Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 10:12
Sweetboy1819
Sweetboy1819 is offline
Ik ben dus wel christelijk opgevoed enzo
maar voor mij is het hele sexitem daarin een beetje
foutgelopen.

Ik heb me altijd goed kunnen beheersen maar afgelopen zaterdag ben ik dus naar bed geweest met een meisje. Kende ik via internet en we ontmoetten elkaar en het klikte gewwoon goed. Nu is het dus gebeurd, ik ben geen maagd meer.

Wie van jullie is ook gelovig en mag daarom geen seks bedrijven voor het huwelijk?

Ps, en ga niet lopen schelden op het geloof, beetje recpect mag wel
__________________
The World's Greatest
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Dan natuurlijk de belangrijkste vraag.
Was het lekker?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 01-08-2003 @ 11:14:
Dan natuurlijk de belangrijkste vraag.
Was het lekker?
Het zal maar niet lekker zijn geweest. Al dat gezeur voor niets.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:21
Sweetboy1819
Sweetboy1819 is offline
Het was lekker ja

Ze zij,kon niet merken dat jij nog maagd was, je neukte alsof je het al jaren doet
__________________
The World's Greatest
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:30
Phylicia 14
Avatar van Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
ik
__________________
kuzzie..
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:31
Some
Avatar van Some
Some is offline
Citaat:
Sweetboy1819 schreef op 01-08-2003 @ 11:21:
Het was lekker ja

Ze zij,kon niet merken dat jij nog maagd was, je neukte alsof je het al jaren doet
Dan was zij vast ook maagd???
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:32
Verwijderd
Voor zover ik heb begrepen uit stukjes bijbel die ik heb gelezen, is het zo dat zodra je sex hebt, je voor God getrouwt bent met diegene. God had niets tegen polygamie, want dat komt ook in de bijbel voor zonder dat mensen er voor gestraft worden. Ik zie het hele probleem dus niet.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:39
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Para! schreef op 01-08-2003 @ 10:18:
Het zal maar niet lekker zijn geweest. Al dat gezeur voor niets.
precies
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:12
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Sweetboy1819 schreef op 01-08-2003 @ 11:21:
Het was lekker ja
Ze zij,kon niet merken dat jij nog maagd was, je neukte alsof je het al jaren doet
Ja, sommige meisjes hebben weinig nodig

Maar nee, ik ben niet gelovig.. en al was ik het, dat zou ik eerlijk waar niet geloven waarom ik me er aan zou houden. Omdat ik dan ga branden in de Hel? Als er al een God is, dan gaat 'ie me echt niet af laten fikken: hij is immers zo liefdevol? De Hel is sowieso een sprookje om je volgers aan het lijntje te houden, het is een mooi controlemiddel van de Kerk. Demons!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:51
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 01-08-2003 @ 12:12:
De Hel is sowieso een sprookje om je volgers aan het lijntje te houden, het is een mooi controlemiddel van de Kerk.
Ik ben dan zelf weliswaar Rooms-Katholiek opgevoed, maar zo denk ik er zelf inderdaad ook over. We dienen ons goed te realiseren dat het christelijke geloof is ontstaan in een periode en een streek, waarin men heel anders tegen bepaalde zaken aankeek dan wij hier en nu doen, en dat het geloof daarom niet als een absolute waarheid moet worden opgevat, aangezien er niet zoiets als een absolute waarheid bestaat.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:53
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 01-08-2003 @ 12:51:
aangezien er niet zoiets als een absolute waarheid bestaat.
Dat is absoluut waar!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:58
kolkiewolkie
kolkiewolkie is offline
Citaat:
Sweetboy1819 schreef op 01-08-2003 @ 11:12:

Wie van jullie is ook gelovig en mag daarom geen seks bedrijven voor het huwelijk?

officieel zou ik het waarsch. niet mogen maar als (áls - zeer onwaarschijnlijk dus ) ik eindelijk een vrouwtje tegenkom was het niet de bedoeling nog een jaar of wat te wachten voordat er sexueel contact plaatsvind want d'r is dus echt NO WAY dat ik dat volhou. Ik persoonlijk (met de nadruk op persoonlijk) heb, mocht het zover komen, de barriére van geen sex voor het huwelijk al omzeilt: je hebt nou eenmaal bepaalde hormonen en je bent een knappe jongen als je die weet te bedwingen .
__________________
als ik hier wat blaat betekent dat dat ik me verveel *zoekt zak met geld om impreza GTT te financieren*
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:09
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
wat je niet kent kan je ook niet missen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:35
Verwijderd
ik niet gelukkig
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 01-08-2003 @ 13:09:
wat je niet kent kan je ook niet missen
Maar je kan er wel naar verlangen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 23:52
Verwijderd
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 01-08-2003 @ 13:09:
wat je niet kent kan je ook niet missen
Wel waar, maar je kunt het wel willen.

