Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2010, 00:17
Bregje
Bregje is offline
Citaat:
Aloha!

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties!

Het is inmiddels mijn tweede dag aan 'het spul'. Gisteren vond ik het niet heel erg relaxed moet ik zeggen. Kan er niet precies de vinger op leggen, maar heb het niet echt als positief ervaren. Het was daarentegen ook weer niet echt negatief... Maar ik was door mijn psychiater al gewaarschuwd dat de eerste 15 dagen het misschien nog niet zou doen wat het echt zou moeten doen.

Vandaag was trouwens wel gewoon prettig moet ik eerlijk zeggen. Ik had ineens enorme zin om mijn huis helemaal aan kant te maken en heb dit voor het eerst in mijn hele leven in één keer door gedaan (en in een verbazingwekkend tempo!) Het is nog te vroeg om dit toe te wijzen aan de werking van Ritalin, maar mijn hoop op een goede werking is wel enigszins gegroeid. Vooralsnog heb ik geen last van bijwerkingen... maarja 48 uur is ook nog helemaal niksch natuurlijk.

@Bregje
Wat betreft het creatieve gedeelte is jouw antwoord misschien ook wel waar ik stiekem op hoopte. Hoop dat het bij mij ook een dergelijk effect teweeg gaat brengen. Maarre... zelf ben je dus ook wel een beetje van het creatieve??

@Droomvlucht
Ik heb dat ook meteen eventjes nagevraagd bij de psychiater toen ik Ritalin voorgeschreven kreeg. Concerta valt volgens hem afhankelijk van je verzekering over het algemeen buiten het pakket. Maar ook hij wist het niet 100% zeker (best vreemd eigenlijk )

Naja, ik zal binnenkort hier nog eens eventjes komen checken en over een week of wat mijn eigen vragenlijst eens invullen.

Merci in ieder geval!!

*kijkt op de klok en ziet dat het weer 'tijd' is*

Hickdead!
Volgens mij is elke adhd'er op zijn eigen manier wel creatief
Advertentie
Oud 23-08-2010, 21:21
Pyro Power
Pyro Power is offline
Is er eigelijk nog een antidepressiva oid dat goed te gebruiken is voor recreatief gebruik?
Oud 24-08-2010, 13:18
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Is er eigelijk nog een antidepressiva oid dat goed te gebruiken is voor recreatief gebruik?
Waarom zou je antidepressiva voor recreatief gebruik willen? Wat verwacht je erdoor te ervaren? Natuurlijk kun je in principe alle medicatie recreatief gebruiken, bij wijze van spreken zelfs ibuprofen. Maar antidepressiva kun je niet zomaar in de apotheek kopen, dat moet je voorgeschreven kregen op gegronde reden. En het lijkt mij dat jij dat niet voor elkaar krijgt, als je het alleen recreatief wilt gebruiken. Waarom wil je hier uberhaupt mee experimenteren?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 24-08-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Is er eigelijk nog een antidepressiva oid dat goed te gebruiken is voor recreatief gebruik?
Kan het je niet aanraden, van 1 pilletje zul je hoogstwaarschijnlijk niks merken en als je een overdosis neemt zul je je wel wazig voel maar op een allerminst plezierige manier (denk aan: duizelig, misselijk, trillerig, flauwvallen, enorme dorst). Houd het liever maar bij de 'gewone' recreatieve drugs, he.
Oud 24-08-2010, 22:19
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Is er eigelijk nog een antidepressiva oid dat goed te gebruiken is voor recreatief gebruik?
Alle anti depressiva hebben allemaal een aantal weken nodig om een spiegel op te bouwen in je bloed en dus een werking te ervaren (waar ze voor bedoelt zijn). Ik vraag me dus ook af in hoeverre je ze uberhaubt recreatief kunt gebruiken. Ben je niet in de war met de anti psychotica? Want ook de bijwerkingen die je dan wel krijgt van de AD lijken me niet echt op te wegen tegen die van de AP. Maar die ga ik hier uiteraard niet zitten aanprijzen en kun je ook niet zomaar krijgen. Maargoed, xtc koop je ook niet bij de drogist natuurlijk..
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 25-08-2010, 18:26
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
- Wat zijn jullie ervaringen wat betreft de impact op je creativiteit
Goed. Ik merk dat ik even creatief ben, maar geordender. Dus voor anderen is het nu ook te volgen.

