Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2005, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 06-09-2005 @ 16:59 :
Nog precies 1 maand en 1 week, dan vertrek ik .

Zit alleen een beetje met het 'papierwerk' dat ik moet regelen;
visum aanvragen
verzekering afsluiten

in Australie:
bankrekening openen
tax file nummer aanvragen.

Iets dat ik vergeet?
Voor je een verzekering afsluit, stel eerst ff voor jezelf op waarom je die nodig denkt te hebben. Zoals backpackers.nl biedt een speciale verzerking aan ism Frisia maar dies erg duur was toen bijna 100 gulden per maand. Ik denk dat een doorlopende reisverzekering van je bank ook wel goed genoeg is!!!

Visum doe je tegenwoordig online hoorde ik??? Zie de site van de ambassade

Bankrekening: wederom voor hoelang ga je? Je kunt daar ook veelal met je bankpas pinnen? Maarja... ehh je kunt daar ook bij de Woolworths (is supermarkt) een rekneing open, kost nix en supersnel heb je account

Tax File number heb ik in Sydney gedaan. (zit in AMP tower gebouw (dat is zeg maar de euromast van sydney, kan niet missen)). Je moet dan wel hoop formulieren invullen maar dat red zich wel.

Wat je wel vergeet is een postadres. Ik weet niet of je van plan ben je ergens vast te gaan vestigen, maar dat Taxfilenumber die sturen ze naar je postadres toe (moet je iets van 2 weken op wachten geloof ik). Er bestaan verschillende reisorganisaties die dat voor je doen??? Ik heb zelf gebruik gemaakt van het Travellers Contact Point (TCP) die ook de service aanbieden voor backpackers.nl. Je kan hier ook lid van worden zonder met deze organisatie gegaan te zijn. Dit wordt dan je postadres en die sturen het dan door op jou verzoek naar een tijdelijk adres. Erg handig?!?!?!?!? Dat kantoor zit in alle grote steden maar in Sydney zit ie in Dymocks Building level 8 (of 7?)

Als je nog vragen hebt: laat maar horen
Advertentie
Oud 30-10-2005, 09:36
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 30-10-2005 @ 00:56 :
Voor je een verzekering afsluit, stel eerst ff voor jezelf op waarom je die nodig denkt te hebben. Zoals backpackers.nl biedt een speciale verzerking aan ism Frisia maar dies erg duur was toen bijna 100 gulden per maand. Ik denk dat een doorlopende reisverzekering van je bank ook wel goed genoeg is!!!

Hmm het is sowieso al te laat om nu nog over reisverzekeringen na te denken, want ik zit al in nieuw zeeland ondertussen,maar toch. ik had geen doorlopende reisverzekering bij een bank en daar komt bij dat ik dat dan weer had moeten aanvullen omdat ik o.a. heb gedoken en nog wil bergbeklimmen e.d.

nog 18 dagen tot australie
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 30-10-2005, 11:31
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
Breg schreef op 30-10-2005 @ 10:36 :
Hmm het is sowieso al te laat om nu nog over reisverzekeringen na te denken, want ik zit al in nieuw zeeland ondertussen,maar toch. ik had geen doorlopende reisverzekering bij een bank en daar komt bij dat ik dat dan weer had moeten aanvullen omdat ik o.a. heb gedoken en nog wil bergbeklimmen e.d.

nog 18 dagen tot australie
Ohh gaaf, ikwilook!
Ben je alleen gegaan? Zo ja, valt dat mee of tegen in je eentje?
__________________
Elu on ilus.
Oud 30-10-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 30-10-2005 @ 10:36 :
Hmm het is sowieso al te laat om nu nog over reisverzekeringen na te denken, want ik zit al in nieuw zeeland ondertussen,maar toch. ik had geen doorlopende reisverzekering bij een bank en daar komt bij dat ik dat dan weer had moeten aanvullen omdat ik o.a. heb gedoken en nog wil bergbeklimmen e.d.

