Oud 07-06-2008, 14:46
Skater13
Skater13 is offline
Het was bij ons ook onwijs druk, 6 kassa's (dat is onze max) open en ik heb een uur bijgesprongen. Niet zo erg verder, maar er stonden wel 2 auto's voor de deur en 40 karren in het magazijn daarna Verder doe ik al 1,5 jaar alles met de terminal met de account van de leidinggevende. Die gebruikt (bijna) iedereen. Ik weet niet wanneer je een eigen krijgt..
Advertentie
Oud 07-06-2008, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Wow,

het lijkt er meer op dat er hamsterweken zijn.
Het was vanochtend echt ziek druk bij onze AH (Hoorn NH).
Ik ging 'even' bijspringen op de kassa.
Ik zat er zo'n anderhalf uur.
Er was ook een klant die GEEN welpies hoefde.

Even wat anders:
Bij ons heeft iedereen zn eigen inlognaam voor de terminals.
Maar om de een of andere reden duurt het eeuwen voor ik er eentje krijg.
Dus nu gebruik ik die van een collega om te tellen, codeboeken en afboeken.
Zijn er restricties aan wie wel of geen account daarop kan krijgen?
Volgens mij zijn er geen restricties.
Het is gewoon luiheid van je leidinggevende om niet even een account aan te maken, 2 seconden werk.
Oud 11-06-2008, 10:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik heb een vraagje!

Ik heb al google gezocht en hier gezocht, maar geen resultaat. Wat hield 'verkoper B' vroeger precies in? Wat moet / mag je extra als je dat bent enzo? Dat heb ik even nodig.

Qua terminal account: je leidinggevende moet een account voor je aanmaken, en als jij moet tellen en codeboeken dat is het wel héél erg lame dat je geen account krijgt. Ik heb maandag om meer rechten op m'n account gevraagd en die had ik de dag erna binnen, dus....
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 11-06-2008, 13:56
Skater13
Skater13 is offline
Verkoper B is dat je meer toegevoegde waarde hebt binnen de winkel. Het kan volgens mij zijn dat je Multi bent (op verschillende afdelingen kunnen staan, bijv. houdbaar en kassa) maar ook dat je bijvoorbeeld kan bestellen op BDK/AGF.

Ik doe het allemaal nog steeds op de account van m'n leidinggevende. Waarom zou je perse een eigen account nodig hebben? @ Dark: Hoe bedoel je meer rechten op je account?
Oud 11-06-2008, 14:49
ikkkkuh
ikkkkuh is offline
Citaat:
Verkoper B is dat je meer toegevoegde waarde hebt binnen de winkel. Het kan volgens mij zijn dat je Multi bent (op verschillende afdelingen kunnen staan, bijv. houdbaar en kassa) maar ook dat je bijvoorbeeld kan bestellen op BDK/AGF.

Ik doe het allemaal nog steeds op de account van m'n leidinggevende. Waarom zou je perse een eigen account nodig hebben? @ Dark: Hoe bedoel je meer rechten op je account?

Een account is noodzakelijk omdat je dan kunt zien als TL/asm of SM wie wat heeft gedaan als er een fout is opgetreden.
Met rechten bedoelt hij toegang tot de verschiillende systemen DASA FVOS FBIS noem het op..

nu is mijn vraag nu we hier toch mee bezig zijn welke zijn er allemaal?(ivo?(A))
ik heb toegang tot de drie bovenstaande (DASA,Fvos,FBIS), welke zijn er nog meer? en waar dienen ze voor?
Oud 11-06-2008, 21:35
Skater13
Skater13 is offline
In de handterminal krijg ik via mijn account ook gewoon het hoofdmenu met: Voorraad/Retouren/Artikelinfo/Selectie Tellen/HACCP etc. dit omdat het de account van de ASM is. Ook via de computer heb ik toegang tot alle systemen als FVOS/DASA/FAAS/FBIS etc. met dezelfde accountnaam + wachtwoord. Geen problemen voor mij dus
Oud 11-06-2008, 23:47
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
FKVW (Filiaal Kassa Verantwoording)
SRVP (ServicePuntenOnderhoud)
Oud 12-06-2008, 07:26
Verwijderd
wat een afkortingen
Oud 12-06-2008, 11:13
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Verkoper B is dat je meer toegevoegde waarde hebt binnen de winkel. Het kan volgens mij zijn dat je Multi bent (op verschillende afdelingen kunnen staan, bijv. houdbaar en kassa) maar ook dat je bijvoorbeeld kan bestellen op BDK/AGF.

