Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 10:39
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik sluit me bij Leonoor aan.
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-03-2004 @ 11:32:
Wat je uit mijn bericht kan halen, is dat het, volgens mij, vrijwel onmogelijk is door middel van regels, opties of wat dan ook, er een niet-uithuilforum van te maken.
Het enige dat je kunt doen is meer algemene topics (niet uithuil) maken om de wel uithuiltopics te compenseren. Maar dat is geen taak van de fb's, maar van de leden, dus sta je vrijwel machteloos.
Daar ben ik het mee eens. (heb ik een tijd geleden ook op
Admin aangegeven, volgens mij.)

Het is idd vrijwel onmogelijk de gedachten(gang) van een
forummer (en dit is in het algemeen bedoelt) te veranderen,
en dus ook de (negatieve) posts die daaruit volgen. Dat is
niet iets wat ik als fbzijnde zou kunnen veranderen, en dat
is ook mijn doel niet...

Wat ik wél wil tegen gaan, is dat mensen elkaar (onbedoeld)
meeslepen in een negatieve spiraal. Ik heb er niks op tegen
als mensen hun hart willen luchten op Psych (dat is ook één
van de dingen waar dit forum voor bedoelt is, lijkt me), maar
als er mensen worden meegesleept, vind ik dat daar wel iets
aan gedaan moet kunnen worden.... Of iig dat ik samen (met
fb's én leden) iig zo goed mogelijk heb geprobeert er iets aan
te doen...


(ik val in herhaling, geloof ik. Ik kom hier wel op terug als 'k
helder(der) ben oid. )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-03-2004 @ 11:32:
Wat je uit mijn bericht kan halen, is dat het, volgens mij, vrijwel onmogelijk is door middel van regels, opties of wat dan ook, er een niet-uithuilforum van te maken.
Het enige dat je kunt doen is meer algemene topics (niet uithuil) maken om de wel uithuiltopics te compenseren. Maar dat is geen taak van de fb's, maar van de leden, dus sta je vrijwel machteloos.
Hmm, maar misschien kunnen (andere) leden dat ook in gaan zien? En misschien gebeurd dat dmv een discussie hierover.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 10:48
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-03-2004 @ 11:42:
Hmm, maar misschien kunnen (andere) leden dat ook in gaan zien? En misschien gebeurd dat dmv een discussie hierover.
wie weet


Citaat:
Quiana schreef op 27-03-2004 @ 11:xx:
*verhaal*
Zou het mogelijk zijn om mensen toch te laten posten EN anderen niet mee te slepen? Ik denk het niet, dat is weer die _instelling van mensen_, tenzij je censuur in erge vormen gaat opleggen, maar of dat de oplossing is....

<shit batterij notebook op, snel op submit duwen>
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:56
Arashi
Arashi is offline
kweet niet wat hier verder over gezegd is enzo, maar k vroeg het me (al een tijdje eigenlijk) wel af... Wat is het verschil van de kronieken met de luchtjeharttopic? Daar wordt net zo goed op elkaar gereageerd en die is soms ook heel erg negatief...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:45
meisje
meisje is offline
Afgezien van het uithuilaspect, zou het misschien leuk zijn om inhoudelijk in te gaan op psychologie en sociologie, dat is vrij interessant en dat zou eenhoop leden wel interesseren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 27-03-2004 @ 20:45:
Afgezien van het uithuilaspect, zou het misschien leuk zijn om inhoudelijk in te gaan op psychologie en sociologie, dat is vrij interessant en dat zou eenhoop leden wel interesseren denk ik.
Vind ik een goed plan. 't lijkt nu of ik op alles negatief reageer (en dat is misschien ook wel zo ) maar...een tijdje terug hebben een paar mensen dat geprobeerd, maar het is helaas vaak zo dat dat soort topics heel snel zakken, er wordt niet heel erg veel op gereageerd en er zijn maar (erg) weinig leden die dat soort topics openen. En dat soort topics posten zal toch (ook) van leden moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 10:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Arashi schreef op 27-03-2004 @ 18:56:
kweet niet wat hier verder over gezegd is enzo, maar k vroeg het me (al een tijdje eigenlijk) wel af... Wat is het verschil van de kronieken met de luchtjeharttopic? Daar wordt net zo goed op elkaar gereageerd en die is soms ook heel erg negatief...
na mijn mening is er niet echt een denderend verschil meer. Maar als je kijkt hoe kronieken dan is ontstaan wel.
eerst was er een 'steekwoordentopic' ik weet alleen even niet meer wie de eerste daarvan opende. Maar de steekwoorden in het eerste steekwoordentopic zijn heel anders dan in de laatste. Toen was het heel erg gebasseerd op gevoel. Ermz, nu haal je heel goed de gebeurtenissen eruit zeg maar, als iemand steekwoorden post, terwijl het toen de bedoeling was dat het er figuurlijk op kwam te staan. bijv zon, grote hoge boom, paars... Weet ik het... op die manier. Bovendien is kronieken een samenvoeging van het steekwoordentopic en het 'een cijfer voor je dag topic'. In dat topic was het de bedoeling dat je positieve dingen en negatieve dingen tegen elkaar afwoog en jezelf een cijfer tussen de 1 en 10 gaf (waarvan 1 dus een klote dag zou betekenen en 10 een toppie dag!) eventueel met nadere uitleg.
het lucht je hart topic daarentegen is om je verhaal te doen van iets wat je hebt meegemaakt wat je heel erg dwars zit (hoeft niet eens van die dag te zijn) of iets wat je heel erg gelukkig maakt. err, begrijp je me een beetje?

