Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2008, 23:26
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Ik had een vraagje. Wat is een standaard periode voor schoolexamens, is dat januari t/m maart ofzo . Dus zeg maar dan de hele belangrijke examens enzovoorts. Of verschilt dat per school?


Laatst gewijzigd op 30-01-2008 om 12:37. Reden: De maand ''januari'' hoefde niet met een hoofdletter :')
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2008, 09:28
Gunkan
Gunkan is offline
Schoolexamen != tentamen

Het verschilt per school

Op de HU hebben we vier blokken per jaar, die allemaal worden afgesloten met een tentamenperiode. Vier keer per jaar hard werken dus.

Op de middelbare heb je vergelijkbare dingen, met meerdere tentamenperiodes in de bovenbouw en het centrale examen op het einde.

Maar, hoezo?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 12:34
Nyawa
Verschilt per school. Bij ons waren tentamenweken (alleen maar SE's, deels SE's en tentamens of alleen tentamens maakte niet uit) altijd na de vakanties (na de herfstvakantie, kerstvakantie, Pasen) met uitzondering van de laatste periode (voor de zomervakantie). Maar bij de andere school in de stad deden ze die juist altijd voor de vakanties.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 12:38
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Maar, hoezo?
Nieuwsgierig

Citaat:
Bij ons waren tentamenweken (alleen maar SE's, deels SE's en tentamens of alleen tentamens maakte niet uit) altijd na de vakanties (na de herfstvakantie, kerstvakantie, Pasen) met uitzondering van de laatste periode (voor de zomervakantie).
Ow, oké. Dan ligt het aan mij. Want mensen die ik ken (die op de middelbare school zitten) stressen nu nogal en ik dacht dat dit zeg maar dan de belangrijkste Schoolexamens waren van het jaar ofzo. Iets met het programma van toetsing en afsluiting.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 16:31
Verwijderd
Het is echt enorm verschillend zoals gezegd. Sommige scholen hebben ook pas SE's in de examenklas terwijl mijn school al vanaf halverwege 4 VWO eindexamen SE's / PO's heeft.

Maar dit is wel een algemeen tijdstip waarop er vaak toetsen / tentamens zijn, misschien omdat het halverwege het jaar is ongeveer ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Angst om te zakken voor examen
LieverAnoniem99
8 16-05-2015 16:45
Algemene schoolzaken Vraagje over schoolexamens
NewManed
3 06-12-2013 17:30
Algemene schoolzaken Paar vragen over 4HAVO
ADO070
2 23-09-2012 17:36
Liefde & Relatie hoe vraag je je beste vriendin mee uit?
Verwijderd
4 25-03-2011 19:26
Algemene schoolzaken Cijfers verbeteren voor laatste schoolexamens
zrosuna
4 17-02-2010 14:08
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.