Oud 28-07-2003, 17:45
Vince_007
Vince_007 is offline
Dit is absoluut onheus!

Waarom mogen er geen threads meer geopend worden ivm. Christendom? citaat van de forumbaas " ik wil geen topics meer over christendom"

m'n dunkt dat het niet gaat om de willekeur van de forumbaas, of die het wel of niet wil, Christendom hoort gewoon bij Filosofie en Levensbeschouwing! Wat doet het ertoe dat er al 15 topics over zijn, als ze maar origineel zijn!

No offense, maar als je er niet tegenkan dat er over het Christendom gediscusieert wordt, dan kan je beter ofwel forumbaas worden van een ander onderdeel ofwel helemaal geen forumbaas. (lijkt me een beetje teveel op machtsmisbruik)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2003, 18:20
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
Das wel zo eerlijk ja!
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
---> beleidszaken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:40
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-07-2003 @ 18:22:
---> beleidszaken.
Maar geen inhoudelijk reactie? Ik vind dat Vince een relevante kwestie aansnijdt.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
D'r mag best gekletst worden over het Christendom, maar er is sprake van overdrijving (en daarbij een verdrijving van andere levensbeschouwingen en ZEKER een verdrijving van filosofie van het platform).

Op de eerste pagina kom ik de volgende onderwerpen tegen:

Als Christus gestorven is voor onze zondes heeft hij niet genoeg geleden met 1 kruis.

Jezus... wel zoon van God of niet?

de bijbel klopt niet

betrouwbaarheid nieuwe testament

Onrechtvaardigheid in de Bijbel

wederopstanding ook symbolisch?

Islam lijkt op christendom, toeval?

Om maar even over directe verwijzingen te spreken.

Daarbij dan nog de gesloten topics omdat deze a) OF zouden
uitmonden in geflame b) OF het was op een andere manier niet conform de regels:

Hoe kijken niet-christenen tegen christenen aan?

Waarom nou al die soorten religies gebaseerd op de bijbel?

En dan de algemene topics waarin voornamelijk christenen reageren en het dus weer een christelijke invalshoek krijgt (niet de fout van christenen, maar eenzijdig is het wel):

Trouwen voor God

Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.

Paradox tussen religie en geloof

Is God een vrouw? (gesloten)


En ik denk dat je het net als met mij eens zult zijn dat over de geldigheid of waarheid van de bijbel best gediscussieerd kan worden in 1 topic. En dat over Jezus ook gediscussieerd kan worden in 1 topic.
Ben blij dat wij zo lief waren om deze topics niet te sluiten met de mededeling dat je het al in het bestaande topic zou moeten zetten.

Daarentegen verzoeken we om niet te eenzijdig alleen maar over het christendom te posten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2003 @ 18:40:
Maar geen inhoudelijk reactie? Ik vind dat Vince een relevante kwestie aansnijdt.
Ik was bezig
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:48
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-07-2003 @ 18:44:
Ik was bezig
Verschoning bid ik u voor mijn ongedurigheid.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:54
MickeyV
MickeyV is offline
Hoe dan ook, Gatara, ongeacht het onderwerp kunnen topics zo van aard zijn dat zij wat meer dan gebruikelijk voor laat ik zeggen wat onwelvoeglijke opmerkingen ontvankelijk zijn bij de beoordeling van de sluiting van welke topics het onderwerp strikt genomen niet ter zake doet. En wat nu het bezwaar is tegen een veelheid aan topics over het Christendom, indien daardoor toch geen ernstige weerzin wordt opgewekt noch het gebruikelijke verkeer belemmerd wordt, kan ik zo niet inzien. Maar goed. Het zij zo.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:07
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Kort antwoord: Leef ermee of verdwijn. Jullie maken hier niet de regels, wij doen dat. En met goede reden. Als jullie niet alsmaar over hetzelfde onderwerp threads startten, was dit niet nodig.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:25
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-07-2003 @ 19:07:
Kort antwoord: Leef ermee of verdwijn. Jullie maken hier niet de regels, wij doen dat. En met goede reden. Als jullie niet alsmaar over hetzelfde onderwerp threads startten, was dit niet nodig.
Do I smell a dictator?

