Oud 31-03-2002, 17:31
Verwijderd
bij ons op school dus niet
per profiel heb je alleen een aantal keuzes (ongeveer 10)
Je mag de vakken voor je vrije deel dus eigenlijk helemaal niet kiezen. Stel je hebt dus een vakkenpakket wat wel leuk is, maar er zit bv. kwt in, en je wilt liever een vak i.p.v kwt. Veranderen? nee, dat kan niet, ook al heb je er genoeg punten voor. Dan moet je maar een ander pakket kiezen... (waarvan de rest van de vakken je misschien weer minder aanspreken)
Bepaalde vakken komen ook helemaal nergens voor bij bepaalde profielen. Zo kun je als je natuur kiest geen: ak, gs, mu, ha, ec2 kiezen, en een aantal vakken slechts zeeeer beperkt.. En bij maatschappij ook weer een aantal vakken niet..

dit vind ik dus niet leuk :/

hoe is 't bij jullie op school geregeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2002, 17:34
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
dat is vooral omdat je voor een bepaald vak een ander vak weer nodig hebt om dat te kunnen volgen...en misschien is het zo dat je school het niet te ingewikkeld wil maken omdat ze er anders geen goed rooster van kunnen maken...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 17:41
Verwijderd
heb je gelijk in, maar ik ben 't er toch niet mee eens.ik wil toch graag echt zelf kunnen bepalen waar ik eindexamen in ga doen enz.. En voor 2e fase, toen waren er toch nog veel meer roosters?!
en voor de meeste vakken die je niet kunt volgen heb je geen ander vak nodig
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 19:05
euro
Avatar van euro
euro is offline
10 vakken!!!! WOW, nij ons dus maar 5 ofzo per profiel . Jij hebt dus nog geluk hoor!

groetjes
Myrthe
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 19:42
Verwijderd
geen 10 vakken

je hebt per profiel ongeveer 10 verschillende keuzes (samenstelling van ALLE vakken waar je als je daarvoor kiest examen in kunt gaan doen)

als je bv. voor N&T nr.1 kiest krijg je
LA,KCV,WA1,Wb1,Wb2,NA1,2,SK1,2,+ de verplichte vakken voor 't vwo die iedereen krijgt.

of begrijp ik jou nou verkeerd

[Dit bericht is aangepast door marianne22 (31-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 21:30
euro
Avatar van euro
euro is offline
owzooo

Ik d8 dat je in 't vrije uit 10 vakken kon kiezen wat je nog naast je profiel kon gaan doen !! Maar 't is idd niet helemaal vrij dat 'vrije deel'!

groetjes
Myrthe
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 08:27
maaike0
maaike0 is offline
ja, bij ons ook zo raar ik wilde frans 2 kiezen, maar dat kon ik niet kiezen omdat ik het profiel natuur & gezondheid gekozen had........baalbaal! en nu heb ik M&O en ben er absoluut niet blij mee!

grrrrr
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:05
Klaine Je
Klaine Je is offline
kies gewoon filosofie ernaast kan toch bij elk profiel?
__________________
*how can hell be any worse when life alone is such a curse?*
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:13
Sommetje
Sommetje is offline
Het is mij ons op school zo dat je per profiel een aantal vakken hebt om uit te kiezen. Erg veel keuze heb je niet.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 18:10
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
k geloof dat wij oowk niet echt een vrij deel hebben... ik kon bij een natuurpakket alleen kiezen of ik m&o of economie of informatiekunde wilde, en frans of duits. Als je wiB1 en Wib2 en natuurkunde 1 en 2 allemaal gekozen heb hoef je alleen maar te kiezen of je frans of duits wil.
2 'vrije' vakken dus.

