Oud 05-03-2004, 13:36
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Ik kon een paar dagen geleden niet slapen en bedacht me dat ik de volgende dag (ik was toch al om 12 uur uit school) best eens wat kon gaan exerimenteren met m'n camera en met bloemen. Ik heb bloemen gekocht, de huiskamer verbouwd totdat het ietswat leek op een studio, en foto's gemaakt. Er is NIETS bewerkt, behalve de border (en ik heb ze verkleint).

De foto's zijn te groot om hier te zetten, daarom de links naar de paginas van m'n deviantart. (commentaar daar is natuurlijk ook welkom).

Ik hoop dat het een beetje klopt. Welke vinden jullie het mooiste?

ps: dit is een keuze van 13 foto's uit 125 foto's die ik heb gemaakt.

Flower Serie I
Flower Serie II
Flower Serie III
Flower Serie IV
Flower Serie V
Flower Serie VI
Flower Serie VII
Flower Serie VIII
Flower Serie IX
Flower Serie X
Flower Serie XI
Flower Serie XII
Flower Serie XIII

Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 13:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2004, 14:30
Expanium
Avatar van Expanium
Expanium is offline
ben normaal niet zo'n bloemenfan, al helemaal niet gefotografeerd. Hier maak ik toch maar even een uitzondering. Best ok
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:52
kleine wicca
kleine wicca is offline
Netjes

4 en 10 vin k de beste.
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 15:04
Verwijderd
zijn best mooi gelukt, zou leuk zijn voor een kalender ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:53
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Mooi, vooral het kleurgebruik
Het contrast tussen de roodpaarse bloem en de knalgroene achtergrond vind ik vooral erg mooi
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:08
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
ziet er heel okee uit, maar je had best wat meer licht mogen gebruiken? volgens mij heb je steeds dezelfde hoeveelheid licht gebruikt.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:15
load_harmony
load_harmony is offline



WOW

(en dat zeg ik niet vaak hoor!)
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:26
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:12
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 05-03-2004 @ 19:08:
ziet er heel okee uit, maar je had best wat meer licht mogen gebruiken? volgens mij heb je steeds dezelfde hoeveelheid licht gebruikt.
Ja, ik had een mooie sterke lamp die ik had opgesteld, maar doordat het papier op de achtergrond (inpakpapier...) soms wat gekreukt was kreeg je erg lelijkte schaduw en licht vlekken in de achtergrond. Dat was niet zo mooi want ik wilde de aandacht juist op de voorgrond leggen, en niet op het pakpapier haha.

(je kunt je wel voorstellen hoe amateuristisch het op mijn tafel stond )
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:55
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Leuk
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 23:05
joopie
Avatar van joopie
joopie is offline
Hele leuke foto's! Vooral I, IV, X en XI. Ik ben benieuwd hoe die 'ministudio' er zo'n beetje uitziet, zou je daar een foto van kunnen maken? Lijkt me erg leuk om daar zelf ook mee aan de gang te gaan.

En nog wat vraagjes: Hoe krijg je dat voor elkaar dat je bij foto 4 de bloem scherp ziet, en het vaasje op de achtergrond onscherp? Jij hebt de canon a70 toch? Dan heb je het ook mooi voor elkaar gekregen dat er in foto 11 zoveel detail zit, zelf vind ik het best lastig om macro foto's helemaal scherp te krijgen. (heb zelf de a60)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 11:01
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
joopie schreef op 05-03-2004 @ 23:05:
Hele leuke foto's! Vooral I, IV, X en XI. Ik ben benieuwd hoe die 'ministudio' er zo'n beetje uitziet, zou je daar een foto van kunnen maken? Lijkt me erg leuk om daar zelf ook mee aan de gang te gaan.

En nog wat vraagjes: Hoe krijg je dat voor elkaar dat je bij foto 4 de bloem scherp ziet, en het vaasje op de achtergrond onscherp? Jij hebt de canon a70 toch? Dan heb je het ook mooi voor elkaar gekregen dat er in foto 11 zoveel detail zit, zelf vind ik het best lastig om macro foto's helemaal scherp te krijgen. (heb zelf de a60)
Ik kan zo even geen foto maken van m'n ministudio omdat hij in de huiskamer op de eettafel stond. Ik zal het even uitleggen en ik maakt nog wel een schetsje vandaag die ik post. Dan word het iets duidelijker. Het was heel amateuristisch en ik heb alle spullen gebruikt die ik maar kon vinden om het beste resultaat te krijgen.

Nou, de keukentafel is rondom gewoon vrij, aan de ene kant had ik een stoel met de achterkant tegen de tafel gezet. Die rug was nog niet hoog genoeg om als achtergrond te gebruiken dus heb ik een grote spiegel van mijn kamer gehaald en boven op de stoel gezet. Die spiegel heb ik tegengehouden met een zware doos. Tussen de spiegel en de stoel heb ik wat kranten gestopt, zodat alles recht zou lopen.

Als achtergrond heb ik dus pakpapier gebruikt, die heb ik eerst over de tafel uitgerold en dan naar boven over mijn spiegel. Daar heb ik het uiteinde vastgeplakt met wat tape. Zo had ik een onder + achtergrond zonder naden, in dezelfde kleur. Voor de tafel had ik mjn statief met camera opgesteld en een stoel erachter zodat ik kon zitten.

