Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2006, 14:43
marrrkje
marrrkje is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een Casio CFX-9850GC PLUS, een grafische rekenmachine. Nou hoorde ik dat je deze rekenmachine ook al kan laten verbinden met een computer dmv. een usb-kabel. Betekend dat dan dat je bijvoorbeeld word-documentjes (of in ieder geval getypte bestandjes, zoals samenvatting voor wiskunde) er in kunt zetten?

Zoja, hoe kom ik aan een usb-kabel voor de CFX-9850GC PLUS? Ik heb op internet enzo gekeken en in de winkels maar op internet snap ik er weinig van en in de winkels hebben ze het niet. Kan iemand mij misschien helpen? Dat zou erg fijn zijn

Khoop dat iemand mij wil helpen...
Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2006, 15:50
mini89
mini89 is offline
Volgens mij moet het inderdaad kunnen dat je dan dingen uit word op je rekenmachine zet (bij een Texas in ieder geval) , maar ik ben er zelf ook nog steeds niet achter hoe dat dan moet.
Bij mij zat er zo'n USB geval bij de rekenmachine, maar ik zou niet weten hoe je er anders aan moet komen. 'k zag laats wel ergens op internet hoe je het zelf zou kunnen maken, maar ik weet niet of je dat bedoelt met dat waar je niet zoveel van snapt?
Sorry maar verder kan ik je niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:03
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Ikzelf heb een TI, dus kan je met jouw toestel niet echt verder helpen.

Probeer eens in de handleiding te kijken, normaal zal daar wel instaan hoe je je rekenmachine met de computer kan verbinden.

Voor de TI zijn er conversieprogramma's om Word naar tekstdocument naar de TI over te zetten. Voor Casio zullen die waarschijnlijk ook wel bestaan en ander kun je manueel in Word wel naar TXT omzetten en misschien bestaat er wel een programma dat gewone tekst-bestanden (TXT) naar je Casio kan kopiëren. Maar dat staat misschien wel in de handleiding uitgelegd en anders staat dat misschien wel op de site van Casio (als je geen handleiding hebt, zal die ofwel op een bijgeleverde cd of op diezelfde site staan).

Die zelfbouwkabels zijn trouwens meestal voor de TI-83 en ouder, daar heb je dus niet veel aan (ze werken in principe ook nog wel op TI-84, hoor). Maar je hebt er in ieder geval nog zo'n antieke COM-poort (seriëel) voor nodig, op heel wat nieuwe computers zitten die niet meer op, hoor.

edit: wat betreft die kabels, staat daar echt niets over in de handleiding of op de site. Eventueel een standaard USB-A naar USB-mini zou ik gokken (is bij de TI-84 zo en ik geloof ook bij de Casio ClassPad300; maar ik heb geen idee of dat ook zo is bij jouw rekenmachine).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)

Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 16:52
marrrkje
marrrkje is offline
Tnx, ik hoop dat er nog iemand is die iets meer kan vertellen over hoe ik aan de kabels kom. Dat is nu mijn enige vraag nog, super, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 18:13
Nicolas__S
Nicolas__S is offline
je kan misschien ook je wiskunde goed leren dan heb je geen samenvattingen nodig op je rekenmachine :-). In België deleten ze het geheugen toch en op veel scholen mag je zelfs geen grafisch rekenmachine gebruiken tijdens de examens. Dus zou er niet teveel op vertrouwen...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 18:47
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Nicolas__S schreef op 03-11-2006 @ 19:13 :
je kan misschien ook je wiskunde goed leren dan heb je geen samenvattingen nodig op je rekenmachine :-). In België deleten ze het geheugen toch en op veel scholen mag je zelfs geen grafisch rekenmachine gebruiken tijdens de examens. Dus zou er niet teveel op vertrouwen...
In nederland mag je ze wel gebruiken op het examen.
In nederland mag je zelfs alles in je rekenmachine zetten..
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 20:02
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Nicolas__S schreef op 03-11-2006 @ 19:13 :
je kan misschien ook je wiskunde goed leren dan heb je geen samenvattingen nodig op je rekenmachine :-). In België deleten ze het geheugen toch en op veel scholen mag je zelfs geen grafisch rekenmachine gebruiken tijdens de examens. Dus zou er niet teveel op vertrouwen...
Dat is inderdaad de beste oplossing, maar blijkbaar is voor de meeste mensen een punt op een rapport veel belangrijker dan begrijpen waarover hun lessen gaan (en die leerstof kunnen toepassen).

