Oud 30-04-2009, 19:00
East
East is offline
Ja, lijkt me een duidelijke vraag: hoe gaan jullie het leren van bio aanpakken? De één zegt alleen maar proefexamens maken, de ander gaat al die honderden pagina's nog een keer doornemen... wat zou de beste manier zijn, volgens jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2009, 17:32
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik heb Samengevat doorgenomen en aantekeningen gemaakt van wat ik nog even moest doornemen, verder heb ik Binas doorgenomen om te zien wat op te zoeken valt en wat nog eventueel uit het hoofd geleerd moet worden. En verder oefenexamens maken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 18:40
East
East is offline
Ja, even binas doornemen is wel handig Dat ga ik denk ik ook nog doen. Ben nu al 'n tijdje bezig met gewoon herhalen per onderwerp... saai maar nuttig I guess
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 17:56
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
De examens van de laatste jaren oefenen. Ze toetsen naast theorie bij biologie ook vrij veel inzicht en dat kun je alleen maar oefenen (maar daar heb je natuurlijk wel de nodige theoretische kennis voor nodig).
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 16:48
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ik heb een stuk of 6 examens gemaakt, volgens mij waren ze allemaal voldoende voor een 6. Ik ga nog samengevat doorlezen en kijken welke leerdingen ik nog niet ken.
Ik heb alleen totaal geen zin meer om te leren
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 09:34
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Pas het toe. Zoek een nieuwsbericht over de biologie en probeer te snappen welke processen hier achter schuil gaan. Dat is ten minste hoe ik mijn basis-kennis niveau op het moment hoog hou.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 20:29
Swood
Swood is offline
www.bioplek.org

Dan bij bovenbouw, examenprogramma en samenvattigen
en dan kiezen voor VWO: samenvatting stof examen, hier zijn 21 hoofdstukken, waarvan er 2 niet hoeven in 2008 en 2009, dat staat erbij. Per hoofdstuk kun je heel veel animaties etc. bekijken.
Verder oefen ik examens, compex-examens, onze school doet compex...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 12:16
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik lees samengevat en combineer elk hoofdstuk met opgaven uit de examenbundel die bij dat hoofdstuk horen. Verder maak ik wat oude examens en kijk die na, zodat ik weet waar nog mijn zwakke punten liggen en wat ik nog extra moet doornemen. Maar ik vind het erg rot en erg lastig. De ene opgave gaat het heel goed, en van de volgende snap ik weer helemaal niets. Maar ach, een 6 moet te halen zijn dus daar gaan we maar voor!
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Leren
Verwijderd
8 01-04-2012 14:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 17:53
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 22:36
Eindexamens 2003 B.i.o.l.o.g.i.e.
Marisje
6 15-05-2003 20:46
Algemene schoolzaken Nieuw Project: Bookmap voor biologie
Miracle
22 01-11-2002 21:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.