Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2004, 17:38
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik ben van plan om binnenkort een elektrische gitaar te gaan kopen. ik wil het heel graag leren en ben van plan om mezelf het aan te leren door er veel over te lezen en veel te oefenen. wie van jullie heeft ook een beetje fatsoenlijk gitaar leren spelen zonder les en hoe moeilijk is het (als je nog nooit een instument hebt gespeeld)??
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2004, 17:50
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik heb mijzelf ook geleerd gitaar te spelen. Ik kon wel al noten lezen enzo, maar opzich heb je dat niet echt nodig om gitaar te spelen. Ik denk dat het het beste is als je gewoon wat tabs zoekt op internet en gewoon wat probeert te spelen. Heb ik ook gedaan en kan het nu best een beetje, weet alle basisaccoorden enzo.
Het is denk ik relatief gemakkelijk, vergeleken met een ander instrument, het klink al snel leuk
Als je echt goed wilt worden, is het denk ik wel gemakkelijker om les te hebben

Acda en de munnik hebben wel leuke beginnersliedjes, alleen wel akoustisch, maar kun je ook wel op elektrisch spelen
__________________
msn=stom en van roken ga je dood

Laatst gewijzigd op 12-04-2004 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:01
Verwijderd
waarom neem je geen les eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:04
Visceral
Avatar van Visceral
Visceral is offline
ik heb het mezelf geleerd. maar wel nadat ik eerst 4 jaar mezelf bassgitaar heb leren spelen. het kan wel, als je maar door zet en simpel begint.
__________________
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone, baby!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:27
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
En: je moet het echt willen. Oefenuuuh... Imiteren en naspelen... En niet stoppen als een nummer niet lukt, daar leer je het meest van.
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:00
Visceral
Avatar van Visceral
Visceral is offline
Citaat:
®obin schreef op 12-04-2004 @ 19:27 :
En: je moet het echt willen. Oefenuuuh... Imiteren en naspelen... En niet stoppen als een nummer niet lukt, daar leer je het meest van.
precies

ik pak nu nog vaak cd's uit de kast waar ik een jaar geleden moeite mee had. meestal lukken ze dan wel, omdat je gewoon een jaar verder bent en weer een jaar geleerd hebt.
__________________
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone, baby!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:52
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
®obin schreef op 12-04-2004 @ 19:27 :
En: je moet het echt willen. Oefenuuuh... Imiteren en naspelen... En niet stoppen als een nummer niet lukt, daar leer je het meest van.
Stoppen als een nummer niet lukt werkt bij mij juist wel. Omdat je het jezelf aanleert en niet zeker weet wat nou moeilijk is en wat niet, moet je uitproberen wat je wel en niet kan. Na een tijdje kun je dit nummer nog eens proberen, misschien dat het dan wel lukt
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 19:53
kuivaar
Avatar van kuivaar
kuivaar is offline
Je kunt best een heel eind komen als je jezelf gitaar wil laten spelen, zeker op internet is natuurlijk zat te vinden. Alleen les nemen is toch echt het beste, je leert belangrijke technieken die je altijd nodig hebt, je kan jezelf dan ook moeilijk foute technieken aanleren. En een leraar kan vaak ook nog extra motiveren en je kennis laten maken met nieuwe stukken ed. Mocht je klassiek willen gaan spelen, dan zou ik zeker les nemen want daar is de techniek vaak ingewikkelder.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
kuivaar schreef op 12-04-2004 @ 20:53 :
Je kunt best een heel eind komen als je jezelf gitaar wil laten spelen, zeker op internet is natuurlijk zat te vinden. Alleen les nemen is toch echt het beste, je leert belangrijke technieken die je altijd nodig hebt, je kan jezelf dan ook moeilijk foute technieken aanleren. En een leraar kan vaak ook nog extra motiveren en je kennis laten maken met nieuwe stukken ed. Mocht je klassiek willen gaan spelen, dan zou ik zeker les nemen want daar is de techniek vaak ingewikkelder.
*eens* les is het beste, tenzij je geen geld heb
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 21:40
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
zoveelste topic
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 21:50
count.me.out
count.me.out is offline
cyberfret.com.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 23:21
kandyrat
Avatar van kandyrat
kandyrat is offline
met een beetje zelfdiscipline kan je best ver komen denk ik. anders kom je net als ik niet verder dan wat beatles.....
__________________
"Gusty." iedereen praat erover! || vickii.nl || lightandmagic.nl
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 23:26
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Altijd les nemen
Ik heb et ook zonder gedaan (bass) en k heb veel verkeerd aangeleerd. En je loopt tegen achterstand op, omdat het moeilijker is jezelf met muziek bezig te houden.

