Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2003, 15:04
Duplo
Duplo is offline
Ok, Ik heb even jullie vaak wijze raad nodig

Ik ben gezakt op vwo, nog een jaar vwo is om meerdere
redenen geen optie (was oude stijl, 'k weet nu dat ik te ver achter lag,
ben te laat begonnen, volgens decaan zou 7 vakken in 1 jaar
een wonder zijn, en mijn ouders geloven niet in wonders.)
dus nu moet ik iets anders.
Maar wat?
Een mbo halen, dan hbo prop., en dan universiteit?
wachten tot 21e (ben 18) dan toelatingsexamen doen voor universiteit?
werkenn tot 21e hier of in buitenland en dan idem?
leren in het buitenland en dan idem
Wat lijkt jullie het beste, of hebben jullie nog andere opties?
(luzac niet)
alvast bedankt.
__________________
Spa Rocks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2003, 15:16
Verwijderd
Hmmm... moeilijk... Ik zou als ik jouw was allereerst de keuze maken tussen werken en leren: Als je gaat werken tot je 21ste, denk je dat je dan op je 21ste een toelatingsexamen gaat halen? Zo ja, dan is dat in ieder geval een mogelijk, nee, dan is werken geen keuze.
Kan je een MBO opleiding vinden die je echt interessant en leuk lijkt? Kortom: ben je gemotiveerd iets te leren? Als je dat wel bent, nou, hup dan, zoek iets wat je leuk lijkt. Gaat het je moeite kosten? Zoek dan ook iets wat je leuk lijkt en overwin die moeite. Gaat het je absoluut niet lukken (absoluut geen zin bv) mja, dan is het geen optie.

Ik zou naar school gaan als ik jou was, dan maar eerst MBO en vervolgens nog een jaartje HBO, zo raak je niet uit dat opleidingsproces, dat is altijd beter dan wanneer je op je 18de werkt en blijft werken en dan, na een paar jaar, ineens geen werk hebt maar ook geen opleiding.

Ik doe overigens dit jaar VWO oude stijl in 1 jaar, en ik kreeg inderdaad opmerkingen dat het heel ongewoon is en dat weinig mensen direct slagen (ik heb een her ). Maar daarvoor moet je wel gemotiveerd zijn, en zo te horen ben jij dat niet echt ('t is ook gewoon saai om vakken te volgen die je niet interessant vindt). Dus niet aan beginnen, dan verlies je alleen maar meer tijd.

Mijn advies is dus:
MBO, HBO 1 jaar, Uni. Ga het niet op een toelatingsexamen wagen, wat als je 't niet haalt?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:20
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-07-2003 @ 16:16:

Mijn advies is dus:
MBO, HBO 1 jaar, Uni. Ga het niet op een toelatingsexamen wagen, wat als je 't niet haalt?
Ik vind dit krom.
Van VWO naar MBO en daarna HBO en Uni...

Dus... hoog niveau, laag, middel, hoogst...

Kan je niet het komende jaar gewoon opnieuw je VWO diploma proberen te halen?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 12-07-2003 @ 16:20:
Ik vind dit krom.
Van VWO naar MBO en daarna HBO en Uni...

Dus... hoog niveau, laag, middel, hoogst...

