Oud 12-06-2003, 21:47
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Ik woon aan een vrij drukke straat en overdag is daar vooral het monotone gezoem te horen van langsrijdende auto's. Zo rond negenen begint alleen de herrie weer. Scooters. Ik haat het geluid met alles waar ik mee haten kan. Slippen, of zolang mogelijk stil blijven staan terwijl ze gas geven (burn-out heet dat geloof ik).
Ik kan totaal de lol niet inzien van die herriemakende stofzuigers, dit gaat over het algemeen nachtenlang door, polietie al meerdere malen geweest, helpt nooit wat, kwartiertje later beginnen ze weer van voren af aan. Ik kan zelfs niet normaal telefoneren in mijn kamer, ik wijk dan altijd uit naar het toilet aan de andere kant van het huis.
Maargoed...ikzelf heb nooit de behoefte gehad een scooter te hebben, altijd een godsgruwelijke hekel eraan gehad ook. Maar nu vraag ik me toch af..kan iemand me uitleggen wat de lol ervan is? En waarom maken ze in verhouding tot auto's zoveel lawaai, terwijl auro's harder kunnen en zwaarder zijn.
En vooral iets wat ik totaal niet kan snappen; die zogenaamde burn-outs? Ben je gaaf als je dat kan ofzo? Of is het uber zo sel mogelijk je banden kapot te rijden?
Waarom gaan jullie scooterrijders niet gewoon op motors rijden? Die zijn veel gaver en maken die takkeherrie niet.
Advertentie
Oud 12-06-2003, 21:52
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Met een scooter voelen ze zich vrij, mobiel, snel, en er komt uiteraard een bepaalde mate van coolheid bij kijken.
__________________
vive la feast!!
Oud 12-06-2003, 21:55
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Laat me niet lachen..Die plasic kappen lijken sprekend op mijn veel gavere blauwe stofzuigertje. En met de fiets ben ik net zo mobiel.
Oud 12-06-2003, 21:57
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Een brommer gaat sneller dan een fiets. Jongetjes van 16 hebben nou eenmaal de behoefte om na vele jaren hun fiets in te ruilen voor iets wat een stuk sneller gaat. En blijkbaar vinden zij die plastic kappen snel en sportief staan.
__________________
vive la feast!!
Oud 12-06-2003, 22:01
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Mar waarom maken ze dan zoveel herrie? Zelfs motors presteren dat niet. En kun je me ook iets vertellen over die zogenaamde burn-outs.

*hoopt zo op reacties van scooterrijders zelf....(ik kan ook naar buiten lopen en het ze vragen, maar dan gaan ze me vermoorden)*
Oud 12-06-2003, 22:03
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
en daarom rijd ik zundapp.....


Over het geluid:

De scooters worden in het algemeen opgevoerd, daarbij halen ze de demper uit de uitlaat, ik denk dat daarom het geluid harder is... . Die burn-outs tja daar weet ik ook geen antwoord op.
Mijne is ook niet opgevoerd... gewoon van A naar B

En misschien wat isolatie bij je thuis aanbrengen ??? of wat punaises over de weg strooien of een rollerbank voor je huis zetten...
__________________
Non Human prescense detected.......

Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 22:07.
Oud 12-06-2003, 22:05
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Slip je daar ook op, of poog je op je achterwiel te rijden?
Oud 12-06-2003, 22:07
poesiefox
poesiefox is offline
Je moet maar zo denken, ze rijen zich nog wel eens te pletter. En anders wordt hun speeltje wel gejat.

