Oud 06-11-2003, 15:58
Thomas
Thomas is offline
Welke mensen hebben hier stage gelopen of zijn dat momenteel aan het doen? Ik moet vanaf aanstaande maandag een half jaar gaan werken dus ik ben best benieuwd hoe andere mensen dat ervaren hebben. Maakte je veel uren per week? Hoe was de sfeer bij de onderneming waar je werkte? Had je nog veel contact met school ed? Wat waren dus je ervaringen met betrekking tot alles wat met je stageperiode te maken heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 15:59
Thomas
Thomas is offline
Ik studeer zelf trouwens aan een HBO, maar verhalen van alle soorten opleidingen zijn welkom.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:47
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik loop in mijn hele schoolcarierre 5 keer stage (en nog een keer afstuderen). Een stage van 20 dagen, een stage van 21 dagen, een stage van 10 weken, een stage van een half jaar, een stage van iets van 4 maanden en een afstudeerstage van een halfjaar.

Ik heb vorig jaar 20 dagen stage gelopen in een banketbakkerij, daarnaast kreeg ik 2 dagen in de week les. Was saai (gewoon werken als banketbakker.. bluuh) en heel zwaar. Daarnaast had ik het meest klote lesonderwerp (Management en Organisatie..), wat ik dus niet heb kunnen afsluiten. Kreeg geen stagevergoeding en werkte van 8 tot 4 met een halfuur pauze.

Aanstaande maandag ga ik voor een "sollicitatie"gesprek naar Vestegen, afdeling Product Development. Dan moet ik 21 dagen stage lopen. Hiernaast heb ik ook een module, ik weet niet echt wat precies Dit keer krijg ik waarschijnlijk wer stagevergoeding (medestudente van mij zit ook bij Verstegen, maar dan bij Food Quality en nogwattus, en die krijgt ook betaald). Verder weet ik er nog niet veel van, dat hoor ik maandag dus. Aannemen doen ze denk ik wel, volgens mij is het meer een kennismakingsgesprek.
Kheb er zin in

Ik doe HBO Voedingsmiddelentechnologie.

Verder vind ik een stage zoeken een regelrechte hel. Zeker voor zo'n korte tijd. Niemand heeft tijd, zin, plek, ruimte, what ever. *grr*
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:14
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
loop nu stage in een verpleeghuis, dit is mijn derde stage
mijn eerste stage was ook in een verpleeghuis (wel een andere) en op de somatische afdeling voor 10 weken.
begeleiding was heel slecht, sfeer was ook niet super verder was het wel cool (vooral het intern wonen met zn 3en)

daarna 20 weken in de psych de begeleiding was daar beter, de sfeer ook ietsjes maar de reistijd heel lang, en er zijn wat minder leuke dingen gebeurt.
(van februari tot zomervakantie)

nu dus weer 20 weken in een verpleeghuis op de pg sfeer is onwijs goed maar de begeleiding weer wat minder
verder is stage lopen erg leuk! maar wil wel weer graag naar school

(tis trouwens 32 uur per week, van 's ochtends 7 toto half 4 smiddags
en dit jaar geen vergoeding, vorig jaar wel (is zo geregeld) en het jaar daar voor ook niet'
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.

Laatst gewijzigd op 06-11-2003 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:33
Sabina
Avatar van Sabina
Sabina is offline
Ik loop stage op een basisschool, groep 3.
4 dagen in de week een half jaar lang. zonder vergoeding.
ik begin mn dag om kwart over 8 en ga om half 4 ongeveerw eer naar huis. daarnaast moet ik 1 dag in de week naar mijn eigen school, en moet ik werkstukken maken en verslagen.

als ik dit half jaar heb afgesloten begin ik in februarie weer een stage periode van een half jaar.

