Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2006, 13:49
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Topic was er nog niet en ik drop Intertoto ook maar even onder Uefa-Cup..


Vanwege de briljante tijd van half 4 's middags kon ik bij de eerste wedstrijd van het seizoen al niet bij zijn Maar we hebben gewonnen door (ik viel van mijn stoel toen ik het hoorde) een hattrick van Touma! (3 doelpunten heeft hij vorig jaar een heel seizoen over gedaan ) En Rutten heeft zijn ambitie meteen laten zien. Hij kreeg (vanaf de hoofdtribune ) commentaar naar zijn selectie geslingerd en daarom liet hij de spelers geen ererondje lopen na de wedstrijd. Rutten wil De Hel terug zoals hij nog nooit geweest is, en dan op een positieve manier.

Ik blijf het de beste trainer vinden die Twente aan het kunnen trekken Rutten = Twente
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2006, 14:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Gefeliciteerd hè
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 18:24
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heeft Twente toch goed gedaan na die nederlaag in de eerste wedstrijd.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:43
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Ze zitten dan nu toch in de 2e voorronde van de UEFA-cup, dus nog niks is zeker.

Ik heb voor het eerst in jaren toch het gevoel dat de Nederlandse clubs het heel aardig gaan doen in Europa.
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 12:00
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ja maar de voorronde is tegen een van de ploegen uit deze groep

*HJK (Helsinki) (Fin) - Drogheda United (Ire) 1-1
*Gefle IF (Swe) - Llanelli (Wal) 1-2
*Jeunesse d'Esch (Lux) - Skonto Riga (Lat) 0-2
*Åtvidabergs FF (Swe) - Etzella Ettelbruck (Lux) 4-0
*FK Ventspils (Lat) - GÍ (Gøta) (Far) 2-1
*Glentoran (Nir) - SK Brann (Bergen) (Nor) 0-1
*Randers FC (Den) - ÍA (Akranes) (Isl) 1-0
*Portadown (Nir) - FBK Kaunas (Lit) 1-3
*Rhyl (Wal) - Suduva Marijampole (Lit) 0-0
*Levadia Tallinn (Est) - Haka (Valkeakoski) (Fin) 2-0
*IFK Göteborg (Swe) - Derry City (Ire) 0-1

ziet er niet al te afschrikwekkend uit, misschien alleen HJK en Brann
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 12:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Brann Bergen, daar won NEC die legendarische UEFA Cup wedstrijd die ze tegenover FC Barcelona zette <3

Er zitten wel meer lastige ploegen tussen, moet ik zeggen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 14:41
one.
one. is offline
Villareal uitgeschakeld. xD
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 16:14
Xavi Hernández
Avatar van Xavi Hernández
Xavi Hernández is offline
ja inderdaad en 4 rode kaarten over de 2 wedstrijden die ze gewonnen hebben. Schande, met zo'n team moet je zeker de intertoto cup winnen.
__________________
Xavi Hernández fútbol control
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 17:03
Welgemeend
Welgemeend is offline
Echt jammer dat Villareal er uit ligt, hebben toch wel veel geweldige spelers. Alleen maar meer reden dat Feyenoord de uefa cup weer gaat winnen .
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 18:26
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
FC Twente heeft Levadia uit Tallinn (Estland geloot).
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 17:59
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Boogie schreef op 28-07-2006 @ 19:26 :
FC Twente heeft Levadia uit Tallinn (Estland geloot).
Dat moet toch wel te doen zijn denk ik.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 13:59
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
We kunnen ook niet van Osnabruck winnen, dus ik schreeuw niet te hard. Maar op papier moeten we dit wel kunnen winnen (jammer dat ze op gras spelen )
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 18:42
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Ja als niemand m begint, doe ik het maar

Nederlandse ploegen:
Ajax, Az, Feyenoord, Fc Groningen, Sc Heerenveen ...en normaliter zou Fc Twente het makkelijk horen te halen....mja een club met het niveau van een Nederlandse hoofdklasser was een maat te groot.
De loting is als volgt geworden:

Ajax - IK Start
Ajax neemt het in de eerste ronde van de UEFA Cup op tegen de Noorse club IK Start, afkomstig uit Kristiansand. IK Start eindigde vorig seizoen als tweede in de Noorse competitie achter landskampioen Valerenga IF. De club plaatst zich voor de UEFA Cup door in de voorrondes Skala uit de Faeroer Eilanden en het Ierse Drogheda United uit te schakelen. Manager van IK Start is ex-Liverpool-speler Stig Inge Bjornebye. De technische leiding is in handen van Erik Soler. Zij hebben een selectie samengesteld die vooral bestaat uit Noorse spelers. De IJslander Johannes Hardarson, Todi Jonsson afkomstig van de Faeroer Eilanden, de Zweed Stefan Barlin, de Deen David Nielsen en de Engelse spits Ben Wright (momenteel verhuurd aan Moss FK) vormen het kleine contigent buitenlanders in het keurkorps van Bjornebye. Andere blikvangers in de selectie van IK Start zijn de Noorse talenten Frederik Stromstad, Kristoffer Haestad, Marius Johnsen, Geir Fevang en Jesper Mathisen. Bard Borgersen, Bala Ahmed Garba, Tom Berhus, Kjetil Pedersen, Alex Valencia, Steinar Pedersen en doelman Rune Nilssen zorgen voor de nodige ervaring. IK Start is redelijk kapitaalkrachtig en hoopt zich de komende jaren structureel te gaan plaatsen voor Europees voetbal.

Feyenoord - Lokomotiv Sofia Feyenoord treft in de eerste ronde van de UEFA Cup het Bulgaarse Lokomotiv Sofia, uiteraard afkomstig uit de hoofdstad Sofia. De club is viervoudig Bulgaars kampioen en eindigde vorig seizoen als vierde in de hoogste afdeling. Plaatsing voor de UEFA Cup werd afgedwongen door in de voorrondes het Macedonische Gorce Petrov en het Israelische Bnei Yehuda Tel Aviv uit te schakelen. Lokomotiv verkeert momenteel in een uitstekende vorm en staat na drie speeldagen gedeeld eerste in de Bulgaarse competitie. Deze positie wordt gedeeld met stadsgenoot CSKA Sofia. De selectie van Lokomotiv bestaat louter uit Oost-Europese spelers. Voornaamste blikvangers zijn Martcho Davtchev, Kristian Dobrev, Tsvetan Genkov. Het Bulgaarse voetbal zit de laatste jaren flink in de lift. Levski Sofia kwalificeerde zich afgelopen week voor de Champions League en met Lokomotiv Sofia, CSKA Sofia en Litex Lovetsj heeft het land ook drie ploegen in het hoofdtoernooi van de UEFA Cup.

AZ - Kayserispor

AZ neemt het in de eerste ronde van de UEFA Cup op tegen het relatief onbekende Kayserispor, afkomstig uit de stad Kayseri, gelegen in het Turkse binnenland. Kayserispor bestaat pas sinds 1975. Vorig seizoen eindigde de club als vijfde in de Turkse Liga. Plaatsing voor de UEFA Cup werd afgedwongen door de Intertoto Cup te winnen. In de voorrondes werden FC Sopron, het Griekse Larisa en het Albanische FK Tirana verslagen. Kayserispor speelt zijn thuiswedstrijden in het Ataturk Kayseri Stadion (capaciteit 30.000 toeschouwers) en zal een geduchte tegenstander worden voor AZ. Voornaamste blikvanger van Kayserispor is Gokhan Unal. De talentvolle spits kroonde zich vorig seizoen tot topscorer van de Turkse Liga. Andere belangrijke krachten zijn de Ghanese middenvelder Samuel Johnson, de Iranier Hamed Kavianpour, de Argentijnse middenvelder Leonardo Iglesias, de Paraguayaanse international Delio Toledo, de Turkse international Mehmet Topuz en de Oostenrijkse aanvaller Mohammed Akangunduz. In de Turkse competitie staat Kayserispor momenteel op een verdienstelijke derde plaats. Afgelopen weekeinde werd met 2-1 gewonnen van Ankaragucu.

