Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2006, 16:10
it is anoli
it is anoli is offline
Een vriend van mij is verliefd op een vriendin van mij. Zij had zo'n vermoeden en had het aan mij gevraagd en ik kon dat alleen maar bevestigen . Het probleem is dat zij niet op hem is. Ze vindt hem wel aardig, maar meer niet. Hij is volgens haar ook nog eens een 'ukkie' (hij blijft wat achter met zn lengte+breedte e.d.(maar dat is natuurlijk niet de grootste reden)). En een nog groter probleem is dat hij haar heel veel vraagt om af te spreken en zij durft dat niet zo goed meer. Hebben jullie tips??
(aangezien zij hier geen lid is, vraag ik het voor haar)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2006, 16:43
Verwijderd
Zij moet eerlijk tegen hem zijn, als je 't mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 18:01
it is anoli
it is anoli is offline
( Hij weet trouwens niet dat zij het weet.)

Op welke manier eerlijk? Een gesprek beginnen?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 18:11
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 20-05-2006 @ 19:01 :
( Hij weet trouwens niet dat zij het weet.)

Op welke manier eerlijk? Een gesprek beginnen?
bijvoorbeeld

hoi ik heb venomen da tje mij heel leuk vindt, ik vind tjouw ook een toffe knul maar dan alleen vriendschappelijk, sorry.

en dan iets in die strekking
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 19:07
Smokin'
Smokin' is offline
Geef me die gast zijn msn dan help ik hem
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 19:10
Verwijderd
Zij tegen hem: "Ik vind het toch zo leuk dat we gewoon vrienden van elkaar kunnen zijn!"

Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 19:30
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Of volgende keer dat hij vraagt om af te spreken "ik vind het leuk om iets te doen, ik hoop alleen dat we dezelfde bedoelingen hebben."
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 19:32
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Of zoiets als "ja ik ben eigenlijk ook verliefd, maar ik vind onze vriendschap zo belangrijk dat ik bang ben dat-ie verloren gaat als onze fictionele relatie uitgaat, en dat heb ik er niet voor over sorry" zeggen en dan gaan huilen
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 01:46
polysix
polysix is offline
Citaat:
EggeD schreef op 20-05-2006 @ 20:32 :
Of zoiets als "ja ik ben eigenlijk ook verliefd, maar ik vind onze vriendschap zo belangrijk dat ik bang ben dat-ie verloren gaat als onze fictionele relatie uitgaat, en dat heb ik er niet voor over sorry" zeggen en dan gaan huilen
aii, die ken ik.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 10:21
fractuur
fractuur is offline
Eerlijk zijn en bij de volgende keer iets zeggen over verwachtingen en verschillen daartussen. En "officieel" weet ze het niet, maar als ze nu al een vermoeden heeft na het mee uitvragen kan je er maar beter nu al over beginnen. Scheelt in een later stadium (nog meer) ellende.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 10:58
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 20-05-2006 @ 20:32 :
Of zoiets als "ja ik ben eigenlijk ook verliefd, maar ik vind onze vriendschap zo belangrijk dat ik bang ben dat-ie verloren gaat als onze fictionele relatie uitgaat, en dat heb ik er niet voor over sorry" zeggen en dan gaan huilen
auw, die is niet leuk nee
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:27
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
hoi ik heb venomen da tje mij heel leuk vindt, ik vind tjouw ook een toffe knul maar dan alleen vriendschappelijk, sorry.
en
Citaat:
"ik vind het leuk om iets te doen, ik hoop alleen dat we dezelfde bedoelingen hebben."
Het idee is goed, maar ik betwijfel of mn vriendin dat durft te zeggen

Citaat:
Geef me die gast zijn msn dan help ik hem
vindt hij vast leuk

Citaat:
"Ik vind het toch zo leuk dat we gewoon vrienden van elkaar kunnen zijn!"
stille hint zeg maar. of misschien kan ze ook iets zeggen van dat ze op vakantie in Griekenland hoopt op leuke jongens

