Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2010, 20:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
De laatste tijd is Seksualiteit één groot gebied met telkens dezelfde topics, dezelfde onderwerpen met vragen die eerder die week vaak nog beantwoord zijn. Bovendien zijn er een aantal topics die niet allemaal even serieus overkomen. Of ze wel of niet serieus zijn weet ik niet, maar in combinatie met eerdere topics van bepaalde mensen begin je over de serieusheid te twijfelen.

Nou snap ik dat deze dingen al gauw gebeuren op Seksualiteit, want (onzekere) tieners en mensen die weigeren te kijken of een topic al eens eerder is geweest, maar ik heb het idee dat het de laatste tijd wel heel erg wordt.

Is het wellicht mogelijk om een iets strenger beleid hiervoor te maken of de regels iets strenger na te leven? Desnoods een algemeen topic maken over onderwerpen die héél erg vaak terugkomen, zoals deze bijvoorbeeld?

Ik denk namelijk niet dat het voor wie dan ook leuk is als er elke week 20 topics over bijvoorbeeld 'hoe te masturberen' bij komen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2010, 20:47
Verwijderd
We zijn er al strenger in, kijk alleen maar even naar het aantal gesloten topics afgelopen week. Het is wat dat betreft ook beter om gewoon per topic te kijken of die open mag blijven of niet en daarbij ben je natuurlijk ook niet verplicht om op alle topics te reageren
Dat er een aantal topics zijn die - zeker in combinatie met elkaar bezien - niet zo serieus overkomen ben ik met je eens, maar dat houdt je toch. Bovendien is dat allemaal ook weer niet te controleren, dus op zichzelf kunnen ze best open blijven, al is het wel iets dat in de gaten wordt gehouden en als we van mening zijn dat het echt te gek wordt, dan zullen we ook echt wel ingrijpen.

Centrale topics zijn in theorie leuk en aardig, maar in de praktijk blijkt dat niemand ze leest en bovendien bloedt het forum dan toch weer wat meer dood, dus die zie ik er in ieder geval voorlopig niet komen. (sticky topics dan, de kans dat we topics gewoon gaan samenvoegen die over hetzelfde gaan is er natuurlijk altijd)

Laatst gewijzigd op 30-03-2010 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 21:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ben al een paar maand flink bezig met te proberen om seksualiteit van een soort van 2e onzin (waar het in dreigde te veranderen), te maken tot een fatsoenlijk subfora waar jongeren van 13/14/15 ook serieus genomen worden met hun (soms wat fantasierijke) verhalen en vragen. Achter de schermen wordt er al heel wat gewaarschuwd en verwijderd, en langzaamaan gaat het al wat beter.

Dat veel topic terug blijven komen is niet zo gek. De meeste jongens en meiden in de doelgroep die het forum heeft (scholieren) zitten met dezelfde problemen en zijn daarin dus niet bijster creatief. De richtlijn is nu een beetje dat er op de voorpagina maar 1 topic staat over hetzelfde onderwerp.
Centrale topics maken zie ik ook niet zo zitten, omdat er stomweg te weinig variatie in topics is om te voorkomen dat het doodbloedt. En ook in de centrale topics wordt niet gelezen en dus steeds dezelfde vraag gesteld, ondanks dat het antwoord dan vaak een paar pagina's terug ook al staat.

het staat uiteraard iedereen vrij om wat serieuzere topics te openen, en ook ik zelf denk na over wat boeiendere topics dan "is mijn penis wel lang genoeg". Zie bijvoorbeeld het topic "praten over seks", op die tour wil ik er eigenlijk nog wel een paar meer maken als de inspiratie het toelaat.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 11:32
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Centrale topics zijn in theorie leuk en aardig, maar in de praktijk blijkt dat niemand ze leest en bovendien bloedt het forum dan toch weer wat meer dood, dus die zie ik er in ieder geval voorlopig niet komen. (sticky topics dan, de kans dat we topics gewoon gaan samenvoegen die over hetzelfde gaan is er natuurlijk altijd)
Nouja, als je kijkt naar centrale topics zoals 'het grote pil topic', die lijken in ieder geval best aardig te lopen. Ik bedoel ook zeker niet dat voor alles één groot topic moet komen, maar voor de onderwerpen die elke week terugkomen is dat (i.c.m. een beleid waar meer topics over dat onderwerp gesloten worden) misschien wel iets dat kan werken?

Citaat:
Dat veel topic terug blijven komen is niet zo gek. De meeste jongens en meiden in de doelgroep die het forum heeft (scholieren) zitten met dezelfde problemen en zijn daarin dus niet bijster creatief.
Nouja, in topics over persoonlijke problemen zitten soms nog wel aardige verschillen, ik heb het vooral over de 'lengte', 'hoe moet je masturberen', en dergelijke topics die echt áltijd gelijk zijn.

Citaat:
De richtlijn is nu een beetje dat er op de voorpagina maar 1 topic staat over hetzelfde onderwerp.
Daarmee vergroot je het gespam dus denk ik eerder, want daardoor blijven die topics gemaakt worden. Een topic dat de ene dag bovenaan staat, staat rustig de dag erna net op de tweede pagina, waardoor er weer een nieuwe mag...

