Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2004, 17:47
Bloempjuh
Bloempjuh is offline
Ik heb hier een tijdje geleden ook al gepost. Ik had toen een topic gemaakt over msn ontmoetingen. Ik vroeg toen of wanneer je daarmee lang wacht, dat van een msn vriendschap geen echte vriendschap meer gemaakt kan worden? Eigenlijk vroeg ik dat uit andere bedoelingen dan dat ik daar toen had gepost. En omdat ik daar nog steeds mee zit, hieronder mijn verhaal:

Zo'n anderhalf jaar geleden werd er via via bij mij op msn iemand (een jongen) toegevoegd. Allebei begrepen we niets van de situatie en we lieten elkaar ook met rust. We kenden elkaar verder ook helemaal niet. Op een dag zijn we uit verveling met elkaar aan de praat geraakt en het klikte heel goed. Sterker nog, als we allebei online zijn praten we altijd met elkaar. We raken niet uitgepraat. Na een half jaar gingen we wel wat liever dan normaal tegen elkaar doen. Eigenlijk ben ik helemaal weg van hem! Hoewel hij ver weg van me woont en een jaar jonger is.

Hoewel ik tussendoor weleens met andere jongens wat heb gehad en gezoend, kwam ik toch altijd weer bij hem terug. Het is echt een leuke jongen en we begrijpen elkaar gewoon goed. Een tijdje terug hebben we ook met elkaar gebeld. Eindelijk. Het klikte alweer en eigenlijk waren we niet anders dan op msn. We hebben een paar keer met elkaar gebeld (best lang), maar na een tijdje kon het niet meer, want zijn broer had ons gehoord. En hij was bang dat zijn broer 'ons' door zou hebben.

Sindsdien zie ik het somber in. Ineens zie ik overal hoe hij bang is 'betrapt' te worden. Hoewel ik hetzelfde voel en ook niet wil dat mensen doorhebben dat ik 'zoiets uitspook'. Het is eigenlijk ook wel vreemd zo'n band met iemand te hebben, terwijl je elkaar nog nooit in het echt gezien hebt (wel op foto's). Maar ik vind eigenlijk dat hij wel heel moeilijk doet. De laatste tijd zit ik weer een beetje te zeuren over elkaar ontmoeten. Maar hij vind dat altijd 'eng' en hij begon weer over zijn fobie om dingen alleen te doen (zonder bekenden).

Eerder kon ik dit wel begrijpen, maar nu zie ik het niet meer zitten op deze manier. Ik weet echt niet wat ik moet doen, want ik heb al een paar keer flink ruzie gehad met hem, maar ik wil hem niet kwijt, want ik heb echt heel veel aan hem. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Hij snapt wel wat ik voel en bedoel, maar 'kan er ook niks aandoen'. Ondertussen is hij wel jaloers als ik gewoon wat ga drinken met een (mannelijke) vriend.

Ik voel me machteloos. Wat kan ik eigenlijk doen? Wat zou jij doen?

Laatst gewijzigd op 02-05-2004 om 18:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2004, 18:29
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Zeg dat je gewoon naar hem toekomt? Als hij niet naar jou wilt komen..of zeg dat hij een goede vriend meeneemt, zodat ie wat zekerder is? Neem jij een vriendin mee, en zorg je ervoor dat die vriendin die vriend afleidt..

En als ie weer jaloers doet, zeg je gewoon, dat ie dan maar zelf moet komen ! Of je zegt, dat je net een leuke jongen hebt ontmoet, waarmee het heel serieus kan worden, maar dat je eerst hem wilt ontmoeten en de kans wilt geven daarvoor. Misschien dat ie met dat zetje in de rug dan toch komt...hij zal toch een keer over die fobie heen moeten komen, hoe moeilijk dat ook is..hij durft toch ook met je te bellen? Nou, dan denk ik dat het net zo gezellig wordt als in het echt!!

Veel succes ermee, liefsss
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:07
Bloempjuh
Bloempjuh is offline
Citaat:
groovy schreef op 02-05-2004 @ 19:29 :
Zeg dat je gewoon naar hem toekomt? Als hij niet naar jou wilt komen..of zeg dat hij een goede vriend meeneemt, zodat ie wat zekerder is? Neem jij een vriendin mee, en zorg je ervoor dat die vriendin die vriend afleidt..

En als ie weer jaloers doet, zeg je gewoon, dat ie dan maar zelf moet komen ! Of je zegt, dat je net een leuke jongen hebt ontmoet, waarmee het heel serieus kan worden, maar dat je eerst hem wilt ontmoeten en de kans wilt geven daarvoor. Misschien dat ie met dat zetje in de rug dan toch komt...hij zal toch een keer over die fobie heen moeten komen, hoe moeilijk dat ook is..hij durft toch ook met je te bellen? Nou, dan denk ik dat het net zo gezellig wordt als in het echt!!