liefs, wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 10:40
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 28-03-2004 @ 11:23:
na mijn mening is er niet echt een denderend verschil meer. Maar als je kijkt hoe kronieken dan is ontstaan wel.
eerst was er een 'steekwoordentopic' ik weet alleen even niet meer wie de eerste daarvan opende. Maar de steekwoorden in het eerste steekwoordentopic zijn heel anders dan in de laatste. Toen was het heel erg gebasseerd op gevoel. Ermz, nu haal je heel goed de gebeurtenissen eruit zeg maar, als iemand steekwoorden post, terwijl het toen de bedoeling was dat het er figuurlijk op kwam te staan. bijv zon, grote hoge boom, paars... Weet ik het... op die manier. Bovendien is kronieken een samenvoeging van het steekwoordentopic en het 'een cijfer voor je dag topic'. In dat topic was het de bedoeling dat je positieve dingen en negatieve dingen tegen elkaar afwoog en jezelf een cijfer tussen de 1 en 10 gaf (waarvan 1 dus een klote dag zou betekenen en 10 een toppie dag!) eventueel met nadere uitleg.
het lucht je hart topic daarentegen is om je verhaal te doen van iets wat je hebt meegemaakt wat je heel erg dwars zit (hoeft niet eens van die dag te zijn) of iets wat je heel erg gelukkig maakt. err, begrijp je me een beetje?

liefs, wen
Gwenniej had de eerste steekwoordentopic geopent als ik t me goed herinner. Al post ik niet regelmatig hier, ik lees wel veel en wist ook wel ongeveer hoe de topics zijn ontstaan enzo. Het ontstaan van de topics is dan wel verschillend, maar ze komen eigenlijk op hetzelfde neer: posten wat op je hart ligt. (zowel positief als negatief) Zo komt het in elk geval op me over, vandaar ook de vraag over het wat en waarom...

Toch bedankt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 11:56
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Arashi schreef op 28-03-2004 @ 11:40:
Gwenniej had de eerste steekwoordentopic geopent als ik t me goed herinner. Al post ik niet regelmatig hier, ik lees wel veel en wist ook wel ongeveer hoe de topics zijn ontstaan enzo. Het ontstaan van de topics is dan wel verschillend, maar ze komen eigenlijk op hetzelfde neer: posten wat op je hart ligt. (zowel positief als negatief) Zo komt het in elk geval op me over, vandaar ook de vraag over het wat en waarom...

Toch bedankt.
het was inderdaad Gwenniej ja
misschien dan een idee alles terug te brengen naar de oude stijl?
xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 12:19
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 28-03-2004 @ 12:56:
het was inderdaad Gwenniej ja
misschien dan een idee alles terug te brengen naar de oude stijl?
xxx
Het is niet voor niets verandert. (!)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Om eerlijk te zijn lees ik nauwelijks in het lucht je hart topic. Dus ik ben niet erg op de hoogte van de overlapping.

