Oud 31-05-2005, 11:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Miracle schreef op 31-05-2005 @ 11:23 :
We zouden ophouden over het woord sedert!
sedert wanneer?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Oud 31-05-2005, 11:24
Lanoia
Lanoia is offline
Ik vind het een beetje achterlijk dat mensen hier op elkaar zeiken over het feit dat de spelling niet goed is.. sommige mensen zijn dyslectisch, dan is dat logisch.

Sommige mensen kennen het woord sedert niet, kan ook gebeuren.

Maak er nou geen gezeur van, we zien allemaal vanzelf wel wat er met de klachten gedaan wordt.

Ik heb gesproken
Oud 31-05-2005, 11:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-05-2005 @ 11:23 :
sedert wanneer?
http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=&postid=17441391#post17441391

Het is mooi geweest nu. Geen discussie meer over sedert dus, of er gaan waarschuwingen vallen!
__________________
Oud 31-05-2005, 11:25
Cootje
Avatar van Cootje
Cootje is offline
k-u-t examen . (met nadruk op de punt )
__________________
Pain is temporary, Glory is forever !
Oud 31-05-2005, 11:32
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
kabuer.com schreef op 31-05-2005 @ 11:00 :
1. Allochtonen
Aan een kandidaat die met inbegrip van het schooljaar waarin hij examen aflegt, niet langer dan 6 jaren onderwijs in Nederland heeft gevolgd en voor wie Nederlands niet de moedertaal is, kan het bevoegd gezag toestemming geven voor een aangepaste wijze van examineren. (zie Eindexamenbesluit artikel 55.3) Die aangepaste wijze kan slechts betrekking hebben op de verlenging van de duur van de zitting van het centraal examen voor het desbetreffende vak met ten hoogste 30 minuten en/of op het gebruik van een verklarend woordenboek der Nederlandse taal. (zie Eindexamenbesluit artikel 55.4)
Voor zover het correctievoorschrift of de normering voor de vakken Nederlandse taal en Nederlandse taal- en letterkunde of voor een ander vak waarbij de Nederlandse taal van overwegende betekenis is, aandacht schenkt aan spel en stijl fouten, kunnen de examinator en de gecommitteerde deze normering voor kandidaten als bedoeld in artikel 55, derde lid, enigszins aanpassen. (zie Regeling aanvullende regels correctie, artikel 5. Gele Katern nr. 9a van 27 maart 1991.

http://www.watmoetikleren.nl/s/HAVO/...n=content.html
sorry, dat wist ik niet
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Oud 31-05-2005, 12:37
Cootje
Avatar van Cootje
Cootje is offline
flikkers, voorgetrokken worden
__________________
Pain is temporary, Glory is forever !
Oud 31-05-2005, 12:41
sweetblondgirl
sweetblondgirl is offline
Citaat:
Domien schreef op 30-05-2005 @ 17:04 :
Ik vind het antwoord van vraag 13 erg vreemd, als ik eerlijk ben... Hebben meerdere mensen dat? Wat er als antwoord gegeven wordt komt niet echt overeen met alinea 12 en de vraag zelf...
jah hij was raar....maar ik heb um wel goed
__________________
ben je boos pluk een roos zet um op je hoed dan ben je morgen weer goed:-):-)
Oud 31-05-2005, 12:48
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
kabuer.com schreef op 31-05-2005 @ 11:00 :
1. Allochtonen
Aan een kandidaat die met inbegrip van het schooljaar waarin hij examen aflegt, niet langer dan 6 jaren onderwijs in Nederland heeft gevolgd en voor wie Nederlands niet de moedertaal is, kan het bevoegd gezag toestemming geven voor een aangepaste wijze van examineren. (zie Eindexamenbesluit artikel 55.3) Die aangepaste wijze kan slechts betrekking hebben op de verlenging van de duur van de zitting van het centraal examen voor het desbetreffende vak met ten hoogste 30 minuten en/of op het gebruik van een verklarend woordenboek der Nederlandse taal. (zie Eindexamenbesluit artikel 55.4)
Voor zover het correctievoorschrift of de normering voor de vakken Nederlandse taal en Nederlandse taal- en letterkunde of voor een ander vak waarbij de Nederlandse taal van overwegende betekenis is, aandacht schenkt aan spel en stijl fouten, kunnen de examinator en de gecommitteerde deze normering voor kandidaten als bedoeld in artikel 55, derde lid, enigszins aanpassen. (zie Regeling aanvullende regels correctie, artikel 5. Gele Katern nr. 9a van 27 maart 1991.

http://www.watmoetikleren.nl/s/HAVO/...n=content.html
Ik vind het maar onzin, de eerste paar jaar okee. Dan is het nog moeilijk en een taal heb je nietin een weekje helemaal onder controle, maar na 5 of 6 jaar mag er toch verwacht worden dat je gewon Neerlands kunt . Belachelijk om die mensen dan extra tijd te geven.

