Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2012, 21:07
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Ik heb ondertussen min of meer definitief voor AUC gekozen.
Oh, je leek in het voordeel van Middelburg te spreken als ik naar je post kijk. In ieder geval goed dat je eruit bent! Toch vanwege de sciencevakken, of trekt Amsterdam als stad je gewoon meer?

Trouwens, begrijp ik nu goed dat jullie je allemaal voor meerdere/alle UC's aanmelden in plaats van alleen degene waar je voorkeur op dat moment ligt? En wat nou als je bij meerdere wordt aangenomen, wijs je dat dan gewoon weer af?
Advertentie
Oud 12-05-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Dus toch nog mensen die voor RA kiezen!
Welke vakken heb jij opgegeven voor het eerste semester, en heb je je ook al ingeschreven voor student housing? Ik vond het best moeilijk te kiezen..
nog geen idee(ik moet de brief nog kiezen)
waar wil jij op kot?(ik denk aan koestraat)
Oud 12-05-2012, 21:43
SamH
SamH is offline
@migi, ik heb gekozen voor de koestraat ook.. mij lijkt de smartcube heel handig plus ik vond de kamers er lichter uitzien als andere. Maar ik ben heel erg benieuwd. Ook naar de courses die ik heb aangegeven. Wel weinig mensen hier op het forum die voor RA gaan.
Oud 13-05-2012, 11:51
Fluxx
Fluxx is offline
Ik heb uiteindelijk voor AUC gekozen omdat ik het idee heb dat je daar meer mogelijkheden hebt. Sowieso biedt de stad Amsterdam al veel meer mogelijkheden dan Middelburg, maar daarnaast kun je als AUC student ook honours vakken van de UvA en VU volgen, en andere vakken van beide universiteiten. Dat vond ik wel een groot voordeel naast de al aangeboden vakken op AUC (daar mis ik namelijk best wat filosofie vakken, maar dat wil ik dus op die manier oplossen). Daarnaast was ik eerst een beetje huiverig voor de beta-approach van AUC, want beta is niet mijn allersterkste kant, maar ik geloof wel dat een beta-basis heel belangrijk is voor wat je ook maar wilt doen later, dus zo 'dwing' ik mezelf een beetje daar toch wat van mee te pakken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de sfeer op de Roosevelt beter vond, maar dat is natuurlijk ook gewoon wat je er zelf van maakt, en dat kan in het nieuwe academische gebouw van AUC weer heel anders zijn.

Het enige wat ik wel mis, is 3 maanden zomervakantie denk ik Hoewel daar ook wel weer een andere kant aan zit: je hoeft geen taal tijdens je 'normale' semester te leren, dus meer tijd voor andere vakken, en hopelijk een iets minder hoge studielast, wat weer ruimte geeft voor extra curriculair activiteiten.