God is rechtvaardig.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 12-06-2003, 22:09
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Ik heb pas geleden inderdaad zo een manneke recht in zn gezicht uitgelachen omdat zn scooter in beslag werd genomen. En als de overlast te erg wordt gooi ik mn politiescannertje weer aan...en zodra de overlastmelding binnenkomt uit het raam staan genieten.
Maar een halfuurtje later komen hun vriendjes alweer aangecrosst en begint het weer overnieuw.
Oud 12-06-2003, 22:09
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Scooters zijn echt zo
Oud 12-06-2003, 22:14
notoriouz-bro
notoriouz-bro is offline
ik moet elke dag 15 km naar school fietse na dat 3 jaar gedaan te hebbe ben je echt wel blij als het eindelijk kan door all1 je pols te bewegen. scooters zijn lauw omdat het de kunst is hem zo mooi en origineel mogelijk te krijgen. Een burn out is gewoon voor het effect, al die rook die er af komt. en het geluid... ja als je een hart voor scooters hebt vin je het harde geluid van een zwaar op gevoerde prachtig
Oud 12-06-2003, 22:20
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
notoriouz-bro schreef op 12-06-2003 @ 23:14:
ik moet elke dag 15 km naar school fietse na dat 3 jaar gedaan te hebbe ben je echt wel blij als het eindelijk kan door all1 je pols te bewegen. scooters zijn lauw omdat het de kunst is hem zo mooi en origineel mogelijk te krijgen. Een burn out is gewoon voor het effect, al die rook die er af komt. en het geluid... ja als je een hart voor scooters hebt vin je het harde geluid van een zwaar op gevoerde prachtig
Nee een scooter volgens het "meer lawaai dan snelheid" concept is aan mij niet besteed. Vroeger had ik een Honda SS50. Die maakte nog eens een mooi geluid. 4-taktje, met een originele uitlaat en een 70cc blokje eronder. beschaafd ronkend geluid
En burnouts en wheelies zijn gewoon triest.
__________________
vive la feast!!
Oud 12-06-2003, 22:21
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Het snerpt, en ik hoor mijn fijngevoelige muziek niet meer. Bovendien geeft het lelijke sporen op de weg en sloopt het je banden. Krijg jij van je pappie en mammie elke week nieuwe banden dan?
Ik heb ook 6 jaar lang 15 kilometer naar school gefietst. Mij ooit horen zeiken? NEE! In die 6 jaar tijd ben ik 5 keer door mn ouders gebracht, anders elke keer zelf, en lekke band betekende simpelweg lopen.
Bovendien is fietsen veel gezonder. Nu ik verhuisd ben naar een plaats waar de metro voor de deur is mis ik mijn fiets alleen maar heel erg hard...niks is relaxter dan met een muziekje te fietsen. Tot er weer zo een scooter langsrijdt, dan hoor je niks meer.
Maar hart voor scooters; nogmaals: laat me niet lachen.
1. Wat is er gaaf aan een opgevoerde scooter? Ja..duh..hij kan harder, maar je kan ook 2 jaar geduld hebben, het is gewoonweg niet verantwoord pubertjes van 16 met een snelheid van 70 kmpu te laten rijden, zeker als ze er geen rijbewijs voor hebben.
2. Nu beweer je hart voor je scooter te hebben...spreek je graag nog eens over 3 jaar..eens kijken of je dan nog steeds zo een scooterfanaat bent.
Oud 12-06-2003, 22:27
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 12-06-2003 @ 23:21:
2. Nu beweer je hart voor je scooter te hebben...spreek je graag nog eens over 3 jaar..eens kijken of je dan nog steeds zo een scooterfanaat bent.
dan haten ze scooters net zo erg als wij doen
__________________
vive la feast!!
Oud 12-06-2003, 22:30
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
duyvel schreef op 12-06-2003 @ 23:27:
dan haten ze scooters net zo erg als wij doen
Dat is een ernstig anglicisme :rolleyes
Oud 12-06-2003, 22:36
poesiefox
poesiefox is offline
Geluidsaangedreven voertuigjes, lijken het soms. Veel auto's met een zware geluidsinstallatie komen ook zo aanbonken. Je ziet ze gewoon op en neer deinen op de basdreunen van de meest vreselijke hip hop herrie.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 12-06-2003, 22:37
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Wezentjes willen meestal zijn op zo'n leeftijd en aangezien het merendeel van de jeugd scooters als tof bestempeld leidt een scooter tot een hogere coolheidsfactor.
Vooral als je de snelste hebt of de grofste takkeherrie maakt wordt je verklaart tot deel van de elite.

Burn-outs enzow kunnen ook een kleine adrenaline-stoot geven, net zoals op achterwiel rijden en al die zooi.



