Oud 31-05-2006, 10:40
Papillonne
Avatar van Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
[ccc]ivopila schreef op 31-05-2006 @ 08:58 :
Hahaha, die gedachte heb ik al 2 jaar! Ik ga ook politicologie studeren! Waar ga jij 't studeren? Ik in Leiden..
Lol! Ik in Nijmegen... Je hoort niet veel anderen die dat gaan doen, goede keuze hoor Heb je al enig idee wat je er mee wilt gaan doen of?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2006, 10:41
Papillonne
Avatar van Papillonne
Papillonne is offline
Lang leve binas tabel 35 mensen! <3
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 10:48
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Binas: <33333333333333333333333333333333333333
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 10:52
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Succes allemaal maar weer.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 10:56
Verwijderd
Jup, succes mensen!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 12:53
[ccc]ivopila
[ccc]ivopila is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 31-05-2006 @ 10:40 :
Lol! Ik in Nijmegen... Je hoort niet veel anderen die dat gaan doen, goede keuze hoor Heb je al enig idee wat je er mee wilt gaan doen of?
Hmm, wel ideeen wat ik misschien zou willen worden, maar ik ga dit nu studeren gewoon omdat ik het leuk vind, en daarna zie ik wel weer verder. Ik denk dat ik nog wel een studie hierna ga doen, om mn 'kansen' te verbeteren. Een baan in de diplomatie of als lobbyist zie ik wel zitten!
Wat wil jij er mee worden? Of weet je dat ook nog niet?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Papillonne schreef op 31-05-2006 @ 10:41 :
Lang leve binas tabel 35 mensen! <3
Aan de tabel ansich heb je niets, als jij niet weet wat een grootheid+eenheid is dan heb je er niets aan.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 17:04
lindasilief
Avatar van lindasilief
lindasilief is offline
snik snik.. leuk is anders.. hopen op een 4.4!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 17:23
manda?
manda? is offline
vonden jullie em ook vrij lastig?moet een 5,7 halen, denk niet dat et em geworden is..
__________________
at the end of the day we're all the same
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 17:27
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
En, hoe ging ie?
Ik vond hem wel te doen, maar het is moeilijk na te kijken omdat je niet helemaal weet waar ze wel en geen punten voor geven...
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 17:44
lindasilief
Avatar van lindasilief
lindasilief is offline
heb t denk wel gehaald.. heb denk ik 42 punten en dat betekent cijfer tussen 4.6 en 6.6
dus die 4.4 zit wel in denk
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 17:52
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
rond de 48 punten. Wat een kut examen was dat:

* veel te lang
* veel te moeilijke opgaven
* Te veel aflezen uit figuren
* veel te veel tekenwerk (op bijlage)
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:13
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Ok deze dag ga ik vergeten/verdringen.

tot dat ik mijn cijferlijst krijg waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:13
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Was het zo erg dan?
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:16
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Ja, zo erg dat ik het niet eens wil nakijken. Ik heb wonder boven wonder wel een heleboel op geschreven. Maar daarvan zal zo'n 3 kwart onzin zijn geweest. Ik had halverwege het examen nog maar 2 opdrachten gedaan die ik wel snapte. Had trouwens echt nog nooit gehoord van nabijheidsafstand. Wat is dat?

Maar we zullen zien misschien zit er nog een 4 in.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:19
Dzjun
Dzjun is offline
Echt een rotexamen... Ik moest een 4 halen, ben benieuwd of dat gelukt is....

Wat een ***vragen zeg!


(sorry, moest er even uit)
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:21
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Bloody_Kisses schreef op 31-05-2006 @ 18:16 :
Ja, zo erg dat ik het niet eens wil nakijken. Ik heb wonder boven wonder wel een heleboel op geschreven. Maar daarvan zal zo'n 3 kwart onzin zijn geweest. Ik had halverwege het examen nog maar 2 opdrachten gedaan die ik wel snapte. Had trouwens echt nog nooit gehoord van nabijheidsafstand. Wat is dat?

