Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Valhelm tijdens wielrennen verplicht
ja, altijd. 41 71.93%
nee, nooit. 11 19.30%
soms, in bepaald soort wedstrijden. 5 8.77%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 18:04
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Naar aanleiding van de dood van wielrenner Andrej Kivilev ( zie ander topic ) wil ik van jullie weten wat jullie vinden van het dragen van een valhelm??

Wel verplichten of niet???


Ik zelf denk dat je het moet verplichten ook tijdens bergritten.
Want als je dan avlt is de kans kleiner op dodelijk letsel maar ja ook met helm kan het slecht aflopen denk maar aan als je helm door midden splijt.

Ik zelf ben jarenlang wielrenner geweest tot en met 2002 en heb altijd een helm gedragen. Ok nu is het in Nederland verplicht maar in Belgie droeg ik hem ook altijd.

Naar idee van B@RTOLI, waarvan bovenstaande tekst is.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 18:08
PV
PV is offline
ja, altijd verplichten.. je ziet wat er van kan gebeuren :/ natuurlijk ben je ook met een helm kwetsbaar, maar als je zo risico's kleiner kan maken..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:25
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Beetje subjectief op een dag als deze natuurlijk

Maar ik vind dat het verplicht moet worden, omdat er in het verleden al genoeg dodelijke ongelukken zijn gebeurd omdat een renner geen helm droeg en er zijn er genoeg voorkomen door de helm.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:34
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Valhelm zit redelijk comfortabel( behalve bij warm weer )
Dus verplichten lijkt me voor prof races een acceptabel middel om de veiligheid te verbeteren
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:50
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Mitros schreef op 12-03-2003 @ 19:34:
( behalve bij warm weer )
Das ook meteen het grote nadeel
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:55
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Ik zou wel alleen zijn maar ik vind van niet

De renners zijn volwassen mensen die ook door dit soort dingen weer keihard op het belang van een helm gedrukt worden.

Van mij mogen ze er zelf over beslissen ze zijn stom als ze geen helm opwillen
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:00
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ok bedankt Tofke dat je er een Poll van hebt gemaakt, is idd beter idee.

Ik zeg nogmaals ook al is het snikwarm oplaten.

Geen Helm = Startverbod is dat niet een optie??
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:10
Verwijderd
niet verplichten.
Wielrenners moeten zelf dat risico nemen, om zo'n helm niet te dragen. Kan me voorstellen dat iemand geen zin heeft om in een lange, vlakke, warme etappe, waar hij 100 km voorop rijdt, een helm te dragen.
Maar goed: het is dus op je eigen risico als je er geen draagt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:15
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 12-03-2003 @ 20:10:
niet verplichten.
Wielrenners moeten zelf dat risico nemen, om zo'n helm niet te dragen. Kan me voorstellen dat iemand geen zin heeft om in een lange, vlakke, warme etappe, waar hij 100 km voorop rijdt, een helm te dragen.
Maar goed: het is dus op je eigen risico als je er geen draagt.
Heb je wel gelijk in maar ja verplichten voor iedereen lijkt me beter.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 01:36
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ja, neem de renners tegen hunzelf in bescherming. het blijkt maar weer eens hoe gevaarlijk het wel niet is.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:37
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
in alle wedstrijd moet het verplicht worden, voor recreatiefietsers (dus op een gewone fiets) hoeft het niet
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:03
Verwijderd
Jah.
Veiligheid is nummer een waar je aan moet denken...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 17:46
SuperS
SuperS is offline
nee, nooit

ik vind dat wielrenners het zelf moeten weten, net zoals HANS bij formule 1, dat vind ik ook stom want het kan de sport belemmeren, het is een keuze die iemand zelf moet maken vind ik.
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:28
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ben zelf mountainbiker/wielrenner (eigenlijk atleet maar dat boeit niet) van een helm heb je geen last, een beetje goede voel je niet en je gaat ook niet extra zweten . . . ik zie geen reden om het niet te verplichten
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:37
shanne
shanne is offline
Ben super-voorstander van de valhelm.

Ik draag hem zelf altijd, ook als ik alleen ga trainen, je weet het nooit.

Bij wedstrijden in Nederland en België is het al verplicht, waarom dat ook niet in andere landen?

Tegenwoordig zijn de helmen zo licht en comfortabel dat je niet eens voelt dat je hem op hebt. Dus niet zeuren dat ze er last van hebben.
__________________
Wielrennen rulezzz!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:59
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
shanne schreef op 13-03-2003 @ 20:37:
Ben super-voorstander van de valhelm.

Ik draag hem zelf altijd, ook als ik alleen ga trainen, je weet het nooit.

Bij wedstrijden in Nederland en België is het al verplicht, waarom dat ook niet in andere landen?

Tegenwoordig zijn de helmen zo licht en comfortabel dat je niet eens voelt dat je hem op hebt. Dus niet zeuren dat ze er last van hebben.
Gelijk heb je, in Nederland is het verplicht, belgie nog niet d8 ik.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:31
Thomas
Thomas is offline
Nooit, die renners weten precies wat er kan gebeuren en daarom leg ik die verantwoordelijkheid ook bij de individuele renner.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:22
Mir-idiotA
Zeker weten verplichten.
Zo en zo niet de keuze geven, want dan laten ze het wel voor de snelheid en dan gebeuren er dus ongelukken. Verplichten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2003, 14:09
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ja
bij warm weer mag deense (open) helm ook
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:06
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
We weten wat met Kivilev is gebeurd... dus: ja, altijd
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 16:13
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Offtopic: Een kleine verplichten up.