Mag ik vragen wat eigenlijk de bedoeling van dit topic is, of is het alleen zoiets als:" Ik haat scooters, jullie ook?" ?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Oud 12-06-2003, 22:42
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Nee, iegenlijk wil ik overtuigd worden van de gaafheid ervan...
Ik wil weleens een echt goed antwoord over waarom scooters gaaf zijn.
Ads door Google
Oud 12-06-2003, 23:24
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 12-06-2003 @ 23:30:
Dat is een ernstig anglicisme :rolleyes
pardon?
__________________
vive la feast!!
Oud 13-06-2003, 13:01
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 12-06-2003 @ 23:42:
Nee, iegenlijk wil ik overtuigd worden van de gaafheid ervan...
Ik wil weleens een echt goed antwoord over waarom scooters gaaf zijn.
dus je wilt dat wij net zolang blaaten totdat jij scooters gaaf vind?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Oud 13-06-2003, 13:36
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
duyvel schreef op 13-06-2003 @ 00:24:
pardon?
als wij doen

letterlijke vertaling van:
Like we do


goed nederlands is echter:

als wij
of:
als wij dat doen
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-06-2003, 21:00
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-06-2003 @ 14:36:
als wij doen

letterlijke vertaling van:
Like we do


goed nederlands is echter:

als wij
of:
als wij dat doen


je hebt gelijk, ik schaam me diep

goed NL is eerder ZOals wij dat doen
__________________
vive la feast!!
Oud 15-06-2003, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Nobucta schreef op 12-06-2003 @ 23:42:
Nee, iegenlijk wil ik overtuigd worden van de gaafheid ervan...
Ik wil weleens een echt goed antwoord over waarom scooters gaaf zijn.
de antwoorden hier boeven gegeven zijn de enige ware antwoorden. Als je overtuigd wil worden van de gaafheid van een scooter, huur je zo'n opgevoerd ding voor een dag en doet alles wat die pubers ook doen.
Scooters zijn niet gaaf, mensen vinden ze gaaf.
Oud 15-06-2003, 07:25
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
Jadie schreef op 15-06-2003 @ 02:50:
de antwoorden hier boeven gegeven zijn de enige ware antwoorden. Als je overtuigd wil worden van de gaafheid van een scooter, huur je zo'n opgevoerd ding voor een dag en doet alles wat die pubers ook doen.
Scooters zijn niet gaaf, mensen vinden ze gaaf.
ik irriteer me ook mateloos aan die dingen, vooral dan de personen die erop zitten, die 's nachts ook constant ermee zitten te kloten, maar wil er toch zelf ook 1.

20 km heen en 20km terug is ondoenlijk met de fiets, met OV jaarkaart moet ik met de trein 2 keer overstappen, en mijn vertrouwen in de NS op lijnen die al zo weinig komen is niet erg groot, en daarnaast rijden scooters aardig wat zuiniger dan auto's. Als ik per dag dus maar 1,5 of 2 euro kwijt ben aan benzine, een uur rijstijd win, en niet afhankelijk ben van storingen, vertragingen etcetra, dan lijkt het mij een goed alternatief.
Oud 15-06-2003, 07:50
bam
Avatar van bam
bam is offline
Burn-out is hier iig niet het juiste woord, ik rij dan geen scooter, maar er zijn genoeg scooters te vinden, en anders kan dat ook op een schakel


Het heet hier Burnen, onder het motte van, je banden 'verbrandde'

Je tilt je scooter/schakel/puch/motor, een stukje omhoog zodat er nog net contact is met de grond, en dan geef je volluid gas, en dan ontstaat er door de wrijving, geluid en rook van de verbranding van het rubber + nog een stank die niet goed voor je is.
__________________
Ik ben nieuw
Advertentie
Oud 15-06-2003, 11:14
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 12-06-2003 @ 23:42:
Nee, iegenlijk wil ik overtuigd worden van de gaafheid ervan...
Ik wil weleens een echt goed antwoord over waarom scooters gaaf zijn.
Scooter rijden is een lifestyle. 't Is voor een bepaalde groep. Net zoals studentenverenigingen, of bijvoorbeeld SM-liefhebbers . Voor de groep die er bijhoort is het gaaf, voor de rest vaak onbegrijpelijk.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 15-06-2003, 11:57
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 12-06-2003 @ 23:01:
Maar waarom maken ze dan zoveel herrie? Zelfs motors presteren dat niet.
And if you believe that, we've got a bridge to sell you...