Kan je niet het komende jaar gewoon opnieuw je VWO diploma proberen te halen?
Ja, zeker krom, maar ja.... Volgens mij kan je MBO overigens wel verkort doen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Vriendin van me heeft haar Havo diploma en doet dan het MBO in 3 jaar en vervolgens HBO ook verkort (in 2 jaar geloof ik). Omdat je basis al groter is. Maar ik weet niet of dat ook kan wanneer je geen enkele diploma hebt, behalve dan je basisvorming.
Je kan het een jaartje proberen, VWO dus, maar als je dan zakt... wat dan? 2004 is het laatste jaar waarin examens VWO oude stijl worden afgenomen... als je zakt, mja, dan moet je daarna dus ineens nieuwe stijl gaan doen of alsnog MBO.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:27
Basia
Basia is offline
eigenlijk is het gewoon te gek voor woorden dat als je 6vwo niet gehaald hebt, er weinig andere opties zijn dan naar het MBO te gaan. Kom op zeg, dat had je na 3havo al kunnen doen !!
__________________
blablabla
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 12-07-2003 @ 16:27:
eigenlijk is het gewoon te gek voor woorden dat als je 6vwo niet gehaald hebt, er weinig andere opties zijn dan naar het MBO te gaan. Kom op zeg, dat had je na 3havo al kunnen doen !!
Mja... klopt, maar waarschijnlijk mag je het wel verkort doen...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:45
Duplo
Duplo is offline
ik vind het inderdaad ook belachelijk, maar het is niet anders.
even als aansluitend punt over de aard van de belachelijkheid:
havo examen zou normaal de beste optie zijn, maar zelfs dat is
onmogelijk, gezien de overheid dat heeft laten afsluiten dit jaar
maar goed, Andijvie, dank je wel, dit lijkt mij ook het beste.
Het is trouwens niet zo dat ik geen zin heb in nogmaals vwo,
maar aangezien het roc het 'risico' van zakken te groot vond,
is het eigenlijk niet eens een echte optie meer
Exorbitant eng, risico lopen als doorendoor desubsidieerde overheidsinstantie.
Ik denk wel datt ik mboo verkort kan doen, ik hoop op 2 jaar
maar verwacht er 3
__________________
Spa Rocks
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
maar kan je dan niet havo nieuwe stijl gaan doen? het kost je 2 jaar en vervolgens kan je naar het hbo om je propedeuse te halen (en dan door te gaan naar de universiteit). Dan ben je dus met 3 jaar op de universiteit.
nou mbo gaan doen kost je volgens mij meer tijd (mbo is toch 4 jaar en verkort 3 of vergis ik me?) Dan moet je daarna ook nog een jaar hbo doen.

Mocht het mbo verkort 2 jaar zijn, dan zou ik voor die optie kiezen en dan iets doen wat je leuk vindt. Want met iets doen wat je leuk vindt heb je altijd meer kans op slagen dan op iets doen wat je niet leuk vindt (havo bijv.)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:24
chris9 tje
chris9 tje is offline
Maar hoe komt het dan dat je oude stijl doet en 18 bent.... ?
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:32
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
je zou met mbo door kunnen gaan...ik ken zelf iemand die 4vwo niet heeft afgemaakt, maar vanwege vwo3 overgangsbewijs wel in het 2de leerjaar van mbo kan beginnen, dus misschien is er wel mogelijkheid dat je mbo in 2 jaar kan doen

tenminste ik hoop het voor je
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 12-07-2003 @ 21:24:
Maar hoe komt het dan dat je oude stijl doet en 18 bent.... ?
Tot en met volgend schooljaar (03/04) worden er nog examens oude stijl afgenomen hoor... en 18 zijn en vwo-examen doen, lijkt me wel normaal...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:36
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-07-2003 @ 21:34:
en 18 zijn en vwo-examen doen, lijkt me wel normaal...
denk dat het meer om de combinatie gaat van oude stijl en 18 jaar...niet het 18 jaar zijn

Vorig jaar was er bij ons ook 1 gymnasium leerling die van nieuwe stijl naar oude stijl switchte. Voor de exacte vakken had hij alleen maar 9gens of hoger en de talen beheerste hij een stuk minder. Omdat hij(zo werd het uitgelegd) zo 'slim' was mocht hij overstappen naar ouwe stijl. Kortom werd het voor hem makkelijker gemaakt : |
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.

Laatst gewijzigd op 12-07-2003 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 12-07-2003 @ 16:20:
Ik vind dit krom.
Van VWO naar MBO en daarna HBO en Uni...
Dat soort hebben we ook liever niet op de uni. Gewoon VWO doen!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 23:47
MickeyV
MickeyV is offline
Kom kom, die jongen heeft het al zwaar genoeg. Van een eclatante academische loopbaan doemt nu het beeld op van een bankschroefwerker. Een immense klap in het gezicht. Duplo, je bent 18. Je komt derhalve in aanmerking voor volwassenenonderwijs. Raadzaam is het kiezen voor sprint-VWO. En neen, hiermede doel ik niet op Luzac. Sprint-VWO wordt ook aangeboden door aanzienlijk minder pretentieuze, dure instellingen. Zoekt u maar op internet. De kosten liggen om en nabij de kosten van het reguliere onderwijs. Ik wens je alle sterkte en wijsheid. Dat u zich volgend jaar meer inspanne!

Addendum: laat ons weten welke richting u vaart. Wij zijn benieuwd en leven mee.