nog 18 dagen tot australie
Zuidereiland? Ben allen in zuidereiland geweest (maandje) had weinig tijd voor het noorde
Oud 03-11-2005, 14:50
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 30-10-2005 @ 00:49 :
- Cairns, Brisbane, Noosa, Frasier Island etc etc allemaal erg mooi maar vol met speed-backpackers. Dus mensen die er maar voor 2 maand zijn ofzo. Beetje jammer!!! Maar je kunt er erg mooi duiken en goedkoop je certificaat halen
Waarom is dat dan jammer?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 04-11-2005, 20:48
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 30-10-2005 @ 00:49 :
Hmm ik ben er geweest toen ik 18 was (zo'n 4 jaar geleden)... Voor zo'n 8 maand! Toen was Australie nog niet zo populair als 2/3 jaar terug. Toen begon de echte hype pas
Haha.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Oud 04-11-2005, 22:57
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 30-10-2005 @ 15:00 :
Zuidereiland? Ben allen in zuidereiland geweest (maandje) had weinig tijd voor het noorde
Nee zit op het noordereiland. Ben nog 2 weken hier in het noorden, ga dan naar Australie en ga over een maand of 7 terug naar Nieuw Zeeland om het zuidereiland te bekijken.

Zit hier inderdaad in m'n eentje en het valt heel erg mee, er zijn echt veel mensen die alleen reizen. Alleen als je ergens net aankomt en niks of niemand kent is het wel een beetje jammer dat je niemand mee hebt, maar verder ben ik blij alleen te reizen, leer zoveel nieuwe mensen kennen. Waardoor je vaak ergens langer blijdt hangen omdat het zo gezellig is en/of het jammer is dat je weer verder reist en mensen achterlaat. Maar ben nu ruim 3 weken onderweg en heb er zeker geen spijt van.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 05-11-2005, 22:58
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
nog nooit geweest, ooit wil ik er wel heen..

een vriendin vanme zit er nu, ze is net aangekomen in sydney en gaat de komende 6-8 maanden rondreizen.. ze heeft het tot nutoe wel naar haar zin ofzo
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Oud 15-11-2005, 18:56
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Breg, heb je toevallig ook een weblog o.i.d.? Ik ben erg benieuwd!
__________________
Elu on ilus.
Oud 16-11-2005, 11:22
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Als je in Sydney bent, ga dan broodje frikadel speciaal (of poffertjes) eten bij Dutchies Delights in Darling Harbour. Heerlijk tentje
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 26-11-2005, 03:22
BoerBertus
BoerBertus is offline
Nee, dat is een veel te duur tentje.
Oud 26-11-2005, 21:18
Never gone
Avatar van Never gone
Never gone is offline
De kroketten vind ik vies daar
Het gaat natuurlijk om de ervaring; bijna 17000 km van huis en dan iets Nederlands eten. Leuk voor 1 keertje, maar niet voor herhaling vatbaar.

In Sydney zijn er zoveel leuke andere tentjes.
Mijn favoriet is nog steeds het restaurant bovenin Bondi Junction Mall, prachtig uitzicht over de skyline van Sydney.
Maar ja, het is nou niet bepaald een backpackers restaurant.

Echte backpackerstentjes ken ik niet echt.
Ik vond het cafe wat bij YHA Central (tegenover het central station) lag wel een leuke plek om lekker te eten en wat te drinken met de anderen.

Oh en vergeet niet naar de Scubar te gaan he.
Je bent niet in Sydney geweest als je daar niet geweest bent

Men, ik krijg weer heimwee
Oud 28-11-2005, 09:55
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
De kroketten moet je daar dan niet nemen, maar je waant je wel weer even thuis met een broodje frikadel speciaal

Scubar is een must voor alle backpackers
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 22-12-2005, 06:18
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Haha dan ben ik geen echte backpacker, want heb geen idee wat Scubar is. Maar na 1 week ben ik alweer uit Sydney vertrokken want ik kon een gratis lift naar het noorden krijgen en zit nu alweer bijna een maand (denk ik) in Surfers Paradise aan de Gold Coast, want heb hier een baan gevonden die goed bevalt en redelijk goed betaald. Werk laat in de middag/in de avond in een restaurant en heb dus bijna elke dag tot 3 uur 's middags de tijd om te doen wat ik wil, en het strand is een kwartiertje lopen bij mn huis vandaan, dus dat bevalt goed.

