Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2010, 19:55
Associated
Avatar van Associated
Associated is offline
Hoi!
Nou je gaat hier tips door mij en jullie lezen om, jawel TE LEREN!
Het verschild trouwens per vak. Je kan bijv. niet voor wiskunde leren.

- Als je net als veel mensen moeite hebt om te beginnen met de stof, lees het dan 1 keer door. Dat is een makkelijke manier en niet moeilijk of stom om de basis elementen van de stof te kennen.
- Maak een samenvatting in plaats van alles uit je hoofd te leren. Als je de samenvatting gemaakt heb ken je al zo'n 70% van de stof.
- Voor woorden/zinnen dan moet je gewoon de zin 5x herhalen in de taal en dan 5x in het NL.
Werkt bij mij altijd wel.
- Voor Wiskunde moet je de stof snappen en dus de sommentjes kunnen maken. Maak dus veel opgaven.

Nou dit waren er een paar, maar jullie hebben er vast en zeker nog veel meer!
__________________
Iemand die nog nooit een fout heeft gemaakt, heeft nog nooit iets nieuws geprobeerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2010, 22:03
RAWRR__
RAWRR__ is offline
- Als je woordjes moet leren gebruik dan wrts.nl of teach2000
- Op tijd beginnen met leren
- Maak een planning.
- Wiskunde: formules leren en zoals al gezegt is oefenen door de opgaven te maken
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 02:01
Verwijderd
- Kijk naar de woordjes en zeg ze op
- Doe dit nog eens
- Klaar

Volgens mij kan je wiskunde maar tot op een bepaalde hoogte leren, je moet er ook gewoon goed in zijn. Bij talen is dit anders, je kan je woordjes Frans blijven stampen en uiteindelijk weet je ze wel, wiskunde moet je niet alleen stampen, je moet ook gewoon een wiskundeknobbel hebben

Laatst gewijzigd op 28-12-2010 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 15:25
Verwijderd
@sabir96, dat ben ik met je eens, maar wiskunde is en blijft een rotvak om te leren. ik kan gewoon werkelijk nooit onthouden waneer ik welke berekening moet gebruiken, en als ik dan een berekening een beetje aanpas, zodat ie nog wel klopt maar dat t voor mij overzichtelijker is, mag ik t weer niet op mijn manier doen van die leraar
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 22:22
Verwijderd
True, maar ik heb daar niet echt last van omdat ik (ahum) best goed in wiskunde ben.



*kuch*9.5 gemiddeld*kuch*
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 23:35
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
- Kijk naar de woordjes en zeg ze op
- Doe dit nog eens
- Klaar

Volgens mij kan je wiskunde maar tot op een bepaalde hoogte leren, je moet er ook gewoon goed in zijn. Bij talen is dit anders, je kan je woordjes Frans blijven stampen en uiteindelijk weet je ze wel, wiskunde moet je niet alleen stampen, je moet ook gewoon een wiskundeknobbel hebben
Nee hoor, talen en wiskunde kan je in elke situatie even goed in worden. Een wiskunde of talenknobbel zorgt alleen voor een natuurlijkere beheersing in je vakgebied waardoor het je makkelijker afgaat. Talen zijn niet alleen maar een kwestie van woordjes uit je hoofd leren, maar je hebt ook te maken met grammatica en zinsbouw. Dit is aan te leren, maar dat is hetzelfde als met wiskunde.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 13:29
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Begin op tijd (plannen)!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 15:39
Verwijderd
www.wrts.nl helpt mij altijd goed bij woordjes,

Voor een MO leren:
spreek de woordjes in en sla ze op op je mp3 speler of telefoon,als je dan de dagelijkse dingen doet als naar school fietsen of je krantenwijk lopen laat je het afspelen en zeg je het in gedachten na, dan oefen je terwijl je er eigenlijk geen extra tijd mee kwijt bent.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 15:49
Kate_1221
Kate_1221 is offline
Citaat:
Je kan bijv. niet voor wiskunde leren.
Oh, je kan echt wel voor wiskunde leren! Ik ben zelf niet zo goed in wiskunde (ben jaren met een 5.5 overgegaan) maar ik heb recentelijk het licht gezien. Tegenwoordig maak ik gewoon het hoofdstuk opnieuw met de uitwerkingen erbij, en ga dan net zolang door tot ik het snap. Werkt prima: ik sta nu een 8.

