Oud 23-01-2013, 17:29
Verwijderd
Ik ben niet zo goed in het verzorgen van planten en bloemen. Flora die aandacht nodig hebben, gaan meestal dood (Fauna gelukkig niet, die geef ik dan weer wel aandacht ). Daarentegen hebben planten die graag verwaarloosd worden, de tijd van hun leven hier.

Momenteel heb ik:
- 2 cacti (een stukje ziet er dood uit, maar de rest bloeit om de zoveel tijd, dus ik neem aan dat ze het nog prima doen dan ^^)
- 1 ginseng bonsaï (die blijkbaar ook gewoon een maand zonder water kan als ik in het ziekenhuis lig en niemand aan hem denkt)
- 1 orchidee (vond ik een mooie kleur en ik wilde het wel proberen gezien orchideeën ervan houden met rust gelaten te worden. Hij lijkt het echter niet zo goed te doen en dat kan zijn omdat hij te donker staat, maar het is moeilijk om een plant in volle daglicht maar uit volle zonlicht te houden met dakramen op het zuiden)

Ik heb ook ooit een lantaarnplant van de oma van mijn ex gekregen, die stond op mijn kamer bij mijn ouders. Was een vrij kleine plant die elke dag zonlicht, gezelligheid en water kreeg bij die oma. Bij mij gingen de gordijnen amper open en kreeg ze water als ik er aan dacht (één keer in de maand zal veel geweest zijn). En die plant had de tijd van zijn leven. In een jaar tijd was die zo gegroeid (hangplant) dat ik ze op de bovenste plank moest zetten omdat er anderhalve meter aan hing
Maar die is bij mijn ouders gebleven en is doodgegaan na een teveel aan aandacht ofzo

Ik hou er wel van eens bloemen te krijgen, maar kopen doe ik zelf nooit, met één uitzondering: narcissen. Ik hou van narcissen en daar koop ik wel eens een bosje van.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2013, 18:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik hou van planten die OF lang zonder water kunnen, OF goed aangeven dat ze water nodig hebben, voor ze doodgaan. Ik heb in huis:
- 2 bamboe'struiken', zelf gestekt uit zo'n gekronkelde bamboestok uit een boeket 6 jaar geleden
- 2 palmboomachtige planten die het in mijn appartement in de volle zon goed naar hun zin hadden, maar het hier niet goed doen
- 1 klein cactusje, wat juist de hoogte in schiet sinds we hier wonen
- 1 orchidee, een paar maanden terug gekregen en hij leeft nog
- 1 vetplant die ooit buiten stond, maar toen als snackplant gezien werd door mijn konijnen, dus die krijgt nu binnen rust
- 4 vetplantjes, waarvan 1 gekregen en 3 daarvan gestekt

Bloemen heb ik alleen als ik ze krijg of uit eigen tuin, ik koop zelf nooit een bos.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 19:28
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Hier in mijn kamer heb ik op het moment alleen een jonge graslelie staan (een stek van mijn moeders plant), die groeit als kool.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 20:18
Takkeling
Takkeling is offline
Op mijn slaapkamer heb ik iets van 12 planten, maar van de meeste heb ik geen idee hoe ze heten. Ik hou niet zo van planten met bloemen, omdat die meestal snel dood gaan en dat vind ik zonde van het geld. En ze moeten niet vaker dan 1x per week water nodig hebben. Verder vind ik planten erg gezellig; mijn kamer heeft dan ook wel wat van een rimboe.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 18:25
Zoari
Avatar van Zoari
Zoari is offline
-1 Bonsai boompje
-1 vetplant
-1 cactus
-1 verlepte roos van Valentijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2013, 20:06
Verwijderd
Oh mijn cacti waren geweldig aan het bloeien toen ik vertrok, ik heb ze op foto gezet, maar met mijn gsm en die is een beetje nutteloos nu omdat ik hem niet aan mijn pc kan hangen. Die hebben al 2 maanden geen water gehad denk ik, dus waarschijnlijk daarom dat ze de tijd van hun leven hebben.

En ik heb nu een potje met narcissenbollen die mooi hun kopjes naar het licht hielden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2013, 16:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Op het moment is de grasleliestek uitgegroeid tot een jongvolwassen plant Hij breidt zich erg mooi uit en krijgt een mooi, vol hart. In een ander potje heb ik een kleine hedera gezet. In een ander, glazen potje staat nu een bolvormige graslelie, die het ook prima doet. In afgesloten potten groeien nog een varen, verschillende soorten mos en een miniatuurgraslelie.

