Oud 31-07-2004, 14:45
Surfplank
Surfplank is offline
Hier zit ik mee:

Ik ben gisternacht ten onrechte gearresteerd en heb 9 uurtjes vastzgezeten in een stinkende cel.

Ik reed rond half 2 rond in mijn auto, toen ik een stopteken kreeg van de politie. Mijn twee maten en ik stapten zogezegd uit de auto. Jullie staan onder arrest, schreeuwde een van die wouten en we werden zonder pardon in de boeien geslagen. Mijn auto werd tevens in beslag genomen. Toen ik vroeg waarom we waren aangehouden zei die jute dat we dat op het bureau zouden horen. Daar kregen we te horen dat we een inbraak hadden gepleegd en dat dit de reden was van onze arrest. Ik werd ondervraagd, terwijl ik er geen ene fuck mee te maken had. Mij werd niet verteld waar die inbraak had plaatsgevonden. In mijn verklaring heb ik dan ook duidelijk gemaakt dat ik er niks mee te maken had. Vervolgens werd ik vastgezet, totdat ik s'morgens vrijkwam. Ja jongen, zei die gozer van de recherche, je hebt er niks mee te maken, dus je bent vrij om te gaan..

Geen excuus niks van dat.

Ik heb dus een aantal uurtjes ten onrechte vastgezeten..

Kan dit wel zomaar??!! Heeft de politie dezer dagen zulke bevoegdheden. Moet ik een aanklacht indienen of is dit een wittewasje en maak ik de zaak alleen maar onnodig erger??!

En moest ik niet eigenlijk op mijn rechten worden gewezen en de aanklacht tegen mij geformuleerd worden bij mijn aanhouding?

Ik dacht dat in een rechtsstaat leefde, en niet in een vrijstaat als Irak of de Verenigde Staten?

En dat is niet alles. Ik heb daarnet mijn auto opgehaald. Wat blijkt nu? Ze hebben mijn auto onderste bovengehaald. Mijn radio doet het niet, de bedrading is los, omdat er te hard aangetrokken is, en mijn bekleding is ietwat naar de klote ( opvulling enzo).

Kan dit zomaar? Schadevergoeding?

Ik kon niet eens rustig uitgaan. Dan heb ik die gasten liever op het bureau.
__________________
Was elke dag maar een surfdag!

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 15:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2004, 14:56
Garbage
Avatar van Garbage
Garbage is offline
__________________
Ik heb toch geen fatsoen..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 14:57
Verwijderd
Natuurlijk kan dat niet zomaar. Ga naar een rechtswinkel oid, daar kunnen ze je vast wel zeggen wat je nu voor een stappen moet gaan ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:04
Verwijderd
Volgens mij kan dat vastzetten wel 'zomaar' doen...als ze je verdenken, dan kunnen ze je oppakken en je voor een bepaalde tijd (2 keer 24 uur oid?) vastzetten... Daarna moeten ze het aanvragen oid...en dan moeten ze ook een echte reden hebben. Maar in die eerste periode mogen ze onderzoek doen, dus kijken of wat jij zegt waar is ed, geloof ik...

Dat wbt die aanklacht en die auto weet ik niet. Daarvoor zou ik idd bij een rechtswinkel ofzo informeren (of bij nare man, die weet het vast ook ).
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:23
Surfplank
Surfplank is offline
Een rechtswinkel kost zeker geld..?
__________________
Was elke dag maar een surfdag!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Surfplank schreef op 31-07-2004 @ 16:23 :
Een rechtswinkel kost zeker geld..?
nee... die geven gratis advies
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als zij een reden hebben om jullie te verdenken mag dat volgens mij wel. Het is dus niet 'zomaar' gedaan, maar met een reden: misschien hebben jullie aan het signalement voldaan, jullie auto of een andere reden. Maar volgens mij mag het dan wel ja.

Wat betreft de schade aan je auto lijkt me niet dat dat mag. Daarvoor zou ik idd eens navraag doen.

