Oud 20-01-2003, 21:26
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Hallo allemaal,

Ik zit in de derde en doe gymnasium. We moeten een profiel kiezen en ik wil N&T (Natuur en Techniek). Ik ben er alleen nog niet helemaal achter wat ik in mijn vrije deel wil. De dingen die in aanmerking komen:
- Grieks
- Economie
- Informatica
- M&O
- heel misschien Latijn

Wat denken jullie dat ik het beste kan kiezen en vooral: waarom denken jullie dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 21:31
Mariebel
Mariebel is offline
Als je economie kiest heb je toegang tot heel veel vervolgopleidingen. M&O vond ik zelf op VWO best pittig, dus dat zou ik alleen doen als je denkt dat het je ligt. Grieks zou ik persoonlijk niet kiezen omdat ik niet zie wat je met oud grieks opschiet. Latijn eigenlijk hetzelfde (al is het bij een medische studie misschien wel handig, omdat je bepaalde termen dan beter begrijpt). En informatica tja, het enige wat ik er van gehad heb is een btje in dos kloten, dus daar kan ik nix over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:45
Thomas
Thomas is offline
Economie is voor alles een goede basis.
Grieks zou ik niet kiezen omdat je er niet bijzonder veel aan hebt.
Informatica moet je liggen.
M&O is uitermate handig (hier geldt hetzelfde als bij ec).
Heel misschien Latijn? Als je of Grieks of Latijn moet kiezen in je vrije vak dan heb je toch geen gymnasium?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:46
Verwijderd
Voor toegang tot vervolgopleidingen zou ik economie doen, al is M&O heel interessant maar die stof krijg je op de Universiteit ook en is nergens noodzakelijk. Als je gymnasium doet dan heb je sowieso grieks of latijn. Dat moet je zelf maar kiezen, het heeft ieder zijn eigen charmes. Ik zelf heb Latijn gekozen maar twee maanden later grieks ook weer opgepikt omdat ik toch wel vond dat dat de grootste waarde boven alle anderen vakken had. Bij ons wordt geen informatica gegeven al lijkt me dat ook niet nodig voor een vervolgopleiding. je moet eerst kijken welke richting je op wilt, misschien iets economisch toch, dan kies je eco. Voor de rest moet je gewoon je hart volgen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Als je of Grieks of Latijn moet kiezen in je vrije vak dan heb je toch geen gymnasium?
Jawel dat zijn extra vakken, die komen bovenop de rest, ook bovenop het vrije deel
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:59
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Iedereen schijnt te denken dat ik zeker van plan ben om volgend jaar ook nog gymnasium te doen. En grieks zou ik doen omdat ik het leuk vind en latijn vind ik niet zo leuk, dus dat kies ik denk ik niet. Allemaal bedankt voor het antwoorden. Weet iemand trouwens wat M&O inhoudt?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:05
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
Weet iemand trouwens wat M&O inhoudt?
Ja dat weet ik M&O op VWO is behoorlijk pittig. Wij begonnen met een lesbrief over de stichting, je leert dan wat een stichting is enz. Zo ga je verder met een vereniging, NV, BV enz. Verder krijg je veel over hypotheken, marketing, balanzen enz. Op toetsen worden erg veel berekeningen gevraagd en dat moet je liggen. Ik vind het zelf niet een erg moeilijk vak, maar er zijn mensen die er echt niet uitkomen.