Citaat:
Centrale topics maken zie ik ook niet zo zitten, omdat er stomweg te weinig variatie in topics is om te voorkomen dat het doodbloedt. En ook in de centrale topics wordt niet gelezen en dus steeds dezelfde vraag gesteld, ondanks dat het antwoord dan vaak een paar pagina's terug ook al staat.
Nogmaals, ik bedoel alleen over de onderwerpen die momenteel echt gespamd worden, niet om voor alles een algemeen topic te maken. Daarbij, is het echt beter dat Seksualiteit een soort tweede Onzin wordt (zoals jij het noemde) door alle nutteloze topics, dan dat het wat rustiger wordt?

Citaat:
het staat uiteraard iedereen vrij om wat serieuzere topics te openen, en ook ik zelf denk na over wat boeiendere topics dan "is mijn penis wel lang genoeg". Zie bijvoorbeeld het topic "praten over seks", op die tour wil ik er eigenlijk nog wel een paar meer maken als de inspiratie het toelaat.
Ik zal er ook eens over nadenken.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Daarmee vergroot je het gespam dus denk ik eerder, want daardoor blijven die topics gemaakt worden. Een topic dat de ene dag bovenaan staat, staat rustig de dag erna net op de tweede pagina, waardoor er weer een nieuwe mag...
het duurt op seks wel 1 à 2 weken voor een topic op de 2e pagina is hoor
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 11:35
Verwijderd
Eigenlijk een goede reden om dit topic maar aan te grijpen voor een discussie over het beleid op seksualiteit, want er zijn veel vaste forummers die hier telkens weer tegenaan lopen. Waaronder, ja, ikzelf. Ik heb het al eens bij WolterB aangekaart, toen hij nog bemiddelaar was, maar behalve een instemming dat hij het ook niet vond kunnen en het aan ging kaarten bij M@rco, heb ik daar niets meer van gehoord.

Ik begrijp dat de fb's in kwestie niet willen dat het een tweede onzin wordt, en seksualiteit is een relatief spamgevoelig subforum. Maar in mijn verleden als fb daar is het nooit moeilijk geweest om lichte offtopic opmerkingen te scheiden van posts van mensen die er alleen maar komen om te rotzooien, helemaal als het vaste forumers zijn van wie je de postgeschiedenis wel min of meer kent. Ook op andere spamgevoelige subfora (ik noem een kantine) is dit heel goed vol te houden - en op de kantine wordt véél meer gepost dan op seksualiteit.

Een in mijn ogen bijzonder belangrijke kwestie is in dit geval wanneer er binnen een topic een andere gesprekswending komt, die niet meer helemaal ingaat op de openingspost, maar waar wél serieus over gesproken wordt, die gerelateerd is aan het subforum, en waar mensen enthousiast aan deelnemen. Het laatste jaar wordt dit keer op keer afgekapt, onder het mom van "offtopic, als je er zo graag over wilt praten, open je maar een nieuw topic". De posts worden vervolgens ook doodleuk gewijzigd of verwijderd.

Op deze manier wordt seksualiteit een nóg ongezelliger subforum dan het op het moment al is. Als forumbaas heb je imo de functie van een gespreksleider: je zorgt er voor dat gesprekken netjes verlopen, maar dat houdt wél in dat je die gesprekken op min of meer natuurlijke wijze moet laten verlopen (en ja, dat houdt in dat ze ook andere richtingen in moeten kunnen gaan), anders bloeden ze dood. En dat gebeurt er nu, want elke vorm van natuurlijk gesprek wordt onder het mom van "offtopic! anders wordt het een tweede onzin!" afgekapt. Als een gesprek echt een heel andere richting ingaat, zou je er als forumbaas ook nog voor kunnen kiezen om er een nieuw topic van te maken, maar ook dit gebeurt niet. De posts worden gewoon verwijderd en de forumers in kwestie krijgen de zoveelste waarschuwing, om postgedrag dat nergens anders op het forum problemen veroorzaakt.

Daarnaast lijkt het me belangrijk om hierbij nog even te stellen dat we geen seksuologen zijn, het subforum heeft niet de functie van Lieve Achsa in de Fancy. Het forum hoeft geen mensen op te voeden op seksueel gebied. Dat er in topics alleen maar "nuttige" reacties moeten komen, gaat dan ook nergens over. Je mag geen sarcasme gebruiken, want dat begrijpen mensen niet. Nou en? Als ze het niet begrijpen, reageren ze wel weer, en er komt uiteindelijk heus wel iemand die uitlegt dat het sarcasme is.

