Oud 30-03-2003, 19:07
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Laten we eens niet alleen aan onszelf denken

'Mijn' school is lang niet slecht, denk ik. Ik meet het maar aan de slagingspercentages van afgelopen jaar. Op MAVO was dit 95% (4 gezakt geloof ik ), op HAVO 100% (iedereen geslaagd..DuH ) en op VWO 96% (2 gezakt). In mijn ogen is dit nog wel behoorlijk goed.
De jaren hiervoor waren alle percentages iets minder, maar nog steeds niet erg laag..
Our school rules!

Wat onze 6VWO afdeling betreft..er zijn wel een paar mensen (stuk of 4/5) bij waarvan ik niet zeker weten of ze het in 1x halen, maar de rest is allemaal wel behoorlijk gemotiveerd en intelligent. Er zitten ook een paar jongens bij die helemaal nix uitvoeren en dan net 6jes halen, dus veel mensen zeggen over hun dat ze ws gaan zakken. Ik denk juist dat ze met het examen wel echt wat gaan doen (doen ze ook vast wel ) en dan juist nog hoger halen en dus zeker wel slagen..Naja, ik denk in ieder geval NIET dat we echt een rampjaar zullen zijn en dat er minstens 10 zakken

How about yours?

Laatst gewijzigd op 30-03-2003 om 19:11.
Advertentie
Oud 30-03-2003, 20:28
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Ik weet alleen van het vwo van vorig jaar. Toen slaagde er maar 5 (van de ongeveer 120) niet, dus dat lijkt me een redelijke score
Ons leerjaar (125 mensen) is vorig jaar met een 100% score van 5Vwo naar 6 Vwo overgegaan, lijkt me ook niet zo slecht. Dit jaar zullen naar verwachting toch wel minimaal 125 van de 130 slagen
Oud 30-03-2003, 20:41
Verwijderd
onze school is een hele goeie.
ongeveer 98% slaagt
Oud 30-03-2003, 20:43
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Mijn school behoorde (volgens het onderzoek van "Trouw") tot 1 van de 10 beste scholen in Nederland, van de Havo.

Er slagen inderdaad wel veel geloof ik, en er blijven jaarlijks weinig mensen zitten. Maar echt een goede school vind ik het niet altijd. Het is een kleine school waar je ook heel weinig op kunt doen. (Slechte mediatheek, weinig computers, saaie kantine)
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 30-03-2003, 21:09
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Vorig jaar was er op het vwo maar 1 gezakt geloof ik en uit al die cijfertjes -die ik echt niet uit mn hoofd weet- blijkt ook dat onze school heel goed is de laatste jaren.
Maar dit jaar wordt dus een zware afwijking in de cijfers. Echt zoveel mensen staan er zo slecht voor! Ook op de Havo! Wij zijn echt de domste generatie ooit vrees ik...lol

Moppie
Oud 30-03-2003, 21:25
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Mijn oude school is een topschool. Wel veel kakkers helaas.
Oud 30-03-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 30-03-2003 @ 20:43:
Mijn school behoorde (volgens het onderzoek van "Trouw") tot 1 van de 10 beste scholen in Nederland, van de Havo.

Er slagen inderdaad wel veel geloof ik, en er blijven jaarlijks weinig mensen zitten. Maar echt een goede school vind ik het niet altijd. Het is een kleine school waar je ook heel weinig op kunt doen. (Slechte mediatheek, weinig computers, saaie kantine)
Ik vind die onderzoeken van Trouw onbetrouwbaar...iig, het beeld dat ze geven klopt niet altijd even goed. Dat er weinig zittenblijvers zijn op een school, zegt niet automatisch dat een school het goed doet. Omdat hier naar gekeken wordt bij die tests, sturen veel scholen blijven zitters naar de volgende klas een niveau lager of hij/zij wordt geadviseerd te veranderen van school. Iemand wordt op deze manier niet bij de blijvenzitters geteld, want hij/zij is gewoon over gegaan/van school gegaan. Sneaky, maar het gebeurd maar al te veel, jammer genoeg. En ja, dan heb je ook een hoog slagingspercentage, want alle 'rotte appels' zijn er in de loop der jaren al uitgehaald.