Vorig jaar heb ik ook stage moeten lopen, op een basisschool, 1 dag in de week het hele schooljaar lang. ook zonder vergoeding.

het stage lopen op ene basisschool is erg zwaar en neemt veel tijd in beslag. ik heb mijn baantje op donderdagavond afgezegt en loop dus mijn loon mis en krij ook nog eens geen vergoeding.
Maar ondanks dat is het wel erg leuk
__________________
ik ben lief! toch... ?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:41
Verwijderd
Ik ben helaas afgewezen voor een stageperiode van drie maanden als buitengriffier bij de Rechtbank te Arnhem, omdat m'n motivatie onvoldoende was (de rechterlijke macht is niet echt mijn eerste keus). Ik probeer het nu bij Nysingh Dijkstra de Graaff, een middelgroot kantoor met vestigingen in Apeldoorn, Arnhem, Zutphen en Zwolle.

In het doctoraal van de studie recht wordt verwacht dat je een stage loopt. Het is niet verplicht. Wel wordt het aangeraden en levert het zeven studiepunten op als het positief wordt beoordeeld. Loop je geen stage, dan is de aansluiting op de arbeidsmarkt een stuk moeilijker. Bovendien is het erg leuk.

De stage moet minstens zes weken full-time duren. Een periode van twee of zelfs drie maanden wordt aangeraden om een beter wisselwerking te krijgen met de stageverlenende instantie. Je bent er namelijk niet alleen om ervaring op te doen, zij gaan ook met jou in zee omdat ze verwachten dat je van nut kunt zijn voor hen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:56
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2003 @ 17:41:
*tekst*
Jij bent nu toch vierdejaars? Heb jij geen derdejaarsstage gedaan dan?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 18:22
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik heb vorig schooljaar een half jaar (4 dagen per week, 32 uur) stage gelopen in een gezinsvervangendtehuis voor mensen met een verstandelijke handicap. Dat was erg leuk, de tijden waren alleen niet echt prettig, ochtend en avonddiensten. Sfeer was erg goed daar en heb het erg naar mijn zin gehad. Kreeg er geen vergoeding voor. Ik moest 1 dag in de week naar school.

Nu loop ik stage in een dagcentrum voor verstandelijk gehandicapten, 3 dagen per week (ongeveer 20 uur) en 2 dagen naar school. Hier blijf ik het hele schooljaar. Het bevalt tot nu toe erg goed en de sfeer is ook prima. Krijg nu ook stagevergoeding, wat wel een prettige bijkomstigheid is. Deze stage zit naast mijn vorige stage, dus kan ik af en toe nog even langs bij de vorige groep, is erg leuk om ze af en toe te zien
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 19:41
Verwijderd
Ik heb bij de lerarenopleiding Duits twee snuffelstages gehad en op de pabo twee jaar elke week iig een dag en soms één of twee weken. Bij Duits was het een paar uurtjes tot een dag, bij de pabo van 8 tot 4 uur ongeveer. De sfeer wisselde enorm per stage plek, ik heb één waanzinnige snuffelstage gehad en één ontzettend leuke stage in een groep 5, verder heb ik één vreselijke en vier 'mwah'-stages achter de rug.

Nu ga ik in blok 3 twee dagen in de week stage lopen...hopelijk bevalt het.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 06-11-2003 @ 17:56:
Jij bent nu toch vierdejaars? Heb jij geen derdejaarsstage gedaan dan?
Nee. Stage lopen doe je bij rechten pas in je vierde jaar. Daarvoor heb je simpelweg nog niet voldoende basiskennis opgedaan om doeltreffend een stage te kunnen lopen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 21:15
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik zit nu op het eerste jaars mbo... ik loop nu voor de 2de keer stage dit schooljaar eerst 2 weken en nu 3... Ik vind het zoeken van een stage plek egt klote werk en wil ut niet eens doen. Ik krijg geen stage vergoeding wat ik echt lomp vind want je doet tog ut zelfde werk als een werknemer...