Ik ken de argumenten van Dittrich en Pluis , dus ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in de reacties van de rest van het fb-team en Jon (leeft hij nog? Is hij nog god op dit forum?). Misschien dat er wat meer duidelijkheid kan komen met wat het forum an sich nu eigenlijk wil met het subforum seksualiteit, want ik vind het eerlijk gezegd ronduit raar dat het beleid volledig uitgaat van de mening van twee forumbazen (doet duivelaartje eigenlijk ooit iets op seksualiteit? Ik zie haar zelden tot nooit posten), die blijkbaar nooit gecontroleerd of ter orde geroepen worden door de rest van het team - en dat terwijl er volgens mij toch genoeg signalen worden gegeven door forumers die tegen het beleid aanlopen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 12:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het probleem met seksualiteit is denk ik een beetje dat hoewel de gemiddelde leeftijd op het forum alleen maar stijgt, en de meeste subfora zich mee ontwikkelen, bij Seksualiteit redelijk wordt vastgehouden aan de doelgroep tieners, met alle problemen en diens topics als resultaat. Dat is op zich nog niet eens zo erg, maar het zorgt er wel voor dat de oudere generatie a) er steeds minder te zoeken heeft en b) daardoor een hoop kennis verloren gaat. Want face it, de gemiddelde twintiger heeft gewoon geen zin drie keer per week uit te leggen dat alles echt nog wel groeit, schaamhaar persoonlijke voorkeur is etc. Ook door het afkappen van eventuele interessante discussies die semi-offtopic zijn en het openlaten van topics die gewoon overduidelijk niets gaan worden (beschuitenspel, bijvoorbeeld) maar waar leden dan toch afgestraft worden als ze er niet braaf letterlijk op de vraag reageren.

Wat mij betreft zou Seksualiteit best een wat volwassener subforum mogen worden, waar nog steeds ruimte is voor onzekere tienervragen, maar waar ook wat volwassenere onderwerpen aan bod kunnen komen. (En het liefst met forumbazen die er zelf ook actief posten en meelezen, natuurlijk. )

Wat betreft mijn mening omtrent offtopic posts, zie het andere topic.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 12:22
Verwijderd
Ik ben het met je eens dat niet alles altijd even goed gaat (het beschuitenspel zou idd wel al eerder gesloten mogen zijn), maar over het algemeen wordt er juist op Seks behoorlijk consequent gemodereerd en dat zie je ook aan het feit dat het geen speeltuin meer is (minus de twee weken vakantie zonder dat er tijdelijke fb's gevonden waren, maar ja, vakantie > forum ).

Dat er inderdaad meer 'ouderen' zijn is prima, maar de doelgroep van S.com in het algemeen is nog steeds de middelbare scholier. Het is dan ook juist daarom dat we strenger zijn zodat die dingen juist wel beantwoord worden en er dus ook ruimte blijft voor de scholier die alles nog moet uitvinden.
Als je graag wat "volwassenere" onderwerpen wilt bespreken staat het je uiteraard geheel vrij om een topic aan te maken dat aan je behoeftes voldoet. Het is echt niet zo dat er voor die topics geen ruimte meer zou zijn. Het zou wat mij betreft een welkome afwisseling zijn want ook voor fb's is het niet leuk om constant dezelfde vragen te moeten beantwoorden / die topics door te ploegen.

Het beleid omtrent offtopic posten heeft ook met de doelgroep te maken. Zoals al heel veel vaker aangegeven is het gewoon niet toegestaan in een topic, maar kun je beter een nieuw topic aanmaken.
Op die manier willen we 1. meer duidelijkheid voor iedereen en een duidelijk, consequent hand te haven beleid (iig, duidelijker en consequenter hand te haven dan tot dusverre te doen was, de regels zijn nu voor iedereen gelijk), 2. meer topic-variatie, 3. meer ruimte voor scholieren om hun ei kwijt te kunnen met simpele vragen en 4. minder offtopic gepost in topics in het algemeen.

Dat inderdaad niet alles even goed uit de verf komt (punt 2 verzuipt momenteel wat) ben ik met je eens en daarom hebben we in de vakantieperiode ook geprobeerd om wat soepeler te zijn en bijvoorbeeld offtopic posts tot op een bepaald punt te gedogen. Iets dat niet heel goed uitgepakt heeft, getuige ook jouw eigen topic op M&M daarover.
Wanneer je een goed werkbaar voorstel doet dat niet draait op subjectiviteit (want wat wel of niet "schadelijk" offtopic is, verschilt bijv. per persoon), dan zijn we echt wel bereid om dat een kans te geven cq. dat te (proberen te) implementeren in het huidige beleid, want het nadeel van het huidige beleid is dat het vrij rigide is en dat dat niet altijd even goed werkt zien wij ook wel.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 12:28
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat inderdaad niet alles even goed uit de verf komt (punt 2 verzuipt momenteel wat) ben ik met je eens en daarom hebben we in de vakantieperiode ook geprobeerd om wat soepeler te zijn en bijvoorbeeld offtopic posts tot op een bepaald punt te gedogen. Iets dat niet heel goed uitgepakt heeft, getuige ook jouw eigen topic op M&M daarover.
Mijn topic ging over het afkraken en uitschelden van mensen, complete spam posts en topics die totaal niks bijdroegen. Die dingen hebben gewoon niks op het forum te zoeken en bleven er (door de vakantie van de fb's) wel lang staan. Dat heeft niks te maken met wat soepeler omgaan met het offtopic beleid, want discussies gerelateerd aan het onderwerp maar die niet helemaal ontopic meer zijn zouden wat mij betreft een stuk prettiger zijn.