Ik doe het allemaal nog steeds op de account van m'n leidinggevende. Waarom zou je perse een eigen account nodig hebben? @ Dark: Hoe bedoel je meer rechten op je account?
Waarom je een eigen accountant nodig hebt? Omdat ik als leidinggevende niet iemand mijn wachtwoord zou geven.... geef je dus eigelijk zelf al aan, je hebt zijn wachtwoord en gebruikersnaam en kan daarmee dus ook in R&R ......

Oei ik weet niet of ik ze uit me hoofd weet hoor HAHAHA
DASA = prijzen aanpassen/ artikelen opzoeken en meterages in de winkel aanpassen
FVOS = Voorraad/retouren
MEDW = medewerkers invoeren en opzoeken, en adressen lijsten e.d. uitdraaien
SRVP = Aanpassen kassabontekst, en opzoeken kassabonnen e.d.
FBIS = Omzet en bak- en snijplannen
FMAS = Autorisaties voor de terminals en Toepassingen
FKVW = Alles wat met geld werkzaamheden te maken heeft
WISE = Is alleen een kopje om te laten zien dat je terminal toegang hebt kan niks.

Vroeger bestonden RFBA en TEXT. RFBA was voor bestellen dit is geheel vervangen door MOMO. TEXT was voor de urenkaarten en is vervangen door R&R.

Meer weet ik er even niet maar wie weet komen ze wel naar voren als me SM staat ingelogt van bovenstaande heb ik er alleen FMAS niet. Ik heb er 7 dus die ik heb heb ik nu opgenoemd + 1 extra .
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 12-06-2008 om 11:21.
Oud 12-06-2008, 19:30
Skater13
Skater13 is offline
Je heb er nog eentje dat is HACCP, bij ons iig. Verder heb je nog (sinds vandaag!) VCR. Best een grappig iets, ook is er nieuw bij tellingen dat je het afmoet vinken. Zo kan je dus zien óf het ook daadwerkelijk gedaan is.

Ik hoorde vandaag dat ik me eigen account krijg. Dat is handiger voor de Leiding om te zien wie VCR gelopen heeft. Schijnbaar mag ik die dus ook gaan lopen, olé olé!
Oud 13-06-2008, 00:16
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Je heb er nog eentje dat is HACCP, bij ons iig. Verder heb je nog (sinds vandaag!) VCR. Best een grappig iets, ook is er nieuw bij tellingen dat je het afmoet vinken. Zo kan je dus zien óf het ook daadwerkelijk gedaan is.!
True, bij ons ook.

En dat vinkje is best grappig Het viel mij ook al op.

Beetje jammer dat ik opeens geen s'jes en f'jes meer kon lopen, maar het zal wel.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 13-06-2008, 09:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Je heb er nog eentje dat is HACCP, bij ons iig. Verder heb je nog (sinds vandaag!) VCR. Best een grappig iets, ook is er nieuw bij tellingen dat je het afmoet vinken. Zo kan je dus zien óf het ook daadwerkelijk gedaan is.

Ik hoorde vandaag dat ik me eigen account krijg. Dat is handiger voor de Leiding om te zien wie VCR gelopen heeft. Schijnbaar mag ik die dus ook gaan lopen, olé olé!
HACCP is een WISE activiteit net als VCR. Ik zag trouwens gisteren dat WISE niet meer bij de knoppen staat bij toepassingen. Ik was verder FALS vergeten was vroeger voor de filiaal algemene systemen, openingstijden e.d.