Het is alleen zo warm hier, dat om 7 uur 's ochtends de ventilator aangaat, want anders zweet je je bed uit.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 23-12-2005, 00:56
BoerBertus
BoerBertus is offline
Ben 2 keer in Scubar geweest. Vond het niet echt veel aan. Ik vind dat het verplicht zou moeten zijn dat iedere backpacker in ieder geval 1 keer op een zondag of dinsdag avond naar O'Malleys (in de buurt van Kings Cross) moet gaan! Echt zwaar gezellige Ierse pub met op die avond erg "goeie" live muziek (kwalitatief gezien echt bagger maar het doet de sfeer toch goed). Beau Smith heet die gast. Een of andere vage neger die absoluut niet kan zingen maar het toch probeert (nummers als Sweet Home Alabama en Stand By Me) en er veel plezier in heeft en dat weet over te brengen op het aanwezige (over het algemeen zatte) volk.

edit: volgens mij is er een dezer dagen een of ander kerstparty, misschien de moeite waard...

Laatst gewijzigd op 23-12-2005 om 08:19.
Oud 23-12-2005, 09:21
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
hoii, ik ga wereldreizen volgend jaar en dan ben ik in australie van november tot mei/juli en dan ga ik roadtrippen met wat australische en een amerikaanse vriend en verder heb ik geen idee ..ik wil wel field day doen en naar good vibrations in sidney!
Oud 05-01-2006, 21:05
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
BoerBertus schreef op 23-12-2005 @ 01:56 :
Ben 2 keer in Scubar geweest. Vond het niet echt veel aan. Ik vind dat het verplicht zou moeten zijn dat iedere backpacker in ieder geval 1 keer op een zondag of dinsdag avond naar O'Malleys (in de buurt van Kings Cross) moet gaan!
Scubar is ook niet veel aan, maar wel echt zo'n backpackers place..
En Kings Cross is eng

Een máánd in Surfers al?? Ik had 't na één dag wel gezien... Kun je net zo goed naar Salou gaan..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 11-01-2006, 04:42
BoerBertus
BoerBertus is offline
Citaat:
Femic schreef op 05-01-2006 @ 22:05 :

Een máánd in Surfers al?? Ik had 't na één dag wel gezien... Kun je net zo goed naar Salou gaan..
Same here, wij zijn er ook maar 1 dag/nacht geweest om ons te bezatten en de volgende dag weer fijn verder gereden.
Oud 17-01-2006, 02:08
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Femic schreef op 05-01-2006 @ 22:05 :
Scubar is ook niet veel aan, maar wel echt zo'n backpackers place..
En Kings Cross is eng

Een máánd in Surfers al?? Ik had 't na één dag wel gezien... Kun je net zo goed naar Salou gaan..
Mee eens, ik zou hier ook geen maand op vakantie doorbrengen, nog geen week waarschijnlijk. Maar heb hier nu een baan die redelijk goed betaald en goed bevalt, een hoop vrienden gemaakt, woon tegenover het strand, kan elke ochtend vanuit mn keuken zien of het de moeite is de weg over te steken om te gaan surfen. Dat zijn voor mij genoeg redenen om hier een tijdje te blijven hangen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 18-01-2006, 13:48
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja, ok, dan is 't wel wat anders Als je nog maar wel naar andere plekken gaat
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 16-02-2006, 08:48
Caradhas
Avatar van Caradhas
Caradhas is offline
Ik lees van iedereen dikke verhalen over de Oostkant van Down-Under, maar ik weet wel wat over de Westcoast.
(Btw, ik ben 10 jaar geleden via Darwin naar Alice en naar Brisbane geweest, maar daar weet ik nie zoveel meer over.)

Ik ben namelijk van Darwin naar Perth geweest


DARWIN: tropische stad, wel een beetje saai, maar de binnenstad is gezellig. If ya came for the sun, this is the hot spot. (Voor de BP's, werkgelegenheid is zeer goed hier !)