Eventuele overlapping kunnen we wel voorkomen.
  • Kronieken is voor korte dingen per dag.
  • Lucht je hart is voor dingen die langer spelen en waar veel over te vertellen valt. (dagboek idee, maar dan niet per dag)
Ik ben er groot voorstander van dat je iemand alleen mag quoten (erop reageren) als je iemand daarmee oppept. Dus niet "ahh gossie" maar "kom op, morgen gaat het beter".

Als jullie even willen laten weten wat je hiervan zou vinden als het zo ingevoerd zou worden, laat het dan weten.
Ook blijf ik hopen op goede intiatieven van leden, maar dat laat op zich wachten geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:07
Verwijderd
Ik kan ook veel 'regels' verzinnen (zo ben ik ook tegen persoonlijke dingen uitvechten via het forum (daar horen voor een groot deel ook steekwoorden bij die op een persoon die ook op het forum komt gericht zijn)), maar ik denk niet dat het daardoor gezelliger wordt op het forum. En ik betwijfel eigenlijk ook of het zal werken...vorige keer hebben we het ook oa dmv 'regels' geprobeerd en volgens mij heeft het niet blijvend gewerkt.

Daarom ben ik eigenlijk voor een echte discussie tussen leden onderling ipv tussen leden en forumbazen. Maar dat laat geloof ik nog even op zich wachten...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:20
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2004 @ 14:07:


Daarom ben ik eigenlijk voor een echte discussie tussen leden onderling ipv tussen leden en forumbazen. Maar dat laat geloof ik nog even op zich wachten...
wat heeft dat voor zin dan?! ( volgens mij volg ik het niet)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 28-03-2004 @ 14:20:
wat heeft dat voor zin dan?! ( volgens mij volg ik het niet)
Door discussies ed komen mensen soms tot inzichten of ideeën...das iig mijn 'ervaring'. En/of anderen kunnen daar weer dingen uithalen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 14:32
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2004 @ 15:06:
Door discussies ed komen mensen soms tot inzichten of ideeën...das iig mijn 'ervaring'. En/of anderen kunnen daar weer dingen uithalen.
owh, zo..aha
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 15:46
meisje
meisje is offline
ja, ik zou zo 1 2 3 niet weten hoe je dat zou kunnen realiseren, maar het is nou een forum geworden waar vooral persoonlijke dingen worden verteld. Daar heb ik niks tegen, maar om reacties vragen is 1 ding, maar om hulp te vragen...ik denk dat het andere forummers kan frustreren dat ze een andere forummer met problemen niet kunnen helpen. Misschien is het beter om dat soort persoonlijke dingen wat te verminderen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:10
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Quiana schreef op 28-03-2004 @ 13:19:
Het is niet voor niets verandert. (!)
(?) dat was toch omdat het teveel op elkaar ging lijken. of mis ik wat. (?)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:02
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
kruimel en ik hebben net besloten dat het handig zou zijn als onze forumbazin Quiana haar inbox leegt zodat ze beter bereikbaar is (pm)
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 23:59
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
meisje schreef op 27-03-2004 @ 20:45:
Afgezien van het uithuilaspect, zou het misschien leuk zijn om inhoudelijk in te gaan op psychologie en sociologie, dat is vrij interessant en dat zou eenhoop leden wel interesseren denk ik.
Dat vind ik nu ook wel een interessant idee, maar dan vraag ik me af of dat het niet te gauw zal aanleunen naar psychische stoornissen criteria?

Aangezien hier soms niet zo'n emotioneel stabiele mensen komen (waaronder ik in perioden) vrees ik voor een hypochondrie-invasie, begrijp je?
Hypochondrie = je inbeelden dat je ziek bent.

Misschien zou het wél ('k ben nog aan het afwegen) interessant zijn gezamelijk wat meer te leren over Freud en zijn complex van Oedipus of over Pavlovs hond. Op die manier is het psychologieforum niet enkel meer emotioneel geladen, maar is er ook een deel puur rationeel, zodat je jezelf er niet kan in verliezen.

Mijn bedenking is dan alweer de interesse in dit soort topics.
Ook komt het veel voor dat theoretisch onderbouwde mensen de leken platwalsen met hun info en ingewikkelde termen.

