Oud 07-02-2017, 15:08
Paavali
Avatar van Paavali
Paavali is offline


Safer Internet Day 2017

Hallo lezers,

Het is vandaag, dinsdag 7 februari 2017 wereldwijd Safer Internet Day. In het Nederlands betekent dit: Veilig Internet Dag. Safer Internet Day staat ervoor voor iedereen (vooral jeugd en jongeren) te helpen met het veiliger maken van het online gebruik, van social media tot aan online pesten. De organisatie van Safer Internet Day ontwikkelt o.a. lespakketten voor basisscholen en middelbare scholen om kinderen ervan bewust te laten worden hoe belangrijk veilig internetten is.

Cyerbullying is een online vorm van pesten, men denkt vaker dat dit niet zo heftig is als ''echt'' pesten, maar in feite komt dit net zo hard en soms wel eens harder aan. Ben jij iemand die het wel eens leuk vindt om iemand te plagen via het internet? Stop hier dan meteen mee! Je weet nooit hoe het bij de ander aan komt. Wordt je zelf online gepest? Dan heb ik een aantal tips voor je op een rijtje gezet:

Leg vast wat er gebeurt, maak screenshots (een schermafdruk) en sla ze op.

Praat erover met je ouders, vrienden of leerkracht. Als bewijs kun je de screenshots laten zien. Je hoeft niet alles alleen op te lossen! Rapporteer het kwetsende bericht of profiel via de rapporteerfunctie. Lees hier hoe je dat doet op Facebook, op Instagram en op Twitter . Je kunt je vrienden vragen hetzelfde te doen.

Je kunt ervoor kiezen om het pesten te negeren, dat kan heel goed werken. Maar word je gechanteerd, bedreigd of gaat het om (bewerkte) naaktfoto’s? Blijf er niet alleen mee zitten en zoek hulp bij iemand die je vertrouwt.

Voor meer informatie en handige tips neem contact op met één van de medewerkers van Pestweb.

Stay safe online ;-)!
Advertentie
Oud 07-02-2017, 15:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je eerste post en gelijk reclame maken, tut tut
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.