Fc Groningen - Partizan Belgrado

FC Groningen kan aan de bak in de eerste ronde van de UEFA Cup. De manschappen van trainer Ron Jans treffen met het Servische FK Partizan een lastige tegenstander. De club uit Belgrado staat vooral bekend om zijn jeugdopleiding. Volgens de UEFA is de voetbalacademie van Partizan de een-na-beste in Europa (na Ajax). De club eindigde vorig seizoen als tweede in de Servische competitie en plaatste zich daarmee voor de UEFA Cup. In het seizoen 2003/2004 nam Partizan, onder de toenmalige trainer Lothar Matthaus, nog deel aan de Champions League. Het CL-avontuur eindigde toen in de groepsfase. Dit seizoen hoopt Partizan verder te komen in Europa. Trainer Jesic heeft de beschikking over een talentvolle selectie. Voornaamste blikvangers zijn de Servische internationals Milevoje Cirkovic, Albert Nadj en Nenad Djordjevic. Ook ex-PSV-keeper Ivica Kralj staat onder contract bij Partizan. Andere belangrijke spelers zijn de Kameroener Albert Boya, de Montegrijnen Nenad Brnovic en Srdan Radonjic, de Bulgaarse spelmaker Asen Nikolov, de Bosnische verdediger Branimir Bajic en de Nigeriaanse spits Obiora Odita. Vooral de uitwedstrijd in Belgrado zal bijzonder lastig worden voor FC Groningen. In het Partizana Stadion zullen 33.000 bloedfanatieke supporters proberen om Partizan naar de overwinning te schreeuwen

Sc Heerenveen - Vitoria Setubal
SC Heerenveen speelt in de eerste ronde van de UEFA Cup tegen de Portugese subtopper Vitoria Setubal. De club bestaat sinds 1910 en speelt zijn thuiswedstrijden in het Estadio do Bonfim dat 25.000 toeschouwers kan herbergen. De gouden periode uit de clubhistorie van Vitoria stamt uit de jaren zeventig. Toen was de Portugese club een frequente deelnemer aan de Europese toernooien. De beste prestatie was het behalen van de kwartfinale in de UEFA Cup. Vitoria gold in Europa als een reuzendoder en schakelde onder meer Anderlecht, Internazionale, Fiorentina, Spartak Moskou en Leeds United uit. De hoogtijdagen van de club liggen echter in een ver verleden. Vorig seizoen eindigde Vitoria op de achtste plek in de competitie. Kwalificatie voor de UEFA Cup werd afgedwongen door de finale van de Portugese beker te bereiken, waarin werd verloren van FC Porto. Vorige week ging ook het Super Cup-duel tegen datzelfde FC Porto met 3-0 verloren. Ook vorig seizoen was Vitoria actief in de UEFA Cup. Toen werd in de eerste ronde verloren van het Italiaanse Sampdoria (1-1 thuis, 0-1 uit). Trainer Helio Felipe heeft de beschikking over een redelijke selectie. De voornaamste krachten zijn de Brazilianen Ademar, Adalto, Marcelo en Binho, de Angolees Lourenco, de Portugezen Bruno Ribeiro, Sandro, Hugo, Pedro Russiano, Marco Tabuas en het talent Varela

met dank aan voetbalzone.nl


Ikzelf denk dat alleen Groningen er de eerste ronde uitvliegt, en ik zie Ajax met dit team wel reiken tot minstens een kwartfinale
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 17:57
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ajax en AZ moeten het op papier wel makkelijk redden, al zijn Turkse uitwedstrijden vaak lastig en heeft Ajax natuurlijk geen goede herinneringen met de vorige Scandinavische tegenstander in een internationaal toernooi.
Feyenoord moet het ook wel kunnen redden, al moet je dat soort tegenstanders niet onderschatten.
Groningen en Heerenveen lijken het het zwaarst te krijgen. Doorgaan lijkt me wel mogelijk, maar ik zou een uitschakeling ook niet verrassend vinden eigenlijk.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 18:05
Bertje B.
Bertje B. is offline
Denk dat alle Nederlandse clubs de poulefase kunnen bereiken. Groningen de moelijkste loting, maar met een puntje in Servië kunnen ze het thuis afmaken met Nevland en Buijs in vorm. AZ moet dat stelletje pizza bakkers oprollen, joden kunnen dat start ook wel aan (hoewel het bij hun altijd afwachten is of ze zin hebben) en Feyenoord moet thuis winnen van Sofia aangezien ze het uit nog wel eens lastig kunnen krijgen met o.a. dat publiek daar.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 18:30
one.
one. is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 26-08-2006 @ 18:57 :
Ajax en AZ moeten het op papier wel makkelijk redden, al zijn Turkse uitwedstrijden vaak lastig en heeft Ajax natuurlijk geen goede herinneringen met de vorige Scandinavische tegenstander in een internationaal toernooi.


