Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2009, 15:42
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Vind jij dat je daaronder valt? Zit je de hele dag voor de televisie of achter de computer, heb je altijd je mp3speler aanstaan, speel je nooit meer buiten met je bromtol en ga je liever helemaal niet naar buiten? Drink je te veel en sta je niet op voor oude mensen in de bus? Ben je op de hoogte van de nieuwe binnenkomers in de top 40? Luister je alleen maar herrie?
Of gedraag jij je voorbeeldig? Ben je lief en beleefd?
Kortom, hoe denk jij over jezelf in verband met het beeld van de jeugd van tegenwoordig?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2009, 15:46
Verwijderd
Missy.

Ja, ik zit de hele dag achter de computer, mijn ipod staat altijd aan, ik speel nooit buiten, ik zit nooit in de bus, ik luister geen pulpradio, nee dus, ik luister niet alleen herrie, ik kan wel lief en beleefd zijn, maar niet altijd zin in. Ik pas niet in het BrEeZaHh-plaatje dat er van de jeugd is.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 18:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
het beeld van de verwerpelijke jeugd 'van tegenwoordig' is ook al zo oud als de weg naar Rome trouwens
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 18:34
Verwijderd
ja, ik zit de hele dag achter m'n pc, luister naar hardcore, loop op nike air max, sta op straat te blowen, in de bus blijf ik standaard zitten en op zondag tot 1 uur uitslapen is geen uitzondering

nee, ik ga af en toe nog braaf mee met m'n ouders naar de kerk, scheld niet naar willekeurige voorbijgangers als ik ergens rond hang, stel me netjes voor als ik ergens in nieuw gezelschap ben en ik doe af en toe nog wel eens wat vrijwilligerswerk

weet ik veel
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 19:14
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
nee
ja
ja
ja
nee
nee
ja
nee
nee
ja
nee
soms
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 20:29
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik voel me al vrij volwassen en daar gedraag ik me dus ook naar. Ik ben beleefd en vriendelijk, behandel iedereen (vooral ouderen) met respect, neem m'n studie serieus en doe sowieso niet aan alcohol, maar ik slaap ook asociaal lang uit, heb altijd m'n MP3-speler aan en zit vaak urenlang voor de PC of TV. Dat dan weer wel .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:04
Nero
Avatar van Nero
Nero is offline
Citaat:
Ik voel me al vrij volwassen en daar gedraag ik me soms dus ook naar. Ik ben beleefd en vriendelijk, behandel iedereen (vooral ouderen) met respect, neem m'n studie serieus en doe sowieso niet aan alcohol, maar ik slaap ook asociaal lang uit (als ik de kans heb), heb altijd vaak m'n MP3-speler aan en zit vaak urenlang voor de PC of TV. Dat dan weer wel .
Nouja, dat dus eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 00:29
Verwijderd
Eh ik drink,rook en scheld veel maar ik ben wel ontzettend beleefd en soms zelfs serieus.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 20:07
Verwijderd
Ik zit niet vaak achter de pc, maar wel achter mijn psp.
Ik heb best vaak muziek op staan.
Vooral pop (niet alleen top 40)
Ik ben vrij beleefd en erg lief
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 17:09
Raymond'
Avatar van Raymond'
Raymond' is offline
ik zit vaak achter pc, tv niet heel vaak alleen in de avonden.
ik drink, maar ik rook niet, gewoon omdat ik het niet lekker vind.
ik luister nonstop muziek, en het liefst hard.
schelden doe ik alleen naar mensen die ook echt vervelend doen, ik zal nooit iemand lastig vallen die gewoon langs loopt.
Oh en ik ben elke dag te vinden op de block met wat andere sukkels