Mijn buurman heeft een motor en geloof me: als hij start en wegrijdt, dan maakt dat net zoveel herrie als 3 scooters bij elkaar.

Dus als er de hele nacht jongens op motoren heen en weer zouden rijden in je straat, dan zou je helemáál gestoord worden van de herrie.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 16-06-2003, 17:17
tsx
Avatar van tsx
tsx is offline
1. Ik weet niet of jij weleens een motor hebt horen gassen maar dat maakt toch wel even iets meer lawaai dan zoon stofzuiger.
2. Auto's maken minder lawaai omdat de motor goed opgebrogen is en ze een hele lanmge uitlaat hebben.
3. Burnen is je voorrem in knijpen en voorover leunen en dan vol gas geven dat is leuk om ff te showen hoe vet je je brommer wel niet opgevoerd hebt. Dat is zonde van je banden maarja het is net zoiets als naar de efteling gaan 20€ voor voor 4 minuten plezier.
4. als ik mocht zou ik graag motorrijden
__________________
Spamming isn't a sport, it's an art.
Oud 16-06-2003, 21:59
Verwijderd
Ik rij brommer, een oude honda c50. Is een viertakt (alle scooters op een redelijk zeldzame uitzondering na zijn tweetakt).
- Viertakt is veeel beter voor het milieu (rijd niet op mengsmering maar gewone benzine, en heeft volledige verbranding ipv tweetakt die altijd onverbrande benzine weer uitspugd)
- Hij loopt 1 op 60 (scooters 1 op 25)
- Er komt een laag broem geluid uit, net als een motor, veel minders storend dan het heeeeng geluid van een scooter
- Echt schakelen is hip, scooters doen altijd alsof ze schakelen.
- Verzekering en benzine kost geen drol (verzekering omdat het een oldtimer is ben je voor 38 euro per jaar verzekerd, een scooter kost 200+ euro per jaar)

Iedereen moet dus 4takt gaan rijden ipv de scooters
Oud 17-06-2003, 09:51
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Jadie schreef op 15-06-2003 @ 02:50:
Scooters zijn niet gaaf, mensen vinden ze gaaf.
Inderdaad, als je van stoer, snel, luidruchtig en technisch houdt, moet je een scooter op je 16e nemen. Anders hoeft het niet.
__________________
Dat heb je soms...
Oud 17-06-2003, 11:26
Verwijderd
mensen mogen van mij best een scooter nemen, aleen.. ALS JE TOETERT EN ZWAAIT MOETJE NIET DENKEN DAT IK TERUGZWAAI, JE HEBT EEN HELM OP LUL IK ZIE NIET WIE JE BENT!!!!!

zo dat moest ik even kwijt
Oud 17-06-2003, 11:34
TECHNique
Avatar van TECHNique
TECHNique is offline
De meesten hier vinden scooters niet mooi/leuk/cool omdat ze (denken) dat stadium zijn ontgroeid.
Scooters zijn handig/mooi/leuk om mee te prutsen en races mee te houden. Diegenen die scooters lawaaimakende stofzuigers vinden en zich afvragen waarom men geen motor koopt heb ik dit te zeggen:
1 Stel je bent 16, dan mag je nog geen motor
2 Een motor is 30x zo duur
3 Met een scooter ben je wendbaarder voor politie en vijand.

Ikzelf heb een mooi blauwe Aerox die een dikke 90km/h rijdt. Ik heb er 1 aangeschaft omdat het handig is, je neit hoeft te fietsen en leuk mensen kunt irriteren met burn-outs en andere leuke dingen.

Duidelijk genoeg?
__________________
He says: Spring is in the air. She Says: Why should i?
Oud 17-06-2003, 13:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
scooters zijn filosofisch
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 17-06-2003, 13:39
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
TECHNique schreef op 17-06-2003 @ 12:34:
De meesten hier vinden scooters niet mooi/leuk/cool omdat ze (denken) dat stadium zijn ontgroeid.
Scooters zijn handig/mooi/leuk om mee te prutsen en races mee te houden. Diegenen die scooters lawaaimakende stofzuigers vinden en zich afvragen waarom men geen motor koopt heb ik dit te zeggen:
1 Stel je bent 16, dan mag je nog geen motor
2 Een motor is 30x zo duur
3 Met een scooter ben je wendbaarder voor politie en vijand.

