Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2004, 10:55
DikkevanDale
Weet er iemand argumenten voor en tegen over orgaandonorschap. Onze stelling is:'De wet moet veranderd worden; iedereen moet donor zijn, tenzij diegene aangeeft dat hij of zij het echt niet wil.' Vanaf 18 jaar beslissen de kinderen en voor 18 jaar beslissen de ouders/voogd.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2004, 10:59
Verwijderd
Er zullen dan sowieso meer donoren zijn en dat lijkt me ook handig met het tekort. Veel mensen vergeten nu om dat formuliertje terug te sturen dat ze het wel willen zijn, ik denk dat er minder mensen zullen vergeten om het terug te sturen als ze het per se niet willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 12:46
Verwijderd
Clichéstelling, gebruik de zoekfunctie om het subforum Nieuws & Achtergronden te doorzoeken naar discussies hierover.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 14:30
Verwijderd
Zoals Leonoor al zegt er komen meer donoren, mensen weten het nu niet en sturen daarom maar geen papiertje op. Als het er dan op aan komt moeten de nabestaanden beslissen, en ja die hebben het vaak toch liever niet.
Als iedereen automatisch donor is heb je dit probleem niet, er is immers geen dicussie over mogelijk.
Daarbij kunnen mensen die geen donor willen worden bezwaar aantekenen. Ze worden dan tot niets verplicht. Het is alleen even de moeite nemen om wat op te sturen. Eigenlijk het tegenovergestelde van nu, alleen is het voordeel dat je dan
meer donoren hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 16:14
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Mensen willen er vaak bij leven niet over nadenken, want dan denk je aan het moment dat je doodgaat. Als ze dan dood zijn is het aan de nabestaanden, die vaak weigeren. Als iedereen automatisch donor is, hoeven mensen er niet meer over na te denken, en komen er dus meer donoren. Zoek ook even wat getallen op over het aantal mensen dat nog wacht op organen, het aantal beschikbare organen en hoeveel mensen er sterven die op een wachtlijst staan. Dat is best een sterk argument, vooral als je op het gevoel speelt en mensen vraagt hoe zij erover zouden denken als hun familielid een orgaan nodigt heeft.
Het tegenargument dat gelovigen dat niet willen kun je evt. bestrijden met: 1) je kan ook nee zeggen 2) naastenliefde is in de meeste geloven heel belangrijk.

Ik heb hier ook een debat over gehouden
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.