Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2008, 18:23
Verwijderd
Zo.. klaar.
Morgen alleen nog even een gewaarmerkt resultatenoverzicht halen, en dan ga ik het gelijk even langsbrengen bij het onderwijsinstituut.
Succes iedereen met het wachten tot april
Advertentie
Oud 27-02-2008, 18:40
rabt
rabt is offline
ik heb vandaag mijn formulieren gebracht bij het emc, nu maar wachten...
Oud 27-02-2008, 19:09
Anais
Anais is offline
Citaat:
ik heb vandaag mijn formulieren gebracht bij het emc, nu maar wachten...
Heb je het daar langsgebracht of bedoel je dat je het op de post hebt gedaan?
(Als je het hebt langsgebracht, waarzo dan? )
Oud 28-02-2008, 08:13
Isnogood
Isnogood is offline
ik hoop ZO dat ik door ben naar 2e fase ( ik doe mee aan erasmus mc selectie ), laat ik hopen dat topsport en mijn motivatie ( die ik door meerdere heb laten checken ), mij door de 1e fase helpt. Als ik er door heen kom zorg ik wel dat ik de 2e fase haal.
Oud 28-02-2008, 17:04
rabt
rabt is offline
Citaat:
Heb je het daar langsgebracht of bedoel je dat je het op de post hebt gedaan?
(Als je het hebt langsgebracht, waarzo dan? )
Ik heb het bij het erasmus mc gebracht bij kamer EE 304 en daar kreeg ik ook een ontvangstbewijs. (3e verdieping)
Oud 01-03-2008, 15:22
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik vind het ook echt spannend voor jullie. Ik duim mee ik weet echt precies hoe iedereen zich voelt, ook ik heb 2 jaar terug nagelbijtend gewacht op de brieven van de uni
Oud 04-03-2008, 13:26
rabt
rabt is offline
ik kan idd niet wachten tot eind april
Oud 05-03-2008, 13:34
dubje
Avatar van dubje
dubje is offline
Ik ook niet, tot begin april (7-11 april)... tzijn er wel veel dit jaar die zich hebben opgegeven voor de
decentrale selectie geneeskunde!

Staat er ook ergens hoeveel mensen er door gaan naar de 2e ronde..? Is dat
een aantal of een bepaald percentage??
Oud 10-03-2008, 15:10
rabt
rabt is offline
Dat hangt vooral af van de kwaliteit van de brieven en als er teveel zijn bij de 2e ronde zijn ze gewoon strenger met de eisen volgens mij
Oud 14-03-2008, 11:25
anusha_shankar
anusha_shankar is offline
Hoi ik doe mee aan decentrale selectie in Rotterdam. Ik heb een probleem; ik heb voor na mijn eindexamen een reis gepland met vriendinnen voor een weekje tot en met 7 juni ( al geboekt etc) terwijl de toetsen beginnen op 9 juni. Ik dacht dat het niet zo'n probleem zou zijn, dat ik het zou halen met de datums, maar ik heb andere posts bekeken over de tweede ronde en hoe dat in elkaar zit; als ik lees over de hoeveelheid leerstof, boeken, maak ik me echt zorgen over mijn mogelijkheden om goed voor te bereiden voor de tweede ronde..hoeveel voorbereiding is werkelijk nodig en is het beter als ik gewoon thuisblijf? Of kan ik rondkomen met de kennis die ik op middelbare school heb gehad? ( ik heb verder niet zoveel kennis van anatome, filostofie etc) Naja..ik moet eerst door de eerste ronde doorheen zien te komen, maar toch
Heel erg bedankt alvast!
Oud 14-03-2008, 14:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ach, meer voorbereiding dan het boekje lezen en wat klooien met pubmed heb ik niet gedaan. Ik zou er niet zo'n drama van maken. Boeken zijn vooral om mee te nemen, bij sommige toetsen mag je die gebruiken.
Anatomie is redelijk basic, niks van wat je op geneeskunde krijgt. Gewoon meer zoals je het op de middelbare school had, je moet wel een beetje weten waar dingen zitten en hoe een redelijk standaard rijtje heet. Maar goed, dat is meestal echt niet zo'n probleem.
Filosofie is gewoon een luistertoets. Nederlands verhaal op video met meerkeuzevragen.