- Wat zijn jullie ervaringen wat betreft veranderingen in je persoonlijkheid
Rustiger, doordachter, maar ik kan nog steeds druk zijn als ik wil. Ik voel me alleen niet meer zo stuiterbal en ik móét niet meer zonodig druk zijn.

- Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de 'rebound'
Niet aanwezig. Ik voel ze wel uitwerken, langzaam, doordat mijn hoofd weer vult. Dan heb ik 'm dus iets te laat weer ingenomen.

- Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van bijwerkingen?
Niet aanwezig.

- Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot je communicatieve vaardigheden?
Goed. Ik luister nu gemakkelijker naar wat de ander zegt en wals niet meer zo over die ander heen. Het is ook gemakkelijker om een gesprek te volgen, want ik krijg minder mee van het gesprek ernaast waarvan ik geen deel uitmaak.

- Gewoon in het algemeen.... wat doet het spul voor jullie?
Zonder is het alsof ik in een kamer sta met tien televisies die allemaal aan staan en die ik allemaal moet volgen. Met krijg ik een afstandsbediening om er negen uit te zetten, waardoor ik nu eens naar tv één kan kijken, dan eens naar tv acht.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 26-08-2010, 20:19
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Alle anti depressiva hebben allemaal een aantal weken nodig om een spiegel op te bouwen in je bloed en dus een werking te ervaren (waar ze voor bedoelt zijn). Ik vraag me dus ook af in hoeverre je ze uberhaubt recreatief kunt gebruiken. Ben je niet in de war met de anti psychotica? Want ook de bijwerkingen die je dan wel krijgt van de AD lijken me niet echt op te wegen tegen die van de AP. Maar die ga ik hier uiteraard niet zitten aanprijzen en kun je ook niet zomaar krijgen. Maargoed, xtc koop je ook niet bij de drogist natuurlijk..
Ik doelde eigelijk op een soort van "legale xtc". Bv. Dextro-amfetamines (variant van speed) kun je op voorschrift gewoon bij de aphotheker ophalen.
Oud 29-08-2010, 12:29
Verwijderd
Mijn vragen:

- Wat zijn jullie ervaringen wat betreft de impact op je creativiteit.

- Wat zijn jullie ervaringen wat betreft veranderingen in je persoonlijkheid

- Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de 'rebound'

- Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van bijwerkingen?

- Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot je communicatieve vaardigheden?

- Gewoon in het algemeen.... wat doet het spul voor jullie?
Ik heb ook ADD en een tijd ritalin geslikt, maar bij mij deed het echt helemaal niks! Ik werd alleen heel erg dun (meer dan 10 kilo afgevallen) en later ook heel angstig.
Daarna heb ik een tijdje antidepressiva geslikt en nu gebruik ik niks.

Het lastige van ritalin vond ik dat je telkens moest onthouden wanneer je dat slikte en dat ik echt gigasnel dronken werd omdat je er volgens mij niet heel veel bij mag drinken
Oud 25-09-2010, 22:54
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vraagje.
kan het kwaad als ik 2 slokjes wijn op heb.
om dan me seroquel te pakken?.
want ik had het gisteren al niet gepakt.
dus ik heb het net toch maar gepakt.
maar ik wou het toch even vragen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 26-09-2010, 08:29
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Darkfairy; ik ken seroquel niet zo goed, maar wat ik weet is dat voor de meeste antidepressiva, antipsychotica en kalmerende middelen geldt dat je er best twee slokjes wijn naast kan hebben. Meestal is het effect van alcohol dat je er wat suffer van kan worden in combinatie met medicatie of dat het de werking van de medicatie kan versterken. Ik zou je dus wel afraden er veel naast te drinken maar een paar slokjes/een glas kan wel Maar ik ben ook geen psychiater dus weet het niet helemaal zeker. Staat er ook iets over in je bijsluiter misschien?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 26-09-2010, 21:44
Verwijderd
@darkfairy ik heb het langere tijd geslikt, en ik dronk daarnaast gewoon alcohol, en dit is altijd prima gegaan.
Erg gezond is het natuurlijk niet, maar 2 slokjes kan echt geen kwaad
Oud 04-10-2010, 16:38
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
seroquel vraagje.