Om persoonlijke ruzies te voorkomen in de topics, zou je natuurlijk kunnen voorstellen meer de emotionele kant te belichten zonder mensen of situaties te schetsen, maar dan is het spontane er weer af.

Of misschien volgens de inktvlekkenmethode. Je zet aan het begin van het topic een soort vlek en mensen kunnen die dan interpreteren aan de hand van hun gevoelens op dat moment, misschien lucht dit dan ook wat op?

In feite zou iedereen zijn frustraties ook in een persoonlijk dagboek kwijtkunnen, maar blijkbaar zoekt men herkenning in anderen of wil men anderen hun verhaal tonen.

'k Ga er nog eens over denken, maar ik kom er nu niet echt uit.
't Zou wel aan het feit van een nacht niet geslapen te hebben kunnen liggen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 10:50
Verwijderd
Het probleem bij 'lucht je hart' vind ik, dat iedereen maar hun eigen gevoelens neergooien en ik het gevoel heb dat niemand het van elkaar leest. Het kan wel opluchten om even zoiets te posten, maar eigenlijk schiet je er niets mee op zo, kan je net zogoed een dagboek bijhouden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 29-03-2004 @ 11:50:
Het probleem bij 'lucht je hart' vind ik, dat iedereen maar hun eigen gevoelens neergooien en ik het gevoel heb dat niemand het van elkaar leest. Het kan wel opluchten om even zoiets te posten, maar eigenlijk schiet je er niets mee op zo, kan je net zogoed een dagboek bijhouden.
Je raadt nooit wat het idee achter die topic was.

Mensen hebben kennelijk nou eenmaal de behoefte om hun verhaal met anderen te delen (als in: om het hier te posten), dat gebeurde in allerlei losse topics, waar dus eigenlijk niemand echt wat mee kon. Daarom is dat topic in het leven geroepen, mensen kunnen hun verhaal kwijt, maar het forum stroomt niet over van dat soort topics omdat het in die ene topic blijft.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:49
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
bugge schreef op 29-03-2004 @ 11:50:
Het probleem bij 'lucht je hart' vind ik, dat iedereen maar hun eigen gevoelens neergooien en ik het gevoel heb dat niemand het van elkaar leest. Het kan wel opluchten om even zoiets te posten, maar eigenlijk schiet je er niets mee op zo, kan je net zogoed een dagboek bijhouden.
Is dat een probleem? Moet je in discussie gaan? Moet je meeleven en meegetrokken worden in het leed van anderen? Ik denk dat men dat _juist_ wilde vermijden
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 19:10
meisje
meisje is offline
Dat is inderdaad een probleem, want dit is een discussieforum, geen zelf-hulp-forum. Afgezien daarvan, mensen die hier komen en emotioneel onstabiel zijn, zijn niet gebaat bij de reacties hier. Wees eerlijk: hier zijn hele lieve forummers die meteen aanbieden om je te helpen, maar in feite schiet je er niets mee op. Dit is het enige forum wat zo afsteekt bij andere forums. Ik zou het echt leuk vinden eens inhoudelijk in te gaan op psychologie en sociologie, gewoon, om het eens te proberen.
En nog 1 kritiekpuntje; als die mensen het alleen maar posten om het kwijt te kunnen, kunnen ze het ook ergens anders zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 29-03-2004 @ 20:10:
1. Dat is inderdaad een probleem, want dit is een discussieforum, geen zelf-hulp-forum. Afgezien daarvan, mensen die hier komen en emotioneel onstabiel zijn, zijn niet gebaat bij de reacties hier. Wees eerlijk: hier zijn hele lieve forummers die meteen aanbieden om je te helpen, maar in feite schiet je er niets mee op.
2. Dit is het enige forum wat zo afsteekt bij andere forums.
3. Ik zou het echt leuk vinden eens inhoudelijk in te gaan op psychologie en sociologie, gewoon, om het eens te proberen.
4. En nog 1 kritiekpuntje; als die mensen het alleen maar posten om het kwijt te kunnen, kunnen ze het ook ergens anders zetten.
1. We hebben dat allemaal geprobeerd, maar het werkt niet. Voor sommige mensen is het ook vooral een kwestie van hun verhaal kwijt kunnen en soms daar over discussieren met anderen of iig er commentaar op krijgen (dat is dus niet met die 'lucht je hart topic' het geval - maar jij hebt het over een forum, niet over een topic, dus ik neem aan dat je heel psych bedoeld? Zie ook 'punt' 4.). Dat het niet professioneel is, staat ook in de mededeling.
2. Er zijn meer fora die totaal niet op andere fora lijken.
3. Ik zou zeggen: neem het initiatief en open dat soort topics. In het verleden zijn er, zoals ik al eerder zei, meerdere mensen die daartoe initiatief hebben genomen, maar toen leek het niet veel mensen echt aan te spreken.
4. Waar?