Daarbij is het, wat mij betreft in ieder geval, momenteel niet zo uitnodigend om m'n best te doen om leuke topics te maken voor op Seksualiteit, want elke discussie wordt afgekapt en de sfeer is er behoorlijk weg. Een consequent beleid is prima, maar dat hoeft niet per se een zero-tolerance consequent beleid te zijn.

Verder vind ik het dan wel weer goed dat er op deze manier gereageerd wordt, m'n complimenten.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 13:28
Verwijderd
Ja, dat heb ik gezien. Echter, van de week daarvoor is ook nog heel veel zooi verwijderd. Nog los van de dingen die jij aankaartte en die Marco toen heeft verwijderd zijn we, of ja, Pluis, ik zat erbij en keek ernaar , er nog een goed half uur mee bezig geweest om het weer te fatsoeneren.
Dat heeft dus niet het gewenste resultaat gebracht. Je hebt gelijk dat het niet per se een zero tolerance consequent beleid hoeft te zijn en dat streven we ook niet na (al kan ik me voorstellen dat het wel zo over kan komen). Wel moet het een zo eerlijk mogelijk beleid zijn, dat voor iedereen helder is.

Nu heb je wel een punt dat het niet noodzakelijkerwijs zo is dat het altijd de sfeer ten goede komt en daar waren we achter de schermen (op Admin dus) al mee bezig, maar daar is nog geen werkbare oplossing uit voortgekomen. Dus ik zou zeggen, denk mee.
Zoals gezegd is het toestaan van "discussies gerelateerd aan het onderwerp maar die niet helemaal ontopic meer zijn" erg lastig want het is gewoon niet consequent te modereren, iets dat wel nodig is. Wat dat extra lastig maakt is het feit dat het punt waarop het nog een 'gerelateerde discussie' is of gewoon 'schadelijk offtopic' (om die term maar eens te gebruiken) per persoon verschilt.
Daarnaast blijkt zowel uit het recente als oude verleden dat het toestaan van dat soort 'semi-offtopic discussies' snel leidt tot een soort verwording tot Onzin 2 van Seks en dat dat iets is waar wij als fb's - maar ik neem aan, ook jullie als leden - niet op zitten te wachten lijkt me voor zich spreken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 14:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Bij Onzin gaat alles dwars door elkaar heen en dat hoeft niet. Maar als iemand vraagt of de eerste keer seks pijn doet, wat is er dan mis mee als de discussie na een tijdje overgaat op verhalen en ervaringen van de eerste keer, bijvoorbeeld? Of hoe je je goed kunt voorbereiden op de eerste keer? etc. Dat zijn dingen (misschien niet letterlijk, maar dingen die op deze manier ontwikkelen) die nu worden afgestraft, terwijl het wel degelijk nuttig is. Daar wordt het ook echt geen Onzin #2 van, want het blijft over seks / seksualiteit gaan en het blijft dicht bij het oorspronkelijke onderwerp. En daarbij, de gemiddelde vraag van een topic is meestal na 20 uitleggende post toch echt wel beantwoord, dus wat is dan nog het argument om het per se strikt op het onderwerp zelf te houden? Als het echt compleet van het onderwerp afwijkt kan er toch altijd nog ingegrepen worden?

Tegenwoordig wordt Seksualiteit gewoon overspoeld met steeds dezelfde topics, waar nieuwelingen vast heel onzeker over zijn, maar waar de rest niet zo blij van wordt. Er mist bovendien sfeer, iets wat uiteindelijk denk ik geen goed iets is. Ik zou sowieso willen voorstellen om topics die te veel op elkaar lijken (allerlei masturbatie / schaamhaar / groottes etc. topics) eens wat meer samen te voegen of te sluiten op het moment dat ze binnen een maand weer terugkomen. Ik denk dat dat al een hoop ergernissen zou schelen, persoonlijk.

Trouwens, was er een tijdje terug niet een discussie of er niet meer openlijk besproken kon worden en minder achter de schermen op Admin? Dit lijkt me dus nou zo'n mooi onderwerp om een topic over te openen op BZ in plaats van op Admin..
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 14:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wat betreft de topics die vaak terugkomen is het geen doen om ze te verbieden. Wat we nu wel aanhouden, is dat er van die topics er maar één op de voorpagina mag staan. Ieder topic dat er bijkomt wordt gesloten, tot er weer géén topic op de voorpagina staat. Zo houden we er nog wat variatie in.

Bij off-topic discussies proberen we vooral om de OP in de gaten te houden. Als een jongen/meisje komt met een vraag over seks, en het topic gaat vervolgens alleen maar over waarom die persoon die vraag stelt en hoe vies/raar het wel niet is, is TS absoluut niet geholpen en is het topic er eigenlijk voor niks, en grijpen we dus in. Dat is hoe de meeste topics off-topic gaan.
Verder wil ik me ook absoluut niet opstellen als een dictator, dus als je eens een vraag hebt over waarom een in mijn ogen off-topic discussie is verwijderd, mag je vooral PM'en, en dan kunnen we van gedachten wisselen. Verwijderen kan ook gewoon ongedaan worden gemaakt als je met een goed verhaal komt.

