Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 01:45
rabecca
rabecca is offline
ik kom net terug van het uitgaan.
Kwas met een vriendin en haar vriend maar ze kregen ruzie dus ging ze weg dus ik d8 laat ik ook maar weggaan dan.

ik sta buiten ff nog met een A te praten komt een vriend van hem erbij staan (M)
A ging weg en ik stond nog ff met M te praten.
Zegt ie:'' zullen we ff een rondje lopen?
Dus ik d8 naja kheb toch niets anders te doen dus ik zeg ja hoor
(ik had hem vaker gezien maar nooit gesproken, ik ben trouwens nuchter hoor ik had niet gedronken)

dus wij liepen zo ff en hij slaat zijn arm om mijn middel dus ik vond dat niet zon probleem hij zegt: blijf ff staan.
ik: waarom??? (ik stond wel stil)
hij probeerde me te zoenen en ik zeg: Ik ga niet met je hoor!!!
hij: Waarom niet?
ik:"Dat wil ik gewoon niet het is net een week uit met K

(een goede vriend van hem waar ik 10 maanden mee ging het is alweer BIJNA goed tussen ons maar als ik hem zou zoenen niet natuurlijk)

hij: ja maar K hoeft er niet achter te komen als we allebei niks zeggen enzo...
Hij had allemaal van die slijmpraatjes weet je wel je bent mooi blablabla
ik: NEE ik wil het niet!
hij bleef proberen en ik bleef hem wegduwen.
Hij probeerde ook aan mijn tiet te zitten maar ik duwde zijn hand weg en zei rot op en ik wilde weglopen en hij ging voor me staan om me tegen te houden dus ik liep gewoon om hem heen..

later zegt ie ja K heeft je gebruikt etc (ik weet dat dat he-le-maal niet waar is)

we liepen naast elkaar zonder wat te zeggen dus ik d8: ooohhh snel doorlopen...

Greep ie opeens naar me tiet dus ik schrok en sloeg om me heen en zei niet doen.
zegt ie:" ik kan er toch wel bij hoor als ik dat wil...
toen ging ie snel met zijn hand naar mijn k*t en wreef erover dus ik gooi zijn hand opzij en sloeg hem met mijn vuist op zijn rug...
toen kwamen we in dat straatje waar we eerst waren waar allemaal mensen stonden enzo toen ben ik meteen naar mijn fiets gelopen om weg te gaan en ik hoorde iemand zeggen: is het gelukt??
Toen hoorde ik hem lachen.....
Ben ik nou aangerand of is dat een té groot woord voor zoiets?

Vinden jullie dat ik het tegen mijn ex/vriend moet zeggen we gaan heel goed met elkaar om enzo en we hebben bijna weer wat maar M is een goeie vriend van mijn "vriend"
Ik ben bang als dat ik het zeg en stel M hoort dat ik het heb gezegd dat ie dan tegen iedereen gaat zeggen van ja ze liegt zij wou het etc.. en dat niemand mij gelooft en dat ie iedereen tegen mij opzet en ze denken dak een vuile leugenaar ben enzo....

Ik ben zo bang dat dat gebeurd Ik wil het mijn vriend graag zeggen omdat ik eerlijk wil zijn maar wat kan ik het beste doen????
En wat ik al eerder vroeg: Ben ik nou aangerand of is dat een té groot woord voor zoiets?

help alsjeblieft...

xxxxx rabecca

ps: ik wist niet of ie op liefde en realtie moest of hier ik wist het niet dus als ie fout staat verplaatsen jullie hem maar Dank
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!

Laatst gewijzigd op 25-08-2002 om 01:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 02:08
Angeles
Angeles is offline
Op zich kun je wel van aanranding spreken, hij heeft je aangeraakt op een manier die jij niet wilde en zijn aanrakingen hadden een seksueel karakter. Maar eigenlijk doet het er niet toe wat voor etiket je erop kunt plakken of welke term je er aan kunt geven. Waar het wel om gaat is dat die jongen jouw nee niet heeft gerespecteerd en willens en wetens over jouw grens heen is gegaan. Zijn aanrakingen hoeven niet aan een bepaalde mate van ernst te voldoen om acceptabel te zijn, het is volkomen logisch dat jij je kwaad en naar voelt en je hebt alle reden om kwaad op hem te zijn.

