Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 11:36
drea
drea is offline
Ik word echt depressief van dit vak. Ik ben al 2 dagen bezig met examenopgaven maken en ik word er niet vrolijk van... Ik heb echt het gevoel dat het CE veel moeilijker gaat worden dan de SE's Ben ik de enige?
__________________
A man is like a toilet-he's either free, taken, unavailable, engaged, out of order or just full of shit...
Advertentie
Oud 16-05-2003, 11:38
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Wat dat betreft heb ik de 'mazzel' dat mij leraar de Se's altijd al achterlijk moeilijk maakte....
Ik heb mij onvoldoende is m'n profiel al voor wiskunde gereserveerd
__________________
Bier & Tieten
Oud 16-05-2003, 12:35
Joostx
Joostx is offline
Citaat:
drea schreef op 16-05-2003 @ 12:36:
Ik word echt depressief van dit vak. Ik ben al 2 dagen bezig met examenopgaven maken en ik word er niet vrolijk van... Ik heb echt het gevoel dat het CE veel moeilijker gaat worden dan de SE's Ben ik de enige?
Dan moet je stoppen met eindexamenopgaven maken. Want je bevestigd voor jezelf nu continu dat je het niet kunt. Op het examen zelf ga je dit als een self-fulfilling prophecy uitvoeren.

Ga naar www.eindexamen.nl dit is een site van de overheid. Hier kies je bij VWO optie: onderwerpen en hiervan Examenprogramma's.
Klik vervolgens op examenprogramma's vwo en download wisk A1,2

Vanaf hoofdstuk 2 beginnen de vakinhoudelijke eindtermen.
Print dit deel uit en bekijk eindterm voor eindterm.

Lees wat er staat: bijvoorbeeld
============================================
2.2 Eindtermen: vakinhoud

Domein Bg: Functies en grafieken

Subdomein: Standaardfuncties

De kandidaat kan
1 grafieken tekenen van machtsfuncties met rationale exponenten en daarbij de begrippen domein, bereik, stijgen, dalen en asymptotisch gedrag hanteren.
2 grafieken tekenen van exponentiële functies van het type f(x)= ax en hun inverse functies f(x)=alog x (niet het getal e als grondtal) en daarbij de begrippen domein, bereik, stijgen, dalen en asymptotisch gedrag hanteren.
3 grafieken tekenen van de goniometrische functies f(x)= sin x en f(x)= cos x en daarbij de begrippen periode, amplitude, domein, bereik, stijgen en dalen hanteren.
===========================================
Vertel HARDOP aan je zelf wat ze bedoelen (volgens jou) met al deze termen, en maak op een kladje wat schetsjes van grafieken. Eventueel geholpen door je GR.

Dus bij 1:
Wat is een machtsfunctie (blijkbaar wat anders dan een exponentiele functie zie eindterm 2 ). Hoe ziet bij zo'n grafiek eruit.
Wat is een domein, bereik en wat is stijgen en dalen. Wat is asymptotisch gedrag en wat is een rationele exponent.
Neem eventueel een 2 of 3-tal voorbeeld grafiekjes (zelf verzinnen), plot met GR en vertel je verhaal.

Wat je niet weet zoek je op of vraag je jwxs@iisa.nl
Aan het einde van de lijst heb je het gevoel dat je alles hebt bestudeerd en dat je weet wat alles is en hoe je het aan moet pakken. Met een positief gevoel naar het examen voor een optimaal resultaat.

Oude examens kun je gebruiken door slechts een klein deel er uit te halen om te oefenen.
Het beste is in jouw geval om eerst op te schrijven wat ze met die vraag bedoelen en dan hoe je naar het antwoord toe zou kunnen komen. Maak een schema: als ik dit bereken, dan kan ik vervolgens dat bepalen en dan .... etc.
Overigens het oefenen van deze examen opgaven zou ik in jouw geval echt pas doen als je alle andere dingen (ook andere vakken) gedaan hebt.

Bedenk dat onzekerheid door het maken van een lastige opgave zijn weerslag heeft op het uiteindelijke resultaat.

Succes.

Joostx
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde B, vernieuwde 2e fase
Matthijss
6 09-03-2009 18:32
Algemene schoolzaken VWO-diploma halen
axgimpa
11 04-07-2006 14:31
Algemene schoolzaken Wiskunde a1,2 <----> Wiskunde b1 ??
Trala
26 26-06-2006 19:52
Algemene schoolzaken weigeren met wiskunde A1 voor het vwo
Meertje
20 20-04-2006 18:17
Eindexamens 2003 [Wiskunde A] Stel hier al je vragen over wiskunde A en vertel hoe je examen ging!
SoND
144 28-05-2003 19:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.