Oud 02-03-2016, 13:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Het is toch te belachelijk voor woorden dat jij dan moet verhuizen en niet die mafkees.

Weet je waarom hij zich zo gedraagt?
Omdat ik (zijn woorden) hem al jaren aan het treiteren ben door continu te stampen op de vloer.

Als ik thuis ben loop ik op sokken, Miekje op pantoffels. Deuren zijn inmiddels aan beide kanten voorzien van dempers waardoor ze moeilijk dicht gaan. Alle stoelen en tafels hebben viltjes onder de poten, net als de speakers van de stereo.


En die mafkees kunnen ze niet het huis uitzetten omdat de huurbescherming belachelijk goed geregeld is in Nederland. Pas als hij mij lijfelijk aanvalt en ik letselschade heb zouden ze iets kunnen beginnen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Advertentie
Oud 02-03-2016, 13:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb honger en ben moe. Lekker pasta eten serie kijken slapen voor mij is de dag wel om!
Oud 02-03-2016, 13:34
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
En die mafkees kunnen ze niet het huis uitzetten omdat de huurbescherming belachelijk goed geregeld is in Nederland. Pas als hij mij lijfelijk aanvalt en ik letselschade heb zouden ze iets kunnen beginnen.
Poe, wat een geruststelling is dat tenminste!
__________________
Forumdownie
Oud 02-03-2016, 13:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En die mafkees kunnen ze niet het huis uitzetten omdat de huurbescherming belachelijk goed geregeld is in Nederland. Pas als hij mij lijfelijk aanvalt en ik letselschade heb zouden ze iets kunnen beginnen.
Allemaal onzin van de woningcorporatie, maar dat had ik al duidelijk gemaakt volgens mij ;p

Voorbeeld van overlast die genoeg was om een huurder (=buren/buurvrouw in onderstaande stukje) eruit te zetten:

Citaat:
"De [buren] is altijd aanwezig als ik naar buiten ga of thuis kom en wanneer ik in de tuin werk of een praatje op straat maak. Als ik mijn auto parkeer of thuis kom is er een soort van ontvangstcomité. Ik bedoel dat er altijd iemand de deur uit komt. Ook mijn gasten worden zo ontvangen. Het is zo dat er altijd iemand aanwezig is en dat ik daar niet aan ontkom. Ik voel mij achtervolgd. [de buurvrouw] is altijd aan het vegen of aan het ramen zemen of ze loopt vlak langs mij en dan bedoel ik echt rakelings langs mij. Ze spookt altijd rond mijn huis en ik voel mij bespied. Het zou nog kunnen, in de zin van ‘normaal zijn’, wanneer het gewoon regelmatig zo zou gebeuren dat zij buiten was, maar na vijf keer op een dag en dat dag in dag uit al jaren lang, dat is gewoon vreemd.” en “Ik heb het gevoel dat ik een obsessie ben voor haar” en “(…) met ontvangstcomité bedoel ik het volgende. De eerste keer dat je thuis komt en de buurvrouw staat er, kun je nog denken wat aardig, de buurvrouw groet mij. Maar als dat iedere dag gebeurt sinds 2003 zowel bij het weggaan als bij het thuiskomen en ook bij mijn bezoekers dan is dat niet meer toevallig. [de buurvrouw] begroet mij niet, dit gebeurt woordeloos. Ik begroet haar ook niet. Ze kijkt daarbij alsof de stoom uit haar oren komt. Ik probeer uit te leggen wat er zo vervelend is aan het constante gepoets van [de buurvrouw]. Het gaat niet zo zeer om het poetsen, maar om de beklemmende sfeer, de dreiging en het intimiderende wat ik daarvan uit voel gaan. Het gaat om het constant aanwezig zijn, het rakelings langs mij lopen en het weggooien van het sop langs mij. En voorheen de kinderen die spuugden als ze langs liepen ergens in 2010-2012.”
Heeft niets te maken met lichamelijk letsel, toch moesten de buren/huurder weg.
Oud 02-03-2016, 13:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Axel, waarom zijn er geen eenduidige wetten voor woningbouwverenigingen? Nu lijkt het wel alsof ze allemaal hun eigen bizarre regeltjes mogen voeren.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 02-03-2016, 13:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Welke overlast precies allemaal ernstig genoeg is om een huurder eruit te mogen zetten, is nogal moeilijk in een wettekst te vatten. Een huurder moet zich als een goed huurder gedragen en mag geen ernstige overlast veroorzaken. En dat moet de woningcorporatie dan per geval documenteren en onderbouwen (bij de rechter). En dat kost tijd, moeite en geld. Dus poeieren veel woningcorporaties mensen die overlast ondervinden zoals Wolter af, ook al zijn ze misschien wel verplicht om op te treden / om een uitzettingsprocedure te beginnen.
Oud 02-03-2016, 14:03
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Om nog even door te gaan op het documenteren en onderbouwen: de (ernstige) overlast moet natuurlijk wel bewezen (kunnen) worden. Woord van de ene huurder tegen het woord van de andere huurder is erg mager. Getuigen, film- of geluidsopnamen, of kopieën van schriftelijke/digitale bedreigingen (indien daarvan sprake is) zijn erg fijn.
Oud 02-03-2016, 14:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik verveel me
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-03-2016, 14:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik verveel me
Lees een boek, ga een stukje lopen, ga de ramen zemen. Genoeg te doen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 02-03-2016, 14:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Axel, waarom zijn er geen eenduidige wetten voor woningbouwverenigingen? Nu lijkt het wel alsof ze allemaal hun eigen bizarre regeltjes mogen voeren.
Idd.

