Oud 28-05-2014, 11:38
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Ik denk dat dat heel herkenbaar is op dit moment. Ik denk dat ik met 60 brieven twee keer uitgenodigd ben voor een gesprek, en dan voldeed ik in 95% echt aan alle gestelde eisen in de vacature. Op sommige vacatures reageerden 150 mensen, er is dan altijd wel iemand die méér ervaring heeft dan ik. Gewoon doorgaan dus, kijken of je nog meer mensen met een andere invalshoek kunt vragen om je brief en cv te bekijken. En netwerken, dat werkt vaak beter.
Dankjewel voor je tips Ik heb nu de mogelijkheid tot een stageplek, maar het is niet helemaal wat ik wil. De sector waar ik in wil werken is alleen zo moeilijk nu.. En ik merk dat ik maar blijf malen over de toekomst.
Moet ik nu kiezen voor een leerzame plek, ook al is het niet precies waar ik later zou willen werken? Of maak ik het voor mezelf daarmee onmogelijk om ooit in een andere setting werk te vinden?

Ik weet dat het niet reëel is, maar ik ben bang dat met een niet perfecte keuze nu, ik het verpest en nooit een baan kan vinden..

En het stomme is, toen ik op het HBO zat heb ik nooit zo gedacht en leefde ik veel meer met wat ik op dat moment wilde, maar nu ik in mijn master zit maak ik mij alleen maar zorgen of ik het juiste kies voor de toekomst
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2014, 09:12
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Woehooe! Ik heb een stageplek! Zelfs met stagevergoeding!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 16:58
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik mag solliciteren! Ze gaan vijf jonge leerkrachten aannemen voor een jaar. Je moet drie jaar of minder invallen en onder de 28 zijn dus ik val in die categorie. Nu nog een brief schrijven die de bom is.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 17:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Succes, Tink*!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 21:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Is het intussen gelukt met je brief?
Ik ben deze week afgewezen omdat ik te hoog opgeleid ben. Het is ook nooit goed...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2014, 10:36
jentevanbuuren
jentevanbuuren is offline
Ik heb zojuist een leuke baan gevonden als Content Medewerker bij een uitgeverij. Flexibel in te delen en met onwijs leuke collega's.


Succes!

Laatst gewijzigd op 30-06-2014 om 16:46. Reden: reclame
Met citaat reageren
Oud 30-06-2014, 16:46
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik ben ook afgewezen. Ik heb gevraagd waarom en ze vond dat moeilijk uitleggen omdat ik heel gekwalificeerd was, alleen ze wilden die jonge leerkrachten vooral in kleutergroepen plaatsen en ik mis kleuterervaring. Ik was wel reserve, maar daar heb ik natuurlijk niets aan.

Te hoog opgeleid, kom op zeg. Meer expertise toch!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 04-07-2014, 20:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ik mis kleuterervaring.
Het was toch de bedoeling dat starters ervaring op konden doen?! Vaag.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een nieuw jaarcontract krijg op mijn huidige werk. Daar ben ik blij mee, want ik heb het goed naar mijn zin daar en al mijn sollicitaties zijn op niets uitgelopen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 13:13
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nou blijkbaar moest je die al genoeg hebben. Ik heb veel ervaring in de midden- en bovenbouw. Grappige is dat ik net werd gebeld door een school waar wat collegaatjes volgend jaar ook gaan werken. Eentje had mij aanbevolen als goede invalster en ik mag volgend jaar vanaf de zomervakantie tot ongeveer Kerst een zwangerschapsverlof gaan doen. Drie dagen per week, kleuters. Daar is mijn kleuterervaring. :')

Fijn Hawahaai! Ben je in ieder geval weer voor een jaar onder de pannen!
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 07:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Kleuters is wel heel erg leuk, hoor . Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 16:15
elina123
elina123 is offline
Gister een sollicitatiegesprek gehad bij een pannenkoekenrestaurant. Alleen ben ik vergeten om wat meer te vertellen over mijn werkervaring toen ze daar naar vroegen. Zal ik nog een mailtje sturen met nadere toelichting over mijn werkervaring of verwijzen naar mijn cv of gewoon zo laten? Ik denk namelijk niet dat ze nogmaals naar mijn cv kijken omdat ze tijdens het sollicitatie gesprek alles op een ander blaadje heeft geschreven... Ik word woensdag gebeld of ik mag proefdraaien.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2014, 10:37
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Als jij die baan graag wilt dan kan het denk ik geen kwaad. Beter toch gedaan dan nu twijfelen, niet doen en dan horen dat ze je er niet om hebben aangenomen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-06-2016, 14:55
School_enzo
School_enzo is offline
Zojuist voor de zomer aangenomen als orderpicker

Super blij mee. Heeft iemand hier ervaring mee en kan me wat tips meegeven?