Bovendien krijgen ze dus dezelfde diploma, terwijl ze minder goed zijn in een vak, dat slaat ook nergens op... (als ze ook echt dat half uur extra ndig hebben en een woordenboek gebuirken dan)

Citaat:
LaMazulu schreef op 31-05-2005 @ 00:04 :
Makkie, kheb denk ik 35 punten, mocht 0.5 de normering zijn dan is mn uiteindelijke cijfer een 6.45 zijn en dus net geen 7 op mn diploma. Maar ik las dat de gem. normering 1.# is dus dan heb ik een 7 .

Kheb de discussie niet echt gevolgd over sedert, maar een beetje zelfrespecterende havist weet dat. Punt uit.
met 35 punten heb je bij 0.5 een 6.8
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 31-05-2005, 17:19
Codaz
Codaz is offline
Ik vind dat er tussen 35 en 42 punten echt een enorm verschil zit !
Oud 31-05-2005, 17:38
kabuer.com
kabuer.com is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 31-05-2005 @ 12:48 :
Ik vind het maar onzin, de eerste paar jaar okee. Dan is het nog moeilijk en een taal heb je nietin een weekje helemaal onder controle, maar na 5 of 6 jaar mag er toch verwacht worden dat je gewon Neerlands kunt . Belachelijk om die mensen dan extra tijd te geven.

Bovendien krijgen ze dus dezelfde diploma, terwijl ze minder goed zijn in een vak, dat slaat ook nergens op... (als ze ook echt dat half uur extra ndig hebben en een woordenboek gebuirken dan)



met 35 punten heb je bij 0.5 een 6.8
die extra tijd is echt noodzakelijk. om een vraag of een zin goed te snappen, moet ik echt paar keer doorlezen.

jij moet goed lezen. na 6 jaar mag je deze regeling DUS niet meer profiteren.

het is ook niet zo vanzelfsprekend dat je de taal goed kan, ga jij maar ff Arabisch of Chinese leren.

het is idd dat we dezelfde diploma krijgen, maar dat wilt het niet zeggen dat we minder goed zijn in een vak (misschien behalve NL)
__________________
kabuer@hotmail.com
Oud 31-05-2005, 18:04
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 31-05-2005 @ 12:48 :
Ik vind het maar onzin, de eerste paar jaar okee. Dan is het nog moeilijk en een taal heb je nietin een weekje helemaal onder controle, maar na 5 of 6 jaar mag er toch verwacht worden dat je gewon Neerlands kunt . Belachelijk om die mensen dan extra tijd te geven.

Bovendien krijgen ze dus dezelfde diploma, terwijl ze minder goed zijn in een vak, dat slaat ook nergens op... (als ze ook echt dat half uur extra ndig hebben en een woordenboek gebuirken dan)
Ik denk niet dat jij als je korter dan 6 jaar in China of Turkije woont een eindexamen in het Chinees of Turks fatsoenlijk kan maken zonder woordenboek...
__________________
ofzoiets
Oud 31-05-2005, 18:14
Lanoia
Lanoia is offline
Nee idd.. als je korter dan 5 jaar in een land woont, lijkt mij tenminste niet dat je alles vloeiend spreekt/scrhijft/leest.. daarom vind ik die regeling wel goed
Oud 31-05-2005, 18:51
JCL
JCL is offline
Ik heb ook nog geklaagd omdat ik de eerste tekst te links vond, een opleidings instituut (waar wij allemaal opzitten) hoort objectief te zijn en de tekst was dusdanig gekleurt van aard dat ik een tekst als de 2e stukken beter had gevonden. Bij het CSE Engels was ook zo'n tekst maar die was veel meer opjectief (die over de armoede in de 3e wereld).
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 31-05-2005, 20:15
Type
Avatar van Type
Type is offline
JE-ZUS, waar je allemaal wel niet over kan zeiken zeg.

Het gaat erom dat je DE TAAL BEHEERST, en de vragen op taalkundig niveau kan maken. De eventuele politieke kleuring DOET ER DUS ECHT TOTAAL NIET TOE.