Ikzelf heb een mooi blauwe Aerox die een dikke 90km/h rijdt. Ik heb er 1 aangeschaft omdat het handig is, je neit hoeft te fietsen en leuk mensen kunt irriteren met burn-outs en andere leuke dingen.

Duidelijk genoeg?

Politie en vijand...wat voor steen kom jij onder vandaan gekropen? *proest*

Scooters zijn aanstellerig. Wannabee stoer, maar dan toch echt in de kneuzenparade.

Neem dan een brommer, een ouwe Puch of een Zundapp. Veel meer aan te sleutelen, als het je daarom gaat. Technisch veel interessanter en esthetisch verantwoorder. Allemaal chroom om te poetsen, onderdelen die je moet opscharrelen bij de sloop en via clubs. Da's pas leuk. Dat heb je altijd wat te doen.

Scooters is zo, tja, fout hip.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 17-06-2003, 13:51
MuSeLiVe
Avatar van MuSeLiVe
MuSeLiVe is offline
bij ons op school was dat ook zo, wie de grootste, snelste, duurste scooter had was "the man". en dan geven ze er echt 100en euros aan uit. ik ken iemand en die heeft echt werkelijk alles vervangen aan zijn scooter, allemaal race uitvoering. dat ding rijdt dus 125 en hij heeft er 2 buizen aan vast moeten maken om te voorkomen dat die krombuigt

Ik heb zelf een Zundapp ks50 uit 1978, veel mooier geluid en schakelen is stoer
ook krijg ik vaak complimentjes van oudere mensen die ook zo'n brommer gehad hebben. altijd zo van: "det is noch eins un echte brommer, die skoeters det is toch niks" (ik woon in limburg )
__________________
help me.
Oud 17-06-2003, 15:57
Iwein
Iwein is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 17-06-2003 @ 14:39:
Politie en vijand...wat voor steen kom jij onder vandaan gekropen? *proest*

Scooters zijn aanstellerig. Wannabee stoer, maar dan toch echt in de kneuzenparade.

Neem dan een brommer, een ouwe Puch of een Zundapp. Veel meer aan te sleutelen, als het je daarom gaat. Technisch veel interessanter en esthetisch verantwoorder. Allemaal chroom om te poetsen, onderdelen die je moet opscharrelen bij de sloop en via clubs. Da's pas leuk. Dat heb je altijd wat te doen.

Scooters is zo, tja, fout hip.

het "handig" aspect heb je zeker gemist?

als je nou niet afhankelijk wilt zijn van OV, omdat je daarvoor meerdere keren moet overstappen op onbetrouwbare verbindingen, en elke dag 25 km heen en 25 km terug moet naar je opleiding.

Een auto / motor mag nog niet, met die fiets is 25 km echt niet leuk meer voor elke dag. Een scooter is dan een handig alternatief.
Ads door Google
Oud 17-06-2003, 16:42
oldt3
oldt3 is offline
wat er aan burnout is vraag ik mij ook af (ex scooter rijder).Enige dat boeit zijn toch de whilietjes en het optrekken.
alsk 18 werd mooie (erg stille)racemotor gekocht,maar zo'n motor is veeeeeeeeel duurder.eerst en vooral in aanschaf(makkelijk 2500euro) en veel en duur onderhoud he.Scooters zijn dom,motors rulen.Ach ja die mensen zijn nog in hun pubertijd zekerst?willen opvallen enzo eh.bah zo'n lawaai.En dan zijn die nog allemaal opgevoerd en niet verzekerd ook en rijden als de zot(sommigen).Zelf had ik ook zo'n lawaaiuitlaat(alk da geweten had,hadk da ni gekocht) en een 70cc en al diene shit.Iemand scootereke kopen?

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 16:44.
Oud 18-06-2003, 19:09
tsx
Avatar van tsx
tsx is offline
Scooters zijn idd wel achterlijke kutdingen: als je ze moet fixen ben je de lul want alles zit zo enorm op elkaar gepakt om maar een beetje buddyruimte te creëren. En ze hebben variomaat dat is zo enrom saai. Ze zijn heel erg instabiel en ze hebben een frame dat ongeveer net zo dik is als een driewieler. Nee geef mij maar een schakelbrommer.
__________________
Spamming isn't a sport, it's an art.
Oud 18-06-2003, 19:15
RSManiak
Avatar van RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 12-06-2003 @ 23:07:
Je moet maar zo denken, ze rijen zich nog wel eens te pletter. En anders wordt hun speeltje wel gejat.