ps. Ik vind het daarom ook erg vreemd dat je voordat je het vak kiest, het nooit gehad hebt, maar ja daar heeft iedereen last van
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:16
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Bedankt voor de info! Ik ga het maar eens goed informeren op school, misschien kan ik het boek wat we volgend jaar krijgen zien ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:18
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
Bedankt voor de info! Ik ga het maar eens goed informeren op school, misschien kan ik het boek wat we volgend jaar krijgen zien ofzo.
Zou ik zeker doen!! Want anders heb je echt geen flauw idee wat je te wachten staat.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:19
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Binnenkort hebben we voorlichting over de profielkeuze. Maar of we dan ook dingen over het vrije deel horen...?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:22
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
Binnenkort hebben we voorlichting over de profielkeuze. Maar of we dan ook dingen over het vrije deel horen...?
Wij kregen wel dingen over het vrije deel te horen, maar niet wat vakken precies inhouden. Ik heb m&o ook maar gekozen omdat niks anders me leuk leek. Maar misschien is het op jouw school allemaal wel iets beter geregeld dan op mijn school (en dat is niet zo moeilijk)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:24
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Ja dat zal wel, van die organisatie en zo. We krijgen gewoon minstens 10 keer hetzelfde te horen: wat de profielen zijn en zo. Alsof we dat nu NOG niet weten! Vertel dan wat voor dingen je krijgt en wat je ermee kan (is mijn mening dan).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:29
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
Ja dat zal wel, van die organisatie en zo. We krijgen gewoon minstens 10 keer hetzelfde te horen: wat de profielen zijn en zo. Alsof we dat nu NOG niet weten! Vertel dan wat voor dingen je krijgt en wat je ermee kan (is mijn mening dan).
Je kan toch vragen?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:30
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ga ik ook doen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:40
chris9 tje
chris9 tje is offline
hmmz... waarom wil je trouwens geen biologie?
te moeilijk, niet leuk, andere reden?

persoonlijk vond ik het fijn om naast NT ook nog biologie te hebben. Als wb2 of na2 of sk2 niet lukt kun je alijtd nog overstappen op NG... dat is echt wel een mooi vangnet

ec en men o is idd handig voor een vervolgopleiding

latijn ook! ben blij dat ik het toch nog ben gaan volgen. Je leert op een bepaalde manier met taal om te gaan. Dat is altijd handig, vooral omdat je ook met teksten in andere talen te maken krijgt. Bovendien komen veel Latijnse woorden voor in verschillende andere talen en jargon.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 22:42
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
die had ik er expres niet bijgezet omdat ik volgend jaar nog biologie heb omdat N&G en N&T dan nog gemengd zijn. Maar daarna is dat inderdaad een optie, ja
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:07
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Ja dat weet ik M&O op VWO is behoorlijk pittig.
Het is op zich niet pittig. Alleen iets van 3 of 4 van de 20 hoofdstukken ofsow is wat lastiger. Het is eigenlijk best simpel, maar het is alleen ontzettend veel werk. Je moet daarom ook alles goed bijhouden.
O ja, M&O is trouwens errug handig als je later een economisch vervolgopleiding doet. Wat je bij MO krijgt krijg je op de universiteit ook maar het is dan eigenlijk toch best wel relaxt als je het al een keer gehad hebt. Want de broer van een klasgenoot van studeert ecnomie en rechten. Dankzij MO heeft ie zn eerste tentamens gehaald.
Maar als ik jou was zou ik MO toch maar niet kiezen, Economie is naar mijn mening al voldoende. Dan kan je nl al in vele studierichtingen instromen wat niet kan met alleen MO.
En wat betreft de klassieke talen....persoonlijk vind ik Grieks veel leuker dan Latijn. Maar het is ook wel belangrijk om te weten welke schrijver je krijgt op het eindexamen. Informeer daar naar of zoek op internet. Ik heb nu Latijn omdat ik op gegeven moment heel slecht voor Grieks stond toen heb ik het maar laten vallen. Was misschien niet zo'n goede keuze geweest, omdat ik nu Livius heb en dat is verrekt moeilijk en saai. Als ik Grieks had gekozen zou ik Homerus hebben gehad en t boek gaat over Odysseus. Nou ja veel succes iig met je keuze. Bye
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Als je of Grieks of Latijn moet kiezen in je vrije vak dan heb je toch geen gymnasium?
Jawel, als je óf grieks óf latijn doet heb je een gym-dyploma.