Dan had je lekker nog een examen Maatschappijleer ofzo moeten maken...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 31-05-2005, 20:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
JCL schreef op 31-05-2005 @ 18:51 :
Ik heb ook nog geklaagd omdat ik de eerste tekst te links vond, een opleidings instituut (waar wij allemaal opzitten) hoort objectief te zijn en de tekst was dusdanig gekleurt van aard dat ik een tekst als de 2e stukken beter had gevonden. Bij het CSE Engels was ook zo'n tekst maar die was veel meer opjectief (die over de armoede in de 3e wereld).
Je hebt helemaal gelijk! Die tekst was overduidelijk een poging van het linkse tuig om hun linkse propaganda onze hoofden in te stampen! Belachelijk!

Ook zou ik graag bezwaar maken tegen de tekst bij Engels waarin de biografie van Nicole Kidman afgekraakt wordt, terwijl dat een prima boek was, en de tekst over Matell's computers, duidelijk geschreven door een geflipte Dolle Mina die haar feministische wanideeën op onze tere zieltjes wilde overdragen. Hier gaan we werk van maken!
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 31-05-2005, 20:58
Lanoia
Lanoia is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-05-2005 @ 20:43 :
Je hebt helemaal gelijk! Die tekst was overduidelijk een poging van het linkse tuig om hun linkse propaganda onze hoofden in te stampen! Belachelijk!

Ook zou ik graag bezwaar maken tegen de tekst bij Engels waarin de biografie van Nicole Kidman afgekraakt wordt, terwijl dat een prima boek was, en de tekst over Matell's computers, duidelijk geschreven door een geflipte Dolle Mina die haar feministische wanideeën op onze tere zieltjes wilde overdragen. Hier gaan we werk van maken!
Oud 31-05-2005, 21:05
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-05-2005 @ 20:43 :
Je hebt helemaal gelijk! Die tekst was overduidelijk een poging van het linkse tuig om hun linkse propaganda onze hoofden in te stampen! Belachelijk!

Ook zou ik graag bezwaar maken tegen de tekst bij Engels waarin de biografie van Nicole Kidman afgekraakt wordt, terwijl dat een prima boek was, en de tekst over Matell's computers, duidelijk geschreven door een geflipte Dolle Mina die haar feministische wanideeën op onze tere zieltjes wilde overdragen. Hier gaan we werk van maken!
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Oud 31-05-2005, 22:59
JCL
JCL is offline
wie liep er te klagen over het te serieus nemen van iedere post? De klacht was meer symbolisch (heb het wel echt gedaan) omdat ik vond dat er wel heel erg werd geschooit in de tekst. Daar kan ik me altijd wel redelijk aan ergeren. De vrouw aan de andere kant zei echter wel dat er nog meer klachten waren binnen gekomen dat de tekst te links was, ben benieuwd
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 01-06-2005, 10:32
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 31-05-2005 @ 12:48 :
met 35 punten heb je bij 0.5 een 6.8
Klopt, maar aangezien dat 50% is en ik op school een 6.1 (actually 6.14^^) sta.
6.1+6.8=/2=6.45
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Oud 01-06-2005, 12:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
JCL schreef op 31-05-2005 @ 22:59 :
wie liep er te klagen over het te serieus nemen van iedere post? De klacht was meer symbolisch (heb het wel echt gedaan) omdat ik vond dat er wel heel erg werd geschooit in de tekst. Daar kan ik me altijd wel redelijk aan ergeren. De vrouw aan de andere kant zei echter wel dat er nog meer klachten waren binnen gekomen dat de tekst te links was, ben benieuwd
Wat valt er dan 'niet serieus te nemen'? Je hebt die klacht toch ingediend?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-06-2005, 13:01
Global
Avatar van Global
Global is offline
zowiezo zijn 99% van de klachten bullshit
Oud 01-06-2005, 13:48
Flosdraad
Flosdraad is offline
Citaat:
Global schreef op 01-06-2005 @ 13:01 :
zowiezo zijn 99% van de klachten bullshit
juist.
Oud 01-06-2005, 13:54
JCL
JCL is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-06-2005 @ 12:58 :
Wat valt er dan 'niet serieus te nemen'? Je hebt die klacht toch ingediend?
Ja ok, da's waar. Maar je denk toch zeker zelf niet dat ik dacht toen ik het deed dat er ook maar iets op uit zou worden gedaan? Zoals ik al zei ik ben geen groot fan van het als maar schooien van de 3e wereld en de oh zo zielige reclame spotjes waar voor mij deze tekst ook onder valt. Het was voor mij meer een manier van een statement maken. Als ik op deze manier voor mijn mening wil uitkomen dan lijkt mij dat een eigen zaak. Het zou in mijn ogen zelfs belachelijk zijn dat de hele tekst en bijbehorende vragen geschrapt zouden worden uit het examen, de kans dat dit gebeurd is dan ook 0,0 en terecht. Maar nogmaals, dat wist ik po dat moment ook wel...
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 01-06-2005, 19:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
JCL schreef op 01-06-2005 @ 13:54 :
Ja ok, da's waar. Maar je denk toch zeker zelf niet dat ik dacht toen ik het deed dat er ook maar iets op uit zou worden gedaan?
Dat weet ik niet, ik ken je niet. Maar ik heb ook niet beweerd dat ik dacht dat je op een dergelijke reactie hoopte.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-06-2005, 19:49
JCL
JCL is offline
Van jullie ja, hoe dom denk je dat ik ben... Als ze op zulke klachten iets uit zouden doen dan was het hele examen 1 grote show.
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 01-06-2005, 21:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
JCL schreef op 01-06-2005 @ 19:49 :
Van jullie ja, hoe dom denk je dat ik ben...
Geen idee.