Veel succes ermee, liefsss
Dankjewel,
maar we hebben het er wel eens over gehad, zoals ik al zei, over ontmoeten. Maar ik ben bang dat het met zien hetzelfde afloopt als met het telefoneren, 1 of 2 keer en dan houdt het op. En ben ik nog gekker op hem. Ik snap niet waarom jij er van uit gaat dat het na het zien meteen goed is? Of maakt dat echt uit als je iemand in het echt hebt gezien? Ik heb er namelijk zelf ook geen andere ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:40
Verwijderd
Hij is volgens mij gewoon ''bang'' om je te ontmoeten, en weet ook niet hoe hij dit aan zijn omgeving moet ''verkopen'' (of waarom mogen zijn broers er niks van weten )
Dat hij het eng vind om je te ontmoeten kan ik me echt heel goed voorstellen. Dat is bij mij eigenlijk ook vaak de reden (of was, dat was in de tijd dat ik nog ''chatten''), om mensen van me af te houden als het te dicht bij kwam voor mijn gevoel.
Hoe goed het ook klinkte tussen mij en een jongen (oke ik heb dan nooit gebeld met iemand, dus dat is mss toch anders), als het voor mij te dicht bij kwam, en als die jongens onderhand af wilde spreken met mij, dan werd het mij ''teveel''.

Tsjaa je kan nog eens voorstellen om wel af te spreken, maar het is net wat je zegt, mss vind je hem dan nog leuker ofzo. Dat schiet natuurlijk niet op. Ik weet eigenlijk niet wat je moet doen, want ik heb hier ook niet echt ervaring mee.

Mss kan je er gewoon eens goed over praten met hem, en als er dan uitkomt dat hij nog steeds niet wil afspreken, zet hem dan een beetje uit je hoofd, en blijf gewoon lekker msnen met hem, maar meer niet.

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 11:22
Bloempjuh
Bloempjuh is offline
Dankjewel,
ik hoop op meer reacties van mensen die er wel ervaring mee hebben. Want het is gewoon een lastige situatie en hem 'opgeven' heb ik al vaker geprobeerd, maar zoals ik al zei, ik kom altijd weer bij hem terug. Misschien hebben mensen nog nuttige tips.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:05
Glamour_Maai
Avatar van Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Ik wou je gewoon even waarschuwen: op het net en aan telefoon kan iemand helemaal anders zijn dan irl! Ik zeg wel kan en niet is.

Ik zou proberen het hem eens allemaal uit te leggen (best aan telefoon want daar ben je toch een stuk "dichterbij") zoals je hier je verhaal doet, gewoon eerlijk zijn. Ik enk dat dat het beste is...

Veel succes!!
__________________
~...oOo...~ I do believe that God above, created you for me to love ~...oOo...~
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:15
Bloempjuh
Bloempjuh is offline
Hoe bedoel je anders? Wat zijn je ervaringen ermee dan?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 13:53
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Ik denk juist als je vaak aangeeft dat je hem wil zien, hij er 'bang' van wordt. Jij hebt verwachtingen dat het super leuk gaat worden en het misschien ook wel meer kan worden, en dat maakt hem bang dat hij tegenvalt.

Je kunt het er met hem over hebben, waarom hij niet durft. En dan niet: 'ik heb een fobie' en klaar, maar gedetailleerder. Waar is 'ie echt bang voor? En je kunt hem daarin gerust stellen.

Als hij hetzelfde denkt als jij, dan zal hij vast wel een keer tot de conclusie komen dat ie toch maar eens met je af moet spreken, ook al is het gewoon uit nieuwsgierigheid en later niet te hoeven denken 'hoe zou ze in het echt geweest zijn?'.

Aangezien dit niet een gewone vriendschap is, zal het contact op een gegeven moment verwateren als er geen relatie uit voortkomt, ook al wil je misschien toch contact behouden.
Dit gebeurd sowieso wel, of je hem in het echt ziet of niet.
Hoe langer je wacht met elkaar zien, hoe sneller het kan verwateren. Na een tijdje heeft het contact weer een nieuwe impuls nodig en als een ontmoeting steeds uitblijft, neem ik aan dat je er op een gegeven moment geen zin meer in hebt. Frustratie en machteloosheid.