We willen absoluut de oude garde niet wegjagen, maar omdat er ooit een dag komt dat de oude garde vanzelf weg gaat (omdat ze trouwen en kindjes krijgen enzo ) moet er wel jonge aanwas zijn om het als het ware over te nemen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Nu heb je wel een punt dat het niet noodzakelijkerwijs zo is dat het altijd de sfeer ten goede komt en daar waren we achter de schermen (op Admin dus) al mee bezig, maar daar is nog geen werkbare oplossing uit voortgekomen. Dus ik zou zeggen, denk mee.
Zoals gezegd is het toestaan van "discussies gerelateerd aan het onderwerp maar die niet helemaal ontopic meer zijn" erg lastig want het is gewoon niet consequent te modereren, iets dat wel nodig is. Wat dat extra lastig maakt is het feit dat het punt waarop het nog een 'gerelateerde discussie' is of gewoon 'schadelijk offtopic' (om die term maar eens te gebruiken) per persoon verschilt.
Dit komt mogelijk warrig over want het is laat en ik ben moe en heb wijntjes op, maar waarom moet het per se zo consequent en objectief mogelijk? Dit forum is geen democratie, zoals in het verleden herhaaldelijk bewezen is, en dat hoeft het misschien ook niet zo te lijken? Als jij als forumbaas gewoon overzicht hebt over je subforum, dan maakt het toch niets uit dat je soms een topic wel laat "ontsporen" in een offtopic discussie waar al dan niet in gegeind wordt, en in een ander topic alle offtopic posts gaat verwijderen omdat die alleen maar eindigen in een scheldtopic?

Forumbazen komen immers uit diezelfde groep vaste forumers die opvallen om hun plezierige postgedrag, dus hoewel definities van 'schadelijk offtopic', 'goedmoedig geintje' en 'gerelateerde discussie' wel in zekere mate subjectief zijn, denk ik toch echt dat, net als alle vaste forumers, ook de forumbazen prima in staat zijn om dit onderscheid te maken. En eerlijk gezegd vind ik het zelf een stúk minder storend als de forumbazen een beleid zouden voeren waarin dergelijke afzwenkingen van onderwerpen okee zijn en humor getolereerd wordt (zelfs sarcasme ), maar waar af en toe op "inconsequente manier" wél posts worden verwijderd en mensen misschien zelfs waarschuwingen krijgen. Op het moment voelt het namelijk óók inconsequent (al snap ik wat jullie doen), maar dan zónder de vrijheid die je op andere subfora hebt in je manier van posten, waardoor posten op seks bijna niet meer leuk is.

Kort gezegd: ik heb eigenlijk helemaal geen bezwaar tegen subjectiviteit, vooropgesteld dat die min of meer overeenkomt met die van de gemiddelde vaste poster. En eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat níet zo zou zijn, zélfs niet van jullie. En dat was dus ironisch
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Wat betreft de topics die vaak terugkomen is het geen doen om ze te verbieden. Wat we nu wel aanhouden, is dat er van die topics er maar één op de voorpagina mag staan. Ieder topic dat er bijkomt wordt gesloten, tot er weer géén topic op de voorpagina staat. Zo houden we er nog wat variatie in.

Bij off-topic discussies proberen we vooral om de OP in de gaten te houden. Als een jongen/meisje komt met een vraag over seks, en het topic gaat vervolgens alleen maar over waarom die persoon die vraag stelt en hoe vies/raar het wel niet is, is TS absoluut niet geholpen en is het topic er eigenlijk voor niks, en grijpen we dus in. Dat is hoe de meeste topics off-topic gaan.
Verder wil ik me ook absoluut niet opstellen als een dictator, dus als je eens een vraag hebt over waarom een in mijn ogen off-topic discussie is verwijderd, mag je vooral PM'en, en dan kunnen we van gedachten wisselen. Verwijderen kan ook gewoon ongedaan worden gemaakt als je met een goed verhaal komt.

We willen absoluut de oude garde niet wegjagen, maar omdat er ooit een dag komt dat de oude garde vanzelf weg gaat (omdat ze trouwen en kindjes krijgen enzo ) moet er wel jonge aanwas zijn om het als het ware over te nemen.
Ik denk dat je die aanwas niet moet zoeken in de jongelingen die seks zo regelmatig verblijden met hun nieuwsgierige vragen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 08:41
Verwijderd
Ik zit op m'n mobiel, dus ik reageer even kort op het laatste bericht. Op de ander reageer ik wat later, morgen of overmorgen.
Het is juist de bedoeling dat op, het hele forum meer jonge leden kunnen komen, dat is ook de reden dat we proberen om om die leden wat meer te verwelkomen door juist meer ruimte te maken voor die nieuwsgierige vragen. Ze gaan vanzelf verder naar andere subfora, althans, dat is de bedoeling
ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 09:48
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
maar er mogen alleen sluitende antwoorden gegeven worden? Geen uitbreiding of zijstapjes. Dan lopen topic's zo dood. Om maar het meest populaire voorbeeld te noemen