Zo, heel verhaal, maar dat alles heeft bij mij de doorslag gegeven. Daarnaast voelt Amsterdam toch iets meer 'in' de wereld dan Middelburg, en kan AUC strenger selecteren, dus hopelijk enkel gemotiveerde studenten.
Oud 13-05-2012, 13:14
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Trouwens, begrijp ik nu goed dat jullie je allemaal voor meerdere/alle UC's aanmelden in plaats van alleen degene waar je voorkeur op dat moment ligt? En wat nou als je bij meerdere wordt aangenomen, wijs je dat dan gewoon weer af?
Ja, ik denk dat de grote meerderheid van de UC-applicants dat wel doet. Ik heb 't toentertijd ook gedaan en voor LUC aangemeld, en toen inderdaad LUC afgewezen en UCU geaccepteerd.
Oud 13-05-2012, 14:19
Nessie18
Nessie18 is offline
Hallo! In het vorige topic had ik aantal keer gepost, en daarna nog wat meegelezen natuurlijk. Maar ik heb eigenlijk een klein vraagje. (Zelf heb ik gekozen voor RA) Op studielink staat als status nogsteeds niet dat het ''geaccepeerd'' is. Het staat dus nog in de wacht een soort van, terwijl alles is geregeld, kamer, application fee etc. Hebben meer mensen dit? Dit vroeg ik mij gewoon eventjes af.
Iedereen succes met de examens trouwens en hopelijk tot volgend jaar sommigen.
Oud 13-05-2012, 20:48
SamH
SamH is offline
Citaat:
Hallo! In het vorige topic had ik aantal keer gepost, en daarna nog wat meegelezen natuurlijk. Maar ik heb eigenlijk een klein vraagje. (Zelf heb ik gekozen voor RA) Op studielink staat als status nogsteeds niet dat het ''geaccepeerd'' is. Het staat dus nog in de wacht een soort van, terwijl alles is geregeld, kamer, application fee etc. Hebben meer mensen dit? Dit vroeg ik mij gewoon eventjes af.
Iedereen succes met de examens trouwens en hopelijk tot volgend jaar sommigen.
Ik heb ook voor RA gekozen en weet sinds midden februari dat ik daar ben aangenomen. Heb ook alle formulieren al opgestuurd etc. en bij mij staat op studielink ook nogsteeds 'verzoek ingediend'. Ik weet ook niet waarom.. Succes morgen, en hopelijk tot volgend jaar (laten we aannemen dat we allemaal slagen!)
Oud 15-05-2012, 19:22
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met de studieboeken? Kun je die gewoon in Utrecht kopen op het moment dat je weet welke je nodig hebt? En hoeveel kosten die gemiddeld per jaar?
Oud 16-05-2012, 09:31
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met de studieboeken? Kun je die gewoon in Utrecht kopen op het moment dat je weet welke je nodig hebt? En hoeveel kosten die gemiddeld per jaar?
Jep, zodra je je vakken weet kun je ze gaan bestellen. We hadden altijd een intern boekensysteem, maar dat is eruitgegooid en waarschijnlijk gaat alles volgend jaar via jezelf (i.e. bestellen bij Amazon enzo). Kosten hangen heel erg af van je vakken en hoeveel je van anderen kan lenen; denk dat ik dit jaar 'slechts' 200 heb uitgegeven.
Oud 16-05-2012, 10:15
Verwijderd
Maar in principe heb je je boeken dan wel op tijd?
Oud 16-05-2012, 10:15
Fluxx
Fluxx is offline
Wauw, ik krijg me toch een rits aanmeldingsmailtjes van AUC binnen...

Nu nog beslissen of ik een eenpersoons of een gedeelde kamer wil
Oud 16-05-2012, 10:32
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Maar in principe heb je je boeken dan wel op tijd?
Ik denk dat dat inderdaad wel moet lukken, en zo niet, dan snapt je docent het vaak ook wel.
Oud 17-05-2012, 14:36
Verwijderd
Weet iemand toevallig wanneer de eerstvolgende dag voor AUC is? Het is echt nergens te vinden op de site.. (Of ik lees er telkens over heen haha)
Oud 22-05-2012, 21:13
vragensteller
vragensteller is offline
Hey,

Ik heb me aangemeld aan AUC, en ik weet nog niet of ik aangenomen ben, maar ik twijfel nog een beetje of ik er wel heen moet. Zouden mensen die al langer op een UC zitten me een paar vragen kunnen beantwoorden? Specifiek mensen die op AUC zitten zou helemaal handig zijn.
I ben voornamelijk geïnteresseerd in Economie en Politicologie, en Ik heb me op dit moment zowel voor economie en bedrijfskunde als politicologie als AUC aangemeld, en moet nog kiezen welke ik ga doen.
Mijn probleem is dit:
Ik ben extreem gemotiveerd en ambitieus, en ik denk dat alle drie de studies op zichzelf te makkelijk voor me zijn, gezien hoeveel tijd en energie ik bereid ben erin te steken. Ik ga social sciences doen als ik naar AUC ga, en las dat de werkdruk van social sciences op ongeveer 35 uur ligt. Ik vind dit extreem weinig, dus daarom vraag ik me af:
In hoeverre is het mogelijk om dieper op economie en politicologie in te gaan, en in het algemeen om het voor jezelf extra rigoreus te maken? En in hoeverre krijg je voor die eventuele extra's die je op jezelf neemt ook een betere score op je diploma? Ik wil namelijk het liefst na mijn bachelor naar Oxford of The London School of Economics and Political Science.
Zou AUC daar geschikt voor zijn? en kan ik mijn ambitie er in kwijt?
Of is het beter om Economie te doen, en daar gewoon een honour's course te volgen, als ik naar Oxford of LSE wil?
Als ik naar de course catalogue van AUC kijk zie ik vakken als: Fundamentals of Micro and macro economics, introduction to International relations theory and practice, en advanced course: advanced micro economics, en advanced macro economics. o.a. Dit zijn vakken die me aanspreken, maar hoe "advanced" is dit nou? Ik heb persoonlijk niet echt een beeld van het niveau van deze lessen. Ik ben een beetje bang dat als ik AUC ga doen, ik aan het einde een pakket heb van een paar vakken, die allemaal een beetje middelmatig zijn, en ik uiteindelijk nergens een hoog niveau in heb.
Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me een leuke school, maar ik probeer echt uit te zoeken wat mijn beste optie is nu, want ik wil echt heel graag op hoog niveau doorstuderen.