Ik ben nu geen maagd meer, heb het bewust gedaan. (Omdat ik mij realiseerde dat ik niet rtouwen wil voor ik 25 ben... en dat is mjah vrij lang, toch vind ik het minder van mezelf dat ik een belofte heb gebroken die ik gemaakt had)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 23:53
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Bij 'sweetsterretje' denk ik onwillekeurig altijd aan een anus..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 01:16
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
met honing.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 01:23
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 02-08-2003 @ 02:16:
met honing.
Nee, dat niet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 01:32
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ah. wat voor zoetigheid dan?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 01:42
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 02-08-2003 @ 02:32:
ah. wat voor zoetigheid dan?
Mja, géén. Da's het nare. Gewoon.. anus.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 01:56
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 02-08-2003 @ 02:42:
Mja, géén. Da's het nare. Gewoon.. anus.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 11:24
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ben blij dat het iig beviel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 15:41
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Deuteronomium 22: Een vrouw die voor haar huwelijk niet meer maagd is, moet worden gedood.

Sweetsterretje, volgens jouw geloof waar je het zo mee eens bent zou je dus vermoord moeten worden? Roept dat misschien wat vragen voor je op?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 16:13
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 02-08-2003 @ 15:41:
Deuteronomium 22: Een vrouw die voor haar huwelijk niet meer maagd is, moet worden gedood.
en mannen dan?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 17:42
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Qimm schreef op 02-08-2003 @ 17:13:
en mannen dan?
stond niets over in dacht ik. Lees het er voor de zekerheid maar op na.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:39
Verwijderd
Maargoed, het grootste deel van het nieuwe testament heeft niets te maken met 'de woorden van God' enzo, maar dat zijn gewoon lekker de woorden van een stelletje mannen (oorspronkelijk ook vrouwen, maar die geschriften zijn al vrij gauw vernietigd) die dachten dat zij slim genoeg waren om de hele wereld de les voor te schrijven. Ik denk dus ook niet dat 'je houden aan alles in het nieuwe testament' al te veel te maken heeft met 'geloven in God'. En Deuteronomium is toch nieuw testament? Nooti van 'm gehoord, maar het klinkt erg nieu-testamentig *gaat opzoeken op internet*

Laatst gewijzigd op 02-08-2003 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:41
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-08-2003 @ 18:39:
Maargoed, het grootste deel van het nieuwe testament heeft niets te maken met 'de woorden van God' enzo, maar dat zijn gewoon lekker de woorden van een stelletje mannen (oorspronkelijk ook vrouwen, maar die geschriften zijn al vrij gauw vernietigd) die dachten dat zij slim genoeg waren om de hele wereld de les voor te schrijven. Ik denk dus ook niet dat 'je houden aan alles in het nieuwe testament' al te veel te maken heeft met 'geloven in God'. En Deuteronomium is toch nieuw testament? *gaat opzoeken op internet*
nope
genesis, exodus, deutronomium? ja toch? Of zit er nog een meer, dat het het 4e is?

waarom WEET ik dit?!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:42
Verwijderd
Volgens www.statenvertaling.net komt nergens in de Christelijke bijbel het woord Deuteronomium voor

Oude Testament:
Genesis
Exodus
Leviticus
Numeri
Deuteronomium
Jozua
Richteren
Ruth
...

hmm, de zoekfunctie van die site is erg slecht
Hoe dan ook, Deuteronomium 22 zegt het volgende:
Toen naderdet gij allen tot mij, en zeidet: Laat ons mannen voor ons aangezicht heenzenden, die ons het land uitspeuren, en ons bescheid wederbrengen, wat weg wij daarin optrekken zullen, en tot wat steden wij komen zullen.

Ik weet niet hoe je hieruit moet halen dat een ongetrouwde, ontmaagde vrouw gedood moet worden?

Oh, er zijn verschillende manierten van tellen. Ik noemde net 1:22. Ik zal 22:1 tot en met 22:30 eens lezen.

