Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 18:50
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Ik heb een vriendin gehad, vorig jaar, die vaak XTC en/of speed deed. Ik had daar helemaal geen moeite mee, maar zelf hoefde ik niet. Ik heb haar nooit gevraagd ermee op te houden.

Intussen heb ik zelf de wonderen van een verbrede geest ontdekt, en ik zou dat niet opgeven voor een vriendin. Hoe denken jullie erover -

Vinden jullie harddrugsgebruik een afknapper, of maakt het je niet uit?
Ooit een relatie gehad waarin jij en/of je partner harddrugs deed?
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2004, 18:52
saturday
saturday is offline
Nee, niet harddrugs.
Maar ik zou het niet leuk vinden als hij dat gebruikt. Ik denk niet dat ik het hem zou gaan verbieden, als hij het maar niet in mijn bijzijn doet. Maar het hangt er ook vanaf hoeveel en hoevaak hij het gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:53
Dobomobo
Dobomobo is offline
ik vindt drugs en roken een afknapper.... kmoet er niet aan denke.. met iemand zoenen die net gerookt heeft... ook al pakt se een pepermuntje..
__________________
Go with the flow and the Sex
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:55
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik vind harddrugs (of wat dan ook) wel degelijk een afknapper, laat ik het zo zeggen... ik zou iemand er zonder moeite voor laten vallen. Ik heb met eigen ogen mogen ervaren hoe fout het 'kan' gaan, en neen daar wil ik niet dagelijks de dag mee door brengen.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:55
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
saturday schreef op 07-12-2004 @ 19:52 :
Nee, niet harddrugs.
..., als hij het maar niet in mijn bijzijn doet.
Waarom vind je dat? Vind je het een onprettig idee als je vriend stoned (of dronken) is?
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:58
Verwijderd
Ik val niet op mensen die harddrugs gebruiken, niet zozeer omdat ze harddrugs gebruiken.. maar meer omdat ik gewoon niet op dat soort mensen val (potentiele harddrugs gebruikers dus). Als mijn vriend nu ineens harddrugs zou willen gebruiken, zou ik hem vreselijk dom vinden, maar goed, hij is er het type niet voor, dus ik maak me geen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
-Will- schreef op 07-12-2004 @ 19:55 :
Waarom vind je dat? Vind je het een onprettig idee als je vriend stoned (of dronken) is?
Ik vind stoned of dronken raken te dom voor woorden, gelukkig vindt mijn vriend dat ook
(Dat wil overigens niet zeggen dat we anti-alcohol zijn ofzo, maar imo ben je al over je grens heen wanneer je dronken bent, en dat vind ik dus gewoon dom.)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:10
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-12-2004 @ 20:00 :
Ik vind stoned of dronken raken te dom voor woorden, gelukkig vindt mijn vriend dat ook
(Dat wil overigens niet zeggen dat we anti-alcohol zijn ofzo, maar imo ben je al over je grens heen wanneer je dronken bent, en dat vind ik dus gewoon dom.)
Dat is een goed standpunt.

Ik heb wel begrip ervoor dat sommige mensen het prettig vinden om hun grenzen te verkennen. Anderen weer willen kijken hoe ver ze kunnen gaan, hoe hoog ze kunnen komen als het ware.

Of is deze manier van plezier najagen iets slechts, dat ze tot een minder mens maakt?
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:11
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Het hangt er vanaf hoeveel, wat en wanneer hij dat zou gebruiken. Softdrugs vind ik iig geen probleem.
Maar zover ik weet is 'ie geen harddrugs van plan .
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
-Will- schreef op 07-12-2004 @ 20:10 :
Of is deze manier van plezier najagen iets slechts, dat ze tot een minder mens maakt?
Het maakt je niet tot een minder mens ofzo, maar de verslavende werking ervan is wel erg slecht voor je.

