Oud 28-06-2003, 20:13
Verwijderd
Help! ik heb nog geen vakantiebaantje en ik wil graag 4-5 euro per uur verdienen, hebben jullie handige adviezen?

THX, beesje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 20:23
@Moon
@Moon is offline
Pfff tis nu momenteel echt moeilijk... zelf heb ik maar geluk gehad dat een kennis er één voor me had kunnen vinden. Mssn handig om het tegen iedereen te zeggen dat je op zoek bent naar een vakantiebaantje. Verder.... langs winkels gaan of je kan het anders ook bij de Thuiszorg proberen. Daar hebben ze volgens mij ook wel wat mensen nodig en het verdient best wel goed (een vriendin van me is 18 en verdient zo'n 8 euro per uur ). En anders..... de schoonmaaksector. Daar heb ik heel veel advertenties over gezien, maar ja niet bepaald het ideale vakantiebaantje maar goed...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 21:24
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Schoonmaken is niet zo erg als het lijkt!
Gewoon even achter een machine of met een dweil ergens doorheen lopen...Beetje soppen o.i.d. en je verdient zo €10,- per uur..
En anders..winkels, supermarkten, bollepellen, thuiszorg, krantenwijk, horeca, telefoniste...als je maar goed genoeg zoekt..
En heel goed op advertenties letten.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:24
Starfucker.Inc
Avatar van Starfucker.Inc
Starfucker.Inc is offline
In de supermarkt hangt meestal z'n bord met briefjes. Ik zou daar een keertje op gaan kijken. Hangt best vaak iets tussen hoor.

Je kunt 't iig proberen
en idd gewoon goed zoeken.. dan vind je vast wel wat!
Suc6!

Laatst gewijzigd op 28-06-2003 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:49
Rhaa.N'eeH
Avatar van Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Ga bij een videotheek werken !
Daar werk ik ook.. enne , het is hartstikke leuk/makkelijk/relaxed werk ! En jij bent 17.. Hmm je verdient er dan ongeveer 3,50 mee denk ik ? Is dat niet wat !?

Onze videotheek is meestal open van 12.00-21.00
Dus ik werk van 12.00-17.00 of 17.00-21.00
Errrugg chill ,moet ik zeggen !!
__________________
They call me Rhaa'NeeH , Pete.I'm the Queen of Rumba Beat,.. As I go Chick Chikee Boom! Chick Chikee Boom! ©opyright 2003
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
beesje schreef op 28-06-2003 @ 21:13:
Help! ik heb nog geen vakantiebaantje en ik wil graag 4-5 euro per uur verdienen, hebben jullie handige adviezen?

THX, beesje
hehe, wie wil dat niet?
maar als je nu pas begint te zoeken (of mss eerder bent gaan zoeken, maar nu dus nog niks hebt) zijn die baantjes echt alláng weg hoor, tenzij je idd zoals anderen al zeiden in de thuiszorg of schoonmaak wilt gaan werken.

let wel: het minimumloon is 2,85 voor 17-jarigen, dus je stelt je grens best wel hoog met 4 à 5 euro.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:24
ringpower
Avatar van ringpower
ringpower is offline
vorig jaar was ik ook telaat....alles is bezet en dan moet je net geluk hebben om wat te vinden...en gelukkig kreeg ik mijn vakantiewerk, voor 6 weken lang...

maar goed de tips: naar alle supermarkten gaan, de boer, c1000, jumbo enz.. alles wat maar in jouw dorp/stad te vinden is en ook bij de supermarkten buiten je plaats, maar die wel bereikbaar zijn voor jou...zeggen ze dat ze al genoeg mensen hebben maar dat je je in mag schrijven...doe dat dan, maar ga niet weken wachten tot je een keer gebeld wordt, want de kans is maar klein dat je ook id gebeld wordt...

het tweede wat je dan moet gaan doen is naar alle uitzendbureaus in je omgeving gaan, en zeker geen eisen stellen...van ik wil dit en ik wil dit niet en blablabla, dan krijg je de meeste 'aanbiedingen' als ze er nog zijn....ik kreeg ook eerst de belachelijkste dingen aangeboden, maar uiteindelijk kwam er iets wat me toch wel aansprak....neem dan ook alvast je id-kaart/paspoort, rekening nummer en ziekenfonds pasje en dergelijke mee, dat is direct handig voor het uitzendbureau...