God is rechtvaardig.

Ik word zo ziek van die mensen die andere mensen de dood toewensen echt zielig stelletje geflipte gefrusteerde kutgasten laat je opnemen ofzo.

Effe ontopic. Jah scooterrijders wat moet ik ervan zeggen ze hebben een heel andere mentaliteit dan brommerrijders. Die scooters kunnen het niet aan dat ze opgevoerd worden. En de gasten kicken erop dat die scooter zoveel mogelijk lawaai maakt. Dat snap ik niet, ik heb zelf een rs maar ik vind het super irri als dat ding heel veel lawaai maakt. Die scooterrijders, vergassen je altijd bij het stoplicht door met gas te gaan spelen en je uit te dagen voor een sprintje die ze altijd verliezen maar oke. En burnen dat doe ik ook wel eens als ik toch nieuwe bandjes moet halen maar dat doe ik meestal ergens waar het rustig is waar andere mensen er geen last van hebben.
__________________
Racing is bad ReAL bad, But I Love To Do IT
Oud 18-06-2003, 19:23
RSManiak
Avatar van RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
bambix schreef op 15-06-2003 @ 08:50:
Burn-out is hier iig niet het juiste woord, ik rij dan geen scooter, maar er zijn genoeg scooters te vinden, en anders kan dat ook op een schakel


Het heet hier Burnen, onder het motte van, je banden 'verbrandde'

Je tilt je scooter/schakel/puch/motor, een stukje omhoog zodat er nog net contact is met de grond, en dan geef je volluid gas, en dan ontstaat er door de wrijving, geluid en rook van de verbranding van het rubber + nog een stank die niet goed voor je is.

Tilt? Hoezo optillen, je zet je schakelbrommer in zijn 1 en geeft vol gas waarbij je de voorrem ingedrukt moet hebben. Je hoeft em echt niet op te tillen als je genoeg kracht hebt. Maar jah we hebben het over scooters die moeten dat wel doen.
__________________
Racing is bad ReAL bad, But I Love To Do IT
Oud 18-06-2003, 19:25
RSManiak
Avatar van RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
tsx schreef op 16-06-2003 @ 18:17:
1. Ik weet niet of jij weleens een motor hebt horen gassen maar dat maakt toch wel even iets meer lawaai dan zoon stofzuiger.
2. Auto's maken minder lawaai omdat de motor goed opgebrogen is en ze een hele lanmge uitlaat hebben.
3. Burnen is je voorrem in knijpen en voorover leunen en dan vol gas geven dat is leuk om ff te showen hoe vet je je brommer wel niet opgevoerd hebt. Dat is zonde van je banden maarja het is net zoiets als naar de efteling gaan 20€ voor voor 4 minuten plezier.
4. als ik mocht zou ik graag motorrijden

Uhh 20 euro ik weet niet waar jij je banden haalt. Voor de rs ben ik miniaal 160 euro kwijt per set (voorband + achterband)
__________________
Racing is bad ReAL bad, But I Love To Do IT
Oud 18-06-2003, 19:27
tsx
Avatar van tsx
tsx is offline
Citaat:
RSManiak schreef op 18-06-2003 @ 20:25:
Uhh 20 euro ik weet niet waar jij je banden haalt. Voor de rs ben ik miniaal 160 euro kwijt per set (voorband + achterband)
ik koop mestal alleen een achterband mijn voorband slijt neit zo snel moet je gewoon 2e hands kopen van iemand met een sloopbrommer ofzo. Nieuw kopen is zonde.
__________________
Spamming isn't a sport, it's an art.
Oud 18-06-2003, 19:28
RSManiak
Avatar van RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-06-2003 @ 12:57:
And if you believe that, we've got a bridge to sell you...

Mijn buurman heeft een motor en geloof me: als hij start en wegrijdt, dan maakt dat net zoveel herrie als 3 scooters bij elkaar.