Ik doe latijn in mijn profieldeel. Als jij latijn of grieks kiest, zorg dan dat je vakken genoeg hebt om het eventueel te laten vallen. Latijn vind ik persoonlijk erg leuk, maar het moet je idd liggen en het is niet makkelijk en wél zwaar. Zowiezo geld de regel: beter teveel dan te weinig: laten vallen is veel makkelijker dan iets erbij nemen.

Overigens heb ik ec1, informatica en M&O in mn vrije deel... bevalt me wel, informatica is geweldig, M&O is op zich niet echt moeilijk, wel veel en ec1 is wel redelijk moeilijk. Maar ik red het wel, al heb ik vakken teveel. 200 uur om precies te zijn... zucht.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2003, 19:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Economie en Latijn.

Economie heb je gewoon heel veel aan bij vervolgstudies, das vaak een vereiste. Door economie te kiezen laat je veel wegen nog openstaan.

En Latijn omdat het handig is bij talen, je kan echt heel veel daar vanaf leiden.

Ik zou er altijd 2 kiezen, omdat je er dan nog halverwege 1 mag laten vallen als ie toch niet leuk blijkt te zijn. Dat heb ik namelijk ook gedaan en ben blij toe dat ik toch nog een extra vak had in m'n vrije deel! (en dat extra vak bleek tot m'n verbazing m'n favoriete vak te worden, terwijl ik het bijna niet had gekozen).

Over M&O hoor ik btw uitzonderlijk veel negatieve reacties. Niet alleen op mijn school. Dus informeer daar eens over bij anderen van jouw school of het bij jullie wel leuk is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:38
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Dankjewel voor de informatie. Vooral dat van M&O vind ik erg handig om te weten. Ik heb vandaag wat dingen over Latijn en Grieks gevraagd en mijn leraar zei dat je aan alletwee even veel had. Ik kom ook regelmatig woorden tegen die van het Grieks zijn afgeleid, net zoals bij het Latijn. Mijn leraar zei dat ik het beste kon kiezen wat ik leuk vind en ik vind Grieks leuker. Ik kies dus denk ik grieks.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:58
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Economie en M&O zijn vakken waar je overal wat aan hebt volgens mij. De rest is leuk als je het kent
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:00
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Economie en M&O zijn vakken waar je overal wat aan hebt volgens mij. De rest is leuk als je het kent
Ik vind M&O persoonlijk nuttiger dan economie, heb meer het gevoel dat je er ook wat mee kunt. Bij economie leer je allemaal van die droge stof over het hele land. Bij M&O kijk je vaak naar bedrijven enz. Spreekt mij meer aan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:01
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
aha. Maar nou weet ik nog niet wat M&O inhoudt. Kan iemand dat mssn uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:05
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
aha. Maar nou weet ik nog niet wat M&O inhoudt. Kan iemand dat mssn uitleggen?
Je moet balansen en resultatenrekeningen opstellen voor bedrijven, je leert dus welke informatie daarop moet staan. Je leert veel over marketing, dus welke manieren van reclame maken zijn er en wat is waarvoor geschikt. Verder krijg je nog hoe organisaties inelkaar zitten, dus welke functies er zijn en wat de taken van die functies zijn. Het is niet zo makkelijk om even kort uit te leggen, het zijn veel verschillende dingen die met management en organisatie/bestuur van organisaties te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:07
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Moet je veel rekenen want anders vind k t stom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 22:08
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
Moet je veel rekenen want anders vind k t stom
Best wel ja, als je daar een hekel aan hebt raad ik het je niet aan, aangezien de berekeningen ook nog es niet echt simpel zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:14
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Ok dan is t goed want ik vind economie stom, behalve de rekenvragen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:17
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
Ok dan is t goed want ik vind economie stom, behalve de rekenvragen.
Dan zou ik toch M&O kiezen, aangezien ik bij economie ook alleen de rekenvragen leuk vind en M&O toch wel mn lievelingsvak is.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:18
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ik zal nog s wat verder informeren, maar ik vind t fijn om dit te horen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 09:38
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
grieks en latijns heb je nix aan.. ok latijns msschien als je bioloog ofzo wilt worden maar verder ook nie (maar daar heb je dan ookweer biologie voor nodig ).. informatica is altijd handig als je later veel met computers wil doen.. economie heb je veel aan aleen is heel zwaar en m&o is ongeveer t zelfde als economie alleen dan veel meer met balansen.. zegmaar alleen balansen.. kweenie hoe t op t vwo zit alleen ik zit nu in 4 havo e&m met m&o drbij.. heb spijt dak geen informatica heb gedaan...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 09:53
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
grieks en latijns heb je nix aan.. ok latijns msschien als je bioloog ofzo wilt worden maar verder ook nie
okeej... das dus nie waar he...