De sweer per bedrijf verschild idd heel erg... maar ja...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 21:30
PV
PV is offline
ik moet nog beginnen aan mn 1e stage, 1 december..

maar dacht dat jij op de uni zat
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
lotjesnotje schreef op 06-11-2003 @ 21:15:
sweer
*kuch*sfeer*kuch*
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 21:40
Dree
Avatar van Dree
Dree is offline
Ik loop nu stage op een basisschool. Het is erg leuk om te doen, maar ook erg vermoeiend. Ik moet vroeg uit bed, ben de hele dag in touw (ben ik niet gewend), en 's avonds moet je verslagen verwerken en nieuwe schoolopdrachten voorbereiden.
Het is iig niet goed voor je sociale contacten.

Gelukkig duurt mijn stage maar 2 week .
__________________
Devi essere piu brava che bella
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 22:01
BBEM
BBEM is offline
ik ben nu bezig met een stage van een half jaar. Elke dag 7 uur beginnen en 4 uur klaar met reistijd erbij ben ik al gauw 12 uur per dag kwijt en daarnaast moet ik ook nog 4 verslagen maken.
De vergoeding is scraal geen reiskosten of wat dan ook, 1 euro per uur verdien ik ermee. Ik moet nu nog tot eind december.
Ik kijk er nu echt alweer naar uit om weer naar school te gaan want ik hou echt totaal geen tijd meer over voor andere dingen, het is idd slecht voor je sociale leven.
Ik heb er op zich wel wat van geleerd (duh) dus das dan wel een pluspuntje. Over een jaar moet ik weer een half jaar en dan ga ik zelf een leukere plek uitzoeken want ik merk nu dat ze eigenlijk geen zin in me hebben en ook niet zo goed weten wat ze met je moeten en dus misbruiken ze je een beetje, normaal laat ik niet over me heenlopen ... maar stagepunten oh oh die heb ik hard nodig dus nog ff door de zure appel heenbijten voor 2 maandjes nog.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 22:25
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
PV schreef op 06-11-2003 @ 21:30:
maar dacht dat jij op de uni zat
Nee, dat heb je dan verkeerd gedacht.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 22:30
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
hmmm,...als het toch over stage gaat kan deze vraag denk ik hier ook wel: hebben hier eigelijk ook mensen stage gelopen in het buitenland???
Zoja,...hoe heb je die stage geregeld??
(school,..zelf,.hoe zat het met stagevergoeding,...etc)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 10:51
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Na het weekend begin ik met mijn stage bij de belastingdienst. Ik studeer HBO Fiscale Economie. Ben erg benieuwd wat me te wachten staat.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-11-2003, 12:32
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
ik zit in het 1e jaar van de pabo en ben na 3 weken al voor 1 dag per week (gedurende het hele jaar) stage aan het lopen.
vanuit de pabo is er wel een docent maar die doet niet echt veel.
de stage is vanuit school geregeld, maar op mijn stageschool regelen we alles zelf.
eigenlijk kan ik alleen zeggen dat het me heeeeeel goed bevalt, en dat ik wel merk dat ik dingen het best leer in de praktijk (dat vind ik ook het leukst, maar ik ben dan ook alleen naar de pabo gegaan om juf te worden, niet omdat de opleiding me zo boeiend leek)
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 03:57
Verwijderd
Ik begin woensdag met een stage van twee maanden, 32h per week. Ik slaap in de instelling en zit bij kinderen/jongeren met gedragsproblemen/sociale verwaarlozing.