DERBY: heeft 1 v/d grootste getijden in de wereld. (verschil is dat een baai eerst leeg en tien uur later hélémaal vol is. Quiet impressive dude.)

BROOME: nog lkkr tropische hier, stadje vooral beroemd door zn parels. Je kan hier heerlijk zwemmen en ook surfen. (I never gotta forget this place, I got my awesome nickname here. Thnx Aussies !! ~my nick in Oz was Stuart)

CARNARVON: zie BROOME, expect what goes for the parels

MONKEY MIA: Go to Shark Bay !! Je kan hier dolfijnen in het wild zien, en als je in het goed seisoen zit, walvissen, zeekoeien, vele vissen en haaien.

PERTH: a nice place to be, gezelligheid is OK, maar voor uitgaan moet je naar FREMANTLE. Check out ook ROTTENEST ISLAND, heel mooi om te surfen.


Cya later mates
__________________
it's like vegemite, you hate it, or you love it
Oud 16-02-2006, 12:13
Caradhas
Avatar van Caradhas
Caradhas is offline
oops ...bijna vergeten de NP's, national parks in NT and WA;

Litchfield NP (NT) ; mooie watervallen, warm heerlijk water om in te zwemmen

Kakadu NP (NT); THE Salty park. Als je krokodillen wil zien (de gevaarlijke ) moet je naar Kakadu. Ook de Aboriginals voeren een show op, en laten jou kennis maken met de boomerang en de didgeridoo.

Victoria NP (NT); ga met een gids mee, en check out some nice crocs and turtles.

The Bungles Bungles (WA); hele grote heuvels in vooral rode, oranje en gele kleuren. Alleen al het pad om er te komen (4WD required) is een hele belevenis

Als je bij Broome het binnenland in gaat (richting Tom Price) kom je langs allerlei gorges. Das wel aardig, maar vooral leuk om er te klimmen

dan iets wat ik vorige keer vergeten was;

NINGALOO REEF; heerlijk rustig, je kan bijna overal snorkelgear huren, om bij elke plek op het strand of de rotsen in het water te plonzen. Geweldig stukje natuur is dat.
(tip: bij Exmouth kan je met een tour mee, om ze gaan snorkelen met walvishaaien. Das errugg gaaf.)

that's it for now, maties. If you have any comment or questions, plz let me know.
__________________
it's like vegemite, you hate it, or you love it
Oud 24-02-2006, 11:46
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ben vorige week voor een week naar Cairns geweest, en hoewel het nog steeds het regenseizoen is, was het echt geweldig.
Ben een dag wezen mountainbiken naar het regenwoud, was echt mooi, had ook nog nooit een regenwoud gezien. En na elke korte tocht stopten we bij een waterval om te zwemmen.

Verder een 3-daagse boottocht gemaakt naar het Great Barrier Reef, waar je dus 3 dagen en 2 nachten verbleef en in totaal 11x kon duiken. Heb echt geweldige dingen gezien zoals schildpadden en haaien.
Ga zeker over een tijdje nog een keer terug naar Cairns. Als het wat minder regent
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 17-03-2006, 22:55
HybridTheory
HybridTheory is offline
Eind van dit jaar ga ik voor ongeveer een half jaar daar wonen waarschijnlijk. Ik heb er familie wonen dus dat is makkelijk.
Oud 20-03-2006, 12:26
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik ben van plan om over 2 weken weer verder te reizen; Alice Springs & de outback, Darwin, Cairns en dan langs de oostkust in zuidelijke richting. Heb er zin in
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 05-05-2006, 07:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Oke, ben nog steeds op reis, blijf ook nog een paar maanden langer hier. Voor mensen die naar Oz komen/hier nu zijn, en misschien ook mensen die hier eerder zijn geweet: er zijn nieuwe regels voor het aanvragen van een 2e WHV. Het was al zo dat je na 3 maanden fruitplukken een 2e WHV kon aanvragen, maar er zijn nu ook andere sectoren teogevoegd, dat als je daarin gewerkt hebt je een 2e WHV kan aanvragen (weet niet meer precies welke sectoren, maar alles is 'seasonal work').