Flauwe grap in de telegraaf vanochtend: Een nieuwe start voor Ajax.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 21:05
Fides
Fides is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 26-08-2006 @ 19:30 :


Flauwe grap in de telegraaf vanochtend: Een nieuwe start voor Ajax.
uit de categorie:
'IK Start tegen Ajax', aldus de Noorse doelman Huresund.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 07:22
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wordt de wedstrijd van Grongingen ergens uitgezonden op de Nederlandse televisie?

Dit is wat ik gevonden heb van het uitzendschema:

18:15 IK Start - Ajax (RTL7)
20:00 AZ - Kayserispor (Ned3)
20:15 Lokomotiv Sofia - Feyenoord (RTL7)
21:55 Vitoria Setubal - Heerenveel (Ned3)
22:15 Sportjournaal met samenvarringen Start - Ajax en Lok. - Feyenoord (Ned2)

Nergens ook maar iets over Groningen dus
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-09-2006, 08:16
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
WolterB schreef op 14-09-2006 @ 08:22 :
Wordt de wedstrijd van Grongingen ergens uitgezonden op de Nederlandse televisie?

Dit is wat ik gevonden heb van het uitzendschema:

18:15 IK Start - Ajax (RTL7)
20:00 AZ - Kayserispor (Ned3)
20:15 Lokomotiv Sofia - Feyenoord (RTL7)
21:55 Vitoria Setubal - Heerenveel (Ned3)
22:15 Sportjournaal met samenvarringen Start - Ajax en Lok. - Feyenoord (Ned2)

Nergens ook maar iets over Groningen dus
Iig op RTV Noord ...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 18:15
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tussenstanden:
Spoiler


De rest moet nog beginnen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 19:24
Fides
Fides is offline
Didulica, wat een natte krant zeg.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:38
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ik heb me groen en geel lopen ergeren aan met name Heitinga en Emanuelson.
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 20:53
Fides
Fides is offline
AZ - Kayseri was een leuke wedstrijd. 3-2 voor de Alkmaarders.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
De verdediging van Ajax was af en toe echt slap en met name Heitinga. Ik snap nog steeds niet wat van Basten en nu ook Ten Cate in hem zien als rechtsback . De uitslag was gelukkig wel voldoende om het niet weg te geven over twee weken

AZ was een lekkere partij om te zien, maar Didulica maakt neit echt een stabiele indruk, wat een ploeg als AZ Europees zwaar op kan breken.

Feyenoord was een slappe hap. Heb geschakeld tussen AZ en deze wedstrijd, maar wat ik ervan zag was niet al te best. met name Timmer en de hele voorhoede waren zwaar onder de maat.

Groningen heb ik alleen in samenvatting gezien en de vier tegendoelpunten kwamen allemaal voort uit individuele fouten (oa. twee keer slecht reageren van Roorda en een bal over de lijn laten lopen tot corner). De twee uitgescoorde doelpunten biede perspectief voor de return.

Heerenveen heb ik nog erg weinig van gezien, maar ik zie dat t nu 0-0 staat en vlak voor rust een schot op de paal van Setúbal, dus ze zullen het zeker nog lastig krijgen in de tweede helft.

