Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 17:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik vond hier geen topic over, dus bij deze

Wie gaat er mee doen/deed er mee aan de decentrale seletie? Wat maakt jou dan denken dat je er door heen komt?


Algemene info:
Bij sommige uni's bestaat er naast de loting, een decentrale selectie. Je moet een brief schrijven met motivatie, waarom jij zou moeten worden toegelaten. Bijvoorbeeld: je bent topsporter, of je heb jaaren in de leerlingenraad gezeten,etc. Ze kiezen een aantal mensen uit (in R'dam geneeskunde 300), die moeten dan een week gesprekken/opdrachten doen etc. op de uni. Daarvan wordt een bepaald gedeelte (in R'dam geneeskunde 50%) zomaar toegelaten, zonder loting. (als je niet door de decentrale selectie heen komt, doe je uiteraard nog wel gewoon mee met de loting). 1 addertje: je mag maar 1x meedoen met de decentrale selectie. Dus wordt je uitgeloot, dan mag je het jaar daarop alleen medoen aan de loting.


Ik wil in R'dam Geneeskunde gaan doen, maar ik zit nog een beetje te twijfelen. Ik wil gemiddeld tussen de 7 en de 8 staan op mijn examen, dus ik heb best kans om ingeloot te worden. Mocht ik nou toch uitgeloot woren, dan ga ik een jaartje Gezondheidswetenschappen doen. Dus dan kan ik die decentrale beter bewaren voor na dat jaartje, want dan heb ik een grote voorsprong op de rest.

Wat ik nu al heb:
  • 3 jaar Leerlingenraad
  • 2 jaar klassenvertegenwoordiger
  • in de directie van de Schiedamse GymnasiastenBond (overkoepelend orgaan voor alle leerlingencommissies binnen shcool)
  • Voorzitter ontspanningsruimtecommissie (ruimte met pooltafel etc in school
  • Mede-voorzitter Evenementencommissie van school
  • 3 jaar feestcommissie
  • en ik heb meegeholpen met PTA (programma van toets en afsluiting) voor de 2e fase te ontwerpen met de rector

Tja het is wel een lijstje.. maar het zijn niet echt talenten ofzo. Ik ben gewoon erg actief binnen school met dingen organiseren enzo. Denken jullie dat ik een kans maak?

En zouden jullie hieraan mee doen? Wat zou je dan allemaal opgeven? Denk je ook echt dat je er door heen komt?
En wat vind je uberhaupt van dit systeem?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2002, 17:49
Verwijderd
Ik denk zeker dat je kans maakt.
Ik ga zelf meedoen aan de loting, ik geloof er niet zo in dat ik door die decentrale selectie heen kom...

Je maakt misschien nog meer kans als je bijv. in een verzorgingshuis of thuiszorg, blabla hebt gewerkt, dat soort dingen zijn ook handig.

Wat je nu hebt gedaan dat geeft dus aan dat je erg actief bent geweest binnen de school enzo en dat is goed. Maar het is dus wel alleen binnen je school. Ik geloof dat ze het goed vinden als je in verschillende dingen geinteresseerd bent enzo.
Maar ik weet het eigenlijk niet precies.

Je maakt echtwel kans hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 18:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hmm ja ik doe super veel binnen school.. zit elke week wel bij de rector voor een vergadering ofzo, maar ik heb idd geen ervaring binnen de gezondheidszorg.
En als ik nou uitgeloot word.. ga ik eenjaar een andere medische studie doen, maar dan kan ik daarna dus niet meer aan de decentrale selectie mee doen.
Dus ik kan die decentrale selectie ook achter de hand houden voor als ik uitgeloot word.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 19:42
Nuck
Nuck is offline
Als je wel een andere studie achter de hand hebt wat je leuk lijkt, gezondheidswetenschappen in jouw geval, zou ik de decentrale selectie wel achter de hand houden. Als je nou helemaal niet wist wat je moest gaan doen als je geen geneeskunde kon doen, was het een ander verhaal denk ik .

En je maakt zeker wel kans hoor , je doet meer dan ik op school .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 00:48
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
is het niet zo nadat je een brief met motivatie hebt verstuurd
dat je word uitgenodigd om de decentrale selectie te volgen oid

waarbij je een toets moet maken?

(hm.... tís laat. weet nie meer precies wat een vriendin van me zei daarover...
die heeft ook decentrale selectie gedaan... en gehaald
zij doet nu Geneeskunde aan de VU geloof ik )
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 16:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Lyx schreef:
is het niet zo nadat je een brief met motivatie hebt verstuurd
dat je word uitgenodigd om de decentrale selectie te volgen oid

waarbij je een toets moet maken?
Citaat:
Zoals ik al zei....
Je moet een brief schrijven met motivatie, waarom jij zou moeten worden toegelaten.

..

Ze kiezen een aantal mensen uit (in R'dam geneeskunde 300), die moeten dan een week gesprekken/opdrachten doen etc. op de uni.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 18:33
PV
PV is offline
hmm niet alleen bij universiteiten, ook bij bijv. de Hogeschool voor Journalistiek in Utrecht heb je een decentrale selectie (moet je een toets maken, artikel schrijven..)

ik weet niet of je lijstje zal helpen, het is wel een pro dat je zo actief bezig bent, maar het heeft weinig te maken met de studie zelf. Iets als thuiszorg idd zou wat meer indruk maken denk ik..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 20:16
Miess
Miess is offline
Mijn vriendin is vorig jaar middels de decentrale selectie toegelaten tot de opleiding die ze wilde, namelijk HBO- verloskunde. Daarvoor geldt sowieso een loting, degenen die doorgeloot zijn nemen deel aan de decentrale selectie. Mijn vriendin was de eerste keer niet doorgeloot, is toen een jaar HBO-V gaan doen en heeft toen stages gelopen op de kraamafdeling en bij de kraamzorg gewerkt. Dit zal er wel bij geholpen hebben dat ze vorig jaar (de tweede keer) door de decentrale selectie gekomen is.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 13:14
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Citaat:
Lyx schreef:
is het niet zo nadat je een brief met motivatie hebt verstuurd
dat je word uitgenodigd om de decentrale selectie te volgen oid

waarbij je een toets moet maken?