Tuurlijk die nummers die je hoort naspelen is leuk, maar als je muzikant wil worden, etc.. dan moet je meer kunnen dan alleen naspelen. Naspelen is maar een klein stukje van het gitaar kunnen spelen
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 23:40
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Met Guitar Pro 4.0 en www.mysongbook.com kom je een heel eind
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 00:20
Mittageisen
Avatar van Mittageisen
Mittageisen is offline
waarom laat je die gitaar niet met jou spelen..
__________________
nee hoer, ik zei nee hoer
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 10:07
Artus
Avatar van Artus
Artus is offline
in t begin simpele shit spelen
en daarna steeds een net iets te moeilijk ding proberen te spelen, totdat het je toch lukt en zo komt je steeds verder

maargoed kheb 6 jaar akoestisch les gehad, en na een pauze van een paar jaar mezelf elektrisch aangeleerd
__________________
Her name in blood and her eyes on me
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 13-04-2004 @ 00:40 :
Met Guitar Pro 4.0 en www.mysongbook.com kom je een heel eind
is er ook zo'n soort site voor keyboardspelers?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 11:27
metallicpatrick
Avatar van metallicpatrick
metallicpatrick is offline
wel jammer dat je al 19 bent...dan gaat het een stuk moeilijker

dan ben je al helemaal uitgegroeid en dan is het moeilijk om je vingers en handen nog soepel te krijgen


maar uiteraard kan het wel hoor
__________________
zware symphonische kracht metaal
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-04-2004, 11:44
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-04-2004 @ 00:26 :
Altijd les nemen
Ik heb et ook zonder gedaan (bass) en k heb veel verkeerd aangeleerd. En je loopt tegen achterstand op, omdat het moeilijker is jezelf met muziek bezig te houden.

Tuurlijk die nummers die je hoort naspelen is leuk, maar als je muzikant wil worden, etc.. dan moet je meer kunnen dan alleen naspelen. Naspelen is maar een klein stukje van het gitaar kunnen spelen
Qua techniek leer je misschien dingen fout aan idd...jezelf niet met muziek bezig kunnen houden hangt heel erg af van de persoon natuurlijk. Ik speelde in het begin (2 jaar geleden) 3 á 4 uur per dag en nu nog steeds 2 á 3 uur. Op die manier leer je wel veel. Ik denk dat als je echt goed wilt worden zonder les, je gewoon erg fanatiek ermee bezig moet zijn. En daar reken ik dan ook bij dat je dingen opzoekt op i'net als je het even niet meer weet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 14:00
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Nou, ik heb het op die manier gedaan en ik weet vaak wel wat ze spelen, maar nooit waarom bepaalde keuze's worden gemaakt.. Ik mis dus een heel stuk theorie. Zodra je meer met muziek wil, zul je theorie moeten beheersen. Je kunt met die stoffige zut beter meteen beginnen dan wachten tot je technisch gezien al een wonder bent, want dan is motiveren voor simpele theorie niet leuk meer
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 14:19
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Je kan het proberen, maar je hebt toch af en toe eens wat theorie nodig
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 14:24
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-04-2004 @ 15:00 :
Nou, ik heb het op die manier gedaan en ik weet vaak wel wat ze spelen, maar nooit waarom bepaalde keuze's worden gemaakt.. Ik mis dus een heel stuk theorie. Zodra je meer met muziek wil, zul je theorie moeten beheersen. Je kunt met die stoffige zut beter meteen beginnen dan wachten tot je technisch gezien al een wonder bent, want dan is motiveren voor simpele theorie niet leuk meer
Ik haal ook van die stoffige simpele theorie van i'net....dat is het m niet. Om een beetje gevarieerd te spelen kom je al snel op theorie-dingetjes uit, maar dan hoef je er nog niet perse les voor te hebben. Dat is dus wat ik bedoelde met fanatiek bezig zijn, ook de tijd nemen om theorie op te zoeken e.d.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:48
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 13-04-2004 @ 15:24 :
Ik haal ook van die stoffige simpele theorie van i'net....dat is het m niet. Om een beetje gevarieerd te spelen kom je al snel op theorie-dingetjes uit, maar dan hoef je er nog niet perse les voor te hebben. Dat is dus wat ik bedoelde met fanatiek bezig zijn, ook de tijd nemen om theorie op te zoeken e.d.
Heb je wat handige adresjes voor me?
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:51
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-04-2004 @ 00:26 :
Altijd les nemen
Ik heb et ook zonder gedaan (bass) en k heb veel verkeerd aangeleerd. En je loopt tegen achterstand op, omdat het moeilijker is jezelf met muziek bezig te houden.