Kijk, je gaat me niet zeggen dat topics als 'Jezus heeft niet genoeg geleden...' , 'Is de Bijbel waar', 'trouwen voor God','wederopstanding ook symbolisch' etc etc allemaal hetzelfde onderwerp zijn omdat het onder Christendom valt. Dan kan je nl. heel het forum sluiten omdat het over 'het dagelijkse leven' of 'jongeren' gaat ...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:35
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 28-07-2003 @ 19:25:
Do I smell a dictator?
Nee, wel een forumbaas die weet dat dit geen democratie is.

Citaat:
Kijk, je gaat me niet zeggen dat topics als 'Jezus heeft niet genoeg geleden...' , 'Is de Bijbel waar', 'trouwen voor God','wederopstanding ook symbolisch' etc etc allemaal hetzelfde onderwerp zijn omdat het onder Christendom valt. Dan kan je nl. heel het forum sluiten omdat het over 'het dagelijkse leven' of 'jongeren' gaat ...
Niet allemaal. Ze zijn toch ook niet allemaal gesloten? Maar feit is wel dat er veel te veel over hetzelfde onderwerp gaat. Open eens een topic over "is de godsdienst van de Indianen waar" bij wijze van spreken.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:42
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-07-2003 @ 19:07:
Kort antwoord: Leef ermee of verdwijn. Jullie maken hier niet de regels, wij doen dat. En met goede reden. Als jullie niet alsmaar over hetzelfde onderwerp threads startten, was dit niet nodig.
Ik ben dan wel benieuwd naar die goede reden. Of bedoel je "oorzaak"? Luister McCaine, ik vind je een beste jongen, maar je wijze van reageren is zo nu en dan wel enigszins driest.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 20:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2003 @ 18:54:
Hoe dan ook, Gatara, ongeacht het onderwerp kunnen topics zo van aard zijn dat zij wat meer dan gebruikelijk voor laat ik zeggen wat onwelvoeglijke opmerkingen ontvankelijk zijn bij de beoordeling van de sluiting van welke topics het onderwerp strikt genomen niet ter zake doet. En wat nu het bezwaar is tegen een veelheid aan topics over het Christendom, indien daardoor toch geen ernstige weerzin wordt opgewekt noch het gebruikelijke verkeer belemmerd wordt, kan ik zo niet inzien. Maar goed. Het zij zo.
Op zich voel ik persoonlijk enige terughoudenheid wat betreft het posten van bepaalde gespreksonderwerpen (hetgeen ik niet erg vind, want ik heb het eigenlijk te druk om me teveel met discussie bezig te houden ) omdat het F&L forum overheerst lijkt te zijn door christenen. Het zou geen probleem zijn, als het geen dermate eenzijdige blik op de wereld zou werpen, dat het eentonig wordt.

En zoals ik al aangaf kunnen bepaalde onderwerpen best ondergebracht worden bij al bestaande onderwerpen.

We (McCAine en ik) zouden in het vervolg ook gewoon strenger kunnen optreden in deze en zonder pardon onderwerpen gaan sluiten die al elders op de een of ander manier lichtelijk of gemiddeld aangehaald werden. Nu waren we daar vrij mild over en klagen we slechts over het de veelheid aan het christen-gerelateerde onderwerpen en verzoeken we minder christengerelateerde onderwerpen te posten.
Maar als jij liever de strengere methode hebt, mij best.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:07
MickeyV
MickeyV is offline
Lieve, lieve Gatara, hoe kom je erbij dat ik bij voorkeur een strengere methode toegepast zie?

En akkoord, je kunt strenger optreden. Je zou ook alle onderwerpen dicht kunnen gooien, gewoon voor de grap. Vraag blijft of het te billijken is.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2003 @ 21:07:
Lieve, lieve Gatara, hoe kom je erbij dat ik bij voorkeur een strengere methode toegepast zie?