Imo, ga gewoon op vakantie. Het is echt niet alsof je weken moet gaan zitten leren en dat is naar mijn mening nog vrij nutteloos ook.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 14-03-2008, 17:04
Isnogood
Isnogood is offline
Ik heb net een formulier binnengekregen waar ik een pasfoto moet bijvoegen en retourneren. Kan ik hieruit concluderen dat mijn inschrijfformulier daadwerkelijk aangekomen is ?
Oud 15-03-2008, 08:39
anusha_shankar
anusha_shankar is offline
Ok dat is wel goed om te weten! En best geruststellend nu ik geen zorgen hoef te maken tijdens mn vakantie, dus thanks
Ik hoop wel dat ik door ben naar de tweede ronde! Oh eigenlijk hoop ik, ten eerste, dat mijn formulier goed aangekomen is aangezien ik het op 29 feb heb gestuurd Ik had gebeld om te vragen of ze ook formulieren accepteerden die later dan 1 maart kwamen, hij zei van wel..maar weet iemand er misschien meer van?
Oud 23-03-2008, 12:48
dubje
Avatar van dubje
dubje is offline
@anusha_shanker
ehmm zover ik weet en heb gelezen is 1 maart de deadline en zijn dus de formulieren die na deze datum binnenkomen niet geldig... of ze daadwerkelijk zo streng zijn is natuurlijk de vraag!!?

@isnogood
Hmm raar.. ik heb nog niet eerder vernomen dat ze om pasfoto's vragen...!

nog een dikke twee weken en dan weten we de uitslag van de eerste ronde!!
Oud 24-03-2008, 19:24
anusha_shankar
anusha_shankar is offline
Hey ik heb onlangs weer gebeld naar de universiteit en ze hebben m'n formulier binnen en ook al beoordeeld! Ik vroeg aan de telefoon nog of die vrouw me verder nog wat kon vertellen over de resultaten, maar helaas, het wordt wachten tot april..Ach ja, het was een poging waard toch
Succes iedereen!!
Oud 24-03-2008, 20:27
Verwijderd
Ze hebben het al beoordeeld en laten het pas net voor 15 april weten? Goh...
Oud 25-03-2008, 21:26
Jan0s
Jan0s is offline
Hoop voor iedereen (en mezelf) van ganse harte dat dat pasfotoformulier iets betekent
Oud 27-03-2008, 11:23
Jan0s
Jan0s is offline
Ik Ben Door Naar De Volgende Ronde
Oud 27-03-2008, 12:50
anusha_shankar
anusha_shankar is offline
Hey, hoe weet je dat dan?
Gefeliciteerd in ieder geval!!
Oud 27-03-2008, 14:28
Isnogood
Isnogood is offline
Hoe kan je dat nu al weten?
Oud 27-03-2008, 14:42
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid: je doet niet mee met de decentrale aan de VU, of wel?
Oud 27-03-2008, 16:47
Isnogood
Isnogood is offline
Ik heb net de post opengemaakt, IK BEN DOOR!

Erasmus
Oud 27-03-2008, 18:08
Jan0s
Jan0s is offline
Sorry, vergeten te melden: Erasmus Decentraal ben ik door naar 2e ronde...
Oud 27-03-2008, 19:10
rabt
rabt is offline
Ik ben niet door naar 2e ronde.....

(ik had meer dan 350 uur werkervaring en ben enorm gemotiveerd)

ik ga meteen bezwaar maken!
Oud 27-03-2008, 19:54
anusha_shankar
anusha_shankar is offline
Hey wat klote joh..ik ook niet! Bah voel me er zo kut over.. vooral omdat ik zo hoopvol was.
'K wist dat ze ervaringen in zomervakanties niet accepteerde. Maar aangezien ik drie jaar lang tijdens de zomervakanties in India voor vier weken elke dag met autistische kinderen (intensief) had gewerkt, dacht ik dat ze dat zouden goedkeuren! Blijkbaar niet dus. Ik had ook een paar andere dingen hoor, maar dat was dus ook niet goed genoeg.

Ja, die bezwaarschrift komt er zeker aan!

Gefeliciteerd voor de anderen

Hoeveel punten hadden degenen die niet door waren? ..Ik had er 6 in totaal
Oud 27-03-2008, 20:42
rabt
rabt is offline
ik had in totaal 8 punten (allebei 4 van de 5). ik had eerder trouwens begrepen dat ze je al doorlieten bij 3 punten, maar waarschijnlijk is de procedure veranderd.
IK heb daarna trouwens een hele dag meegelopen op een OK en heb er 7 operaties gezien, denk wel dat dat ook meetelt. Maarja we zullen zien.
Oud 27-03-2008, 21:01
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Reken er niet op dat bezwaar maken heel veel helpt. Ze hebben zoveel mensen om uit te kiezen, maar je kan het altijd proberen natuurlijk.
Dat puntenidee heb ik nog nooit gezien, in het jaar dat ik decentraal deed heb ik daar nooit wat van gehoord. In de brief stond alleen of je door was.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 27-03-2008, 21:23
rabt
rabt is offline
In de brief stond dat ze mensen zoeken die (en dit is een tip voor mensen die in de toekomst decentraal willen doen bij de EUR) DAT HET NIET OM JE MOTIVATIE GAAT, maar om je vermogen om exelent te presteren gedurende een langere periode.