Net gebeld en de zaak ligt bij de advocaat van de woningstichting nu.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 02-03-2016, 14:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lees een boek, ga een stukje lopen, ga de ramen zemen. Genoeg te doen!
Ik zit op mijn werk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-03-2016, 14:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik zit op mijn werk
Ah, dan is het een ander verhaal ja!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 02-03-2016, 14:38
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Lees een boek, ga een stukje lopen, ga de ramen zemen. Genoeg te doen!
of doe iets leuks!
__________________
Forumdownie
Oud 02-03-2016, 14:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
of doe iets leuks!
Een boek lezen is iets leuks
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 02-03-2016, 14:49
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
oh sorry, dat deel had ik niet GELEZEN
__________________
Forumdownie
Oud 02-03-2016, 14:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
oh sorry, dat deel had ik niet GELEZEN
Heb je een beetje last van krampjes Korreltje? Je bent zo prikkelbaar!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 02-03-2016, 15:04
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Net gebeld en de zaak ligt bij de advocaat van de woningstichting nu.
Dat is in ieder geval een positieve ontwikkeling
Oud 02-03-2016, 15:14
Verwijderd
Citaat:
En die mafkees kunnen ze niet het huis uitzetten omdat de huurbescherming belachelijk goed geregeld is in Nederland. Pas als hij mij lijfelijk aanvalt en ik letselschade heb zouden ze iets kunnen beginnen.
Serieus Wolter, ik vind je een achterlijke nietsnuttende klaagzak. Dit had al zoveel eerder opgelost kunnen zijn maar omdat jij geen juridisch advies inwint óf die gozer een keer hard op zijn smoel timmert zit je nu met de gebakken peren.
Oud 02-03-2016, 15:15
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
ik ben helemaal niet prikkelbaar
__________________
Forumdownie
Oud 02-03-2016, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Axel, waarom zijn er geen eenduidige wetten voor woningbouwverenigingen? Nu lijkt het wel alsof ze allemaal hun eigen bizarre regeltjes mogen voeren.
Een wet is nooit eenduidig en altijd open voor interpretatie, daarom hebben we het begrip jurisprudentie.
Oud 02-03-2016, 15:17
Verwijderd
Totaal ruggengraatloos.
Oud 02-03-2016, 15:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Serieus Wolter, ik vind je een achterlijke nietsnuttende klaagzak. Dit had al zoveel eerder opgelost kunnen zijn maar omdat jij geen juridisch advies inwint óf die gozer een keer hard op zijn smoel timmert zit je nu met de gebakken peren.
Prima dat je weet wat ik op de achtergrond doe en onderzoek
Ik heb juridisch gezien geen sterke zaak omdat de bewijslast ontbreekt en ik door hem aangewezen word als iemand die hem het leven zuur maakt. Is woord tegen woord.

En als ik hem op zijn bek sla, dan heb ik binnenkort geen huis meer
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 02-03-2016, 15:30
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ben je wel van hem af
__________________
Forumdownie
Oud 02-03-2016, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Prima dat je weet wat ik op de achtergrond doe en onderzoek
Snelheid zit er in ieder geval niet achter!

Citaat:
Ik heb juridisch gezien geen sterke zaak omdat de bewijslast ontbreekt
Paar camera's en een paar microfoons van een paar euro. Bewijslast geleverd. Of wil je beweren dat dit sinds vorige week speelt? Tevens VERHUIZEN, dan maar naar een plek waar je opzich niet heen hoeft.