Maar we zullen zien misschien zit er nog een 4 in.
haha ik was bij opgage 4 toen ik hoorde dat we nog 3 kwartier hadden. Dat was lekker stressen. Opgave 5 en 6 heb ik toen supersnel moeten afwerken.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:24
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
1 woord: pri-ma
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:34
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
ik heb gewoon maar 26 punten heb wel superstreng nagekeken (dan valt het resultaat misschien nog mee ) maar dan nog! heb echt nog noooit zo slecht een toets gemaakt
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:35
Verwijderd
Nou, ik ga klagen hoor!
Allereerst, bij vraag 1: in ALLE boeken (samengevat, mijn natuurkunde boek) staat dat je om de afstand te berekenen uit een vtdiagram de oppervlakte moet nemen. En hier zeggen ze dat je moet noemen dat je gemiddelde snelheid 3.7 is, dat hoeft helemaal niet, amehoela...
Dan, vraag 3: hoogst onduidelijk. Je kan hem op 2 manieren opvatten: waarom en laat zien. En laat het het 2e zijn en ik het 1e hebben gedaan (had er nog een sterretje bij gezet omdat ik neit wist hoe ik hem moest opvatten... kwestie van goed lezen amehoela, als je goed leest is het geen goeie vraag)
Dan, vraag 5: hallo, onduidelijk! Hoe weet je in vredesnaams dat ze dat bedoelen? Ik heb gewoon uitgelegd hoe ze het berekenen, niet dat zij hem trekt of weet ik veel wat, beetje onzin.
Dan, vraag 7: er staat niet dat het in kg moet... dus ik heb het in u...
Dan, vraag 21: waarom bij t=20? het wordt pas constant bij t=30! Weer een onzin vraag dus (waar je wel 4 punten mee weggooit)

Nou, ik ben dus een beetje boos... Okeej, zou eigenlijk niet moeten zeuren want ik heb waarschijnlijk nog 63 punten, maar nog... we gaan voor rechtvaardigheid en dit examen was dat gewoon niet... Alle klagen helpt.. dus ik zou zeggen, pak de telefoon (ook al heb je wel wat punten, denk aan je lieve vriendjes en vriendinnetjes die dat niet hebben en jouw stem hierbij ook kunnen gebruiken!)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:38
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
mijn klacht ( en zeker niet de laatste over natuurkunde

Ten eerste was het examen véél te lang. Té veel opgaves waarbij deze ook nog eens véél te moeilijk waren. Vooral opgave een was stressen.
Ten tweede moest je véél te veel aflzen, en dat kan nog wel eens foutgaan als je in tijdnood zit. Ook de dingen die je in moest vullen/bepalen op de bijlage zijn achterlijk. een raaklijn teken iedereen weet toch wel dat je de raaklijn moet hebben om opgave 21 te maken. En als je té weinig tijd hebt heb je kans dat je die raaklijn niet eens tekent. Er stond trouwens netgens vermeld dat je die raaklijn MOEST tekenen. Je kon het namelijk ook gewoon aflezen zonder die raaklijn per sé te tekenen.
Als laatste: Als je minder tijd hebt (omdat die eerste vragen het moeilijks waren) begin je te stressen want je wilt alles wel af hebben. Hierdoor lees je wel eens over dingen heen --> dat betekend punten in mindering
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:44
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Misschien wordt de norm hier wel op aangepast... als zo veel mensen hem onder de maat hebben gemaakt, dan zullen zij dat ook wel zien
Ik heb ook wel geklaagd, maar vond het niet zo supermoeilijk als wiskunde gisteren...
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:47
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Urineer de beer schreef op 31-05-2006 @ 18:44 :
Misschien wordt de norm hier wel op aangepast... als zo veel mensen hem onder de maat hebben gemaakt, dan zullen zij dat ook wel zien
Ik heb ook wel geklaagd, maar vond het niet zo supermoeilijk als wiskunde gisteren...
*AHUM* wiskunde was dus echt zooo makkelijk vergeleken met dit.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:49
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
remy476 schreef op 31-05-2006 @ 18:47 :
*AHUM* wiskunde was dus echt zooo makkelijk vergeleken met dit.
Ja, dat vond jíj. Maar ik dus weer niet.
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:11
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Bij vraag 20 zou 99 dB niet voldoende zijn om gehoorbeschermers te moeten dragen