Laatst gewijzigd op 12-07-2003 om 23:50.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef op 12-07-2003 @ 21:36:
denk dat het meer om de combinatie gaat van oude stijl en 18 jaar...niet het 18 jaar zijn

Vorig jaar was er bij ons ook 1 gymnasium leerling die van nieuwe stijl naar oude stijl switchte. Voor de exacte vakken had hij alleen maar 9gens of hoger en de talen beheerste hij een stuk minder. Omdat hij(zo werd het uitgelegd) zo 'slim' was mocht hij overstappen naar ouwe stijl. Kortom werd het voor hem makkelijker gemaakt : |
Dat oude stijl makkelijker is dan nieuwe stijl is een ongelofelijk misverstand: oude stijl vereist veel meer leerwerk en leeswerk. De talen die je volgt, beheers je beter dan op de nieuwe stijl. Ik vind oude stijl zeer zeker moeilijker; veel meer feitenkennis, minder inzicht.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 14:54
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-07-2003 @ 12:33:
Dat oude stijl makkelijker is dan nieuwe stijl is een ongelofelijk misverstand: oude stijl vereist veel meer leerwerk en leeswerk. De talen die je volgt, beheers je beter dan op de nieuwe stijl. Ik vind oude stijl zeer zeker moeilijker; veel meer feitenkennis, minder inzicht.
WiB mag je bijvoorbeeld geen GR gebruiken en geen formulekaart.

Ook zijn hele gedeeltes geschrap in 2e fase, omdat je dan andere dingen kon doen (breder, maar minder diep = 2e fase)

Verder is er nu (vrijwel) alleen nog maar staatsexamen, wat ALTIJD een stuk zwaarder is dan een normaal examen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 16:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-07-2003 @ 12:33:
Dat oude stijl makkelijker is dan nieuwe stijl is een ongelofelijk misverstand: oude stijl vereist veel meer leerwerk en leeswerk. De talen die je volgt, beheers je beter dan op de nieuwe stijl. Ik vind oude stijl zeer zeker moeilijker; veel meer feitenkennis, minder inzicht.
maar jij hebt het wel in je eentje gedaan. dat is idd heel moeilijk (lijkt mij dan). Toch lijkt mij oude stijl wel makkelijker wanneer het gewoon op een school gegeven wordt (mijn broer heeft oude stijl gedaan, dus ik heb d'r wel een beetje een beeld van).
maar idd, staatsexamen lijkt me immens moeilijk, zou ik niet kunnen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 16:40
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-07-2003 @ 21:34:
Tot en met volgend schooljaar (03/04) worden er nog examens oude stijl afgenomen hoor... en 18 zijn en vwo-examen doen, lijkt me wel normaal...
Die worden nog afgenomen ja... maar dat is toch alleen voor mensen die al eerder gezakt zijn?

Ik dacht dat vanaf de lichting van vorig jaar iedereen tweede fase kreeg.... (behalve dan degenen die gezakt waren voor de oude stijl...) en als je 18 bent heb je het hele traject waarschijnlijk zonder vertraging afgelegd...

Anders had mijn school ook nog wel een jaartje mogen wachten.....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2003, 17:25
Duplo
Duplo is offline
Als jij, Micky V, inderdaad scholen/instellingen weet die vwo-sprint aanbieden
zou ik die erg graag van je horen.
Ik ken alleen Luzac, Vrijbergen enz. en aangezien ik al iets dergelijks
achter de rug heb (mislukt dus) willen mijn ouders me niet nogmaals
ondersteunen onder het mom dat ik 'te louloenig met kansen omspring'
Gezien het feit dat de liquide middelen voor bovenstaanden mij hierdoor
ontbreken zou ik erg graag wat andere adresjes weten.
Op internet heb ik zelf vooralsnog niets gevonden.

merci d'avance
__________________
Spa Rocks
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:44
MickeyV
MickeyV is offline
Landstede in Harderwijk is er een, daar heb ik het gevolgd. Het komt wel aan op zelfstandig werken, omdat de didactische bijstand die van het reguliere onderwijs niet overtreft, maar dat, en daar gaat het juist om, weerspiegelt zich ook in de kosten. Overigens verzorgt dezelfde instelling ook minder aantrekkelijke opleidingen uit de MBO range, evenwel hoef je voor het repaille niet te vrezen: de sprintroutes worden in een daarvan losstaand gebouw verzorgd!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 23:00
Verwijderd
Gewoon VWO overdoen
Anders HBO want ik heb ergens ooit gehoord dat een afgerond VWO4 gelijk staat aan een HAVO diploma. Ik weet het niet precies maar ik ziet niet in waarom je eerst MBO zou moeten gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 00:15
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 14-07-2003 @ 17:40:
Die worden nog afgenomen ja... maar dat is toch alleen voor mensen die al eerder gezakt zijn?