Maar goed, ik weet niet of mijn scho(o)l(en) goed waren, 'k geloof het wel. Bij de mavo waren er geloof ik 4 gezakt, van de 83 leerlingen oid (dit was een school die iedereen 'binnen' hield ) en op de havo 2 oid...'k zou het niet meer precies weten.
Oud 30-03-2003, 22:03
Verwijderd
'Mijn' mavo behoort tot de slechtste scholen. Das dus een school die iedereen 'binnen' houdt. Net als de school waar mijn oudste zusje op heeft gezeten, die houden ook veel leerlingen op school en op hetzelfde niveau, ook als ze blijven zitten.

De havo en de andere school waar ik op heb gezeten scoren ook niet al te best. Gelukkig heb ik mijn diploma's in één keer gehaald (hoewel ik wel één keer een niveau gezakt ben (eigen keus)). Ik zie dat ze ook het zakken naar lagere niveau's toch wel meegenomen hebben. Maar of het zwaar telt? Het onderzoek kijkt immers naar: 'Welke scholen slagen er het beste in om de leerlingen zonder vertraging en met goede resultaten aan een passend diploma te helpen?' Een niveau lager gaan is tenslotte een leerling zonder vertraging en (waarschijnlijk) met goede resultaten aan een 'passend' diploma helpen...
Oud 31-03-2003, 12:03
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ik geloof dat wij wel een goede school hebben... altijd wel hoog slagingspercentage. Maar onze school staat dan ook al sinds vroeger bekend als strenge, prestatiegerichte school
__________________
Terug in NL!
Oud 31-03-2003, 13:22
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Zucht... wij hebben een slechte school: mijn klas bestaat voor 90% uit mensen die OF in 4havo OF in 5havo zijn blijven zitten, slechts enkele mensen hebben t in een keer gehaald, maar jah dan is t maar afwachten of ze ook slagen dit jaar...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 31-03-2003, 14:29
Verwijderd
Onze school is wel creatief wat dat betreft.
Ze laten gewoon veel 'risico' gevalletjes in de 4e of 5e al zitten (die nog best een behoorlijke kans hadden om gewoon netjes het examen te halen), zodat vorig jaar het slagingspercentage 100% was op vwo (havo dacht ik ook, maar dat weet ik niet zeker)...
Oud 31-03-2003, 16:07
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Onze school had een hoog slagingspercentage de laatste 2 jaar (het jaar voor mij 100% op het VWO en mijn jaar 98% op het VWO, eentje gezakt, op de HAVO ietsje lager, namelijk 98 respectievelijk 95%, VMBO weet ik niet). Maar dat komt omdat ze de toetsen enzo ontzettend moeilijk maken. In de vierde (van 4 naar 5 VWO) is er bij elkaar een hele klas (30 man) blijven zitten. Op de HAVO was het nog meer. Dus dan is het slagingspercentage wel hoog, maar dan blijven er ook ontzettend veel te veel zitten. Beetje stom vind ik.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 31-03-2003, 16:37
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Moppie4ever schreef op 30-03-2003 @ 21:09:
Vorig jaar was er op het vwo maar 1 gezakt geloof ik
Dan voel je je dus echt wel l*llig als je als enige bent gezakt
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 31-03-2003, 17:15
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
Bij mij op school is het voor HAVO en VWO meestal tussen de 80% en 99% dat slaagt.
Op VMBO is het bijna altijd minstens 98% dat slaagt (Ik weet dat veel mensen te lui zijn om naar HAVO of VWO te gaan die het toch wel aankunnen )

Vergeleken met andere scholen uit de grote steden, is mijn school gemiddeld ofzo. Maarja...
Oud 31-03-2003, 20:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
De school waarop ik zit is redelijk slecht, we stonden vorig jaar constant in de krant vanwege economische en organisatorische problemen. Ik denk dat er toch wel een paar mensen gaan zakken, minstens 4 in de huidige 6e (wat neerkomt op 5%, het is een kleine school). Vorig jaar was dat ook zoiets, maar toen waren er minder leerlingen dan dit jaar.