Laatst gewijzigd op 20-06-2016 om 19:18. Reden: reclame verwijderd
Met citaat reageren
Oud 06-09-2018, 18:42
lLucasl
lLucasl is offline
Wat moet je weten voor je sollicitatie gesprek?? Wat moet je aan? Hoe moet je je gedragen? (Jezelf zijn)?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2018, 19:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat moet je weten voor je sollicitatie gesprek?? Wat moet je aan? Hoe moet je je gedragen? (Jezelf zijn)?
Zorg dat je iets weet over het bedrijf, zorg dat je kunt uitleggen waarom je graag daar wil werken (geef een betere reden dan "om geld te verdienen" )
Wees jezelf, maar wel beleefd. Zorg dat je er verzorgd uit ziet.

En als men je iets te drinken aanbiedt, ja zeggen. Al neem je maar een glaasje water. Nee zeggen komt gek over op een werkgever.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-09-2018, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Zorg dat je iets weet over het bedrijf, zorg dat je kunt uitleggen waarom je graag daar wil werken (geef een betere reden dan "om geld te verdienen" )
Wees jezelf, maar wel beleefd. Zorg dat je er verzorgd uit ziet.

En als men je iets te drinken aanbiedt, ja zeggen. Al neem je maar een glaasje water. Nee zeggen komt gek over op een werkgever.
Prima tips van Eline. Wil nog eens benadrukken dat over het algemeen je niet snel overdressed bent (te netjes/verzorgd), en veel sneller underdressed (niet verzorgd genoeg, niet netjes genoeg). Geen t-shirt aantrekken, maar een overhemd, bijvoorbeeld. Zelfs al werkt iedereen in dat bedrijf in een t-shirt.

Benoem zaken waar je onzeker over bent ook gewoon. Bijvoorbeeld over die kleding "ik wist niet zo goed wat precies de dresscode hier is". Dat is heel normaal. Maar nogmaals: liever te netjes dan onverzorgd, te netjes en daarbij vermelden dat je het niet goed wist, dat maakt niemand wat uit.

Citaat:
En als men je iets te drinken aanbiedt, ja zeggen. Al neem je maar een glaasje water. Nee zeggen komt gek over op een werkgever.
Maar hier ga ik toch even kritiek leveren. Ik lees dit wel vaker online. Ik heb veel sollicitatiegesprekken gevoerd, zowel als sollicitant als vanuit de werkgever. Het interesseert echt niemand iets of je wel of geen drankje aanneemt. Het komt helemaal niet gek over als je geen drankje hoeft. Ik vind dit zo'n rare tip. Slaat echt nergens op. Het zal de potentiële werkgever echt worst wezen.

In het algemeen moet je sowieso niet te gek maken voor een sollicitatiegesprek. Er zijn helemaal niet wezenlijk van dit soort dingen aan de orde, rare psychologische testjes vervat in één sollicitatievraag. Ja, natuurlijk vraag je wel eens iets geks gewoon om te kijken hoe iemand reageert op een min of meer onverwachte situatie maar buiten dat heb ik het echt nog nooit meegemaakt tijdens een sollicitatiegesprek.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2018, 23:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar hier ga ik toch even kritiek leveren. Ik lees dit wel vaker online. Ik heb veel sollicitatiegesprekken gevoerd, zowel als sollicitant als vanuit de werkgever. Het interesseert echt niemand iets of je wel of geen drankje aanneemt. Het komt helemaal niet gek over als je geen drankje hoeft. Ik vind dit zo'n rare tip. Slaat echt nergens op. Het zal de potentiële werkgever echt worst wezen.
Bij het bedrijf waar een vriendin van mij HR-adviseur is, is dit dus echt een van de grote deal-breakers. Ik zal haar nog eens vragen waarom.

Ik vind het ondank het gebrek aan onderbouwing toch een goed advies, aangezien een glas drinken je ook een plek geeft om je handen te laten en ruimte biedt voor stiltes (omdat je even een slok kunt nemen).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-09-2018, 23:49
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Prima tips van Eline. Wil nog eens benadrukken dat over het algemeen je niet snel overdressed bent (te netjes/verzorgd), en veel sneller underdressed (niet verzorgd genoeg, niet netjes genoeg). Geen t-shirt aantrekken, maar een overhemd, bijvoorbeeld. Zelfs al werkt iedereen in dat bedrijf in een t-shirt.

Benoem zaken waar je onzeker over bent ook gewoon. Bijvoorbeeld over die kleding "ik wist niet zo goed wat precies de dresscode hier is". Dat is heel normaal. Maar nogmaals: liever te netjes dan onverzorgd, te netjes en daarbij vermelden dat je het niet goed wist, dat maakt niemand wat uit.
Dat is niet per definitie waar. Een collega was bijvoorbeeld bijna niet aangenomen omdat hij een pak droeg naar zijn sollicitatiegesprek. Beredenering was o.a. dat hij dan onvoldoende bekend was met de bedrijf / afdelingscultuur en een pak dragen terwijl iedereen in een shirt loopt nogal een misser is. Verder denk ik dat in een overhemd aan komen zetten voor bijvoorbeeld vakkenvullen ook niet noodzakelijk de beste keuze is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Bij het bedrijf waar een vriendin van mij HR-adviseur is, is dit dus echt een van de grote deal-breakers. Ik zal haar nog eens vragen waarom.