Ik vind het leuk om te zien dat er in veel filiaalen weer anders met de VCR om gegaan word. De VCR is een teamleider verkoopklaar activiteit en diend door de teamleider uit gevoerd te worden.
Overigens komt dat vinkje er automatisch te staan wanneer je de enter toets in drukt, altans zo zou het moeten gaan. Ik heb nog niet geteld dus ik zou het nog niet exact weten. Ik weet alleen wat mij geleerd is op de cursus.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-06-2008, 10:11
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Albert Heijn pakt voetbal af van Plus
12-06-2008 19:36


ZAANDAM - Albert Heijn heeft een driejarig contract gesloten met de Eredivisie CV, waardoor de marktleider de rechten heeft om commerciele acties te houden rond de vaderlandse voetbalcompetitie. Plus was de afgelopen drie jaar zeer succesvol met activiteiten rond de Eredivisie.



Dat heeft Albert Heijn donderdag bekendgemaakt. De Zaanse keten heeft een driejarig contract gesloten met de eredivisieclubs, met een optie op nog twee jaar. AH neemt de voetbalrechten over van Plus, dat telkens fikse omzetplussen realiseerde als het commerciele acties rond het voetbal op touw zette.

Plus staakt acties
Plus Retail liet afgelopen week weten dat de verbintenis met de eredivisie CV niet wordt verlengd. Als reden voor de breuk noemden beide partijen de lengte van de overeenkomst. Plus-directeur Jaap Lagerweij: 'We waren na drie jaar wel klaar met deze overeenkomst. We zijn nu toe aan iets anders.' Hij ontkent dat Plus niet in staat was op te bieden tegen AH. 'Ook als AH niet in de race was geweest, waren we gestopt.'

Albert Heijn sportiever
Commercieel directeur Sander van der Laan stelt in een verklaring dat AH zich in de toekomst meer wil verbinden aan sportieve activiteiten. 'Albert Heijn wil een supermarkt zijn die midden in de samenleving staat en waar iedereen zich thuis voelt. Als grootste supermarktketen van Nederland willen we een actievere maatschappelijke rol spelen op het gebied van sport en gezondheid. Zijnde breedtesport nummer 1 in Nederland past voetbal daar uitstekend bij. Voetbal vormt ook een ideaal platform voor spaaracties.'

Meer initiatieven
AH stelt in de verklaring dat het de komende tijd nog meer initiatieven komt op het vlak van voetbal, lokale betrokkenheid en gezondheid. Deze initiatieven zullen in de komende tijd worden ontwikkeld, uitgewerkt en bekend gemaakt.



JAJA Ik voel het de commerciele acties komen er weer aan we worden nog sterker, onze marketingafdeling gaat er vast weer wat moois van maken!
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-06-2008, 14:58
Skater13
Skater13 is offline
Haha,

Ten eerste zijn wij een franchise filliaaal dus gaan we overal anders mee om..
nee zonder grappen. Wij hebben geen échte teamleider verkoopklaar. Er lopen wel wat jongens rond die genoeg weten (waar ik er één van ben) en er loopt één teamleider algemeen (parttimer) en één teamlider in opleiding rond. En ik kreeg dus de eer gisterochtend om hem voor het eerst te lopen Van ons filliaal was ook niemand naar de cursus. Ja het klopt, bij de telling kan je hem her-invoeren of op enter drukken.
Oud 13-06-2008, 15:16
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Overigens komt dat vinkje er automatisch te staan wanneer je de enter toets in drukt, altans zo zou het moeten gaan. Ik heb nog niet geteld dus ik zou het nog niet exact weten. Ik weet alleen wat mij geleerd is op de cursus.
Klopt, doet ie ook
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 15-06-2008, 20:02
BlupBlopBliep
BlupBlopBliep is offline
Even een vraagje.
Ik ben vorige week benaderd om part-time teamleider verkoopafhandeling te worden. Ik heb wel een kort gesprek gehad over het hoe en wat. Maar ik vraag me af wat nu de verschillen zijn met het huidige werk dat ik nu achter de counter doe.
Oud 15-06-2008, 22:37
Skater13
Skater13 is offline
Het volgende, ik las vandaag op de ah.nl website iets over Management Trainee. Je doet na je bachelor/master studie dan 1 jaar werken op het hoofdkantoor en daarna vervul je een jaar lang in een AH Filiaal als manager een functie. Bachelor/Master haal je alleen op Universitair niveau toch? Of kan dit ook op HBO. Ik wil namelijk persé een universitaire studie doen, dus ook hiervan profijt hebben bij het werk. Heeft iemand ervaring met deze Management Trainee 'studie' of er goede/slechte dingen over gehoord?
Oud 16-06-2008, 07:40
tonio
tonio is offline
Bachelor en master kan ook op HBO
Oud 18-06-2008, 21:43
Verwijderd
Vandaag de heropening van mijn AH.
Pff, het was echt súperdruk maar allemaal superleuke reacties op onze nieuwe, mooie winkel!