Dat leg ik je in je mond

Geen actie leidt tot een gehele anarchie, maar aangezien je onze actie niet waardeerde, lijkt de strengere methode me voor de hand liggend. Daarom legde ik je dat in je mond.
Beetje onterecht misschien

Citaat:

En akkoord, je kunt strenger optreden. Je zou ook alle onderwerpen dicht kunnen gooien, gewoon voor de grap. Vraag blijft of het te billijken is.
Wij doen niks voor de grap. Het leven van een forumbaas is heel serieus
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:32
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-07-2003 @ 23:09:

Wij doen niks voor de grap. Het leven van een forumbaas is heel serieus [/B]
Wel, jij maakt er een grapje van. Sommigen zie ik er echter voor aan te fantaseren over een "Wetboek van scholieren.com", een scholieren.com rechtbank, de forumbaasjes als OvJ's, et cetera. En natuurlijk een hardere aanpak van de recidivisten.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:53
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2003 @ 19:42:
Ik ben dan wel benieuwd naar die goede reden. Of bedoel je "oorzaak"? Luister McCaine, ik vind je een beste jongen, maar je wijze van reageren is zo nu en dan wel enigszins driest.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 09:50
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-07-2003 @ 19:35:
Nee, wel een forumbaas die weet dat dit geen democratie is.
Misschien een idee voor een flash-popup die met felle rode flitsen en knalpaarse tekst de leden er op wijst dat s.com GEEN democratie is?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2003, 10:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2003 @ 23:32:
Wel, jij maakt er een grapje van.


Hoezo? Ik ben heel serieus.

Citaat:

Sommigen zie ik er echter voor aan te fantaseren over een "Wetboek van scholieren.com", een scholieren.com rechtbank, de forumbaasjes als OvJ's, et cetera. En natuurlijk een hardere aanpak van de recidivisten.
Hoe sommige mensen provoceren, heb je wel soms die neiging, maar desalniettemin pas ik daarvoor.
Hoewel forumbazen iets meer kunnen dan gewone leden is het niet de bedoeling dat deze "macht" misbruikt wordt.
Vandaar ook een forum als beleidszaken, waarin bepaalde dingen in besproken kunnen worden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 14:29
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Het is fantastisch dat er zo fanatiek gediscussieerd en nagedacht wordt over alle facetten van het christendom op Filosofie & Levensbeschouwing. Misschien wel interessant ook om te zien dat in een tijd van vergevorderde ontkerkelijking een discussie (onder jongeren nog wel!) zulke vormen aan kan nemen. Respect!

Forumbazen zijn er dan ook niet om ten koste van alles te dwarsbomen dat er over het christendom gediscussieerd wordt. Noch McCaine, noch Gatara, heeft enige reden om het plezier van zo velen te verzieken. Zij willen het beste voor het forum, juist om dat plezier van de leden te bevorderen.

Waarom dan toch zo'n beleid?
Omdat het slecht is voor de kwaliteit van een forum als het al te eenzijdig wordt. Natuurlijk is het christendom een breed onderwerp, maar het is slechts één van de vele zaken die onder Filosofie & Levensbeschouwing vallen. Net zoals dat forumbazen op Sport strenger zijn voor voetbaltopics dan voor de rest. Originaliteit verdient ook waardering en Gatara en McCaine lijken -als ik het goed begrijp- de varieteit te willen bevorderen en leden verder te willen laten kijken dan hun neus lang is. Mij lijkt dat een respectabel uitgangspunt.

Als jullie het daarover met mij eens zijn, dan is de volgende vraag die je je moet stellen, de mate waarin je dit beleid wilt hanteren. Daarvoor moet je naar concrete voorbeelden gaan kijken.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 15:49
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Simon schreef op 29-07-2003 @ 14:29:
Het is fantastisch dat er zo fanatiek gediscussieerd en nagedacht wordt over alle facetten van het christendom op Filosofie & Levensbeschouwing. Misschien wel interessant ook om te zien dat in een tijd van vergevorderde ontkerkelijking een discussie (onder jongeren nog wel!) zulke vormen aan kan nemen. Respect!

Forumbazen zijn er dan ook niet om ten koste van alles te dwarsbomen dat er over het christendom gediscussieerd wordt. Noch McCaine, noch Gatara, heeft enige reden om het plezier van zo velen te verzieken. Zij willen het beste voor het forum, juist om dat plezier van de leden te bevorderen.