Citaat:
en ik door hem aangewezen word als iemand die hem het leven zuur maakt. Is woord tegen woord.
Nee dat is het niet.

Citaat:
En als ik hem op zijn bek sla, dan heb ik binnenkort geen huis meer
Nee je hebt nu lekker thuis geslapen eah! Held op sokken!
Oud 02-03-2016, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Ben je wel van hem af
Oud 02-03-2016, 15:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Snelheid zit er in ieder geval niet achter!
Klopt

Citaat:
Paar camera's en een paar microfoons van een paar euro. Bewijslast geleverd. Of wil je beweren dat dit sinds vorige week speelt? Tevens VERHUIZEN, dan maar naar een plek waar je opzich niet heen hoeft.
Die ga ik nu installeren ja. Is te laat, maar ik heb die kerel tussen april 2014 en afgelopen maandag niet gezien.

Citaat:
Nee dat is het niet.
Met welk bewijs?

Citaat:
Nee je hebt nu lekker thuis geslapen eah! Held op sokken!



Het is makkelijk om iemand af te zeiken als je zelf niet in zo'n situatie zit of zelf totaal anders in elkaar steekt. Ik weet prima wat mijn rechten zijn, hoe ik dingen op moet lossen en welke instanties ik moet aanspreken. Blijkbaar ben ik hier te netjes in en wil ik dingen te veel volgens de regels doen waardoor ik nu in de problemen terecht ben gekomen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 02-03-2016, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Klopt


Die ga ik nu installeren ja. Is te laat, maar ik heb die kerel tussen april 2014 en afgelopen maandag niet gezien.
Ik kan me toch echt diverse klaagzangen van daartussen herinneren.

Citaat:
Met welk bewijs?
Bewijs creëer je.

Citaat:
Het is makkelijk om iemand af te zeiken als je zelf niet in zo'n situatie zit of zelf totaal anders in elkaar steekt.
Hmm, wacht even, wat zei iemand hier recentelijk toch ook alweer over? Oh jah!
Citaat:
Prima dat je weet wat ik op de achtergrond doe en onderzoek

Citaat:
Ik weet prima wat mijn rechten zijn,
Getuige Axel's reactie hierboven weet je dat niet.

Citaat:
hoe ik dingen op moet lossen
Als dat zo zou zijn zou er geen probleem meer zijn.

Citaat:
en welke instanties ik moet aanspreken.
Dit gaat langzamer dan een fucking asielaanvraag. Lijkt me sterk dat er iets in Nederland is wat trager is dan de IND/het COA of een administratie van een willekeurige instelling voor hoger onderwijs.

Citaat:
Blijkbaar ben ik hier te netjes in en wil ik dingen te veel volgens de regels doen waardoor ik nu in de problemen terecht ben gekomen.
Dat is één ding en je pakt de regels ook nog eens te letterlijk. Dit is geen Iedereen kan schilderen van Ravensburger waarbij je precies alles exact in een vakje moet doen. Ik vind het laksheid en onkunde óf onwil. Geen idee wat erger is.

Laatst gewijzigd op 02-03-2016 om 20:12.
Oud 02-03-2016, 18:23
Verwijderd
Wij gaan zaterdag naar Harrie Jekkers
Oud 02-03-2016, 18:25
Verwijderd
"Wij van de zandhazen... zijn onoverwinnelijk!"

<3
Oud 02-03-2016, 18:33
Verwijderd
Ik heb er zin in! Omg <3
Oud 02-03-2016, 20:00
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
"Wij van de zandhazen... zijn onoverwinnelijk!"