maaar, volgens mij vinden oudere mensen me best wel een aardige jongen (hoop ik)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 17:58
Demise
Avatar van Demise
Demise is offline
Ik zit nooit meer dan één tot anderhalf uur per dag op internet. Natuurlijk wel langer voor werkstukken en schrijven. Ik heb mijn mp4-speler alleen aanstaan als ik me heel erg rot of boos voel, binnen staat de stereo aan en buiten luister ik verder niet naar muziek. Ik jog elke ochtend een halfuur en vermaak me 's middags na school prima in de binnenstad. Het leukste is op de fiets zwaaien naar totale vreemden en dan hun reactie zien. Omkijken, aarzelend terugzwaaien, voor zich uitkijken en wanhopig nadenken of ze mij moeten kennen, omkijken en schouders ophalen.
Ik houd van leren en ga altijd op onderzoek uit als ik iets tegenkom dat ik niet begrijp of weet. Een uitdaging op wiskundig of natuurkundig vlak zal ik ook nooit uit de weg gaan en wanneer het op literatuur aankomt ben ik in extase. Ik drink helemaal niet en sta nooit op voor ouderen in de bus, voornamelijk omdat ikzelf altijd al sta. Als een sardientje. Ik weet amper wat de Top40 is en luister naar sterk wisselende muziek. Bon Iver, Daft Punk, Infected Mushroom, Porcupine Tree, Deep Purple, Menomena en tegenwoordig ook meer Pink Floyd.
Eerlijk gezegd vind ik mij het typische voorbeeld van de jeugd van tegenwoordig. Leergierig en grensoverschrijdend, dus onmisbaar voor de wetenschap.
__________________
Wegen ontstaan omdat we ze gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 16:23
Assie483
Assie483 is offline
Ik zit vrij veel achter de computer maar dat doe ik echt al vanaf mijn 10e ofzo, haha. Ik heb mijn mp3 meestal wel bij me maar hij staat op een geluidsniveau waarvan anderen geen last kunnen hebben. Ik vind het namelijk zelf ook doodirritant als iemand in de trein zijn muziek keihard heeft aanstaan.
Top 40? Nee, daar houd ik me niet zo mee bezig. Drinken doe ik wel eens maar ik ben nog nooit dronken geweest - hooguit aangeschoten.
Ik vind mijn studie belangrijk en verder scheld ik niet zo snel, gebruik ik kk niet als stopwoord/scheldwoord & heb ik respect voor de mensen om mij heen.

Dat asociaal lang uitslapen doe ik dan weer wel & soms heb ik ook wel eens een bui dat ik wat meer bij 'de jeugd van tegenwoordig hoor' maar meestal ben ik dan chagrijnig.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 22:40
Slaapkopf
Avatar van Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Beetje.
Ik luister veel naar muziek, ik ben niet op de hoogte van de top40.
Als er iets nieuws is van mijn favo artiesten dan weet ik het altijd wel erg vroeg.
Ik gedraag me vaak beleefd, ik zeg u soms.
Ik zit veel aan pc/ msn.
Ik sms vrij weinig, paar smsjes per dag. Kost zoveel .
Ik drink veel en sta op voor oude mensen in de bus.
__________________
bjer
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Oh en ik ben elke dag te vinden op de block met wat andere sukkels
Wtf is 'de block'?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 10:10
Pokerface-
Avatar van Pokerface-
Pokerface- is offline
Luister altyd muziek op me mobiel
Ga nooit met de bus
en al zou ik het gaan, wanneer ik zit , zit ik.
Zit te lang achter de pc
heb sgijt aan anderen
kan wel aardig en beleefd doen, maar dat is dan ook zelden >.<
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik mij het typische voorbeeld van de jeugd van tegenwoordig. Leergierig en grensoverschrijdend, dus onmisbaar voor de wetenschap.
Dat ben ik ook maar dat is niet de typische jeugd jammer genoeg.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 15:53
Verwijderd
Ik hoor wel bij de jeugd van tegenwoordig, maar de vooroordelen over de jeugd van tegenwoordig zijn niet op mij van toepassing.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 18:34
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wat een topic. Over stereotypes gesproken
Maar ontopic:
Nee, ik hang niet de hele dag achter de computer en doe gewoon ouderwets mijn best voor school (je mag slaan). Gewoon omdat het kan!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2009, 18:51
Verwijderd
Volgens mij pas ik totaal niet in het plaatje van 'de jeugd van tegenwoordig'. Ik rook en drink nooit, ik ga (met uitzondering van af en toe een concertje) niet uit. Het liefst ga ik vroeg naar bed en sta ik ook weer vroeg op. Mijn vrije tijd besteed ik het liefst met schilderen, wandelen en vogeltjes kijken, dus dat is niet bepaald rebels te noemen. Ik ben beleefd en (te) serieus, dat laatste soms tot vermaak van anderen. Onbekende mensen die ik tegenkom op straat zeg ik gedag en oude mensjes lachen vaak naar me, want kennelijk kom ik heel lief over. Zo lief dat een paar mensen die mij alleen van gezicht kenden me 'het meisje dat altijd glimlacht' noemden. Dat vond ik wel grappig toen ik er achter kwam want ik was me er niet van bewust dat ik dat deed. Mijn telefoongesprekken duren doorgaans niet langer dan een minuut, want ik vind bellen meestal onzinnig en geldverspilling. Met een vriend hang ik wel wekelijks minstens een half uur aan de telefoon, want hem kan ik niet lang missen . Sms'en doe ik nooit en eigenlijk zou ik niet eens weten hoe het moet. Ik hang zelden lang voor de tv, het enige waar ik wel lang achter kan zitten is de pc, maar dat is dan meestal omdat ik plaatjes nateken vanaf het beeldscherm of omdat ik muziek luister via de computer. Verder kan ik het prima met mijn moeder en broer vinden, ik maak zelden tot nooit ruzie en ik heb ongeveer vier jaar vrijwilligerswerk gedaan bij een verzorgingstehuis. Mijn studie is een groot deel van mijn leven en ik werk er hard voor.