Waarom dan toch zo'n beleid?
Omdat het slecht is voor de kwaliteit van een forum als het al te eenzijdig wordt. Natuurlijk is het christendom een breed onderwerp, maar het is slechts één van de vele zaken die onder Filosofie & Levensbeschouwing vallen. Net zoals dat forumbazen op Sport strenger zijn voor voetbaltopics dan voor de rest. Originaliteit verdient ook waardering en Gatara en McCaine lijken -als ik het goed begrijp- de varieteit te willen bevorderen en leden verder te willen laten kijken dan hun neus lang is. Mij lijkt dat een respectabel uitgangspunt.

Als jullie het daarover met mij eens zijn, dan is de volgende vraag die je je moet stellen, de mate waarin je dit beleid wilt hanteren. Daarvoor moet je naar concrete voorbeelden gaan kijken.
Mooi gesproken, Simon. Het is echter zo dat, ook forumbazen, zich terughoudend zouden moeten opstellen ten aanzien van de beantwoording van de vraag of iets al dan niet bevorderlijk is voor de persoonlijke ontwikkeling van gezichtspunten en wijzen van kijken naar zaken van de forumleden, als ik althans je zinsnede over de lengte van hun neuzen zo mag opvatten. Immers, ook forumbazen moeten zich ervan bewust zijn dat hun oordeel ter zake ten minste aanvechtbaar kan zijn en dat het, in dat licht, van een niet geringe hoogmoed getuigt een discussie af te breken op het hoogstpersoonlijke oordeel dat zij niet bijdraagt aan het doel van, i. c., het filosofieforum (zijnde, neem ik aan, gelegenheid te bieden tot zinnige discussies over filosofische onderwerpen). Als men kennelijk plezier heeft in die discussies, of ze althans met graagte entameert, en die discussies evenmin enige filosofische relevantie ontzegd kan worden, dan zou het toch enigermate merkwaardig zijn daarin in te grijpen: dat doet afbreuk aan het genoegen dat men vindt in dit forum en dat is, zoals je zelf ook min of meer zegt, niet in overeenstemming te brengen met de opdracht aan de forumbazen. Vooral markant tegen deze achtergrond is het beëindigen van topics die nog geen 1 post lang zijn. Akkoord, als nu flagrant is dat de discussie nergens toe leidt dan kan men daar weinig door gegriefd raken, maar in contraire gevallen lijkt een dergelijke beslissing moeilijk te billijken.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 16:03
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Je schrijft in heel lange zinnen, en dat gaat ten koste van je boodschap. Ik weet niet zeker of ik je helemaal goed begrijp, maar als je zegt dat forumbazen in zulke gevallen open moeten staan voor discussie, dan kan ik het daar alleen maar mee eens zijn.

Mijn woorden zijn vooral van begeleidende aard, de concrete discussie laat ik aan McCaine en Gatara over.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 16:35
MickeyV
MickeyV is offline
Kort gezegd: als een discussie begint die op de forumbazen die indruk maakt weinig toe te voegen aan de al bestaande discussies, dan zou dít de opstelling moeten zijn van de forumbazen, dat ze een scherpe argwaan ontwikkelen tegen die eerste indruk en de discussie eerst z'n beloop laten gaan om dan vervolgens, idealiter in overleg met degene die de discussie entameerde, een meer gefundeerd oordeel (waarvan de juistheid dus waarschijnlijker is) te vormen op grond waarvan eventueel de discussie afgebroken wordt. Doet een forumbaas dat niet, grondt hij dus de sluiting van de discussie op louter zijn eigen taxatie van de waarde ervan, dan is de situatie zo, dat de forumbaas zijn oordeel laat prevaleren boven dat van degene die de discussie begon (en eventueel boven dat van degenen die serieus mee discussieerden). Nu, als dat in de ogen van wie dan ook een acceptabele praktijk is, dan ent hij dat oordeel kennelijk op de premisse dat forumbazen van nature een beter beoordelingsvermogen hebben dan de overige leden, een premisse waarvan de juistheid niet dadelijk aanschouwelijk is.