Het is echt heel anders werken, met het nieuwe klokmodel, de 4 klantwaarden en natuurlijk een Verkoop-afdeling ipv delikaas. Wel een grill, dat is echt gaaf!

Vanavond zijn we open (geweest) van 18-22 en qua omzet was er 25.000 gepland, ben benieuwd of we dat gehaald hebben. Ik denk wel 20.000 maar 25.000 is net teveel denk ik.

Pff en nu ben ik kapot, van 7-21u gewerkt met totaal een half uurtje pauze.
Oud 20-06-2008, 11:42
Artemist
Artemist is offline
Vraagje.

Als je een contract getekend hebt voor werken bij de Appie en je wilt toch midden in het jaar stoppen met werken dus na de 8 weken proeftijd, kun je dan gewoon weggaan? Wat voor voorwaarden/consequenties zijn hieraan verbonden?
Oud 20-06-2008, 17:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Vraagje.

Als je een contract getekend hebt voor werken bij de Appie en je wilt toch midden in het jaar stoppen met werken dus na de 8 weken proeftijd, kun je dan gewoon weggaan? Wat voor voorwaarden/consequenties zijn hieraan verbonden?
opzetermijn van 4 weken
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 21-06-2008, 19:58
msdlk
msdlk is offline
Hey! Ik werk al iets meer dan een jaar bij albert heijn. Alleen zit ik met n vraag. De doorstroming van a naar b bij kassa loopt nog steeds als je voor 24 maart 2008 bent aangenomen(wat gebeurt na een jaar). Dus ik val nog in die periode want ben in juni 2007 aangenomen.
Ik ben aangenomen als vulploegmedewerker, heb dit minder dan een half jaar gedaan en toen ik 16 werd, ben volledig ik overgeboekt/plaatst naar de afdeling verkoopafhandeling(kassa).

Geld de doorstroming voor mij nu ook?
Oud 22-06-2008, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Hey! Ik werk al iets meer dan een jaar bij albert heijn. Alleen zit ik met n vraag. De doorstroming van a naar b bij kassa loopt nog steeds als je voor 24 maart 2008 bent aangenomen(wat gebeurt na een jaar). Dus ik val nog in die periode want ben in juni 2007 aangenomen.
Ik ben aangenomen als vulploegmedewerker, heb dit minder dan een half jaar gedaan en toen ik 16 werd, ben volledig ik overgeboekt/plaatst naar de afdeling verkoopafhandeling(kassa).

Geld de doorstroming voor mij nu ook?
Als je dat nu eens gewoon aan je teamleider of ASM vraagt..

Het ligt er namelijk aan of je nog steeds als vulploegmedewerker of als kassamedewerker geregistreerd staat.
Oud 23-06-2008, 14:54
Artemist
Artemist is offline
Citaat:
opzetermijn van 4 weken
Maar moet je dan een speciale reden hebben of kan je gewoon zeggen, aju paraplu, ik wil weer eens wat anders, en dan nog 4 weken werken en klaar is kees?
Oud 23-06-2008, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Maar moet je dan een speciale reden hebben of kan je gewoon zeggen, aju paraplu, ik wil weer eens wat anders, en dan nog 4 weken werken en klaar is kees?
Dat laatste.
Oud 23-06-2008, 20:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Maar moet je dan een speciale reden hebben of kan je gewoon zeggen, aju paraplu, ik wil weer eens wat anders, en dan nog 4 weken werken en klaar is kees?
Het laatste waarom zou je een reden moeten hebben om op te zeggen?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 23-06-2008, 23:03
kassamiep90
kassamiep90 is offline
Er bestaat toch ook vulploegmedewerker B?
Oud 24-06-2008, 05:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Er bestaat toch ook vulploegmedewerker B?
Nee..... Verkoper B bestaat wel/ Dat is het discussiepunt waar veel teamleiders mee zitten hoe beloon ik ervaren vulploegmedewerkers als ik ze geen verkoper B mag maken.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 24-06-2008, 12:06
tonio
tonio is offline
Citaat:
Nee..... Verkoper B bestaat wel/ Dat is het discussiepunt waar veel teamleiders mee zitten hoe beloon ik ervaren vulploegmedewerkers als ik ze geen verkoper B mag maken.
Bonussen?
Oud 24-06-2008, 13:45
kassamiep90
kassamiep90 is offline
Wanneer ben je dan verkoper B?
Best raar, want als cassiere B doe je niet veel meer maar je verdiend wel meer.
Oud 24-06-2008, 15:43
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Cassiere B bestaat nog, en voor de afdeling brood / deli geloof ik ook nog. Alleen verkoper B is afgeschaft. Dat vind ik overigens wel raar, hoezo alleen op die afdeling?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-06-2008, 15:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bonussen?
Bestaat dat binnen AH dan voor Teamleiders, Verkopers, vulploegmedewerkers en caissaires?