Bovendien staan er nog drie glazen weckpotten en een mooi, glazen beugelfles te wachten tot ze gevuld worden
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 11:04
Verwijderd
De narcissen hebben zich geamuseerd, die zijn twee keer zo groot geworden en moeten samengebonden worden om te voorkomen dat ze plat gaan hangen.

Maar wat als ze uitgebloeid zijn, wat moet ik ermee doen? Snoeien? Hoe en waar bewaar ik die bollen?

De cacti gaan nog steeds tekeer, dus ik geef ze maar even geen water ^^ en de Orchidee is weer knoppen aan het maken, dus het lijkt erop dat ze nu een goeie plek heeft. Of een week geen verwarming heeft haar goed gedaan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 23:21
Schipper
Avatar van Schipper
Schipper is offline
Momenteel kweek ik pompoenen. Pompoenplanten dus! Ze worden al aardig groot moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 09:57
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Met kans een beetje als een plantenfreak over te komen...

Ik heb minimaal 48 planten. Ik houd het bij in een excell-bestandje. 48 staan er geregistreerd en dan heb ik nog hier en daar een plantje waar ik de moeite niet voor neem.
Ik heb cacti (gymnocalycium, ferocactus, parodia, mammillaria, schlumbergera) vetplanten (lithops, pachyphytum, sencio, etc), vleesetende planten (drosera, nepenthes, dionaea), orchideeën (allemaal phalaenopsis waarvan 2 mini) en nog een paar planten.

Mijn favorieten zijn de cacti. Het mooie aan cacti vind ik dat ze van oktober/november tot februari/maart geen water hoeven. Ik houd ze kurkdroog. En daarna als ik er aan denk, ongeveer om de week geef ik ze water. Heel de lente en zomer heb ik de mooiste bloemen. Ik heb nu al cactussen die aan hun 10de bloem bezig zijn dit jaar.

Vleesetende planten staan op een gedeelde eerste plaats, maar het is zo moeilijk genoeg regenwater te vangen in de zomer en de planten die ik heb moet echt continu nat zijn. De afgelopen 2 weken heb ik er al 50L doorheen gejaagd. En dan ook nog 10L voor de cactussen om de week. Gelukkig hoeven de orchideeën niet zo veel water
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 10:30
Verwijderd
De cacti van mij staan ook nog steeds in bloei, dan krijg ik altijd de neiging om ze water te geven, maar dat vinden ze blijkbaar niet prettig want dan stoppen ze ^^ Dus nu laat ik ze gaan en als het echt te lang wordt, zal ik misschien een scheutje geven.

Mijn ginseng ziet er uitgedroogd uit, de bladeren zijn nog mooi groen, maar de wortel ziet er verschrompeld uit en ik vind het vreemd, want hij krijgt nu terug normaal regelmatig water.

De orchidee heb ik vooral genegeerd en minder water gegeven en heeft nu een ander plekje (toch iets donkerder) en dat vindt ze helemaal geweldig, ze staat ook volop te bloeien. Ik heb ook foto's gemaakt (ook van de cacti), dus straks even kijken of ik die online kan zetten.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 19:13
Verwijderd
De orchidee (gifgroen met bordeaux/roze spikkels is de kleur van de bloem):




En één van de twee cacti, ziet hem gaan:

Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 14:52
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Gister naar een cactus- en vetplantenmarkt geweest en 12 nieuwe planten aangeschaft. Zal kijken of ik binnenkort ook eens wat foto's kan posten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 22:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Nieuwe aanwinsten! Een venusvliegenvanger, paarse trompetbekerplant en een dracaena Al wordt het nog spannend of de eerste twee het blijven doen.

Dit is mijn dracaena:



Nouja, niet de mijne, maar zo ziet hij eruit.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2013, 17:34
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
De vleeseters regenwater geven en goed buiten laten overwinteren doet wonderen!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 20:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Bedankt voor de tip, Volk
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 11:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik dacht even de mijn venusvliegenvanger het zou begeven, maar hij maakt al nieuwe blaadjes aan Het ziet ernaar uit dat 'ie het vol blijft houden.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.