Volgens mij hebben onze leraren zoiets van "je moet het maar gewoon weten, je hebt de 2e fase vorig jaar toch ook al eens gedaan" (we zijn de 2e lichting he), maar ze houden er geen rekening mee dat WIJ dat niet gedaan hebben, maar degenen die vorig jaar in de 6e zaten !

Ik zal blij zijn als ik geslaagd ben! (wie niet?)
__________________
I like my new bunny suit
Oud 01-04-2003, 03:38
maar
Avatar van maar
maar is offline
Ja, qua cijfers enorm. Het is een ander systeem dus slagingspercentage is niet echt van toepassing, maar feit is dat er een bovengemiddeld groot percentage zesdeklassers naar een goed bekendstaande vervolgopleiding gaat.
Oud 01-04-2003, 12:58
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
bij ons gaat wel iedereen slagen denk ik
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 01-04-2003, 17:07
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-03-2003 @ 10:46:
Ik vind die onderzoeken van Trouw onbetrouwbaar...iig, het beeld dat ze geven klopt niet altijd even goed. Dat er weinig zittenblijvers zijn op een school, zegt niet automatisch dat een school het goed doet. Omdat hier naar gekeken wordt bij die tests, sturen veel scholen blijven zitters naar de volgende klas een niveau lager of hij/zij wordt geadviseerd te veranderen van school. Iemand wordt op deze manier niet bij de blijvenzitters geteld, want hij/zij is gewoon over gegaan/van school gegaan. Sneaky, maar het gebeurd maar al te veel, jammer genoeg. En ja, dan heb je ook een hoog slagingspercentage, want alle 'rotte appels' zijn er in de loop der jaren al uitgehaald.


Is niet helemaal waar ,want ze kijken ook naar het "teruggaan naar een ander niveau/klas"
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Ads door Google
Oud 01-04-2003, 21:27
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 01-04-2003 @ 12:58:
bij ons gaat wel iedereen slagen denk ik
Dat hopen wij ook. t kan op zich wel maar er kan vanalles gebeuren.
Geen idee wat de kranten ofzo zeggen maar onze school doet t volgens mij wel goed (qua slagingspercentage).
Oud 02-04-2003, 14:04
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Het slagingspercentage op mijn school meestal wel ruim boven de 90%, meestal zakken er 1-3 (van de +/- 80-100).
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 02-04-2003, 16:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ach ja, in 4vwo beginnen we met 65 man, in 5vwo zijn 't er nog 38 en in 6vwo nog 30.
Van die 30 slaagt 100% maar of je dan kan zeggen dat onze school zo goed is

ik vind dus van niet. dat slagingspercentage zegt niet zo veel...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 02-04-2003, 21:52
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Onze school is wel okay volgens mij. Vorig jaar stond er in de krant een percentage geslaagden van alle scholen uit de regio, en toen kwam onze school wel erg slecht uit de bus! Maar bleek dat bij elke school de percentages geslaagden NA de herkansingen er in stond en bij ons toevallig van ERVOOR. Was een foutje gemaakt!
__________________
I like to say what I want to say
Oud 03-04-2003, 11:48
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
DarkRaven schreef op 31-03-2003 @ 17:15:
Bij mij op school is het voor HAVO en VWO meestal tussen de 80% en 99% dat slaagt.
Op VMBO is het bijna altijd minstens 98% dat slaagt (Ik weet dat veel mensen te lui zijn om naar HAVO of VWO te gaan die het toch wel aankunnen )