Trouwens, ik ben altijd geïnteresseerd in de opvattingen van Gatara in McCaine, van de laatste evenwel slechts, indien hij een wat minder geprikkelde toon aanneemt.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 17:21
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Ik vind de argumentatie van de forumbazen een beetje zwak.. er zijn toch ook weet ik hoe veel topics over paranomale gaven op Mystiek.. die gaven lijken toch ook op elkaar zijn toch ook anders.. HEt Christendom.. is een groot begrip waar vele onderwerpen in terug te vinden zijn.. BEN IK ZO HEILIG ? Neeh! maar wel christelijk.. en ik vraag me af of 1 van de FB'S dchristelijk is.. die hier een mening over heeft.. want oordeel niet iets wat je niet kent.. Beetje zwak
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 29-07-2003 @ 17:21:
Ik vind de argumentatie van de forumbazen een beetje zwak.. er zijn toch ook weet ik hoe veel topics over paranomale gaven op Mystiek.. die gaven lijken toch ook op elkaar zijn toch ook anders.. HEt Christendom.. is een groot begrip waar vele onderwerpen in terug te vinden zijn.. BEN IK ZO HEILIG ? Neeh! maar wel christelijk.. en ik vraag me af of 1 van de FB'S dchristelijk is.. die hier een mening over heeft.. want oordeel niet iets wat je niet kent.. Beetje zwak
Dat forumbazen op mystiek geen erg in hebben dat er sprake is van eentonigheid, heeft weinig te maken met het forum Filosofie en Levensbeschouwing.

En volgens mij heb je de strekking niet helemaal begrepen. Het gaat erom dat het forum eentonig wordt. Er is zoveel meer om over te discussieren op FILOSOFIE en levensbeschouwing dan alleen over het christelijke geloof.
Filosofie en Levensbeschouwing begint meer en meer te lijken op een forum Christendom.
Dat proberem McCaine en ik nu net te vermijden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2003, 18:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 29-07-2003 @ 15:49:

Vooral markant tegen deze achtergrond is het beëindigen van topics die nog geen 1 post lang zijn.
Over welke topics heb je het?

Als je het hebt over: "Is God een vrouw?"
dan kan ik je alvast het volgende antwoord geven:

dat topic was gesloten omdat er totaal niet serieus op gereageerd wordt en je kunt niet van mij verwachten dat ik 20 berichten ga verwijderen. Zo snel en makkelijk gaat dat nu ook alweer niet.
En dan nog een tip: om serieuze reacties te ontlokken moet je zelf ook een serieuze bijdrage leveren. Door slechts in de titel te zetten "Is God een vrouw" en in de originele post dit te onderbouwen met een
lijkt mij nu niet bepaald getuigen van een serieuze bijdrage.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:44
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2003 @ 18:13:
Over welke topics heb je het?

Als je het hebt over: "Is God een vrouw?"
dan kan ik je alvast het volgende antwoord geven:

dat topic was gesloten omdat er totaal niet serieus op gereageerd wordt en je kunt niet van mij verwachten dat ik 20 berichten ga verwijderen. Zo snel en makkelijk gaat dat nu ook alweer niet.
En dan nog een tip: om serieuze reacties te ontlokken moet je zelf ook een serieuze bijdrage leveren. Door slechts in de titel te zetten "Is God een vrouw" en in de originele post dit te onderbouwen met een
lijkt mij nu niet bepaald getuigen van een serieuze bijdrage.
Met één post bedoelde ik niet strikt genomen "één post" maar "voordat zich een discussie heeft kunnen ontluiken". Niettemin zijn er zelfs die binnen het bereik van die opmerking vallen als we haar letterlijk lezen. http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=551008

Gesloten omdat McCaine niet nog een topic over het Christendom wil. "get that through your thick skulls". ...in het kader van "laten we het gezellig houden op het forum"?

De topicstarter was zich van geen kwaad bewust en wilde een serieuze discussie starten.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:46
MickeyV
MickeyV is offline
Mag ik overigens, nu je slechts op één zin reageert, aannemen dat je je met de rest van mijn stukje eens bent?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 18:57
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 29-07-2003 @ 18:44:

Gesloten omdat McCaine niet nog een topic over het Christendom wil. "get that through your thick skulls". ...in het kader van "laten we het gezellig houden op het forum"?