Citaat:
Als ze op zulke klachten iets uit zouden doen dan was het hele examen 1 grote show.
Ze zouden er best wat aan kunnen doen, niet door er rekening mee te houden in de puntentelling, maar door volgend jaar voor objectievere teksten te zorgen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-06-2005, 22:03
JCL
JCL is offline
dat zou opzich nog helemaal niet zo slecht zijn, maar wie ben ik?
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 02-06-2005, 06:54
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
JCL schreef op 01-06-2005 @ 22:03 :
dat zou opzich nog helemaal niet zo slecht zijn, maar wie ben ik?
Jeroen
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 02-06-2005, 14:01
rode_wodka
Avatar van rode_wodka
rode_wodka is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 30-05-2005 @ 17:52 :
en er stond een grijs vakje op sommige komma's amateurs
Hahah ja!!
__________________
Sometimes, when I'm alone, I google myself.
Oud 21-06-2005, 08:35
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
vandaag nederlands her, in mijn rolstoel.
Nu maar hopen dat ze de bolswiekse propaganda hebben weggelaten en er geen sedert in de tekst voorkomt, dan haal ik mijn 6.5 en dus m'n 7
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 21-06-2005, 09:17
JCL
JCL is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 21-06-2005 @ 08:35 :
vandaag nederlands her, in mijn rolstoel.
Nu maar hopen dat ze de bolswiekse propaganda hebben weggelaten en er geen sedert in de tekst voorkomt, dan haal ik mijn 6.5 en dus m'n 7
hahaha idd, voor mij ook een her omdat ik de laatste 6 nog even wil wegwerken. Hoezo zit je in een rolstoel, klikt beroerd...
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Oud 21-06-2005, 10:50
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
heb een knie-operatie gehad omdat mijn knieband en meniscus gescheurd waren(heb ik 6 maanden mee rondgelopen )

maar ik moet die 6.5 halen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 21-06-2005, 11:16
mee-eens
mee-eens is offline
ik ga ook een her doen alleen maar om mijn zwaar arrogante leraar eens te pesten

en natuurlijk om dat rot vijfje weg te werken... maar ja.. ben toch al geslaagd
Oud 21-06-2005, 12:51
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
mee-eens schreef op 21-06-2005 @ 11:16 :
ik ga ook een her doen alleen maar om mijn zwaar arrogante leraar eens te pesten
en natuurlijk om dat rot vijfje weg te werken... maar ja.. ben toch al geslaagd
een betere motivatie voor een her kun je niet vinden
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 21-06-2005, 17:12
mee-eens
mee-eens is offline
hmmm ik kan het nog steeds niet nakijken
Oud 21-06-2005, 17:35
JCL
JCL is offline
Citaat:
mee-eens schreef op 21-06-2005 @ 11:16 :
ik ga ook een her doen alleen maar om mijn zwaar arrogante leraar eens te pesten

en natuurlijk om dat rot vijfje weg te werken... maar ja.. ben toch al geslaagd
AU!

Bij mij ging ie iig wel goed, had op het einde geen zin meer, beetje afgeraffelt
__________________
Doei JCL "Life is not the amounts of breath you take, it's about the moments that take your breath away" Alax Hitchens
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het is tijd voor een islamitische samenleving in Nederland!
evelienevdboer
42 01-06-2016 16:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland belastingparadijs?
Love & Peace
15 08-05-2009 12:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland discrimineert met integratie-examen'
Gatara
81 18-05-2008 00:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] Betoog over monarchie/republiek.
OceanEye
3 02-12-2004 21:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [betoog] Verdient Nederland wel beter???
b-z
23 22-10-2004 14:36
Vrije tijd Nederlands wordt Europees Kampioen voetbal!
Martjin
44 24-04-2004 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.