verder natuurlijk in de krant kijken....ga naar de bibliotheek, dat deed ik ook, daar zijn meestal alle kranten bomvol met vacatures en neem dan pen en papier mee en neem alles over wat je leuk lijkt of scheur het eruit, (als het mag )en verder ook op van die prikborden kijken in supermarkten ja....of gewoon zelf naar allerlei winkels stappen....ik zou niet bellen als ik jou was...want dat komt toch wat onpersoonlijk over....

succes ermee, en ik hoop voor je dat je iets vind
__________________
I Never Forget A Face, But In Your Case I'll Make An Exception!!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 16:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je bent inderdaad aan de late kant ik zou als ik jou was ook je grens voor je loon wat bijstellen naar 3,50 dat het daar aan gaat voldoen is makkelijker. Zelf verdien ik 4,13 maar werk er dan al wel +/- 3 jaar :-). In die vakantie ook begoinnen en laat begonnen met zoeken maar had het geluk dat de economie toen der tijd goed was :-)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:04
Verwijderd
Ik denk dat je best wel van 4 euro kan uitgaan. Maar je zal ook met minder genoegen moeten nemen omdat de baantjes niet voor het oprapen liggen. Ik zou gewoon morgen ff naar wat uitzendbureaus gaan en je inschrijven. Verder eventueel naar supermarkten. Het werk is misschien minder leuk maar anders heb je kans dat je niks hebt...

Die tip van bibliotheek is ook erg goed gewoon ff daar in kranten gaan kijken
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 11:47
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
linda85 schreef op 29-06-2003 @ 11:50:
let wel: het minimumloon is 2,85 voor 17-jarigen, dus je stelt je grens best wel hoog met 4 à 5 euro.
maar dat is netto. Bruto is het iets meer (3 euro en een beetje).

Je zou idd schoonmaken kunnen proberen, ga ik ook doen deze vakantie, 4 weken lang 5 dagen per week 's ochtends van 08.00-12.00, dus ik heb de middag en avond gewoon vrij en tijd om andere dingen te doen. En zelfs als 15-jarige verdien ik 4 euro per uur.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:42
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
geen eisen stellen aan je loon ten eerste. Geen hond die momenteel meer betaald dan minimun CAO loon.

Verde ropen sollicitaties uitsturen, overal voor open staan, probeer desnoods de fabrieken, die hebben bijna altijd wel personeelstekort al denk ik dat het nu meevalt... Is moeilijk te krijgen momenteel...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:43
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 20:42:
geen eisen stellen aan je loon ten eerste. Geen hond die momenteel meer betaald dan minimun CAO loon.

Verde ropen sollicitaties uitsturen, overal voor open staan, probeer desnoods de fabrieken, die hebben bijna altijd wel personeelstekort al denk ik dat het nu meevalt... Is moeilijk te krijgen momenteel...
Mwah denk je dat echt, ik verdien toch bijna het dubbele en we hebben soms nieuwe mensen nodig die nog moeilijk te vinden zijn ook.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 19:45
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 01-07-2003 @ 20:43:
Mwah denk je dat echt, ik verdien toch bijna het dubbele en we hebben soms nieuwe mensen nodig die nog moeilijk te vinden zijn ook.
Geen idee waar jij woont, maar in mijn omgeving is bijna niks! Ik heb morgen sollicitatie gesprek, maar da's ook de enige van al mijn sollicitaties die ook maar gereageerd heeft...