Citaat:
En "officieel" weet ze het niet, maar als ze nu al een vermoeden heeft na het mee uitvragen kan je er maar beter nu al over beginnen. Scheelt in een later stadium (nog meer) ellende.
ja idd, dat is ook zo en daar is zij het ook mee eens. Ook omdat ze het wil oplossen aangezien hij elke keer vraagt om af te spreken wat ze niet zo goed meer durft enzo
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 15:07
amoblaz
Avatar van amoblaz
amoblaz is offline
maar wat gebeurt er dan als ze afspreken, ik weet niet wat die jongen doet ofzo, maar als hij haar probeert tezoenen kan ze haar kop toch wegtrekken, dan zal de hint toch hopelyk wel overslaan?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 17:10
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
amoblaz schreef op 21-05-2006 @ 16:07 :
maar wat gebeurt er dan als ze afspreken, ik weet niet wat die jongen doet ofzo, maar als hij haar probeert tezoenen kan ze haar kop toch wegtrekken, dan zal de hint toch hopelyk wel overslaan?
Nee zover is hij nog niet. Hij heeft nog niks gedaan wat betreft knuffelen e.d.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 18:10
amoblaz
Avatar van amoblaz
amoblaz is offline
anders als ze niks wilt zeggen kan ze ook minder aardig gaan doen, of miss aan iemand anders koppellen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 21:49
punxnotdead
Avatar van punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 21-05-2006 @ 15:27 :
stille hint zeg maar. of misschien kan ze ook iets zeggen van dat ze op vakantie in Griekenland hoopt op leuke jongens
Stille hinten werken vaak niet goed. Je vriendin kan beter duidelijk zijn. Dat is mischien even niet leuk maar dan weet die gast ook waar hij aan toe is en is het probleem het snelst opgelost.

ik zou voor een van de eerste twee opties gaan die je citeerde.
__________________
"I've got a fever and the only prescription is MORE COWBELL"
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 23:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Hij moet toch ooit een keer zeggen dat hij haar leuk vindt. Kan ze hem gelijk afwijzen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 09:24
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 20-05-2006 @ 19:11 :
bijvoorbeeld

hoi ik heb venomen da tje mij heel leuk vindt, ik vind tjouw ook een toffe knul maar dan alleen vriendschappelijk, sorry.

en dan iets in die strekking
Ja, maar alleen iets minder kortaf. Maar wel duidelijk.

Ik heb zelf twee keer zon situatie gehad, een keer heel onduidelijk antwoord dus dan word je wanhopig, en de tweede keer bij iemand anders heel duidelijk en rechtuit.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 20-05-2006 @ 20:32 :
Of zoiets als "ja ik ben eigenlijk ook verliefd, maar ik vind onze vriendschap zo belangrijk dat ik bang ben dat-ie verloren gaat als onze fictionele relatie uitgaat, en dat heb ik er niet voor over sorry" zeggen en dan gaan huilen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 14:57
Gevederde
Gevederde is offline
"Ik vind het toch zo leuk dat we gewoon vrienden van elkaar kunnen zijn!"

vind ik toch echt de beste optie.