Ik had nog een soort bouwlamp gevonden die ik met een klem had vastgezet aan een andere stoel. Ik richtte hem op het onderwerp maar je kreeg geen mooi effect. (heb ik hierboven al ergens uitgelegt).

Zo heb ik dus telkens foto's gemaakt, het kaftpapier veranderd en weer andere spullen en bloemen gepakt. Soms was het wel lastig omdat het papier net iets te smal was maar jah. Ik ben blij met de resultaten.

Ik hoop dat je snapt hoe het er een beetje uit zag. Ik moest dus alles weer opruimen toen ik klaar was, anders konden we niet eten 's avonds .

Ik heb idd een Canon A70. Dat flesje op mijn 3e foto was eigenlijk per ongeluk daar gekomen. Ik zocht iets om het papier tegen te houden en had dat er even neergelegt. Toen ik door mijn camera keek zag ik dat het een heel leuk effect gaf dus heb ik het maar zo gelaten haha. Ik heb mijn camera op de portret foto stand gezet, dat zorgt ervoor dat de achtergrond waziger word en de voorgrond gewoon scherp. Daarbij kun je ook nog je focus instellen (weet niet of dat bij A60 ook kan...). Dan krijg je nog duidelijker verschil tussen wazig en scherp.

Verder zit er nog een macro functie op mijn camera, die kun je aanzetten als je foto's van dichtbij wilt maken. Dat heb ik dus gedaan en daardoor kreeg ik die witte roos heel mooi in beeld.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen en dat ik binnekort foto's uit jou ministudio mag bewonderen . Ben erg benieuwd.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 12:25
Fgank
Avatar van Fgank
Fgank is offline
geweldig. Vooral 4, 10 en 11
__________________
"let me forget about today until tomorrow"->Bob Dylan{The Artist}<-
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 13:28
joopie
Avatar van joopie
joopie is offline
Bedankt voor de uitleg Evelientjuh.

Ik zal binnenkort ook eens aan de gang gaan met stoelen, kranten, spiegels, pakpapier en bouwlampen Wel erg creatief van je!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 14:02
appelsientje
appelsientje is offline
Mooi XI XII IV
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 15:05
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
joopie schreef op 06-03-2004 @ 13:28:
Bedankt voor de uitleg Evelientjuh.

Ik zal binnenkort ook eens aan de gang gaan met stoelen, kranten, spiegels, pakpapier en bouwlampen Wel erg creatief van je!
Haha, je moet wat als je geen geld hebt en toch iets moois wilt maken.. toch?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 18:52
joopie
Avatar van joopie
joopie is offline
Jep.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:07
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ben normaal ook niet zo'n bloemenfoto'sfan, maar deze zijn echt héél mooi !
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2004, 16:27
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 05-03-2004 @ 15:04:
zijn best mooi gelukt, zou leuk zijn voor een kalender ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 17:19
Soron
Avatar van Soron
Soron is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef op 05-03-2004 @ 21:12:
Ja, ik had een mooie sterke lamp die ik had opgesteld, maar doordat het papier op de achtergrond (inpakpapier...) soms wat gekreukt was kreeg je erg lelijkte schaduw en licht vlekken in de achtergrond. Dat was niet zo mooi want ik wilde de aandacht juist op de voorgrond leggen, en niet op het pakpapier haha.

(je kunt je wel voorstellen hoe amateuristisch het op mijn tafel stond )
Dit wou ik ook net zeggen. Je had een ander achtergrond moeten nemen. De schaduwen, reflecties en lichtvlekken maken de foto's een stuk minder. Ook zou ik andere kaders gebruiken. Deze zijn gewoon wat te opvallend en dus leiden ze de aandacht af van de foto.

Citaat:
joopie schreef op 05-03-2004 @ 23:05:



En nog wat vraagjes: Hoe krijg je dat voor elkaar dat je bij foto 4 de bloem scherp ziet, en het vaasje op de achtergrond onscherp?
Dat is scherptediepte. Dit effect krijg je door een grote diafragma te nemen. F2.0 bijvoorbeeld. (hoe lager het F-getal, hoe groter de diagfragma.)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 20:12
Evelientjuh
Avatar van Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Soron schreef op 07-03-2004 @ 17:19:
Dit wou ik ook net zeggen. Je had een ander achtergrond moeten nemen. De schaduwen, reflecties en lichtvlekken maken de foto's een stuk minder. Ook zou ik andere kaders gebruiken. Deze zijn gewoon wat te opvallend en dus leiden ze de aandacht af van de foto.
Ja ik weet dat ik eigenlijk andere achtergrond moest gebruiken. Ik heb alleen geen geld om duur karton ofzo te kopen en ik wist ook niet wat ik anders kon gebruiken.. Daarom al mijn rollen kaft- en pakpapier maar gebruikt. Ik vind het opzich wel mooi als ondergrond, je krijgt nog een beetje weerspiegeling. Maar de achtergrond is soms te bobbelig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.