Persoonlijk moet ik het echt niet hebben. Beetje drinken vind ik nog best, maar roken, pillen, etc: nee bedankt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:18
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
******** schreef op 07-12-2004 @ 20:14 :
Het maakt je niet tot een minder mens ofzo, maar de verslavende werking ervan is wel erg slecht voor je.

Persoonlijk moet ik het echt niet hebben. Beetje drinken vind ik nog best, maar roken, pillen, etc: nee bedankt.
Haha, ik zie net dat ik jou al jaren op mijn msn-lijst heb staan .

Anyway, zou je een leuke meid de deur wijzen als ze af en toe een blowtje opstak?
Of eens in de maand een pilletje neemt bij het uitgaan?
Of regelmatig op paddestoelen tript?
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:27
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik heb er totaal geen moeite mee als mensen helemaal van de wereld zijn. Maar ik zou er wel moeite mee hebben als iemand waar ik veel van hou haar eigen lichaam kapot zit te maken met harddrugs.

Ik zie het op zich niet als een afknapper.

Ik heb nog nooit zo'n relatie gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:29
Verwijderd
Ik zou niemand vragen om drugs op te geven in een relatie met mij. Ik zou gewoon geen relatie beginnen met iemand die drugs gebruikt .
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:35
Verwijderd
Ik zou niet iets met iemand beginnen die drugs gebruikt, en als mijn vriend daar mee zou beginnen dan zou ik er met hem over praten, zou hij weigeren ermee op te houden dan zou ik het uitmaken.

*Edit: Met drugs bedoel ik dingen zoals xtc/speed/wiet etc.
Drank gebruik kan ik wel tolereren, ik drink zelf ook af en toe een glaasje hier en daar. Veel drankgebruik zou ik niet tolereren, en mijn vriend nu drinkt al veel meer dan ik, en daar hebben we de laatste tijd wel eens ruzie over gehad omdat ik er een gigantische hekel aan heb.

Laatst gewijzigd op 07-12-2004 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:41
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-12-2004 @ 20:35 :
*Edit: Met drugs bedoel ik dingen zoals xtc/speed/wiet etc.
Drank gebruik kan ik wel tolereren, ik drink zelf ook af en toe een glaasje hier en daar. Veel drankgebruik zou ik niet tolereren, en mijn vriend nu drinkt al veel meer dan ik, en daar hebben we de laatste tijd wel eens ruzie over gehad omdat ik er een gigantische hekel aan heb.
Gewoon AL het gebruik van weed? Of heb je daar grenzen in?
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:47
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik vind roken al een afknapper.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:01
snoesje1988
snoesje1988 is offline
sommige mensen zijn gewoon té moeilijk..
Vind wel dat mijn vriend mag roken/drinken/blowen!
Als hij verdergaat dan dat, is het over!
Jongens die al aan de harddrugs zitten moet ik bij voorbaat al niet.

Liefs,
Laura
__________________
Liefs, Laura
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
snoesje1988 schreef op 07-12-2004 @ 21:01 :
sommige mensen zijn gewoon té moeilijk..
Vind wel dat mijn vriend mag roken/drinken/blowen!
Als hij verdergaat dan dat, is het over!
Jongens die al aan de harddrugs zitten moet ik bij voorbaat al niet.

Liefs,
Laura
heeft niks met moeilijk te maken. Ik vind iemand die rookt niet aantrekkelijk (kijk... iemand die heeeel erg leuk is... misschien...), dus hoef ik er ook geen relatie mee.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-12-2004, 20:04
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
ik ook niet....

tis tog vreselijk irri als je lekker bij je vriend zit en hij weet geen zinnig woord uit te brengen?
kzie het niet gebeuren maar de kans bestaat dat ik daar ook in meega.....ik kan het positieve er niet van inzien.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:06
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
snoopy schreef op 07-12-2004 @ 21:03 :
(kijk... iemand die heeeel erg leuk is... misschien...)
Persoonlijk ga ik daar altijd voor in mijn relaties

M.A.W. stel je voor, je komt de jongen van je dromen tegen, en tijdens een gesprek kom je erop. Hij vertelt eerlijk en direct dat hij regelmatig speed gebruikt om zijn zware baan vol te houden.