De Nederlandse arbo wet stelt het dragen van gehoorbeschermers verplicht vanaf 85 dB....
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 19:36
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Al 609 klachten bij het laks, joehoe, allemaal klagen \o/. (Edit: 619 \o/)

Ik baal hard, want ik moet een 4,8 halen en ik ben erg bang dat ik die niet heb en dan zak ik dus. Globaal nagekeken, kwam op zo'n 37 punten dus het spant er net om, godverdegodver.

Trouwens Yeti-boy, in binas stond zo'n tabel waarin stond dat bij 99 dB je oren nog niet beschadigd raken. Maar als je dat van die arbo-wet in je opgave hebt gezet rekenen ze dat wel goed, je moet het gewoon redelijk beargumenteren.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:02
Rizz0
Rizz0 is offline
Zo moeilijk was het niet. Fakheads.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:26
Phyl
Phyl is offline
Citaat:
remy476 schreef op 31-05-2006 @ 17:52 :
rond de 48 punten. Wat een kut examen was dat:

* veel te lang
* veel te moeilijke opgaven
* Te veel aflezen uit figuren
* veel te veel tekenwerk (op bijlage)
Remy toch ! met je natuurkunde-knobbel. t-t-t.



Ik vond het wel moeilijk en heb echt veel fout gedaan, maar kwam toch rond de 54 punten. Al kon 'k het niet echt nakijken.

Wat ik wel dom vind is dat ze steeds 1 punt geven als je een raaklijn hebt getekend.. Ik kon die berekeningen gewoon maken zonder raaklijn, krijg ik dan toch een punt minder....? ^o)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:30
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Phyl schreef op 31-05-2006 @ 21:26 :
Remy toch ! met je natuurkunde-knobbel. t-t-t.



Ik vond het wel moeilijk en heb echt veel fout gedaan, maar kwam toch rond de 54 punten. Al kon 'k het niet echt nakijken.

Wat ik wel dom vind is dat ze steeds 1 punt geven als je een raaklijn hebt getekend.. Ik kon die berekeningen gewoon maken zonder raaklijn, krijg ik dan toch een punt minder....? ^o)
Heb ik al een klacht voor ingediend. Vooral als je té weinig tijd had tekende je die raaklijn niet.

Als ik jou was zou ik er ook maar een klacht voor indienen!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:35
Phyl
Phyl is offline
Citaat:
remy476 schreef op 31-05-2006 @ 21:30 :
Heb ik al een klacht voor ingediend. Vooral als je té weinig tijd had tekende je die raaklijn niet.

Als ik jou was zou ik er ook maar een klacht voor indienen!
ik kan me niet herinneren dat ik ooit een raaklijn getekend heb. zie het nut er ook niet echt van

denk je dat klagen helpt voor zoiets? ik denk niet dat ze die antwoordmodellen nog gaan aanpassen..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:36
Phyl
Phyl is offline
Citaat:
Phyl schreef op 31-05-2006 @ 21:35 :
ik kan me niet herinneren dat ik ooit een raaklijn getekend heb. zie het nut er ook niet echt van

Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:36
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
Citaat:
remy476 schreef op 31-05-2006 @ 21:30 :
Heb ik al een klacht voor ingediend. Vooral als je té weinig tijd had tekende je die raaklijn niet.