Vorig jaar vier weken stage bij volwassen met een licht tot matige mentale handicap. Ik had niet superveel punten, maar heb me daar wel geamuseerd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:02
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
Ik ben vandaag begonnen met stage in een dierenasiel. Het was echt heel leuk, alleen wel vermoeiend. Het is van half 9 tot 4, dus dat valt nog mee, maarja in het begin is het wel weer ff wennen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 20:38
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
Stage lopen is echt leuk! Ik doe nu MBO telematica en moet een half jaar stage lopen waarvan ik de helft er al op heb zitten. Ik maak gewoon net als iedereen 40 uur per week, en de sfeer is OK. Bij stage hangt het helemaal af van je eigen instelling. Doe jij relax naar de begeleiders toe doen zij dat ook naar jouw toe.....Je kunt het dus zelf breken of maken. Maar stage is echt LEUK
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 23:13
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
meriekuh schreef op 07-11-2003 @ 12:32:
ik zit in het 1e jaar van de pabo en ben na 3 weken al voor 1 dag per week (gedurende het hele jaar) stage aan het lopen.
vanuit de pabo is er wel een docent maar die doet niet echt veel.
de stage is vanuit school geregeld, maar op mijn stageschool regelen we alles zelf.
eigenlijk kan ik alleen zeggen dat het me heeeeeel goed bevalt, en dat ik wel merk dat ik dingen het best leer in de praktijk (dat vind ik ook het leukst, maar ik ben dan ook alleen naar de pabo gegaan om juf te worden, niet omdat de opleiding me zo boeiend leek)
Ik heb er niet veel meer aan toe te voegen...
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 13:19
Thomas
Thomas is offline
Vandaag is mijn tweede dag en ik moet zeggen dat alles echt behoorlijk wennen is.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 11-11-2003 @ 13:19:
Vandaag is mijn tweede dag en ik moet zeggen dat alles echt behoorlijk wennen is.
In welk opzicht? Wat had je verwacht en wat blijkt het te zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2003, 17:31
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2003 @ 14:30:
In welk opzicht? Wat had je verwacht en wat blijkt het te zijn?
Naja, je bent toch je vrije studentenleventje gewend met weinig echte contacturen. Hier zit de je de gehele dag op kantoor en praat je af en toe met wat mensen. Verder heb ik een geheel eigen opdracht waardoor ik niet echt afhankelijk ben van andere mensen,

Verder zijn zelfs de meest praktische dingen in het begin nog even wennen omdat je niemand kent, niet weet waar je alles kan vinden. Niet weet welke programma's je het beste kunt gebruiken, waar jij je informatie vandaan kunt halen. Hoe je post kan versturen, waar je bureaubenodigdheden kunt halen etc.

Het enige positieve is dat je na je werkdag ook echt gewoon vrij bent en niets meer hoeft te doen voor de volgende dag. Althans dat is momenteel bij mij zo.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 11-11-2003 @ 17:31:
Het enige positieve is dat je na je werkdag ook echt gewoon vrij bent en niets meer hoeft te doen voor de volgende dag. Althans dat is momenteel bij mij zo.
Dan heb je mazzel...toen ik pabo deed ging mijn stagedag thuis gewoon tot een uur of 20.00 (soms nog langer) door, vanwege voorbereidingen, evaluaties, enz.

Ik moet nu een stageplaats kiezen en motiveren waar ik daar graag stage wil lopen...lastig om dat goed en duidelijk te omschrijven...zodat ze denken "ja, die wil het echt graag" ed. Iemand ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 19:42
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-11-2003 @ 17:45:
Dan heb je mazzel...toen ik pabo deed ging mijn stagedag thuis gewoon tot een uur of 20.00 (soms nog langer) door, vanwege voorbereidingen, evaluaties, enz.

Ik moet nu een stageplaats kiezen en motiveren waar ik daar graag stage wil lopen...lastig om dat goed en duidelijk te omschrijven...zodat ze denken "ja, die wil het echt graag" ed. Iemand ervaring mee?
Volgens mij ben jij dan een van de weinig pechvogels geweest.

Je moet gewoon wat ervaringen van school in je CV zetten, iedereen maakt zijn CV zo mooi mogelijk en daarmee moet je indruk maken. Vaak helpt het wel als je eerst een even belt of er uberhaupt plaats is. Als je weet dat jij je brief en CV op kan sturen dan moet je dat zo snel mogelijk doen. Eerst bellen en daarna pas de brief sturen is mijns inziens de beste oplossing, omdat men dan telefonisch contact hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 11-11-2003 @ 19:42:
Volgens mij ben jij dan een van de weinig pechvogels geweest.