Bovendien denk ik dat het bezwaar maken, juist voor gemotiveerde mensen, juist moet laten blijken dat ze doorzetters zijn die niet terugdeinzen om als het tegenzit er tegen in te gaan. Net als zou kunnen gebeuren voor een zwaar examen.

ze gaan ervanuit dat je al gemotiveerd bent stond in de bijlage. Is dit een verandering in strategie? Want ik kan het nergens terugvinden op internet. Overal staat dat je gemaakt of gekraakt wordt door je motivatie. Ik schrijf dus 12 versies.
zal ik dat er anders ook inzetten?
Oud 28-03-2008, 06:39
Isnogood
Isnogood is offline
Citaat:
Reken er niet op dat bezwaar maken heel veel helpt. Ze hebben zoveel mensen om uit te kiezen, maar je kan het altijd proberen natuurlijk.
Dat puntenidee heb ik nog nooit gezien, in het jaar dat ik decentraal deed heb ik daar nooit wat van gehoord. In de brief stond alleen of je door was.
er stond bij mij ook niks in van punten, alleen dat ik uitnodiging kreeg om deel te nemen aan de tweede fase
Oud 28-03-2008, 06:45
Isnogood
Isnogood is offline
Nog even ter informatie. Ik had GEEN ervaring in de zorg, ik had GEEN bestuurlijke ervaring, maar wel een sterke motivatie en bijzondere prestaties. Ik denk persoonlijk dat er te veel mensen zijn die iets in de zorg doen/hebben gedaan puur om geneeskunde te doen.

Succes iedereen.
Oud 28-03-2008, 10:26
Anais
Anais is offline
Ik ben ook door bij de erasmus
Had er maar niet teveel opgehoopt, maar dus toch wel door!
Ik had veel studiepunten (5432), bestuurlijke functies, en blijkbaar een motivatiebrief die goed genoeg was .
Maar van die punten.. hoe weet je dat idd?
Krijg je zeker alleen te horen als je erheen belt ofzoiets?
Oud 28-03-2008, 11:56
rabt
rabt is offline
nee, die krijg je automatisch als je niet door bent
Oud 28-03-2008, 15:17
Jan0s
Jan0s is offline
Citaat:
Nog even ter informatie. Ik had GEEN ervaring in de zorg, ik had GEEN bestuurlijke ervaring, maar wel een sterke motivatie en bijzondere prestaties. Ik denk persoonlijk dat er te veel mensen zijn die iets in de zorg doen/hebben gedaan puur om geneeskunde te doen.
Wat zijn volgens jou dan bijzondere prestaties? Iedereen kan natuurlijk ook gewoon schrijven dat hij/zij gemotiveerd is, maar de ervaring in de zorg (hoeveel mensen het ook doen puur en alleen om geneeskunde) is een bewijs voor je motivatie.
Oud 28-03-2008, 15:28
Jan0s
Jan0s is offline
Had iedereen die niet door is naar de volgende ronde (EUR) nou ook al een pasfoto formulier gehad?
Oud 28-03-2008, 15:45
rabt
rabt is offline
yup
Oud 28-03-2008, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Ik had veel studiepunten (5432),
Toe maar! Al bezig met je 30e bacheloropleiding
Oud 28-03-2008, 18:42
dubje
Avatar van dubje
dubje is offline
hmmm wat raar dat de uitslag van de eerste ronde nu al bekend is van het erasmus.. die van de VU is pas tweede week van april geloof ik ... hmmm nu ik al die reacties lees, wil ik het ook wel een x weten
Oud 28-03-2008, 22:57
Anais
Anais is offline
Citaat:
Toe maar! Al bezig met je 30e bacheloropleiding
neenee, dat niet
Dat is gewoon van school, voor dat eerste formulier, ik weet niet hoe ze dat noemden? schooluren/SLU's ofzo? Zeg maar hoeveel vakken je hebt enzo en aangezien ik 3 bijvakken heb..
M'n 'decaan' zei dat ze dat ook meewegen (er deden vorig jaar 10 mensen mee van mijn school en de enige die niet door was, had minder dan 5000 SLU's... Ik denk niet dat dit doorslaggevend is maar wel belangrijk bij de EUR dan.)
Ik heb trouwens geen formulier gekregen waarop ze om mijn pasfoto vroegen..