Dankjewel voor je mogelijke reactie!
Oud 23-05-2012, 14:11
Fluxx
Fluxx is offline
Vragenstellen: Ik zit natuurlijk nog niet op AUC, dus échte ervaringen heb ik niet voor je, maar ik heb na twijfelen toch besloten er wel volgend jaar heen te gaan. Een poging om je vragen te beantwoorden:
Persoonlijk denk ik dat het wel of niet naar een goede universiteit kunnen (oxford, LSE etc) minder afhankelijk is van waar je gaat studeren, en meer van jezelf. Of je nu naar AUC of naar de VU gaat, je zult zelf jezelf moeten bewijzen met hoge cijfers etc. Dat het na AUC mogelijk is om erheen te gaan is zeker, van de class of 2012 gaan er iig een aantal naar oxford, cambridge etc. Ik geloof dat er zelfs iemand onmiddelijk een phd gaat doen in oxford, zonder master.

Waar heb je vandaan dat de studielast voor SSC 35 uur is? Ik dacht dat de studielast vrij hoog lag op university colleges.

Overigens, als AUC student heb je ook toegang tot de honoursprograms van de VU en UvA, dus naast je AUC vakken kun je er ook nog honoursvakken bijvolgen. En hoe advanced en ingewikkeld de vakken uiteindelijk zullen zijn, geen idee. Ik denk dat dat ook een beetje afhangt van wat je er zelf van maakt. Ik heb uiteindelijk voor AUC gekozen omdat de kleine klassen me aanspraken, ik zelf ook vrij ambitieus ben dus het prettig vind om mensen om me heen te hebben die ook geïnteresseerd zijn in hun studie, en om de vele extra commitees, waar je ook actief in kan worden.
Oud 23-05-2012, 23:45
Fiets23
Fiets23 is offline
Ik weet de details van AUC niet, maar ik weet wel dat University Colleges in het algemeen een heel goede voorbereiding zijn voor de topcolleges in Engeland (bij UCU gaat 20% naar Oxbridge of LSE). Aan de andere kant, wat al gezegd is: het ligt vooral aan jezelf en hoeveel je uit je studie gaat halen, en daar letten ze bij de Master applications inderdaad meer op dan waar je precies vandaan komt.
Oud 26-05-2012, 19:01
Koen _RA
Koen _RA is offline
Voor alle nieuwe studenten van RA is er een Facebook pagina gemaakt, waar je al je vragen kan stellen en elkaar alvast kan leren kennen:
https://www.facebook.com/groups/178778952251530/
Oud 27-05-2012, 19:47
flip222
flip222 is offline
Hoi iedereen!
Even een vraagje over het aanvragen van de stufi (met name voor iedereen die naar UCU gaat): hebben jullie ook dat je bij 'onderwijsinstelling' en 'opleiding' niet het juiste kunt aanklikken? Ik heb nu ingevuld 'Universiteit Utrecht' en 'B Liberal arts and Sciences (019963)', maar dat is eigenlijk een andere studie...
Hebben jullie deze ook ingevuld of kijk ik verkeerd?

Bedankt!
Oud 28-05-2012, 02:08
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hoi iedereen!
Even een vraagje over het aanvragen van de stufi (met name voor iedereen die naar UCU gaat): hebben jullie ook dat je bij 'onderwijsinstelling' en 'opleiding' niet het juiste kunt aanklikken? Ik heb nu ingevuld 'Universiteit Utrecht' en 'B Liberal arts and Sciences (019963)', maar dat is eigenlijk een andere studie...
Hebben jullie deze ook ingevuld of kijk ik verkeerd?