Haha, ik ben wel een braaf tutje zeg.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 15:43
bagpiper001
bagpiper001 is offline
dan ben ik dat denk ik ook niet. Ik rook niet, daar ben ik allergisch voor. ik drink geen alcohol omdat ice tea ook lekker is. ik ga niet uit omdat ik in het weekend altijd optredens heb. en vrije tijd heb ik eigenlijk ook niet, want ik ben of met school bezig, of met sporten, of met muziek.
Beleefd ben ik wel (als het moet) en serieus als het nodig is. Of ik lief ben is aan iemand anders om dat te beoordelen, maar ik ben iig niet crimineel
Bellen en SMS'en doe ik nooit, omdat ik altijd vergeet btg op me telefoon te zetten.
Ik heb altijd Mp3 in me oren zitten, maar wel op zo'n geluidsniveau dat ik anderen niet lastig val. Ik ga nooit met de bus dus sta er ook niet voor op. Tv kijken doe ik nooit omdat ik daar geen behoefte aan heb, mijn pc is echter wel veeeeels te veel aan. ruziemaken doe ik niet omdat ik net zo lief een lolletje maak.

nja.... jeugd of niet?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 15:35
Verwijderd
Ik pas er .. nou ja, half in
ik ben nooit te laat voor school, sta op voor ouderen (als ze er zijn..) en ik ben aardig en beleefd. And on top of it all: ik heb meegedaan aan het Fries Jeugd Parlement (jongeren die 3 dagen lang de provinciale staten overnemen), doorgegaan naar de nationale versie en daarna nog teruggekomen om griffier te zijn
aan de andere kant sms ik ongelofelijk veel, bel zo mogelijk nog meer, mijn mp3 kan ik niet missen, mijn telefoon al helemaal niet, ik kan niet zonder computer, en kan ongelofelijk lang uitslapen en tv kijken en ik werk bij de McDonalds
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 19:23
Verwijderd
Nou, ik zit de hele dag achter de computer en televisie, ik heb bijna altijd mijn mp3-speler aan staan, ik 'speel' niet vaak buiten, en ik ben wel op de hoogte van de nieuwe nummers in de top40, maar ik drink niet teveel (niet heel gek voor mijn leeftijd) en ik kan heel beleefd zijn, alleen ben ik dat niet altijd..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 11:35
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Vind jij dat je daaronder valt? Ja

Zit je de hele dag voor de televisie of achter de computer? Ja, vanwege mijn studie/stage

Heb je altijd je mp3speler aanstaan? Niet altijd, alleen in het ov als ik niet iets te leren heb

Speel je nooit meer buiten met je bromtol en ga je liever helemaal niet naar buiten? Met het zonnetje al brandend op mijn huid ga ik graag naar buiten

Drink je te veel? Ik drink wel veel

Sta je niet op voor oude mensen in de bus? Vorige week mijn plaats nog afgestaan aan een oud vrouwtje

Ben je op de hoogte van de nieuwe binnenkomers in de top 40? Luister je alleen maar herrie? Top 40 muziek is allemaal gejatte muziek van vroeger. En 'herrie' is hier een relatief begrip.