maaaar ik ben wel blij
Oud 29-03-2008, 12:19
Isnogood
Isnogood is offline
Citaat:
Wat zijn volgens jou dan bijzondere prestaties? Iedereen kan natuurlijk ook gewoon schrijven dat hij/zij gemotiveerd is, maar de ervaring in de zorg (hoeveel mensen het ook doen puur en alleen om geneeskunde) is een bewijs voor je motivatie.
Topsport/kunst/wetenschap, iets waar veel motivatie achter zit.
Oud 30-03-2008, 19:30
Joost Hummelink
Joost Hummelink is offline
Ik heb 1050 uur per jaar aan activiteiten. 500 uur aan een baantje in de oudererzorg, 500 uur aan topsport (nationale subtop met hardlopen) en 50 uur aan organisatorische ervaring. Verder heb ik denk ik een goed betoog en ben ik ook echt gemotiveerd. Zou dit genoeg zijn om bij de beste 350 brieven te zitten van de 755?? Ben verder nu nog bezig met eindexamen jaar Gymnasium en doe mee aan de selectie voor de VU.

Ik heb haast geen vrij tijd meer en ga ook niet uit, dat komt dus door al die activiteiten. Is zo'n CV genoeg?
Oud 31-03-2008, 06:57
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Het klinkt goed, maar je weet nooit hoe zij dit bekijken. Ik vind het erg knap van je!
Oud 31-03-2008, 17:04
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Topsport is altijd goed, dat is ook een beetje een prestigeverhaal voor de uni. Wij weten ook niet precies hoe het beoordeeld wordt, dus het is gewoon afwachten. Maar feit blijft dat er mensen door komen die helemaal niks extra's gedaan hebben, alleen op het motivatieverhaal dus. Het gaat om meer dan alleen succesvol studeren, de vragen zijn er niet voor niks. Ik ben dyslectisch en dat is over het algemeen geen goede als het gaat om voorspellen van vertraging etc, (dus de kans dat je minder succesvol bent is groter) maar daar vragen ze dan weer niet naar. Het is een optelsom van dingen, maar ik ben er echt van overtuigt dat je motivatieverhaaltje het allerbelangrijkste is en de rest van de vragen stellen ze ook niet voor niks.
Verder, een leven hebben naast school en werken is ook wel een idee. Het leven bestaat uit meer dan dat, juist ook belangrijk vanwege de lange termijn, anders zijn je kansen op een overspanning/burn-out ook groter.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 31-03-2008, 18:14
Joost Hummelink
Joost Hummelink is offline
Waarschijnlijk kunnen we vooral gissen. Ik denk dat ze moeilijk alleen motivatie verhaaltjes kunnen beoordelen, want het moet zo objectief mogelijk en je kan moeilijk 100den brieven even objectief beoordelen (er zullen ook vast mensen zijn die iemand anders een super motivatie laten verzinnen). Misschien dat je met alleen een motivatie er kan komen als je iets doet in het dagelijks leven dat niet onder die genoemde activiteiten valt, of ergens mee belast bent zodat je niet sociale activiteiten kan doen (bijvoorbeeld dat je ouders drugs-verslaafd zijn om een voorbeeld te noemen).

Dyslectie lijkt mij misschien wel eerder een goede reden dan een slechte. Je zou kunnen zeggen: ''Door mijn dyslectie heb ik 5 talen met een 6 afgesloten. Als ik geen talen gehad zou hebben zou ik wel een 8 gemiddeld staan''.
Oud 31-03-2008, 18:50
hetstuudje
Avatar van hetstuudje
hetstuudje is offline
Ik ben ook door naar de tweede ronde van Rotterdam. Als we met een groot groep zijn, kunnen we elkaar nog van dienst zijn, is altijd fijner dan alleen!

Ik raak al echt in paniek als ik aan die toetsen denk....ben echt zwaar bang.