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 19:47
meisje
meisje is offline
Punt 4: ik wilde alleen maar aantonen dat ik het stom vind om te zeggen dat ze het alleen maar posten om het kwijt te kunnen, dan kunnen ze het net zo goed in een email zetten en niet versturen ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 29-03-2004 @ 20:47:
dan kunnen ze het net zo goed in een email zetten en niet versturen ofzo
Dat is toch anders voor veel mensen. (Al is het misschien alleen maar omdat niemand het dan leest. En ik denk dat mensen soms dingen toch ook wel posten om eventueel aandacht te krijgen (dat is niet per se negatief - voordat mensen hier over vallen) en/of omdat ze toch hopen reacties te krijgen van mensen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ meisje,

wat jij stom vind hoeft niet gelijk stom te zijn. Als iemand dat nou wel helpt om het hier neer te zetten, wie ben jij dan om te zeggen dat dat stom is (en dus niet zou mogen?). Ik denk gewoon dat dat voor iedereen anders is. Net als het feit dat je zegt dat hier veel mensen rondlopen (rondforummen ) die gelijk hun hulp aanbieden waar een ander nix mee opschiet. JIJ zou er misschien niks mee op schieten, maar hoe kan je dat voor anderen zeggen? okeej, (bijna) niemand van ons is proffesioneel, maar dat wil niet zeggen dat je een ander niet 'enigzins' kan helpen.

Over 'discussietopics' die kan je zelf natuurlijk ook beginnen

xxx wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:05
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Ik zou graag het kronieken v/d dag topic terug willen.
Vond het altijd fijn. Misschien gaat het beter wanneer er wat duidelijkere regels zijn opgesteld.
Ik ben het er mee eens dat het niet de bedoeling om mensen nog verdrietiger te maken.
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:17
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 30-03-2004 @ 16:05:
Ik zou graag het kronieken v/d dag topic terug willen.
Vond het altijd fijn. Misschien gaat het beter wanneer er wat duidelijkere regels zijn opgesteld.
Ik ben het er mee eens dat het niet de bedoeling om mensen nog verdrietiger te maken.
Zoals al gezegd is: Wij willen jullie liever geen regels opleggen, omdat ze dan ws toch niet nageleefd worden. Wat voor regels zou jij willen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:17
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Citaat:
dreen schreef op 30-03-2004 @ 16:17 :
Zoals al gezegd is: Wij willen jullie liever geen regels opleggen, omdat ze dan ws toch niet nageleefd worden. Wat voor regels zou jij willen?
misschien :

- wanneer iemand een slechte dag heeft gehad, ook iets positiefs er op moet zetten. Al is het alleen dat het mooi weer is o.i.d.
Zo leert die persoon ook om naar iets moois te kijken en is gelijk zijn verhaal kwijt.
- alleen maar positief, bemoedigend reageren.

Misschien moeten jullie ook niet al te veel proberen om alle negativiteit weg te halen. ( proberen kan altijd) Het blijft wel een psychologie forum. Mensen die vrolijk zijn gaan wel naar Onzin ode DK.

Zijn maar paar ideetjes
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:31
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 30-03-2004 @ 18:17 :
misschien :

- wanneer iemand een slechte dag heeft gehad, ook iets positiefs er op moet zetten. Al is het alleen dat het mooi weer is o.i.d.
Zo leert die persoon ook om naar iets moois te kijken en is gelijk zijn verhaal kwijt.
- alleen maar positief, bemoedigend reageren.

Misschien moeten jullie ook niet al te veel proberen om alle negativiteit weg te halen. ( proberen kan altijd) Het blijft wel een psychologie forum. Mensen die vrolijk zijn gaan wel naar Onzin ode DK.