Vergeleken met andere scholen uit de grote steden, is mijn school gemiddeld ofzo. Maarja...
Laatst was slagingspercentage op mijn school voor HAVO 78%
Oud 05-04-2003, 14:55
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Wel of onze school een goede school is voor de leerlingen daar valt nog aan te twijfelen : tot vorig jaar moesten we nog een uniform, dekkleedjes en mochten we niet eten op de speelplaats , nu moeten we dit niet meer maar we mogen bvb niets drinken op de speelplaats ook voor s'middags niks van drinken meebrengen, we kunnen geen eten kopen in ons schooltje we moeten steeds onze eigen boterhammen meebrengen en daar een water kopen of warm eten (maar dat moet je dan al aangevraagd hebben in het begin van het schooljaar anders is het te laat) ook lopen er nog veel kloosterzustertjes rond, we mogen ook nooit zonder te verwittigen afwezig zijn enz.... Het slagingspercentage ligt wel heel hoog en als je dit allemaal gelezen hebt zal je wel kunnen begrijpen als ik zeg dat mensen die weten dat je van mijn school komt zeggen dat je van een school komt met een goede discipline en je dus overal binnenmag... Bovendien is ze nog katholiek ook . Nuja nog twee maandjes en ik ben daar weg !
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Oud 06-04-2003, 20:59
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
afgelopen jaar hadden wij de beste wiskundeB1 klas op het vwo

en t gemiddelde van de CE liggen altijd 1,5 punt boven die van de SE's dus slaagt eigenlijk bijna iedereen bij ons op school. Maar toch zijn er altijd een stuk of 8 (over de hele schoolbreedte vmbo-havo-vwo-gymnasium) die het niet halen. MAar toch netjes als je bedenkt dat er 350 examen doen
Advertentie
Oud 07-04-2003, 20:51
beestje
beestje is offline
onze school had de afgelopen 3 jaar 100% slagen op het vwo...v

havo en mavo geloof ik iets in de 90%, dus als je het mij vraagt zijn wij wel een goede school ja
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Oud 08-04-2003, 13:42
Buffy
Buffy is offline
mijn school is ook best goed dacht ik zo. vorig jaar zijn er 3 gezakt van de 124 kandidaten. dit jaar zijn er niet eens honderd (5havo)

toen ik mavo-examen deed 2 jaar geleden waren er 6 gezakt van de 120 leerlingen, maar van die 6 had iedereen het wel verwacht dt ze het niet zouden halen.

liefs buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 11-04-2003, 17:15
shaya
Avatar van shaya
shaya is offline
vorig jaar waren er 5 gezakt op vbo mavo have en vwo dus das best goed voor zeker 135 leerlingen. de meeste waren niet geslaagd op vwo waren er 3.
__________________
zodra kikker tikkel wordt, dan weet dat ut fout zit
Oud 11-04-2003, 19:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 30-03-2003 @ 20:43:

Er slagen inderdaad wel veel geloof ik, en er blijven jaarlijks weinig mensen zitten.
hoeveel mensen er slagen bij ons weet ik niet, maar er blijven er asociaal veel zitten. vorig jaar, in 4havo is 48% blijven zitten!!!
naar verwachting is het dit jaar beter en blijft er 30% zitten, maar dat vind ik nog te veel. Zelf ga ik waarschijnlijk over (heb 1 vijf op mn rapport, wiskunde..)
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 12-04-2003, 14:37
Alpha #1
Avatar van Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef op 05-04-2003 @ 14:55:
Wel of onze school een goede school is voor de leerlingen daar valt nog aan te twijfelen : tot vorig jaar moesten we nog een uniform, dekkleedjes en mochten we niet eten op de speelplaats , nu moeten we dit niet meer maar we mogen bvb niets drinken op de speelplaats ook voor s'middags niks van drinken meebrengen, we kunnen geen eten kopen in ons schooltje we moeten steeds onze eigen boterhammen meebrengen en daar een water kopen of warm eten (maar dat moet je dan al aangevraagd hebben in het begin van het schooljaar anders is het te laat) ook lopen er nog veel kloosterzustertjes rond, we mogen ook nooit zonder te verwittigen afwezig zijn enz.... Het slagingspercentage ligt wel heel hoog en als je dit allemaal gelezen hebt zal je wel kunnen begrijpen als ik zeg dat mensen die weten dat je van mijn school komt zeggen dat je van een school komt met een goede discipline en je dus overal binnenmag... Bovendien is ze nog katholiek ook . Nuja nog twee maandjes en ik ben daar weg !
Wat is dat voor school zeg? Een meisjesschool onder leiding van nonnen ofzo? Het klinkt echt heel vreemd, helemaal die uniformen, ik wist niet dat je dat nog had in Nederland.
Oud 16-04-2003, 18:19
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
Alpha #1 schreef op 12-04-2003 @ 14:37:
Wat is dat voor school zeg? Een meisjesschool onder leiding van nonnen ofzo? Het klinkt echt heel vreemd, helemaal die uniformen, ik wist niet dat je dat nog had in Nederland.
ze woont in belgie
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 16-04-2003, 18:51
fib
Avatar van fib
fib is offline
Volgens mij zit ik op een slechte school als ik zo naar de resultaten kijk:

Van 3e leerjaar naar diploma zonder zittenblijven:
(i) vbo 92%
mavo 95%
havo 48%
vwo 76%
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 22-04-2003, 15:15
Limbabanaan
Avatar van Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Op mijn school was van havo vorig jaar volgens mij 4 gezakt, atheneum 2 en gymnasium geen een! We ruled!!! En qua cijfers, ja, hoe zal ik het vriendelijk zeggen voor de randstadmensen onder ons... om ze in de randstad op gemiddeld een voldoende te brengen kregen wij gemiddeld een dikke 7-8...!
__________________
Love makes you do the wacky...
Oud 22-04-2003, 17:56
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik vind het nogal naief om de kwaliteit van je school te beoordelen aan de hand van de slagingspercentages. Sommige scholen zijn immers heel streng bij het bevorderen naar examenklassen om op deze manier het slagingspercentage op te krikken. Als 70% van 5 naar 6 VWO is overgegaan en vervolgens slaagt in 6 VWO 100% voor zijn examen, wil dat nog niet zeggen dat je school goed is. Het is juist een slechte zaak als het slagingspercentage veel hoger ligt dan de gemiddelde bevorderingspercentages in de voorgaande klassen. Dit duidt er namelijk op dat er te streng bevorderd is, waardoor sommige mensen zijn blijven zitten die anders misschien toch geslaagd waren.

De enige manier waarbij je nog enigszins kan beoordelen hoe goed een school is, is te kijken hoeveel procent van de leerlingen in de gestelde tijd hun school afmaken. Je zal dan zien dat dit percentage bij veel scholen die pochen met hoge slaginspercentages, toch pijnlijk laag ligt.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Oud 23-04-2003, 16:38
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Ik vind dat ik op een slechte school zit, niet vanwege de slagingskans enz want dat weet ik niet, maar vanwege hoe ze met leerlingen omgaan...

Om als voorbeeld de vorige tentamen week te noemen. We maakten dus met de hele klas de tentames die week en bij elke tentamen was er wel wat zoals dat er heel hard muziek werd gedraait in het lokaal naast ons of dat er steeds leraren binnen kwamen die wat nodig hadden soms wel 6 keer in 1 tentamen. ik kan me heel moeilijk concentreren en ik werd er knettergek van.

Of je gaat op vakantie en als je terug komt op school en de leraar zegt dat je moet nakomen omdat de klas te veel lawaai maakten toen jij op vakantie was...

Zo ken ik nog een paar verhalen...
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.