Al met al een redelijke avond, al is alleen Ajax bijna zeker van de groepsfase, de rest moet ik nog zien gebeuren.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 22:27
Bertje B.
Bertje B. is offline
Heerenveen 0-2 voor, 2 vrije trappen van Alves. Beide erg mooi.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2006, 22:43
one.
one. is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 14-09-2006 @ 21:38 :
Ik heb me groen en geel lopen ergeren aan met name Heitinga en Emanuelson.
Eens, wat verdedigden die zwak zeg. Snap niet waarom Ten cate Ogararu niet gewoon opstelt, die doet het daar veel beter.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 00:01
professor2
professor2 is offline
AZ Kayserispor 14 sep 2006 3-2 (2-1)

IK Start Ajax 14 sep 2006 2-5 (1-2)

Partizan Belgrado FC Groningen 14 sep 2006 (0-1)

Vitória Setúbal sc Heerenveen 14 sep 2006 0-3 (0-0)


Lokomotiv Sofia Feyenoord 14 sep 2006 2-2 (2-1)


heerenveen en ajax moeten het wel heel bont maken om niet door te gaan
az maakt een goede kans
feyenoord maakt ook een redelijke kans
groningen moet wel heeeeeel goed spelen willen ze nog door gaan
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 09:09
one.
one. is offline
Hm, ik geef Feyenoord meer kans dan AZ, die gaan het volgens mij nog heel moeilijk krijgen in Turkije.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 09:18
Verwijderd
Groningen is altijd beter thuis dan uit, maar dat wordt erg lastig ja.

AZ komt in een Turkse heksenketel terecht, ben benieuwd wat dat gaat opleveren. 1-0 is al genoeg om eruit te vliegen

Feyenoord... Tsja, ik durf er bijna niets meer over te zeggen

Heerenveen en bijlmer moeten het thuis gewoon afmaken
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 09:41
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Die 2 foutjes achterin kunnen ons weleens heel duur komen te staan... En daarnaast hadden we er zeker 1 of 2 meer moeten maken.

Maar over die 'heksenketel' maak ik me niet druk... Bij PAOK uit hadden we er ook geen last van. En Kayserispor is geen Fenerbace of Galatasaray. Ik verwacht dat het een stuk minder indrukwekkend is dan bij die grotere clubs.

Ach, we moeten gewoon ons eigen spel spelen en dan is de kans gewoon groot dat we doorgaan. Gister waren we ook het grootste gedeelte van de wedstrijd de betere ploeg, al kun je wel zien dat het team nog niet helemaal op elkaar ingespeeld is gezien de misverstandjes en foute passes die iets te vaak voorkwamen...

En over onze vriend Didulica ga ik het maar niet hebben.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 15-09-2006 @ 10:41 :
Die 2 foutjes achterin kunnen ons weleens heel duur komen te staan... En daarnaast hadden we er zeker 1 of 2 meer moeten maken.

Maar over die 'heksenketel' maak ik me niet druk... Bij PAOK uit hadden we er ook geen last van. En Kayserispor is geen Fenerbace of Galatasaray. Ik verwacht dat het een stuk minder indrukwekkend is dan bij die grotere clubs.

Ach, we moeten gewoon ons eigen spel spelen en dan is de kans gewoon groot dat we doorgaan. Gister waren we ook het grootste gedeelte van de wedstrijd de betere ploeg, al kun je wel zien dat het team nog niet helemaal op elkaar ingespeeld is gezien de misverstandjes en foute passes die iets te vaak voorkwamen...