Citaat:
Cassiere B bestaat nog, en voor de afdeling brood / deli geloof ik ook nog. Alleen verkoper B is afgeschaft. Dat vind ik overigens wel raar, hoezo alleen op die afdeling?
Verkoper B bestaatt ook nog op de deli /kaas/brood. De B schaal is alleen op verkoopklaar afgeschft (vullen) ervaren medewerkers kun je dus niet zo makkelijk belonen behalve door ze wat extra leuks te laten doen maar ja dan kunnen ze weer meer en zeggen ze ook van ja ik kan zowveel ik wil meer verdienen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 24-06-2008, 17:33
jasperbeerens
jasperbeerens is offline
He,

Ik heb een vraagje.
Ik heb 4 jaar bij de C1000 gewerkt en nu is mijn C1000, met volgens mij nog 53 andere, gesloten en worden omgebouwd tot AH. Bij de C1000 was ik vulploegleider.
Omdat ik op kamers ben gegaan, ben ik op verzoek overgeplaatst naar een ander AH filiaal (XL). Nu weet ik dat deze functie bij de Albert Heijn niet bestaat. Ik moet er nog voor het eerst heen gaan, en ik zie nu dat ze op mijn contract de functie Verkoopmedewerker B hebben gezet.

Kan iemand mij vertellen hoe de organisatie van een AH winkel in elkaar zitten? Ik ga er salariswijs 10 cent op vooruit, maar is dit geen mindere functie dan die ik eerst had, namelijk die van vulploegleider? Want die functie heb je bij de AH toch wel, alleen heet dat dan anders. En verdient je in die functie meer? En wat zijn trouwens de taken en verantwoordelijkheden van een verkoopmedewerker B? En die van 'vulploegleider'. Zit er trouwens nog veel verschil tussen A en B?

Voordat ik een contract onderteken wil ik wel weten waar ik precies aan toe ben, en dat ik er niet op achteruit ga.

Gr Jasper
Oud 24-06-2008, 18:28
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Vulploegleider is een niet meer bestaand begrip binnen de AH. Maar, voor zover ik weet, mogen ze je niet zomaar weer een normale vulploegmedewerker maken. Het zou dus kunnen dat je teamleider wordt, of dat je de vulploeg mag blijven leiden.

In het geval dat je teamleider wordt ga je er in salaris wel op vooruit. Maar, dat brengt ook een hoop andere dingen met zich mee.

Oh, en verkoper B houdt verder niet zo heel veel in.

Succes!
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-06-2008, 19:38
tonio
tonio is offline
Citaat:
Bestaat dat binnen AH dan voor Teamleiders, Verkopers, vulploegmedewerkers en caissaires?
Bij ons wel, maar is wel franchise..
Oud 24-06-2008, 19:39
tonio
tonio is offline
Citaat:
He,

Ik heb een vraagje.
Ik heb 4 jaar bij de C1000 gewerkt en nu is mijn C1000, met volgens mij nog 53 andere, gesloten en worden omgebouwd tot AH. Bij de C1000 was ik vulploegleider.
Omdat ik op kamers ben gegaan, ben ik op verzoek overgeplaatst naar een ander AH filiaal (XL). Nu weet ik dat deze functie bij de Albert Heijn niet bestaat. Ik moet er nog voor het eerst heen gaan, en ik zie nu dat ze op mijn contract de functie Verkoopmedewerker B hebben gezet.