Als ik jou was zou ik er ook maar een klacht voor indienen!
en je had ook te weinig tijd want het examen was zo lang... en dan bij economie1 ofzo zit je daar anderhalf uur te w88 tot de 3 uur voorbij zijn nee ik vraag me serieus af hoe ze die examens timen

je hebt 2 examens van 3 uur
1 ervan heb je na 3 uur nog niet af terwijl je super snel werkt
1 ervan heb je na anderhalf uur af op een mega trage snelheid (was moeilijk maar niet langdurig)

wat klopt er hier niet???
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:40
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
bijnageslaagd schreef op 31-05-2006 @ 21:36 :
en je had ook te weinig tijd want het examen was zo lang... en dan bij economie1 ofzo zit je daar anderhalf uur te w88 tot de 3 uur voorbij zijn nee ik vraag me serieus af hoe ze die examens timen

je hebt 2 examens van 3 uur
1 ervan heb je na 3 uur nog niet af terwijl je super snel werkt
1 ervan heb je na anderhalf uur af op een mega trage snelheid (was moeilijk maar niet langdurig)

wat klopt er hier niet???
idd
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:42
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Phyl schreef op 31-05-2006 @ 21:35 :


denk je dat klagen helpt voor zoiets? ik denk niet dat ze die antwoordmodellen nog gaan aanpassen..
echt wel, iedereen gewoon 1 punt erbij geven zoals bij aardrijkskunde met hun 2 punten
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 31-05-2006 @ 19:11 :
Bij vraag 20 zou 99 dB niet voldoende zijn om gehoorbeschermers te moeten dragen

De Nederlandse arbo wet stelt het dragen van gehoorbeschermers verplicht vanaf 85 dB....
Je moet ook niet uitgaan van de Nederlandse wet, in de natuurkunde is er maar 1 ding heilig en dat is de Binas. En daar stond in dat 99 dB in het hinderlijke gebied zit, maar niet in het gebied van de ernstige gehoorbeschadiging....... (als ik dat had geweten van die nederlandse wet had ik waarschijnlijk ook dat opgeschreven haha, maar nu had ik alleen mn binas en heb ik t goed gedaan )

ik dacht trouwens dat ik t wel redelijk gemaakt had, maar nu ik al jullie opmerkingen hoor..... nouja ik heb ook geen zin om t na te kijken nu.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 23:22
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Heb die raaklijnen ook niet getekend.. maar dy/dx gebruikt.. Waarom mag dat niet dan?
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 23:25
Verwijderd
Je hoefde niet een raaklijn te tekenen, alleen het 'inzicht' hebben dat je er 1 nodig zou hebben
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 23:30
Ramia
Ramia is offline
Heeft iemand enig idee wat een nabijheidspunt is? Kweet niet zo goed meer welke vraag het was. Ik heb altijd geleerd: beeldafstand, voorwerpsafstand en de brandpuntsafstand, maar wat is nou het nabijheidspunt uit deze drie??
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 00:14
Papillonne
Avatar van Papillonne
Papillonne is offline
Ik ben moe en het ging kut en ik heb knallende koppijn en een 3,7. Wahaha echt het allerlaagste wat ik ooit heb gehaald op de middelbare, en dan nog wel voor het betavak waar ik nog het beste in was (stond een 7,8). Wat een afscheid van school Klasse.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 00:20
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 01-06-2006 @ 00:14 :
Ik ben moe en het ging kut en ik heb knallende koppijn en een 3,7. Wahaha echt het allerlaagste wat ik ooit heb gehaald op de middelbare, en dan nog wel voor het betavak waar ik nog het beste in was (stond een 7,8). Wat een afscheid van school Klasse.
w8 ff... het allerlaagste wat je OOIT hebt gehaald in de volle 6 jaar op de middelbare?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 00:21
Papillonne
Avatar van Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
bijnageslaagd schreef op 01-06-2006 @ 00:20 :
w8 ff... het allerlaagste wat je OOIT hebt gehaald in de volle 6 jaar op de middelbare?
Jup
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 00:33
Rizz0
Rizz0 is offline
Nabijheidspunt is eerste punt dat je scherp kunt zien, vanaf je ogen gezien.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 12:35
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Ramia schreef op 31-05-2006 @ 23:30 :
Heeft iemand enig idee wat een nabijheidspunt is? Kweet niet zo goed meer welke vraag het was. Ik heb altijd geleerd: beeldafstand, voorwerpsafstand en de brandpuntsafstand, maar wat is nou het nabijheidspunt uit deze drie??
je moet formule gebruiken