Dus als er de hele nacht jongens op motoren heen en weer zouden rijden in je straat, dan zou je helemáál gestoord worden van de herrie.
Idd, die brute wegracers zoals ducati, kwasaki ninja enz die dingen maken pas lawaai maar dat past gewoon bij die motoren omdat ze zooooooveeeeeeel kracht hebben dus dat moeten ze wel effe duidelijk maken. Maar scooters dat klinkt gewoon niet me oren doen er pijn van als ik zo '''opgevoerde scooter' langs hoor rijden. Ze vinden het al tof als ze 70 kunnen op hun teller. Op een normale teller gaan ze 50.
__________________
Racing is bad ReAL bad, But I Love To Do IT
Oud 18-06-2003, 20:01
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
RSManiak schreef op 18-06-2003 @ 20:28:
Idd, die brute wegracers zoals ducati, kwasaki ninja enz die dingen maken pas lawaai maar dat past gewoon bij die motoren omdat ze zooooooveeeeeeel kracht hebben dus dat moeten ze wel effe duidelijk maken. Maar scooters dat klinkt gewoon niet me oren doen er pijn van als ik zo '''opgevoerde scooter' langs hoor rijden. Ze vinden het al tof als ze 70 kunnen op hun teller. Op een normale teller gaan ze 50.
Hmz, ik denk dat ik het race-stadium reeds ontgroeid ben, ik vindt ouderwetse motoren met zo'n grote koplamp en de benzinetank in het verlegde ervan het allermooist. Toch vindt ik scooters wel mooi, de offensieve stijl en die snelle designs mag ik wel (terwijl ik met de auto véél sneller kan). Helaas zijn er altijd mensen die doordraven en keihard zonder helm riskant door woonwijken crossen, maar op de snelweg heb je ook van die types in Alfa Romeo's...
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 18-06-2003, 23:59
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
RSManiak schreef op 18-06-2003 @ 20:15:
Die scooters kunnen het niet aan dat ze opgevoerd worden.aar andere mensen er geen last van hebben.
In italie rijden ze gewoon standaard 70 ofzo. Dus ze kunnen het zondermeer aan.
Oud 19-06-2003, 00:42
Tóney
Tóney is offline
Ik heb ook een scooter. Ik doe er nu niets meer mee, hij staat in de schuur te wachten tot ik em klaar maak om te verkopen.
Ik heb em nooit voor dagelijks vervoer gebruikt. Het enige wat ik er mee deed was sleutelen en ritjes voor de lol maken.
De techniek interesseerde mij (is integendeel tot een vorige reply prima aan te sleutelen, je kan er prima bij), verder kan een scooter flink wat hebben zonder krom te trekken of weet ik veel wat voor onzin. Ook de remmen kunnen het prima hebben.
Dit alles natuurlijk tot op zekere hoogte, en is natuurlijk allemaal prima aan te passen. Het frame is niet echt vergelijkbaar met een driewieler
Wat ik met mijn scooter deed was gewoon iedere keer weer sneller maken en beter afstellen, onderdelen tunen, de afstelling weer finetunen enz.

Ok, een viertakt is ook best mooi. Een Honda SS of CD vind ik ook nog wel mooie apparaten. Maar bedenk ook eens dat er ook scooterrijders zijn die met dezelfde insteek en interesse op een zelfde manier aan hun scooter sleutelen.
Niet iedere scooterrijder is een sjonnie die zonder helm en zonder demper een btje links en rechts door het verkeer crosst.
__________________
Carpe Noctem
Oud 19-06-2003, 09:30
RSManiak
Avatar van RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
TECHNique schreef op 17-06-2003 @ 12:34:
De meesten hier vinden scooters niet mooi/leuk/cool omdat ze (denken) dat stadium zijn ontgroeid.
Scooters zijn handig/mooi/leuk om mee te prutsen en races mee te houden. Diegenen die scooters lawaaimakende stofzuigers vinden en zich afvragen waarom men geen motor koopt heb ik dit te zeggen:
1 Stel je bent 16, dan mag je nog geen motor
2 Een motor is 30x zo duur
3 Met een scooter ben je wendbaarder voor politie en vijand.

Ikzelf heb een mooi blauwe Aerox die een dikke 90km/h rijdt. Ik heb er 1 aangeschaft omdat het handig is, je neit hoeft te fietsen en leuk mensen kunt irriteren met burn-outs en andere leuke dingen.