Bedankt!
Meen dat ik vorig jaar eenzelfde probleem had, maar krijg je geen uitleg van UCU doorgestuurd?
Oud 28-05-2012, 19:12
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Meen dat ik vorig jaar eenzelfde probleem had, maar krijg je geen uitleg van UCU doorgestuurd?
Hmm, het enige wat UCU zegt is: 'Make sure to enrol for LASB–UCU in
2012-2013'...
Oud 29-05-2012, 11:14
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hmm, het enige wat UCU zegt is: 'Make sure to enrol for LASB–UCU in
2012-2013'...
Ik zou 't voor de zekerheid even navragen, maar ik meen me ook voor LAS-B ingeschreven te hebben en dat werkt prima.
Oud 30-05-2012, 07:00
Fluxx
Fluxx is offline
AUCers hier? Op de AUC website praten ze wel erg makkelijk over huurtoeslag, maar als ik het toeslagberekenen formulier van de belastingdienst invul, zegt hij dat ik geen recht heb op toeslag, omdat de huur te hoog is... Krijgen jullie wel of niet huurtoeslag?
Oud 30-05-2012, 20:04
kirstenl
kirstenl is offline
Kan iemand van de (aanstaande) UCU-ers mij helpen? Welke optie moet ik invullen bij de betaalgegevens bij Studielink..? Er staat: Wie betaalt het collegegeld? -Ik betaal zelf
-Iemand anders betaalt - Ik betaal bij een andere instelling
Ik meen me te herinneren dat je in moest vullen dat iemand anders betaalt, kan het nergens vinden en ben jammer genoeg een paar brieven kwijt
Oud 30-05-2012, 20:10
Verwijderd
Op het aanmeldingsformulier staat dat je moet kiezen 'I do not know yet who is going to pay.' maar die optie is er dus helemaal niet.
Oud 30-05-2012, 22:17
Nessie18
Nessie18 is offline
Studielink is nogal verwarrend, maar ik zal even wachten op antwoord via de mail.
Hebben de mensen die zich voor RA hebben ingeschreven toevallig ook het volgende staan onder studienaam;
Liberal Arts & Sciences
B Liberal Arts and Sciences
Universiteit Utrecht
MIDDELBURG

Laatst gewijzigd op 30-05-2012 om 22:42.
Oud 01-06-2012, 02:25
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Op het aanmeldingsformulier staat dat je moet kiezen 'I do not know yet who is going to pay.' maar die optie is er dus helemaal niet.
Studielink is sinds dit jaar anders (heel handig, wij huidige studenten moeten het ook anders gaan doen), maar wij hebben een mailtje gekregen hierover van de UU. Jullie niet?
Oud 01-06-2012, 07:00
Verwijderd
Citaat:
Studielink is sinds dit jaar anders (heel handig, wij huidige studenten moeten het ook anders gaan doen), maar wij hebben een mailtje gekregen hierover van de UU. Jullie niet?
Jawel, maar ik wist niet of dat een algemeen mailtje was, zeg maar, of dat het ook voor UCU geldt. Moet je dit jaar wel je collegegeld via studielink betalen en niet via het college zelf?
Oud 02-06-2012, 12:54
SamH
SamH is offline
Citaat:
Studielink is nogal verwarrend, maar ik zal even wachten op antwoord via de mail.
Hebben de mensen die zich voor RA hebben ingeschreven toevallig ook het volgende staan onder studienaam;
Liberal Arts & Sciences
B Liberal Arts and Sciences
Universiteit Utrecht
MIDDELBURG
He Nessie, dat heb ik inderdaad ook. Op studielink staat ook nogsteeds 'verzoek ingediend' bij status terwijl ik dus al ben toegelaten. Heb jij ook een mail van UU gekregen over het ' (her)inschrijven'? Want op mijn to-do lijst op studielink staat wel dat ik de betalingsgegevens moet invoeren maar in de mail die ik heb gekregen staat dat alles via RA gaat. Help...!! Hahaha
Oud 02-06-2012, 22:07
Verwijderd
Citaat:
He Nessie, dat heb ik inderdaad ook. Op studielink staat ook nogsteeds 'verzoek ingediend' bij status terwijl ik dus al ben toegelaten. Heb jij ook een mail van UU gekregen over het ' (her)inschrijven'? Want op mijn to-do lijst op studielink staat wel dat ik de betalingsgegevens moet invoeren maar in de mail die ik heb gekregen staat dat alles via RA gaat. Help...!! Hahaha
dat herinschrijven heb ik ook gehad, snap er niets van...
Oud 02-06-2012, 22:31
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Jawel, maar ik wist niet of dat een algemeen mailtje was, zeg maar, of dat het ook voor UCU geldt. Moet je dit jaar wel je collegegeld via studielink betalen en niet via het college zelf?
Jep!
Oud 04-06-2012, 13:50
StandUpForYourR
StandUpForYourR is offline
Hallo allemaal,

