wordt in 5 periodes afgeschreven dus ik heb er niks aan of is dat te regelen?
dan zou je (wat ik van plan ben althans) het deel dat aan stufi extra binnenkomt (het collegeldkrediet) apart zetten en gebruiken voor je termijnafschrijving. In september betaal ik mn eerste termijn collegeld (= 2 maanden collegeldkrediet ongeveer, zegmaar) en dat maak ik dan "goed" met het krediet van september en oktober. Dat loopt dus een beetje erachteraan, maar het maakt het voor mij alsnog wel een stuk makkelijker .
Oud 06-07-2007, 18:50
Verwijderd
Volgens mij is collegekrediet iets anders dan studiefinanciering (het eerste is volgens mij eenmalig (een bedrag ter hoogte van je collegegeld), het tweede maandelijks (waarvan de hoogte afhangt van thuis-uitwonend ed)).
Oud 06-07-2007, 19:14
Verwijderd
Nee hoor, collegekrediet krijg je ook maandelijks.
Oud 06-07-2007, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-07-2007 @ 20:14 :
Nee hoor, collegekrediet krijg je ook maandelijks.
Wat ik het verschil dan? (Of is het gewoon hetzelfde?)
En dan is het toch geen probleem als je je collegeld in termijnen betaald
Oud 06-07-2007, 19:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-07-2007 @ 20:14 :
Nee hoor, collegekrediet krijg je ook maandelijks.
Serieusly? Ik dacht dat je hiermee direct eenmalig het collegegeld voor het hele jaar kon afbetalen.. Het is dus een lening bovenop de 'normale'-ibg lening die je kunt afsluiten?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 08-07-2007, 14:41
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 06-07-2007 @ 20:36 :
Serieusly? Ik dacht dat je hiermee direct eenmalig het collegegeld voor het hele jaar kon afbetalen.. Het is dus een lening bovenop de 'normale'-ibg lening die je kunt afsluiten?
Zo staat het op de site van de ibg. Maar ik vind het ook vaag. Volgens mij komt het er gewoon op neer dat je meer kan lenen naast je stufi + lening, maar niet meer dan het collegegeld. Ik geloof dat mensen die een particuliere opleiding doen ook een collegekrediet kunnen aanvragen, maximaal 5 keer het standaard collegegeld ofzo. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Het komt gewoon iedere maand bij de rest van je stufi op.

Stufi is dus kennelijk alleen bedoeld voor levensonderhoud en studieboeken, collegekrediet voor collegegeld.

Maar ik vind het allemaal nogal vaag; ik mis echt een duidelijk overzichtje wat je nu dus per maand zou kunnen krijgen en waarvoor 't bedoeld is...
*gaat nog even op de site zoeken*
Oud 08-07-2007, 23:35
Verwijderd
ik ga morgen langs bij dat takkehok van ze in rotterdam, zal t wel ff vragen en hopen dat ik t onthou, ik moet me namelijk inschrijven en heb geen printer dus moet wel een formulier halen
Oud 09-07-2007, 11:00
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik heb maximaal collegekrediet aangevraagd, en volgens de brief is dat iets van tegen de 130 per maand extra
Oud 09-07-2007, 17:51
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2007 @ 20:15 :
Wat ik het verschil dan? (Of is het gewoon hetzelfde?)
En dan is het toch geen probleem als je je collegeld in termijnen betaald
Ja ik snap het nut ook niet helemaal, al helemaal niet als ze het alleen in termijnen willen verstrekken...

Ik denk alleen dat het wel in termijnen moét, want als elke student collegegeldkrediet opneemt rond augustus is de IBG blut.
Oud 11-07-2007, 09:53
Milll
Avatar van Milll
Milll is offline
Ik heb me een tijdje geleden ingeschreven voor mijn opleiding via de IB-groep, en volgens mij toen ook meteen ov enzo aangevraagd. Ik heb toen een bevestiging via de post gehad, maar daarin stond alleen maar de opleiding die ik wil gaan doen, er stond verder niets over stufi of ov vermeld. Weet iemand of dit normaal is, en wanneer hoor ik hier iets over (bijv. wanneer ik mijn ov mag ophalen)?
Oud 11-07-2007, 10:02
Verwijderd
Dat hoor je pas vrij laat, ik geloof dat je hem in augustus op kunt halen (hij is vanaf 1 september geldig), en je zal pas rond begin augustus die oproep voor je OV krijgen.
Oud 14-07-2007, 12:37
Verwijderd
Volgens mij wil de IBgroep me een maand teveel uitwonend uitbetalen. Het zit zo:

per 1 maart 2007 ben ik tijdelijk op kamers gaan wonen.
Per 2 juli ben ik officieel weer terug naar mijn ouders verhuisd. (op die dag heb ik me officieel weer in de gemeente ingeschreven.)

Volgens de brief ben ik pas per 1 augustus thuiswonend, al woon ik (ook volgens de brief) per 2 juli op t adres van mijn ouders.

Gevolg voor stufi:
maart t/m juni: uitwonende beurs
juli: uitwonende beurs (op de brief staat die apart)
vanaf augustus: thuiswonende beurs.

Is t een regel dat je een maand uitwonende beurs krijgt als je later dan de eerste v/d maand verhuisd?
Nog een mogelijkheid: Heeft de IBgroep een fout gemaakt?
Oud 14-07-2007, 13:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
kattenkop schreef op 14-07-2007 @ 13:37 :
Volgens mij wil de IBgroep me een maand teveel uitwonend uitbetalen. Het zit zo:

per 1 maart 2007 ben ik tijdelijk op kamers gaan wonen.
Per 2 juli ben ik officieel weer terug naar mijn ouders verhuisd. (op die dag heb ik me officieel weer in de gemeente ingeschreven.)

Volgens de brief ben ik pas per 1 augustus thuiswonend, al woon ik (ook volgens de brief) per 2 juli op t adres van mijn ouders.

Gevolg voor stufi:
maart t/m juni: uitwonende beurs
juli: uitwonende beurs (op de brief staat die apart)
vanaf augustus: thuiswonende beurs.

Is t een regel dat je een maand uitwonende beurs krijgt als je later dan de eerste v/d maand verhuisd?
Nog een mogelijkheid: Heeft de IBgroep een fout gemaakt?
Geldt niet toevallig waar je op de eerste van de maand woont? (ik heb het niet nagezocht, dus misschien dat iemand anders het wel zeker weet?) Ik woonde vanaf 6 augustus niet meer thuis, maar kreeg voor die maand nog wel thuiswonende stufi...
Oud 14-07-2007, 13:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 14-07-2007 @ 14:24 :
Geldt niet toevallig waar je op de eerste van de maand woont? (ik heb het niet nagezocht, dus misschien dat iemand anders het wel zeker weet?) Ik woonde vanaf 6 augustus niet meer thuis, maar kreeg voor die maand nog wel thuiswonende stufi...
Klopt, ze kijken naar de situatie op de eerste van de maand. Als je 2 juli thuiswonend bent maar 1 juli nog uitwonend was, dan ben je voor de IB-Groep die hele maand nog uitwonend.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-07-2007, 15:28
Verwijderd
Als dat waar is is het wel erg makkelijk om de ib groep te bedonderen. Lekker makkelijk; schrijf je je gewoon de 2e van de maand in bij de gemeente van je ouders en je vangt nog een maand uitwonende stufi
Oud 14-07-2007, 16:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tsja, waarom denk je dat ik op 27 februari me uitschreef bij m'n ouders en op kamers ging wonen en niet pas 2 maart
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-07-2007, 20:20
MardyBum
MardyBum is offline
Ff een vraagje. Ik heb het hele jaar tegemoetkoming gekregen voor de vavo. Nou heb ik geld tussen twee studies aangevraagd dus voor juli en augustus. Waar ik trouwens nog steeds niks van heb gehoord. Maar mijn studie begint de 24e augustus introductie etc. Mag je dan pas vanaf september stufi hebben of ook al voor de maand augustus. Ik heb nu vanaf september. Dus het probleem is dat ik vanaf dan ook pas kan lenen, voor mijn boeken te betalen, en dat zou dus te laat zijn want ik heb ze voor de 24e september nodig, terwijl ik mijn stufi pas de 24e krijg.
Of kan je ook al eerder beginnen met lenen?