En ja, hier in België wissen ze die dingen, maar dan nog, met wat technische kennis kan je dat zo omzeilen (en dan kunnen ze je in principe niets maken, want je rekenmachine is dan zogezegd 'clean'; plus kan je nog altijd zeggen dat die functies op de bijgeleverde cd zaten of iets dergelijks).

Trouwens, van veel mensen hoor ik dat als je gewoon manueel die spiekbriefjes in je rekenmachine zet, je daar zo veel tijd aan spendeert dat je bijna automatisch je les kent (en neen, niet door afkijken).

De beste manier is volgens mij (voor de meeste dingen), het gewoon zelf uitproberen. Kijk hier met je rekenmachine, als je zelf een oplossing zoekt, ga je beter inzicht krijgen in dat toestel en ga je er nadien ook de vruchten van plukken (je gaat je rekenmachine beter kennen, dus makkelijker kunnen gebruiken). Het is maar een kwestie hoe veel tijd je daar zelf in wilt steken, hoe beter je met je reknmachine zal gaan kunnen werken.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2006, 23:44
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 03-11-2006 @ 19:47 :
In nederland mag je ze wel gebruiken op het examen.
In nederland mag je zelfs alles in je rekenmachine zetten..
Niet helemaal.

De meeste dingen mag je *wel* in je rekenmachine zetten.

Als je wilt weten of het op jullie school is toegestaan om aantekeningen in tekstformaat op je rekenmachine te zetten, zou je bijvoorbeeld aan jouw wiskundeleraar kunnen vragen wat jullie schoolregels zijn op dit punt. Diezelfde regels gelden namelijk ook voor proefwerken en zo.

Sommige programma's zijn verboden. (Daar zal ik verder niets over zeggen)

------------

Hier in Nederland zijn Grafische Rekenmachines toegestaan tijdens eindexamens VWO en Havo voor wiskune b12, wiskunde b1, wiskunde a12 en wiskunde a1.

Ik meen dat je ook eigenlijk wel een Grafische Rekenmachine nodig hebt voor elk van deze vakken, met uitzondering van Havo Wiskunde a1.

Tot een paar jaar geleden moesten de Grafische Rekenmachines aan (of voor?) het begin van het examen worden gewist.
Tegenwoordig worden ze juist *niet* gewist.

Ik weet niet, wat de regels zijn/worden voor de nieuwe vakken wiskunde C en wiskunde D.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 11:25
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
WelVrolijk schreef op 04-11-2006 @ 00:44 :
Niet helemaal.

De meeste dingen mag je *wel* in je rekenmachine zetten.

Als je wilt weten of het op jullie school is toegestaan om aantekeningen in tekstformaat op je rekenmachine te zetten, zou je bijvoorbeeld aan jouw wiskundeleraar kunnen vragen wat jullie schoolregels zijn op dit punt. Diezelfde regels gelden namelijk ook voor proefwerken en zo.

Sommige programma's zijn verboden. (Daar zal ik verder niets over zeggen)

------------

Hier in Nederland zijn Grafische Rekenmachines toegestaan tijdens eindexamens VWO en Havo voor wiskune b12, wiskunde b1, wiskunde a12 en wiskunde a1.

Ik meen dat je ook eigenlijk wel een Grafische Rekenmachine nodig hebt voor elk van deze vakken, met uitzondering van Havo Wiskunde a1.

Tot een paar jaar geleden moesten de Grafische Rekenmachines aan (of voor?) het begin van het examen worden gewist.
Tegenwoordig worden ze juist *niet* gewist.

Ik weet niet, wat de regels zijn/worden voor de nieuwe vakken wiskunde C en wiskunde D.
Bij economie en M&O mag je m ook gebruiken (havo E&M).
Mijn leraar M&O destijds zei "voor mijn part zet je t hele boek in je rekenmachine.. als jij je tijd daar aan wilt besteden.. "(duurt lang om in te tikken)
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 13:44
marrrkje
marrrkje is offline
Het is inderdaad volkomen legaal om alles wat je maar wilt in je rekenmachine te zetten. En inderdaad het tikken kost tijd, dus daarom de vraag of iemand iets weet over zo'n kabeltje.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 13:57
jd-altena
Avatar van jd-altena
jd-altena is offline
als je sommige programmatjes hebt kan de rekenmachine ook vastlopen heb ik gehoord.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 14:23
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 04-11-2006 @ 14:44 :
Het is inderdaad volkomen legaal om alles wat je maar wilt in je rekenmachine te zetten. En inderdaad het tikken kost tijd, dus daarom de vraag of iemand iets weet over zo'n kabeltje.
Neen hoor.