Als jij je er prettig bij voelt om dit te bespreken met je (ex-)vriend dan kun je dat doen. Je kunt tegen hem je angst uitspreken dat die jongen zal verspreiden dat jij het verzonnen hebt, aan de andere kant denk ik niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. Immers, het is aannemelijker dat hij jou heeft betast dan dat jij zoiets verzint; wat zou jouw motief daarvoor zijn? Ik denk niet dat hij zelf zo dom zal zijn om het verhaal te verspreiden, hij zal zelf wel kunnen bedenken dat hij er dan zelf niet al te rooskleurig op zal staan. Iemand die werkelijk vals beschuldigd wordt van aanranding zal wel uitkijken om dit aan iedereen te vertellen.

Overigens kun je je vriend ook vragen of hij het voor zich wil houden, maar hou het niet zelf voor je omdat je bang bent om voor leugenaar te worden uitgemaakt, praat met iemand die je vertrouwt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 06:42
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Haar motief om te zeggen dat ze het niet wilde? Omdat K dan boos zou worden, en het misschien nooit meer iets tussen die twee zou kunnen worden. Dat zou M althans kunnen zeggen..

Ik vind dat je het met je (toekomstige ) vriend moet bespreken... Heel veel succes/sterkte ermee *knuffel*
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 10:23
Lill-Rowena
Lill-Rowena is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:
Haar motief om te zeggen dat ze het niet wilde? Omdat K dan boos zou worden, en het misschien nooit meer iets tussen die twee zou kunnen worden. Dat zou M althans kunnen zeggen..

Ik vind dat je het met je (toekomstige ) vriend moet bespreken... Heel veel succes/sterkte ermee *knuffel*

ik denk ook dat je het met je vriend moet bespreken, je bent namelijk niet vreemd gegaan of wat dan ook. Je hebt die jongen afgewezen, wat goed van je was. Je vriend zal dat wel begrijpen, denk ik, en je eerder troosten dan je de laan uit sturen.

En idd, je kan wel zeggen dat ie je misbruikt hebt vind ik. Ik had ook eens zo'n jongen die wilde precies hetzelfde bij me doen, ik heb 'm toen ook afgewezen, pas na een paar minuten liet me maar gaan, Ik vond dat echt eng toen...

Maar girl, you did the right thing, be proud of it

nou sterkte ermee
xx
__________________
I write what I feel, I never worry what others think
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:54
de doornvogel
de doornvogel is offline
aanranding is gewoon een ongewenste aanraking op sexueel gebied. Je bent dus aangerand ja
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:58
Gael
Gael is offline
Ik zou er zeker met je ex over praten. Als jij daar behoefte aan hebt, en je weet dat hij je kan steunen en dat hij dat dan ook echt zal doen.

Ik hoop dat alles okay is met jou, ik kan er echt niet tegen als een jongen zoiets doet!

Citaat:
Lill-Rowena schreef:
En idd, je kan wel zeggen dat ie je misbruikt hebt vind ik. Ik had ook eens zo'n jongen die wilde precies hetzelfde bij me doen, ik heb 'm toen ook afgewezen, pas na een paar minuten liet me maar gaan, Ik vond dat echt eng toen...
Gelukkig is er niks ernstigs gebeurd met jou
Sommige jongens zijn gewoon zoo ontzettend zielig, echt waar!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:20
Lill-Rowena
Lill-Rowena is offline
Citaat:
Gael schreef:

Gelukkig is er niks ernstigs gebeurd met jou
Sommige jongens zijn gewoon zoo ontzettend zielig, echt waar!
ja na ja het ergste was nog dat het een goeie vriend van me was
maar ja
xx
__________________
I write what I feel, I never worry what others think
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ja. Onmiddellijk aangifte doen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:48
Gael
Gael is offline
Citaat:
Lill-Rowena schreef:


ja na ja het ergste was nog dat het een goeie vriend van me was
maar ja
xx
Was? Nou, leuk dan...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:59
rabecca
rabecca is offline
Bedankt voor jullie lieve reacties
Ik ben nog vergeten te vertellen dat toen we verder liepen hij me hand pakte en op zijn...l*l drukte toen trok ik me hand weg en zei ik: jij bent echt gek he?!
maja dat was het hele verhaal dus...
Mijn (ex)vriend weet het al en ik zei van ja toen zei M van ja mag ik je een zoen op je wang geven? (dit zei ik tegen K)
Ik d8 nou dan houd ie misschien op met dat enge gedoe dus ik zei ja is goed..
toen zei K tegen mij van: je wrom deed je dat dan zo heb je hem misschien hoop gegeven.
Hij denkt er niet bij na dak misschien ook nog bang was...
maar ja....

iig bedankt voor de reacties allemaal
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:59
Lill-Rowena
Lill-Rowena is offline
Citaat:
Gael schreef:


Was? Nou, leuk dan...
ja nou we zijn nog wel vrienden volgens mij
beetje raar wel, want ik vergeef hem zomaar, maar ja
that's just me, ik vergeef mensen snel, soms te snel

en omdat hij toch wel veel voor me betekende, liet ik het maar gewoon gaan
xx
__________________
I write what I feel, I never worry what others think
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 13:27
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Aanranding is een groot woord hoor, dat is het dus niet. Ik vind wel dat je goed gereageerd hebt, ik zou me toch ook niet zo op mijn gemakken gevoeld hebben in jouw plaats.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 13:57
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Aanranding is een groot woord hoor, dat is het dus niet. Ik vind wel dat je goed gereageerd hebt, ik zou me toch ook niet zo op mijn gemakken gevoeld hebben in jouw plaats.
Wat is aanranding volgens jou dan wel??
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:01
~*DeathlyDiva*~
Avatar van ~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
lieve lieve, schat ..
ik weet niet wat ik moet zeggen...
ik hoop dat ik hem niet ken... ik sla ze tering bek er af!!!
godver.... als ik naar je toe moet komen ofzo, geef je maar een gil.

liefs

ikke
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:08
~*DeathlyDiva*~
Avatar van ~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Aanranding is een groot woord hoor, dat is het dus niet. Ik vind wel dat je goed gereageerd hebt, ik zou me toch ook niet zo op mijn gemakken gevoeld hebben in jouw plaats.

nou kijk is in het woordenboek:

aanranden: overvallen met misdadige of ONZEDELIJKE bedoelingen


dus wat nou geen aanranding?!!!!
fuck it!
hij heeft haar aangeraakt terwijl ze zeer duidelijk heeft gemaakt dat ze dat niet wou...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:30
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
~*DeathlyDiva*~ schreef:



nou kijk is in het woordenboek:

aanranden: overvallen met misdadige of ONZEDELIJKE bedoelingen


dus wat nou geen aanranding?!!!!
fuck it!
hij heeft haar aangeraakt terwijl ze zeer duidelijk heeft gemaakt dat ze dat niet wou...
Seg niet overdrijven he, aanranden is meer dan enkel aanraken hoor!! Hier in mijn omgeving, een meisje bedreigd door woorden, hij nam ze beet, zij kon niet weg, hij wou haar te lijf gaan en haar kleren uittrekken, ze spurtelde tegen en kon zich gelukkig lostrekken van hem, wie weet anders was ze verkracht geweest.
In het geval van Rabecca lijkt het erop dat hij ze tot niets verplicht heeft, ze is toch niet overvallen lijkt me?!!!
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:57
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Seg niet overdrijven he, aanranden is meer dan enkel aanraken hoor!! Hier in mijn omgeving, een meisje bedreigd door woorden, hij nam ze beet, zij kon niet weg, hij wou haar te lijf gaan en haar kleren uittrekken, ze spurtelde tegen en kon zich gelukkig lostrekken van hem, wie weet anders was ze verkracht geweest.
In het geval van Rabecca lijkt het erop dat hij ze tot niets verplicht heeft, ze is toch niet overvallen lijkt me?!!!
Ik vind dat het wel degelijk aanranding is. Je hoeft niet overvallen of bedreigd te worden vóórdat het aanranding genoemd mag worden. Ze is aangeraakt op een ongewenste manier en die aanrakingen hadden een seksueel karakter. Als een jongen jouw 'nee' herhaaldelijk negeert en jou op heel intieme plaatsen aanraakt dan voelt dat heel vernederend en rot en je kunt dus zeker wel van aanranding spreken.

Het feit dat het meisje in de buurt op een gewelddadigere manier is betast maakt niet dat het bij Rabecca geen aanranding was, dat staat er los van.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:23
~*DeathlyDiva*~
Avatar van ~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
Citaat:
Angeles schreef:


Ik vind dat het wel degelijk aanranding is. Je hoeft niet overvallen of bedreigd te worden vóórdat het aanranding genoemd mag worden. Ze is aangeraakt op een ongewenste manier en die aanrakingen hadden een seksueel karakter. Als een jongen jouw 'nee' herhaaldelijk negeert en jou op heel intieme plaatsen aanraakt dan voelt dat heel vernederend en rot en je kunt dus zeker wel van aanranding spreken.