En over onze vriend Didulica ga ik het maar niet hebben.
Ik moest gisteren nog aan die uitwedstrijd bij PAOK denken, dat die malloten hun eigen stadion in de fik staken
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 10:05
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Ertur schreef op 15-09-2006 @ 10:43 :
Ik moest gisteren nog aan die uitwedstrijd bij PAOK denken, dat die malloten hun eigen stadion in de fik staken
Haha, idd...
Ze konden t echt niet hebben dat ze uitgeschakeld werden door een of ander onbekend clubje uit Nederland dat al ruim 20 jaar geen Europees voetbal gespeeld had.
Al speelde er geloof ik wel meer rond die club in die tijd.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 13:20
Fides
Fides is offline
AZ heeft al eens uit gewonnen bij Shaktar en PAOK, dus dan zou het in Kayseri ook wel kunnen lukken. Bovendien zullen ze wat meer ruimte krijgen omdat de Turken moet aanvallen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 15:50
Spelvout
Avatar van Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:
Ertur schreef op 15-09-2006 @ 10:43 :
Ik moest gisteren nog aan die uitwedstrijd bij PAOK denken, dat die malloten hun eigen stadion in de fik staken
Was dat niet ook al een keer met Heerenveen, of was dat wel AZ? Ik kan het me nog wel herinneren in ieder geval
__________________
To say you're sorry is pretty much the same as to apologize, unless you're at a funeral.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 16:13
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
spelVout schreef op 15-09-2006 @ 16:50 :
Was dat niet ook al een keer met Heerenveen, of was dat wel AZ? Ik kan het me nog wel herinneren in ieder geval
Dat stadion daar zetten ze regelmatig in de hens geloof ik...
Ook eens tegen Aris stonden meerdere vakken af te fikken.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 16:39
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ajax en Heerenveen zijn zo goed als door, die drie doelpunten verschil geven ze thuis nooit meer weg. Al moet ik wel zeggen dat ik Ajax zeer matig vond verdedigen. De tegentreffers waren zeker te voorkomen, vooral de tweede.
Groningen scoort in de laatste minuut nog 4-2 en daardoor houden ze kans, want thuis geef ik ze meer kans dan uit, dat verschil is nou eenmaal groot bij hun. Al wordt het natuurlijk moeilijk, want ze moeten 2 keer scoren. Een vroeg doelpunt zou helpen.
Feyenoord was weer zeer matig en van wat ik heb gezien mogen ze nog van geluk spreken dat ze nog met 2-2 daar weg komen, want na de 2-2 kregen die Bulgaren nog genoeg goede kansen. De uitgescoorde doelpunten zijn natuurlijk een voordeel, maar ze kunnen het nog best lastig krijgen thuis.
AZ wint wel, maar de uitslag had beter gekund. Ook hier waren de tegendoelpunten te voorkomen en Schaars had die kans op het einde natuurlijk moeten maken. Met 1 doelpunt verschil kan het daar nog een heet avondje worden. Was trouwens wel een leuke wedstrijd.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-09-2006, 18:53
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
AZ al na 10 minuten op 1-0 achterstand . Het is nu rust en nog steeds 1-0. Ik verwacht de tweede helft veel theater van de tegenstander. Zullen 45 moeilijke minuten worden....
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 19:11
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het is 1-1 bij AZ geworden, mooi.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 21:26
Bertje B.
Bertje B. is offline
Groningen een doelpuntje te kort. Jammer, gunde het ze wel. Mjah, de rest van de Nederlandse clubs is wel door.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 21:32
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bertje B. schreef op 28-09-2006 @ 22:26 :
Groningen een doelpuntje te kort. Jammer, gunde het ze wel. Mjah, de rest van de Nederlandse clubs is wel door.
Zuur dat als Cornelisse die pingel erin had gelegd ze wel door waren geweest...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 21:55
professor2
professor2 is offline
krijg je een penal maak je hem niet arrrghhhhh
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 22:16
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Ajax speelde redelijk tot goed...had in principe wel een nulletje of 6 kunnen worden als ze iets hoger baltempo hadden gehanteerd, maargoed. Henk krijgt het nog lastig om de opstelling te bepalen nu Rosenberg goed inviel(nec) en nu weer goed speelde.
en die feyenoorders met znallen voor de dugout in de '93. Kdenk die komen zometeen het veld op alsof ze de champions league gewonnen hebben
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 00:30
Verwijderd
Zonde van Groningen zeg. Ik moet toegeven dat twee penalties iets teveel van het goede was. Vond de beide situaties bij elkaar opgeteld wel een penalty waard. Maar misschien ben ik juist daarom nooit verder gekomen dan wiskunde A.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 09:12
Verwijderd
In pot 5 zit niet zoveel spannends, alleen Tottenham Hotspur. Eventueel nog Eintracht Frankfurt, maar die zijn toch te kloppen. Voor de Nederlandse clubs is het te hopen dat ze die ontlopen.

In pot 4 zitten wel wat meer redelijke teams. Fenerbahçe, Osasuna en Blackburn zijn alle redelijke tegenstanders. Maar van de andere kant ook allemaal minder dan Tottenham. Dinamo Boekarest speelde vorig jaar erg sterk in de Uefa-cup.