Ik ben net aangenomen voor Utrecht, ik hoop velen van jullie te zien na de zomervakantie!
Oud 06-06-2012, 10:36
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ben net aangenomen voor Utrecht, ik hoop velen van jullie te zien na de zomervakantie!
Van harte gefeliciteerd!
Oud 20-06-2012, 10:20
Marjokleintje
Marjokleintje is offline
Ik ben aangenomen op RA. Dus ik zit komend jaar lekker in Middelburg, dat was mijn eerste keuze dus ik ben super blij hiermee.
Oud 01-07-2012, 00:48
Scholier20
Scholier20 is offline
Hey iedereen!

Ik ben laatst naar een open dag van de Roosevelt Academy geweest en dit is me zeer goed bevallen. Het heeft me echt overtuigd om sowieso Liberal Arts & Science te volgen aan een University College! Daarom heb ik me serieus geörienteerd op het 'vakkenpakket' dat ik zou willen hebben als ik zou worden aangenomen. Er is uiteinelijk wat uitgekomen, maar ik vraag me echt af of het reëel is. Daarom zou ik het heel fijn vinden als mensen die nu aan een University College (vooral mensen van RA) studeren hun mening geven over de keuze die ik nu maak. Is het bijvoorbeeld té breed of heeft dit keuzepakket echt geen aansluiting op een Master?

In ieder geval zou ik deze vakken willen volgens als ik zou studeren in Middelburg (dus RA):

Arts & Humanities: Art History, Film, Theatre and Media studies

Social Sciences (dit wordt dan mijn hoofdgebied of 'Major' als ik het goed heb: Economics, Psychology

Science: Cognitive Science

De vakken in de Academic Core weet ik nog niet goed, maar in ieder geval ga ik kiezen: Engels (verplicht), Spaans als 2e vreemde taal en Methods & Statistics!

---

Aangezien ik nog geen idee heb waar ik later verder mee wil, is mijn vakkenpakket naar mijns inziens redelijk breed. Alle bovengenoemde vakken lijken me zeer interessant en ook leuk om te studeren. Maar ik twijfel dus enorm of ik hiermee later verder kan qua Masteropleiding. Is dit terecht?

En ja, misschien kan ik dit beter vragen aan RA zelf
Oud 01-07-2012, 00:58
Scholier20
Scholier20 is offline
Omg. Ik was nog niet klaar met mijn bericht!

Maar ik dacht dus, laat ik het eerst maar vragen aan mensen die daar studeren voordat ik het een mail stuur naar RA, want het zou kunnen dat ik een keuze maak die nergens op slaat of helemaal niet kan ofzoiets .xd

In ieder geval, ik hoop dat er iemand op mijn vraag reageert. Het zou ook fijn zijn als ik via dit forum een goed antwoord krijg van mensen die op RA studeren, want heb ook wel vragen over bepaalde vakken.
Oud 02-07-2012, 11:49
Verwijderd
Nog even een vraag aan de (toekomstige) UCU'ers. Zijn jullie naar de UIT-week geweest? (Of: gaan jullie volgend jaar?) Is het aan te raden, of is het een beetje dubbelop met de UCU-introductieweek?
Oud 03-07-2012, 21:16
Fiets23
Fiets23 is offline
@Scholier20: hoeveel vakken zou je in de departments van HUM en SCI willen gaan doen? In principe kun je vast wel een master inkomen als je je vakken goed kiest (zou je eigenlijk nu alvast moeten gaan kijken naar masters die bij je hoofdinteresse aansluiten en hoeveel voorkennis je daarvoor moet hebben) en je voldoende credits in die gebieden haalt. Maar dat kan je natuurlijk allemaal besluiten in overleg met je tutor; je legt niet in één keer drie jaar vast.