Met alle andere pabo-studenten waarschijnlijk.
Citaat:

Je moet gewoon wat ervaringen van school in je CV zetten, iedereen maakt zijn CV zo mooi mogelijk en daarmee moet je indruk maken. Vaak helpt het wel als je eerst een even belt of er uberhaupt plaats is. Als je weet dat jij je brief en CV op kan sturen dan moet je dat zo snel mogelijk doen. Eerst bellen en daarna pas de brief sturen is mijns inziens de beste oplossing, omdat men dan telefonisch contact hebben gehad.
Er is plaats, dat weet ik al. Alleen de matcht de hogeschool met de instelling...daarna moet (en mag) ik pas bellen of schrijven.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 21:50
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-11-2003 @ 20:06:
Met alle andere pabo-studenten waarschijnlijk.

Er is plaats, dat weet ik al. Alleen de matcht de hogeschool met de instelling...daarna moet (en mag) ik pas bellen of schrijven.
Ik had het over een veel grotere schaal, nl alle studenten die in NL op stage gaan.

Hmm, dat is ook weer lekker geregeld dan.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 14:25
Verwijderd
Okee, even vooraf..ik up dit topic maar omdat het nog niet zo oud is. Maar als het niet goed is o.i.d. open ik zelf nog wel even een topic.

Ik ben 1e jaars SPH, en ik ben ingedeeld voor stage bij een school. Dat is op zich heel leuk, alleen het is eigenlijk een SPW-stage (klassenassistente) en het is een gereformeerde school (en ik ben niet-gelovig). De stage is 40 weken, 2 dagen per week. Nou kan ik een brief schrijven met een reden waarom ik daar geen stage zou willen lopen (en ik denk dat ik dat ook wel ga doen).

Maar mijn vraag is eigenlijk, wat zouden jullie doen als je op een stageplaats terecht komt die helemaal niet bij je past?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 17:08
Verwijderd
Nu het geupt is kan ik ook nog wel even reageren met de mededeling dat ik gevraagd ben voor een plek als student-stagiair bij Nysingh Dijkstra De Graaff advocaten & notarissen (Apeldoorn-Arnhem-Zutphen-Zwolle) en dat ik dat natuurlijk heb aanvaard.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 11-12-2003 @ 14:25:
Ik ben 1e jaars SPH, en ik ben ingedeeld voor stage bij een school. Dat is op zich heel leuk, alleen het is eigenlijk een SPW-stage (klassenassistente) en het is een gereformeerde school (en ik ben niet-gelovig). De stage is 40 weken, 2 dagen per week. Nou kan ik een brief schrijven met een reden waarom ik daar geen stage zou willen lopen (en ik denk dat ik dat ook wel ga doen).

Maar mijn vraag is eigenlijk, wat zouden jullie doen als je op een stageplaats terecht komt die helemaal niet bij je past?
Veel mensen die ik ken die sph of pedagogiek doen krijgen in het eerste jaar een dergelijke stage, zo raar vind ik de plek dus niet. Verder zijn lang niet alle gelovige scholen heel streng met het geloof (hoewel gereformeerd wel vaak vrij streng is, maar goed, het hoeft niet). Ik zou eerst een keer op die school gaan kijken, wie weet is het een hartstikke leuke school en kan het een hartstikke leuke stage worden, zou zonde zijn als je dat dan zou missen, toch?