Het feit dat het meisje in de buurt op een gewelddadigere manier is betast maakt niet dat het bij Rabecca geen aanranding was, dat staat er los van.
dank u.
aanranding, ongewenste intimiteiten... als jij verkracht bent en ik ook, maar ik ben ook nog helemaal total-loss geslagen, ben jij dan niet verkracht omdat ik ook nog geslagen ben??
jij zegt dat rabecca niet aangerand is omdat dat meisje in jou buurt het zogenaamd erger had.
als jij aangeraakt bent terwijl je het niet wilt en jemaakt dat duidelijk is het aanranding klaar.
en er staat niet dat je overvallen moet zijn voordat je aangerand bent, er staat OF of! , of! ja??
zij zat in een situatie die zij tegen wilde houden maar door zijn gedrag en de woorden: IK KOM ER TOCH WEL BIJ ALS IK (!!!) DAT WIL... als zij zegt niet doen..

ik denk dat als je het er niet mee eens bent dat jij het woordenboek maar moet herschrijven...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-08-2002, 16:11
Lill-Rowena
Lill-Rowena is offline
ik vind wel dat het aanranding was
en wat versta ik daaronder? nou dit dus:
een persoon is aangeraakt op ongewenste plekken en voelt zichzelf nu vies en gebruikt.


En zo voelt Rabecca zich volgens mij wel...


xx
__________________
I write what I feel, I never worry what others think
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:27
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
Lill-Rowena schreef:
ik vind wel dat het aanranding was
en wat versta ik daaronder? nou dit dus:
een persoon is aangeraakt op ongewenste plekken en voelt zichzelf nu vies en gebruikt.


En zo voelt Rabecca zich volgens mij wel...


xx
zo voel ik me best wel ja
__________________
*-_-*If you love something set it free, if it comes back it`s yours, if not, it never was yours*-_-*-----> Denk er maar aan!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:37
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Aanranding is een groot woord hoor, dat is het dus niet. Ik vind wel dat je goed gereageerd hebt, ik zou me toch ook niet zo op mijn gemakken gevoeld hebben in jouw plaats.
verkrachting is als hij in je komt. Aanranding zijn gewoon overige ongewenste seksuele handelingen. Hij pakt haar bij borsten en kruis en drukt haar hand op zijn kruis. Moet ze eerst nog uit de kleren voor het aanranding is ofzo? Dacht het niet!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:52
Rioto
je had die vuist beter op zie bek kunnen planten
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:56
Verwijderd
my god wat een eikel.
dit is zeker weten een aanranding en dit moet je melde bij de politie. niet alleen voor jou, maar ook voor die meiden die na jou aangerand kunnen worden door die eikel, het mag niet nog eens gebeuren!
heel veel sterkte ermee
mir
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 23:39
Rioto
Heb je geen grote broer die het wel even regelt?

damn al zou zo,n gast dat bij m,n zusje doen .... ik zou beide handen breken

dat heeft vaak meer nut dan naar de politie gaan want dat zijn een stelletje baklappen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 01:42
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Seg niet overdrijven he, aanranden is meer dan enkel aanraken hoor!! Hier in mijn omgeving, een meisje bedreigd door woorden, hij nam ze beet, zij kon niet weg, hij wou haar te lijf gaan en haar kleren uittrekken, ze spurtelde tegen en kon zich gelukkig lostrekken van hem, wie weet anders was ze verkracht geweest.
In het geval van Rabecca lijkt het erop dat hij ze tot niets verplicht heeft, ze is toch niet overvallen lijkt me?!!!
onzinargument. aanranding is aanranding, net zoals moord moord is. Je gaat toch ook niet zeggen: "jah maar die persoon is slechts met een vleesmes om het leven gebracht. Dat mag geen moord heten wánt Jezus is gekruizigd en dat heeft 4 daagen geduurd ofzo totdathij dood was dus je moet niet overdrijven". Het kan dan wel allebei waar zijn , maar het is zeker geen argument.

En, zoals de abt al zei, aangifte doen kán in veel gevallen angst wegnemen (die jongen spoort niet, ik weet niet of dit genoeg is om iemand op te laten nemen (vast niet))(al ben ik zelf meer voor een goede oplossing die door beide partijen gesteund wordt en dus in overleg gecreëerd wordt.)
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik voel me kut
Noddy
6 26-01-2005 00:14
Liefde & Relatie gezeik met mn beste vriend
Noddy
14 17-11-2004 17:17
Psychologie verwerking aanranding
aapje
24 30-03-2004 16:09
Liefde & Relatie aangerand........of vrijwillig?
HelpMePlease
206 22-03-2004 20:38
Psychologie anti-depressiva + korte uitleg
Konijn
7 22-10-2003 13:22
Psychologie Aangerand.. eindelijk over gepraat..
star9
23 30-03-2002 11:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.