Citaat:
Nog even een vraag aan de (toekomstige) UCU'ers. Zijn jullie naar de UIT-week geweest? (Of: gaan jullie volgend jaar?) Is het aan te raden, of is het een beetje dubbelop met de UCU-introductieweek?
Jaaaaaa, sowieso doen! UITweek is echt ontzettend gaaf en zeker niet dubbelop (al ben je wel verdomde moet na twee weken, maar it's worth it!).
Oud 04-07-2012, 12:13
Scholier20
Scholier20 is offline
Citaat:
@Scholier20: hoeveel vakken zou je in de departments van HUM en SCI willen gaan doen? In principe kun je vast wel een master inkomen als je je vakken goed kiest (zou je eigenlijk nu alvast moeten gaan kijken naar masters die bij je hoofdinteresse aansluiten en hoeveel voorkennis je daarvoor moet hebben) en je voldoende credits in die gebieden haalt. Maar dat kan je natuurlijk allemaal besluiten in overleg met je tutor; je legt niet in één keer drie jaar vast.



Jaaaaaa, sowieso doen! UITweek is echt ontzettend gaaf en zeker niet dubbelop (al ben je wel verdomde moet na twee weken, maar it's worth it!).
Hey, bedankt voor je reactie! Ja, ik was er tijdens de open dag ook achtergekomen dat je per semester je vakken kiest of iets in die richting. Dat is op zich wel een pluspunt vind ik!

SCI wil ik graag Cognitive Science doen en dan de 'Introduction'- en de 'Advanced'-Course

Bij A&H dan een track 'Art History' en een track 'Film, Theatre & Media Studies', maar weet nog niet hoe uitgebreid ik dat wil gaan volgen!

Ik denk dat ik een economische of een psychologische master ga doen, daarom wordt mijn Major ook als ik zou moeten kiezen Social Science met de vakken Economics en Psychology. Ik zou het trouwens absoluut niet erg vinden om eerst een soort schakeljaar te doen wegens onvoldoende voorkennis voordat ik aan mijn master kan gaan beginnen. De opleiding LA&S maakt een extra studiejaar om toegelaten te worden tot een master het meer dan waard voor mij!

Maar heel erg bedankt voor je advies, dat wordt dus oriënteren op een masteropleiding. Dan heb ik nog veel te kiezen, omdat ik ook een master buiten Nederland als optie beschouw. xd
Oud 06-07-2012, 09:30
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hey, bedankt voor je reactie! Ja, ik was er tijdens de open dag ook achtergekomen dat je per semester je vakken kiest of iets in die richting. Dat is op zich wel een pluspunt vind ik!

SCI wil ik graag Cognitive Science doen en dan de 'Introduction'- en de 'Advanced'-Course

Bij A&H dan een track 'Art History' en een track 'Film, Theatre & Media Studies', maar weet nog niet hoe uitgebreid ik dat wil gaan volgen!

Ik denk dat ik een economische of een psychologische master ga doen, daarom wordt mijn Major ook als ik zou moeten kiezen Social Science met de vakken Economics en Psychology. Ik zou het trouwens absoluut niet erg vinden om eerst een soort schakeljaar te doen wegens onvoldoende voorkennis voordat ik aan mijn master kan gaan beginnen. De opleiding LA&S maakt een extra studiejaar om toegelaten te worden tot een master het meer dan waard voor mij!

Maar heel erg bedankt voor je advies, dat wordt dus oriënteren op een masteropleiding. Dan heb ik nog veel te kiezen, omdat ik ook een master buiten Nederland als optie beschouw. xd
Als ik het zo hoor klinkt het alsof je redelijk wat vakken buiten je major gaat doen en dat kan op zich prima (ik heb ook een minor van 6 vakken gedaan), maar let er idd wel op dat je al je major requirements fulfillt. Maar dat kun je natuurlijk goed overleggen met je tutor.
Oud 10-07-2012, 21:42
w88
w88 is offline
En toch wordt het nu tijd dat ik (als huidig UCU'er) na heel lang meelezen me hier ook eens in ga mengen

Ik zag een vraag over studieboeken: er is/was inderdaad een intern systeem; hoe dat komend jaar zit weet ik niet precies. (@Fiets23, jij weet er meer van? Moet zeggen dat ik nu ook veel via Amazon en BookDepository heb gedaan).
Echter wordt onderling heel veel tweedehands geleend en verkocht, onder meer via Facebook. Ik heb maar heel weinig 'nieuwe' studieboeken.