Tuurlijk die nummers die je hoort naspelen is leuk, maar als je muzikant wil worden, etc.. dan moet je meer kunnen dan alleen naspelen. Naspelen is maar een klein stukje van het gitaar kunnen spelen
Weinig aan toe te voegen. (Details: Als je jezelf leert spelen kan je jezelf dingen aanleren doorbijvoorbeeld de hals verkeerd beet te houden en dat leer je nooit meer af. Als je jezelf dit verkeerd aanleert zul je nooit* complexe grepen makkelijk kunnen pakken. Maar dat is voor als je verder bent.

* = bijna nooit / moeilijk)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:09
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-04-2004 @ 18:48 :
Heb je wat handige adresjes voor me?
eentje waar ik best nog veel aan gehad heb is activebass.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 18:22
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 13-04-2004 @ 12:18 :
is er ook zo'n soort site voor keyboardspelers?
In de guitar pro files zitten meestal ook de keyboards en je kan dan een venstertje openen wat dan de toetsen laat zien. Maar of het ook de noten kan laten zien weetk niet.
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:02
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 13-04-2004 @ 19:09 :
eentje waar ik best nog veel aan gehad heb is activebass.com
Danku
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:17
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-04-2004 @ 21:02 :
Danku
you's welcome
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 22:18
hippie jesse
hippie jesse is offline
muziek spelen: oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Je kan aan iets best ingewikkelds beginnen, maar als je dan elke dag heel veel oefend kan je zelfs dat na een maandje spelen.

succes

en niet na de eerste paar keer opgeven, want als jet eenmaal lukt dan is muziek maken super tof
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:52
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
een vriend van mij heeft dat ook gedaan en het kan wel. het is afhankelijk van inzet en motivatie en ook hoeveel gevoel je voor muziek hebt natuurlijk
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:19
reel big bram
reel big bram is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-04-2004 @ 00:26 :
Altijd les nemen
Ik heb et ook zonder gedaan (bass) en k heb veel verkeerd aangeleerd. En je loopt tegen achterstand op, omdat het moeilijker is jezelf met muziek bezig te houden.