De topicstarter was zich van geen kwaad bewust en wilde een serieuze discussie starten.
Inderdaad, die thread was voor mij ook de druppel om dit topic hier te starten.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 19:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 29-07-2003 @ 18:46:
Mag ik overigens, nu je slechts op één zin reageert, aannemen dat je je met de rest van mijn stukje eens bent?
Als ik je goed begrepen heb, wil je zeggen dat een FB niet de indruk moet wekken dat eigen smaak heerst boven de anderen en dat deze niet direct een topic moet sluiten met het argument dat er al genoeg christentopics zijn.

Aangezien er geen alternatief aangeboden was (het grote bijbel topic ofzo), lijkt me dit inderdaad niet geheel een juiste actie.

Maar ben jij het met me eens dat het nogal eentonig wordt op F&L met zoveel christentopics?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:12
MickeyV
MickeyV is offline
Gatara, die opvatting kan slechts als juist aangenomen worden indien een topic over het Christendom ten detrimente van andere topics/onderwerpen zou gaan. Dat zou bijvoorbeeld het geval kunnen zijn indien er een (relevante) grens aan het aantal topics gesteld was; dan immers kon gezegd worden dat andere onderwerpen door de christendomonderwerpen werden verdrongen. Hetgeen zich evenwel hier niet voordoet. Men zal de topics eenvoudigweg laten rusten wanneer men ze niet interessant vindt: het effect zal dan de facto hetzelde zijn als sluiting. Indien men echter het onderwerp wél interessant vindt, onstaat een discussie, in welke geval ik me geen redelijk doel kan voorstellen dat met de sluiting van het onderwerp zou worden gediend. In beide gevallen derhalve is sluiting gratuit of zelfs bezwaarlijk.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:18
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Het wordt zeker eentonig met al die christendom topics. Maar aan de andere kant moet het niet verboden zijn om topics als 'wederopstanding ook symbolisch?'. Als je dat nou een interessante vraag vind en je zoekt een antwoord moet je dat toch gewoon op het forum kunnen zetten? Als je zo'n vraag ergens tussen andere reply's in een topic zet, wordt hij over het hoofd gezien. Als het antwoord gegeven is of de discussie uit dreigt te monden in een pro of contra christendom discussie moet het topic direct gesloten worden.
Een algemeen bijbel of christendom topic lijkt me een slecht idee. Gatara heeft dat eens gedaan op A&N met een algemeen Amerika topic, en dat werkte voor geen meter omdat het onderwerp simpelweg te breed is. Dat geld ook voor een christendom topic. Ik vind dat interessante vragen gesteld moeten mogen worden. En het is de taak van de Forumbazen en bazinnen om topics tijdig af te sluiten.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 29-07-2003 @ 21:12:
Gatara, die opvatting kan slechts als juist aangenomen worden indien een topic over het Christendom ten detrimente van andere topics/onderwerpen zou gaan. Dat zou bijvoorbeeld het geval kunnen zijn indien er een (relevante) grens aan het aantal topics gesteld was; dan immers kon gezegd worden dat andere onderwerpen door de christendomonderwerpen werden verdrongen. Hetgeen zich evenwel hier niet voordoet. Men zal de topics eenvoudigweg laten rusten wanneer men ze niet interessant vindt: het effect zal dan de facto hetzelde zijn als sluiting. Indien men echter het onderwerp wél interessant vindt, onstaat een discussie, in welke geval ik me geen redelijk doel kan voorstellen dat met de sluiting van het onderwerp zou worden gediend. In beide gevallen derhalve is sluiting gratuit of zelfs bezwaarlijk.
Maar 3 onderwerpen over de bijbel terwijl dat best onder 1 onderwerp besproken had kunnen worden, gaat te ver.