Ohja...wat de puntentelling betreft, hoe kun je dat weten? Want ik heb alleen een brief gehad waarin staat dat ik door ben en dat ik op 26 mei meer info zou krijgen.
Oud 31-03-2008, 20:58
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Waarschijnlijk kunnen we vooral gissen. Ik denk dat ze moeilijk alleen motivatie verhaaltjes kunnen beoordelen, want het moet zo objectief mogelijk en je kan moeilijk 100den brieven even objectief beoordelen (er zullen ook vast mensen zijn die iemand anders een super motivatie laten verzinnen). Misschien dat je met alleen een motivatie er kan komen als je iets doet in het dagelijks leven dat niet onder die genoemde activiteiten valt, of ergens mee belast bent zodat je niet sociale activiteiten kan doen (bijvoorbeeld dat je ouders drugs-verslaafd zijn om een voorbeeld te noemen).

Dyslectie lijkt mij misschien wel eerder een goede reden dan een slechte. Je zou kunnen zeggen: ''Door mijn dyslectie heb ik 5 talen met een 6 afgesloten. Als ik geen talen gehad zou hebben zou ik wel een 8 gemiddeld staan''.
Ik ken mensen uit mijn jaar die er echt puur alleen op het motivatieverhaal binnen zijn gekomen en verder niet echt wat bijzonders. Tuurlijk kijken ze ook naar de rest, maar 750 keer een verhaaltje lezen van 200 woorden is opzich de moeite niet. We zitten hier met 400 mensen in een jaar en met een van de laatste tentamens zaten best een aantal lange open vragen bij en ze hadden het ook in 2 weken nagekeken. Het is best te doen, kwestie van even voor gaan zitten.
Er zullen vast mensen zijn die het idd een ander laten verzinnen, maar aan de andere kant kan je je afvragen of het slim is om dat te doen. Iedereen overlegt het met zijn omgeving lijkt me, maar het helemaal door iemand anders vraag ik me echt af. Wie zegt dat die gene het beter doet als je zelf doet?

Ze zitten zeker niet om je te springen, de kans op problemen (studievertraging etc) is gewoon groter, wat meer geld etc kost. (Bij mij was de decaan bij biologie verrast dat ik mijn propedeuse in 1 jaar had gehaald, gezien mijn dyslexie en zo heb ik er wel meer.)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 31-03-2008, 21:12
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik ben ook door naar de tweede ronde van Rotterdam. Als we met een groot groep zijn, kunnen we elkaar nog van dienst zijn, is altijd fijner dan alleen!

Ik raak al echt in paniek als ik aan die toetsen denk....ben echt zwaar bang.

Ohja...wat de puntentelling betreft, hoe kun je dat weten? Want ik heb alleen een brief gehad waarin staat dat ik door ben en dat ik op 26 mei meer info zou krijgen.
Nu bang zijn heeft echt geen zin, wacht gewoon op de info. (Komt neer op rooster en een boekje met artikelen etc over de eerste toets. Je kan wat voorbereiding doen, maar overdrijven moet je het zeker niet. Je weet toch nooit wat je precies voor je kiezen krijgt qua inhoudelijke vragen. Er staan hier op het forum in verschillende topics wel meer over de inhoud van de toetsen.

Blijkbaar krijg je dat alleen te horen als je bent afgewezen. Ik heb nog nooit wat van puntentelling gezien van de 1e ronde.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 31-03-2008, 22:17
Rik_595
Rik_595 is offline
Ik heb ook meegedaan aan de eerste ronde van de decentrale selectie aan de VU. Spring een beetje laat in in dit forum maar wat maakt het uit!
Wanneer hoor je nou precies of je door bent naar de tweede ronde?? Ik ben zo benieuwd!!!!
Oud 03-04-2008, 15:57
Joost Hummelink
Joost Hummelink is offline
Heb net te horen gekregen van de VU dat ik door ben. Ben echt super blij, maar ik hoop dat het terecht is want het lijkt me vreselijk als in juni blijkt dat je niet door mag. Majah, nu eerst maar eens slagen...
Oud 03-04-2008, 16:20
Verwijderd
Ik ben door
Oud 04-04-2008, 08:55
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Goed zo!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Decentrale selectie geneeskunde VU / EUR
Ninalove
2 23-12-2014 15:55
Studeren 100% Decentrale Selectie
itel
0 27-06-2014 22:08
Studeren Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010
Ghislaine91
26 14-11-2009 14:52
Algemene schoolzaken Decentrale selectie VU
brigittemanuela
1 22-01-2008 15:25
Studeren Biomedische wetenschappen: UU of VU?
kiek
19 30-07-2006 16:50
Algemene schoolzaken Decentrale Selectie
fractuur
3 10-11-2004 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.