Kan iemand mij vertellen hoe de organisatie van een AH winkel in elkaar zitten? Ik ga er salariswijs 10 cent op vooruit, maar is dit geen mindere functie dan die ik eerst had, namelijk die van vulploegleider? Want die functie heb je bij de AH toch wel, alleen heet dat dan anders. En verdient je in die functie meer? En wat zijn trouwens de taken en verantwoordelijkheden van een verkoopmedewerker B? En die van 'vulploegleider'. Zit er trouwens nog veel verschil tussen A en B?

Voordat ik een contract onderteken wil ik wel weten waar ik precies aan toe ben, en dat ik er niet op achteruit ga.

Gr Jasper
Denk dat je dat het beste zelf kan vragen aan de desbetreffende teamleider. Die zal dan een duidelijke omschrijving geven van je taken en dan kan jij voor jezelf beslissen of je er wel of niet op achteruit gaat.
Oud 24-06-2008, 20:14
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Bestaat dat binnen AH dan voor Teamleiders, Verkopers, vulploegmedewerkers en caissaires?



Verkoper B bestaatt ook nog op de deli /kaas/brood. De B schaal is alleen op verkoopklaar afgeschft (vullen) ervaren medewerkers kun je dus niet zo makkelijk belonen behalve door ze wat extra leuks te laten doen maar ja dan kunnen ze weer meer en zeggen ze ook van ja ik kan zowveel ik wil meer verdienen.
Ja maar waarom is het alleen voor verkoopklaar afgeschaft?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-06-2008, 23:45
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ja maar waarom is het alleen voor verkoopklaar afgeschaft?
Don't ask me, misschien omdat je op verkoopklar vulploegmedewerker bent...?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-06-2008, 23:11
Skater13
Skater13 is offline
Ik werk ook op de afdeling Verkoopklaar en ben verkoper B. Ik werk dan weliswaar wel op afdeling AGF binnen verkoopklaar..
Oud 26-06-2008, 02:58
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik werk ook op de afdeling Verkoopklaar en ben verkoper B. Ik werk dan weliswaar wel op afdeling AGF binnen verkoopklaar..
Er is, bij mijn weten, geen verschil tussen AGF of elk ander deel van verkoopklaar.

Daarbij heeft iedereen die al verkoper B was zijn functie behouden.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 26-06-2008, 07:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Er is, bij mijn weten, geen verschil tussen AGF of elk ander deel van verkoopklaar.

Daarbij heeft iedereen die al verkoper B was zijn functie behouden.
Toch wel een beetje AGF zal in het nieuwe besturingsmodel, waarvan de uitrol in 2007 (verkoopklaar en verkoopafhandeling) begonnen is en dat doorgaat in 2008 en 2009, onder verkoop gaan vallen met die verstanden dat er een verkoper staat die je adviesen geeft.

Verder heeft een ieder uitereaard zijn functie behouden
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 26-06-2008, 23:25
Artemist
Artemist is offline
Nog een vraagje.

Ik heb begrepen dat als ik eens op vakantie wil ik dat 3 maanden (!!!!) vantevoren moet aangeven. Wordt hier in de praktijk sterk aan vastgehouden/Hoeveel dagen/weken/maanden doen mensen dat doorgaans en gaan ze erg moeilijk doen als ik eens een paar weken vantevoren wat aankondig?

Ik houd wel van lastminutes namelijk.
Oud 26-06-2008, 23:54
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ligt eraan hoe lang etc je gaat en wat je functie is. Ik hoef in principe pas 2 weken van te voren vrij te vragen. Dus als je een weekje weg wilt en je werkt niet fulltime oid, dan zou dan voldoende moeten zijn, lijkt me.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 27-06-2008, 08:30
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Nou ja je moet iig wel zorgen dat je 3 weken van te voren vrijvraagt en niet echt op het laatste moment want dan krijg je het meestal niet.