Het is verboden om ComputerAlgebra op je Grafische Rekenmachine te hebben tijdens het Centraal Schriftelijk Eindexamen. (Daarom zijn de duurdere rekenmachines verboden, daar zit die software namelijk standaard al op).

---------------------------

Indien het om een gewoon standaard USB-kabeltje gaat, zijn de meeste typen op een heleboel plaatsen te koop. Voor sommige moet je wat langer zoeken.
Voor elk van die typen geldt ook weer, dat de prijzen sterk uiteenlopen.
Dus als je precies weet wat voor USB-kabeltje je moet hebben, en als je goed genoeg zoekt, dan moet je voor zeer weinig geld zo'n kabeltje kunnen kopen.

Als het een bijzonder soort kabel is, dan is het goed mogelijk dat die kabel flink wat kost.
Meestal is er dan wel informatie beschikbaar (vaak van de leverancier, soms van een third party) over hoe je zelf zo'n kabel kunt maken. En zo'n kabel kun je dan natuurlijk eventueel ook door iemand anders laten maken.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 15:51
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
WelVrolijk schreef op 04-11-2006 @ 15:23 :
Neen hoor.

Het is verboden om ComputerAlgebra op je Grafische Rekenmachine te hebben tijdens het Centraal Schriftelijk Eindexamen. (Daarom zijn de duurdere rekenmachines verboden, daar zit die software namelijk standaard al op).
Voor zover ik weet mag je in Nederland alles op je reknmachine zetten zo, de enige beperking zit erin dat je bepaalde toestellen niet mag gebruiken, namelijk symbolische rekenmachines die niet enkel kunnen uitrekenen met getalwaarden maar ook met onbekenden (zodat je een algebraïsch zinvolle uitkomst krijgt en geen numerieke uitkomst).

Voor zover ik weet bestaan er niet echt applicaties die van een numeriek grafisch rekenmachine een symbolische maken. De programmacode daarvoor zal niet iets zijn dat je op een weekje schrijft. Er kunnen misschien wel programma's bestaan die voor een bepaald type opgave een algebraische uitkomst namaken.

Hier in België is het voor zover ik weet trouwens niet uitdrukkelijk verboden een symbolisch rekenmachine te gebruiken bij een examen (wel best op voorhand aan je leerkracht vragen of je het mag gebruiken). Ik heb in het 4e daarmee heel wat van mijn examen makkelijk kunnen controleren (werkwijzes moeten natuurlijk wel in je kopje zitten).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 17:37
marrrkje
marrrkje is offline
WelVrolijk, dat is nou juist het probleem, mijn rekenmachine is ontzettend populair onder de scholen tegenwoordig, maar toch kan ik er niks over vinden. ook winkels weten er niets vanaf, ik heb al gegoogled etc. maar dat helpt niet! ik moet weten wat voor een kabeltje ik nodig heb dan lukt het voor de rest wel! Maar welke kabel heb ik nodig, das de vraag.

Nog ff over het invoeren van spul in de rekenmachine. ik zeg er ff bij dat wij bij ons op school echt alles mogen invoeren. En het ook mogen gebruiken, de schoolleiding mag geen enkel iets van de rekenmachine verwijderen behalve aanhengselen. oftewel; geen papiertjes etc. Voor de rest mag bij ons alles.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 18:53
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
WelVrolijk schreef op 04-11-2006 @ 15:23 :
Neen hoor.

Het is verboden om ComputerAlgebra op je Grafische Rekenmachine te hebben tijdens het Centraal Schriftelijk Eindexamen. (Daarom zijn de duurdere rekenmachines verboden, daar zit die software namelijk standaard al op).

---------------------------

Indien het om een gewoon standaard USB-kabeltje gaat, zijn de meeste typen op een heleboel plaatsen te koop. Voor sommige moet je wat langer zoeken.
Voor elk van die typen geldt ook weer, dat de prijzen sterk uiteenlopen.
Dus als je precies weet wat voor USB-kabeltje je moet hebben, en als je goed genoeg zoekt, dan moet je voor zeer weinig geld zo'n kabeltje kunnen kopen.