<3


__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 02-03-2016, 20:01
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Jekkers is gaaf Die hoop ik ook nog een keer te zien.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 02-03-2016, 20:04
Verwijderd
Oud 02-03-2016, 20:08
Kikaa*
Kikaa* is offline
Daantje! Ik heb een vraag. Heb jij na je studie nog een master gedaan?
Oud 02-03-2016, 20:09
Verwijderd
Harrie jekkers en jeroen van merwijk, geloof ik. Maar jekkers <3
Jos heeft het nog altijd over de show die hij gezien heb heeft toen hij vijftien ofzo was en hij heeft zien janken van het lachen.
Oud 02-03-2016, 20:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daantje! Ik heb een vraag. Heb jij na je studie nog een master gedaan?
Universitaire master? Nee. Wilde het wel een hele tijd. Ben op open dagen en de masterbeurs geweest. Tot ik stage ging lopen en besefte dat ik gewoon met mijn handen wil werken. Na een master is promoveren erg vanzelfsprekend en dat leek me nog wel leuk maar werken als postdoc niet. En dan ben je overgekwalificeerd en word je niet meer aangenomen als analist.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-03-2016, 20:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb trouwens twee klasgenoten die het wel gedaan hebben en nu gepromoveerd zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-03-2016, 20:17
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Universitaire master? Nee. Wilde het wel een hele tijd. Ben op open dagen en de masterbeurs geweest. Tot ik stage ging lopen en besefte dat ik gewoon met mijn handen wil werken. Na een master is promoveren erg vanzelfsprekend en dat leek me nog wel leuk maar werken als postdoc niet. En dan ben je overgekwalificeerd en word je niet meer aangenomen als analist.
Citaat:
Heb trouwens twee klasgenoten die het wel gedaan hebben en nu gepromoveerd zijn.
Aha, oke!
Oud 02-03-2016, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De VU heeft trouwens speciale schakelprogramma's voor HLO-ers.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-03-2016, 20:20
df
Avatar van df
df is offline
Jekkers z'n cabaret is volkomen kut. Z'n muziek daarentegen

over de muur
brief van een haagse bijstandsmoeder
koos werkeloos
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 02-03-2016, 20:21
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
De VU heeft trouwens speciale schakelprogramma's voor HLO-ers.
I know. Twee studiegenoten van me zijn daar nu met hun minor al mee begonnen inderdaad. Ik ga binnenkort een dagje meelopen. Universiteit heeft me nooit echt getrokken, maar er wordt door docenten nu opgehamerd dat ik me er echt in moet gaan verdiepen. Een beetje te laat, anders had ik ook alvast kunnen beginnen als het me wat geleken had.

Aan de andere kant is het nu wel rustiger en maakt dat jaartje extra studeren ook niet bijzonder veel uit natuurlijk! Maar ik dacht dat je ook een master gedaan had, vandaar!
Oud 02-03-2016, 20:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb altijd gedacht dat ik dat ook zou gaan doen hoor dus zo raar gedacht is het niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-03-2016, 20:25
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Heb altijd gedacht dat ik dat ook zou gaan doen hoor dus zo raar gedacht is het niet.
Ja, volgens mij ben ik hier ooit op het forum een topic van je tegengekomen oid toen ik zelf opzoek ging naar masters of me ging oriënteren op biologie ofzo.
Oud 02-03-2016, 20:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een van mijn huidige collega's heeft het er toen met me over gehad en zij is mede de reden dat ik nu mijn huidige baan heb.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-03-2016, 20:32
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
ik heb net triple 9 gezien
sneak?
Oud 02-03-2016, 20:35
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
uiteraard
__________________
Forumdownie
Oud 02-03-2016, 20:36
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Een van mijn huidige collega's heeft het er toen met me over gehad en zij is mede de reden dat ik nu mijn huidige baan heb.
Aha oke! Ja, ik weet ook niet zo goed wat ik wil!
Oud 02-03-2016, 20:36
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline


Gisteren ook gezien.
Oud 02-03-2016, 20:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Aha oke! Ja, ik weet ook niet zo goed wat ik wil!
Wel goed om overna te denken en alle opties te bekijken. Ik dacht altijd met doorstuderen zit je altijd goed maar dat is dus niet zo. Veel wordt ook wel duidelijk als je stage gaat lopen vind ik. Dan merk je wel wat je wel en niet wat vindt en of zo'n werkend leven al iets is wat bij je past of nog niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-03-2016, 20:41
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Wel goed om overna te denken en alle opties te bekijken. Ik dacht altijd met doorstuderen zit je altijd goed maar dat is dus niet zo. Veel wordt ook wel duidelijk als je stage gaat lopen vind ik. Dan merk je wel wat je wel en niet wat vindt en of zo'n werkend leven al iets is wat bij je past of nog niet.
Ik heb vooral het idee dat het na een master fysiek allemaal wat minder zwaar wordt omdat het meer denkwerk is en dan is het het overwegen zéker waard. Ik vind alles namelijk super tof en ook de theorie enzo, dus ik wil hier zeker iets mee blijven doen. Heb me in ieder geval aangemeld voor de masterdagen en dan nog meelopen en dan zullen we het zien. Het is wel een beetje een complete switch van alles.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.