En sommigen verdienden hoger ja. Ik werkte op de administratie bij de Fano... Verdiende ik 8.34 euro en daar kwam 135% per uur overheen. Kijk da's nooit verkeerd. Het is niet het wettelijk minimumloon, maar wel het minimumloon zoals die in je CAO staat. Bij mij iig wel.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 09:52
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Als je door elke willekeurige stad loopt zie je op minstens acht winkelruiten een bordje 'parttimer gevraagd'. Als je je dan ook nog eens inschrijft bij een goed uitzendbureau zoals Manpower heb je binnen de kortste keren werk.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 13:19
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-07-2003 @ 10:52:
Als je door elke willekeurige stad loopt zie je op minstens acht winkelruiten een bordje 'parttimer gevraagd'. Als je je dan ook nog eens inschrijft bij een goed uitzendbureau zoals Manpower heb je binnen de kortste keren werk.
Moet je alleen wel in een stad wonen... Ik woon toevallig in een dorp... Daar isniks te krijgen. Heel omgeving friesland trouwens niet behalve in Drachten Heerenveen en Sneek... Maar da's te ver weg voor mij... Maar ik heb misschien nu werk.. Hoor ik uiterlijk aan het eind van de maand...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 15:20
ringpower
Avatar van ringpower
ringpower is offline
hey beesje........er zijn al zoveel mensen die je tips hebben gegeven, waaronder ik , en this inmiddels al 5 dagen geleden dat je je noodkreet hebt gepost.......en? ben je al wat bezig geweest met zoeken enzo?....ik ben er nu toch wel benieuwd naar..
__________________
I Never Forget A Face, But In Your Case I'll Make An Exception!!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:06
Phileine
Avatar van Phileine
Phileine is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 02-07-2003 @ 14:19:
Moet je alleen wel in een stad wonen... Ik woon toevallig in een dorp... Daar isniks te krijgen. Heel omgeving friesland trouwens niet behalve in Drachten Heerenveen en Sneek... Maar da's te ver weg voor mij... Maar ik heb misschien nu werk.. Hoor ik uiterlijk aan het eind van de maand...
Ik woonde ook in een dorp. Er zijn bussen, fietsen en heel soms heel lieve vaders en moeders met een auto. En nog later een eigen rijbewijs, maar onhandig is het wel.
En fijn van je werk.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
ringpower schreef op 02-07-2003 @ 16:20:
hey beesje........er zijn al zoveel mensen die je tips hebben gegeven, waaronder ik , en this inmiddels al 5 dagen geleden dat je je noodkreet hebt gepost.......en? ben je al wat bezig geweest met zoeken enzo?....ik ben er nu toch wel benieuwd naar..
he bedankt iedereen voor jullie adviezen.....ik kon een tijdje niet reageren omdat ik was verbannen van het forum. Ik had in ieder geval wel in een aantal kranten gekeken waar ik de meest uiteenlopende vacatures heb gezien maar ze waren allemaal al bezet of te ver bij mij vandaan... ik heb ook gesolliciteerd voor een aantal baantjes die ik op een vacaturebank op internet had bekeken waarvan ik antwoord van 1 (ijsjes winkel swirls)heb gekregen, maar pas over een week kunnen die mensen me meer vertellen (nou.... ). Ik durf eingelijk geen winkel meer binnen te lopen omdat ik bang ben dat ze me af gaan snauwen van "ja had je maar eerder moete kome he" ik weet eingelijk niet of ik een week moet wachten op de ijsjeswinkel (zoals ze hadden gevraagd) of dat ik toch maar bij een ver verwijderde albert heijn moet gaan werken.......maar goed bedankt iedereen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2003, 20:49
ringpower
Avatar van ringpower
ringpower is offline
Citaat:
beesje schreef op 07-07-2003 @ 20:11:
he bedankt iedereen voor jullie adviezen.....ik kon een tijdje niet reageren omdat ik was verbannen van het forum.
wat heb jij uitgehaald, maar ik hoop voor je dat je bij de ijswinkel terecht kan
__________________
I Never Forget A Face, But In Your Case I'll Make An Exception!!!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 09:23
Verwijderd
ja ik ben ook hard op zoek naar een vakantiebaantje want ik ben niet meer verzekerd . Het is gewoon echt moeilijk nu. Maar paar dagen geleden was ik nog in de stad en ik liep voorbij een internet cafe, zag er best trendy uit daar. Maar er hing een papiertje aan de deur waarop stond dat ze personeel zoeken voor achter de bar. Ik ben zo dom geweest om gewoon door te lopen Maar ik ga vanmiddag weer ff kijken en hopelijk zijn ze nog steeds opzoek en ben ik geschikt, dus duim ff voor me


Maar als ik jou was zou ik ook gewoon rondlopen in de stad, krantjes doorlezen. Of doe gewoon simpel, ga naar uitzendbureau`s.
En als je echt niks kunt vinden, ga dan lekker bij de McDrek werken of bij de Albert heijn
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:06
wiebenik
Avatar van wiebenik
wiebenik is offline
Momenteel zijn veel schoonmaakbedrijven op zoek naar mensen die vakantiewerk willen doen.

Verder kan je bij uitzendbureaus langsgaan en daar vragen of die wat hebben, dan heb je de meeste kans.

Bij winkels zitten ze nu niet te springen om personeel en als ze dan al iemand nodig hebben, wordt daar zoveel op gereageerd dat de kans klein is dat ze jou uitkiezen.

Dus als je snel aan de slag wilt kun je het beste gaan schoonmaken of naar verschillende uitzendbureaus gaan.
__________________
Goed zoeken...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:35
Verwijderd
Citaat:
wiebenik schreef op 08-07-2003 @ 15:06:
Momenteel zijn veel schoonmaakbedrijven op zoek naar mensen die vakantiewerk willen doen.

Verder kan je bij uitzendbureaus langsgaan en daar vragen of die wat hebben, dan heb je de meeste kans.