Ik vind het ondank het gebrek aan onderbouwing toch een goed advies, aangezien een glas drinken je ook een plek geeft om je handen te laten en ruimte biedt voor stiltes (omdat je even een slok kunt nemen).
Een grote dealbreaker zelfs? Wat een bizar fenomeen dan. Vraag me af of dit iets is uit de crisis, toen ze bij wijze van spreken 500 sollicitanten per functie hadden, en of dit in tijden van hoogconjunctuur en weinig geschikte sollicitanten nog standhoudt.

Is het niet eerder een tip uit de psychologie? Een drankje weigeren is een negatief signaal uitzenden, "nee" zeggen. Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar tegelijkertijd niet dat dat een "dealbreaker" is.

Ik zou zelf altijd een drankje accepteren overigens. Daar gaat het me helemaal niet om. Maar stellen dat je per definitie dat drankje moet accepteren omdat het een dealbreker is?

Citaat:
Dat is niet per definitie waar. Een collega was bijvoorbeeld bijna niet aangenomen omdat hij een pak droeg naar zijn sollicitatiegesprek. Beredenering was o.a. dat hij dan onvoldoende bekend was met de bedrijf / afdelingscultuur en een pak dragen terwijl iedereen in een shirt loopt nogal een misser is. Verder denk ik dat in een overhemd aan komen zetten voor bijvoorbeeld vakkenvullen ook niet noodzakelijk de beste keuze is.
Ik vind het zelf niet "nogal een misser" om in een pak te lopen als de rest in t-shirt loopt maar dat geeft waarschijnlijk precies aan waarom ik niet in die bedrijfscultuur zou passen Mijn tip dat zelfs als iedereen in t-shirt loopt je beter een overhemd kunt aantrekken is wellicht wat te sterk, dat gaat inderdaad niet bij ieder bedrijf op. Uiteraard is het handig vooraf te informeren/onderzoek te doen naar de bedrijfscultuur en daarop je gedrag, vragen en kleding op af te stemmen. Kom je bij ons solliciteren, dan is een t-shirt een faux pas, bij jullie juist een pak. Bij beiden geen absolute dealbreaker maar je staat met 1-0 achter, misschien wel 2-0 zelfs.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2020, 15:28
Joppie123
Joppie123 is offline
Citaat:
Een grote dealbreaker zelfs? Wat een bizar fenomeen dan. Vraag me af of dit iets is uit de crisis, toen ze bij wijze van spreken 500 sollicitanten per functie hadden, en of dit in tijden van hoogconjunctuur en weinig geschikte sollicitanten nog standhoudt.

Is het niet eerder een tip uit de psychologie? Een drankje weigeren is een negatief signaal uitzenden, "nee" zeggen. Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar tegelijkertijd niet dat dat een "dealbreaker" is.

Ik zou zelf altijd een drankje accepteren overigens. Daar gaat het me helemaal niet om. Maar stellen dat je per definitie dat drankje moet accepteren omdat het een dealbreker is?



Ik vind het zelf niet "nogal een misser" om in een pak te lopen als de rest in t-shirt loopt maar dat geeft waarschijnlijk precies aan waarom ik niet in die bedrijfscultuur zou passen Mijn tip dat zelfs als iedereen in t-shirt loopt je beter een overhemd kunt aantrekken is wellicht wat te sterk, dat gaat inderdaad niet bij ieder bedrijf op. Uiteraard is het handig vooraf te informeren/onderzoek te doen naar de bedrijfscultuur en daarop je gedrag, vragen en kleding op af te stemmen. Kom je bij ons solliciteren, dan is een t-shirt een faux pas, bij jullie juist een pak. Bij beiden geen absolute dealbreaker maar je staat met 1-0 achter, misschien wel 2-0 zelfs.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2020, 15:56
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Bedankt voor het quoten
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2020, 16:14
Verwijderd
De links zijn echter zoek geraakt in de quote ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2022, 15:56
Sebastiaan2
Sebastiaan2 is offline
Leuk perspectief dat ik ergens las:
Een organisatie heeft een probleem en jij bent de mogelijke oplossing, dus presenteer jezelf ook zo. Laat zien dat jij de perfecte persoon bent om het probleem op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2022, 20:37
Sebastiaan2
Sebastiaan2 is offline
Dit is trouwens een goede site voor solliciteren enzo: beaks.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.