Zijn maar paar ideetjes
Punt één hebben we ook bij de kronieken aangegeven... Het
tweede is wel een goeie, als je daarmee op het reageren op
anderen doelt. (om mensen te pushen positief ed te posten
is ook weer zo. )

Ik weet niet helemaal (wel ongeveer) hoe het bij de andere fb's
is, maar het is iig niet mijn doel om alle negativiteit weg te halen
oid. Ten eerste omdat dat iets is wat absoluut niet in mijn macht
is, ten tweede omdat het idd een psychologie forum is en blijft...
(al bestaat psychologie uit (veel) meer dan alleen maar persoonlijke problemen ed, maar goed.)

Waar het mij iig om gaat is dat er een evenwichtige balans is
tussen het positieve en het negatieve. Als het negatieve gaat
overheersen, is de kans nogal aanwezig dat mensen die toch
al niet bijzonder sterk in hun schoenen staan meegesleept
worden ed, (iets wat ook in het verleden (en nu?) is gebleken),
en dat lijkt me (absoluut) niet de bedoeling. ('tis ook voor
niemand goed als er een hele zware sfeer over het forum hangt
ed, denk ik.)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:34
Verwijderd
Wanneer het doel was om alle negativiteit weg te halen, dan hadden we psych beter meteen op kunnen doeken. Het is nu eenmaal niet het vrolijkste forum, dat is het nooit geweest en dat hoeft het ook niet te worden. Maar je kunt het ook te ver laten gaan, denk ik. (Zie verder ook de post van Quiana.)

Over regels enz. heb ik mijn mening, denk ik, al duidelijk gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 20:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hmm, dat ene topic over lichaamstaal van pensicske (ofzo) is ook al helemaal naar beneden gezakt.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:51
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-04-2004 @ 21:27 :
hmm, dat ene topic over lichaamstaal van pH(!)ensicske (ofzo) is ook al helemaal naar beneden gezakt.
Dat is het hem net. Ik heb geen zin om hem heel de tijd te zitten uppen, mag trouwens niet, zodus.

Trouwens, 'k heb nu ff minder tijd voor het forum, dus laat ik het maar zitten. 'k Denk wel dat er hier creatief genoege breinen rondzwerven?

'k Heb gedaan wat ik kon, nu is't aan de andere leden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:57
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
phensicske schreef op 02-04-2004 @ 23:51 :
Dat is het hem net. Ik heb geen zin om hem heel de tijd te zitten uppen, mag trouwens niet, zodus.

Trouwens, 'k heb nu ff minder tijd voor het forum, dus laat ik het maar zitten. 'k Denk wel dat er hier creatief genoege breinen rondzwerven?

'k Heb gedaan wat ik kon, nu is't aan de andere leden.
hmmja, naja, ik heb mn reactie geplaatst... wat moet ik nog meer? ik bedoel, ik heb niet het idee dat ik met iemand in discussie hoef te gaan in jou topic... maar vind het wel jammer want hij was origineel en goed inhoudelijk!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 23:04
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 02-04-2004 @ 23:57 :
hmmja, naja, ik heb mn reactie geplaatst... wat moet ik nog meer? ik bedoel, ik heb niet het idee dat ik met iemand in discussie hoef te gaan in jou topic... maar vind het wel jammer want hij was origineel en goed inhoudelijk!
Het slaat op niemand persoonlijk, dus zeker ook niet op jou!

Het is gewoon duidelijk dat de meeste mensen dagelijks hun balast kwijtspelen op 'het-grote-lucht-je-hart'-topic, dan nog de zinnen aanvullen en héél af en toe eens een reactie plaatsen.

Maar als je het eens goed bekijkt, zijn het meestal dezelfde die reageren.

Dat mijn topic zakt vind ik niet erg omdat het door mij aangemaakt is, 'k vind het gewoon jammer dat dat geen stimulans was om meer zo'n topics aan te maken.

Daarom zei ik dat ik gedaan heb wat ik kon en het nu aan de anderen is.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 23:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
phensicske schreef op 03-04-2004 @ 00:04 :
Het slaat op niemand persoonlijk, dus zeker ook niet op jou!