Laatst gewijzigd op 02-08-2003 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:49
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-08-2003 @ 18:42:
Volgens www.statenvertaling.net komt nergens in de Christelijke bijbel het woord Deuteronomium voor
Oude Testament:
Genesis
Exodus
Leviticus
Numeri
Deuteronomium
Jozua
Richteren
Ruth
...
Bijna goed Niet slecht voor een ongelovige he?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:54
Verwijderd
Oke, kort samengevat.
22:13 t/m 22:19, als een man ontdekt dat zijn bruid geen maagd meer is, moet hij haar aanklagen, als hij heeft gelogen wordt de man gekastijd en moet hij honderd zilverstukken geven aan de vader van het meisje
22:20 t/m 22:21, als de man niet gelogen heeft dan wordt het meisje gestenigd terwijl haar vader toe moet kijken
22:22, als een man sex heeft met een getrouwde vrouw, worden ze beiden gedood
22:23 t/m 22:24, als een man sex heeft met een verloofd meisje, dan worden ze allebei gestenigd
22:25 t/m 22:26, behalve als het verloofde meisje niet wilde, dan wordt alleen de man gestenigd
22:28 t/m 22:29, als een man sex heeft met een vrijgezel meisje dan moeten ze trouwen, en de man moet 50 zilverstukken betalen aan de vader van het meisje omdat hij haar eer geschonden heeft

Je mag dus best sex voor het huwelijk hebben van Deut, op voorwaarde dat je met elkaar trouwt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik heb het goede geloof gekozen.

Een grapje:

Citaat:
Een priester en een rabbi spraken met elkaar.
Priester: "Ik zou nooit zonder varkensvlees kunnen leven, dat lijkt me echt erg. Mis jij dat nou nooit?"
Rabbi: "Ik heb geen varkensvlees, maar wel zoveel sex als ik wil. Mis jij dat nou nooit?"
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
The Rabbi rose with a red face..."Someone in this congregation has spread a rumor that I belong to the K.K.K.

This is a horrible lie and one which a Jewish community cannot tolerate! I am embarrassed and do not intend to accept this. Now, I want the party who did this to stand and ask forgiveness from God and our Jewish community."

No one moved.

The Rabbi continued, "Do you not have the nerve to face me and admit this is a falsehood? Remember, you will be forgiven and in your heart you will feel relief. Now stand and confess your transgression!"

Again all was quiet. Slowly a "drop dead" gorgeous blonde with a body that would not stop rose in the third pew. Her head was bowed, and her voice quivered as she spoke.

"Rabbi, there has been a terrible misunderstanding. I never said you were a member of the Klu Klux Klan... I just told a couple of friends that you were a wizard under the sheets."
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:12
alanis
alanis is offline
Ik ben ook christelijk opgevoed...het zei me nooit zoveel totdat ik op mijn 15e opeens radicaal christen werd.

Dit heb ik zo´n anderhalf jaar volgehouden, totdat alles me opeens gigantisch tegen begon te staan...mensen die op de grond vielen en lagen te schudden enzo...ik dacht doe please normaal, wat een onzin allemaal en ben er zo dus langzaam vanaf gestapt.

In die tijd had ik ook zo´n mijn ideeen over sex voor het huwelijk, ik heb namelijk altijd gezegd dat ik niet kan beloven dat ik geen sex voor het huwelijk zal hebben. Ik vond ook dat je het niet zomaar met jan en alleman kan doen, omdat je dan je eigen waardigheid schendt.

Tot nu toe is dat prima gelukt. Ik ging welleswaar toen ik drie maanden had met mijn vriend voor het eerst met hem naar bed, dus maagd ben ik niet meer. Maar ik heb dan nu ook al wel anderhalf jaar verkering met hem en dat kan ook nog wel even duren, dus in principe, mocht ik ook ooit met hem trouwen, is er voor God niks aan de hand.

Mocht het uitgaan, is dat dan jammer. Je kan niet alles in de Bijbel aannemen, omdat het gewoon een totaal andere tijd was dan nu.

Over Deutronomium, ik hecht niet zoveel waarde aan het oude testament, meer aan het nieuwe, omdat dat over Jezus gaat en dat zowieso al een stuk moderner is dan het oude testament...
__________________
Life is what happens, while you´re busy making other plans *quote by John Lennon*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het kleine vragen over geloven topic
Verwijderd
500 20-07-2008 21:50
Seksualiteit sex voor het huwelijk
Bongalientje
250 14-05-2007 18:58
Levensbeschouwing & Filosofie Numeri hoofdstuk 31
Daevrem
83 21-12-2006 20:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlandse artsen herstellen maagdenvlies
JantjePietje
129 22-05-2004 15:36
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Moslima's dupe van te veel tolerantie'
Fellaci
49 18-03-2003 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.