[Dit bericht is aangepast door Kat (01-04-2002).]
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 20:15
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
bij mij op school is het niet helemaal vrij, als je frans 2 hebt kun je geen natuurkunde kiezen en omgekeerd. Maar dat was het volgens mij wel.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 17:20
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
ja kan best.......
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 09:40
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
bij ons was de keuze van je vrije deel ook niet helemaal vrij. MAar dat komt meer omdat dat grote problemen met je rooster zou opleveren. Zodat je vaak dubbel uren moet lopen, daarom zijn een heleboel keuze's afgeraden. Kijk als je het echt wilde, dan mocht het wel. Maar het was dan je eigen verantwoordleijkheid.

Bij ons mocht je in je vrije deel ook maar 1 vak kiezen. En alleen 2 als je bij overgang van 4 naar 5 vwo een7 gemiddeld stond. Ik had dat en heb daarom Ec1 en MO gekozen, er is mij toen gezegd dat het mijn eigen verantwoordelijkheid was en dat ik de kans had om veel dubbeluren te moeten lopen. Maar dat is heel erg mee gevallen, ik heb in 2 jaar maar 1 semester 1 dubbeluur gehad!
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 15:09
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Nee, het is (helaas) niet helemaal vrij. Bij ons kunen veel combinaties niet, zoals Latijn +maatschappijleer2, of Grieks en Biologie2 ( bij NG kun je dus géén Grieks doen )

En ik kon dus maar kiezen uit WiskundeA2, Fa2, Du2, Aardrijkskunde of Grieks. Ik heb dus nu WiA2 en AK
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:06
mylene
mylene is offline
bij ons mocht je alles kiezen als vrij vak...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
mylene schreef:
bij ons mocht je alles kiezen als vrij vak...
dat is niet waar mylene, als vrij vak hadden we verplicht levensbeschouwing, daarnaast mochten we nog een vak kiezen in de vrije ruimte.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:08
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
bij ons is het vrije deel vrij, alleen is godsdienst voor alle leerlingen verplicht. (ik zit op een gereformeerde school)
verder geen eisen of beperkingen, je kunt hoogstens krijgen dat je twee vakken niet kunt nemen omdat ze op hetzelfde uur vallen
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:23
Verwijderd
bij ons heb je ook een paar combi's die niet kunnen (omdat je dan waarschijnlijk in je eentje les hebt) maar volgensmij als je het heel graag wilt is het altijd wel te regelen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2002, 20:23
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
als je bv. voor N&T nr.1 kiest krijg je
LA,KCV,WA1,Wb1,Wb2,NA1,2,SK1,2,+ de verplichte vakken voor 't vwo die iedereen krijgt.

of begrijp ik jou nou verkeerd
In N&T zit standaard geen Wa1 in . Bovenstaande pakket geldt overigens alleen voor gymnasium. Bij atheneum heb je ipv KCV CKV en uiteraard geen latijn (of grieks)
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 20:38
Verwijderd
[QUOTE]GinnyPig schreef:


In N&T zit standaard geen Wa1 in .

Bovenstaande pakket geldt overigens alleen voor gymnasium. Bij atheneum heb je ipv KCV CKV en uiteraard geen latijn (of grieks)

niet zo opgelet
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 16:28
mylene
mylene is offline
Citaat:
bertbart schreef:


dat is niet waar mylene, als vrij vak hadden we verplicht levensbeschouwing, daarnaast mochten we nog een vak kiezen in de vrije ruimte.
nou als het verplicht is, was het dus niet vrij maareeuh verder in het "echte vrije deel" mochten we alles kiezen right???
misschien was het btw wel anders op het vwo...???
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:15
noraly
noraly is offline
WHIEHIE!! kom ik even goed weg!!
ik heb verplicht levensbeschouwing waardoor mijn vrijedeel kleiner is geworden, maar daar tegenover staat wel dat ik alle vakken mocht kiezen die ik wilde. Ik heb dan ook N&T met bio1 en informatica. de meest vreemde combinaties zijn bij mij op school mogelijk zelfs over je vrije deel ruimte heen gaan mag
(wat vooral gebeurd als je latijn en nog een extra vak kiest) zowel op havo als op vwo.