Het beste is om gewoon eerlijk/duidelijk te zijn.
Heb ook zo'n vriend die tegen mij heeft gezegd op msn dat ie mij leuk vond. Ik zei: 'Ik vind jou ook wel leuk, maar niet op die manier, gewoon als vriend.' Nou. 'k zie hem elke dag (zelfde studie) maar zijn we gewoon vrienden en is er niks aan de hand .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 18:29
it is anoli
it is anoli is offline
Ik heb het onlangs haar laten lezen. Ze vond die stille hints een goeie tip, want dan hoeft ze niet recht in zijn gezicht te zeggen dat ze hem niet leuk vindt (dat vindt ze moeilijk). Hij heeft haar overigens nog steeds geen verkering gevraagd.
iig bedankt mensen!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 19:43
fractuur
fractuur is offline
Stille hints werken niet, bovendien zorgen ze voor een hele vreemde vriendschap. Maar goed, het valt te proberen natuurlijk.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 11:17
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
fractuur schreef op 27-05-2006 @ 20:43 :
Stille hints werken niet, bovendien zorgen ze voor een hele vreemde vriendschap. Maar goed, het valt te proberen natuurlijk.
maar zomaar zeggen dat zij hem niet leuk vindt, dat durft ze niet . ik zei het ook al tegen haar dat ze met duidelijkheid het verste zou komen, maar toen zei ze zou jij dat durven..eerlijk gezegd weet ik dat ook niet. ze zei: hij weet niet eens dat ik het weet dat hij verliefd op mij is, hoe kan ik dan zeggen van ik ben niet op jou
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 11:26
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 28-05-2006 @ 12:17 :
maar zomaar zeggen dat zij hem niet leuk vindt, dat durft ze niet . ik zei het ook al tegen haar dat ze met duidelijkheid het verste zou komen, maar toen zei ze zou jij dat durven..eerlijk gezegd weet ik dat ook niet. ze zei: hij weet niet eens dat ik het weet dat hij verliefd op mij is, hoe kan ik dan zeggen van ik ben niet op jou
Ok, hij weet niet dat zij weet dat hij haar leuk vindt. Maar dan kan ze toch doen alsof ze dat aanvoelt. Of ze maakt hem duidelijk dat ze het leuk vindt om vrienden te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 13:00
iNsPiRaTiElOoS2
iNsPiRaTiElOoS2 is offline
Ik heb dat probleem ook gehad. Hij knuffelde mij wel een keer en toen kon ik zeggen dat ik dat niet wilde. Maar dat heeft jouw vriendin dus blijkbaar niet. Ik kan me voorstellen dat praten moeilijk is, vooral als hij niet weet dat zij het wel weet. Wat *Juliah* zegt, lijkt mij een goed idee (duidelijk maken dat ze het leuk vindt om vrienden te zijn). Zijn ze trouwens wel vrienden? mijn vriendschap met diegene die op mij was is toen wel overgegaan, omdat hij dat praktischer vond om me los te kunnen laten. Zou jouw vriendin dat erg vinden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2006, 18:43
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
O, ik heb ook een keer zoiets gehad, en heb gewoon duidelijk gezegd dat ik het heel fijn vond dat we zulke goede vrienden waren, maar dat meer dan dat er toch echt niet in zat. Was wel meteen duidelijk, en een maand of wat geleden meldde hij nog dat hij blij was dat ik zo duidelijk was geweest en hij moest er achteraf ook nog om lachen, omdat ik zo direct was geweest en hij nog helemaal niets had gezegd of gedaan.

Duidelijkheid de gekste, gewoon eerlijk zijn.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 23:11
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 28-05-2006 @ 12:17 :
maar zomaar zeggen dat zij hem niet leuk vindt, dat durft ze niet . ik zei het ook al tegen haar dat ze met duidelijkheid het verste zou komen, maar toen zei ze zou jij dat durven..eerlijk gezegd weet ik dat ook niet. ze zei: hij weet niet eens dat ik het weet dat hij verliefd op mij is, hoe kan ik dan zeggen van ik ben niet op jou

ze kan zeggen dat ze het vermoedt en het dan ten tafel brengen? Er bestaat geen slechter idee dan een stille hint is mijn ervaring..het is voeding voor tweestrijd binnen de jongen (wanhoop versus hoop)..Of ze zegt hem duidelijk dat het niet wederzijds is..of ze doet alsof haar neus bloedt en wacht totdat hij haar over zijn gevoelens vertelt (om m vervolgens alsnog af te wijzen) dan wel probeert over haar heen te komen zonder iets te laten merken..
__________________
This is all I need to feel alive <3
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 09:35
it is anoli
it is anoli is offline
Ik zal het nog eens tegen haar zeggen .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Liefde & Relatie Vind hij me leuk?
Droppiex
2 12-10-2012 15:28
Liefde & Relatie Verward maar verliefd en wil niet opgeven!
Potonga
13 28-08-2011 16:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Pleidooi Maarten 't Hart
christian89
7 28-11-2005 16:04
Liefde & Relatie Eerst niet verliefd, nu wel!?
Sade
10 09-02-2004 14:43
Liefde & Relatie mijn vriend was verliefd op een ander...(en zij op hem)
Kuona
7 28-09-2003 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.