Je kunt niets doen dan afwachten, misschien dat hij nog eens een impulsieve bui krijgt.
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:02
Bloempjuh
Bloempjuh is offline
Dankjewel Denise!
Hoewel je advies 'afwachten' mij niet zo aanstaat. Dit heb ik al te lang gedaan, denk ik. Heb ik wel het gevoel dat je de situatie goed begrijpt. Ik vraag mij alleen nog (steeds) af of alles opgelost is wanneer ik hem 1 keer zie? Maar ik ben bang dat bijna niemand hier ervaringen mee heeft. Maar ik wacht andere reacties nog even af.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:33
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Het enige dat je nog kunt doen is gewoon naar hem toegaan. Je spreekt hem op msn en zegt: "ik kom er nu aan", je gaat offline en gaat naar hem toe.

Je bent gewoon echt machteloos, hoe frustrerend dat ook is. Je kunt niets veranderen.

En wat wil je na hem 1 keer zien?
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:57
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Euh, ik heb geen ervaring met mensen zien. Dus ik zou het niet weten, maar volgensmij lopen er hier wel mensen rond die er wel ervaring mee hebben en die misschien ook beter begrijpen waar jij mee zit Zijn nogal wat forumrelaties geweest hoor op dit forum!

liefs lil.......
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:08
Glamour_Maai
Avatar van Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Even verder over het anders zijn irl dan op het net of aan telefoon. Het is gewoon een feit dat mensen op het internet veel losser zijn en veel meer durven dan irl. Gewoon omdat men niet "rechtstreeks" met de persoon in kwestie bezig is.
Aan de telefoon is dit minder maar volgens mij kan dit ook wel soms.

Ik weet niet of het in jou geval zo is, maar ik ken wel zo enkele mensen.
__________________
~...oOo...~ I do believe that God above, created you for me to love ~...oOo...~
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 13:22
Bloempjuh
Bloempjuh is offline
Dat is ook zo inderdaad. Je durft meer over internet te zeggen. Maar wij zeggen dat ook tegen elkaar.

Wij hebben het na zo'n telefoongesprek bijvoorbeeld op msn over dat we geen 'kus' durfde te zeggen. En later in een telefoongesprek kwamen we daar weer op terug. Toen zei ik dat ik het weer niet durfde te zeggen en toen zei hij dat hij dat ook niet durfde. We zijn heel erg open tegen elkaar. We doen ons ook niet anders voor dan we zijn. Maar we zien wel in dat we op msn losser zijn dan we in het echt zijn. Voor ons was het ookl een verrassing dat we aan de telefoon niet als vreemden met elkaar praatten, maar wel enige herkenning in elkaar hadden en ook wisten van dat is ze/hem.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 14:01
Verwijderd
Kan aan mij liggen maar als jij zegt dat je helemaal weg van hem bent.... JE HEBT HEM NOG NOOIT GEZIEN!!!(in real-life).

Ontmoet hem en leef vrolijk verder. Wat kan jullie het schelen dat mensen weten dat jullie wel eens msnen en bellen, dat doet half Nederlands tegenwoordig.....
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 16:48
Bloempjuh
Bloempjuh is offline
Jij hebt er duidelijk niks van begrepen. Echt niet. Dat je niet begrijpt dat ik hem niet 'vrolijk kan ontmoeten' als hij dat niet durft? En je kunt iemand helemaal geweldig vinden over msn, maar je weet niet of dat gevoel gehandhaafd blijft nadat je hem ziet.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 14:06
Bloempjuh
Bloempjuh is offline
Dankjewel
aan jouw reactie had ik veel!

Ik heb uiteindelijk maar besloten om hem dit topic te laten lezen. Hij las niks nieuws. Dat vond ik zelf wel een opluchting, want ik dacht misschien schrikt hij ervan. En na een tijdje praten hebben we besloten het toch maar te doen. Ik vind het heel eng, maar ik denk als we het niet doen dat we dan iets nooit helemaal af kunnen sluiten. Hij vindt het nog enger, maar heeft beloofd niet meer terug te trekken. Dus ik ben erg benieuwd.

Ik denk dat ik hier over ongeveer een maand ga posten hoe het was!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
Jan159
9 16-05-2013 22:05
Psychologie Wat moet ik doen?
Verwijderd
12 08-02-2005 07:56
Liefde & Relatie Help wat moet ik doen?? Me Lerares Smst me terug!! Hopeloos Verlieft
Bi_Anoniem
11 13-12-2004 11:28
Liefde & Relatie ´ruzietjes´ met mijn vriend, wat moet ik doen?
proof of life
30 06-08-2004 15:11
Liefde & Relatie Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt)
HipHopSter
9 17-10-2003 12:24
Psychologie Help. ik zit klem. wat moet ik doen?
Snow White
10 20-10-2002 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.