Tuurlijk die nummers die je hoort naspelen is leuk, maar als je muzikant wil worden, etc.. dan moet je meer kunnen dan alleen naspelen. Naspelen is maar een klein stukje van het gitaar kunnen spelen
Bull shit.. hoezo achterstand ?? Als je iets kan spelen maakt het niet uit op wat voor manier.. als het toch goed klinkt ?? Natuurlijk is les beter maar het is zeker niet noodzakelijk.. Ken zat mensen die heel erg goed spelen die nooit les hebben gehad..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:28
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik denk echt wel dat je jezelf kunt leren gitaar te spelen. Als je een beetje muzikaal bent, het in je hebt. Ik zou wel, als je nog nooit een instrument hebt gespeeld, een beginnersboek kopen en zo beginnen. Dan heb je een begin, weet je hoe je een gitaar vast moet houden en dan kun je mee gaan spelen met cd's enzo, beetje gaan kloten.
Maar je moet niet denken dat je zoiets zomaar kunt, want dat is niet zo. Of je moet een natuurtalent zijn.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 13-04-2004 @ 19:22 :
In de guitar pro files zitten meestal ook de keyboards en je kan dan een venstertje openen wat dan de toetsen laat zien. Maar of het ook de noten kan laten zien weetk niet.
bedankt
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
reel big bram schreef op 14-04-2004 @ 17:19 :
Bull shit.. hoezo achterstand ?? Als je iets kan spelen maakt het niet uit op wat voor manier.. als het toch goed klinkt ?? Natuurlijk is les beter maar het is zeker niet noodzakelijk.. Ken zat mensen die heel erg goed spelen die nooit les hebben gehad..
Dan gaan we het weer hebben over de definitie van goed...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:16
reel big bram
reel big bram is offline
Ja is ook wel zo maar ik bedoel er zijn bekende artiesten bij die niet eens een noot kunnen lezen... Ik ben in ieder geval van mening dat les zeker niet noodzakelijk is om goed te kunnen spelen.. dan kun je gaan zeggen wat is de definitie van goed maar dat kun je je ook afvragen bij les. Wanneer ben je goed genoeg en heb je geen les meer nodig ??
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:05
Fog.
Avatar van Fog.
Fog. is offline
DE oplossing:

Guitar Pro 4

http://www.mysongbook.com voor tabs van bijna ALLE nummers.

Guitar Pro is te downloaden op *kuch Kazaa kuch*

Maar je moet hem natuurlijk kopen he!

Heel uitgebreid programma voor tabs en noten.
__________________
Waar de kat niet is, zal de hond ook niet wezen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-04-2004, 14:20
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
Fist of God schreef op 15-04-2004 @ 15:05 :
DE oplossing:

Guitar Pro 4

http://www.mysongbook.com voor tabs van bijna ALLE nummers.

Guitar Pro is te downloaden op *kuch Kazaa kuch*

Maar je moet hem natuurlijk kopen he!

Heel uitgebreid programma voor tabs en noten.
Jup that's the key
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:20
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
reel big bram schreef op 14-04-2004 @ 17:19 :
Bull shit.. hoezo achterstand ?? Als je iets kan spelen maakt het niet uit op wat voor manier.. als het toch goed klinkt ??
Bij een verkeerde techniek kun je RSI krijgen en op een gegeven moment verbeter je je snelheid enzo niet echt meer, omdat je een verkeerde houding aanleert, etc..
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:40
not2secure4u
not2secure4u is offline
Hey

ook ff opinion neerpennen ...

Ik speel nu 7 jaar gitaar en heb tamelijk veel uren doorgebracht spelend op mijn gitaar waarschijnlijk zo een 8000 op die tijd ...
Ik heb vastgesteld dat : - Op klassieke gitaar (les gekregen)
- Op eletrische gitaar ( geen les buiten eens door Marcel coenen )