"mijn piemel is 15cm is die nu te klein?"
'nee'

eind van topic. Uh ja, dat is ook niet echt... onderhoudend natuurlijk. UItwijding over maten, modellen, functionaliteit en algemene voorkeur zijn natuurlijk geen exact antwoord op de vraag maar hebben er weldegelijk mee temaken. En het lijkt alsof dat tegenwoordig helemaal niet meer mag. En als het al het 3e topic van de maand is dan is het ook niet gek dat er gezucht wordt. Soms staat een topic nog op de voorpagins en hoewl je natuurlijk nieuwe leden wil verwelkomen vind ik wel dat je ze daar op aan mag spreken.
'ik weet dt je hier nieuw bent maar ik zou je toch willen vragen bij het openen van een topic om eerst te kijken of er pas nog zo'n onderwerp is geweest zoals bijvoorbeeld dit topic [link]. Jouw topic wordt nu gesloten'
ofzo..
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Ik zit op m'n mobiel, dus ik reageer even kort op het laatste bericht. Op de ander reageer ik wat later, morgen of overmorgen.
Het is juist de bedoeling dat op, het hele forum meer jonge leden kunnen komen, dat is ook de reden dat we proberen om om die leden wat meer te verwelkomen door juist meer ruimte te maken voor die nieuwsgierige vragen. Ze gaan vanzelf verder naar andere subfora, althans, dat is de bedoeling
ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Ja dat snap ik, maar ik denk dat die aanwas dus niet komt van de nieuwelingen die (alleen op) seks voor het eerst posten. Eerder de mensen die vanuit de kantine of psych of onzin via via ook op seks terechtkomen. Gewoon gezien de manier van posten en het feit dat je ze echt zelden terugziet op andere subfora of zelfs maar op seks, want ze hebben hun vraag gesteld en gaan weer weg.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 12:14
Verwijderd
Even tussendoor een vraagje om aan de hand van een praktijkvoorbeeld wat feedback te krijgen

Zoals het vanaf hier gaat, is dat een goed voorbeeld van wat jullie proberen te zeggen, of niet? (en zo niet, waarom dan niet, wat zou er anders kunnen etc etc)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2010, 15:15
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
1 oplossing maak gewoon een FAQ topic aan.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 16:07
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Met wat?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 16:10
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Het gaat over seksualiteit. Wat denk je dat er in hoort te staan?
Hoe je een schip moet maken?
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 16:23
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Bijvoorbeeld. Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een FAQ te maken?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Even tussendoor een vraagje om aan de hand van een praktijkvoorbeeld wat feedback te krijgen

Zoals het vanaf hier gaat, is dat een goed voorbeeld van wat jullie proberen te zeggen, of niet? (en zo niet, waarom dan niet, wat zou er anders kunnen etc etc)
Ik zou dit zelf nog laten gaan. Er is al gezegd dat mensen niet zo op de man moesten spelen en daar houden ze zich vervolgens aan. De jongen die maar hetzelfde blijft herhalen is daar ook min of meer gestopt. Maar er is tenminste even een felle discussie geweest en dat houdt het altijd spannend. Het leest nog steeds 'normaal' door, en er komen ook nog steeds reacties op die teruggaan op de OP...
Maar ik weet niet of iedereen daar zo over denkt?

Edit: Oh ja dat is dus een beetje wat ik bedoel ja, dit vind ik nog niet echt offtopic en er is ook geen sprake van gekut
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 16:32
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Op deze manier kan je het onodige topics terug dringen.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 16:50
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Op deze manier kan je het onodige topics terug dringen.
Ik denk dat je op die manier niet onnodige topics terugdringt, maar dat je in plaats van advies te geven, je de hele tijd zit te verwijzen naar de FAQ. Ik zie daar niet zoveel toegevoegde waarde in.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2010, 17:21
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
nvm
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 07:18
Verwijderd
Het punt met zo'n FAQ is eigenlijk meer dat het dan als 'Belangrijk' bovenaan zou moeten staan en het is nou eenmaal zo dat niet heel veel mensen die 'Belangrijke topics' ook echt lezen, of zich al houden aan wat er in staat. Daarom denk ik dus ook niet dat het nuttig is om een FAQ te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 08:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Een sticky dan? Op L&R gaat het behoorlijk goed met de 'wat te doen op date's' en 'het grote cadeau topic' Ik zie maar heel soms een los topic daarover wat daarna met de mededeling van een centraal topic gesloten wordt. Een piemelsticky zou misschien al het eea kunnen filteren aangezien die topics bijna nooit discussie waardig zijn.

is hij te klein? ja/nee/komt nog wel - end of topic (of daarna gaan mensen er lopen ouwehoeren)
is hij te groot? ja/nee - (of daarna gaan mensen er lopen ouwehoeren)
is het erg dat hij krom is? als je er geen last van hebt niet - (of daarna gaan mensen er lopen ouwehoeren)

Gewoon een sticky met wat facts (leeftijd vs. gemiddelde grootte, die tabel waar je zelf kan meten of je een beetje een aangenaam formaat hebt)
Misschien ene half jaartje aanhouden om te testen? kan zo weer weg mocht het geen zin hebben en het is niet enórm veel werk zo'n zo'n sticky te maken.