Je kunt wel elk detail over het christendom gaan bediscussieren in steeds aparte onderwerpen in het forum.
Hoe zou jij het vinden als ik de gehele theorie van Foucault zou gaan bespreken en bij ieder detail een nieuw onderwerp zou openen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
duyvel schreef op 29-07-2003 @ 21:18:
Een algemeen bijbel of christendom topic lijkt me een slecht idee.
Het christendom zelf is inderdaad te breed. Maar de Bijbel zou nog wellicht kunnen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 21:41
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2003 @ 21:39:
Het christendom zelf is inderdaad te breed. Maar de Bijbel zou nog wellicht kunnen.
Jammer dat 'ongelovigen' zonder bijbelkennis daar niks aan hebben, maar goed.

Vind je niet dat interessante vragen met betrekking tot het christendom of de bijbel gewoon gesteld moeten worden?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 23:31
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2003 @ 21:38:

Hoe zou jij het vinden als ik de gehele theorie van Foucault zou gaan bespreken en bij ieder detail een nieuw onderwerp zou openen?
Uit hetgeen ik eerder zei volgt dat het antwoord zo moet luiden: dat is mij om het even. Als het me niet moveert, klik ik verder. En als het overigens niemand interesseert, zakt het onderwerpje vanzelf naar beneden, alwaar het dan kennelijk behoort. Een slotje is pas DAN noodwendig indien, bijvoorbeeld, de topicstarter zélf het onderwerpje boven aan de lijst houdt. "bumpen" noemen ze dat, geloof ik.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2003, 23:35
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik heb niet het idee dat dit beleid iets te maken heeft met de persoonlijke opvattingen van de forumbazen over het Christendom of het geloof in het algemeen, als je dat bedoelt.

Ik denk verder dat je duidelijk onderscheid moet maken tussen het filosofische aspect en het culturele aspect van religie. Dat eerste, met klassieke vraag "bestaat God", is duidelijk een filosofische vraag. Het tweede, echter, zoals: "wat vinden jullie van de paus", heeft natuurlijk niets met filosofie te maken.

De meeste topics zullen tussen deze twee uitersten liggen, en het onderscheid is niet altijd even duidelijk. Maar als het beleid van de forumbazen op F&L is om vooral de religieuze topics met een culturele inslag te beperken, dan kan ik daar volledig in meekomen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 23:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 29-07-2003 @ 23:31:
Uit hetgeen ik eerder zei volgt dat het antwoord zo moet luiden: dat is mij om het even. Als het me niet moveert, klik ik verder. En als het overigens niemand interesseert, zakt het onderwerpje vanzelf naar beneden, alwaar het dan kennelijk behoort. Een slotje is pas DAN noodwendig indien, bijvoorbeeld, de topicstarter zélf het onderwerpje boven aan de lijst houdt. "bumpen" noemen ze dat, geloof ik.
Desalniettemin kan de gehele theorie van Foucault in zijn genealogische periode, bijvoorbeeld, ook in 1 onderwerp geplaatst worden en hoeft niet op elk detail in te gaan.

Als een gehele pagina vol met Foucault topics staat is het voor de christenen ook niet leuk om een christelijke topic eruit te pikken en zullen ze zich misschien zelf wel afvragen of er ueberhaupt nog wel christenen overgebleven zijn die op hun bijbelvraag kunnen beantwoorden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 00:28
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-07-2003 @ 23:35:
De meeste topics zullen tussen deze twee uitersten liggen, en het onderscheid is niet altijd even duidelijk.
oh jawel hoor
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:24
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2003 @ 21:39:
Het christendom zelf is inderdaad te breed. Maar de Bijbel zou nog wellicht kunnen.
euhm... hallo? de Bijbel bestaat uit een stuk of 60 boeken... teveel om in 1 topic te hebben denk ik dan...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:00
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 30-07-2003 @ 11:24:
euhm... hallo? de Bijbel bestaat uit een stuk of 60 boeken... teveel om in 1 topic te hebben denk ik dan...
Joh, je gaat over LotR toch ook geen 3 topics openen...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:50
Vince_007
Vince_007 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2003 @ 12:00:
Joh, je gaat over LotR toch ook geen 3 topics openen...
natuurlijk niet, omdat LOTR niet bepaald filosofische boeken zijn, eerder romans (duh)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 30-07-2003 @ 12:50:
natuurlijk niet, omdat LOTR niet bepaald filosofische boeken zijn, eerder romans (duh)
Maar daar zou je ook per hoofdstuk en zelfs per bladzijde een enorme discussie over kunnen hebben.