@Wawl: Mijn motivatie was kennelijk goed genoeg, ik ben geplaatst bij de plek van mijn eerste keuze. (Of er was verder niemand die daar heen wilde, dat kan natuurlijk ook. ) Morgen heb ik er een gesprek, kijken of zij ze ook wel willen hebben. Had ik al verteld wat voor plek het was? 't is op een basisschool, meelopen/-helpen met een intern begeleider. 't lijkt me erg interessant en 'k heb er erg veel zin in.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:39
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-11-2003 @ 21:30:
*kuch*sfeer*kuch*
*kuch* zwaar dislexties *kuch*
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 23:35
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-12-2003 @ 17:08:
Nu het geupt is kan ik ook nog wel even reageren met de mededeling dat ik gevraagd ben voor een plek als student-stagiair bij Nysingh Dijkstra De Graaff advocaten & notarissen (Apeldoorn-Arnhem-Zutphen-Zwolle) en dat ik dat natuurlijk heb aanvaard.
Mag ik vragen waar?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 11-12-2003 @ 23:35:
Mag ik vragen waar?
Bij de vestiging Zutphen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2003, 08:53
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb in mijn derde jaar Bedrijfseconomie 16 weken stage gelopen op de financiële administratie van een architectenbureau. Was een heel klein bedrijf, heel relaxed, allemaal aardige mensen, goede sfeer, leuke werkzaamheden, over het algemeen is de stage goed bevallen het enige nadeel was dat de stageplek in Hoensbroek lag, moest ik elke dag heel vroeg op en was ik pas na zessen thuis omdat ik steeds met de bus moest gaan.
Vanaf februari volgend jaar mot ik weer 20 weken stage gaan lopen (afstudeerstage) maar die plek mot ik nog regelen. Als het aan mij ligt gewoon in Maastricht, ben ik altijd wat vroeger thuis.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 14:42
Thomas
Thomas is offline
Mijn 5e stageweek zit er alweer op. Bevalt me erg goed.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 15:04
silentkid
Avatar van silentkid
silentkid is offline
Mijn stage is net deze week afgelopen. Ik heb drie maanden stage gelopen op de universiteit bij iemand die bezig is met een proefschrift over grensdialecten. 't was heel leuk
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 10:25
June bug
June bug is offline
Ik loop vanaf t begin van dit schooljaar stage op een basisschool, in een kleuterklas, 3 dagen in de week, en dat duurt t hele jaar. De andere 2 dagen ga ik naar school. Ik zit nu in t 2e jaar Onderwijsassistent, en in t 3e jaar volgend jaar moet ik het 1e half jaar 2 dagen in de week stage lopen, en t 2e half jaar 4 dagen in de week.
Opzich bevalt t me wel goed, dat stagelopen, het is alleen heel druk, en je bent veel tijd kwijt aan stageopdrachten en verslagen maken.


@Cassiopeia: Wij hebben vanuit school een docent aangewezen gekregen die er is om te bemiddelen tussen je stage en jezelf, dus ik weet niet of dat bij jou ook zo is, anders zou ik daar aankloppen.
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 11:20
kastdeur
kastdeur is offline
Ik loop elke dinsdag en woensdag stage op een basisschool. Ik doe elk dagdeel minstenst één activiteit, dus dat vergt een paar uurtjes voorbereiding en evaluatietijd.

De sfeer begint nu een beetje te komen. In het begin was ik de 'stagiaire die maar 2 dagen kwam'. Ik heb het idee gehad dat ik mij heel erg heb moeten bewijzen.

Eén dag in de week ga ik naar school, de rest is zelfstudie. Mijn mentor komt af en toe langs op mijn stage.

Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:06
Verwijderd
Ik ga vanaf 7 februari stage lopen, 5 maanden. Volgens mij gaat het echt megazwaar worden, van 2 middagjes les naar 5 dagen fulltime werken

Maarja, het is leerzaam en verplicht enzo he.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik moet 5 maanden langer stage lopen dan officieel
Chineez
1 20-11-2009 09:15
Studeren Stage in het buitenland: sept 2009 - feb 2010
¥iiitt!!
6 05-04-2009 23:05
Algemene schoolzaken recreatie mbo niveau 3 + 4, waar lopen jullie stage?
Dionysus
1 25-04-2007 20:44
Algemene schoolzaken Geef hier een beknopte indruk van je stage!
Lilything
14 16-07-2005 16:34
Algemene schoolzaken stage + eigen werk
Afwezig
9 08-02-2005 16:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.