(hm.... tís laat. weet nie meer precies wat een vriendin van me zei daarover...
die heeft ook decentrale selectie gedaan... en gehaald
zij doet nu Geneeskunde aan de VU geloof ik )
Ik kan er niet veel over zeggen voor andere studies, maar ik doe journalistiek en daar heb je ook een decentraleselectietoets en daar aan mee doen is geheel vrijblijvend. Iedereen die zich in schrijft voor deze studie kan daar aan mee doen en aan de hand daarvan worden 150 van de 300 personen toegelaten....puur op het resultaat van deze test en de rest gaat via loting.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 13:16
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Citaat:
PV schreef:
hmm niet alleen bij universiteiten, ook bij bijv. de Hogeschool voor Journalistiek in Utrecht heb je een decentrale selectie (moet je een toets maken, artikel schrijven..)

ik weet niet of je lijstje zal helpen, het is wel een pro dat je zo actief bezig bent, maar het heeft weinig te maken met de studie zelf. Iets als thuiszorg idd zou wat meer indruk maken denk ik..
Waar doe jij journalistiek dan? Ook in Utrecht....ben daar namelijk zelf studente journalistiek.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 15:34
PV
PV is offline
Citaat:
blacky schreef:
Waar doe jij journalistiek dan? Ook in Utrecht....ben daar namelijk zelf studente journalistiek.
Tilburg
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 13:06
E!!en
E!!en is offline
Let wel tzt op de kleine lettertjes:

Je moet je voor 15 januari (geloof ik, kan ook een andere datum in januari zijn) aangemeld hebben, dus niet voor 15 mei
Bij sommige faculteiten moet je 2 extra vakken hebben
" " " je met een 6 of hoger geslaagd zijn voor je profielvakken
Leiden heeft dit jaar haar decentrale selectie afgeschaft.

Veel succes!

QUOTE]rosi schreef:
Ik vond hier geen topic over, dus bij deze

Wie gaat er mee doen/deed er mee aan de decentrale seletie? Wat maakt jou dan denken dat je er door heen komt?


Algemene info:
Bij sommige uni's bestaat er naast de loting, een decentrale selectie. Je moet een brief schrijven met motivatie, waarom jij zou moeten worden toegelaten. Bijvoorbeeld: je bent topsporter, of je heb jaaren in de leerlingenraad gezeten,etc. Ze kiezen een aantal mensen uit (in R'dam geneeskunde 300), die moeten dan een week gesprekken/opdrachten doen etc. op de uni. Daarvan wordt een bepaald gedeelte (in R'dam geneeskunde 50%) zomaar toegelaten, zonder loting. (als je niet door de decentrale selectie heen komt, doe je uiteraard nog wel gewoon mee met de loting). 1 addertje: je mag maar 1x meedoen met de decentrale selectie. Dus wordt je uitgeloot, dan mag je het jaar daarop alleen medoen aan de loting.


Ik wil in R'dam Geneeskunde gaan doen, maar ik zit nog een beetje te twijfelen. Ik wil gemiddeld tussen de 7 en de 8 staan op mijn examen, dus ik heb best kans om ingeloot te worden. Mocht ik nou toch uitgeloot woren, dan ga ik een jaartje Gezondheidswetenschappen doen. Dus dan kan ik die decentrale beter bewaren voor na dat jaartje, want dan heb ik een grote voorsprong op de rest.

Wat ik nu al heb:
  • 3 jaar Leerlingenraad
  • 2 jaar klassenvertegenwoordiger
  • in de directie van de Schiedamse GymnasiastenBond (overkoepelend orgaan voor alle leerlingencommissies binnen shcool)
  • Voorzitter ontspanningsruimtecommissie (ruimte met pooltafel etc in school
  • Mede-voorzitter Evenementencommissie van school
  • 3 jaar feestcommissie
  • en ik heb meegeholpen met PTA (programma van toets en afsluiting) voor de 2e fase te ontwerpen met de rector

Tja het is wel een lijstje.. maar het zijn niet echt talenten ofzo. Ik ben gewoon erg actief binnen school met dingen organiseren enzo. Denken jullie dat ik een kans maak?

En zouden jullie hieraan mee doen? Wat zou je dan allemaal opgeven? Denk je ook echt dat je er door heen komt?
En wat vind je uberhaupt van dit systeem?
[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Decentrale selectie VU
brigittemanuela
450 29-12-2008 09:49
Eindexamens 2007 Lotingen afschaffen
Bakbord
35 22-05-2007 00:11
Algemene schoolzaken lotingsuitslag -> hoe laat?
coldplayfan
100 27-07-2005 15:25
Studeren Geneeskunde Maastricht
Tom Poes
49 12-12-2004 15:24
Algemene schoolzaken Decentrale Selectie
fractuur
3 10-11-2004 15:43
Algemene schoolzaken Loting
simsalabim
14 09-11-2004 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.