Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2007, 15:51
Verwijderd
Momenteel studeer ik aan de kunstacademie, maar ik wil zodra ik mijn diploma heb behaald graag kunstgeschiedenis studeren. Ik weet inmiddels ongeveer wat het inhoudt, en het lijkt me erg interessant.
Helaas heb ik tegen die tijd geen recht meer op studiefinanciering, en moet ik dus mijn collegegeld etcetera zelf bij elkaar verdienen. Geen punt, maar er moet natuurlijk ook gestudeerd, naar de universiteit gereisd, colleges gevolgd, werkgroepen bijgewoond worden.
Mijn vraag is dan ook hoeveel tijd je ongeveer kwijt bent met studeren, en of er nog tijd over blijft voor werken. Oh en waar je studeert, en of dat bevalt.
Ik weet dat er ook de optie deeltijd bestaat. Dit wil ik op zich wel doen, maar liever een voltijd opleiding als er niet veel in de boeken gezeten wordt.

(Ik woon in Arnhem: het liefst ga ik in Nijmegen studeren, dan blijven de reiskosten nog binnen de perken, maar daar hebben ze geen deeltijd kunstgeschiedenis...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2007, 16:04
Verwijderd
Ik weet niets van kunstgeschiedenis, maar je kan wel een nullening afsluiten bij de IB zodat je je OV kan houden. Scheelt weer wat.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2007, 12:09
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik studeer kunstgeschiedenis in Groningen. Bevalt heel goed!

Bij een opleiding als kunstgeschiedenis heb je erg weinig contacturen, ik heb in een week gemiddeld 8-13 uur college. Maarrr... er wordt wel van je verwacht dat je veel zelf thuis doet! Bij elk college horen toch wel dikke studieboeken. Het ligt eraan hoe snel je leest (engels en nederlands) en leert, maar ik denk dat je wel in de richting van 40 uur komt.

Je kan er nog wel bij werken trouwens, in ieder geval wel een weekendbaantje.

Je weet trouwens toch wel dat bij de studie kunstgeschiedenis niet alleen visuele kunst, maar ook stedenbouw en architectuur hoort he? Tenminste, dat is in ieder geval in Groningen een groot deel van de opleiding. Volgens mij is dat in anders steden minder.

Als je iets wil weten mag je me pm-en!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 10:23
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord Chick Rock. Dat van de stedenbouw en architectuur weet ik (dat hoort toch sowieso bij kunstgeschiedenis? bij ons in ieder geval wel...). Ik denk dat ik binnenkort maar eens een open dag ga bezoeken. Maar het is fijn om te weten dat het veel zelfstudie is: aangezien de opleiding aan de Uva me wel aanspreekt, maar dat in Amsterdam is, is het fijner als ik niet vijf dagen per week op en neer naar Amsterdam moet, maar ook zelf thuis kan studeren.
@ Poggy: ik zal eens bij de IB-groep informeren, bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 12:22
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
als je een deel leent en een deel zelf verdient, lukt het best zonder stufi zeker als je niet een hele dure kamer hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2007, 15:48
Krynn
Krynn is offline
Aan de UvA is de organisatie nog steeds niet al te best...aldus collega die er vorig jaar begonnen is met deze studie.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 03-11-2007, 16:39
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Als ik jou was zou ik nog wel even kijken naar de inhoud van de studie in verschillende steden. Die kan namelijk best wel verschillen.

Volgens mij krijg je in Leiden bijvoorbeeld veel oude kunst, terwijl in Groningen een groot deel van de studie is gericht op moderne en hedendaagse kunst. Groningen is bijvoorbeeld de enige studie waar je je ook kunt richten op landschapsgeschiedenis. En dat is vast ook in andere steden zo. Even googlen dus
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:12
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Aan de meeste universiteiten krijg je vrijstellingen als je Kunstacademie gedaan hebt. Volgens mij was er bij mij op de VU een jongen meteen na de Kunstacademie begonnen aan de premaster Kunstgeschiedenis maar dat weet ik niet zeker.. Maar je kunt het aantal jaar misschien wel verminderen
__________________
als je niets zegt kun je ook niets stoms zeggen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 22:37
Verwijderd
oké, goede tip! ik zal eens informeren
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 23:06
Verwijderd
Hoi ik ben 5de jaars kunstgeschiedenis in Utrecht. Bij ons heb je dit jaar voor het eerst ook een deeltijdopleiding. Het klopt dat je inderdaad maar weinig contacturen hebt en dat er verwacht wordt dat je veel thuis doet. Maar ik kom echt nooit aan de 40 uur per week hoor! Ik heb eens uitgerekend en ik kom op 20-25 uur per week, dat is inclusief tentamens leren. In Utrecht werken ze met 4 blokken, waarin ze per keer twee verschillende vakken volgt (in Amsterdam is dat bijvoorbeeld 4). De kunstgeschiedenis wordt in Utrecht echter niet op chronologische wijze behandeld, maar gaat vaak op thema. (Dit houdt echter niet in, dat je die chronologie niet meekrijgt!). Er wordt alleen college gegeven over westerse kunst. Als je nu al weet dat je geintereseerd bent in aziatische kunst of afrikaanse kunst moet je echt naar Leiden. Over de UVa heb ik alleen maar slechte dingen gehoord, de VU is alweer een stuk beter. Bijzonder in Amsterdam is de master museumconservator en Restauratie, bijzonder aan Utrecht is de master (en minor) Kunstbeleid en -Management en Educatie. Ik ben best tevreden over mijn opleiding, vooral in de laatste jaren krijg je veel gelegenheid om je eigen interesses te volgen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 23:07
Verwijderd
Oja je kunt na de kunstacademie inderdaad een premaster doen van 1 jaar.
Daarna kun je meteen beginnen aan een 1-jarige of 2-jarige master.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 17:16
Verwijderd
Dat verkorte traject na de kunstacademie is natuurlijk wel aantrekkelijk.
Maar wat is het dan met de Uva, dat het zo slecht is? Mij trekt die Master Museumconservator me wel, maar die is geloof ik van de VU, dus misschien is dat dan de plek waar ik moet zijn ik zal binnenkort de decaan eens opzoeken. Iedereen bedankt voor de antwoorden
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 23:39
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik ben zelf vorig jaar afgestudeerd aan de kunstacademie (docentenopleiding) en nu doe ik het schakeljaar van pedagogiek aan de RuG. Voor kunstgeschiedenis kon dat ook. Dus als ik jou was, zou ik dat gaan doen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren Social Work: welke hogeschool?
blacklotus
23 12-07-2007 13:04
Algemene schoolzaken De vermeende gelijkwaardigheid van WO-opleidingen.
Verwijderd
85 26-10-2005 10:06
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
autodropje
140 05-10-2005 10:52
Studeren kunstgeschiedenis
iedje
23 31-03-2005 16:22
Algemene schoolzaken Interessetest
-(L)-
80 09-01-2005 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.