Anyway, vragen zijn altijd welkom en in ieder geval van harte gefeliciteerd aan iedereen die aangenomen is
Oud 12-07-2012, 21:10
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Ik zag een vraag over studieboeken: er is/was inderdaad een intern systeem; hoe dat komend jaar zit weet ik niet precies. (@Fiets23, jij weet er meer van? Moet zeggen dat ik nu ook veel via Amazon en BookDepository heb gedaan).
Jep, krijg je (en met jou degenen die ook aangenomen zijn) binnenkort een mailtje over als het goed is.
Oud 12-07-2012, 21:12
Verwijderd
Welke spullen zijn handig of noodzakelijk om meteen al mee te nemen als de introductieweek begint?
Oud 13-07-2012, 17:35
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Welke spullen zijn handig of noodzakelijk om meteen al mee te nemen als de introductieweek begint?
Kleren. Punt. Nee, verder internetkabel (heel belangrijk, want niet overal hangt wireless en zonder Facebook ga je immers dood), dekbed & kussen, en that's pretty much it. Echt spullen verhuizen kun je beter pas een weekend later doen, als je weet hoe groot je kamer is.
Oud 19-08-2012, 05:50
Fiets23
Fiets23 is offline
Veel plezier aan degenen die de komende week aan Introweek gaan beginnen!
Oud 19-08-2012, 15:39
Verwijderd
Dankje! Ik ben echt wel heel benieuwd naar hoe het gaat zijn enzo
Oud 24-08-2012, 22:35
Anna6
Anna6 is offline
Hallo allemaal,

Ik heb net al jullie berichten gelezen

Ik begin over een week met 6 gymnasium en UC's spreken me erg aan! (Het internationale, het brede, het kleinschalige, een campus) Ik wil graag of Geneeskunde studeren of naar een UC omdat ik economie ook heel erg leuk vind. Op een UC zou ik dus kiezen voor een pre-med als hoofdrichting. Welke UC weet ik nog niet want ze hebben allemaal voor en nadelen. Ik heb vorig jaar al gekeken in Utrecht en ik vond het super leuk maar ik heb het idee dat pre-med op UCU minder groot/goed is dan op AUC of RA.

Nu is mijn vraag: Als je geaccepteerd wordt bij een UC, tot wanneer heb je dan de tijd om ja of nee te zeggen? Is er een soort deadline wanneer je acceptatie verloopt en dus niet meer geldig is?

Verder houd ik dit forum goed in de gaten en zal ik waarschijnlijk nog wel meer vragen stellen (jullie zijn dan immers ervaringsdeskundigen )
Oud 26-08-2012, 03:12
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik heb net al jullie berichten gelezen

Ik begin over een week met 6 gymnasium en UC's spreken me erg aan! (Het internationale, het brede, het kleinschalige, een campus) Ik wil graag of Geneeskunde studeren of naar een UC omdat ik economie ook heel erg leuk vind. Op een UC zou ik dus kiezen voor een pre-med als hoofdrichting. Welke UC weet ik nog niet want ze hebben allemaal voor en nadelen. Ik heb vorig jaar al gekeken in Utrecht en ik vond het super leuk maar ik heb het idee dat pre-med op UCU minder groot/goed is dan op AUC of RA.

Nu is mijn vraag: Als je geaccepteerd wordt bij een UC, tot wanneer heb je dan de tijd om ja of nee te zeggen? Is er een soort deadline wanneer je acceptatie verloopt en dus niet meer geldig is?

Verder houd ik dit forum goed in de gaten en zal ik waarschijnlijk nog wel meer vragen stellen (jullie zijn dan immers ervaringsdeskundigen )
Ha Anna,

Goed om te horen dat je geïnteresseerd bent in UC en twijfel niet om alle vragen die je kunt hebben te stellen!