Toch wordt dit niet gewaardeerd.

En of het nu LOTR is of de Bijbel, dat maakt dan in dit op zicht niets uit.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 30-07-2003 @ 12:50:
natuurlijk niet, omdat LOTR niet bepaald filosofische boeken zijn, eerder romans (duh)
Kwestie van je point of view. Ik neem de bijbel net zo serieus als LotR, alleen is de laatste leuker om te lezen. En aangezien waarschijnlijk een meerderheid van het forum er zo over denkt, lijkt het me niet nodig veel topics over een enkel boek te openen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:15
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Moet zeggen dat ik het op mystiek ook vaak meemaak dat als er topics geopend worden over het christendom of andere geloven dat het vaak uitloopt in flamen of geloofsdiscriminatie. Gelukkig valt het nu erg mee, er is zelfs een heel erg goed draaiend topic over het christendom.
Maar ik kan me de fb's goed voorstellen dat ze zich eraan gaan irriteren als elk topic over chirstendom gesloten moet worden omdat het altijd uitloopt in geflame.
Als men zich of F&L netjes zou gedragen en dit soort topics niet uit de hand zou laten lopen zou er ook niets aan de hand zijn denk ik.
Om meteen alle threads over christendom te verbieden gaat misschien weer wat ver, maar dat deze iets meer in de gaten worden gehouden en er eerder op ingegrepen wordt vind ik persoonlijk niet meer dan normaal.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
McCaines post:

Citaat:
Want er zijn al circa 15 threads over christendom-gerelateerde dingen. MAAK ER NIET MEER.

Dank u
Het ziet eruit als een verbod, maar ik vat het persoonlijk meer op als: gaat de interesse in de bestaande onderwerpen verminderen, waardoor enkele onderwerpen naar de tweede pagina zullen verhuizen, dan mag je best weer een topic openen over het christendom.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:48
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-07-2003 @ 18:09:
Dat forumbazen op mystiek geen erg in hebben dat er sprake is van eentonigheid, heeft weinig te maken met het forum Filosofie en Levensbeschouwing.
Hey!!! Wat nou eentonig? Oke, er staan er veel over bepaalde paranormale gaven, maar wel over verschillende paranormale gaven wat het dus alles behalve eentonig maakt en meer informatief. Daarbij is lang niet alles over paranormaliteit (wat wel een deel is waarvoor mystiek is opgericht), maar ook over geloofsovertuigingen (oa christendom), onverklaarbare verschijnselen en nog vele andere onderwerpen.
Het enige wat wel erg eentonig werd waren al die topics over dromen. Die zijn nu allemaal in 1 sticky topic geplaatst inclusief uitleg. Weg eentonigheid.

Misschien is dat ook wel een idee dan voor F&L als je bang bent dat het zo eentonig wordt, iedereen die over het chirstendom en haar vele facetten wil discussieren doet het maar in 1 sticky topic.

Groeten Angel.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 23:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Vince_007 schreef op 30-07-2003 @ 12:50:
natuurlijk niet, omdat LOTR niet bepaald filosofische boeken zijn, eerder romans (duh)
Dat is beslist debatable.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 23:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-07-2003 @ 22:12:
Het ziet eruit als een verbod, maar ik vat het persoonlijk meer op als: gaat de interesse in de bestaande onderwerpen verminderen, waardoor enkele onderwerpen naar de tweede pagina zullen verhuizen, dan mag je best weer een topic openen over het christendom.
Dat was idd de bedoeling.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 10:35
wilco984
Avatar van wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-07-2003 @ 12:00:
Joh, je gaat over LotR toch ook geen 3 topics openen...
Bij LOTR dan 1 topic op 3 boeken.. Dat zou betekenen dat de bijbel 60 / 3 = 20 topics kan krijgen.. En trouwens.. LOTR daar zijn overal een heele hoop topics over geweest.. Over de film die ook 3 delen beslaat zijn er geloof ik al over het hele forum verspreid wel emer dan 15 topics geweest.. Onzin niet meegeteld!
__________________
It's gonna be one of those days (24)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.