Oud 31-05-2011, 15:33
butterfly18
butterfly18 is offline
Hallo,

Ik zit met een klein probleempje, ik heb morgen mijn betoog nederlands en mijn stelling is 'voor een toelatingstest op universiteiten en hogescholen'. Ik kan dus geen voor en geen tegenargumenten bedenken. Weet iemand iets?

Ik heb wel:
- meer kans dat je de opleiding gaat afmaken
- minder mensen die na 1 jaar stoppen omdat ze de verkeerde studie hebben gekozen.

Kan iemand mij helpen?
Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2011, 15:49
Verwijderd
Een tegenargument kan zijn dat je dan een momentopname krijgt, die niet representatief is voor de persoon zelf. Probeer nog eens verder te denken en je in een student te verplaatsen. Waarom wil jij wel of geen toets? Vind je dat eerlijker, of juist niet? Wat zijn voordelen, wat zijn nadelen? Probeer dit allemaal eens te 'vangen' in argumenten.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 15:54
butterfly18
butterfly18 is offline
Dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 16:31
roos93
roos93 is offline
- als je een vwo of havo diploma hebt bezit je al over de kennis/vaardigheden die nodig zijn om een opleiding te beginnen, een toelatingstest is dus totaal overbodig en alleen maar geldverspillend
- als je niet door de toelatingstest zou komen zou je helemaal geen opleiding kunnen volgen het volgende jaar, aangezien alle toelatingstesten dan waarschijnlijk al geweest zijn, je moet dan verplicht een tussenjaar nemen, en als je het volgende jaar ook niet door de toelatingstest komt is er een grootte kans dat je helemaal geen opleiding meer kan volgen, terwijl je de opleiding misschien wel aan had gekund
- het is de bedoeling dat je iets leert tijdens je opleiding, het zou dus raar zijn dat je al specifieke kennis moet bezitten om aan de opleiding te mogen beginnen
- je hebt minder tijd om te beslissen wat voor opleiding je gaat volgen, omdat de toelatingstest eerder in het jaar plaats moet vinden, er dus meer kans dat de toekomstige studenten een verkeerde keuze maken

ik zeg ook maar wat..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 16:40
butterfly18
butterfly18 is offline
Dankje!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 15:50
butterfly18
butterfly18 is offline
Bedankt voor het helpen! Ik had een 6,8 en daar was ik heel erg blij mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.