Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2014, 12:21
Bobblin92
Bobblin92 is offline
Ik loop nu stage en ik heb bij het sollicitatiegesprek een mondelinge overeenkomst bereikt over een x bedrag (netto). Dit bedrag is ook gezet in het stagecontract vanuit de kant van school en het stagecontract vanuit de kant van het bedrijf.

Echter nu kwam ik erachter dat ik te weinig uitbetaald kreeg, het contract nog even nagekeken en de salarisstrook. Nu blijkt dat dat een brutobedrag was.
In het stagecontract van het bedrijf staat er ook bruto bij (eroverheen gelezen DOM DOM DOM!) maar in het contract vanuit de kant van school staat er geen bruto of netto bij.

Waarschijnlijk kan ik hier niks mee of wel? En heeft het zin om het ter sprake te brengen op het werk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2014, 12:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Werk je er verder nog veel naast? Anders kan je met je belastingaangifte het verschil terug vragen als je weinig inkomen hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2014, 12:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als er niks bij staat, moet je er vanuit gaan dat het bruto is.

Wat Daantje zegt: goed mogelijk dat je zo weinig verdient op jaarbasis, dat je alle afgedragen belasting weer terugkrijgt van de Belastingdienst.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2014, 13:04
Bobblin92
Bobblin92 is offline
Ik heb dit jaar alleen in de zomervakantie de hele vakantie gewerkt en door de weeks soms 1 of 2 avonden van 4 uurtjes.

Vind het iig niet loyaal van het bedrijf, en dom van mij om het niet gezien te hebben. Moet nu gewoon geld bij voor mij om er stage te lopen. In verband met reizen en mijn vaste lasten
Met citaat reageren
Oud 27-11-2014, 13:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het is natuurlijk niet netjes als er mondeling overeenstemming was bereikt over een nettovergoeding. Maar er is een getekende schriftelijke overeenkomst van latere datum, dus die telt.

Waarschijnlijk heb je dan wel zo weinig verdiend dat je in ieder geval een groot deel belasting terugkrijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2014, 13:27
Bobblin92
Bobblin92 is offline
Dat dacht ik al en omdat er op die andere geen bruto of netto staat heb je aan dat andere contract nog niks.
dit gebeurd mij in ieder geval niet weer.

Ik hoop het
Met citaat reageren
Oud 27-11-2014, 14:05
Verwijderd
Nu heb je dit vast al gedaan maar even voor de zekerheid: heb je het al eens aangekaart? Gewoon zeggen (uiteraard zonder meteen boos te worden of mensen te beschuldigen) "goh, we hadden mondeling netto afgesproken, maar ik krijg het geld bruto en dus wordt er belasting ingehouden. Hierdoor maak ik verlies op stage lopen in verband met reiskosten. Dat vind ik erg vervelend. Kunnen we hier niet iets aan doen?"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stage vergoeding te laag?
pietervdb
49 04-07-2008 00:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.