Ik dacht dat vanaf de lichting van vorig jaar iedereen tweede fase kreeg.... (behalve dan degenen die gezakt waren voor de oude stijl...) en als je 18 bent heb je het hele traject waarschijnlijk zonder vertraging afgelegd...

Anders had mijn school ook nog wel een jaartje mogen wachten.....
Oh nee hoor, ik deed eerst HAVO nieuwe stijl, nu VWO oude stijl.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 00:28
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Iwein schreef op 13-07-2003 @ 15:54:
WiB mag je bijvoorbeeld geen GR gebruiken en geen formulekaart.

Ook zijn hele gedeeltes geschrap in 2e fase, omdat je dan andere dingen kon doen (breder, maar minder diep = 2e fase)

Verder is er nu (vrijwel) alleen nog maar staatsexamen, wat ALTIJD een stuk zwaarder is dan een normaal examen
jaja...
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 09:18
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 17-07-2003 @ 01:28:
jaja...
Ja
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 13:59
Verwijderd
ik ging niet over naar 6vwo
toen ben ik naar versneld mbo gegaan
nou, 2 jaar later ga ik naar hbo

In principe heb ik dus maar een jaar verloren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 19:19
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2003 @ 00:11:
Dat soort hebben we ook liever niet op de uni. Gewoon VWO doen!
Klinkt wel beetje arrogant, met 'dat soort'.
Ik ga dus via 3vwo-mbo-hbo en daarna waarschijnlijk ook nog naar de uni.
Wat is daar mis mee? Het ligt natuurlijk ook welke richting, maar volgens mij is dit voor mij alleen maar gunstiger.
Veel stages, al veel gerichter leren (waar anders toch niets van kwam)....
Ik heb aan dit ene jaar mbo al meer gehad dan aan die 3 jaar vwo trouwens.
Misschien is het niet de manier om iets met scheikunde/wiskunde etc. te doen.. Alleen ik heb volgend jaar bijvoorbeeld wel weer Nederlands op Havo/Vwo niveau.
Dat is ook het enige belangrijke vak voor mij.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 19:53
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
volgens mij is het makkelijkste toch vwo 6 overnieuw???
ff hard werken... en dan heb je 1 jaar achter ipv 5...
(als je MBO en HBO verkort doet) toch?
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 18-07-2003 @ 20:19:
Klinkt wel beetje arrogant, met 'dat soort'.
Ik ga dus via 3vwo-mbo-hbo en daarna waarschijnlijk ook nog naar de uni.
Wat is daar mis mee? Het ligt natuurlijk ook welke richting, maar volgens mij is dit voor mij alleen maar gunstiger.
Veel stages, al veel gerichter leren (waar anders toch niets van kwam)....
Ik heb aan dit ene jaar mbo al meer gehad dan aan die 3 jaar vwo trouwens.
Misschien is het niet de manier om iets met scheikunde/wiskunde etc. te doen.. Alleen ik heb volgend jaar bijvoorbeeld wel weer Nederlands op Havo/Vwo niveau.
Dat is ook het enige belangrijke vak voor mij.
Mijn vriend is universitair docent en geeft dus les aan zowel studenten die van het VWO komen als van het HBO. Hij wil niet langer studenten die van het HBO komen begeleiden met hun scriptie omdat ze gewoon niet goed hebben leren schrijven. Over het algemeen slagen ze ook veel minder dan mensen via het VWO. Universiteiten willen de mogelijkheid HBO-Uni zelfs afschaffen omdat de resultaten gewoon te slecht zijn. Als je zo graag naar de uni wil, doe het dan goed en dan via het VWO. Je kan jezelf niet voorhouden dat jij het op de uni wél goed zou doen wanneer de cijfers er absoluut niet naar zijn. Uni en HBO zijn enorm verschillend.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 02:07
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2003 @ 01:35:
Mijn vriend is universitair docent en geeft dus les aan zowel studenten die van het VWO komen als van het HBO. Hij wil niet langer studenten die van het HBO komen begeleiden met hun scriptie omdat ze gewoon niet goed hebben leren schrijven. Over het algemeen slagen ze ook veel minder dan mensen via het VWO. Universiteiten willen de mogelijkheid HBO-Uni zelfs afschaffen omdat de resultaten gewoon te slecht zijn. Als je zo graag naar de uni wil, doe het dan goed en dan via het VWO. Je kan jezelf niet voorhouden dat jij het op de uni wél goed zou doen wanneer de cijfers er absoluut niet naar zijn. Uni en HBO zijn enorm verschillend.
Ik denk dat het niet te maken heeft met hoe men heeft leren schrijven op de HAVO. Mensen die van de HAVO komen zijn waarschijnlijk gewoon minder zelfstanding ingesteld dan VWOers.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 13:00
Verwijderd
Citaat:
a new nose schreef op 19-07-2003 @ 03:07:
Ik denk dat het niet te maken heeft met hoe men heeft leren schrijven op de HAVO. Mensen die van de HAVO komen zijn waarschijnlijk gewoon minder zelfstanding ingesteld dan VWOers.
't Gaat om HBO -> Uni en VWO -> Uni. Niet Havo en VWO.
Volgens mijn vriend gaat het dus echt om het verschil in instelling. HBO-mensen zijn veel praktischer ingesteld dan VWO-mensen. Dat levert echt problemen op met verslagen en ook de scriptie. Dat Havo mensen minder zelfstandig zijn dan VWO mensen geloof ik trouwens absoluut niet. Volgens mij oude conrector was het juist andersom; mensen op de HAVO deden juist HAVO omdat ze nog een zelfstandig leven naast school hadden. VWO leerlingen zijn over het algemeen ook veel langer 'kinderachtig' dan HAVO leerlingen. Ik heb een tijdje in een mengklas gezeten (zowel VWO als HAVO) en daar merkte ik dat echt wel in. De VWO'ers speelden nog met lego en renden door de gangen, de HAVO'ers gingen werken.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 22:11
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-07-2003 @ 14:00:
't Gaat om HBO -> Uni en VWO -> Uni. Niet Havo en VWO.
Volgens mijn vriend gaat het dus echt om het verschil in instelling. HBO-mensen zijn veel praktischer ingesteld dan VWO-mensen. Dat levert echt problemen op met verslagen en ook de scriptie. Dat Havo mensen minder zelfstandig zijn dan VWO mensen geloof ik trouwens absoluut niet. Volgens mij oude conrector was het juist andersom; mensen op de HAVO deden juist HAVO omdat ze nog een zelfstandig leven naast school hadden. VWO leerlingen zijn over het algemeen ook veel langer 'kinderachtig' dan HAVO leerlingen. Ik heb een tijdje in een mengklas gezeten (zowel VWO als HAVO) en daar merkte ik dat echt wel in. De VWO'ers speelden nog met lego en renden door de gangen, de HAVO'ers gingen werken.
Alsof alle havo-ers. mbo-ers en vwo-ers hetzelfde zijn.
Ik geef als voorbeeld toch maar weer mezelf.
Ik zit nu onder mijn niveau eigenlijk, waarschijnlijk is HBO nog even onder mijn niveau..en ik weet voor mezelf dat ik met hard werken uni zou kunnen doen.

Ik ben niet praktisch ingesteld..
En scripties schrijven, hmm..denk dat dat ook per persoon verschillend is. Sommige pikken buiten school nog meer op dan op school. Lezen bijvoorbeeld voor hun lol.
Je kunt hbo-ers volgens mij niet als één groep dezelfde mensen zien. Ze kunnen altijd bijvoorbeeld iets van een toets instellen, om te kijken wie het zou kunnen en niet. Of is dat eigenlijk al zo?
En de reden waarmee iemand stopt met vwo hoeft niet altijd alleen maar aan de cijfers te liggen.

Het zal best zo zijn dat over het algemeen mensen die al hard hun best moeten doen voor hbo de uni gewoon niet redden.
Alleen ik denk dat er ook veel uitzonderingen zijn.
Ik snap ook wel dat het lastig is als er veel mensen extra hulp nodig hebben, maar dat er een kans is dat hbo-uni af wordt geschaft, vind ik er jammer. Ik vind dat toch iedereen een kans moet krijgen.

