Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2013, 15:30
joey10076
joey10076 is offline
hallo mensen,

ik wou het al een paar keer eerder heb het ook wel geprobeerd maar nooit gelukt.
ik wil dus perse een eigen server,ik wil hem zelf kunnen hosten.
niet een server van een andere site ik wil egt dat de chat berichten van mijn site af komen zegmaar.
ik weet ook dat je de irc server moet koppelen aan een chatbox,
hoe moet dit?
Mijn goeie vriend google heeft me al een heel eind vooruit geholpen maar welke host programma (gratis als het kan) raden jullie aan ik wil dus echt bijvoorbeeld dat je een eigen
"'server ip" aan kunnen maken bijvorbeeld: IRC.bakplaat.net zoiets wil ik als naam zegmaar kunnen hebben dat het egt jou server is jij bent daar de moderator enzo.
alvast bedankt.
deze keer ga ik ook door tot dat ik het heb,

groetjes joey
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2013, 16:58
Verwijderd
Nogmaals; dit is een aardig begin.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 09:44
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Dat is zeker, een zeer goed begin.

Hierbij naast de post van hierboven, nog een oude quote van mijzelf uit een van je eerdere topics:
Citaat:
En als je ergens een eigen IRC-kanaal op een IRC server aanmaakt en op je site een HTML IRC-chatclient (chatbot) plaatst?


@admin: >> S&M
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 13-01-2013 om 09:53.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 10:38
joey10076
joey10076 is offline
maar welke chat serv raden jullie dan aan ik kreeg van een gast die er een had dit als advies

#Instaleer linux op je computer.
#instaleer dan Ubuntu.
#instaleer nu de ircd (Unreal irc)

is dit de goede manier
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 11:14
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik raad je niet aan om een chatserver (of een virtual private server)zelf te hosten en te beheren, aangezien voor jou veel geld en tijd kost.
Ik blijf toch bij mijn standpunt om ff een eigen kanaal op een bekende chatserver te maken, van dat kanaal beheerder te worden en dan je chatkanaal mbv een webbased chatclient aan je site hangen.


Heb je de tijd, geld en geduld om een linux-distributie (zoals ubuntu) te leren kennen en deze te beheren?
zo nee, zie mijn standpunt, want dat is eenvoudiger en binnen een paar minuten opgezet.
zo ja, dan is jouw eerste opzet wel redelijk.
Eerste stap ("installeer linux op je computer") is niet nodig, omdat je dat met de tweede stap al doet.
Voor een beginner, raad ik je dan ubuntu desktop met long-term support. Mocht je een iets minder krachtig systeem hebben, is de server ook goed (maar dan wel moeilijker).
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 13-01-2013 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 12:44
Verwijderd
Citaat:
maar welke chat serv raden jullie dan aan ik kreeg van een gast die er een had dit als advies

#Instaleer linux op je computer.
#instaleer dan Ubuntu.
#instaleer nu de ircd (Unreal irc)

is dit de goede manier
Luister, als je al geen wijs kan worden uit de URL die ik je gaf, geef 't dan maar op.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 13:49
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Voor de eenvoudige manier:
  1. Maak met je favoriete irc-chatclient contact met een irc chat server.
  2. Daar maak een je eigen kanaal.
  3. En dan hang je een webbased chatclient aan je site.
.
Begrijp je het niet, vertaal waarnodig de intructie, probeer het uit. Lukt het dan nog niet, vraag de buurtnerd.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 13-01-2013 om 19:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.