Op klassieke : Om 30 minuten ongeacht je wat akkoordjes aanslaagt of technische bedrevere stukken speelt , pauzeer 5 min ... Thé keyword om geen RSI en andere klachten te krijgen ...
Khad ook voor mijn leerlingen een gitaar schema ontworpen als je wil mail ik het je eens ... De dingen die je onder de knie moet krijgen afhankelijk van welke richting je ingaat (klassiek metal punk pop instrum. ) Je dat kan opvolgen ...
Ikzelf ben Dat te weten gekomen 3 jaar geleden , ik had examen klassieke gitaar en ik moest asturias spelen ...
Ik had de laatste afgelopen dagen 12 a 15 uur geoefend / dag en eigenlijke maar een pauze of 2 genomen ...
Ik had het uiteindelijk wel betaald , ik heb tot nu toe bij bepaalde akkoorden grepen lang te houden nog steeds pijn in mijn pink (linker hand)
Ook immens belangrijk dat je naar je eigen luistert , al zijn het 'maar' akkoorden als je denkt dat je het kan neem het op ! als is het een stomme bandrecorder . Dat je met een kritisch oor jezelf kan beoordelen , en dat is de basis voor een goede sound.
Neem alles maar dan ook alles op. ik wel 30 uur aan videotjes en ideen liggen waar ik naar luister en mezelf probeer te verbeteren .

Voor elektrische :

Veel zelfde regels alles opnemen enzo ...
Als je je puur gaat concentreren op technieken ( sweepen tappen , alternate picken , en van die dingen) Werk met metronoom ... Timing gaat boven alles ...
Leer je toonladder doe het zo : Eerst chromatisch , dan majeur en dan mineur ...
Chromatisch eerst omdat je dan weet in welke area je moet spelen ... Daaarna meaakt het niet uit of je nu modes gaat leren of majeur of kokojoshi ...


Les nemen of niet ...

Ja : - Je leert dingen veel sneller staat echt wel vast tliefst van iemand die het opzich zelf geleert heeft ...
- het is gemakkelijker ...

Nee : - je gaat de stijl ingaan van je leraar ongeacht wat hij speelt want je leert ZIJN methode ... niet dat dit slecht is maar het schaaft aan je ...
- soms is het duur ...

JIj kiest zelf ...

Ook een handige hulmp site met lessen is www.powertabs.net ...

Sorry dit is tamelijk omslachtig maar ik wil je een beetje late zien wat het allemaal is ... Meer dan je waarschijnlijk denkt maar dit is normaal ...
Als je vragen hebt aarzel niet om mij toe te voegen of om me een bericht te sture ...

Nick
__________________
Jij maakt je dag even goed als je zelf wil ! Zet de dag gewoon naar je hand !
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:20
jongen
Avatar van jongen
jongen is offline
Ik speel nu ruim een half jaar elektrische gitaar zonder les, en het gaat heel goed en ik ben beter dan sommige vrienden die nu al 3 of zo jaar op les zitten. Ik speelde al wel wat andere instrumenten.
Je moet gewoon heel veel spelen, eerst simpele dingen met veel powerchords en dan wat ingewikkelder en misschien wat solo's en gewoon meespelen met cd's.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:04
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Q schreef op 13-04-2004 @ 18:51 :
Als je jezelf leert spelen kan je jezelf dingen aanleren doorbijvoorbeeld de hals verkeerd beet te houden en dat leer je nooit meer af.
da's nie
toen ik zo'n 8 jaar geleden begon hield ik de gitaar zelfs als 'n linkshandige vast, dus de nek naar de verkeerde kant. heb dat zeker afgeleerd.
ik pleit voor het zelf aanleren. het mag misschien iets langer duren maar voor mij was t de enige manier. op les had ik t nooit zo lang volgehouden omdat ik gewoon mn eigen weg wil gaan. je moet gewoon veel oefenen en je dr veel mee bezig houden. dat houdt ook in dat je bij live-optredens na een tijd alleen nog maar gaat kijken naar wat de gitarist allemaal doet
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:45
Artus
Avatar van Artus
Artus is offline
opnemen is idd zeer belangrijk, zeker voor strak spelen
als een nummer me niet strak lukt blijf ik t gewoon opnemen totdat t eindelijk goed klinkt, dan leer je t jezelf steeds strakker aan