Duidelijk genoeg?
Een motor??!! Jullie scooterrijders kunnen niet eens schakelen man. Als je een motor wilt op je 18 koop je wel een schakelbrommer. Ongeveer 90% van de scooterrijders is te lui om te schakelen of te dom.


Jah mensen irriteren daar zijn jullie scooterhomo's heel goed in, hele tijd met het gas spelen bij het stoplicht vooral als er 2 scooters bij een stoplicht staan gaan ze elkaar uitdagen kijken wie sneller optrekt en dan sta je daarachter te vergassen. Zelfs als ik normaal optrek(geen volgas) rij ik die kutscooters eruit. En juillie rijstijl zuigt hard, overal kleven inhalen waar het net kan. Keihard op een stoplicht afkomen rijden en dan vol op in de remmen zodat andere weggebruikers niet weten wat je van plan bent en voor de zekerheid wat langzamer gaan rijden waardoor juillie eikels voor opstoppingen zorgen en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
__________________
Racing is bad ReAL bad, But I Love To Do IT

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 09:49.
Oud 19-06-2003, 09:34
RSManiak
Avatar van RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 19-06-2003 @ 00:59:
In italie rijden ze gewoon standaard 70 ofzo. Dus ze kunnen het zondermeer aan.
jah 70 km per uur dat kunnen ze aan maar 120/130 echt niet. Er is een jongen hier bij mij in de buurt en zijn scooter rijdt 120 op zijn teller. Zijn shit slijt supersnel, hij moet vet vaak dingen vervangen. Mijn rs kan 130 ofzo en ik hoef echt niet veel dingen te vervangen, in tegenstelling tot die scooters.
__________________
Racing is bad ReAL bad, But I Love To Do IT
Oud 19-06-2003, 09:44
RSManiak
Avatar van RSManiak
RSManiak is offline
Citaat:
tsx schreef op 18-06-2003 @ 20:27:
ik koop mestal alleen een achterband mijn voorband slijt neit zo snel moet je gewoon 2e hands kopen van iemand met een sloopbrommer ofzo. Nieuw kopen is zonde.

Banden koop je meestal nieuw. Maar jah iedereen zijn keus.
__________________
Racing is bad ReAL bad, But I Love To Do IT
Oud 19-06-2003, 10:02
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
RSManiak schreef op 19-06-2003 @ 10:34:
jah 70 km per uur dat kunnen ze aan maar 120/130 echt niet. Er is een jongen hier bij mij in de buurt en zijn scooter rijdt 120 op zijn teller. Zijn shit slijt supersnel, hij moet vet vaak dingen vervangen. Mijn rs kan 130 ofzo en ik hoef echt niet veel dingen te vervangen, in tegenstelling tot die scooters.
Tis maar net wat je bedoelt met 'aan kunnen of niet'. Dat je vaak dingen moet vervangen kan met veel dingen te maken hebben: kwaliteit van het product, manier van monteren, manier van inrijden als dat nodig is, en natuurlijk de slijtage doordat een beetje opgevoerde scooter wel boven de 10.000 toeren komt.
Een scooter kan dat soort snelheden best aan. Het frame trekt niet krom, de schijfremmen kunnen het ook prima aan.
Ok, een andere krukas is wel nodig als je met een goed snelle setup gaat rijden om de boel heel te houden.
De verstevigingsbuizen waar sommigen het over hebben zijn echt niet bedoeld om te voorkomen dat het frame krom trekt, maar zorgen voor extra stabiliteit in bochten en bij het aanremmen.
__________________
Carpe Noctem
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wat voor een scooter?
BroodjeTonijn
8 14-09-2010 13:41
De Kantine Scooter troubles
lieske18
3 16-01-2006 18:42
Verkeer & Vervoer Scooters op de weg...
Verwijderd
157 17-11-2005 20:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap scooters, de regering moet nie zo zeiken
LinkinFre@k
317 29-10-2003 08:45
Software & Hardware Wie heeft er een scooter en welk merk ??
The Sentinal
79 15-10-2002 09:15
Software & Hardware Keuze scooters
Forza_Vak X
33 26-04-2002 01:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.