1/f = 1/b+ 1/v

F--> was gegeven ( - 0,11 dpt oid en daar kun je f mee brekenen))
nabijheidspunt voor b invullen

V rolt dan vanzelf eruit.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 16:49
Phyl
Phyl is offline
Even wat he.
Bij som 5 moest uitleggen hoe ze Fw,rol konden bereken.
De formule was Fw = Fw,rol + Fw,lucht en Fw,lucht was evenredig met v^2.
Dus ik had zo ongeveer dit:

"Ze meten eerst Fw met een constante snelheid, daarna meten ze Fw bij het dubbele van die snelheid en berekenen het verschil. Het kwadraat van dat verschil trek je af van de uitkomst bij de eerste meting."

Ik had er lang overnagedacht en ik wist niet helemaal zeker of het klopt maar ik vond het heel slim van mezelf
en dan zie je in het antwoordmodel staan:

"voorbeeld van een antwoord:
Bianca trekt met de krachtmeter de step met Arie met een kleine constante snelheid vooruit."

ehhhhhm ...??
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 17:24
Phyl
Phyl is offline
zeg daar dan iets oppp -_- !
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 17:28
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
uh.. ik denk niet dat het klopt maar misschien ligt dat aan mij... ik zie er iig geen logica in
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 17:31
Phyl
Phyl is offline
Citaat:
bijnageslaagd schreef op 01-06-2006 @ 17:28 :
uh.. ik denk niet dat het klopt maar misschien ligt dat aan mij... ik zie er iig geen logica in
ochhhh het klopt toch iig meer dan dat antwoord van hun
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 17:38
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
Citaat:
Phyl schreef op 01-06-2006 @ 17:31 :
ochhhh het klopt toch iig meer dan dat antwoord van hun
ik zie wel logica in hun antwoord... als iets met constante snelheid vooruitgaat dan worden er geen krachten meer op uitgevoerd

als daar nou een wrijvingskracht op gaat werken dan vertraagt het, maar het wordt vooruitgetrokken met dezelfde kracht als de wrijvingskracht dus wordt de Fres weer 0 dus heb je constante snelheid... en aangezien je met een krachtmetertje trek weet je gelijk hoeveel kracht je erop uitoefent.. maar ja misschien klopt jouw antwoord ook wel ik zie het alleen niet...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 16:55
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
oehh ik ga nu een klacht indienen over vraag 10, er staat 'ga dit na', moet ik daardoor weten dat je berekeningen moet maken dan? ik had beredeneerd dat de weerstand afhangt van de U, dus nu loop ik 3 of 4 punten mis
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 17:21
Urineer de beer
Avatar van Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
kiek schreef op 02-06-2006 @ 16:55 :
oehh ik ga nu een klacht indienen over vraag 10, er staat 'ga dit na', moet ik daardoor weten dat je berekeningen moet maken dan? ik had beredeneerd dat de weerstand afhangt van de U, dus nu loop ik 3 of 4 punten mis
Ja inderdaad, je kunt dat op verschillende manieren dus gedaan hebben
Volgens mij hebben we over het algemeen pech met de examens van dit jaar...
__________________
You're so afraid of what people might say
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Natuurkunde 1
thabomb1986
160 20-06-2005 17:52
VWO Natuurkunde 1,2
Bloedpropje
56 17-06-2005 22:09
Eindexamens 2003 Havo Eindexamenstof Natuurkunde 1
New Born
4 14-04-2003 15:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Gezocht!Praktische Opdracht voor Natuurkunde 1!voor een 4Havo leerling
Magicstar84
7 07-03-2001 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.