Weet je wat fijn is, we hebben al crisis qua personeel (beetje teveel wisselingen bij teamleiderfunctie waardoor het niet zo goed loopt) in de zomervakantie en nu besluiten mensen op het laatste moment vlak voor de zomer ontslag te nemen zodat we in die twee weken alsnog met een tekort zitten omdat ze dan niet meer willen werken... en daarvoor nog aangeven beschikbaar te zijn in de zomervakantie.... Beetje jammer....
Oud 27-06-2008, 08:47
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wij hebben praktisch geen leiding binnenkort, omdat ze allemaal met vakantie zijn
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 27-06-2008, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben praktisch geen leiding binnenkort, omdat ze allemaal met vakantie zijn
Oh dat is zó dom he.

Vakantie-aanvragen afkeuren omdat er dan te weinig bezetting is op de afdelingen, maar wel met praktisch het hele MT op vakantie gaan.

Tenminste, zo zit het hier.
Oud 27-06-2008, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Nog een vraagje.

Ik heb begrepen dat als ik eens op vakantie wil ik dat 3 maanden (!!!!) vantevoren moet aangeven. Wordt hier in de praktijk sterk aan vastgehouden/Hoeveel dagen/weken/maanden doen mensen dat doorgaans en gaan ze erg moeilijk doen als ik eens een paar weken vantevoren wat aankondig?

Ik houd wel van lastminutes namelijk.
Dat is natuurlijk zo omdat iedereen in de zomermaanden juli/aug op vakantie wil. Niet iedereen kan tegelijk op vakantie dus moet er van tevoren geïnventariseerd worden wie wanneer en hoe lang gaat, om voldoende bezetting te waarborgen in de winkel.

Maar als jij geen aanvraag indient en 3 weken van tevoren besluit om een lastminute te boeken, loop je het risico dat je dus geen vrij meer kunt krijgen.

Een tip van mij is: Vraag gewoon je vakantie aan in het begin van het jaar (middels de vakantieplanning dus). Je hoeft dan nog geen vakantie te boeken, dus je kunt alsnog een lastminute boeken wanneer die 3 weken zomervakantie naderen.
Oud 27-06-2008, 11:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Er is niks vervelenders dan late vakantie aanvragen, nu zal een vakantieaanvraag van een week niet zo snel tot grote problemen leiden. Helaas ben ik ze al geregeld tegen gekomen van 7 weken en die worden dan 3 weken voro aanvang ingediend. En dan zeggen "ik ben toch op tijd " nee dat ben je dus niet.

Zomervakantie moet geplanned en geinventariseerd worden, het ligt aan de bezetting of je op het laatste moment nog wel vrij kan krijgen of niet. Ik raad inderdaad aan om wat in te vullen en dan op het laatste moment die lastminut in die periode te boeken.

Wat betreft kader dat op vakantie gaat. Ook het kader wil meestal allemaal in de zelfde weken dat is het fenomeen zomervakantie.
Als het goed is zorgen SM/ASM/TL's ervoor dat er toch wel de volgende bezetting aanwezig is. 1 SM of ASM, 1 TL VK en 1 TL VA filiaalen waar natuurlijk maar 1 SM/ASM of 1 TL VA of 1 TL VK is word het natuurlijk een ander verhaal.

Onze bezetting is als volgt voor week 30 en 31 (qua kader de slechtste weken terwijl dit voor de meeste andere planningen week 28,29 is)
TL VK = +/- 47 uur
TL VK = +/- 47 uur
TL VA = 32 uur
ASM = 40 uur
Mooi kader bezettingsplaatje lijkt me, maar ja ik en de andere collega VK die er is studeren dan ook nog en kunnen wat geld wel gebruiken .
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 27-06-2008, 12:09
tonio
tonio is offline
Is dat nieuwe VCR alweer afgeschaft? Zoiets hoorde ik namelijk, maar kan het mis hebben
Oud 27-06-2008, 14:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Is dat nieuwe VCR alweer afgeschaft? Zoiets hoorde ik namelijk, maar kan het mis hebben
Euh niet dat i kweet heb hem gister nog gelopen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic Deel 6
ikbenschipper1
369 03-02-2020 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.