groetjes
Oud 15-07-2007, 11:04
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Als ik een 2e studie wil volgen naast mijn studie en dus al ingeschreven sta bij de IB en vorig jaar al een shitload aan papieren heb ingevuld en opgestuurd (incl diploma + cijferlijst), moet ik dat nu opnieuw meesturen met het aanmeldingsformulier? IB geeft alleen informatie als je je tegelijkertijd aanmeld voor 2 studies Als het noodzakelijk is, kan ik nu namelijk al beginnen met het opgraven van de papieren, want waar die liggen... ?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 15-07-2007, 11:06
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
MardyBum schreef op 14-07-2007 @ 21:20 :

Of kan je ook al eerder beginnen met lenen?

groetjes
je had dit jaar kunnen lenen terwijl je nog je oude studie deed. edit ow bij tegemoetkoming scholieren kan je niet lenen.
Nee je kan pas lenen vanaf dat je stufi krijgt. Mischien een idee om eerst het boek te kopen wat je meteen nodig hebt, en daarna pas de rest als je hebt geleend?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 15-07-2007, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 15-07-2007 @ 12:04 :
Als ik een 2e studie wil volgen naast mijn studie en dus al ingeschreven sta bij de IB en vorig jaar al een shitload aan papieren heb ingevuld en opgestuurd (incl diploma + cijferlijst), moet ik dat nu opnieuw meesturen met het aanmeldingsformulier? IB geeft alleen informatie als je je tegelijkertijd aanmeld voor 2 studies Als het noodzakelijk is, kan ik nu namelijk al beginnen met het opgraven van de papieren, want waar die liggen... ?
Je moet gewoon het standaard aanmeldingsformulier van de Ib downloaden, opsturen, klaar. Dan gaan ze wel je studie waarvoor je stufi krijgt wijzigen, maar dat is op zich niet erg en kan je ook weer terugdraaien als je wil. Cijferlijsten enzo hoeven pas weer opgestuurd te worden naar de Universiteit.
Oud 16-07-2007, 19:05
Verwijderd
Een aantal vragen:

1. Waarom kan je wijzigingen niet tegelijkertijd doorgeven? Ik wil graag én collegegeldkrediet aanvragen + lening, maar dat kan niet tegelijk? Hoelang duurt het voordat 1 van de 2 (lening heb ik als eerste gedaan) verwerkt is.

2. Kan je niet lenen bij tegemoetkoming scholier? Aangezien je in augustus je tegemoetkoming over augustus krijgt en je dan tot september moet wachten leek het mij handig om vanwege alle boekenkosten etc 200 euro bij te lenen. Kan dit niet of doe ik het gewoon fout?
Oud 16-07-2007, 19:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vraag 1 van je weet ik niet, volgens mij kan je wel twee dingen tegelijk wijzigen maar hoe dat met leningen enzo zit weet ik niet. Ik heb vandaag een wijziging doorgegeven en kon daarna klikken op 'nog een wijziging doorgeven' maar dat ging over m'n adres.

Je kunt niet lenen bij tegemoetkoming scholieren, dat kan pas vanaf het moment dat je recht hebt op studiefinanciering.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-07-2007, 10:22
MardyBum
MardyBum is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 15-07-2007 @ 12:06 :
je had dit jaar kunnen lenen terwijl je nog je oude studie deed. edit ow bij tegemoetkoming scholieren kan je niet lenen.
Nee je kan pas lenen vanaf dat je stufi krijgt. Mischien een idee om eerst het boek te kopen wat je meteen nodig hebt, en daarna pas de rest als je hebt geleend?

Ja daar had ik dus al voor gebeld naar school, maar blijkt nog dat ik veel boeken het eerste blok al nodig heb. Maar toch bedankt. Weet iemand een boekhandel waar je in termijnen betalen kan?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Studeren HELP!- Stoppen met de opleiding??
Ici-Paris_#
8 11-01-2008 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.