zoals jullie mischien al in het ljh hebben gelezen.
moet in 1x stoppen met me seroquel zonder af te bouwen.
ik heb seroquel XR 300 en ik weet wel hoe het is om het 2 dagen niet te pakken.
maar hebben meerdere van jullie hier ervaring mee?.
en dan vraag ik me vooral af hoe je je na langer dan 2 dagen zonder seroquel voelt?
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-10-2010, 13:09
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik moest seroquel afbouwen. Zelfs dat was niet zo fijn, maar het moest allemaal wat sneller omdat ze me iets anders wilden geven en dat kon niet samen. Het voelde rottig en ik was een paar dagen in de war, maar het viel bij mij wel mee. Het werkte bij mij alleen niet. Dat wil zeggen, het verhielp de auditieve hallucinaties niet. Misschien dat het anders is als het wel werkt, dat weet ik niet.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 05-10-2010, 18:34
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@infidel en ben je nog steeds van de seroquel af?.

ot.
ik heb het vandaag na gevraagd aan me huisarts.
en de psychiater mocht me er helemaal niet in een keer mee laten stoppen.
dus nou heb ik van de huisarts een schema om af te bouwen.
vandaag morgen en overmorgen 200mg.
dan vanaf vrijdag heb ik voor 9 dagen 100 mg,
en daarna kijken we weer verder.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-10-2010, 22:26
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ja, al drie jaar. Ik werd er voornamelijk erg dik van, helaas. Niet zulke goede herinneringen. Dit schema klinkt wel goed, overigens. Je gaat in ieder geval langzamer dan ik ging (logisch, ik ging versneld), dus klinkt goed. Goed dat je bent gaan controleren bij je huisarts.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 19-10-2010, 16:55
Verwijderd
Ik heb oxazepam voorgeschreven gekregen "zo nodig", maar ik snap eigenlijk niet zo goed wanneer het "zo nodig" moment nu aangebroken is. Het idee is om am te voorkomen door een oxazepam te nemen, maar ik lees nu dat het 1 a 2 uur nodig heeft om te gaan werken, dus ik zal het eigenlijk al ver van tevoren in moeten nemen. Aan de andere kant wil ik het ook weer niet als snoepjes in gaan nemen elke keer dat ik me gespannen voel worden. Ik zal het morgen ook wel even aan mijn PB'er vragen, maar voor degenen hier die ook benzo's nemen, hoe schatten jullie dat in?
Oud 19-10-2010, 18:18
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@friday ik heb ook oxazepam als zonodig.
ik pak het als ik me heel erg gespannen voel.
en ook als ik am neigingen heb.
dus ik pak het als de spanning me te hoog stijgt.
en van dat niet iedere keer nemen als je gespannen bent.
dat herken ik ook bij me eigen.
bij mij werkt oxazepam eerder dan na 2 uur.
heb je het vaker gehad?
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 19-11-2010, 22:29
xxsylviaxx
xxsylviaxx is offline
ik gebruik sint janskruid al even weet iemand dr wat uit ervaring over te zeggen niet wat dr ook gewoon bij google staat