Als het een bijzonder soort kabel is, dan is het goed mogelijk dat die kabel flink wat kost.
Meestal is er dan wel informatie beschikbaar (vaak van de leverancier, soms van een third party) over hoe je zelf zo'n kabel kunt maken. En zo'n kabel kun je dan natuurlijk eventueel ook door iemand anders laten maken.
wij mochten het wel.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 21:32
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 04-11-2006 @ 19:53 :
wij mochten het wel.
Het kan zijn dat het recent is veranderd.

Ik heb in schooljaar 2004-2005 ergens gezien dat computer-algebra expliciet verboden was.
Dat stond ofwel op de site van het ministerie, ofwel op de site van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren.

Deze week kon ik het niet meer vinden op de (nieuwe) site van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren.
Dus misschien is de regel onlangs gewijzigd.

----------

Er is een tijd geweest, dat alle GR's voor het examen gewist moesten worden.

Een paar jaar geleden zijn de regels versoepeld.
GR's hoefden niet langer gewist worden, en een heleboel programma's en formules mochten ook officieel op de GR staan.
Computer-Algebra was expliciet verboden.
Teksten (waaronder spiekbriefjes) waren niet expliciet verboden, dus de meeste scholen gingen er van uit dat die toegestaan waren.
Voor zover ik weet werd er destijds op geen enkele school actief gecontroleerd op aanwezigheid van ComputerAlgebra. Ik weet niet hoe de situatie momenteel ligt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 21:44
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 04-11-2006 @ 16:51 :
Voor zover ik weet bestaan er niet echt applicaties die van een numeriek grafisch rekenmachine een symbolische maken. De programmacode daarvoor zal niet iets zijn dat je op een weekje schrijft. Er kunnen misschien wel programma's bestaan die voor een bepaald type opgave een algebraische uitkomst namaken.
Je zult niet inderdaad niet echt een TI 89 of TI 92 kunnen maken door een programma te installeren op een TI 84 of TI 83.

Maar er bestaan wel programma's voor de TI-84 en de TI 83-plus die dingen kunnen die volgens de Nederlandse examen-regels expliciet verboden zijn (of waren?).

Denk bijvoorbeeld aan programma's waarmee je een functie kunt differentieren.
De GR kan de afgeleide wel benaderen.
Maar programma's die echt de afgeleide als functievoorschrift geven zijn (of waren) in Nederland formeel verboden tijdens de Centrale Schriftelijke Eindexamens Havo en VWO. En dat zal op de meeste scholen inhouden dat ze tevens formeel verboden zijn (of waren) tijdens de School Examens.
(Het kan zijn dat ze wel werden gedoogd.)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 10:52
marrrkje
marrrkje is offline
Maar weet iemand nu ook welk kabeltje er voor nodig is ?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-11-2006, 11:31
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
marrrkje schreef op 05-11-2006 @ 11:52 :
Maar weet iemand nu ook welk kabeltje er voor nodig is ?
Voor zover ik weet zijn die voor de casio niet verkrijgbaar. Er zijn echter wel genoeg sites te vinden met google, hoe je ze zelf kunt maken..
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 05-11-2006, 22:36
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
WelVrolijk schreef op 04-11-2006 @ 22:32 :
Het kan zijn dat het recent is veranderd.

Ik heb in schooljaar 2004-2005 ergens gezien dat computer-algebra expliciet verboden was.
Dat stond ofwel op de site van het ministerie, ofwel op de site van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren.

Deze week kon ik het niet meer vinden op de (nieuwe) site van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren.
Dus misschien is de regel onlangs gewijzigd.

----------

Er is een tijd geweest, dat alle GR's voor het examen gewist moesten worden.

Een paar jaar geleden zijn de regels versoepeld.
GR's hoefden niet langer gewist worden, en een heleboel programma's en formules mochten ook officieel op de GR staan.
Computer-Algebra was expliciet verboden.
Teksten (waaronder spiekbriefjes) waren niet expliciet verboden, dus de meeste scholen gingen er van uit dat die toegestaan waren.
Voor zover ik weet werd er destijds op geen enkele school actief gecontroleerd op aanwezigheid van ComputerAlgebra. Ik weet niet hoe de situatie momenteel ligt.
Gevonden, op de site van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren :

Citaat:
Er zijn machines waar later ook andere programma's in geladen kunnen worden, bij voorbeeld programma's voor computeralgebra. Een apparaat dat met deze programmatuur is uitgerust, mag op het centraal examen niet worden gebruikt.
Dat wil zeggen dat dat het gebruik van dergelijke programma's op het c.e. niet is toegestaan
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:21
marrrkje
marrrkje is offline
Ok tnx, gaat dus niet lukken hier
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 22:21
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Ik heb de indruk dat je een SB-87 kabel zou moeten hebben.