Het is gewoon duidelijk dat de meeste mensen dagelijks hun balast kwijtspelen op 'het-grote-lucht-je-hart'-topic, dan nog de zinnen aanvullen en héél af en toe eens een reactie plaatsen.

Maar als je het eens goed bekijkt, zijn het meestal dezelfde die reageren.

Dat mijn topic zakt vind ik niet erg omdat het door mij aangemaakt is, 'k vind het gewoon jammer dat dat geen stimulans was om meer zo'n topics aan te maken.

Daarom zei ik dat ik gedaan heb wat ik kon en het nu aan de anderen is.
ik vatte het ook niet op als een aanval.
hmmja, ik plaats niet zo'n topic, in niet uit disinteresse, ik heb gewoon geen inspi
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 23:07
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 03-04-2004 @ 00:06 :
ik vatte het ook niet op als een aanval.
hmmja, ik plaats niet zo'n topic, in niet uit disinteresse, ik heb gewoon geen inspi
Je zoekt het mss te ver.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 06:33
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 03-04-2004 @ 00:04 :
Daarom zei ik dat ik gedaan heb wat ik kon en het nu aan de anderen is.
Idd. En dat denken veel mensen (ik iig wel, ik heb het in het verleden vaak genoeg geprobeerd). Het is nl steeds zo dat dat soort topics heel snel zakken en dat er amper in gereageerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 10:12
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
phensicske schreef op 03-04-2004 @ 00:07 :
Je zoekt het mss te ver.
misschien. maar er zijn nu al een boel leuke topics geopend, toch?! <<en jij hebt de jouwe weer ge-upt>>

@quiana, je zou als je een topic had gemaakt hem aan mij opdragen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 11:12 :

@quiana, je zou als je een topic had gemaakt hem aan mij opdragen
Dat heeft ze met één ook gedaan.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 10:20
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-04-2004 @ 11:13 :
Dat heeft ze met één ook gedaan.
oww.... *niet goed heeft gekeken*
sorry!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:50
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Eerst kijken, dan gillen. Ik werd al bang toen ik een zag terwijl mijn naam op dezelfde regel stond!
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:30
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Quiana schreef op 04-04-2004 @ 13:50 :
Eerst kijken, dan gillen. Ik werd al bang toen ik een zag terwijl mijn naam op dezelfde regel stond!
*geeft bosje bloemen* hoe kan ik het goedmaken?!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:39
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 18:30 :
*geeft bosje bloemen* hoe kan ik het goedmaken?!
Door elk niet-emotioneel topic te uppen met een reactie. (en dan geen reactie in de trant van 'up' oid. )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 04-04-2004 @ 18:39 :
Door elk niet-emotioneel topic te uppen met een reactie. (en dan geen reactie in de trant van 'up' oid. )
Zeg dat ajb niet te hard...drie jaar oude topics zie ik liever niet geupt. Alle beetje recente niet-emotionele topic uppen met een zinvolle reactie oid dan maar?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:53
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-04-2004 @ 18:46 :
Zeg dat ajb niet te hard...drie jaar oude topics zie ik liever niet geupt. Alle beetje recente niet-emotionele topic uppen met een zinvolle reactie oid dan maar?
Ik bedoelde die topics van blz. 1 en idd een zinvolle reactie.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 19:51
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 11:12 :
misschien. maar er zijn nu al een boel leuke topics geopend, toch?! <<en jij hebt de jouwe weer ge-upt>>
Idd, heb er ook in geantwoord, niet omdat het moet of zo, gewoon omdat ik het echt interessant vind.

Mja, maar nu laat ik hem weer, hoor. Nogal zinloos.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 21:28
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
maar ik voel me op dit moment helemaal niet zinvol, hoe kom ik dan ooit bij een zinvolle reactie.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 21:32
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 04-04-2004 @ 22:28 :
maar ik voel me op dit moment helemaal niet zinvol, hoe kom ik dan ooit bij een zinvolle reactie.
Je heb toch al zoveel zinvolle reacties gegeven, dus waarom zou dat nu niet meer lukken? Je moet je nu ook niet verplicht voelen dit forum draaiende te houden, het enige wat je kan doen is je steentje bijdragen. Lukt dit eventjes niet, zit daar dan toch niet mee in, is voor niets nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.