Oud 06-11-2003, 15:58
Thomas
Thomas is offline
Welke mensen hebben hier stage gelopen of zijn dat momenteel aan het doen? Ik moet vanaf aanstaande maandag een half jaar gaan werken dus ik ben best benieuwd hoe andere mensen dat ervaren hebben. Maakte je veel uren per week? Hoe was de sfeer bij de onderneming waar je werkte? Had je nog veel contact met school ed? Wat waren dus je ervaringen met betrekking tot alles wat met je stageperiode te maken heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2003, 15:59
Thomas
Thomas is offline
Ik studeer zelf trouwens aan een HBO, maar verhalen van alle soorten opleidingen zijn welkom.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:47
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik loop in mijn hele schoolcarierre 5 keer stage (en nog een keer afstuderen). Een stage van 20 dagen, een stage van 21 dagen, een stage van 10 weken, een stage van een half jaar, een stage van iets van 4 maanden en een afstudeerstage van een halfjaar.

Ik heb vorig jaar 20 dagen stage gelopen in een banketbakkerij, daarnaast kreeg ik 2 dagen in de week les. Was saai (gewoon werken als banketbakker.. bluuh) en heel zwaar. Daarnaast had ik het meest klote lesonderwerp (Management en Organisatie..), wat ik dus niet heb kunnen afsluiten. Kreeg geen stagevergoeding en werkte van 8 tot 4 met een halfuur pauze.

Aanstaande maandag ga ik voor een "sollicitatie"gesprek naar Vestegen, afdeling Product Development. Dan moet ik 21 dagen stage lopen. Hiernaast heb ik ook een module, ik weet niet echt wat precies Dit keer krijg ik waarschijnlijk wer stagevergoeding (medestudente van mij zit ook bij Verstegen, maar dan bij Food Quality en nogwattus, en die krijgt ook betaald). Verder weet ik er nog niet veel van, dat hoor ik maandag dus. Aannemen doen ze denk ik wel, volgens mij is het meer een kennismakingsgesprek.
Kheb er zin in

Ik doe HBO Voedingsmiddelentechnologie.