Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2004, 14:19
Symphony
Avatar van Symphony
Symphony is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-07-2004 @ 17:02 :
Ik geef per maand zo'n €10,- uit aan kleding... en mijn kast puilt uit...
hoe DOE je dat?
__________________
Dulce et decorum est pro patria mori
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2004, 13:23
Verwijderd
Ik ook, ik geef niet veel geld uit aan kleren maar heb er vreselijk veel... gewoon geen dingen weggooien die nog heel zijn of die met groot gemak te repareren zijn (zoompje los, knoopje eraf, dat soort dingen). Dan worden het er vanzelf veel. En geen extreem dure dingen kopen, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:29
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-07-2004 @ 17:02 :
Ik geef per maand zo'n €10,- uit aan kleding... en mijn kast puilt uit...
Ik ook.. Dat is echt neit zo moeilijk als je denkt hoor. En je moet nadenken bij wat je koopt. Als je alleen maar Gucci wilt dragen, dan lukt het je niet nee
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 15:18
elledc
elledc is offline
Vanaf mijn 18e is dat 25 euro per week, 100 euro per maand.
En geloof me, dat vind ik nog steeds niet zoveel, wat wil je, alles is duur. Een avondje iets gaan drinken is al 10 euro, de trein naar m'n vriend is er 5, de tram naar het centrum is er 1, iets gaan eten 's middags wegens voedselgebrek thuis is al 10. Dan kom ik al aan meer dan 25 euro.
Tijdens mijn zware studies ging het moeilijk om bijbaantjes te doen maar nu zoek ik werk, het is veel leuker zelf geld te verdienen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 13:25
Gilbert
Avatar van Gilbert
Gilbert is offline
Ik ben 15 jaar en krijg €20,- zakgeld per maand.

Hiervan moet ik betalen:
  • (Verjaardags)cadeautjes
  • Kantine
  • Schoolspullen die ik kwijtmaak
  • Extra dingen die ik zelf wil hebben ((lege)CD's bijv.)

Hiervan hoef ik niet te betalen:
  • Kleding
  • Kapper
  • Schoolspullen en -boeken (maar dat lijkt me logisch)

Vinden jullie die €20,- dan een goed bedrag?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 00:08
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
ik kijg zo 30 euro per week.
en dat gebruik ik alleen voo het uitgaan en me sigaretten.
en krijk nog 300 euro per maand van een soort verzekering dus daar red ik het makkelijk mee. en dan ook nog is me kledingeld.
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 14:42
missCody
missCody is offline
sjeeminee
ik kryg helemaal nix jullie moeten niet zeuren k sit in de tweede en k kryg geen rooie cent!!
__________________
Could it be that I have found an angel???
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 10:59
Nyawa
€20,- per maand lijkt me redelijk, dat kreeg ik in de vierde ook.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:47
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-07-2004 @ 18:14 :
Heb je dat nodig om te 'surviven'?

Jij zei: "How do you people survive?"
Mij lijkt dat je daar niet zoveel geld voor nodig hebt.
niet sparen = minder geld voor huis later = meer geld gaan lenen = meer rente = zuiniger leven .

Ik krijg een 100 euro per maand en daarvan moet ik niks zelf betalen ook niet cinema, uitgaan, kleren...niks!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!

Laatst gewijzigd op 31-07-2004 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 01:14
Coolice
Avatar van Coolice
Coolice is offline
50 euro per maand
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 09:37
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Apomes schreef op 31-07-2004 @ 23:47 :
niet sparen = minder geld voor huis later = meer geld gaan lenen = meer rente = zuiniger leven .

Ik krijg een 100 euro per maand en daarvan moet ik niks zelf betalen ook niet cinema, uitgaan, kleren...niks!
Honderd euro per maand sparen en dat acht jaar lang komt nog niet eens in de buurt voor een huis later.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 09:54
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 01-08-2004 @ 10:37 :
Honderd euro per maand sparen en dat acht jaar lang komt nog niet eens in de buurt voor een huis later.
€10 000 die je niet moet lenen van de bank, en dan heb ik de interest nog niet bijgerekend... 't Is iets eh.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 11:27
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 01-08-2004 @ 10:37 :
Honderd euro per maand sparen en dat acht jaar lang komt nog niet eens in de buurt voor een huis later.
+ feestdagen + voorhuwlijkssparen + geboorte kasbons & obligaties + extra stortingen door ouders

Ik denk dat ik al wat meer in de buurt kom
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-07-2004 @ 17:02 :
Ik geef per maand zo'n €10,- uit aan kleding... en mijn kast puilt uit...
Dus jij spaart een half jaar voor een broek ofzo?