Hij is succesvol, sexy en slim, maar ook aan de speed. Wat zou je in zo'n geval doen?

Ikzelf zou er niet om malen, maar ik val dan ook op minder-dan-perfecte mensen
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:07
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
HvJ schreef op 07-12-2004 @ 19:55 :
Ik vind harddrugs (of wat dan ook) wel degelijk een afknapper, laat ik het zo zeggen... ik zou iemand er zonder moeite voor laten vallen. Ik heb met eigen ogen mogen ervaren hoe fout het 'kan' gaan, en neen daar wil ik niet dagelijks de dag mee door brengen.
Idem
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:07
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
HvJ schreef op 07-12-2004 @ 19:55 :
Ik vind harddrugs (of wat dan ook) wel degelijk een afknapper, laat ik het zo zeggen... ik zou iemand er zonder moeite voor laten vallen. Ik heb met eigen ogen mogen ervaren hoe fout het 'kan' gaan, en neen daar wil ik niet dagelijks de dag mee door brengen.
Zelfde hier, daarbij heb ik net een relatie beeindigd enkel alleen om drugs.. Je kunt het raar vinden maar als je een drugsverslaafde heb meegemaakt praat je wel anders..
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
-Will- schreef op 07-12-2004 @ 19:50 :
Vinden jullie harddrugsgebruik een afknapper, of maakt het je niet uit?
Ooit een relatie gehad waarin jij en/of je partner harddrugs deed?
euhmmm... het zou hypocriet zijn als ik zou zeggen dat ik er op tegen ben... ik heb zelf ook wel eens het één en ander uitgeprobeerd, ook tijdens een relatie ik ben geen grote fan van harddrugs... maar als hij (als ik een vriendje zou hebben) een keer een pil ofzo wil uitproberen, oké best... maar daar ligt voor mij de grens.. maar AF EN TOE wat hash samen roken is zeker bij de seks
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:14
saturday
saturday is offline
Citaat:
-Will- schreef op 07-12-2004 @ 19:55 :
Waarom vind je dat? Vind je het een onprettig idee als je vriend stoned (of dronken) is?
Ja, mijn vriend doet heel dom als hij stoned of dronken is. Vooral als zn vriendjes erbij zijn
Dus als hij dan echt harddrugs gaat gebruiken, denk ik dat ik het helemaal kut ga vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
-Will- schreef op 07-12-2004 @ 21:06 :
Persoonlijk ga ik daar altijd voor in mijn relaties

M.A.W. stel je voor, je komt de jongen van je dromen tegen, en tijdens een gesprek kom je erop. Hij vertelt eerlijk en direct dat hij regelmatig speed gebruikt om zijn zware baan vol te houden.

Hij is succesvol, sexy en slim, maar ook aan de speed. Wat zou je in zo'n geval doen?

Ikzelf zou er niet om malen, maar ik val dan ook op minder-dan-perfecte mensen
Ik vind hem dan eigenlijk alleen maar dom En ik vind domme mensen niet leuk, dus zal ik niet op hem vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2004, 20:19
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Citaat:
saturday schreef op 07-12-2004 @ 21:14 :
Ja, mijn vriend doet heel dom als hij stoned of dronken is. Vooral als zn vriendjes erbij zijn
Dus als hij dan echt harddrugs gaat gebruiken, denk ik dat ik het helemaal kut ga vinden.
In dat geval is het maar beter dat hij er niet aan begint! Harddrugs moet je alleen doet bij mensen die je vertrouwt en die van je houden. Stapvrienden zijn dat over het algemeen niet...
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:24
Verwijderd
Ik heb nu wel geleerd dat ruzieen over drugs nergens op uit komt.