Heb de afgelopen maand Darwin, Litchfield en Kakadu NP bezocht. Van Darwin naar Alice Springs gereisd, Ulruru, Kata Tjuta, Kings Canyon gezien. Van Alice Springs naar Cairns en nu langs de oostkust richting het zuiden. Ben nu in Airlie Beach, ga morgen naar de Whitsundays op een 3-daagse boottocht...en het regent .
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 02-11-2006, 18:21
Verwijderd
Even een up (als het in een apart topic moet hoor ik het wel)

Ik ga volgend schooljaar als het goed is een paar maanden studeren in Australie, en vervolgens nog ongeveer 3 maanden wat rondreizen door Australie en Nieuw-Zeeland (als dat financieel lukt tenminste )

Nu mijn vraag, wat is een leuke stad in Australie voor studenten, waar je dus een aantal maanden met plezier kan verblijven? Ik moet het binnenkort gaan regelen met een universiteit, dus heeft iemand aanraders? Ik zat zelf te denken aan Brisbane omdat een vriend daar woont, en hij goedkoop een kamer voor me kan regelen. Is Brisbane wat? Wie heeft er verder ervaringen met studentenhuizen? Is het mogelijk daar te wonen voor minder dan een jaar?
Oud 06-11-2006, 13:20
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
brisbane is volgens mij geen leuke stad om te studeren

melbourne, sydney, en perth wel
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 07-11-2006, 16:41
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Urm schreef op 02-11-2006 @ 19:21 :
Is Brisbane wat? Wie heeft er verder ervaringen met studentenhuizen? Is het mogelijk daar te wonen voor minder dan een jaar?
Neee ga niet naar Brisbane. Ik vond het er niet leuk/saai. Ga of naar Melbourne of naar Sydney. Perth is ook wel te doen, wel wat kleiner. En meer afgelegen.. ik weet niet of je ook nog wilt rondtouren buiten de stad?
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 07-11-2006, 17:51
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
je zegt dus eigenlijk precies hetzelfde als ik maar dan in meer woorden. wat een bijzondere toevoeging.
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 08-11-2006, 22:09
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 07-11-2006 @ 18:51 :
je zegt dus eigenlijk precies hetzelfde als ik maar dan in meer woorden. wat een bijzondere toevoeging.
als 2 mensen het zeggen, is het toch al meer overtuigend dan eentje. en je hoeft niet gelijk zo sjaggo te doen hoor.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 09-11-2006, 02:18
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb gisteren, na een jaar, Australie verlaten .

Hoe dan ook, ik vind Brisbane wel redelijk leuk. Foritude Valley is leuk en het uitgaansleven is er ook redelijk goed. Verder ben je binnen een uurtje op de stranden van de Sunshine of Gold Coast. Reizend door Australie ben ik ook heel wat internationale studenten tegengekomen, van wie een groot deel in Brisbane studeerde. Vooral veel Aziaten, Canadezen en Amerikanen op uitwisseling, van wie sommigen volgens mij maar voor een semester naar Australie kwamen, dus het moet mogelijk zijn om ergens voor minder dan een jaar te wonen denk ik.

Weet niet of er typische studentenhuizen zijn, maar er is overal shared accomodation te vinden. Er hangen altijd wel briefjes op straat of advertenties in de krant van mensen die flatgenoten zoeken.

Vind zelf Melbourne leuker, maar daar heb je niet het voordeel van het Queenslandsse klimaat, Brisbane heeft redelijk goed weer het hele jaar door.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 09-11-2006, 09:33
Verwijderd
bedankt ik hoor wel van meer mensen dat melbourne een leuke stad moet zijn. alleen heeft de university of melbourne geen programma voor me omdat alles meteen minstens een half jaar is, en ik dus korter ga nouja, even verder zoeken naar een school dus.
Oud 11-12-2006, 18:19
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ok ik heb hulp nodig

ik heb net een electronic working visa aangevraagd. nu heb ik al een mailtje gekregen dat de aanvraag is geaccepteerd. heeft iemand anders een visum electronisch aangevraagd?
hoe gaat het precies in zijn werk? toon je via de mail aan dat je de visum hebt aangevraagd? moet je in australie ergens nog iets ophalen?
als ik wil gaan werken in australie heb ik een sofi nummer nodig. waar in sydney kan ik die precies krijgen?