Laatst gewijzigd op 19-11-2010 om 22:38.
Oud 19-11-2010, 22:31
Verwijderd
Ik verplaats dit even naar medicijnentopic, want dat valt daar onder!
Oud 19-11-2010, 22:36
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Wat gebruikt ze dan?
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 21-11-2010, 12:41
Verwijderd
Citaat:
ik gebruik sint janskruid al even weet iemand dr wat uit ervaring over te zeggen niet wat dr ook gewoon bij google staat
Ik heb een tijdje Sint-Janskruid gebruikt (2 maanden? Ik weet het niet meer precies), totdat ik ermee moest stoppen omdat ik met de anticonceptiepil wou beginnen (Sint-Janskruid vermindert de effectiviteit van de pil en kan ook effect hebben op een heleboel andere medicijnen, je moet er wel wat mee oppassen). Het schijnt effectief te zijn tegen milde depressies, maar ik moet zeggen dat ik er zelf helemaal niks van heb gemerkt. Een paar keer naar een psycholoog lijkt me nuttiger als je last hebt van depressiviteit.
Oud 21-11-2010, 16:18
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Waar heb je dat gelezen friday? Bij mij werkt het ook eerder.

Wanneer het goede moment is, is zeker geen gemakkelijke vraag. Maar als de drang aan het oplopen is, zul je op een gegeven moment moeten kiezen van: nu neem ik het in. Ipv am. Die keuze is voor mij nog steeds moeilijk. Ik weet nu wel dat ij
K al voor de "hoogspanning" moet innemen anders sta ik het mezelf niet meer toe. Dan ben ik dus een station te ver. Maar dat zijn echt dingen om bij jezelf te ontdekken.
Oud 22-11-2010, 19:51
Verwijderd
Ik had ge-Googled op informatie, maar misschien bedoelden ze dat het na 1 a 2 uur maximaal werkt of zo, i.p.v. dat het dan pas begint te werken. Maar goed, mijn psych heeft het mij inmiddels ook alweer afgepakt omdat het in sommige opzichten juist averechts leek te werken...
Oud 24-11-2010, 16:44
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Ik had ge-Googled op informatie, maar misschien bedoelden ze dat het na 1 a 2 uur maximaal werkt of zo, i.p.v. dat het dan pas begint te werken. Maar goed, mijn psych heeft het mij inmiddels ook alweer afgepakt omdat het in sommige opzichten juist averechts leek te werken...
Misschien dat het gewoon niet de goede "pam/benzo" voor je was? Ik reageer heel verkeerd op xanax. Of niet de goede dosering. Beetje vreemd dat ze er zo mee omgaan bij jou.
Oud 27-11-2010, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Misschien dat het gewoon niet de goede "pam/benzo" voor je was? Ik reageer heel verkeerd op xanax. Of niet de goede dosering. Beetje vreemd dat ze er zo mee omgaan bij jou.
Zou kunnen, ja, maar ik had het daarna zelf ook niet meer zo op die pammetjes, dus het maakte me ook weinig uit. Gelukkig heb ik door verhoging van mijn AD sowieso veel minder zelf-destructieve neigingen, dus dat is misschien nog wel een betere oplossing.
Oud 02-12-2010, 13:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Iemand hier ervaring met Lexapro?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 02-12-2010, 17:24
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ja ik gebruik het.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 02-12-2010, 19:41
Verwijderd
Yep, heb het gehad. Ik had er helemaal geen bijwerkingen van, dat was fijn, maar het werkte bij mij ook niet echt goed. Het staat ook bekend als een antidepressivum waar mensen over het algemeen weinig bijwerkingen mee ervaren. (Dat komt misschien omdat het alleen de actieve vorm bevat van een ander AD, Celexa (citalopram), terwijl Celexa ook nog een andere vorm bevat die wellicht voor bijwerkingen kan zorgen.)
Oud 03-12-2010, 16:00
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Eend, hebben ze bij jou nog noot een Tca geprobeerd? Of doen ze dat niet vanwege overdosis risico? (deze zijn gevaarlijker bij overdosering) Normaal als moderne antidepressiva niet aanslaan horen ze na een middel of 4 over te gaan op klassieke anti depressiva/Tca Ik reageer bijvoorbeeld te weinig op de moderne, maar deed het een stuk beter op de amytryptiline die ik nu slik.