en ja ik vind ook t nadeel van les het verplichte tintje, dat was ook de reden dat ik er na 6 jaar geen reet zin meer in had en mn gitaar aan de kant had gezet
maar ben nu sinds een jaar of 3 weer begonnen (elektrisch) zonder les en kvind t helemaal relaxt
__________________
Her name in blood and her eyes on me
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 09:25
AXL
AXL is offline
gewoon doorgaan als het niet lukt
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:01
reel big bram
reel big bram is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 15-04-2004 @ 15:20 :
Bij een verkeerde techniek kun je RSI krijgen en op een gegeven moment verbeter je je snelheid enzo niet echt meer, omdat je een verkeerde houding aanleert, etc..
Zoals ik al zeg.. wie bepaalt wat de juiste techniek is.. als je op jou manier het beste eruit weet te krijgen dan is dat de juiste manier.. En je snelheid verbeterd zeker wel.. als ik zie wat ik een half jaar geleden kon en nu dan is er zeker wel een progressie te horen.. Maar iedereen moet maar voor zichzelf kiezen. Les is zeker wel goed dat geloof ik best maar het zelf aanleren is daarom echt niet fout ofzo..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:04
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
reel big bram schreef op 16-04-2004 @ 12:01 :
Zoals ik al zeg.. wie bepaalt wat de juiste techniek is.. als je op jou manier het beste eruit weet te krijgen dan is dat de juiste manier..
Ook als je daarmee je polsen naar de klote werkt? En dat heb je pas door als het te laat is. Daarnaast: als je op je zelfgeleerde techniek iets niet kunt spelen, door gebrek aan snelheid of techniek, is het veel moeilijker daarna weer een goede techniek aan te leren.
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:07
reel big bram
reel big bram is offline
Ik heb in 2 en half jaar nooit last van me polsen gehad en als het een beetje verkrampt aanvopelt ga je het vanzelf anders doen zodat het soepeler gaat.. Dus als je gewoon alles lekker ontspannen speelt en niet verkrampt dan werk je daar echt jezelf niet mee naar de mallemoer.. Kwestie van geduld ( Rowwen heze ) hebben en luisteren naar het gevoel in je hand/pols/vingers en het proberen zo te spelen dat je er geen last van hebt...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:11
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
reel big bram schreef op 16-04-2004 @ 12:07 :
luisteren naar het gevoel in je hand/pols/vingers en het proberen zo te spelen dat je er geen last van hebt...
RSI voel je niet echt aankomen... Zodra je dat merkt, is het te laat...
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:14
reel big bram
reel big bram is offline
RSI krijg je door grepen te verkrampt te spelen en als je daar dus wel op let kun je het voorkomen..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 11:46
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Artus schreef op 15-04-2004 @ 22:45 :
en ja ik vind ook t nadeel van les het verplichte tintje
Dat is voor mij opzich ook de grootste drempel.
Alhoewel ik het voor de theorie gewoon nodig heb (en ook ga doen)


Verder aan alle RSI mensen is de powerball een handig geintje om tussendoor te gebruiken
Verder tijdens momenten van verveling kun je ook stressballetjes nemen (al dan niet in bepaalde vormen) om ipv door te spelen gewoon door in dat ding te knijpen langzaam wat kracht in je linkerhand op te bouwen. (en als je het gewoon wat zit te knijpen is het ook goed als afwisselende beweging tegen RSI )
Ook 'Chinese Balls' zijn een handig middeltje
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 12:04
reel big bram
reel big bram is offline
Haha ok dan !! De powerball ken ik wel ja grappig ding ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Electric guitar
onizuka-
21 23-08-2014 18:02
Muziek Zelf gitaar leren spelen
DZHAW
53 26-06-2013 10:31
Muziek k wil zelf liedjes schrijven...
yentltjeh
25 09-10-2007 22:29
Muziek Leren drummen
schoenzool
52 12-01-2006 14:25
Muziek Gitaar spelen zonder les
Munky-2nd
84 17-08-2004 17:51
Muziek tips gitaar spelen???
Marijk.
282 02-04-2004 20:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.