Deze is zo te zien veel duurder dan de kabels voor de TI. Denk aan EUR 65 - EUR 72.

---

In Duitsland biedt Dynatech de kabel aan voor EUR 49,95.
De bijbehorende software (FA-123 moet je dan zelf downloaden van de Casio site) .

In Portugal biedt Minfo de kabel aan voor EUR 29.04 (zonder software).

Op http://casio.gentilkiwi.com/trs_cpc.php staat een of ander schema, maar mijn Frans is niet goed genoeg om te begrijpen of dit wel of niet is wat je zoekt.

In Zweden biedt onoffice de kabel aan voor SEK 301,60 (ongeveer 33 Euro) .

In Tsjechië biedt Patro de kabel aan voor CZK 941 (ongeveer 34 Euro)

In (vermoedelijk) de USA biedt pcCables een kabel aan voor USD 17,95 .


Dat was de eerste pagina van mijn Google-resultaat.
Voor de volgende honderd pagina's zul je zelf even moeten googelen.

Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 13:21
marrrkje
marrrkje is offline
Hoe weet ik zeker dat ik die moet hebben dan?

Waarom kan ik niet googelen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 14:11
Vrolijk
Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met een google-opdracht met als zoektermen:
- het typenummer van je rekenmachine
- kabel
en eventueel
- Casio

Dan zoek je dus in principe naar Nederlandse aanbieders.

Waarschijnlijk vindt je dan ook wel een link naar een site van Casio.

----------

Hetzelfde kun je ook doen met "cable" in plaats van "kabel".
Dan ga je op zoek naar buitenlandse sites.

Daar zal *zeker* een link tussenstaan naar een site van Casio.
Daar kun je dan checken, wat het typenummer is van de kabel die je zoekt.

-----------

Je volgende zoekactie lijkt op een van beide bovenstaande, maar dan met het typenummer van de kabel in plaats van het typenummer van de rekenmachine.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 20:51
marrrkje
marrrkje is offline
www.casiokabel.tk

www.casiocable.tk

Alleen weet ik niet hoe't zit met verzendkosten en of het überhaupt wel de goede kabel is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2006, 21:18
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Bij die eerste link gaat het blijkbaar om de juiste kabel.
Maar er staat geen prijs bij.
Wel een email-adres voor meer informatie.
Het betreft geen USB-kabel, maar een aansluiting op een seriele poort (smal formaat, maar ik geloof dat de brede versie tegenwoordig niet meer gebruikt wordt).

---

Bij die tweede link staat wel een prijs, maar de verzendkostenworden niet genoemd.
Wel weer een email-adres voor meer informatie.
Maar geen informatie over welke kabel het gaat.
In ieder geval wederom geen USB-kabel, maar een aansluiting op een seriele poort (smal formaat, maar ik geloof dat de brede versie tegenwoordig niet meer gebruikt wordt).

---

Als je wilt weten hoe het precies zit met (de prijs en) de verzendkosten, kun je het best even contact opnemen via de genoemde email-adressen.
Onthoud daarbij goed, welk email-adres bij welke site hoort!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:53
marrrkje
marrrkje is offline
Ja daar kom ik wel uit, kan alleen niet uit de verzendkosten komen. Grhm. Toch bedankt he!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Rekenmachine advies
brands
2 14-03-2014 18:23
Huiswerkvragen: Exacte vakken Rekenmachine vraag
TI84+
16 14-05-2010 18:21
Software & Hardware OS op je rekenmachine zetten
Large J
2 09-04-2007 17:14
Huiswerkvragen: Exacte vakken Rekenmachine vraag
marrrkje
3 01-11-2006 17:19
Huiswerkvragen: Exacte vakken HELP ME AUB MET GRAFISCHE REKENMACHINE (kansspel)
halilo
11 27-10-2003 19:38
Algemene schoolzaken Grafische rekenmachines.
Demon of Fire
13 01-04-2002 18:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.