W.b. de deadline: er is inderdaad een deadline, maar die is niet 100% strikt. In principe moet je binnen, ik meen, twee of drie weken antwoorden, maar UCU en AUC hebben een soort van afspraak dat ze allebei de deadline verlengen als iemand bijv. wel aan AUC is geaccepteerd en nog wacht op het antwoord van UCU en het aanbod van AUC dreigt te verlopen voordat er antwoord van UCU komt, en vice versa.
Oud 27-08-2012, 14:02
Anna6
Anna6 is offline
Citaat:
Ha Anna,

Goed om te horen dat je geïnteresseerd bent in UC en twijfel niet om alle vragen die je kunt hebben te stellen!

W.b. de deadline: er is inderdaad een deadline, maar die is niet 100% strikt. In principe moet je binnen, ik meen, twee of drie weken antwoorden, maar UCU en AUC hebben een soort van afspraak dat ze allebei de deadline verlengen als iemand bijv. wel aan AUC is geaccepteerd en nog wacht op het antwoord van UCU en het aanbod van AUC dreigt te verlopen voordat er antwoord van UCU komt, en vice versa.
Oke, dankjewel! Op welke UC zit jij?

Ik zit op dit moment op University College of toch Geneeskunde en ik neig meer naar UC. Ik vind het internationale geweldig en ben ook geïnteresseerd in Economics and Geography. Ik las over het pre-med program op RA of UCU. Weet jij of het mogelijk is om pre-med te doen met een minor Economics? Of zit je vakkenpakket al helemaal vol als je pre-med doet?

En wat is jou mening m.b.t. de 'omweg' om arts te worden nl. UC en dan SUMMA, AKO, ZIG? Zou ik het mezelf daarmee ook heel moeilijk maken? Ik zit niet zo sterk vast op arts en geneeskunde als sommigen maar ik zie het mezelf later zeker doen. Dat in tegenstelling tot een eenzijdig economie studie.
Oud 27-08-2012, 15:18
Fiets23
Fiets23 is offline
Citaat:
Oke, dankjewel! Op welke UC zit jij?

Ik zit op dit moment op University College of toch Geneeskunde en ik neig meer naar UC. Ik vind het internationale geweldig en ben ook geïnteresseerd in Economics and Geography. Ik las over het pre-med program op RA of UCU. Weet jij of het mogelijk is om pre-med te doen met een minor Economics? Of zit je vakkenpakket al helemaal vol als je pre-med doet?

En wat is jou mening m.b.t. de 'omweg' om arts te worden nl. UC en dan SUMMA, AKO, ZIG? Zou ik het mezelf daarmee ook heel moeilijk maken? Ik zit niet zo sterk vast op arts en geneeskunde als sommigen maar ik zie het mezelf later zeker doen. Dat in tegenstelling tot een eenzijdig economie studie.
Ik zit op UCU, ben derdejaars en nu een semester op uitwisseling in de VS.

Pre-med is 'slechts' 12 vakken (van de 24) en ik ken iemand die het inderdaad combineert met een minor Economie (die doet er zelfs nog minor Chinees bij maar dan heb je 't wel echt druk). Ik ken SUMMA en pre-med alleen via via en ken niet de verhalen die voorbij SUMMA gaan. De vuistregel is wel een beetje: "als je zeker weet dat je arts wil worden, kun je beter geneeskunde gaan doen". Neem bijv. in overweging dat pre-med en SUMMA je meer opleiden tot (klinisch) onderzoeker dan daadwerkelijke praktiserend arts en dat geneeskunde wat dat betreft misschien beter bij je past.

Mijn advies zou zijn: vraag aan om een dagje mee te lopen met een pre-med-student(e) (http://www.uu.nl/university/college/...ntforaDay.aspx) en vraag hem/haar over de mogelijkheden.
Oud 29-08-2012, 18:06
Anna6
Anna6 is offline
Oke. SUMMA leidt je inderdaad op tot klinisch onderzoeker maar ook tot basisarts. Als je het dan uitrekent is UC + SUMMA 1 jaar langer dan een normale studie.
Bedankt voor de info! Ik ga binnenkort zeker een keer meelopen in Utrecht!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
dippedinice
1 27-09-2013 15:01
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Algemene schoolzaken Studeren in Amerika
rianne3006
14 09-01-2002 00:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.