Dus mijn vaste afspraak voor iemand die drugs gebruikt en die ik wel zie zitten:

Ik heb liever niet dat je t doet, maar als je perse moet.. hou t dan bij 1x per maand.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:29
Verwijderd
Citaat:
-Will- schreef op 07-12-2004 @ 20:18 :
Haha, ik zie net dat ik jou al jaren op mijn msn-lijst heb staan
Pure MSN vervuiling Ik chat nooit meer

Citaat:
Anyway, zou je een leuke meid de deur wijzen als ze af en toe een blowtje opstak?
Of eens in de maand een pilletje neemt bij het uitgaan?
Of regelmatig op paddestoelen tript?
Ik vind blowtjes echt stinken. Ik kan er sowieso niet goed tegen als mensen de controle over zichzelf verliezen en zich anders gedragen. Ik zou het dan ook absoluut niet willen in een relatie. Gelukkig doet mijn schatje dit soort dingen dan ook niet
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:39
waves
Avatar van waves
waves is offline
er is een verschil tussen af en toe een beetje gebruiken en vaak best veel. dat laatste zou ik waarschijnlijk niet prettig vinden, misschien zou ik hem er om verlaten. ik heb dat (gelukkig) niet nog meegemaakt...
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:51
Verwijderd
Harddrugs niet, hoewel ik het wel kan respecteren mits het in een zeer geringe mate gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:59
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Als het spul is wat heel slecht is voor zijn gezondheid en waar ik ook wat van merk (rooklucht e.d) dan is de kans miniem dat ik een relatie wil.
Als ie voorzichtig is en zeker weet dat ie het niet zo ver laat komen dat ie verslaafd raakt en hij doet het niet waar ik bij ben: ok.

Maar echt springen van blijdschap doe ik niet.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:01
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-12-2004 @ 21:16 :
Ik vind hem dan eigenlijk alleen maar dom En ik vind domme mensen niet leuk, dus zal ik niet op hem vallen.
Het is misschien dom, maar ik vraag me wel af of je daarom niet op iemand valt. Het kan een afknapper zijn ofzo, maar het is niet zoiets wat aantrekking bepaalt ofzo.
Hum...slecht uitgelegd.
Nou ja kijk ik kan ook verliefd worden op zware kettingrokers, maar dan houdt t verder wel snel op.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:02
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-12-2004 @ 20:29 :
Ik zou niemand vragen om drugs op te geven in een relatie met mij. Ik zou gewoon geen relatie beginnen met iemand die drugs gebruikt .
En wat als ie tijdens je relatie met hem begint aan drugs.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:04
Heroïn Chique
Avatar van Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Omdat zelf niet onervaren ben in harddrugs zal ik het goedkeuren, mits hij het verstandig dus met mate gebruikt, en niet elk weekend
Blowen vind ik helemaal geen probleem, gewoon blowtje roken tijdens n film ofzo of voor het slapen gaan
Belangrijker vind ik dat het dus gewoon met mate is.
__________________
bonnie and clyde
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 07-12-2004 @ 22:02 :
En wat als ie tijdens je relatie met hem begint aan drugs.
Ik zou geen relatie beginnen met iemand die tijdens de relatie met mij begint aan drugs
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:24
Zeenimf
Avatar van Zeenimf
Zeenimf is offline
harddrugs vind ik een beetje ver gaan, maar voor de rest heb ik nergens problemen mee, als hij maar niet stoned aan me gaat hangen oid. ik vind ook niet dat ik de juiste persoon ben om te zeggen dat iemand moet stoppen, ik kan hoogstens mijn mening uiten. maar heb er dus alleen problemen mee, als hij mij er betrekt of als het misgaat.
__________________
psssttt <3<3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-12-2004, 21:27
Verwijderd
Dat hangt er vanaf... Alcohol vind ik ook een drug. Ik zou het geen probleem vinden als m'n toekomstige vriendin zo nu en dan iets zou drinken, als ze maar niet elk weekend ladderzat is. Hetzelfde geldt voor andere softdrugs. Roken beschouw ik als iets bijzonders, omdat dat ook nog stinkt.