Ik schrijf deed omdat ik nu een flinke terugval heb, maar zeerwaarschijnlijk moet mijn dosering aangepast worden.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 05-12-2010, 07:16
jandvv
jandvv is offline
ik denk dat het toch best is om helemaal niet te experimenteren met welke psychofarmaca dan ook. En inderdaad, antidepressiva hebben pas effect na een opstartperiode van drie à vier weken. Een psychiater raadplegen voor de psychofarmaca blijft absoluut aan te raden.
Oud 06-12-2010, 00:02
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Waar zeg ik dan dat ik experimenteer? Mijn dosring moet worden aangepast zeerwaarschijnlijk door hoe het nu met mij gaat. Daar heb ik inderdaad maar logisch lijkt me, mijn psychiater voor. Ik schrijf zeerwaarschijnlijk omdat dat aan zijn oordeel is.

En als ik Eend advies geef ga ik er vanuit dat als ze er iets mee kan, ze dat overlegt met haar behandelaar. Hoe wil je dat uberhaubt anders doen?

En expirimenteren zal wel het laatste zijn wat ik doe of adviseer. Ik kijk zelfs of mijn hoestdrank wel met mijn medicatie kan. Die ik bij twijfel zal laten staan.
Oud 07-12-2010, 22:54
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Nee, nooit van gehoord. Het is ook pas mijn tweede soort AD. Slikte altijd 200mg Zoloft.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 08-12-2010, 21:43
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ah, was in de veronderstelling dat je er al meer had gehad. Aangezien jij ook zo'n wandelende encyclopedie bent op dit gebied (schreef je laatst zelf toch?) Sorry!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 08-12-2010, 21:53
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hehe, ja... Slikte eerst 20 pillen per dag, maar nu nog maar de helft en het bevalt me goed!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 11-12-2010, 20:33
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
Iemand hier ervaring met Lexapro?
ik slik het medicijn sinds een halve week. Ik ben wat vlakker en rustiger in mn hoofd.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)