Overige potten zijn gewoon redelijk sterk, op eventueel Wisla Krakow en Slovan Liberec na, maar die moeten toch niet onderschat worden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 09:28
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb even gekeken en als het goed is wordt dit de verdeling van de potten:

Pot 1:
Sevilla (Spa)
Newcastle Utd (Eng)
Panathinaikos (Gri)
AC Parma (Ita)
AJAX
Bayer Leverkussen (Dui)
FEYENOORD
AJ Auxerre (Fra)

Pot 2:
Club Brugge (Bel)
FC Basel (Zwi)
AZ ALKMAAR
Sparta Praag (Tsj)
Glasgow Rangers (Sch)
Celta de Vigo (Spa)
Paris Saint-Germain (Fra)

Pot3:
Besiktas (Tur)
Palermo (Ita)
Espagnol (Spa)
SC HEERENVEEN
Partizan Belgrado (Ser)
Rapid Bucharest (Rom)
Wisla Krakow (Pol)
Slovan Liberec (Tsj)

Pot4:
Fenerbaçhe (Tur)
Austria Wien (Oos)
Hapoel Tel-Aviv (Isr)
Osasuna (Spa)
Blackburn Rovers (Eng)
Grasshopers (Zwi)
Dinamo Bucharest (Rom)
Livorno (Ita)

Pot5:
Tottenham Hotspur (Eng)
Maccabi Haifa (Isr)
Sporting Braga (Por)
AS Nancy (Fra)
Eintracht Frankfurt (Dui)
Zulte Wagerem (Bel)
Mladá Boleslav (Tsj)
OB Odense (Den)

Zolang de Nederlandse clubs de Turken en Engelsen (en Roemenen) uit pot 4 en 5 ontlopen, zie ik voor alle teams een goede kans om door te stoten naar de volgende fase.

De zwakste samen te stellen polue wordt in mijn ogen
Panathinaikos, FC Basel, Wisla Krakow, Hapoel Tel-Aviv en Zulte Wagerem.

De sterkste kan deze worden:
Sevilla, AZ, Rapid Bucharest, Fenerbaçhe en Tottenham Hotspur


Verder valt het op dat Romenië het erg sterk doet de afgelopen twee jaar op europees niveau. Ze staan nu 7e van Europa (is één plaats boven Nederland) en grote kans dat ze voor het einde van dit jaar ook Portugal en Duitsland zullen voorbijstreven op de Europese ranglijst.
Hoevel er veel gepraat wordt over de kans dat Rusland en Oekraïne Nederland voorbij zullen gaan, is dit bij Roemenië nu al het geval. Zij spelen met slechts drie clubs in Europa, dus het puntenaantal loopt zeer hard op.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 09:55
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 29-09-2006 @ 10:28 :


Verder valt het op dat Romenië het erg sterk doet de afgelopen twee jaar op europees niveau. Ze staan nu 7e van Europa (is één plaats boven Nederland) en grote kans dat ze voor het einde van dit jaar ook Portugal en Duitsland zullen voorbijstreven op de Europese ranglijst.
Hoevel er veel gepraat wordt over de kans dat Rusland en Oekraïne Nederland voorbij zullen gaan, is dit bij Roemenië nu al het geval. Zij spelen met slechts drie clubs in Europa, dus het puntenaantal loopt zeer hard op.
Steaua zal derde of vierde worden in zijn poule, wellicht nog wat punten pakken via uefa-cup. Wat Rapid en Dinamo doen, is even afwachten.

De Oekraïne heeft nog maar twee van de vier ploegen over, Shaktar Donetsk en Dinamo Kiev. Beiden in de CL, beiden staan momenteel onderaan in hun poule. Uefa-cup lijkt het maximale voor hen. Ik snap niet dat de Oekraïne genoemd wordt, die staan op 7,5 punten van Nederland, en de helft van de teams is al uitgeschakeld. Dus Shaktar en Dinamo moeten allebei nog 15 punten scoren, en als dan geen Nederlandse ploeg meer punten scoort, ja dan wordt het gevaarlijk.