En je laatste woord uit je beginpost vind ik nogal jammer.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:34
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-07-2004 @ 16:31 :
En je laatste woord uit je beginpost vind ik nogal jammer.
Ik zou het eruit editen, maarja ik ben dan ook geen fb
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:46
Surfplank
Surfplank is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-07-2004 @ 16:31 :


En je laatste woord uit je beginpost vind ik nogal jammer.
Mijn hele dag is verpest. Ik kan niet meer eens naar het zomercarnaval in Rotterdam gegaan. Daar raakte ik wel emotioneel van.
__________________
Was elke dag maar een surfdag!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 15:51
Verwijderd
Ik zou naar het bureau gaan en zeggen dat je een klacht wilt indienen. In principe heb je recht schadevergoeding op elke dag dat je onterecht hebt vastgezeten, dat is gewoon beleid van het OM. Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor voorarrest in een politiecel. Het geldt in ieder geval wel wanneer je hebt vastgezeten en je wordt vervolgens door een rechter vrijgesproken.

Wat betreft de schade aan je auto kun je het beste gewoon contact opnemen met de politie. Bel rond, stuur brieven, et cetera.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 18:12
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-07-2004 @ 16:51 :
Ik zou naar het bureau gaan en zeggen dat je een klacht wilt indienen. In principe heb je recht schadevergoeding op elke dag dat je onterecht hebt vastgezeten, dat is gewoon beleid van het OM. Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor voorarrest in een politiecel. Het geldt in ieder geval wel wanneer je hebt vastgezeten en je wordt vervolgens door een rechter vrijgesproken.

Wat betreft de schade aan je auto kun je het beste gewoon contact opnemen met de politie. Bel rond, stuur brieven, et cetera.
offtopic: zijn dat die gasten van o-zone in jou avatar?
__________________
hoii
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 18:17
Verwijderd
Ja
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Surfplank schreef op 31-07-2004 @ 15:45 :
Kan dit zomaar? Schadevergoeding?

er zijn een paar dingen die fout kunnen zijn gegaan:

-was er een goede reden om aan te nemen dat je achter een inbraak zat?
-zo nee, dan is de arresterende agent zwaar de sigaar, het gebeurd vaak dat zo iemand daarvoor geschorst word, ik zou dus vragen om inzicht in wat hun vermoeden veroorzaakte.

-is er een klacht ingedient?
-zo nee, dan was de hechtenis onrechtmatig.

-je hebt het over een verhoor, was daarbij een advocaat aanwezig?
-zo nee, dan is het verhoor niet rechtsgeldig, alleen maar als je een advocaat aangeboden kreeg, maar dat aanbod afsloeg. is dit niet gebeurd, dan is het duidelijk dat er al geen bewijs tegen je was, en dat ze bewijs probeerden te maken, aangezien ze nog niks hadden om een officieel verhoor mee te rechtvaardigen.

-je auto is vernielt?
-schadeloosstelling, de politie richtte immers onterecht schade aan.



bedenk wel, 9 uur is niet al te veel (financieel gezien dan). de eventuele schadevergoeding zou waarschijnlijk zo klein zijn dat het de moeite niet waard is, en zou waarschijnlijk ook niet-ontvankelijk verklaard worden.

wat wel een optie is is een klacht indienen tegen of de gang van zaken, in welk geval fouten door de leidinggevende agent in de zaak bestraft worden, mensen zonder goede aanleiding onschuldig vastzetten is een enorme flater, zeker niet een waarmee een rechercheur zou wegkomen. als je vind dat je arrestatie grof verliep, uitleg geweigerd is, rechten niet voorgelezen zijn, etc dan kan je ook een klacht tegen de individuele agent indienen die je arresteerde, mocht dat onterecht zijn dan is dat weer killing voor iemands carriere.


bedenk wel dat je er behoorlijke schade kan aanrichten met zo'n klacht, iemand kan daardoor behoorlijk beschadigd raken.

doe eerst dus navraag naar het hoe en waarom. voor hetzelfde geld zochten ze een inbreker met exact jouw hoofd, ook met twee anderen erbij die rondreed in dezelfde kleur en merk auto, dan is het een begrijpelijk misverstand.


ik denk ook eigenlijk dat dit een misverstand en geen kwade wil is, de politie is er niet op uit om willekeurige mensen lastig te vallen, iets waarop dan ook zware consequenties staan.


dus ik zou aanraden om gewoon even af te koelen, naar het bureau te gaan, uit te leggen wat gebeurde, en te vragen naar het hoe en waarom, eventueel te praten met de agenten waar je mee te maken hebt gehad.

wie weet verhelderd dat alles wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:40
Verwijderd
och, de broer van een klasgenoot van mij werd midden in de nacht uit bed gehaald omdat hij werd beschuldigd van het stelen van vlees uit een vrachtwagen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 11:53
Q
Avatar van Q
Q is offline
Ik zou meteen naar het advocatenbureau stappen en daar een advocaat inhuren. Vooral als ze ook maar 1 klein krasje op mn auto maken. Aanklagen, geen genade dat hebben ze bij jou ook niet. Gewoon doen. De advocaat kun je gewoon betalen met het geld dat je uit de rechtzaak haalt, als hij er geen vertrouwen in heeft doet hij het niet en hoef je ook niet te betalen.