De valhelm wordt binnenkort verplicht meldt het UCI, die zo ingaat op de bond van de wielrenners. De juiste datum van ingang is nog niet bekend. Maar bij de Giro is het men zeker al verplicht, dat heeft Hein Verbruggen, voorzitter van de internationale wielrennersbond UCI, beslist.

De wielrenners zijn ondanks de fatale valpartijen van de laatste decennia niet echt happig op het dragen van een beschermende helm. Volgens de renners stoort het hoofddeksel vooral bij warm weer en op lange beklimmingen. In België is het dragen van een valhelm bij wielerwedstrijden al langer bij wet verplicht.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 21:59
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Offtopic: én opnieuw een up

De Internationale bond van professionele wielrenners (AIC) heeft zich vrijdag geschikt naar de wens van de Internationale Wielerunie (UCI) om het dragen van een valhelm voortaan ook te verplichten tijdens professionele wedstrijden.

De UCI maakte dat nieuws vrijdag bekend. In Brussel vond er een vergadering plaats tussen UCI-voorzitter Hein Verbruggen, Vittorio Adorni van de professionele wielerraad, Manolo Saiz van de internationale sportverenigingen, Jean-Marie Leblanc van de wedstrijdorganisatoren en Francesco Moser van de renners.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 22:05
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 26-04-2003 @ 22:59:
Offtopic: én opnieuw een up

De Internationale bond van professionele wielrenners (AIC) heeft zich vrijdag geschikt naar de wens van de Internationale Wielerunie (UCI) om het dragen van een valhelm voortaan ook te verplichten tijdens professionele wedstrijden.

De UCI maakte dat nieuws vrijdag bekend. In Brussel vond er een vergadering plaats tussen UCI-voorzitter Hein Verbruggen, Vittorio Adorni van de professionele wielerraad, Manolo Saiz van de internationale sportverenigingen, Jean-Marie Leblanc van de wedstrijdorganisatoren en Francesco Moser van de renners.
Ja deze maatregel zou toch al ingaan voor de Giro of in ieder geval als de giro start.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 23:56
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Natuurlijk niet.

Wielrennen is een sport waarvan de risico's bekend geacht mogen worden. Het niet met een valhelm rijden levert niet een dusdanig groot voordeel op, dat het de rijders in dubio zou brengen, dus kunnen ze als ze dat willen er voor kiezen met een helm te rijden. En als ze dat niet willen, vallen en serieuze schade oplopen, weten ze waar het van komt en hoeft er geen discussie te komen. Immers, het alternatief bestaat en is niet onaantrekkelijk.


Wat betreft jeugdwedstrijden zou ik zeggen: ja, dan wel. Immers, je als organisatie hebt niet te rekenen op het eigen verantwoordelijkheidsgevoel van minderjarigen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 09:20
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 27-04-2003 @ 00:56:
Natuurlijk niet.

Wielrennen is een sport waarvan de risico's bekend geacht mogen worden. Het niet met een valhelm rijden levert niet een dusdanig groot voordeel op, dat het de rijders in dubio zou brengen, dus kunnen ze als ze dat willen er voor kiezen met een helm te rijden. En als ze dat niet willen, vallen en serieuze schade oplopen, weten ze waar het van komt en hoeft er geen discussie te komen. Immers, het alternatief bestaat en is niet onaantrekkelijk.


Wat betreft jeugdwedstrijden zou ik zeggen: ja, dan wel. Immers, je als organisatie hebt niet te rekenen op het eigen verantwoordelijkheidsgevoel van minderjarigen.
Of de renners het nu willen of niet het word nog voor de start van de Giro ingesteld.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2003, 10:24
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
met valhelm zie je geen strijd meer dan is het niet leuk!
dan verliest het wielrennen zijn charme!
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 10:31
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
als je met warm weer een helm draagt is de kans dat je flauwvalt groot
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:40
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef op 27-04-2003 @ 10:20:
Of de renners het nu willen of niet het word nog voor de start van de Giro ingesteld.
Naja, ik vind dat belachelijk. Het moet dus gewoon de eigen verantwoordelijkheid van de renners zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 19:09
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Onze Zoon schreef op 27-04-2003 @ 11:31:
als je met warm weer een helm draagt is de kans dat je flauwvalt groot
Vind ik niet ik droeg in wedstrijden altijd een helm omdat het verplicht is in NL en Belgie ook als het warm is.
Die helmen hebben ook luchtgaten en dergelijke dus je krijgt ook met een helm voldoende lucht binnen.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 21:10
Kouwe Kaaskip
Avatar van Kouwe Kaaskip
Kouwe Kaaskip is offline
enkel in bergetappes e.d.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 21:34
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Kouwe Kaaskip schreef op 27-04-2003 @ 22:10:
enkel in bergetappes e.d.
De meeste valpartijen gebeuren toch echt op een vlakke weg hoor.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.