Het gebruik van harddrugs zou ik misschien tolereren, mits ze het goed in de hand zou hebben en het 'slechts' eens in de zoveel weken zou doen. Maar meisjes die geen harddrugs gebruiken krijgen toch echt mijn voorkeur. Ik heb van meerdere mensen die harddrugs gebruiken de raad gekregen nooit te beginnen aan harddrugs en dat lijkt me een erg verstandig advies.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:28
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-12-2004 @ 22:20 :
Ik zou geen relatie beginnen met iemand die tijdens de relatie met mij begint aan drugs
Ja maar...soms weet je dat niet.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 07-12-2004 @ 22:28 :
Ja maar...soms weet je dat niet.
Ik begin pas een relatie met iemand als ik diegene ken.
Iemand kan natuurlijk heel erg veranderen tijdens de relatie en dan drugs gaan gebruiken, maar waarschijnlijk is het dan tegen die tijd al uit omdat hij zo erg veranderd is.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
******** schreef op 07-12-2004 @ 20:14 :
Beetje drinken vind ik nog best, maar roken(..) nee bedankt.
Hoe kortzichtig, heerlijk
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:42
Verwijderd
Ik heb liever geen relatie met een (verslaafd) roker.
Drinken is prima, evenals soft/harddrugs.

Eigenlijk alles onder de voorwaarde 'met mate'.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:51
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Roken is vies. Drinken/softdrugs vind ik wel okay, zolang ie maar niet elke dag onder invloed is. Harddrugs leiver niet, denk ik.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:19
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-12-2004 @ 22:51 :
Roken is vies. Drinken/softdrugs vind ik wel okay, zolang ie maar niet elke dag onder invloed is. Harddrugs liever niet.
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:24
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
harddrugs vind ik wel ernstig, behalve als het heel sporadisch is. maar dat is gewoon een stuk ernstiger dan joints en alcohol, want dat hoort gewoon bij het studentenleven...
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:25
masterdj
Avatar van masterdj
masterdj is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-12-2004 @ 20:29 :
Ik zou niemand vragen om drugs op te geven in een relatie met mij. Ik zou gewoon geen relatie beginnen met iemand die drugs gebruikt .
__________________
Jip&Janneke <3 || <3 Kelz || G.o.d.M.a.d.e.M.e.F.u.n.k.y.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:26
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
hangt af van de persoon en hoe diegene reageert op de middelen die die gebruikt en / of met wat voor mate het gebruikt word.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:27
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 07-12-2004 @ 23:24 :
want dat hoort gewoon bij het studentenleven...
Sinds wanneer?
__________________
'Ode aan Scatterheart' - 'Rotzooien deed je in 2000 op de achterste rij.'
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Soullar schreef op 07-12-2004 @ 23:27 :
Sinds wanneer?
flowah powah

Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:34
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Soullar schreef op 07-12-2004 @ 23:27 :
Sinds wanneer?
29 juni 2004
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:38
Draakje83
Avatar van Draakje83
Draakje83 is offline
Drugs enzo zijn voor mij op zich geen echte afknapper.

Ik ben zowiezo van mening dat de term drugs erg arbitrair is.
Drugs worden geselecteerd op de verslavingsfactor en de schadelijke effecten.

Softdrugs zoals Wiet wordt daar geplaatst omdat het er tussenin zit.

XTC en andere pillen zijn harddrugs vanwege de zware effecten, maar zijn niet echt verslavend.

Heroïne is enorm verslavend, maar heeft geen echte primaire zware effecten. Het is schadelijk omdat je jezelf niet meer kan onderhouden, omdat je helemaal verwaarloosd raakt. Je bent namelijk alleen maar met die drugs bezig.

Daarbij zijn Alcohol en Roken eigenlijks ook gewoon drugs, alleen zijn deze legaal.
__________________
Isketch.net rules ^_^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit SOA test, of niet?
meisje16jaar
21 07-11-2009 22:19
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #63
rare kwast
484 09-07-2006 18:48
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.