Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2014, 14:43
Kraaion
Kraaion is offline
Hallo,
Ik heb sinds kort een bijbaan, alleen vind ik het niet heel fijn om te werken. Het geld vind ik op zich wel leuk natuurlijk, maar ik heb het niet echt nodig. Ik heb liever de vrije tijd. Alleen vind ik het ook lui om nu ontslag te nemen. Ik doe nu 5vwo, doe wat extra schoolwerk en heb een bandje, dus ik vind dat ik wel wat redenen heb om te stoppen, maar wat vinden jullie? Moet ik gewoon doorbijten en accepteren dat werken niet zo leuk is, of is het ok om gewoon de vrije tijd te nemen en wat meer lol uit het leven te halen? Later wordt het leven al serieus genoeg, dus ik geniet er nu het liefst nog even van. Ik weet ook niet hoeveel vwo'ers er precies een bijbaan hebben, maar als de meerderheid het vol kan houden vind ik dat het mij ook zou moeten lukken. Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2014, 14:46
Verwijderd
Allebei is prima en ik vind het totaal irrelevant of "de meerderheid" wel of geen baantje heeft. Als jij graag vrije tijd opoffert voor geld, dan bijbaantje, als je dat niet de moeite vindt, dan niet. Wat heeft "de meerderheid" daar mee te maken?

Ik heb altijd allerhande verschillende dingen er bij gedaan maar ik ben dan ook verliefd op geld (uitgeven). Ik maakte nooit huiswerk, maar sportte wel iedere dag, ik zorgde gewoon dat het ergens er tussenin paste qua tijd.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 14:52
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Je hebt geen bijbaantje nodig en wil graag wat meer lol uit je leven halen? Dan stop je en leef je toch DIE GEKKE LEEF MI MANG
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 22:32
Verwijderd
Wat erturkoetjelief zegt en:
misschien moet je ook gewoon even wennen aan je werk en je collega's. Dus als je er nog niet zo lang werkt zou ik eerst nog even afwachten en blijven werken, mits je genoeg tijd hebt om te werken natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 08:23
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Hoi Kraaion,

Ik kan geen advies geven over of je moet blijven werken of niet, dat moet je helemaal zelf weten. Wat ik wel weet is hoeveel procent van de 15- en 16-jarigen een baantje heeft: 56 procent. Van de 17- en 18-jarigen heeft 68 procent een baantje.

Succes met je keuze!
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 10:25
danieldebest
danieldebest is offline
Persoonlijk zou ik je aanraden om alleen in de vakanties te werken wanneer je meer tijd hebt. 5 VWO was voor mij een van de meest intensieve en stressvolle leerjaren. Bovenop dat jaar ook nog een vaste bijbaan nemen is nog steeds mogelijk, ik zou het echter niet adviseren. Destijds werd ik na de zomervakantie aangeboden om door te werken als vaste kracht. Ik heb het aanbod afgewezen en heb daar achteraf geen spijt van gehad.

Ontslag nemen is inderdaad lastig, maar als het werk meer als een blok aan het been voelt dan een goede aanvulling, zou ik er gewoon open en eerlijk over zijn en aangeven dat je te druk bent met je studie en/of band. Ik kan me haast niet voorstellen dat je baas/filiaalmanager daar geen begrip voor toont.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 16:29
Verwijderd
Dat moet je natuurlijk zelf weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid zwanger
blondii_kleintj
52 12-08-2010 19:58
Werk, Geld & Recht zelf gaan wonen 16 jarige leeftijd
noaaa
10 05-08-2010 15:12
Drugs & Alcohol blow enquete...zou je willen invullen please?
evanescence
73 09-07-2005 22:50
Algemene schoolzaken Hoe rek ik tijd?!?
summer1986
9 30-11-2002 17:45
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.