Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2010, 15:58
Sokjeee01
Sokjeee01 is offline
Hoi,
Ik loop op dit moment stage.
Een week terug kwam mij stagebegeleider (SB) van school, naar mijn stageplek, om te praten over mijn stage. (dit geldt voor ieder stagiare). vantevoren had ik agendapunten opgesteld en opgestuurd. Doorgenomen wat ik allemaal wou vertellen, enzo.
Tijdens het gesprek hing er een vreemde sfeer. Op een gegeven moment moest ik even weg gaan. Later kwam mijn SB bij mij op kantoor, waar ik dus zat te wachten. Met de mededeling dat ik een onvoldoende krijg op mijn stage! Dit kwam echt uit het niets. Ik wist eigenlijk niet wat ik hoorde. Tuurlijk heb ik doorgevraagd, waarom enzo. Ik kreeg als antwoord teurg: je doet helemaal niet, je bent zo negatief, etc.
Deze week heb ik de kans om het allemaal nog goed te maken. Hoewel ik zie niet waarom. Mar goed, ik wil mijn stage halen dus ik zet mijn beste beentje voorop.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn stage haal?

alvast bedankt.
__________________
1...2...3....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2010, 16:21
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Ik ben van stage afgestuurd en ik ben op zoek naar een nieuwe stage, die nogal moeilijk te vinden is. Er is dus een kleine kans dat ik mijn stage voor dit jaar haal..

Maar goed; Als ik jou was zou ik er gewoon voor gaan, zoveel mogelijk vragen, interesse tonen, je best doen.. In een week valt er volgens mij niet veel te veranderen, maar je kan het toch proberen.. anders haal je het sowieso niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 22:51
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Soms heb je inderdaad niet zo snel door dat je dingen fout doet, mensen storen zich er dan wel aan, maar zeggen er niks van, waardoor het laterna heel hard kan aankomen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad (gelukkig niet zo erg als jij nu vertelt).

Wat de eerste stap is die je nu moet zetten is overleggen met je begeleider op school en op je stageplek wat je nog moet doen om je stage te behalen, op welke gebieden je jezelf moet verbeteren of aanpassen.
Maak daar zo snel mogelijk (morgen dus) werk van, en stel een duidelijke lijst op met afspraken en punten.

Doe verder heel erg je best, kom op tijd, probeer een positieve werkhouding te hebben en stel je open voor suggesties en commentaar.

Vraag ook aan je collega's en begeleiders om feedback, wat je sterke en minder sterke punten zijn, zorg ervoor dat zij hun mening moeten geven, ben niet bang om dat te vragen. Noteer dat, en stel jezelf daar ook verbeterpunten aan op. Zorg ervoor dat je aan je begeleider kunt aantonen dat je om feedback hebt gevraagd en dat je aan de hand daarvan jezelf hebt verbeterd.

Succes nog!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 12:36
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
crosspost met AZ: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1789317
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken MBO'ers minder student dan HBO'ers?
U*NiQ
245 10-02-2016 21:43
Algemene schoolzaken Stage: bij de HvA of toch een bedrijf
stokj
5 05-10-2007 13:19
Psychologie Het grote lucht-je-hart-topic deel 94 alweer!
Verwijderd
494 21-04-2007 20:18
Psychologie Ik staak mijn studie een half jaar
Verwijderd
26 12-09-2004 16:05
Algemene schoolzaken In het 4e jaar stoppen/ veranderen van studie
Tulpje6
5 08-12-2003 21:04
Algemene schoolzaken Vraagje over stage
LoeLoe
2 15-12-2002 16:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.