Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2010, 14:03
hulpje
hulpje is offline
Hoi, ik ben net uitgeloot voor geneeskunde en ik moet nu echt haast maken met het vinden van een 2e studie.

Ik hoopte dat een paar experts hier mij op weg kunnen helpen.

Ik zou graag een studie willen hebben dat mij wel in de gezondheidszorg houdt (het liefst ook nog een baan in een ziekenhuis kan opleveren.
Ook zou het natuurlijk fijn zijn als de salarissen in de geneeskunde-normen lopen, want uiteindelijk werk je om geld te verdienen natuurlijk!

Deze 2 eisen zijn de enige die ik heb, is er dan naast geneeskunde geen enkele andere studie die aan deze voorwaarden voldoet???

PS.: Ik heb wel graag een studie die wat meer naar de bio kant neigt ipv sk of nat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2010, 14:34
Verwijderd
Veel mensen die uitgeloot worden voor geneeskunde gaan biomedische wetenschappen studeren. Is dat niets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 14:40
hulpje
hulpje is offline
Nou, dat ik wilde ik dus ook doen, maar onlangs begreep ik dat bmw een studie is waarbij je niet echt veel uitzicht hebt in het banencircuit. Je hebt dus niet echt een ruime keus aan banen.

En uiteindelijk studeer je toch voor een baan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 15:22
hulpje
hulpje is offline
Om het eigenlijk wat grof te brengen:

Nu ik niet mijn gewenste studie kan gaan doen (geneeskunde), wil ik een studie doen waarbij ik uiteindelijk het meest salaris aan kan verdienen. Echter moet deze studie wel in de zorgsector zitten. Dus eigenlijk niet-lotingstudies als Biologie, Biofarmaceutische Wetenschappen, BMW etc etc.

Welke van deze opleidingen biedt mij uiteindelijk na het behalen ervan de baan met de het hoogste salaris.

Ik weet dat nogal grof en gierig overkomt, maar als het niet mijn gewenste studie wordt, dan wil ik toch wel voor het geld gaan en dus de opleding die mij uiteindelijk het hoogste salaris biedt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 15:25
hulpje
hulpje is offline
up
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 15:37
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik denk dat een meerderheid van de mensen toch een baan kiest omdat hij/zij die leuk vindt, en niet omdat het veel verdient :') Maar je hebt je VWO op zak dus je zou dit waarschijnlijk al moeten weten.

Je gaat een baan die geen voldoening geeft toch haten op een gegeven moment, of het nou na 3 maanden of 3 jaar is.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 15:42
Catch
Catch is offline
Als je slim bent ga je iets studeren wat je leuk vindt. Dat het nou wel of geen baan oplevert zie je over een paar jaar wel weer. Studeren terwijl je nauwelijks motivatie op kunt brengen om tentamens te leren brengt je al helemaal nergens. Als je biomedische wetenschappen eigenlijk heel leuk vindt, maar alleen dit bezwaar hebt, zou ik lekker bmw gaan doen. Misschien kun je volgend jaar weer loten voor geneeskunde, wie weet.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 16:40
StudentOnbekend
Avatar van StudentOnbekend
StudentOnbekend is offline
Ik zou inderdaad iets kiezen wat je interesse heeft en eventueel volgend jaar nog eens meeloten voor geneeskunde. Als je bv een jaartje BMW hebt gedaan, heb je gelijk al een voorsprong op je medestudenten.
Je kan natuurlijk ook eens kijken of je niet naar België zou willen. Daar hebben ze geen loting, wel een toelatingstest (op 31 augustus maar inschrijven voor 4 augustus middernacht (!), http://www.ond.vlaanderen.be/toelatingsexamen/). Meer info op de site van de UA: http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.STUDKIEZ&n=65883#info
__________________
Alles over diergeneeskunde studeren in België: http://studentonbekend.nl
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 17:19
weesee
Avatar van weesee
weesee is offline
ze zeggen vaak dat gezondheidswetenschappen leuk is, maar je kan dan geen dokter worden ofzoo...
__________________
weesee xx
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 18:26
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Medische natuurwetenschappen? (VU) (voor klinisch fysicus of klinisch chemicus meende ik)
Maar dat is meer natuurkunde dan biologie.

Ik denk toch dat je aankomt bij Biomedische wetenschappen dan. Om dan te werken op het lab van een academisch ziekenhuis. Ik dacht dat dit juist een studie was met een best grote baankans.
Er wordt steeds meer aandacht besteedt aan die biologische onderwerpen. En er zijn nog genoeg ziektes waar men nog nauwelijks wat van af weet.

Met natuurkunde kun je trouwens ook klinisch fysicus worden. Of je gaat de richting biofysica op.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 18:43
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Cognitieve neurowetenschappen?
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studies en ervaringsdeskundigen
Tink*
19 10-04-2016 17:24
Studeren Bezig aan tweede studie, misschien niet de juiste keus
Grey Night
0 03-11-2011 21:39
Studeren Topic: Studie Accountancy Nivra/Nyenrode (baan+studie)
Kevin1111
30 29-09-2008 18:14
Studeren Je talenten benutten: andere academische studie?
Hempo
18 14-11-2006 12:07
Algemene schoolzaken sociale studies met enig beroepsperspectief?
Tulpje6
37 11-03-2004 14:02
Algemene schoolzaken In het 4e jaar stoppen/ veranderen van studie
Tulpje6
5 08-12-2003 21:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.