Of gedraag jij je voorbeeldig? Nee dat niet

Ben je lief en beleefd? Meestal wel

Kortom, hoe denk jij over jezelf in verband met het beeld van de jeugd van tegenwoordig?Zie bovenstaande antwoorden
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 16:58
a-mmber
Avatar van a-mmber
a-mmber is offline
Mijn computer heeft een televisiekaart, dus ik kan beide tegelijk doen vanuit m'n luie stoel. Terwijl ik mijn mp3speler aan heb staan en een fles vodka naast me. Die ****kinderen met die bromtol naast me scheld ik uit, of ik draai de herrie die ik luister keihard en ze rennen gillend weg. Ik hoef niet op te staan voor oude mensen in de bus, want ik kom d'r niet in. Ze laten me altijd bij de bushalte staan. En jullie verwachten van mij dat ik lief en beleefd ga doen!? De rest van de wereld mag beginnen.


xD


Nee, volgens mij ben ik niet het typische toonbeeld van de jeugd van tegenwoordig .
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 10:09
xLuna.
xLuna. is offline
In de vakantie zit ik uiteraard veel meer achter de computer dan tijdens school, soms kan het wel een hele dag zijn als ik echt niets te doen heb (en hier in België is vandaag de vakantie begonnen xD ! ) !
Ik heb vrijwel nooit mijn mp3 aanstaan. Ik neem hem ook niet mee naar school fzo. Mijn mp3 gebruik ik eigenlijk alleen om 's avonds voor hte slapengaan nog enkele liedjes te beluisteren, en tijdens het sporten.
Ik heb niet eens een bromtol, haha. Ik ben 16, en op deze leeftijd zijn er niet veel tieners die nog 'buiten spelen' denk ik. Wel gebeurt het af en toe dat ik buiten tegen de muur een beetje ga tennissen.
Met vrienden vind ik het wel gezellig om buiten te zijn, gezellig samen op een bankje in het bos/park een beetje bijpraten en roddelen. Gewoon lekker in het zonnetje liggen of gaan tennissen is ook altijd fijn.
Ik drink nooit alcohol, niet omdat ik het niet mag van mijn ouders, maar gewoon omdat ik het niet lekker vind. Ik hou wel van Passoa of kriek, maar 1 glas is voldoende.
Ik ben nog nooit opgestaan voor oude mensen in de bus, maar als je echt duidelijk ziet dan hij/zij helemaal niet goed te been is, en er is nergens op de bus nog een zitje vrij, zou ik denk ik wel opstaan.
Ik luister elke ochtend en avond tijdens het eten naar de radio, dus ik ben wel redelijk goed op de hoogte van de nieuwe binnenkomers in de top40. Ik luister vanalles, dus ook herrie.. goede herrie (:

Ik probeer lief en beleefd te zijn tegen iedereen, in de hoop dat zij dit ook bij mij doen.

Ik denk dus dat ik niet val onder de noemer "irritante jeugd die geen respect heeft voor oudere mensen"

Ik vind trouwens dat mensen veel te snel "die jeugd van tegenwoordig toch hé" zeggen, ze zouden beter eerst eens naar zichzelf kijken alvorens te oordelen over iemand anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2009, 13:21
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Citaat:
Ik vind trouwens dat mensen veel te snel "die jeugd van tegenwoordig toch hé" zeggen, ze zouden beter eerst eens naar zichzelf kijken alvorens te oordelen over iemand anders.
Eensch!

Zo was er ooit een oude vrouw op de fiets die mij en mijn zussen geen voorrang wou geven, omdat zij vond dat zij geen voorrang hoeft te verlenen aan mensen jonger dan haar.
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling: Leraren zijn WEL in staat de jeugd van tegenwoordig te onderwijzen
lfife
4 07-10-2011 15:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Argumenten nodig, leraren zijn wel in staat de jeugd van tegenwoordig les te geven
lfife
2 15-09-2011 22:35
Verhalen & Gedichten Winnaar columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig
Esther
49 10-03-2005 17:32
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: De jeugd van tegenwoordig
Ieke
0 06-02-2005 23:06
De Kantine Br33z4h-cultuur[De ontwikkeling van een internetgeneratie}
DG
23 20-08-2004 18:08
De Kantine De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie.
Verwijderd
96 29-08-2002 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.