correct me if i'm wrong
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 08:50
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Het punt met zo'n FAQ is eigenlijk meer dat het dan als 'Belangrijk' bovenaan zou moeten staan en het is nou eenmaal zo dat niet heel veel mensen die 'Belangrijke topics' ook echt lezen, of zich al houden aan wat er in staat. Daarom denk ik dus ook niet dat het nuttig is om een FAQ te maken.
Denk dat er idd (nieuwe) mensen zijn die ze niet lezen, maar dan kunnen ze er toch op gewezen worden? En dan worden al die 13-in-een-dozijn-topics gewoon gesloten, wat het voor míj iig een stuk interessanter zou maken op seks.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:01
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Dan trek je de interessante topics een beetje voor. Als het zoveelste topic voorbij komt: 'Hoe moet ik zoenen?111!!?' kan je wijzen op de FAQ en er een slotje op doen. Wat als de TS ook nog andere vragen heeft met betrekking erop? Dit is een scholierenforum, dan zul je zulk soort topics toch voor lief moeten nemen, denk ik.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik zie niet in waarom dat op L&R wél zou werken en op seksualiteit niét. Ik accepteer heus wel dat het een scholierenforum is, maar 100 keer hetzelfde topic vond ik toen ik 15 was óók al irritant, zeker als er dan per se 'ontopic' gebleven moet worden. Láát het dan ook een beetje afdwalen, lijkt me?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:23
Verwijderd
Nadeel van sticky topics op seksualiteit is dat er erg veel onderwerpen zijn die telkens terugkomen. Piemelgrootte, schaamhaarkapsel, ontmaagdingsleeftijd, standjes, hoejemoetzoenen, voorspel-tips.
Ik vind het ook niet zo erg dat dezelfde topics vaak terugkomen, dat is echt niet iets van de laatste jaren, al zo lang ik hier rondhang is er over al deze onderwerpen altijd wel een topic op de eerste pagina en worden er ook telkens nieuwe geopend. En er worden altijd dezelfde antwoorden gegeven, maar dat is toch niet zo erg? Als je een topic niet origineel genoeg vindt om het interessant te vinden, lees je het niet.
Het beleid dat er niet 2 topics met hetzelfde onderwerp op de voorpagina mogen zijn, vind ik prima. Ik vind wel dat dan vaker gekozen zou kunnen worden voor samenvoegen i.p.v. sluiten.

Over hoe ver je offtopic mag raken: het voorbeeld dat Dittrich net gaf, vind ik een goed voorbeeld. Er is even een persoonlijke discussie, en dan wordt het vanzelf met een beetje sturing weer een algemeen topic. Eerder in datzelfde topic ging het ook even over haarkleur en dat werd meteen afgekapt, dat vond ik wat snel, want wat mij betreft had dat nog genoeg met het onderwerp te maken.
Ik denk dat jullie ook best consequent kunnen modereren zonder strikte regels op te stellen, want jullie hebben toch gewoon persoonlijk inzicht? Wel wat terzijde offtopic maar niet onzinnig offtopic is misschien niet objectief genoeg te definiëren voor in een wetboek maar het is hier een forum, dus ik vind dat een subjectieve regel ook prima kan en juist voor een persoonlijker aanpak zorgt.

Laatst gewijzigd op 03-09-2010 om 10:01.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:49
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Wat Sarah zegt.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 15:47
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Als je het niet probeert dan weet je niet of t werkt.
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 10:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
bedankt voor het goede meedenken tot nu toe ik heb een paar goede suggesties gelezen en ga er ook zeker mee aan de slag.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 11:51
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Even tussendoor een vraagje om aan de hand van een praktijkvoorbeeld wat feedback te krijgen

Zoals het vanaf hier gaat, is dat een goed voorbeeld van wat jullie proberen te zeggen, of niet? (en zo niet, waarom dan niet, wat zou er anders kunnen etc etc)


Citaat:
Dan trek je de interessante topics een beetje voor. Als het zoveelste topic voorbij komt: 'Hoe moet ik zoenen?111!!?' kan je wijzen op de FAQ en er een slotje op doen. Wat als de TS ook nog andere vragen heeft met betrekking erop? Dit is een scholierenforum, dan zul je zulk soort topics toch voor lief moeten nemen, denk ik.
Waarom is er dan ook dit topic? Of de sticky topics op bijvoorbeeld L&R?