OF je kan een klacht indienen bij het JKB Justitieel Klachten Bureau.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 13:52
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Q schreef op 02-08-2004 @ 12:53 :
Ik zou meteen naar het advocatenbureau stappen en daar een advocaat inhuren. Vooral als ze ook maar 1 klein krasje op mn auto maken. Aanklagen, geen genade dat hebben ze bij jou ook niet. Gewoon doen. De advocaat kun je gewoon betalen met het geld dat je uit de rechtzaak haalt, als hij er geen vertrouwen in heeft doet hij het niet en hoef je ook niet te betalen.
In vredesnaam in welk land denk je dat je leeft...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 02-08-2004 @ 12:53 :
Ik zou meteen naar het advocatenbureau stappen en daar een advocaat inhuren. Vooral als ze ook maar 1 klein krasje op mn auto maken. Aanklagen, geen genade dat hebben ze bij jou ook niet. Gewoon doen. De advocaat kun je gewoon betalen met het geld dat je uit de rechtzaak haalt, als hij er geen vertrouwen in heeft doet hij het niet en hoef je ook niet te betalen.

OF je kan een klacht indienen bij het JKB Justitieel Klachten Bureau.
Ja, meteen doen! Stap een advocatenbureau binnen en huur een advocaat! Klaag de politie aan! Je krijgt vast wel zo'n vette schadevergoeding dat je Spong himself wel kunt betalen! En sowieso, advocaten werken natuurlijk op de bonnefooi en schieten jou al hun kosten voor!

Ben jij echt 24?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 15:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Q schreef op 02-08-2004 @ 12:53 :
Ik zou meteen naar het advocatenbureau stappen en daar een advocaat inhuren. Vooral als ze ook maar 1 klein krasje op mn auto maken. Aanklagen, geen genade dat hebben ze bij jou ook niet. Gewoon doen. De advocaat kun je gewoon betalen met het geld dat je uit de rechtzaak haalt, als hij er geen vertrouwen in heeft doet hij het niet en hoef je ook niet te betalen.

OF je kan een klacht indienen bij het JKB Justitieel Klachten Bureau.
hehe
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2004, 15:40
Verwijderd
Wees blij dat het vandaag niet waait, anders had je ook nog een schitterende surfdag moeten missen.

inventariseer eerst je schadekosten is even.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 20:17
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Dukko schreef op 02-08-2004 @ 16:40 :
Wees blij dat het vandaag niet waait, anders had je ook nog een schitterende surfdag moeten missen.

inventariseer eerst je schadekosten is even.
mag dan wel de o-zo-geweldige-politie-van-nederland zijn, iemand op deze manier aanhouden zullen ze toch niet zomaar doen. Ze hebben iig EEN reden gehad om nou net jou te pakken.

Of je een schadevergoeding voor die paar uur cel krijgt weet ik niet, voor de overige schade lijkt mij wel....
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:43
Surfplank
Surfplank is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2004 @ 12:22 :
er zijn een paar dingen die fout kunnen zijn gegaan:

-was er een goede reden om aan te nemen dat je achter een inbraak zat?
-zo nee, dan is de arresterende agent zwaar de sigaar, het gebeurd vaak dat zo iemand daarvoor geschorst word, ik zou dus vragen om inzicht in wat hun vermoeden veroorzaakte.


We reden opvallend en verdacht. Dat is wat men zei.


Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2004 @ 12:22 :
-is er een klacht ingedient?
-zo nee, dan was de hechtenis onrechtmatig.

Verklaar je nader?

Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2004 @ 12:22 :
-je hebt het over een verhoor, was daarbij een advocaat aanwezig?


Nee, die heb ik in de hele gang van zaken nooit gezien.

Maar goed ik laat het verder rusten
__________________
Was elke dag maar een surfdag!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe kijk jij naar de mannen in het blauw?
Sithan
64 10-04-2006 09:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.