Ik krijg al eeuwen geen zakgeld meer. Wel stufi.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 15:14
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 19-07-2004 @ 11:29 :
Ik krijg €75 per maand en per week dat ik op kot zit, €50. Kleren betalen ze thuis ook. Maar ja, ik woon in België.
En nu deze maanden in de vakantie (juli-augustus) heb ik telkens nog eens €100 extra gekregen, per maand. Misschien in september ook nog, omdat dan pas écht m'n vakantie begint.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
missCody schreef op 29-07-2004 @ 15:42 :
sjeeminee
ik kryg helemaal nix jullie moeten niet zeuren k sit in de tweede en k kryg geen rooie cent!!

ik ga naar 5vwo en ik krijg ook geen rooie cent, maar mijn moeder verwacht wel dat ik dure parfum voor haar verjaardag koop, dus ja, gewoon een baantje... 2 .. of 3
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 12:19
Verwijderd
Opzcih is 5 á 10 euro een mooi bedrag, maar speel het slim en vraag meer en spaar dat dan. Dan heb je later meer en dan niet stiekem uitgeven want dan ben je de klos als je nu al je vertrouwen van jouw ouders schaadt. Dus meer vragen en dan sparen. Altijd handig voor later...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 12:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
per piacere schreef op 01-08-2004 @ 17:38 :
ik ga naar 5vwo en ik krijg ook geen rooie cent, maar mijn moeder verwacht wel dat ik dure parfum voor haar verjaardag koop, dus ja, gewoon een baantje... 2 .. of 3
Dan kan ze toch echt de boom in met haar dure parfum dham zeg wat een moeder heb jij
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-08-2004 @ 13:24 :
Dan kan ze toch echt de boom in met haar dure parfum dham zeg wat een moeder heb jij
tja een moeder die vindt dat dr kinderen moeten werken voor dr centen..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:27
Mara
Mara is offline
30 euro vond ik redelijk voor wat jij moet betalen.

@Apomes: Dan kunnen je ouders net zo goed een rekening openen, daar geld op storten zodat je dat later kan gebruiken.
Ik vind dat je met 17 jaar best wel 's wat verantwoordelijkheid mag beginnen te dragen, d.w.z. zelf kleding moeten betalen etc.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:52
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik krijg per maand 30 euro zakgeld en 80 kleedgeld...Daar moet ik alles van betalen behalve kapper enzo. Ook pas ik vaak op dus ik vind het zeker genoeg zo!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 11:46
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Ik ben 16 en ik krijg €10 zakgeld per week.
Daarnaast maak ik elke zaterdag 4 uur schoon op kantoor, daar verdien ik €5,04 netto per uur mee, in totaal €20,16 per week.
Mijn weekinkomen bedraagt dus €30,16

Ik zou wel graag méér willen werken, ik krijg voor mijn leeftijd een zeer riant salaris, maar als je dan alsnog weinig uren maakt zoals ik, schiet ik er alsnog niet zo heel veel mee op.

8 uur in de week lijkt me wel wat.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 11:03
the tourist
the tourist is offline
Toen ik 14 was kreeg ik iets van 4 gulden per week zakgeld, dat zou nu dan iets van €1,80 zijn.

Cadeautjes hoefde ik meestal niet zelf te betalen, maar de rest wel. Het was meer dan genoeg, maar wel minder dan anderen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:31
Mara
Mara is offline
Ik snap trouwens niet waarom sommigen cadeautjes niet zelf hoeven te betalen. Als je klein bent is 't logisch dat je ouders 't betalen, maar als je ouder bent kan je dat zelf wel. Anders is 't net alsof je ouders 't cadeautje kopen i.p.v. jijzelf. Als je 't zelf betaalt heb je echt wat voor die ander over zeg maar. Je kan dan ook beslissen hoeveel je er aan uit wil geven.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:56
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
echt zakgeld krijg ik al een jaar niet meer. dat omdat ik een bijbaantje heb waar ik redelijk goed mee verdien, en mn ouders het geld allemaal zelf wel goed kunnen gebruiken.

is aan de andere kant ook wel goed, nu met stufi enzo ook, heb wel geleerd voor mezelf een soort van overzicht te maken met wat ik heb en wat ik kan uitgeven.

alleen als ik daarmee in de knoop kom springen mn ouders wel mee, mocht dat gebeuren dan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kleedgeld & Zakgeld
ttijn
12 09-01-2017 07:24
Werk, Geld & Recht Te weinig zakgeld?
Marjoleein
14 11-11-2016 06:30
Werk, Geld & Recht Onderzoek naar gemiddeld zakgeld.
Kongolo
15 07-05-2014 18:21
Werk, Geld & Recht Krijgen jullie zakgeld? ~ Zo ja hoeveel?
Anoniemxx
91 06-05-2013 15:06
Werk, Geld & Recht Zakgeld
Dminor
56 03-07-2004 17:44
Werk, Geld & Recht Zakgeld
Pluche
5 12-01-2003 19:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.