Je kunt natuurlijk ook een algemeen FAQ topic maken met allerlei handige feitjes / weetjes, waar men als ze nog verdere vragen hebben over die onderwerpen die daar kunnen stellen. Als er dan toch nieuwe topics erover zijn is het een kwestie van het die nieuwe topic samenvoegen met de FAQ. Ik weet het, algemene topics zijn niet zo geweldig, maar ik denk dat L&R bewijst dat het zeker wel kan werken.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-09-2010, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Dan trek je de interessante topics een beetje voor. Als het zoveelste topic voorbij komt: 'Hoe moet ik zoenen?111!!?' kan je wijzen op de FAQ en er een slotje op doen. Wat als de TS ook nog andere vragen heeft met betrekking erop? Dit is een scholierenforum, dan zul je zulk soort topics toch voor lief moeten nemen, denk ik.
Daar ga je de fout in met de gedachte dat nieuwe leden allemaal braaf de FAQ doorlezen. Mensen melden zich aan en maken een topic met de vraag die ze hebben. Ze gaan niet eerst allemaal de FAQ lezen. Ter illustratie: de FAQ op seks heeft 488 views sinds maart dit jaar. een topic van een paar dagen geleden heeft er 900.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 19:38
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Daar ga je de fout in met de gedachte dat nieuwe leden allemaal braaf de FAQ doorlezen. Mensen melden zich aan en maken een topic met de vraag die ze hebben. Ze gaan niet eerst allemaal de FAQ lezen. Ter illustratie: de FAQ op seks heeft 488 views sinds maart dit jaar. een topic van een paar dagen geleden heeft er 900.
Ik ben ook niet voor een FAQ. Ik verwacht ook niet dat nieuwe leden ze lezen.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 19:40
Verwijderd
Oh excuus, ik lees niet goed.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 19:53
JustADreamer
JustADreamer is offline
Als er een FAQ zou komen zouden wij als ervaren forummers de nieuwe leden daar toch ook op kunnen wijzen? Zo van: hey, kijk even hier *link*. Als zijn/haar vraag dan nog niet (voldoende) beantwoord is kan die persoon altijd nog een specifiekere vraag stellen, daar kunnen wij ook weer meer mee qua antwoord geven. Komt er geen specifiekere vraag, of blijven er offtopic reacties komen dan kan er een slotje op. Hiermee heb je een plek waar overzichtelijk antwoord gegeven wordt op vragen die jongeren bezig houden, en kan in de rest van Seksualiteit dieper op dingen worden ingegaan eventueel met zijpaden.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 20:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vraag me wel af of de forummers die op Seks komen met n00b vragen nou echt op een FAQ zitten te wachten. Want alle informatie die je in een FAQ kan zetten, kun je al op internet vinden. Er is toch een reden dat ze er voor kiezen om niet naar een informatieve site te gaan maar om op het scholieren-forum om meningen te vragen. Ze willen waarschijnlijk graag van échte mensen horen of size matters en hoe zo'n eerste keer nou verloopt. Dat ondervang je dan toch niet helemaal met een FAQ?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 21:01
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik vraag me wel af of de forummers die op Seks komen met n00b vragen nou echt op een FAQ zitten te wachten. Want alle informatie die je in een FAQ kan zetten, kun je al op internet vinden. Er is toch een reden dat ze er voor kiezen om niet naar een informatieve site te gaan maar om op het scholieren-forum om meningen te vragen. Ze willen waarschijnlijk graag van échte mensen horen of size matters en hoe zo'n eerste keer nou verloopt. Dat ondervang je dan toch niet helemaal met een FAQ?
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 08:07
Verwijderd
Daarnaast is het forum er natuurlijk in eerste instantie juist voor de jongere leden die wellicht alles, maar in ieder gevaal veel meer, nog moeten uitvinden dan de oudere leden. Daarom vinden wij ook dat er ruimte moet zijn voor dat soort vragen en ook juist daarom zien wij een FAQ niet zitten.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 10:42
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik zou ook geen FAQ maken, maar een algemeen topic. Daarin kunnen ze dan toch hun vragen stellen? Snap het probleem niet zo.

Ik snap heus wel dat jullie graag nieuwe leden zien, maar volgens mij kan het allebei.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 13:23
Verwijderd
Ja, natuurlijk kán dat wel, maar centrale topics werken vaak toch niet erg denderend (dan krijg je bijv. veel samengevoegde topics -> veel [verplaatst] tags, niet mooi, of veel slotjes, ook niet erg briljant), en daarbij werkt het beleid zoals we dat nu voeren (1 topic over een onderwerp op p1) prima.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 17:47
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Hm oké. Ik dacht dat het punt van dit topic was dat er iets niét werkte, maar goed...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 18:14
Verwijderd
Wat mij betreft is er niets mis met het topicbeleid, hoor, denk dat je idd prima gewoon 1 topic over veelvoorkomende zaken op pagina 1 kan hebben staan, faq's of centrale topics lijken mij ook niet echt nodig.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 19:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, natuurlijk kán dat wel, maar centrale topics werken vaak toch niet erg denderend (dan krijg je bijv. veel samengevoegde topics -> veel [verplaatst] tags, niet mooi, of veel slotjes, ook niet erg briljant), en daarbij werkt het beleid zoals we dat nu voeren (1 topic over een onderwerp op p1) prima.
Je hebt toch ook het grote zwangerschapsstopic en het wat wil je weten over het menselijk lichaam topic, het hoe voel je je op seksueel gebied topic, etc. etc. Is er geen ruimte voor het grote kleine seksvragen topic?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 07:11
Verwijderd
@ martino. Volgens mij hou je dan geen aparte topics meer over..
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 09:06
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
@ martino. Volgens mij hou je dan geen aparte topics meer over..
Dan komen er wel weer nieuwe topics, denk ik zo. Op een moment dat een forum het moet hebben van een paar (nutteloze) topics gaat er sowieso iets niet goed.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit seksualiteit op school
Groevey
23 01-09-2008 22:36
Seksualiteit Jouw eigen seksualiteit
Thee Muts
30 13-03-2006 20:14
Seksualiteit Jij en jouw seksualiteit
Verwijderd
27 28-10-2004 13:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.