Rusland heeft CSKA en Spartak in de CL, verder niemand meer. Ik verwacht zelf dat Spartak eruit vliegt, al staan ze nu nog boven het dramatisch zwakke Inter. CSKA heeft een goede start gemaakt, misschien halen die de volgende ronde van de CL. Ik denk zelf dat die Russische ploegen in de Uefa-cup meer punten zouden kunnen verzamelen, hopen dat Hamburg, Inter en Porto zich herstellen, en dat de Russen er na de CL-ronde uitliggen.

Nederland staat voorlopig nog achtste, niets aan de hand. De Roemenen gaan er misschien tijdelijk overheen, doordat ze inderdaad hun punten maar over drie ploegen hoeven te verdelen. Die situatie ebt wel weg, maar het zou goed kunnen dat de Roemenen een paar jaar boven Nederland staan. De Russen lijkt me een structureler concurrent. Alle landen daar nog onder staan echt op een straatlengte, geen probleem voor Nederland.

Als Roemenië zo doorgaat, halen ze zelfs nog Portugal en/of Duitsland in. Dat zal niet makkelijk worden, maar zoals gezegd: ze hebben nog drie teams in de strijd, en de punten hoeven enkel over die drie teams verdeeld te worden. Nederland en Duitsland moeten over 7 teams verdelen, al hebben beide landen wel nog 5 teams in de strijd, en allemaal niet kansloos (hoewel, Hamburg...)

Ben wel benieuwd hoe de Roemenen het volgend jaar met eventueel drie teams in de CL gaan doen en drie mindere teams in de Uefa. Ik heb toch het idee dat het gat tussen de top en de subtop daar echt gigantisch is.

Code:
1 Spain 15.500 14.312 12.437 15.642 4.714 62.605 7/ 7 
2 Italy 15.928 8.875 14.000 15.357 4.357 58.517 6/ 7 
3 England 10.666 11.250 15.571 14.428 5.375 57.290 7/ 8 
4 France 7.916 13.500 11.428 10.812 4.250 47.906 7/ 8 
5 Germany 9.142 4.714 10.571 10.437 3.642 38.506 5/ 7 
6 Portugal 10.750 10.250 8.166 5.500 3.083 37.749 4/ 6 
7 Romania 2.166 4.333 5.500 16.833 7.666 36.498 3/ 3 
8 Netherlands 6.166 5.416 12.000 7.583 3.071 34.236 5/ 7 
9 Russia 3.625 5.875 10.000 10.000 4.625 34.125 2/ 4

Als alle Nederlandse ploegen de groepsfase overleven, zowel in CL als in Uefa, dan ziet het er in één klap een stuk beter uit. Zeker voor de toekomst, Portugal verliest de komende jaren steeds een grote score, waar Nederland niet echt veel bijzonders heeft neergezet. Rusland en Roemenië maken wel terrein goed. Spannend!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 10:32
Verwijderd
Wat dat betreft is het echt stom van de KNVB om een team aan te melden voor de Intertoto. Twente is al uitgeschakeld in de voorronde van de UEFA Cup, en nu moeten de andere Europese deelnemers dat goedmaken door meer punten te pakken. Echt zonde eigenlijk. Dit scheelt je aan het eind van het jaar waarschijnlijk een vol punt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 10:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Maar je mag van een Nederlandse club wel verwachten dat ze beter spelen dan FC Twente deed.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 12:24
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Die wedstrijden waren gewoon een regelrechte aanfluiting en vind ik inderdaad geen relevante vertoning van het niveau in de eredivisie. Normaal rol je zo'n team op, hoewel zelfs Newcastle nog enige moeite met ze had.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 13:58
Verwijderd
Tsja, dat klopt allemaal, maar het is nu eenmaal zo. Zal ook wel vaker gebeuren met het nieuwe systeem van de intertoto. Dan moeten de andere clubs maar iets harder werken

Trouwens, die kritiek geldt dan evengoed voor Groningen, die ook maar liefst 1 schamel puntje hebben opgeleverd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Nederland op weg naar EK 2008
Fides
500 22-08-2007 22:55
Vrije tijd Eredivisie 2006/2007 topic # 3.
Verwijderd
500 10-05-2007 20:37
Vrije tijd Transfers & Geruchten X
Stom Konijn
500 03-02-2007 12:03
Vrije tijd Uefa Cup 2004-2005
BarbapapaX
401 22-05-2005 19:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.