Trouwens eerst maar even mijn mbo afmaken
De Pabo wilde me dit jaar best hebben, alleen door allerlei regeltjes, die ze nog probeerden te omzeilen, kon het echt niet.
Jammer, want iedereen die een paar jaar ouder is kan met een toets zo zonder echt diploma beginnen.
Dat vind ik wel iets wat fout is. Gewoon met een Vbo/mavo-diploma naar het hbo, omdat je wat ouder bent.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 18:31
Verwijderd
Je kan inderdaad niet iedereen op een hoop gooien, maar het overgrote deel van studenten die via het HBO naar de Uni gaan, kan niet fatsoenlijk een scripte schrijven. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar daarmee bespaart een universiteit geen kosten. En het draait natuurlijk altijd om geld.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:10
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-07-2003 @ 12:33:
Dat oude stijl makkelijker is dan nieuwe stijl is een ongelofelijk misverstand: oude stijl vereist veel meer leerwerk en leeswerk. De talen die je volgt, beheers je beter dan op de nieuwe stijl. Ik vind oude stijl zeer zeker moeilijker; veel meer feitenkennis, minder inzicht.
Ik denk dat het per persoon verschilt of het moeilijk is of niet. Ik heb namelijk niet zo veel inzicht (met wiskunde, en natuurkunde etc) maar ik kan wel stampen en gewoon leren zonder problemen. Voor mij zou oude stijl dus makkelijker zijn...
__________________
Come as you are
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:13
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 19-07-2003 @ 23:11:

Alleen ik denk dat er ook veel uitzonderingen zijn.
Ik snap ook wel dat het lastig is als er veel mensen extra hulp nodig hebben, maar dat er een kans is dat hbo-uni af wordt geschaft, vind ik er jammer. Ik vind dat toch iedereen een kans moet krijgen.

Volgens mij wordt het niet volledig afgeschaft. Het is wel zo dat het niet meer zo makkelijk zal gaan als dat het tot nu toe ging. Je zou op de nieuwe 'manier' allerlei toetsen/testen doorlopen geloof ik.
__________________
Come as you are
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
simsalabim schreef op 21-07-2003 @ 14:10:
Ik denk dat het per persoon verschilt of het moeilijk is of niet. Ik heb namelijk niet zo veel inzicht (met wiskunde, en natuurkunde etc) maar ik kan wel stampen en gewoon leren zonder problemen. Voor mij zou oude stijl dus makkelijker zijn...
Jazeker, ik ben gewoon meer een inzicht persoon en vond de tweede fase dus erg fijn
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:37
Dominique24!
Avatar van Dominique24!
Dominique24! is offline
Een middelbare school diploma is toch wel belangrijk.

Als je fulltime VWO zat bent waarom ga je dan niet je diploma bij het ROC halen en parttime werken erbij.
Dan heb je na een jaartje je diploma en je verdient ook lekker wat geld in dat jaar.
__________________
Love is a drug (Brian Ferry)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2003, 19:59
sientjuh
Avatar van sientjuh
sientjuh is offline
Je hebt verschillende mogelijkheden lijkt me, je leven is iig niet ingestort
Wat ik zou doen is kijken wat er mogelijk is bij het roc in jouw buurt, omdat ik niet denk dat als je een paar jaar hebt gewerkt je nog terug wil naar school. Je kan ook een jaar ontwikkelingshulp gaan geven, verschillende orgaisaties werken met studenten en het lijkt mij heel leuk om eens zoiets te gaan doen. Misschien kan je wel je havodiploma halen?
__________________
Be all you can be
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 10:39
[Het Engeltje]
Avatar van [Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik heb niet alles gelezen, maar ik dacht: misschien heb je hier wat aan.

Is het staatsexamen geen optie?

Kan je niet beter havo nieuwe stijl doen? Dan heb je EN een diploma en je kan daarna hbo prop. gaan doen, om dan door te stromen naar de uni. Op het MBO ga je je waarschijnlijk ROTvervelen, omdat het zo simpel (sorry voor de mensen die het MBO moeilijk vinden) is.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 10:40
[Het Engeltje]
Avatar van [Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ohja. Avondschool vwo?
Dan kan je je vwo alsnog in 1 jaar halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vwo doen na falen op hbo?
Anonymousdude
10 20-04-2013 19:04
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Eindexamens 2005 Gezakt! Wat zijn de mogelijkheden?
anouk123
29 24-06-2005 18:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Algemene schoolzaken vwo te zwaar? wat nu?
Sjoukie
37 19-11-2003 18:21
Algemene schoolzaken 2 stellingen... vmbo-ers naar vwo nutteloos??
Verwijderd
36 16-03-2002 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.