het is in principe nergens verplicht om latijn en/of grieks te doen, behalve voor theologie en latijn en grieks zelf. Maar daar doe je het ook niet voor.

Latijn (heb ik het nu ff over, want ik heb nooit grieks gehad, voor grieks zal dit ook wel tellen) komt overal terug in ontzettend veel europese talen. Je leert deze talen daarom beter en je leert ook hoe je vertaalt, textbegrip e.d. Daardoor is het makkelijker om bijv. Engelse teksten te lezen. Daarnaast leer je ook nog eens veel cultuur. En die cultuur is de basis van die van ons, dus dat is altijd goed om te weten.

Verder kom je overal wel latijnse en Griekse termen tegen. Niet alleen in de medische wereld!
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:18
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:
okeej... das dus nie waar he...

het is in principe nergens verplicht om latijn en/of grieks te doen, behalve voor theologie en latijn en grieks zelf. Maar daar doe je het ook niet voor.

Latijn (heb ik het nu ff over, want ik heb nooit grieks gehad, voor grieks zal dit ook wel tellen) komt overal terug in ontzettend veel europese talen. Je leert deze talen daarom beter en je leert ook hoe je vertaalt, textbegrip e.d. Daardoor is het makkelijker om bijv. Engelse teksten te lezen. Daarnaast leer je ook nog eens veel cultuur. En die cultuur is de basis van die van ons, dus dat is altijd goed om te weten.

Verder kom je overal wel latijnse en Griekse termen tegen. Niet alleen in de medische wereld!
ja ok Latijns msschien nog wel een beetje.. Maar oud grieks??? en zelfs dan.. tuurlijk kan je dr iets beter talen door leren maar bij elk vak zit dr wel een voordeel aan. alleen je hebt dr verder niet veel aan.. dr zijn studies waarvoor je alleen word toegelaten als je bep vakken heb gehad.. terwijl je voor elke studie word toegelaten als je latijn of grieks heb gehad.. en k zei al dat latijns handig kon zijn in de medische wereld en gewoon als je iets met natuur wilt doen maar als je fdat zou willen had je biologie nodig in je pakket en dat heeft zij dus niet dus fdat geld nie. en je komt latijnse woorden msschien wel ergens tegen maar datwil nog niet zeggen dat je de betekenis drvan moeyt weten om een text te snappen. ze voreg toch wat ze t beste kon doen.. ja sorry maar k vin economie toch echte een stuk nuttiger dan latijns
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:34
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Grieks had ik gekozen, het was erg leuk en goed voor je algemene ontwikkeling. het enige direct bruikbare wat ik van de taal zelf tot nu toe heb gehad is dat ik de borden in griekenland in de vakantie kon lezen.

Economie heel erg nuttig. ik baal er nog steeds van dat ik die niet heb gekozen

M&O niet gekozen, geen idee wat het precies inhoudt, wel nuttig, maar ook erg lastig naar wat ik van anderen heb gehoord

Latijn als je interesse er niet ligt zeker niet kiezen

Informatica wat word je daar geleerd? het was nl geen keuzevak bij mij op school, dus ik weet niet of het erg verdiepend is.
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
xcorienx schreef:
Informatica wat word je daar geleerd? het was nl geen keuzevak bij mij op school, dus ik weet niet of het erg verdiepend is.
Bij informatica leer je bij ons in Drenthe computers uit elkaar halen, Java programmeren, met een programma genaamd mediator en gamemaker spellen maken, opdrachten uit het boek maken, werkstukken over hackers...