Laatst gewijzigd op 17-12-2010 om 13:20.
Oud 12-12-2010, 22:43
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ja, dat effect heb ik ook
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 05-01-2011, 17:36
Verwijderd
Ik heb nu 2 medicijnen met een gele sticker, waarbij bij beide het advies is om de eerste week geen auto te rijden. Maar de apotheek heeft me nu een nieuwe bijsluiter gegeven voor het ene medicijn, waarin staat dat je geen auto moet rijden als je 2 of meer medicijnen met een gele sticker gebruikt. Is dat echt zo? Ik heb er wat op ge-Googled maar het gaat vooral over elk medicijn apart.
Oud 05-01-2011, 19:52
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Als je een gele sticker hebt, is dat altijd van invloed op je rijgedrag
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 06-01-2011, 10:11
Verwijderd
Ja, dat weet ik, maar ik vraag me eigenlijk af of je wettelijk en/of van de verzekering nog mag autorijden als je 2 medicijnen met gele sticker gebruikt, aangezien in die bijsluiter staat dat je dan niet moet autorijden.
Oud 07-01-2011, 17:42
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik denk dat je het risico dan sowieso niet zou moeten nemen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 08-01-2011, 07:38
hmkey
hmkey is offline
Bij mij werkt oxazepam helemaal niet of nauwelijks(kreeg het kort geleden voorgeschreven)
Oud 08-01-2011, 07:40
hmkey
hmkey is offline
Ojah dat oxazepam verslavend is en alle pammetjes haha das marketing joh.
Er is zoveel marketing gaande..
Je zou juist andersom moeten denken..waarom zijn al die andere middelen NIET verslavend..dan zijn ze toch niet bepaald fijn om te nemen lijkt me de mens is nu eenmaal habit-forming(verschilt per persoon in hoeverre)
Oud 08-01-2011, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je het risico dan sowieso niet zou moeten nemen.
Mja, het zou wel beter zijn, maar ik moet toch op de een of andere manier bij mijn dagbehandeling komen. En het openbaar vervoer hier is niet zo fantastisch.
Oud 08-01-2011, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Ojah dat oxazepam verslavend is en alle pammetjes haha das marketing joh.
Er is zoveel marketing gaande..
Je zou juist andersom moeten denken..waarom zijn al die andere middelen NIET verslavend..dan zijn ze toch niet bepaald fijn om te nemen lijkt me de mens is nu eenmaal habit-forming(verschilt per persoon in hoeverre)
Eh, farmaceuten die pilletjes produceren hebben er echt geen belang bij om hun pilletjes te marketen als verslavend, hoor. Benzo's zijn echt wel verslavend bij lang, dagelijks gebruik. Dat andere middelen niet verslavend zijn, bijv. antidepressiva, komt volgens mij gewoon omdat je van 1 pilletje geen goed gevoel krijgt. Pas als je ze een paar weken achter elkaar slikt, merk je het.
Oud 08-01-2011, 14:22
hmkey
hmkey is offline
Citaat:
Eh, farmaceuten die pilletjes produceren hebben er echt geen belang bij om hun pilletjes te marketen als verslavend, hoor. Benzo's zijn echt wel verslavend bij lang, dagelijks gebruik. Dat andere middelen niet verslavend zijn, bijv. antidepressiva, komt volgens mij gewoon omdat je van 1 pilletje geen goed gevoel krijgt. Pas als je ze een paar weken achter elkaar slikt, merk je het.
Maar die nieuwe medicatie, zoals antidepressiva(SSRI`s dus) word wel gemarket voor van alles en nog wat dat bedoel ik, allerlei "ziektes"
Overigens kun je voor benzo`s ook voor vergoeding in aanmerking komen maar dat hangt er een beetje van af waar je ze voor slikt.
Je hoort ook telkens mensen praten over dat ze willen stoppen of afbouwen, dat komt gewoon vanwege het vervelende effect, pas zodra je het zelf eens genomen hebt zul je begrijpen wat ik bedoel mja bij een enkeling werkt het toch wel degelijk schijnt.
Oud 10-01-2011, 15:48
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Ja, dat weet ik, maar ik vraag me eigenlijk af of je wettelijk en/of van de verzekering nog mag autorijden als je 2 medicijnen met gele sticker gebruikt, aangezien in die bijsluiter staat dat je dan niet moet autorijden.
Nee, dat mag niet. Net als dat je niet mag autorijden als je epilepsie hebt.
Het is vooral de verzekering natuurlijk die moeilijk gaat doen, want als jij netjes rijdt dan zal niemand controleren wat voor medicijnen je gebruikt.
Oud 10-01-2011, 22:04
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Ja, dat weet ik, maar ik vraag me eigenlijk af of je wettelijk en/of van de verzekering nog mag autorijden als je 2 medicijnen met gele sticker gebruikt, aangezien in die bijsluiter staat dat je dan niet moet autorijden.
Ik weet niet welke verzekering je hebt, maar ik ga met de taxi sinds ik mezelf niet meer vertrouw in de auto. Ik maak dan gebruik van wat heet zittend ziekenvervoer.

Ik heb een achmea gelinkte verzekering en die hebben een vervoerslijn. Die willen wel een aantal dingen weten en willen dan eerst -uiteraard weten waarom eigen vervoer niet gaat. Daarna komt openbaar vervoer en dan blijft taxi over. Ze zijn in het begin wel heel scherp op hoe vaak je gaat en niet zo happig op het geven van lange machtigingen. Maar dat is ook wel logisch gezien de kosten.. ik vind het ook nog steeds erg luxe. Maar het is er, dus ik maak er nog steeds graag gebruik van ipv dat ik een ongeluk bouw op de weg..