ik heb wat duidelijkheid nodig..
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 12-12-2006, 21:07
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 11-12-2006 @ 19:19 :
ok ik heb hulp nodig

ik heb net een electronic working visa aangevraagd. nu heb ik al een mailtje gekregen dat de aanvraag is geaccepteerd. heeft iemand anders een visum electronisch aangevraagd?
hoe gaat het precies in zijn werk? toon je via de mail aan dat je de visum hebt aangevraagd? moet je in australie ergens nog iets ophalen?
als ik wil gaan werken in australie heb ik een sofi nummer nodig. waar in sydney kan ik die precies krijgen?

ik heb wat duidelijkheid nodig..
1. je kan het visum uitprinten als bewijs, maar is niet nodig als ik het me goed herinner. Als je in Australie op het vliegveld van Sydney aankomt (de internationale aankomsthal om precies te zijn), dan kun je daar meteen het visum in je paspoort laten plaatsen. Kom je in een andere Australische stad aan, dan kun je naar het lokale immigratiekantoor om het visum in je paspoort te laten plaatsen.

2.Sofi nummer = tax file number, TFN. typ dat in bij google, dan moet je het kunnen vinden. Je krijgt het nergens in Sydney, je vraagt het gewoon via internet aan; gebruik het adres van het hostel waar je verblijft als contactadres, en de meeste hostels kunnen je ook met alles helpen, aangezien ze elke jaar honderden backpackers over de vloer krijgen, die allemaal dezelfde dingen moeten regelen (sofi nummer, bank account).
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 16-12-2006, 22:23
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
harstikke bedankt

ik vraag me alleen af hoe ze me op het vliegveld in sydney, daar kom ik inderdaad aan, mij mijn juiste visum kunnen geven. hoe weten ze wat voor soort visum ik heb aangevraagd en of ik ervoor in aanmerking ben gekomen?
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 18-12-2006, 18:01
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 16-12-2006 @ 23:23 :
harstikke bedankt

ik vraag me alleen af hoe ze me op het vliegveld in sydney, daar kom ik inderdaad aan, mij mijn juiste visum kunnen geven. hoe weten ze wat voor soort visum ik heb aangevraagd en of ik ervoor in aanmerking ben gekomen?
ik neem aan dat je nij je visumaanvraag je paspoortnummer hebt ingevuld? Als ik het me goed herinner, typen ze dat in in de computer en zien dan wat voor visum je hebt aanvraagt. Maar je kan natuurlijk altijd het bevestigingsmailtje uitprinten voor de zekerheid.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 22-12-2006, 09:47
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ok, dankje
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 27-12-2006, 16:55
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
wat was/is iedereens ervaringen met spullen die gestolen worden?
ik vraag me af hoe het gaat in hostels. of iedere hostel een kluis heeft of niet. of mensen snel andermans spullen stelen. ik ben toch best bang dat als mijn backpack ligt in een kamer die ik deel met 6 mensen ofzo, iemand iets gaat stelen als ik er niet ben..
hoe gaat dat meestal?
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 28-12-2006, 13:16
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 27-12-2006 @ 17:55 :
wat was/is iedereens ervaringen met spullen die gestolen worden?
ik vraag me af hoe het gaat in hostels. of iedere hostel een kluis heeft of niet. of mensen snel andermans spullen stelen. ik ben toch best bang dat als mijn backpack ligt in een kamer die ik deel met 6 mensen ofzo, iemand iets gaat stelen als ik er niet ben..
hoe gaat dat meestal?