wel jammer voor jullie dat ze niet overal zo makkelijk zijn..... maar ze bedoelen het vast goed.
Nora
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:34
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
bij ons heb je alleen een de 4e klas dat je vak kunt kiezen dat je in je rooster wilt volgen
in de 5e en 6e kan dat alleen buiten het rooster.
bij ons hoeven we helemaal geen vakken te kiezen on het vrije deel ja grieks of latijn maar dat heeft iedereen bij ons toch
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
noraly schreef:
WHIEHIE!! kom ik even goed weg!!
ik heb verplicht levensbeschouwing waardoor mijn vrijedeel kleiner is geworden, maar daar tegenover staat wel dat ik alle vakken mocht kiezen die ik wilde. Ik heb dan ook N&T met bio1 en informatica. de meest vreemde combinaties zijn bij mij op school mogelijk zelfs over je vrije deel ruimte heen gaan mag
(wat vooral gebeurd als je latijn en nog een extra vak kiest) zowel op havo als op vwo.



wow wil ik ook
en na 4 jaar levenbeschouwing, kan ik 't nog wel 2 jaartjes volhouden

wel jammer voor jullie dat ze niet overal zo makkelijk zijn..... maar ze bedoelen het vast goed.
Nora


jaja.. zeggen ze allemaal
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 20:24
the tourist
the tourist is offline
Wij hebben ook verplicht in de 4e levensbeschouwing, maar dat gaat niet van je vrije deel af........ snik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 21:45
spiritueelkieke
spiritueelkieke is offline
eum.. wij hebben geen vrij deel of zoietske

kwoon in belgie, daar volg je gewoon een richting en al de bijvakjes krijg je er zoiezo bij. dat is allemaal mooi vastgelegd door de staat en voor een stukje de school.

niet klagen dus mensjes..
__________________
Sans toi les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 00:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
bij ons kan je ook niet alle vakken kiezen, maar dat komt omdat het rooster-technisch niet te doen is!
ze hebben 2 jaar van te voren het rooster al af en vervolgens gaan ze pas kijken, welke vakken zijn bij een bepaald profiel dan nog te volgen en komen dus in het vrije deel....

dat houdt in dat wij maar 5 vakken hadden ofzo om uit te kiezen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 10:37
Salala
Avatar van Salala
Salala is offline
Bij ons maakt het niet uit welk vak je in je vrije deel kiest, daarom is mijn profiel ook vrij onlogisch...
__________________
aanschouw en adoreer
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 12:20
brittje
brittje is offline
hey!
bij ons zit er verplicht in het 'vrije deel': een klassieke taal en levensbeschouwing.

voor de rest mag je kiezen wat je wilt.

wat ben jij eigenlijk van plan om nu te kiezen dan??
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 13:11
Verwijderd
Citaat:
brittje schreef:
hey!
bij ons zit er verplicht in het 'vrije deel': een klassieke taal en levensbeschouwing.

voor de rest mag je kiezen wat je wilt.

wat ben jij eigenlijk van plan om nu te kiezen dan??
hey britt!.. jij bent wie ik denk dat je bent?
ik ga waarschijnelijk n&g doen en als ik tegen die tijd kans zie de regels te veranderen dan wil ik daarbij waarschijnelijk Frans, Economie en m&o gaan doen. En dus niet door met latijn, maar dat weet ik eigenlijk nog niet.... Maar ik ga volgend jaar in elk geval de natuurstroom doen, met latijn

je penvriendin, gok ik zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Programmeurs/ict'ers gezocht! Ik maak je huiswerk
BigSnicker
48 18-12-2015 18:56
Software & Hardware [Server-side scripting] PHP of JSP?
DZHAW
45 16-07-2007 16:06
HAVO Aardrijkskunde
Kleine Tulp
273 01-06-2005 08:34
Algemene schoolzaken Enquete (1 vraag) Vind je dat de vrije pakketkeuze terug moet ipv profielen?
Verwijderd
48 23-05-2003 10:13
Levensbeschouwing & Filosofie Schepsels van god of..
PFP
28 12-04-2002 18:58
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.