Oja. Er is zoiets in de verzekering als dat je aan bepaalde criteria moet voldoen om zittend ziekenvervoer vergoed te krijgen. Maar 'wij' vallen onder de hardheidsclausule. Zeg maar bijzonde omstandigheden waardoor je toch aanspraak maakt op vergoeding van zittend ziekenvervoer uit de basisverzekering.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 11-01-2011, 11:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja, dat weet ik, maar ik vraag me eigenlijk af of je wettelijk en/of van de verzekering nog mag autorijden als je 2 medicijnen met gele sticker gebruikt, aangezien in die bijsluiter staat dat je dan niet moet autorijden.
Als je bij een ongeval betrokken bent, ben je sowieso altijd schuldig omdat je 'onder invloed' rijdt. Dan vergoed je verzekering ook niet/weinig denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-01-2011, 22:01
Morri
Morri is offline
Ik slik al een aantal maanden citalopram, ben nu sinds een dag naar 40 mg. gegaan. Maar ik slaap heel erg slecht (wordt steeds wakker). Daarnaast kreeg ik last van paniekaanvallen. De huisarts heeft me daarom voor nu oxazepam gegeven. Ik heb voor 's nachts ook wel eens valeriaan gebruikt. Het werkt niet tegen de angstaanvallen, maar ik slaap wel beter. Nu is mijn vraag of ik deze dingen door elkaar zou kunnen gebruiken? Dus bv. valeriaan voor het slapen, kan dat met de ad? Ik ga er vanuit dat de oxazepam tijdelijk is, ook omdat het verslavend kan zijn e.d. wil ik er het liefst zo snel mogelijk vanaf.

Alvast bedankt!
Oud 22-01-2011, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Ik slik al een aantal maanden citalopram, ben nu sinds een dag naar 40 mg. gegaan. Maar ik slaap heel erg slecht (wordt steeds wakker). Daarnaast kreeg ik last van paniekaanvallen. De huisarts heeft me daarom voor nu oxazepam gegeven. Ik heb voor 's nachts ook wel eens valeriaan gebruikt. Het werkt niet tegen de angstaanvallen, maar ik slaap wel beter. Nu is mijn vraag of ik deze dingen door elkaar zou kunnen gebruiken? Dus bv. valeriaan voor het slapen, kan dat met de ad? Ik ga er vanuit dat de oxazepam tijdelijk is, ook omdat het verslavend kan zijn e.d. wil ik er het liefst zo snel mogelijk vanaf.

Alvast bedankt!
Citalopram en valeriaan kunnen gewoon samen.
Heb je die angstaanvallen gekregen sinds je citalopram gebruikt? In dat geval zou ik een ander ad proberen. Ik zie in de bijsluiter staan dat je inderdaad last van paniek kunt krijgen als bijwerking, dan zou ik eerder een ander ad proberen dan nog een extra medicijn te gaan slikken. Oxazepam is een fijn middel, maar ik zou het alleen slikken op de momenten dat je een paniekaanval voelt opkomen. Zoals je zelf al zegt is het een verslavend middel en op een gegeven moment (vrij snel al) heb je een hogere dosis nodig om hetzelfde effect te krijgen. Je zegt dat je huisarts je oxazepam heeft voorgeschreven. Ben je verder nog ergens in behandeling? AD schijnen namelijk helemaal niet zo veel / geen effect te hebben bij lichte depressies. Dus als je een lichte depressie hebt zou je misschien eens wat onderzoeken kunnen lezen over de effectiviteit van ad (als je wilt, wil ik nog wel eens kijken welke publicaties ik daarover gelezen heb). Misschien dat je met een andere behandelvorm meer kunt bereiken. Bij een zware depressie zou ik sowieso meer behandeling dan alleen ad vragen. Oh en ad worden ook voorgeschreven bij angsten, dan heb ik niks gezegd.

Misschien zat je niet te wachten op dit lange bericht, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Antidepressiva en andere medicatie voor de psyche
Verwijderd
51 28-02-2014 22:46
Psychologie Depressies.
That's why
10 01-08-2013 18:40
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk--> psyche van de mens
thugz-angel
12 02-05-2005 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.