In vrijwel elk hostel waar ik ben geweest is er wel een safe voor belangrijke zaken zoals paspoort, camera, creditcard etc.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN

Laatst gewijzigd op 28-12-2006 om 13:28.
Oud 28-12-2006, 20:32
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
inderdaad heeft bijna elk hostel wel een kluisje bij de receptie, en in sommige hostels staat er ook gewoon op de dorms meerdere kluisjes waar je je hele backpack in kunt doen.
Heb zelf (bijna) nooit gebruik gemaakt van kluisjes, heb soms mn telefoon of ipod op mn bed achtergelaten om hem op te laden terwijl ik weg was, en er is nooit iets gestolen. Maar je kan natuurlijk altijd pech hebben; er hoeft maar 1 iemand bij te zitten die gewoon incheckt om te kunnen stelen en dat kan je dag/week/reis toch aardig verpesten. Heb eigenlijk maar weinig verhalen gehoord over gestolen spullen, behalve van een paar meisjes die op Bali waren geweest en daar was o.a. een camera en geld van ze gestolen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 16-01-2007, 15:55
Gigli
Gigli is offline
Ik ben van plan volgend jaar een semester in Sydney te gaan studeren (university of sydney). Ik heb nog een paar vraagjes die jullie misschien (hopelijk ) kunnen beantwoorden:
1. Wat is een goede prijs voor een ticket Ams-Sydney (gewoon economy, half jaar van tevoren geboekt)??
2. Wat is een redelijke prijs voor een kamer/appartement? Is een prijs boven de 200 dollar per week (incl) afzetterij??
3. Wat zijn leuke wijken om te wonen in Sydney?? (ik ken natuurlijk Bondi etc, maar ik zou het liefst iets dichter in de buurt van de universiteit zitten).
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Oud 17-01-2007, 18:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Gigli schreef op 16-01-2007 @ 16:55 :
Ik ben van plan volgend jaar een semester in Sydney te gaan studeren (university of sydney). Ik heb nog een paar vraagjes die jullie misschien (hopelijk ) kunnen beantwoorden:
1. Wat is een goede prijs voor een ticket Ams-Sydney (gewoon economy, half jaar van tevoren geboekt)??
2. Wat is een redelijke prijs voor een kamer/appartement? Is een prijs boven de 200 dollar per week (incl) afzetterij??
3. Wat zijn leuke wijken om te wonen in Sydney?? (ik ken natuurlijk Bondi etc, maar ik zou het liefst iets dichter in de buurt van de universiteit zitten).
Hoop dat jullie me kunnen helpen
1. kijk op www.backpackers.nl, daar hebben ze wel goed geprijsde tickets over het algemeen. Vaak volgens mij toch wel minstens 1000 euro (inclusief belasting e.d.).
2. Wil je een eigen kamer/appartement of vind je het niet erg om met anderen te delen? Wil je in het centrum wonen, Bondi of vind je wat verder weg ook niet erg? Een eigen studio(appartement) op een populaire plek in het centrum of Bondi lijkt me zo goed als onmogelijk, als je met anderen deelt is het misschien nog wel mogelijk. In blaadjes als TNT magazine (een australisch gratis tijdschrift voor o.a. backpackers www.tntmagazine.com.au) staan vaak advertenties van mensen die kamers te huur hebben. Heb een keer naar een kamer in Bondi gekeken, dat was zo'n 150 dollar, maar dan moest je de kamer nog wel met iemand anders delen. Dat is wel een beetje de gewoonte in de populaire wijken in Sydney; het is bijna altijd kamers delen met een ander, en dan nog rond de 150 dollar per week betalen. Als je dus een eigen kamer voor 200 kan krijgen, is het veel geld, maar hoeft geen afzetterij te zijn.
3. Ik weet niet waar in Sydney de universiteit is, weet ook niet echt veel van Sydney omdat ik er maar kort geweest ben, maar Darlinghurst en Paddington zijn volgens mij wel populaire wijken voor o.a. backpackers om een tijdje te wonen, dus dan zullen er ook wel veel buitenlandse studenten zitten.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [WK] Groep D (Duitsland, Australië, Servië, Ghana)
WolterB
10 07-06-2010 16:14
Vrije tijd [F1] Grand Prix van Australie
Mr.Oizo
17 04-04-2006 17:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Australië vreest terreuraanslag
Supreme Dutch
3 14-11-2005 09:35
Vrije tijd [F1] GP van Australië
PV
62 18-03-2005 18:58
Algemene schoolzaken Backpacken in Australie???
Lindezeemeermin
2 04-11-2003 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.