Bij winkels zitten ze nu niet te springen om personeel en als ze dan al iemand nodig hebben, wordt daar zoveel op gereageerd dat de kans klein is dat ze jou uitkiezen.

Dus als je snel aan de slag wilt kun je het beste gaan schoonmaken of naar verschillende uitzendbureaus gaan.
nou dat van die winkels is niet helemaal waar. ik woon in amsterdam en er zijn wel een aantal supermarkten als ah, c1000 en dirk van den broek op zoek naar vakantie mensen, nog steeds. alleen heb ik de laatste tijd last van mn rug en kan ik het niet overbelasten door steeds dingen op te tillen. daarom zocht ik een baantje waabij dat niet hoeft zoals die van de ijsjeswinkel.....en wat de uitzendbureaus betreft, ik heb het gevoel dat zij jou veel minder geven dan wanneer je rechtstreeks zou werken voor dat bedrijf en zo dus naaien...maarre bedankt voor de tips.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 16:43
wiebenik
Avatar van wiebenik
wiebenik is offline
Citaat:
beesje schreef op 08-07-2003 @ 16:35:
nou dat van die winkels is niet helemaal waar. ik woon in amsterdam en er zijn wel een aantal supermarkten als ah, c1000 en dirk van den broek op zoek naar vakantie mensen, nog steeds. alleen heb ik de laatste tijd last van mn rug en kan ik het niet overbelasten door steeds dingen op te tillen. daarom zocht ik een baantje waabij dat niet hoeft zoals die van de ijsjeswinkel.....en wat de uitzendbureaus betreft, ik heb het gevoel dat zij jou veel minder geven dan wanneer je rechtstreeks zou werken voor dat bedrijf en zo dus naaien...maarre bedankt voor de tips.
Ik bedoelde eerder de wat kleinere winkels zoals kledingzaken enzo. En wat supermarkten betreft dan heb je geluk, want in mijn buurt hebben ze echt nergens iemand nodig.

En wat uitzendbureaus betreft, ik zou er niet mee zitten dat je zo iets minder verdient, die mensen zetten zich in om een passend baantje voor je te vinden en de kans dat ze iets vinden is groot, dus ben je zeker van een inkomen. Ik persoonlijk zou dan blij zijn een baantje te hebben en een inkomen, ookal is het wat minder.

Beter iets dan helemaal niets.
__________________
Goed zoeken...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:06
meem
Avatar van meem
meem is offline
maar hoe vind je die schoonmaakbedrijven dan? ik ben serieus al weken op zoek en vind geen reet. echt heel erg kansloos
__________________
how I learned to stop worrying and love the bomb
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:30
wiebenik
Avatar van wiebenik
wiebenik is offline
Citaat:
meem schreef op 08-07-2003 @ 21:06:
maar hoe vind je die schoonmaakbedrijven dan? ik ben serieus al weken op zoek en vind geen reet. echt heel erg kansloos
Hou de plaatselijke kranten goed in de gaten, daar staan best veel advertenties in.
__________________
Goed zoeken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2003, 15:16
Verwijderd
Ik had gisteren gebeld naar een eetcafe waar een vriendin van me ook had gewerkt voor een baantje en ik moet maandag komen voor een sollicitatiegesprek.....ik moet dit baantje echt hebben
heeft iemand tips voor me voor dit sollicitategesprek?--->zie apart topic

THX,

beesje
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 00:33
Lady Penelope
Avatar van Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Schrijf je in bij alle uitzendbureau´s, de meeste zitten te springen om mensen die schoonmaakwerk willen doen (hier tenminste).

Ik heb me ook ingeschreven bij alle uitzendbureau´s en werd elke week wel een keer of 2 gebeld. Let wel op: als ze je vragen of je een bepaald soort werk wilt doen (specifiek) en je zegt ja, dan gaan ze er meestal wel achteraan (mijn ervaring). En als je een baantje hebt gevonden: alle uitzendbureau´s weer even informeren. Anders krijg je: ´Jij wilde dit en dit toch doen? We hebben je al ingepland!´ En jij dan:´ja maar ik heb al ander werk!´

Of bel naar de Thuiszorg, ga bij de supermarkten langs en reageer bij elke advertentie op een winkelruit. En kijk de kranten goed bij langs.

Of probeer het anders via via.

En het sollicitatiegesprek: als ik een sollicitatiegesprek heb, wil ik altijd drie dingen weten:
1. Wat houdt t werk in
2. Wat verdien ik
3. Wanneer moet ik werken
__________________
5..4..3..2..1..Thunderbirds are GO!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.