Ik vind het geweldig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:24
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Bij informatica leer je bij ons in Drenthe computers uit elkaar halen, Java programmeren, met een programma genaamd mediator en gamemaker spellen maken, opdrachten uit het boek maken, werkstukken over hackers...

Ik vind het geweldig.
*had altijd al naar drenthe willen verhuizen *
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
xcorienx schreef:
*had altijd al naar drenthe willen verhuizen *
Nou het is best een gat waarin ik woon, en de helft van de school bestaat uit van die niet zo heel intelligente niet-tweede-fasers zeg maar. Dat is geen lolletje. Ik zal blij wezen als ik ga studeren.
Maar het onderwijs hier is wel leuk, en onze leraar informatica ook.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2003, 16:35
wissie
wissie is offline
Ik zou economie kiezen, omdat je daar het meeste aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:10
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Bij informatica leer je bij ons in Drenthe computers uit elkaar halen, Java programmeren, met een programma genaamd mediator en gamemaker spellen maken, opdrachten uit het boek maken, werkstukken over hackers...

Ik vind het geweldig.
Ik woon ook in Drenthe en bij ons was het btje in dos kloten hele klas had altijd 9 of hoger
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:12
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Haha das handig,ma merk wel dat t erg verschilt per school, duzz... zal nog s ff vrage.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
grieks en latijns heb je nix aan.. ok latijns msschien als je bioloog ofzo wilt worden maar verder ook nie
LOL > Latijns
Kheb zo vaag het verstand dat jij nooit Latijn hebt gehad...

Maar mijn beste vriendin heeft Latijn, Grieks EN Economie.
Zij zou als eerste economie kiezen, omdat je aan economie toch echt heel veel hebt. Daarmee bedoel ik niet eens dat het zo boeiend is wat je er allemaal leert, maar dat het gewoon vaak een vereiste is bij de toelating tot bepaalde opleidingen. Daar kwam ik zelf ook achter toen ik me ging oriënteren in opleidingen en erachter kwam dat ik heel veel dingen niet kon gaan doen doordat ik geen economie heb.
En voor wat betreft Grieks en Latijn: zij vindt dat je vééél meer dingen uit het Latijn in andere talen tegenkomt dan uit het oud-Grieks.
Toch is interesse in het vak wel heel erg belangrijk hoor, want zonder interesse houd je een vak veel moeilijker vol.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 20:34
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
linda85 schreef:
LOL > Latijns
Kheb zo vaag het verstand dat jij nooit Latijn hebt gehad...
goed gegokt maar mn ouders hebben t wel gehad en die hadden dr toen ookal nix aan. en ik kan wel nederlands.. blind typen wilk alleen nie zo lukken en ik ben lui.

Citaat:
linda85 schreef:

Maar mijn beste vriendin heeft Latijn, Grieks EN Economie.
Zij zou als eerste economie kiezen, omdat je aan economie toch echt heel veel hebt. Daarmee bedoel ik niet eens dat het zo boeiend is wat je er allemaal leert, maar dat het gewoon vaak een vereiste is bij de toelating tot bepaalde opleidingen. Daar kwam ik zelf ook achter toen ik me ging oriënteren in opleidingen en erachter kwam dat ik heel veel dingen niet kon gaan doen doordat ik geen economie heb.
En voor wat betreft Grieks en Latijn: zij vindt dat je vééél meer dingen uit het Latijn in andere talen tegenkomt dan uit het oud-Grieks.
dat zei ik toch ook al???
Citaat:
linda85 schreef:

Toch is interesse in het vak wel heel erg belangrijk hoor, want zonder interesse houd je een vak veel moeilijker vol.
precies alleen t blijft moeilijk.. grieks en latijsn heb je nix aan, economie en m en o zijn klotevakken en informatica vast ook wel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:45
Verwijderd
Ik heb ook NT en daar had ik biologie 1 bij gedaan. Dat past wel aardig bij de vakken van het profiel en je hebt na de vierde geen vrije deel meer
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:43
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik zou absoluut Grieks kiezen!! Het is zoooo leuk!!
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 20:19
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Het ligt eraan aar je verder mee wil. Als je iets met computers gaat doen is informatica zeker handig, als je geneskunde wilt doen kan je bestr latijn erbij nemen. En M&O raad ik af (uit eigen ervaring), eco is natuurlijk altijd handig en niet erg moeilijk op VWO niveau
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 20:32
Verwijderd
economie: dat heb je heel vaak nodig in je leven meer dan grieks ofzo

informatica: schijnt de toekomst te zijn

latijns: als je een doktersbaantje wil ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 20:54
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
economie: dat heb je heel vaak nodig in je leven meer dan grieks ofzo

informatica: schijnt de toekomst te zijn

latijns: als je een doktersbaantje wil ofzo
latijn, zonder s.

wat je zegt over latijn slaat trouwens nergens op, want het is heel nuttig bij andere talen, en ik kan het weten, want ik heb al 3 jaar latijn...
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 20:57
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Parallel schreef:
latijn, zonder s.

wat je zegt over latijn slaat trouwens nergens op, want het is heel nuttig bij andere talen, en ik kan het weten, want ik heb al 3 jaar latijn...
ja nuttig maar niet nodig.. ja tuurlijk haal je msischien 1 tiende punt hoger als je wel latijn heb gehad maar verder schiet je dr nix mee op.. je hebt t later nie nodig (behalve als je docter of archeoloog ofzo wilt worden)...

en wie zegt dat andere talen nuttig zijn?? jij vind ze nuttig maar ze zijn pas nuttig als je ze ook echt nodig heb,.. en zeg nou eerlijk, ken jij ook maar 1 land op deze werled maar men latijns spreekt??
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 21:20
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
ja nuttig maar niet nodig.. ja tuurlijk haal je msischien 1 tiende punt hoger als je wel latijn heb gehad maar verder schiet je dr nix mee op.. je hebt t later nie nodig (behalve als je docter of archeoloog ofzo wilt worden)...

en wie zegt dat andere talen nuttig zijn?? jij vind ze nuttig maar ze zijn pas nuttig als je ze ook echt nodig heb,.. en zeg nou eerlijk, ken jij ook maar 1 land op deze werled maar men latijns spreekt??
T gaat niet om het tiende punt hoger (het zal overigens veel meer verschil uitmaken), maar je leert de talen gewoon makkelijker en je snapt het beter. In Vaticaanstad spreken ze Latijn (antwoord op je vraag).
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 21:24
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef:
T gaat niet om het tiende punt hoger (het zal overigens veel meer verschil uitmaken), maar je leert de talen gewoon makkelijker en je snapt het beter. In Vaticaanstad spreken ze Latijn (antwoord op je vraag).
voor jou misschien wel.. maar das niet voor iedereen t zelfde en zoveel verschil zal t nie uitmaken want de tijd die je dan niet aan latijn heb besteed met leren besteed je dan aan andere talen zodat t uiteindelijk nix uitmaakt.. hoe goed je talen leert heeft nix te maken met hoe goed je talen kent. sommigen zijn dr goed in en anderen niet..

serieus?? k d8 dat alleen romeinen van vroeger t spraken
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 21:46
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ja dacht k wel (niet dat je er daardoor meer aan hebt ofzo, want ben jij daar wel eens geweest? )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken profielkeuze
smthsmth
4 28-01-2017 23:27
Algemene schoolzaken Is dit eigenlijk wel een verstandige keuze? Is dit überhaupt mogelijk?
Ritual
10 15-07-2011 13:48
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 20:42
Algemene schoolzaken Valt latijn binnen mijn profiel?
Bhai
25 09-06-2005 16:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.