Wat mij erg goed helpt bij het leren van woordjes is ze twee kanten op leren. Misschien vraagt je docent alleen Duits - Nederlands, maar als je de woorden ook Nederlands - Duits kent, zul je zien dat je ze veel beter onthoudt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 18:31
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Oh, je kan echt wel voor wiskunde leren! Ik ben zelf niet zo goed in wiskunde (ben jaren met een 5.5 overgegaan) maar ik heb recentelijk het licht gezien. Tegenwoordig maak ik gewoon het hoofdstuk opnieuw met de uitwerkingen erbij, en ga dan net zolang door tot ik het snap. Werkt prima: ik sta nu een 8.

Wat mij erg goed helpt bij het leren van woordjes is ze twee kanten op leren. Misschien vraagt je docent alleen Duits - Nederlands, maar als je de woorden ook Nederlands - Duits kent, zul je zien dat je ze veel beter onthoudt.
Inderdaad helpt bij Wiskunde: Oefenen, oefenen en... ...oefenen!

Citaat:
www.wrts.nl helpt mij altijd goed bij woordjes,

Voor een MO leren:
spreek de woordjes in en sla ze op op je mp3 speler of telefoon,als je dan de dagelijkse dingen doet als naar school fietsen of je krantenwijk lopen laat je het afspelen en zeg je het in gedachten na, dan oefen je terwijl je er eigenlijk geen extra tijd mee kwijt bent.
Wrts.nl helpt inderdaad ook goed!!! (als je lijsten nodig hebt moet je maar PM'en).

En ik had een vraag. Wat is een MO?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 18:47
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Mondeling Overhoring.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 11:39
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Wat is een MO?
MO = management en organisatie. Corrigeren als het niet goed is.

Wat het precies inhoud kun je hier lezen.

Voor het leren van woordjes had ik op de middelbare school altijd Overhoor voor windows. Groot nadeel hiervan is toch wel dat je de lijsten zelf moet maken, maar kan ook voordelen hebben zodat je er weer veel van leert .

Voor wiskunde geld heel veel oefenen, huiswerk maken, en nog meer oefenen! Voor andere vakken waar veel rekenen inzit is het gewoon blijven oefenen tot je het snapt. Misschien met antwoord erbij en later proberen zonder antwoord, om te testen of je het snapt.

Gr. Brands
__________________
Gr. Brands

Laatst gewijzigd op 01-01-2011 om 11:41. Reden: Aanvulling
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 14:40
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Volgens mij bedoelde ze een mondelijke overhoring (MO)
__________________
Always look on the bright side of life.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 15:28
Verwijderd
@MO Discussie, Daarmee bedoelde ik inderdaad Mondelinge Overhoring
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 19:59
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
@MO Discussie, Daarmee bedoelde ik inderdaad Mondelinge Overhoring
Oké, dank je. Hier zat ik zelf ook al aan te denken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 16:48
Calimero6
Avatar van Calimero6
Calimero6 is offline
Weet iemand hoe je het beste voor geschiedenis (10 paragrafen) behalve een samenvatting kan leren?
__________________
Stop een augurk in je neus.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 19:32
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Stampen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 21:14
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Citaat:
Weet iemand hoe je het beste voor geschiedenis (10 paragrafen) behalve een samenvatting kan leren?
- Tekst een paar keer doorlezen.
- Bedenk na elk stukje tekst wat je nou precies heb gelezen, heb je moeite met dingen zoek het op en schrijf het op een blaadje, zodat je het daarna makkelijk terug kan vinden
- Stel jezelf tijdens het lezen van een tekst vragen, zo voorkom je dat je iets uit je hoofd leert dat je eigenlijk niet snapt, want daar heb je niets aan.
- Leer geschiedenis in een chronologische volgorde (dus niet bv. de laatste paragraaf eerst
doen, omdat die makkelijker/moeilijker is), zo onthou je de volgorde van gebeurtenissen beter en voorkom je dat je dingen door elkaar gaat halen.
__________________
Always look on the bright side of life.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2011, 21:19
Verwijderd
@calimero
Er zijn van die sites( weet alleen ff niet hoe die heten) waar heel veel filmpjes over schoolonderwerpen op staanbdat werkt ook altijd goed
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 14:15
Verwijderd
Citaat:
@calimero
Er zijn van die sites( weet alleen ff niet hoe die heten) waar heel veel filmpjes over schoolonderwerpen op staanbdat werkt ook altijd goed
Teleblik volgens mij. Dat is deze site.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beste manier om Frans te leren
mrAnonymous
3 02-10-2015 00:03
Studeren tips om te studeren
onizuka-
7 11-08-2015 20:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans en duits tips om te leren
Thew
9 23-01-2013 17:20
Psychologie Ik kan me er niet toe zetten te leren
Zwoek
9 12-05-2009 16:12
Algemene schoolzaken Manier om te Leren
Frisss
5 17-10-2003 12:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen wat is de beste manier om stamtijden te leren..
igfy
8 21-04-2002 21:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.